Hei!
Oletko ikinä käynyt Mosambikin Nampulassa? Itselleni tällainen "Nampula" tuli aivan uutena tuttavuutena vastaan, kun meinasin Googlettaa Nampula-Kutria. En vielä ehtinyt, kun aloin tutustua Nampulan katukuvaan
Oletko koskaan käynyt Nampulassa?
18
196
Vastaukset
No hei hei!!
Nampula kuulostaa mielenkiintoselta, mutta empä taida mihinkään mosanbikiin uskaltaa lähtee. ja on tosi kaukanakin, että tuskin täältä matkaseuraakaan löytyy.- Anonyymi00007
Suosittelen, että lähdet rohkeasti matkaan vaan. Tiedä, vaikka löytäisit Nampulasta itsellesi uuden ystävän.
- Anonyymi00001
En ole, mutta tunnut olevan tosi innoissasi. Mitäs siellä?
- Anonyymi00008
Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Ilmeisesti mustaa makkaraa tai lihalompsaa.
Niin varmaan. Aloittaja tainnut jäädä sinne kaduille haahuilemaan ja haaveilemaan...
Aloitus on ikään kuin niitä kuuluisia viimeisiä sanoja:)
Mä en ole käynyt missään päin Afrikkaa eikä kauheasti kiinnosta käydäkään (sama vika on mm. Arabimaissa ja Intiassa). Olen tähän mennessä matkannut vain eri puolilla Eurooppaa ja kahdesti Yhdysvalloissa (molemmat olivat kuukauden mittaisia kielikursseja alaikäisenä).
Oho yhdysvalloissa. No joo, afrikka kannattaa jättää ihan suosiolla väliin. Sehän oli sellanen lasten läläl juttu "mä lähen afrikkaan". Mulla toi matkailu on viime vuosina kutistunu Ruotsin kiertelyyn ja sitten oon käyny Tampereella.
JeroP kirjoitti:
Oho yhdysvalloissa. No joo, afrikka kannattaa jättää ihan suosiolla väliin. Sehän oli sellanen lasten läläl juttu "mä lähen afrikkaan". Mulla toi matkailu on viime vuosina kutistunu Ruotsin kiertelyyn ja sitten oon käyny Tampereella.
Joo, molemmilla kerroilla länsirannikolla. Tekisi tavallaan mieli joskus käydä myös Floridassa ja Havaijilla, mutta toistaiseksi sen on estänyt mun lentopelko. Pelon takia en halua mennä enää lennoille jotka kestävät yli 3 tuntia, paitsi jos on ihan "pakko" (kuten esim mun koiraa hakiesssa) niin voin venyttää lentoajan maksimissaan 4 tuntiin. Tämän pelon takia myös mun haaveet latina-Amerikan kiertelemisestä jäävät toteuttamatta.
Mä olen käynyt suomalaiseksi harvinaisen vähän Ruotsissa, ainoastaan Tukholma ja Ruotsin Lappi on tulleet tutuiksi. Junalla olen kerran matkannut Ruotsin kautta Madridiin kun olin vielä alle 25 ja sain interreil-passin halvalla, mutta ei siinä yhtään niitä junareitin varrelle jääneitä Ruotsin kaupunkeja nähnyt.Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Joo, molemmilla kerroilla länsirannikolla. Tekisi tavallaan mieli joskus käydä myös Floridassa ja Havaijilla, mutta toistaiseksi sen on estänyt mun lentopelko. Pelon takia en halua mennä enää lennoille jotka kestävät yli 3 tuntia, paitsi jos on ihan "pakko" (kuten esim mun koiraa hakiesssa) niin voin venyttää lentoajan maksimissaan 4 tuntiin. Tämän pelon takia myös mun haaveet latina-Amerikan kiertelemisestä jäävät toteuttamatta.
Mä olen käynyt suomalaiseksi harvinaisen vähän Ruotsissa, ainoastaan Tukholma ja Ruotsin Lappi on tulleet tutuiksi. Junalla olen kerran matkannut Ruotsin kautta Madridiin kun olin vielä alle 25 ja sain interreil-passin halvalla, mutta ei siinä yhtään niitä junareitin varrelle jääneitä Ruotsin kaupunkeja nähnyt.No sitten jäi katrineholm näkemättä. Eipä siellä mitään erityistä, mutta pakko mun oli käydä kattomassa, kun omalla autolla olin liikkeellä, kun sen niin monta kertaa oli ikkunasta nähny. Reitin varrelta Norköpingiä suosittelen, hienoa teollisuusmiljöötä, vähän kun tampere.
Ei pitkät lennot tosiaan oo kivoja. Kävin mäkin Madridissa, mutta lentämällä. Frankfurtissa välilasku, niin ei tullu pitkää lentoo ja paluumatkalla "vahingossa" pitkä vaihto, niin ehti tutustuun kaupunkiin.JeroP kirjoitti:
Päin vastoin .. Afrikkaan just kannattaa matkustaa. Kulttuuriero on suuri ja sitä kannattaa arvostaa.
Itse olen käynyt Marokossa, Gambiassa, Egyptissä ja Kap Verdessä. Rakastuin Afrikkaan Gambian reissulla. Sademetsään, maan punaiseen multaan ja siihen elämän erilaisuuteen.
Opin myös arvostamaan kaikkea sitä mitä meillä täällä on itsestään selvää, siis täällä kotimaassamme. Juomavesi, sähkö, lämpö hyvät palvelut. Ei ihminen voi ymmärtää asioita, jos ei tiedä muusta kuin länsimaisesta kulttuurista. Suosittelen lämpöisesti kulttuurimatkaa Afrikkaan. Enkä nyt tarkoita viiden tähden allinclusive löbölomaa.
Esmes yhtenä iltana Gambiassa mentiin erääseen ravintolaan.. tilattiin ruokaa ja tarjoilija siihen, että sitä ruokaa on yksi annos jäljellä, me oltiin sit siinä ihan että fine, tilaamme jotakin muuta.. no .. kohta tuli varmaan kymmenvuotias poika taluttaen vuohta ja vei sen ravintolan takapihalle..
Eipä aikaakaan kun tarjoilija tuli ja ilmoitti, että nyt sitä alkuperäistä tilaustamme oli saatavilla taas. Niin.. tälläistä ei tapahdu länsimaissa. Ja oli muuten hyvää lihapataa.
- Anonyymi00002
En ole käynyt seksilomilla missään Nampulassa, mutta nuo Afrikan paikat on kyllä naisille ja ehkä homppeleille.
Miksei olisi heteromiehillekin? Kävihän se Jörn Donnerkin aikanaan jossain Afrikan maassa, missä sitten sekaantui vissiin johonkin alaikäiseen tyttöön.
- Anonyymi00005
Niinpä taitavat olla ja noista maista saa helposti kaikenlaisia tauteja!
- Anonyymi00003
Mä luulen, että Nampulassa tarkenisi tällä hetkellä paremmin kuin täällä Kunpulassa
- Anonyymi00004
En ole käynyt, enkä aio koskaan käydä!
- Anonyymi00006
En tunne maata, tai kysyttyä paikkaa.
Haluaisinko tutustua? Tietysti, matkailu aina avartaa.
AV - Anonyymi00009
Hitsin pimpulassa on tullut vierailtua :)
- Anonyymi00010
Oon joskus pyöritellyt noita omia hitsejä, enkä ole koskaan löytänyt tuota värkkiä niistä. Legendaa koko homma!
-keinovaginamies-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I1553491Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk843006Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva742486Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro442379Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?562305Kyllä nämä nyky autonakut ja autotki on heikloja
Vuoden vanha akku, eikä inahdakaan.... Pistin vara-akun just lataukseen ja lähen sillä antamaan apuvirtaa Jos ei toimi,172281Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä1162254Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.1522175Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!
Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville331705Muistan vuosikymmenten takaa
Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.121676