Joulun alla huomattiin ikävästi, että ruokakauopoista oli loppunut gluteeniton italiansalaatti. Mistään sitä ei enää löytynyt jaselvisikin, että sen tuotanto on lopetettu. Annettu palautetta valmistajan suuntaan, mutta eipä taida yksittäiset palautteet auttaa tähän. Ikävästi loppui monivuotinen perinne jouluruokapöydässä, kun ei gluteeniton italiansalaattia enää siihen saada. Itse ei sitä kehtaa valmistaa, koska sitä tehdessä joutuu hankkimaan minimissäänkin isoja määriä tarpeita, joista tulee liian iso annos itselle syötäväksi, vaikka sen jakaisi useammalle päivälle. Kaupasta oli helppo ostaa pari annosta joulupöytään.
Sitä tässä ihmettelen, että kukahan neropatti tällaisen päätöksen on tehtaalla tehnyt ja miksi? Vastaavassa tuotteessa kaupassa luki, että uusittu tuote, mutta se olikin gluteenillinen. Kuitenkin edellisin vuosina tämä tuote on mennyt hyvin kaupaksi, koska hyllyiltä se on monesti myyty loppuun. Ettei se siis menekistä ole kiinni ja hintakin on ollut gluteenittomalle tuotteelle aika kova ja että kate on ollut kohdillaan.
Gluteeniton valikoima
2
88
Vastaukset
- Anonyymi00001
Huomattiin viime vuonna, että kaupoista ei enää löytynyt (eli oli poistettu valikoimasta) gluteeniton Moilasen aamiaissämpylä. Se oli paras perussämpylä gluteenittomana tähän mennessä. Mutta joku on päättänyt, ettei sitä valmisteta. Miksei? Ei sen tilalle ole tullut mitään vastaavaa tuotetta, eikä muistakaan valikomista sellaista hyvänmakuista löydy.
Näin ne valmistajat tai kauppiaat meitä gluteenittomia kohtelevat, kun ollaan vähemmistönä, tuotteiden kulutus on mitätöntä tavalliseen ruoka-aineksiin nähden. Ja vaikka gluteenittomat tuotteet maksavat todella paljon enemmän, niin silti niitä on melko vähän kaupoissa saatavilla, ainakin pienemmissä kaupoissa tai paikkakunnilla.- Anonyymi00002
Vielä huonommin kohdellaan sokerittomia sillä mitään sokeritonta siis esimerkiksi stevialla leivottua ei kaupoista löydy kaikki on tehtävä itse. Gluteenittomatkin voisivat valittamisen sijasta ostaa kotiin jauhoja ja hiivaa. Gluteeniton leivonta ei ole vaikeaa. Kokeiltu on muutama vuosi sitten ja leipä/sämpylä onnisitui ja pullakin oli syötävää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m644021Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163825Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3993619Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o823437Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363189Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582678- 502655
- 1212542
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142209Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182199