Eräs sukulaiseni pyytää synttäreille jne. Nyt kolmas kerta,kun totesin,että tunnen itseni ulkopuoliseksi ja lisäksi jotenkin tylysti minun piti siellä tehdä kaikkea.Kysyin tekoälyltä;En menisi. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi paikoissa, joissa oma läsnäolo ei ole arvostettua Mielenterveystalo: Itsetunto ja vuorovaikutus.
Jos sinua kohdellaan jatkuvasti tympeästi, kyse ei ole enää huonosta päivästä, vaan toistuvasta kaavasta. Tällaisissa tilanteissa on yleensä kaksi järkevää vaihtoehtoa:
Arvosta omaa aikaasi: Käytä energiasi ihmisiin, jotka saavat sinut tuntemaan olosi tervetulleeksi.
Aseta rajat: Joskus suora kysymys ("Huomaan, että ilmapiiri muuttuu kireäksi, kun tulen paikalle – onko jokin pielessä?") paljastaa, kannattaako suhdetta enää ylläpitää Suomen Mielenterveys ry: Vuorovaikutus ja ihmissuhteet.
Menisitkö enää juhliin joissa sinua kohdellaan tylysti
Anonyymi-ap
1
256
Vastaukset 1
- Anonyymi00002
En ole mennyt enää, jos yhdenkin kerran kohdellaan tylysti. Olen oppinut ympäröimään itseni normaalisti käyttäytyvillä ystävillä ja tuttavilla. Oli silti iso henkinen urakka irtaantua eräästä vahingollisesta sukulaisuussuhteesta yli 10 vuotta sitten. Elämä helpottui valtavasti päätöksen myötä eikä siitä seurannut mitään huonoa, vaan pelkkää hyvää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.531414Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt191084- 93987
- 77693
- 37678
- 27500
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.21499- 26451
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?53450Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?
Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h30423