Txt sivuilla että moni jää eläkkeelle

Anonyymi-ap

Jo peruskoulun jälkeen ja alle 30v jää eläkkeelle vaikka ei koskaan ole olleet töissä

8

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, mielenterveysongelmien takia voi joutua eläkkeelle suhteellisen nuorena. Tunnen kuitenkin useamman, jolla on diagnoosi ja silti vain porskuttavat, kun on halu tehdä töitä. Täyspäiväisenä työntekijänä eivät varmaankaan jaksaisi.

• Minulle on ihmetellyt useampi psykiatri, että miten olen näillä diagnooseilla työelämässä. Ja teen täyttä työaikaa. Olen sitä mieltä, että elämässä voi joko käpertyä ja kuolla tai sitten taistella.

• Anonyymi00005
        Palstakamu kirjoitti:

Minulle on ihmetellyt useampi psykiatri, että miten olen näillä diagnooseilla työelämässä. Ja teen täyttä työaikaa. Olen sitä mieltä, että elämässä voi joko käpertyä ja kuolla tai sitten taistella.

Diagnooseista huolimatta ihmisillä on erilaiset persoonat, selviytymismekanismit sekä psyykkeen vahvuus. Oireet ovat osalla rajumpia, osalla lievempiä. Stressittömyys on avainasemassa kuinka pärjätä ongelmien kanssa. Hyvä että vaikutat olevan toimintakykyinen tapaus :).

• Anonyymi00006
        Palstakamu kirjoitti:

Minulle on ihmetellyt useampi psykiatri, että miten olen näillä diagnooseilla työelämässä. Ja teen täyttä työaikaa. Olen sitä mieltä, että elämässä voi joko käpertyä ja kuolla tai sitten taistella.

Ovat minusta luovuttajia? Kokevat, että on liian suuri hyppäys lorvimisesta työelämään, jossa joutuvat alistumaan työnteolle, jota eivät osaa eivätkä usko oppivansa tekemään niin hyvin, että se toisi heille sitä hyvää, jonka ovat kadottaneet aikoja sitten?

Vaara aina olemassa, jos pakollinen koulukin jo asettaa heille riman liian korkealle? Toiset tykkää tehdä käsillä asioita, heillä paremmat mahdollisuudet duunaritöihin, mut sisältä pitää löytyä sitä paloa, että työllistyisi.

Harmittaa 50+ ikäisenä, kun yritykset eivät ole lähemmin yhteistyössä koulujen kanssa, että voisi siirtyminen olla helpompaa työelämään näille nuorille? Elämä jos on tehty liian helpoksi ja annettu vapauksia omanlaiseen tekemiseen, voi se toteutus olla monelle syrjäyttävääkin?

Uskon asioita, yhteiskunta vaatii työelämältä paljon? Opiskelua enemmän ja parempia töitä silloin tarjolla? Nuorille tarjolla enempi töitä, mut mihin ovat valmiita lähtemään, toiset haluaa hyvä palkkaisia virkoja, vaikka kokemus on mitä on?

Sama se on pitkäaikaistyöttömillä, joilla olisi haluja työllistyä, muttei ole tahoja, jotka heitä haluaa työllistää? Itsellä tällainen kokema, ei kelpaa vaikka olisi asennetta ja motivaatiotakin tekemiselle, nuoremmat menee edelle ja jollei löydy nuorempia niin paikka jätetään täyttämättä. Oma kokema tällainen.

• Palstakamu kirjoitti:

Hienoa, sinä oletkin virkistävä poikkeus.

• Anonyymi00002

Ja 46 vuoden jälkeen ei pääse eläkkeelle millään.

• Anonyymi00003

Tuo on kyllä totta

• Anonyymi00004

Mustalaiset pääsee eläkkeelle 18v, kun eivät ole koulussa oppineet lukemaan. Sellaiselle ei ole nykypäivänä töitä missään.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      94
      4620
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      225
      1885
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      76
      1460
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1160
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      322
      1095
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1070
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1069
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      147
      1027
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      1009
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      964
    Aihe