Joulun alla huomattiin ikävästi, että ruokakauopoista oli loppunut gluteeniton italiansalaatti. Mistään sitä ei enää löytynyt jaselvisikin, että sen tuotanto on lopetettu. Annettu palautetta valmistajan suuntaan, mutta eipä taida yksittäiset palautteet auttaa tähän. Ikävästi loppui monivuotinen perinne jouluruokapöydässä, kun ei gluteeniton italiansalaattia enää siihen saada. Itse ei sitä kehtaa valmistaa, koska sitä tehdessä joutuu hankkimaan minimissäänkin isoja määriä tarpeita, joista tulee liian iso annos itselle syötäväksi, vaikka sen jakaisi useammalle päivälle. Kaupasta oli helppo ostaa pari annosta joulupöytään.
Sitä tässä ihmettelen, että kukahan neropatti tällaisen päätöksen on tehtaalla tehnyt ja miksi? Vastaavassa tuotteessa kaupassa luki, että uusittu tuote, mutta se olikin gluteenillinen. Kuitenkin edellisin vuosina tämä tuote on mennyt hyvin kaupaksi, koska hyllyiltä se on monesti myyty loppuun. Ettei se siis menekistä ole kiinni ja hintakin on ollut gluteenittomalle tuotteelle aika kova ja että kate on ollut kohdillaan.
Gluteeniton valikoima
3
169
Vastaukset
- Anonyymi00001
Huomattiin viime vuonna, että kaupoista ei enää löytynyt (eli oli poistettu valikoimasta) gluteeniton Moilasen aamiaissämpylä. Se oli paras perussämpylä gluteenittomana tähän mennessä. Mutta joku on päättänyt, ettei sitä valmisteta. Miksei? Ei sen tilalle ole tullut mitään vastaavaa tuotetta, eikä muistakaan valikomista sellaista hyvänmakuista löydy.
Näin ne valmistajat tai kauppiaat meitä gluteenittomia kohtelevat, kun ollaan vähemmistönä, tuotteiden kulutus on mitätöntä tavalliseen ruoka-aineksiin nähden. Ja vaikka gluteenittomat tuotteet maksavat todella paljon enemmän, niin silti niitä on melko vähän kaupoissa saatavilla, ainakin pienemmissä kaupoissa tai paikkakunnilla.- Anonyymi00002
Vielä huonommin kohdellaan sokerittomia sillä mitään sokeritonta siis esimerkiksi stevialla leivottua ei kaupoista löydy kaikki on tehtävä itse. Gluteenittomatkin voisivat valittamisen sijasta ostaa kotiin jauhoja ja hiivaa. Gluteeniton leivonta ei ole vaikeaa. Kokeiltu on muutama vuosi sitten ja leipä/sämpylä onnisitui ja pullakin oli syötävää.
- Anonyymi00005
Hoitajat kärsämäki kiroaa turku käynnin hoitaja minulle g
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483