Nainen ilostuisitko

Anonyymi-ap

Jos olisit suhteessa ja miehesi kysyisi ja toivoisi eli kysyis voisitko tänään leipoa pullaa tai pullia että saadaan huomenna laskiaispullia ja mies lupaa tehdä kermavaahtoa

66

442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En olisi suhteessa tuollaisen miehen kanssa.

• Minulle itselleni pullan leipominen on niin iso proggis, etten ihan hevillä lähde vaivaamaan taikinaa. Helpommalla pääsee, kun ostaa valmiit laskiaispullat kaupasta, niissä on ne kermatkin jo sisällä.. ;)

• Anonyymi00007

Mutta jos pujis haluaisi vain sinun leipomaasi pullia loppiaisena

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Mutta jos pujis haluaisi vain sinun leipomaasi pullia loppiaisena

Siinähän haluaisi ihan keskenään.

• Anonyymi00009
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Siinähän haluaisi ihan keskenään.

😂😂😂

• Anonyymi00034

Mikäs siinä niin isoa on, ettei pullaa miehelle voisi leipasta.
        Kone vaivaa taikinan ja äkkiäkös sen taikinan leipoo leivonta alustalla päydällä pulliksi.
        Ei tarvi mitään litran taikinaa vaivata, vaan 2,5 dl pikkutaikina, josta 16 pullaa tulee eli yksi pellillinen.
        Asunnossakin tuoksuu herkullinen pullan tuoksu sen jälkeen.
        On se kumma, kun miehenä pullaa leivon, eikä se ole mikään iso proggis, vajaa 4 tuntia menee aikaa ja saa herkutella itse leivotulla pullalla, joka voittaa kaupan pullan 10-0.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Kone vaivaa taikinan ja äkkiäkös sen taikinan leipoo leivonta alustalla päydällä pulliksi.
        Ei tarvi mitään litran taikinaa vaivata, vaan 2,5 dl pikkutaikina, josta 16 pullaa tulee eli yksi pellillinen.
        On se kumma, kun miehenä pullaa leivon, eikä se ole mikään iso proggis, vajaa 4 tuntia menee aikaa ja saa herkutella itse leivotulla pullalla, joka voittaa kaupan pullan 10-0.

Mikä siinä sitten on niin iso asia, ettei mies voi sitä itse hoitaa, kun hän kerta sitä pullaakin haluaa.

• Anonyymi00034 kirjoitti:

Minulla ei ole konetta joka vaivaisi taikinan, se kone olen minä itse. Siksipä en koskaan tee alle kahden litran taikinaa. Kerralla hoidetaan vuoden pullat.. :) pakastimeen pikkupusseissa.

Ja jos sun 16 pullaan menee 4 tuntia niin minulla menee koko päivä kahden litran taikinan leipomiseen.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00034 kirjoitti:

4 tuntia johonkin pullien leipomiseen on jumalaton aika, varsinkaan kun en itse edes syö pullaa.

• Anonyymi00002

Aikoinaan vaimo teki monesti mokkapaloja. Itsehän en osaa leipoa, joten olihan se aina vähän kuin joulu olisi tullut. Keskellä kesääkin.

>simiti<

• Niin, mutta niin hyviä kuin mokkapalat onkin,ne on helppotekoisia verrattuna perinteisiin pulliin.
        Mokkapaloissa tehdään taikina vatkaimella, kaadetaan uuniin, paistetaan, tehdään kuorrute ja kaadetaan se jäähtyneen paistoksen päälle.

Pullissa taas tehdään taikinajuuri oikeaan lämpötilaan hiivaa varten, alustetaan taikinaa hiljakseen jauhottaen. Vaivataan taikinaa vajaa tunti jotta saadaan oikea sitkos, kohotetaan taikinaa tunti.. leivotaan pullat, maustetaan, kohotetaan ja voidellaan. Paistetaan ja hupskeikkaa koko hommaan on mennyt koko päivä..

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin, mutta niin hyviä kuin mokkapalat onkin,ne on helppotekoisia verrattuna perinteisiin pulliin.
        Mokkapaloissa tehdään taikina vatkaimella, kaadetaan uuniin, paistetaan, tehdään kuorrute ja kaadetaan se jäähtyneen paistoksen päälle.

Pullissa taas tehdään taikinajuuri oikeaan lämpötilaan hiivaa varten, alustetaan taikinaa hiljakseen jauhottaen. Vaivataan taikinaa vajaa tunti jotta saadaan oikea sitkos, kohotetaan taikinaa tunti.. leivotaan pullat, maustetaan, kohotetaan ja voidellaan. Paistetaan ja hupskeikkaa koko hommaan on mennyt koko päivä..

(eivät ole kaikille helppotekoisia, sillä exäni leipoi niitä kehnoin tuloksin)

((hänellä se oli jopa sukuvika))

• Pikku-pirpana
        buddy-love kirjoitti:

(eivät ole kaikille helppotekoisia, sillä exäni leipoi niitä kehnoin tuloksin)

((hänellä se oli jopa sukuvika))

Ei kaikkien tarvitsekaan osata. Sinä itse olet mainio leipuri nähdäkseni, niin ei ollutkaan suhteessanne tarvetta kahdelle leipurille.

• Anonyymi00021
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin, mutta niin hyviä kuin mokkapalat onkin,ne on helppotekoisia verrattuna perinteisiin pulliin.

Juuri noin, pullan leipominen on ihmisille, jotka haluavat leipoa ja käyttää siihen aikaa koko päivän.

- Sheena

• Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Juuri noin, pullan leipominen on ihmisille, jotka haluavat leipoa ja käyttää siihen aikaa koko päivän.

- Sheena

Ei kai se nyt koko päivää vie kai nyt parissa tunnissa pitkon pari tekee tai pyöreitä pikku pullia

• Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ei kai se nyt koko päivää vie kai nyt parissa tunnissa pitkon pari tekee tai pyöreitä pikku pullia

Pullien kohottamiseen menee aivan liikaa aikaa. Kerran olen elämässäni pullaa tehnyt kaverin kanssa, kun lapset oli pieniä. Ryhmätyö oli kivaa, ei muu osuus.

- Sheena

• Anonyymi00030
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Pullien kohottamiseen menee aivan liikaa aikaa. Kerran olen elämässäni pullaa tehnyt kaverin kanssa, kun lapset oli pieniä. Ryhmätyö oli kivaa, ei muu osuus.

- Sheena

En väittään mene en osaa leipoa enkä ole leiponut pullaa mut hyvii ne on

• Anonyymi00037
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ei se noin vaikeaa ole, maito lämmitetään kädenlämpäiseksi ja hiiva liottetaan maitoon.
        Lisätään sokeri, kananmuna ja kardemumma, jonka jälkeen aletaan lisäämään jauhoja ja suola.
        Sitten lisätään pullorasva tai pehmeä voi ja loput jauhoista.
        Ei kyllä tarvi vaivata tuntia, vaan 10-15 minuutissa on taikinaan tullut sitko.
        Ilmeisesti vaivaat taikinaa käsin, jos tunti menee, kannattaa hankkia yleiskone, niin pullataikinnan teko on paljon helpompaa.
        Sitko on silloin hyvä, kun taikina ei enää tartu sormiin ja irtoaa taikianpyörästä.
        Taikinapyörällä teen pienen 2,5 dl nestemäärään pullataikinan.
        Reilun tunnin antaa kohota, kaulii leivonta alsutan päällä, niin ei tarte pöytää siivota.
        Tosin, kun taikinassa on hyvä sitko, niin ei tarvi jauhojakaan paljoa, että leivonta alusta on elipomisen jälkeen lähes jauhoton ja helppo puhdistaa.
        Valmiiden pullien annetaan kohota vajaa puoli tuntia.
        Ei meikäläisellä mene koko päivää, vaan vajaa 4 tuntia ja odotellessa lämmitän ruoan ja syön.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Ei se noin vaikeaa ole, maito lämmitetään kädenlämpäiseksi ja hiiva liottetaan maitoon.
        Lisätään sokeri, kananmuna ja kardemumma, jonka jälkeen aletaan lisäämään jauhoja ja suola.
        Sitten lisätään pullorasva tai pehmeä voi ja loput jauhoista.
        Ei kyllä tarvi vaivata tuntia, vaan 10-15 minuutissa on taikinaan tullut sitko.
        Ilmeisesti vaivaat taikinaa käsin, jos tunti menee, kannattaa hankkia yleiskone, niin pullataikinnan teko on paljon helpompaa.
        Sitko on silloin hyvä, kun taikina ei enää tartu sormiin ja irtoaa taikianpyörästä.
        Taikinapyörällä teen pienen 2,5 dl nestemäärään pullataikinan.
        Reilun tunnin antaa kohota, kaulii leivonta alsutan päällä, niin ei tarte pöytää siivota.
        Tosin, kun taikinassa on hyvä sitko, niin ei tarvi jauhojakaan paljoa, että leivonta alusta on elipomisen jälkeen lähes jauhoton ja helppo puhdistaa.
        Valmiiden pullien annetaan kohota vajaa puoli tuntia.
        Ei meikäläisellä mene koko päivää, vaan vajaa 4 tuntia ja odotellessa lämmitän ruoan ja syön.

Ei ole vaikeaa. No ei varmaan, mutta noin pitkä selostus kertoo jo kaiken.
        Ei kobolttihydroksidinkaan jalostaminen ole vaikeaa. Kerronko kuinka helppoa se on? Oksaali- eli raparperihapon liettäminen se vasta helppo homma onkin. Tulee ihkua raparperimehua. Vittu.

>simiti<

• Anonyymi00003

Miehen, joka tahtoo itelleen leivottavan pullaa, kannattaa valita nainen, joka tykkää leipoa pullaa. Minä, nainen, joka inhoaa leipoa, taasolen valinnut miehen, joka ei syö pullaa.

• Anonyymi00004

No toinen vaihtoehto olisi tietenkin valita mies, joka sekä syö, että leipoo pullaa. Tuollaisessa miehessä olisi kuitenkin itselleni kohtuuttoman suuri perceen leviämisen uhka.

• Anonyymi00013

no nyt vihdoin selvisi se että miten parisuhteet todellisuudessa muodostuvat!

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

no nyt vihdoin selvisi se että miten parisuhteet todellisuudessa muodostuvat!

Voiko jollekin oikeasti olla epäselvää, että parisuhteet tosiaan muodostuvat pitkälti yhteensopivien elämäntapojen perusteella?

• Anonyymi00028

Noin se tosiaan on.

- Sheena

• Anonyymi00032

Aivan hyvää pullaa saa myös kaupasta. Jos vielä parempaa haluaa, niin leipomot/konditoriat toimii myös.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Aivan hyvää pullaa saa myös kaupasta. Jos vielä parempaa haluaa, niin leipomot/konditoriat toimii myös.

-keinovaginamies-

Se on totta. Aloituksessa kuitenkin kuvattiin mies, joka haluaa itselleen leivottavan pullaa, ei ostettavan pullaa.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Se on totta. Aloituksessa kuitenkin kuvattiin mies, joka haluaa itselleen leivottavan pullaa, ei ostettavan pullaa.

No prkl,
        Mikä mies se on, joka ei saa ite ostettua edes pulliaan.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00032 kirjoitti:

-keinovaginamies-

Mies minun makuuni. Juurikin noin. Pulla on hyvin työteliäs leivonnainen, hyvää saa kaupastakin ja helpommalla.

• Anonyymi00038

Minä olen mies ja pullaa leiponut, mut sitten oli 10 vuoden tauko, etten ainuttakaan pullaa
        leiponut, vaan ostin kaupasta pullaa.
        Noin puoli vuotta sitten innostuin pullan leipomisesta, kun tein pullataikinan taikinapyörän avulla ja tuli hyvä sitko.
        Toinen juttu, kun tykkään kristallipullista ja ajattelin, että tedäänpäs niitä ja niistä tuli iahn saman makuisia, kuin kaupan krisallipullat, jotka on aika kalliita, niin tuumasin, että on paljon edullsiempaa leipoa niitä itse, kuin ostaa kaupasta ja pullan täytteitä on montaa erilaista.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Voiko jollekin oikeasti olla epäselvää, että parisuhteet tosiaan muodostuvat pitkälti yhteensopivien elämäntapojen perusteella?

kait se noin sitten on, kuullostaa vaan niin kauhean opportunistiselta tuollainen "järjestely".

• Anonyymi00048
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mies minun makuuni. Juurikin noin. Pulla on hyvin työteliäs leivonnainen, hyvää saa kaupastakin ja helpommalla.

Monesti aamuisin haen lähikaupasta punaisen pullan. Tiedän kuitenkin mihin aikaan paikallinen leipomo tuo sinne tuoreen satsin.

Kerran myöhästyin ja oli vain sokerimunkkeja jäljellä. Se vähän harmitti.

>simiti<

• Anonyymi00053
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Minä olen mies ja pullaa leiponut, mut sitten oli 10 vuoden tauko, etten ainuttakaan pullaa
        leiponut, vaan ostin kaupasta pullaa.
        Noin puoli vuotta sitten innostuin pullan leipomisesta, kun tein pullataikinan taikinapyörän avulla ja tuli hyvä sitko.
        Toinen juttu, kun tykkään kristallipullista ja ajattelin, että tedäänpäs niitä ja niistä tuli iahn saman makuisia, kuin kaupan krisallipullat, jotka on aika kalliita, niin tuumasin, että on paljon edullsiempaa leipoa niitä itse, kuin ostaa kaupasta ja pullan täytteitä on montaa erilaista.

No, mutta avot. Jos kerta tykkäät leipoa pullaa, niin sulle ehkä sopii nainen, joka tykkää syödä pullaa?

• Anonyymi00054
        Anonyymi00047 kirjoitti:

kait se noin sitten on, kuullostaa vaan niin kauhean opportunistiselta tuollainen "järjestely".

Opportunistiselta, mista kohtaa? Että parempi sitten, kun molemmat ovat tyytymättömiä ja inhoavat toisiaan? Nainen inhoaa, kun on pakko vääntää pullaa vinkuvalle miehelle pullaa ja mies inhoaa, kun nainen ei väännä tarpeeksi usein pullaa ja on silloinkin aina pahalla tuulella. Ah autuutta. Eipä ihme, etteivät parisuhteet kestä.

• Anonyymi00005

Kysyisin, uskotko että kiinnostaisi leivonainen.

• Anonyymi00006

Viimeksi teki mieli lihapullia. Ja niistä tuli muuten tosi hyviä.

• Anonyymi00029

Lihapullat onkin eri asia, niitä teen kerran vuodessa jouluksi.

- Sheena

• Anonyymi00049

Kauanko kohotat niitä lihapullia? Laitatko niihin sokeria tai muuta kuorrutusta?

• Anonyymi00008

Tottakai, mutta riittää mainiosti, jos osaa paistaa kaupan valmiit pakastepullat, vatkata kerman ja täyttää laskiaispullat.

• Anonyymi00012

Kuulostaa hyvältä työnjaolta. Minä leivon ja sinä vatkaat. 😏

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä työnjaolta. Minä leivon ja sinä vatkaat. 😏

Hmph, jätän sen vatkaamisenkin sinulle. Käsi kipee. Kädet kipeet.

• Anonyymi00010

Ilo kuin ilotulitus... LAW rocket incoming! straight to my face.
      ... radio connection then... silence

• Anonyymi00011

ehtii juuri radioon ilmoittaa että tuollainen joku RPG ulee kohti ja... radio silence..

• Anonyymi00015

olisi muuten siinä vaiheessa entinen suhde jos nainen sanoisi "ei", siis jos ei edes yrittäisi leipoa niit vtun pullia s*tana! samana iltana vielä lentäisi ovesta ulos pihalle. maatkoon siellä lumihangessa tekemässä lumienkeleitä tai mitä nyt lystääkään.

• Anonyymi00016

Eli kysymyksessä ei sinun kohdallasi siis ole mikään pyyntö eikä toive. No eipä ole ihme tuo sinkkuutesi.

• Anonyymi00017

Etsi siis nainen, joka tykkää pullan vääntämisestä, ettei tarvitse riehua kuin joku vatipää.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Eli kysymyksessä ei sinun kohdallasi siis ole mikään pyyntö eikä toive. No eipä ole ihme tuo sinkkuutesi.

mitähän sinäkin tiedät minun sinkkuudestani..... täällä palstalla oikeasti sinkut on vähemmistössä.

sitäpaitsi en minä edes syö mitään pullaa.
        ennemin lihaa ja kananmunaa jne.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

mitähän sinäkin tiedät minun sinkkuudestani..... täällä palstalla oikeasti sinkut on vähemmistössä.

sitäpaitsi en minä edes syö mitään pullaa.
        ennemin lihaa ja kananmunaa jne.

Se kävi jo ilmiselväksi tuosta ylempää, ettet ole koskaan edes ollut parisuhteessa.

• Anonyymi00020

Miksi sinulla on niin kurjia esimerkkimiehiä? Suorastaan sietämättömiä.
      Mies leipoo itse pullaa, jos haluaa pullaa. Tosin kannattaa syödä pulla vaikka kahvilassa. Saattaa säästyä diabetekselta.

- Sheena

• Anonyymi00023

Mutta se haluaa naisensa tekemää pullaa ei muiden vaan oman naisensa tekemää

• Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Siinähän sitten haluaisi. Ei ole mies minun makuun tuommoinen.

- Sheena

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Siinähän sitten haluaisi. Ei ole mies minun makuun tuommoinen.

- Sheena

Kummiskin leipoisit kun oma miehesi sitä pyytää mutta se vaara siinä on et pitääkin pullistasi ja joudut aina silloin tällöin leipomaan niitä teille eli mies sanookin nyt loppuu kaupan pullien ja viinereiden osto ja joudut leipomaan useammin kaikkea mies pitääkin niistä

• Anonyymi00039

Jaa, että kahvilassa ja maksaa korvapuustista 4-5 euroa + kahvi 3-4 euroa.
        On niin suolaset hinnat kahivlassa, että ei kiitos.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00023 kirjoitti:

home baked buns....

• Anonyymi00022

Tein nyt s e n kakun. Luumut pussissa ja kerma pakkauksessa.
      Vilma

• Anonyymi00031

Kaikkein mukavinta olisi tehdä yhdessä. Mittailla raaka-aineita, sekoitella ja vatkata. Mistähän sellaisen miehen löytäisin? Sellaisen, joka osaisi olla 100%:sti läsnä tilanteissa. Ei mitään kuolaavaa känniläistä.

• Anonyymi00043

tämä kuullosti tosi hyvältä, sori en vaan usko että olet nainen.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00043 kirjoitti:

tämä kuullosti tosi hyvältä, sori en vaan usko että olet nainen.

Kyllä minä olen nainen, hassu.

• Anonyymi00040

Seuraavaksi meis pyytää, että nainen leipoisi Ruunebergin torttuja, kun
      Ruunebergin päivä alkaa lähestymään, kaupassa oli jo runebergin torttuja myynnissä.

• Anonyymi00041

Mä opettelisin leipomaan shampanjapullon korkkeja. Ongelma on malli, eikun resepti ja muotti.
        Vilma

• Anonyymi00044
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Mä opettelisin leipomaan shampanjapullon korkkeja. Ongelma on malli, eikun resepti ja muotti.
        Vilma

...ongelma on siinä että kun saisit sen malli-korkin irti shampanjapullosta niin leipominen loppuisi ja juominen alkaisi..

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

...ongelma on siinä että kun saisit sen malli-korkin irti shampanjapullosta niin leipominen loppuisi ja juominen alkaisi..

niin olen sen ajatellut olevan tiettyyn nuorempaan henkilöön liittyen..

• Anonyymi00046

entä jos on sokerille j vihanneksille allerginen j koieillwkin

• Anonyymi00055

Tänään ilahtuisin, että voisin kirjoittaa aloittamaani ketjuun. Ei v onnistu.
      Joku jarruna!
      Vilma

• Anonyymi00056

En todellakaan ilahtuisi. Jouluksi tein miehen pyynnöstä juustokakun. Mies ja muksu sitten urakoivat sen kimpussa, että tuli syödyksi. Itse en syönyt, kun en ole tuollaisten perään. Mieheni tietää, että jos nyt 3 kertaa vuoteen leivon (jouluksi ja molempien elämäni miesten syntymäpäiviksi), niin se saa luvan riittää. Tosin eipä tuo miehenikään ole hirveästi leipomusten perään. Nytkin totesi, että riitti makeat leivonnaiset pariksi kuukaudeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      108
      4940
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      214
      4701
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      124
      3209
    4. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      36
      3183
    5. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      102
      3059
    6. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      98
      2354
    7. Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!

Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu
      Lieksa
      138
      2338
    8. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      35
      2233
    9. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      39
      2205
    10. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      22
      2168
    Aihe