Vellikello ei vieläkään toimi

kuin osittain ja satunnaisesti.
Kummallista ohjelmointia kun ei näytä korjaantuvan.

23

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei niin. Itse pitää kieli vyön alla seurata omia ketjuja. Olin jo aamulla toiveikas, mutta ei niin ei.

• Anonyymi00001

kello niin kun taloyhtiön vastuulla vaihdella jokaisen asunnon patterit palovaroittimiin, voi olla ärsyttävää jos ei toimi patteri loppumassa... keskellä yötä noin 235 desibelin äänellä ilmoittaa niin no kävivät sitten niin vaihdetaan se ja itselle jäi ylimääräinenkin sellainen toimivat.

Ei olla tyhmiä kuin Teemu KEskisormet.

• "Kummallista ohjelmointia "

Luulen, että vika ei ole varsinaisesti ohjelmoinnissa vaan resursseissa/raudan määrässä. Arvioisin, että vellikellon päivittämistä hoitaa oma prosessinsa. Eivät siis kuulu tavallaan samaan transaktioon itse viestin julkaisun kanssa. Ja rautaa ajoittain riittää siihen, että viesti julkaistaan mutta ei vellikelloon. Ja päinvastaisessa tilanteessahan mitään vellikellotettavaa ei ole. Eilen taisi olla tilanne, että ei riittänyt julkaisuunkaan, mutta jonkin bootin tai palvelujen käynnistämisen jälkeen jokin viesti sitten ilmestyi useampaan kertaan eri aikaleimalla, kun käyttäjä selaimella oli tehnyt useamman lähetyksen.

• Tilanteen voisi korjata siten, että koodiin liitettäisiin rivi, joka tarkastaisi onko operaatio onnistunut ja vasta sen jälkeen se kuitattaisiin suoritetuksi.

• buddy-love kirjoitti:

Tilanteen voisi korjata siten, että koodiin liitettäisiin rivi, joka tarkastaisi onko operaatio onnistunut ja vasta sen jälkeen se kuitattaisiin suoritetuksi.

Juu ja virtuaalialustat on olemassa testaamista varten

• Ei valitettavasti. Satunnaista on toimivuus ja nyt näyttää siltä täällä mulla, että koko palsta töksähtelee ja toimii hitaasti. Yhteydet näyttäisi mun päässä olevan kyllä kondiksessa.

• Anonyymi00002

Vellikello......😅😅😅🤣🤣🤣🤣🤣

• Ei toimi, ei. Nuo omat viestit vellikellossa ovat aivan turhia. Miten ne ovatkin onnistuneet saamaan siihen sellaisen toiminnon, mutta muuten se ei pelitä alkuunkaan kunnolla?

Tämä on mysteeri!

• Miten toteutamme täällä istumalakon, jolla vaadimme tilanteen korjattavaksi?
        :)

• buddy-love kirjoitti:

Miten toteutamme täällä istumalakon, jolla vaadimme tilanteen korjattavaksi?
        :)

Suosittelen huutoäänestystä vanhan puunäkymän puolesta. 😱

Silloin ei palsta temppuillut näin räikeästi ja kokonaiskuva oli selkeämpi.

• tosi.typy kirjoitti:

Suosittelen huutoäänestystä vanhan puunäkymän puolesta. 😱

Silloin ei palsta temppuillut näin räikeästi ja kokonaiskuva oli selkeämpi.

Puunäkymän aikaan tämä paikka oli paljon selkeämpi ja keskustelut laajenivat hallitusti sekalaisiin suuntiin.
        Silloin huononnuksen jälkeen protestoin sit ylläpidolle monta kertaa, mutta eipä siitä sitten apua ollut.
        Pelkkää ohjelmointikyvyttömyyttä, etteivät ole saneet sitä uudelleen käyttöön.

• buddy-love kirjoitti:

Puunäkymän aikaan tämä paikka oli paljon selkeämpi ja keskustelut laajenivat hallitusti sekalaisiin suuntiin.
        Silloin huononnuksen jälkeen protestoin sit ylläpidolle monta kertaa, mutta eipä siitä sitten apua ollut.

Viimeisin huononnus oli melko käsittämätön, koska mitään uutta positiivista ei tullut mutta jotkin aiemmin toimineet piirteet lakkasivat. En keksi sille muuta syytä kuin että koko softa jotenkin olisi portattu toiselle alustalle ja siinä yhteydessä jokin mennyt vikaan. Mitään muuta vaikeaa, tai siis itselleni tuntematonta (en tiedä onko vaikeaa), tällaisessa softassa en tiefä kuin miten hoidetaan avoimessa internetissä kaiken haittaliikenteen estäminen ja miten viesteihin tehdään tuo ennakko- tai jälkisensuuri eli poistetaan kiellyttyjä sanoja, vieraita kieliä yms. sisältävät viestit?

• buddy-love kirjoitti:

Minäkin olen parissa yhteydessä pyytänyt ylläpidolta puunäkymää takaisin. Ne pyynnöt ovat menneet kuuroille korville.
        Selvää on, ettei kukaan ole pyytänyt näin huonosti toimivaa keskustelufoorumia, jossa alkeellisimmatkin toiminnot temppuilevat näin kelvottomasti.

Mikä järki koko foorumissa on, jos tätä ei saada toimimaan kunnolla?

Väsyttä...

öitä!

• tosi.typy kirjoitti:

Minäkin olen parissa yhteydessä pyytänyt ylläpidolta puunäkymää takaisin. Ne pyynnöt ovat menneet kuuroille korville.
        Selvää on, ettei kukaan ole pyytänyt näin huonosti toimivaa keskustelufoorumia, jossa alkeellisimmatkin toiminnot temppuilevat näin kelvottomasti.

Väsyttä...

öitä!

Öitä.
        Itse tässä printtailen tällä viikolla tarvittavia juttuja ja vetelen niihin yliviivauskynällä merkintöjä.

• tosi.typy kirjoitti:

Väsyttä...

öitä!

"Mikä järki koko foorumissa on, jos tätä ei saada toimimaan kunnolla? "

Miten paljon enemmän maksaisit tästä, jos tämä toimisi kunnolla?

Se oli retorinen kysymys, johon en odota vastaus. Käyttäjien arvo lienee nykyisellään vain ja ainoastaan siinä, että osa katsoo mainokset. Minulle kerrotaan juuri nyt tätä kirjoittaessa burgereista ja kebabista. Kuka syö burgeita klo 07:15 aamulla?

Päivän kehitysaskeleena kirjoitan tätä täysimittaisella qwerty-näppäimistöllä, selailen rullahiirellä ja katselen 24 tuuman näytöltä. Kirjoitusvirheiden määrä pitäisi olla paljon kosketusnäytön sohimista pienempää. Pitäähän tekoälyn saada laadukkaasti kirjoitettua luettavaa.

• scrg kirjoitti:

Se oli retorinen kysymys, johon en odota vastaus. Käyttäjien arvo lienee nykyisellään vain ja ainoastaan siinä, että osa katsoo mainokset. Minulle kerrotaan juuri nyt tätä kirjoittaessa burgereista ja kebabista. Kuka syö burgeita klo 07:15 aamulla?

Päivän kehitysaskeleena kirjoitan tätä täysimittaisella qwerty-näppäimistöllä, selailen rullahiirellä ja katselen 24 tuuman näytöltä. Kirjoitusvirheiden määrä pitäisi olla paljon kosketusnäytön sohimista pienempää. Pitäähän tekoälyn saada laadukkaasti kirjoitettua luettavaa.

Taistelu vauva-palstaa vastaan on lopullisesti hävitty. Vaan mitä ne siellä tykkäisivät, jos me kaikki sekopäät muuttaisimme sinne?

• scrg kirjoitti:

Minulla ei näy mainokset. Kiitos adbloker:in, joka toimii oikein hyvin. Nyt ei ole hyvä aika laittaa minulle houkuttelevia ruokamainoksia. Mielummin valkoista tyhjyyttä.

Itse piipahdan välillä vauva-palstalla ja osallistun epäsäännöllisesti keskusteluihin.
        Joskus siellä trollit riehuvat ja palsta on täynnä provoja, eikä sellainen kiinnosta minua. Välillä on hyviä keskusteluketjuja, mutta siellä ylläpidon sensuuri ja poistot ovat täysin mielivaltaisia.

Viihdyn vauvalla vain hetken, täällä olen viihtynyt pitempään. Olisi suotavaa, että tämä palsta toimisi kunnolla.

• Anonyymi00003

kummalliset ja täysin käsittämätöntä jotain ohjelmointia joku ultrafast code

ällös siis aloita jotain tietokoneohjelmointia Python-kielestä vaan jos tunnet C-kielen niin... tunnet varmaan kaikki sitten.

• Saat paljon enemmän ja nopeammin valmista, jos aloitat Pythonilla. Kysymys on aika paljon siitä että ihmisen ajan säästäminen on arvokkaampaa kuin tietpkoneen ajan säästäminen. Mutta molempi parempi.

• scrg kirjoitti:

Saat paljon enemmän ja nopeammin valmista, jos aloitat Pythonilla. Kysymys on aika paljon siitä että ihmisen ajan säästäminen on arvokkaampaa kuin tietpkoneen ajan säästäminen. Mutta molempi parempi.

Minun pitäisi oikeastaan opetella C:tä (Arduinosta olisi monessa projektissa hyötyä).

((lähinnä olen käyttänyt graafisia ohjelmointikieliä, sillä ne sopivat itselleni parhaiten))

• buddy-love kirjoitti:

Minun pitäisi oikeastaan opetella C:tä (Arduinosta olisi monessa projektissa hyötyä).

((lähinnä olen käyttänyt graafisia ohjelmointikieliä, sillä ne sopivat itselleni parhaiten))

C-kielessä tuskin on sinulle kovin paljon opeteltavaa, koska se on oikeastaan aika suppea. Mutta siinä on pari juttua, jotka korkeamman tason kielistä on piilotettu käyttäjiltä. Muuttujien osalta ohjelmoija kertoo erikseen milloin viittaa muuttujan arvoon ja milloin muuttujan osoitteeseen eli muki, &muki ja *muki ovat eri asioita, joista jokin kertoo mitä mukissa on ja jokin missä muki sijaitsee. Ja toinen piirre on että käyttäjä sizeof(muki) -tyyppisillä ilmaisuilla huolehtii minkä kokoista mukia käyttää ja miten sille allokoidaan muistia.

C++:ssa on sitten paljon muutakin, mutta arvaisin että niillä asioilla ei ehkä laiteläheisessä ohjelmoinnissa ole niin väliä. En tiedä, en ole koskaan tehnyt sellaista.

• Anonyymi00004

GUN! hit the deck joku niin SLEGE HAMMer! komisario

• Anonyymi00005

sain jonin viestin niin METa eli siis zurkerbergin firmalta kun jos tekemässä AI , niin alwys interesting such people.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6319
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      379
      6135
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5930
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2365
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      119
      1403
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1231
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      185
      1077
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe