Mies voi suhteessa olla se reilusti vanhempi ja

Anonyymi-ap

nainen reilusti nuorempi muttei päinvastoin.Harvoja poikkeuksiakin tietysti on.Ikäeroa vuosikymmeniä.

40

367

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Niinhän sinä luulet, että naiset huolivat itseään vanhempia. Nuoruudessa mieheni ovat olleet maw 1-2 vuitta itseäni vanhempia.Mitä canhemmaksi tulen sen vähemmän kattelen vanhempaa miestä eli edes saman ikäinen ei välttämättä kelpaa ellei ole jotenkin erityisen laatuyksilö.Eräs mies väitti minulle olevansa minua 2 vuotta vanhempi vain ja minusta hän näytti 15 vuotta minua vanhemmalta.Miehet eivät hoida ihoaan ja ulkonäköään hyvillä elämäntapavalinnoilla, joten vanhenevat nopeammin naamasta.Älkääpä kuvitelko liikoja itsestänne.Vain rikas miljonääri saa itseänsa nuoremman.Köyhät miehet joutuu tyytymään oman ikäisiinsä

• Anonyymi00005

Siten siellä, toisin täällä...en huolinut 15v nuorempaa naista. Ihan muuten vaan ilmoitin, minä kun en ole yleistyksien ystävä :)

• Anonyymi00015

Naiset rupsahtaa yleisesti ottaen kyllä nopeammin. Liikaa kai kemikaaleja naamaan koko ikänsä ja se hormonitoiminta.
        Miehillä on sitäpaitsi etu, että muuttuvat iän myötä miehekkäämmiksi, naisilla ei ole. Toki yhteinen partahöylä tuo läheisyyttä.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Naiset rupsahtaa yleisesti ottaen kyllä nopeammin. Liikaa kai kemikaaleja naamaan koko ikänsä ja se hormonitoiminta.
        Miehillä on sitäpaitsi etu, että muuttuvat iän myötä miehekkäämmiksi, naisilla ei ole. Toki yhteinen partahöylä tuo läheisyyttä.

Amerikan pressa on hyvä esimerkki siitä ettei miehekkyys tavoita ihan kaikkia.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Amerikan pressa on hyvä esimerkki siitä ettei miehekkyys tavoita ihan kaikkia.

Mutta eipä ole kyllä naamaakaan kiristelty. Toki meikkaa lähes yhtä paljon, kuin naiset.

• Anonyymi00002

Danny ja kumppanit

• Anonyymi00004

Dannyllä vetoaa ne hiukset. Tosi seksikäs kampauskin.

• Anonyymi00003

ja katrihelena

• Anonyymi00006

"Poikkeuksia" on ihan molemmin päin. Ei sen pitäisi muita häiritä, jos täysi-ikäiset keskenään touhuavat. Harva haluaa uskoa edes selviin huijauksiin ja hyväksikäyttöihin. Ja on sitä niinkin käynyt, että jotkut ovat ottaneet taloudellisesti takkiinsa ihan mielellään, kunhan ovat saaneet toiselta tarvitsemaansa huomiota.

xLiner

• Anonyymi00008

Ei tule ongelmia.ia rahan kanssa ei muutenkaan jee

• Anonyymi00009

Meno päällä sukat jalassa

• Anonyymi00010

Pääsee minne vaan

• Anonyymi00011

Ei omisteleva mustasukkainen

• Anonyymi00012

Ikääkin tärkeämpi on käyttövarmuus, ja käyttötarkoitukseen sopivuus.
      Näin ihmisissä, ja monessa muussakin asiassa.

AV

• Anonyymi00021

En ymmärrä mitä tarkoitat käyttövarmuudella?

• Anonyymi00030
        UUSI

Välineellinen suhtautuminen ihmissuhteisiin on merkki narsismista.

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Välineellinen suhtautuminen ihmissuhteisiin on merkki narsismista.

Kaikessa voi nähdä narsismia, jos niin haluaa nähdä.
        Kukapa ei haluaisi luotettavuutta? Käyttövarmuus ja luotettavuus ovat lähellä toisiaan.
        Viekö mies roskat vai ei, vie, joten mies on luotettava roskien viejä:)
        Simppeliä, on asioita joita kuuluu tehdä.

AV

• Anonyymi00013

Jos oikein paljon rakastuu toiseen ei välttämättä ajattele sitä, esim. 20 vuotta ikäeroa tarkoittaa yleensä, että toinen on todellakin 20 vuotta ennemmin vanhuuseläkkeellä jne. Toisen elämässä tulee ihan erilaiset vaiheet tuolloin. Toinen on vapaalla ja toinen työssä. Toisella voi kunto romahtaa ja tarvitsee apua toiselta koko ajan.

Aina voi sanoa, että noin voi käydä nuoremmallekin, että sairastuu ja on toisen avun varassa, mutta suurella ikäerolla todennäköisyys kasvaa. Esim. Paavo Lipponen ja nuorempi vaimonsa. Joitain haastatteluja olen lukenut ja vaikuttaisi siltä, että elämä on muuttunut melko paljon ajoista, jolloin tapasivat.

-Thinksy

• Anonyymi00016

Toisaalta taas Saulin ja Jennin liitossa elämä ei ole juurikaan muuttunut.

”Jos oikein paljon rakastuu toiseen ei välttämättä ajattele sitä, esim. 20 vuotta ikäeroa tarkoittaa yleensä, että toinen on todellakin 20 vuotta ennemmin vanhuuseläkkeellä jne. ”

Totta tämä. Se että olet vaikka kymmenenkin vuotta aikaisemmin eläkkeellä, se on pitkä aika odottaa yhteisiä eläkepäiviä. Mutta eipä sitä kannata elämää liikaa suunnitella ja miettiä ikäeron vaikutusta. Sitä rakastuu jos rakastuakseen ja sillä sipuli.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

”Jos oikein paljon rakastuu toiseen ei välttämättä ajattele sitä, esim. 20 vuotta ikäeroa tarkoittaa yleensä, että toinen on todellakin 20 vuotta ennemmin vanhuuseläkkeellä jne. ”

Totta tämä. Se että olet vaikka kymmenenkin vuotta aikaisemmin eläkkeellä, se on pitkä aika odottaa yhteisiä eläkepäiviä. Mutta eipä sitä kannata elämää liikaa suunnitella ja miettiä ikäeron vaikutusta. Sitä rakastuu jos rakastuakseen ja sillä sipuli.

Niin, totta. Olen samaa mieltä, ei elämässä ja rakkaudessa kannata kovin paljoa laskelmoida. Hauska tuo loppukaneetti 🫶

-Thinksy

• Anonyymi00023
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Niin no, se uravalintakin vaikuttaa eläkeikään. Esim. oma isäni, joka on vuoden äitiäni vanhempi, eleli työeläkeläisen (ei sairaseläkeläisen) elämää yksikseen yli kymmenen vuotta, ennen kun äitini pääsi eläkkeelle.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Niin, totta. Olen samaa mieltä, ei elämässä ja rakkaudessa kannata kovin paljoa laskelmoida. Hauska tuo loppukaneetti 🫶

-Thinksy

Ei tuollaista loppukaneettia käytä enää muut kuin me 60-luvulla syntyneet huru-ukot ;)

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ei tuollaista loppukaneettia käytä enää muut kuin me 60-luvulla syntyneet huru-ukot ;)

😄👍

• UUSI

Tuo on tietysti ihan totta. Mutta toisaalta eihän suunnilleen saman ikäisten suhteidenkaan ole tapana kestää vuosikymmeniä. Jotkut tietysti kestävät, mutta suurin osa ei kestä. Onko se sitten jotenkin huonompi syy päättää suhde sen vuoksi, että elämäntilanteet ei enää alkuunkaan sovi yhteen kuin jokin muu niistä kaikista mahdollisista syistä joihin suhteet päättyvät?

• Anonyymi00034
        UUSI
        scrg kirjoitti:

Tuo on tietysti ihan totta. Mutta toisaalta eihän suunnilleen saman ikäisten suhteidenkaan ole tapana kestää vuosikymmeniä. Jotkut tietysti kestävät, mutta suurin osa ei kestä. Onko se sitten jotenkin huonompi syy päättää suhde sen vuoksi, että elämäntilanteet ei enää alkuunkaan sovi yhteen kuin jokin muu niistä kaikista mahdollisista syistä joihin suhteet päättyvät?

Niin, kyllähän suhteissa voidaan päättää lähteä eri suuntiin, mutta voiko toisen jättää silloin, kun hän on heikoilla? Itselleni tilanne voisi tuottaa sen verran paljon tunnontuskia, että en osaa sanoa, pystyisinkö siihen. Toisaalta asiasta on helppo puhua silloin, kun se ei kosketa itseä. Monenlaisia vaikeita tilanteita voi ihmisillä olla. Noin periaatteessa ajattelen, ettei toista jätetä pulaan.

-Thinksy

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Niin, kyllähän suhteissa voidaan päättää lähteä eri suuntiin, mutta voiko toisen jättää silloin, kun hän on heikoilla? Itselleni tilanne voisi tuottaa sen verran paljon tunnontuskia, että en osaa sanoa, pystyisinkö siihen. Toisaalta asiasta on helppo puhua silloin, kun se ei kosketa itseä. Monenlaisia vaikeita tilanteita voi ihmisillä olla. Noin periaatteessa ajattelen, ettei toista jätetä pulaan.

-Thinksy

Tuo on paha. Voisit tehdä tuosta oman avauksen. Siinä olis oikeasti syvällisempää purupintaa.

-keinovaginamies-

• UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

-Thinksy

Ymmärrän tuon ajatusmallin. Ja ehkä se selittää monia suhteita ja niiden jatkumista myös silloin kun heikoilla oleminen riippuu jostain muusta kuin iästä. Kun toisella on esim. jokin riippuvuus, sairaalloista mustasukkaisuutta, orastavaa itsetuhoisuutta tms., niin eihän sellaista voi jättää. Kaikkein helpoin on jättää tyypit, jotka putoavat varmasti jaloilleen eivätkä jätettynä aiheuta ongelmia, huolta tai tunnontuskia.

Mutta kun realiteetti on, että oletusarvoisesti suhteet eivät kestä niin kai ne voi solmia yhteisellä sopimuksella määräaikaiseksi. Esim. sopia että kun koittaa vuosi 2030 niin sitten kantapäät vastakkain, koska siihen mennessä pitää olla kasvettu erilleen tai muuten ei olla kasvettu lainkaan.

• Anonyymi00014

Sinänsä järjetön suhde jo lähtökohtaisesti väittämän mukaan nainen elää kauemmin kuin mies toki vaikuttaa varmaan jonkin verran naisenkin elinikään millaisen miehen kanssa elää

• Anonyymi00018

30 v nuoremmat naiset ovat kiinnostuneita kanssani olemaan. En ymmärrä, miksi muita kiinnostaa, mitä nuori nainen tekee. He ovat aikuisia ja päättävät itse elämästään ja seurastaan.

Kunnosta huolestuneille voi todeta, että ei ole tarkoituskaan mihinkään hautaan asti seurustella.

• Anonyymi00022

Tuo mikä on "reilusti" on tietysti mielipidekysymys, mutta kyllä noita isomman ikäeron pareja näkee nykyään jo suht tavallisesti molempiin suuntiin. Perinteisesti se on ollut juurikin kuten aloituksessa sanotaan, mutta nykymaailmassa tilanne on selvästi muuttumassa. Ison ikäeron parit niin, että mies on vanhempi, ovat selkeästi vähentyneet jo ihan parinkymmenenkin vuoden takaisesta, kun taas ison ikäeron pareja, joissa nainen on vanhempi, on nykyään selvästi enemmän. Tuo tulee luultavasti pidemmällä aikavälillä tasoittumaan niin, että molempia on suht saman verran.

• Anonyymi00024

Joskus nainenkin on, mutta se on harvinaista ja jopa outoa, jos nainen on vähintään 30 vuotta vanhempi.

• Miksi tästä ketjusta on poistettu asiallinen viestini?

[minä vaan kysyn]

• Anonyymi00026

Olen jo aiemminkin vihjaissut että poistot perustuvat kiintiöihin, eivätkä sisällön tarkisteluun :)

• Anonyymi00026 kirjoitti:

Olen jo aiemminkin vihjaissut että poistot perustuvat kiintiöihin, eivätkä sisällön tarkisteluun :)

Näinhän se on.

Minä en vaan haluaisi jäädä pelkäksi kiintiöksi, jota jatkuvasti sensuroidaan.
        Oma ärsytyskynnys ei kestä tällaista torjuntaa. :)

• Anonyymi00027

Aikuisella ihmisellä on oikeus itse päättää, kenen kanssa elämänsä jakaa. Jos se on reilusti nuorempi tai vanhempi kumppani, niin sitten on. Ei kenenkään tarvitse muille valintojaan selitellä, jos kyseessä on kahden aikuisen välinen tasavertainen suhde.

Henkilökohtaisesti en silti voi sanoa, etteikö kumppanin iällä olisi minulle mitään merkitystä. Minua ei kiinnosta kovin nuoret miehet eikä kovin vanhat miehet. Ei sen takia, etteikö näistä ikäryhmistä voisi löytyä aivan mielettömän ihania persoonia, mutta lähtökohtaisesti asetelma on sellainen, etten näe kovinkaan todennäköiseksi sitä, että voisin saavuttaa tyydyttävän parisuhteen joko kovin nuoren tai kovin vanhan miehen kanssa. Jo elämäntilanteet ovat niin kaukana toisistaan saati sitten tulevaisuudensuunnitelmat yms.

Aletheias

• Anonyymi00028
      UUSI

Olen aina ollut vahvasti sitä mieltä, että samanikäiset leikkivät parhaiten keskenään.
      Sitten toisaalta.
      Elämä lyhyt, enkä minäkään tolkuttoman pitkä, niin voisihan sitä koetella.
      Vilma

• Anonyymi00032
        UUSI

Jaha, että Vilmaa kiinnostaisi puumakoettelu.
        Kuinka nuori pitäisi olla?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Jaha, että Vilmaa kiinnostaisi puumakoettelu.
        Kuinka nuori pitäisi olla?

-keinovaginamies-

Pyrsk pyrsk pyrsk
        Vilma
        Voisitko muuttaa nimimerkkisi edes kv-mieheksi?
        Joku vääntää tämän tietty keskivartalomieheksi, emmää

• Anonyymi00031
      UUSI

Paitsi että nainenkin voi olla nuorempi.

- Sheena

• Anonyymi00037
      UUSI

Ikäeroa puolet ja tunnen hänet aivan tasavertaiseksi ja numeroita en mieti. Juuri se ihana kaunis Nainen kenet vierelleni haluan

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      883
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      748
    3. 43
      631
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      36
      623
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      613
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      30
      601
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      595
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      560
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      557
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      37
      496
    Aihe