Vai joko teillä etelän vetelillä on siellä jo lauhtunut?
Tällä hetkellä mittarissa -37,5 astetta celsiusta. Yöllä käynyt -38,6.
Kuinka kauan te pystytte istumaan pirtissä ennen kuin tulette hulluksi?
Eilen päätin urheasti ulkohommailla koko illan vaikka oli -32. Kyllä alkaa keuhkossa tuntumaan. Muistettava nenähengitys (älä siis hengästy) ja huivi suun eteen.
-keinovaginamies-
Otetaanko uusi pakkaskisa?
34
302
Vastaukset
- Anonyymi00001
Juu, täällä on 10 astetta lämpimämpää eli aamulla sellaset -19 astessa ja nyt on -16.
Silmälasit saa suosiolla laittaa koteloon ja povitaskuun, kun menee heti huuruun ja kuuraan, jos vähänkin lämmintä ilmaa kauluksesta tai hengityksestä silmälaseille menee, eikä sen jälkeen näe mitään.
Puolisokeana täytyy mennä pakkasilla.
Hululkis en tule, vaikka monta päivää istusin pirtissä, on kuitenkin koko ajan jotain puuhaa, ei mitään rahaa puuhasta tule, mutta ajankulua.
Pullataikinan tein ja kristallipullia pitäs tehdä.
Kohta meen lämmittään ruoan HK:n eineslihapullia, kastiketta ja perunaa.
Vedellä täytyy jatkaa kastiketta, mut mahaan ruokaa. - Anonyymi00002
HAHHAHAA Voi onko siellä kylmä POHJOSES Hajoo Sinne!
- Anonyymi00003
Onko kiva losia tuolla pakkasella? Etelän king
- Anonyymi00004
riippuu siitä missä pirtti on. kanarian pirtissä viihtyy toukokuuhun asti.
- Anonyymi00005
Ei helkkari.
Silloin kun kelit on kohdallaan, niin silloin ollaan pihalla, metsässä, pellolla, rannalla, vuorella.....eikä pirtissä.
Varsinkin kun siitä reissusta keleihin maksetaankin.
-keinovaginamies-
- Anonyymi00006
Kantsii pitää kuitenkin se keinovagina lämpimässä. Mutta ihan tiedoksesi. Vuonna -96 olin armeijassa talvella. Leirillä oli noin 30 pakkasta.
Yöllä tuli mukahälytys ja syöksyin verkkopaita päällä asemiin. Yliluti sanoi jälkeenpäin, ettei sitä noin tosissaan tarvi ottaa.
Tuumasin hänelle, etteikö me sitten sodita tosissaan?
Ensin suuttui, mutta myöhemmin oli oikeistolaisena junttina päinvastaista mieltä. Kapiaiset eivät todellakaan ole penaalin terävimpiä kyniä. Täysiä yhteiskunnan tuhoomuksia perseineen.- Anonyymi00007
Olen huomannut että vaginoilla on luontainen tahto ja mieltymys lämpimiin sisätiloihin/ilmastoihin. Kaikenlaisilla malleilla :)
Joo, armeija oli hullua hommaa. Vähemmälläkin kurssituksella olis ne taidot oppinut, ja turha öyhötys pois. Tosin en tiedä minkälaista siellä nykyään on.
-keinovaginamies- - Anonyymi00009
Kaikki valtion työntekijät on täysin häiriintyneitä ei se kanata
- Anonyymi00008
tiedäytkö mikä joku luokitellaan oikea supercar?
varmaankin joku.. niin no Ferrarin 40 ainakin Täällä Itä-Suomessa on alle 20 astetta pakkasta juuri nyt. En kaipaa Lapin lämpötiloja. Stadissa asuessa avonainen meri kostealla ilmalla terästi pakkasten tuntua. Helsingissä pieni pakkanen saattaa tuntua yhtä kylmältä tuulen kanssa kuin Pohjoisen Suomen pakkaset, joita en ole kyllä kokenut, mutta luulen niin.
- Anonyymi00010
Vetelä
Joo siis kun jossain puoliväli-Lapissa mittari näyttää jotain, niin se sama lukema merenrannalla tuntuu aivan toiselta.
Kokeile joskus.
(naurua)En kaipaa Lapin pakkasia. Kylmimmillään olen ollut Kouvolassa talvella. Oli jotain 20 astetta pakkasta ja tosi kova tuuli. Se tuntui tosi kylmältä. Merenrantaa ei ollut lähellä, mutta tuuli voi tehdä runsaan 20 asteen pakkasesta noin 40 tuntuisen. Itse talvella dösällä ajoin pohjoisesta Stadista Steissille ja kuljin sieltä Kauppatorille. Siellä avonainen meri vaikutti Uspenskin katedraalin mäellä tuulinen. Kun palasi himaan pohjoisempaan niin lämpötila laski noin 5 astetta merenrannasta, mutta ei ollut yhtä kylmä kuin Espalla ja Kauppatorilla. Meri siis vaikuttaa Stadin sisälläkin, jossa sisämaan puolella on kylmempää kuin merenrannalla talvella.
- Anonyymi00011
Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:
En kaipaa Lapin pakkasia. Kylmimmillään olen ollut Kouvolassa talvella. Oli jotain 20 astetta pakkasta ja tosi kova tuuli. Se tuntui tosi kylmältä. Merenrantaa ei ollut lähellä, mutta tuuli voi tehdä runsaan 20 asteen pakkasesta noin 40 tuntuisen. Itse talvella dösällä ajoin pohjoisesta Stadista Steissille ja kuljin sieltä Kauppatorille. Siellä avonainen meri vaikutti Uspenskin katedraalin mäellä tuulinen. Kun palasi himaan pohjoisempaan niin lämpötila laski noin 5 astetta merenrannasta, mutta ei ollut yhtä kylmä kuin Espalla ja Kauppatorilla. Meri siis vaikuttaa Stadin sisälläkin, jossa sisämaan puolella on kylmempää kuin merenrannalla talvella.
Sää ja mää
Siis mä en jaksa stedaa näissä, koska sää on mikä se on.
Piste.
(hihitystä) - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Sää ja mää
Siis mä en jaksa stedaa näissä, koska sää on mikä se on.
Piste.
(hihitystä)Puolipiste
Koska olen puolipiste friikki, niin puolipisteelle on aina sijaa.
Jos kukaan teistä on koskaan talvella uskaltautunut Kungsledenille, niin nostan tupeetani hepulle.
Vakava paikka. Vakavia tuulia ja tilanteita.
(hihitystä) - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Puolipiste
Koska olen puolipiste friikki, niin puolipisteelle on aina sijaa.
Jos kukaan teistä on koskaan talvella uskaltautunut Kungsledenille, niin nostan tupeetani hepulle.
Vakava paikka. Vakavia tuulia ja tilanteita.
(hihitystä)Kuvaelma
On sanoin mahdotonta kuvailla niitä mittasuhteita, joista puhutaan.
Mikään ei osu.
Kun katsot johonkin , niin se tuntuu olevan kilometrin päässä.
Ei. Se on kymmenen kilometrin päässä.
Mutta kun pakkanen, myrskytuuli ja apina kohtaavat, niin apina kärsii.
Kun neuvottomuus kohtaa hallitsemattoman voman, niin kukaan (tai mikään) ei voi pulaan joutunutta auttaa.
Luonto jos mikä on julma.
)naurua)
Olosuhteet eivät muutu.
(hihitystä) - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kuvaelma
On sanoin mahdotonta kuvailla niitä mittasuhteita, joista puhutaan.
Mikään ei osu.
Kun katsot johonkin , niin se tuntuu olevan kilometrin päässä.
Ei. Se on kymmenen kilometrin päässä.
Mutta kun pakkanen, myrskytuuli ja apina kohtaavat, niin apina kärsii.
Kun neuvottomuus kohtaa hallitsemattoman voman, niin kukaan (tai mikään) ei voi pulaan joutunutta auttaa.
Luonto jos mikä on julma.
)naurua)
Olosuhteet eivät muutu.
(hihitystä)Mutta se kauneus kaikkialla.
Se on näkökyvyssä, kylmissä jäsenissä ja tahdossa.
Myös hyvä safka kelpaa, jos teltta on kasassa.
(hirn) - Anonyymi00016
Kokeiltu on.
Ei koskaan merenrannalle tai saaristoon asumaan eikä mökkeilemään syystalvella silloin kun meri on vielä auki.
-keinovaginamies-
Mittari repii -22 ja sen kyllä tunsi, kun töistä kotiin käveli. :)
- Anonyymi00017
Menetkö Merikosken siltojen yli työmatkalla?
Tuo osuus oli persein kohta aikoinaan kun yliopistolle piti veivata.
Ouluhan on muuten keskisuomea kun täältä päin katsoo :)
-keinovaginamies- Anonyymi00017 kirjoitti:
Menetkö Merikosken siltojen yli työmatkalla?
Tuo osuus oli persein kohta aikoinaan kun yliopistolle piti veivata.
Ouluhan on muuten keskisuomea kun täältä päin katsoo :)
-keinovaginamies-En mene, ihan muita reittejä. :)
- Anonyymi00015
Pakkaskiljujat vois kokeilla elämää merenrannalla. Eteläpohjanmaa on paskin alue ja ei pohjanmaata nähnytkään.
- Anonyymi00018
Juuh, kostea pakkanen puree paljon pahemmin kuin kuiva pakkanen
Pakkasta seisemisentoista astetta. Känny sanoo, että tuntuu kuin -25. Varmaankin kosteuden takia. Päivällä ilmankosteus kävi jopa 100 prossassa. Nyt ilman kosteus on vain 86 %.
Oli kaunis pakkaspäivä.. airinkokin paistoi ja näyttävä auringonlasku.
Jos jäit pirttiin vangiksi, voisit vaikka ihan sellaista, kuin syventyä ajatelmiisi. Lämmin peitto korville ja simmut kiinni. Sit kuuntelet ajatuksiasi. Vaarana on, että siihen saattaa jopa nukahtaakin, mutta parhaimmillaan voit yllättyä itsestäsi.
Olet hyvin tekeväinen ihminen, joka harvemmin pysähtyy. Ny kun sun on pakko, ni ota hyöty irti ja anna aikaa itsellesi. Syvenny mietteisiisi, suunittele tai anna mielikuvituksesi laukata villinä. Ihan sama .. sitä mitä mieleen juolahtaa...- Anonyymi00019
Ajatukseni kulkee usein käsien kautta, (vai meneekö se toisin päin?), mutta olen minä keksinyt käsille käyttöä sisätiloissakin :))
-keinovaginamies- Anonyymi00019 kirjoitti:
Ajatukseni kulkee usein käsien kautta, (vai meneekö se toisin päin?), mutta olen minä keksinyt käsille käyttöä sisätiloissakin :))
-keinovaginamies-Niih.. olet tekeväinen ikiliikkuja ja ahdistut jos et pääse toteuttamaan sita kutkua. Nyt voidit koettaa pysähtyä. Vaihteen vuoksi.
- Anonyymi00020
Aika hurjaa siellä. Täällä "vaan" -17 ja sekin on liikaa pakkasta.
- Sheena - Anonyymi00021
Puhelin näytti -12 ja tuntuu kuin -19
- Anonyymi00022
14-15 astetta pakkasta. Edelleen siis 40 astetta liian kylmää 😁
Hengitys salpaantui pelkästä ajatuksesta, että olisi ulkona yli 30 asteen lämpötiloissa pitempiä aikoja. Mieluummin siis siellä pirtissä puuhailisin jotain ja pitäisin itseni lämpimänä. Minulla ei ole koskaan tylsää, joten ei kovin herkästi alkaisi hulluus vaivaamaan 🤗
Aletheias- Anonyymi00023
Hyvin pysyy pirtissä lämpinä. Ei muuta ku pulikkaa vaan pesään. :))
Joo, eihän tuo terveellistä ole, siis tuo ulkopuuha noissa lämmöissä. Sanovat että kylmässä oleskelu lyhentää elinikääkin.
-keinovaginamies- - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Hyvin pysyy pirtissä lämpinä. Ei muuta ku pulikkaa vaan pesään. :))
Joo, eihän tuo terveellistä ole, siis tuo ulkopuuha noissa lämmöissä. Sanovat että kylmässä oleskelu lyhentää elinikääkin.
-keinovaginamies-Kyllä, pesän lämpötila täytyy pitää riittävän lämpöisenä niin pirtissä säilyy hyvä tunnelma 😁
Äärimmäinen kylmyys on melkoinen rasite keholle. Hyväkuntoiset kestää kylmyyydeniin, kunhan on riittävä varustus, mutta alle -30 lämpötilat alkaa olla jo niin epämukavia, että kaikenlainen aktiviteetti ulkona on enemmän tuskaa kuin nautintoa. Tai no ainakin tällaiselle vilukissalle 😅
Aletheias - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kyllä, pesän lämpötila täytyy pitää riittävän lämpöisenä niin pirtissä säilyy hyvä tunnelma 😁
Äärimmäinen kylmyys on melkoinen rasite keholle. Hyväkuntoiset kestää kylmyyydeniin, kunhan on riittävä varustus, mutta alle -30 lämpötilat alkaa olla jo niin epämukavia, että kaikenlainen aktiviteetti ulkona on enemmän tuskaa kuin nautintoa. Tai no ainakin tällaiselle vilukissalle 😅
AletheiasSinustahan joku saa vielä oikein ehtoisan emännän, kun ymmärrät miten hyvä pirttifiilis luodaan ja säilyy :))
Ilmeisesti sääennusteen mukaan tässä on vielä tämä viikko keskityttävä työntämään kovaa pulikkaa pesään. Ens viikolla voi sitten vähän muutakin tehdä :))
-keinovaginamies- - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Sinustahan joku saa vielä oikein ehtoisan emännän, kun ymmärrät miten hyvä pirttifiilis luodaan ja säilyy :))
Ilmeisesti sääennusteen mukaan tässä on vielä tämä viikko keskityttävä työntämään kovaa pulikkaa pesään. Ens viikolla voi sitten vähän muutakin tehdä :))
-keinovaginamies-Hyvä tunnelma on aina ollut tärkeä asia minulle 😄
Ei se auta kuin tehdä parhaansa ja suojautua kylmältä käytettävissä olevilla keinoilla. Onneksi tosiaan pitäisi lämmetä, niin pääse täyttelemään varastoja eikä palikat lopu kesken.
Aletheias
- Anonyymi00026
Vaan vaivanen ¹⁸℃ miinuksen puolella, ja puhelin kertoo että tuntuu kuin miinus ²⁶℃
∴∵∴ Eilen tai käydä -18. Edelleen ihan kohtuullinen ulkoilusyy. Yritän myös välttää hengästymistä, kun mennään alle -15. Silti partaan muodustuu jääpalloja, kun taas hiuksiin kertyy ohut lumikerros vaikka edes ei sada.
Ilmalämpöpumput pääsevät hyvään testiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2126748Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p3034683"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1433616Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1153434Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m673405Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi492876Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2602648Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.832449- 252366
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk1011941