Helsingissä on liki upeaa ajella fillaria talvella ja jalankulkijatkin ovat tietoisia pyöräilijöistä.
Mutta, kun tullaan Espoon tai Vantaan puolelle, niin jäätyneitä aurausvalleja on jätetty kl-väylille ja pahinta on se, että kävelijät poukkoilevat kuulokkeet korvilla. Eivät kuule edes kellon kilautusta.
Minkälaisia kokemuksia muilla on ?
Talvipyöräily kehyskunnissa
7
116
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hellsingissä baanat ok, mutta kadut pyöräilykelvottomia näin talviaikaan. Ei vaan osata aurata.
- Anonyymi00002
Auratulle lumelle ei ole kaavoitettu väliaikaisia säilytyspaikkoja. Toisin on Oulussa, jossa asia on huomioitu.
- Anonyymi00003
Pyöräilijä tulee huomioida törttöilevät jalankulkijat. Niitä valitettavasti on ja joutuu hidastamaan heidän kohdalla. Näin on kelistä ja vuodenajasta riippumatta.
- Anonyymi00004UUSI
Talvella jalankulkijoilta unohtuu pyöräilijät. Sitten sinkoillaan kuurona kelviä ympäriinsä minnekään näkemättä.
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Talvella jalankulkijoilta unohtuu pyöräilijät. Sitten sinkoillaan kuurona kelviä ympäriinsä minnekään näkemättä.
Pyöräilijä on ajoneuvon kuljettaja. Ajoneuvojen kuljettajat ovat velvollisia huomioimaan suojaamattomat ihmiset, kuten jalankulkijat, hivenen eri tavalla liikenteessä, kuin toisin päin. Jalankulkijoilla on toki myös omat velvollisuudet, mutta ajoneuvojen kuljettajilla on "kovemmat" vastuut.
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Pyöräilijä on ajoneuvon kuljettaja. Ajoneuvojen kuljettajat ovat velvollisia huomioimaan suojaamattomat ihmiset, kuten jalankulkijat, hivenen eri tavalla liikenteessä, kuin toisin päin. Jalankulkijoilla on toki myös omat velvollisuudet, mutta ajoneuvojen kuljettajilla on "kovemmat" vastuut.
Ranskassa ja Espanjassa tulee sakot, jos lähdet liikenteeseen kuulokkeet korvilla.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ranskassa ja Espanjassa tulee sakot, jos lähdet liikenteeseen kuulokkeet korvilla.
Mistä tiedät että oli L1e-B luokkaan tyypitetty ajoneuvo? Se kun vaatii käytännössä valmistajan tekemän tyyppihyväksynnän pyörälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit835983KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3094987Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202638Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei442569Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852721766Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1011645Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171501- 1051407
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331373seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1181356