Eikö palstalla muut tunne kateutta katsoessaan esimerkiksi laulukilpailuja?

Anonyymi-ap

Jälleen joudun ainakin itse törmäämään haasteeseen katsoessani Espanjan Benidorm Fest laulukilpailua. Jälleen varsinkin kiinnostavimmat naiset herättävät eniten kateutta. Kuten jo aikaisemmassa keskustelun aloituksessa ehdin sanoa syyn: naisten kanssa seurustellaan ja parhaimmassa tapauksessa jopa asutaan yhdessä. Jos nainen menestyy ja itse pysyy "surkimuksena", mielestäni tämä on päivän selvää, että myös haasteet on isommat. Miesten kanssa kun hetero miehet ovat korkeintaan vain hyviä kavereita, ei tämä ole samassa määrin ongelma, jos kaveri menestyy. En minä muutenkaan ole sellainen, että jaksaisin kovin usein edes nähdä kavereita.

Todellavaikeeta

40

353

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulle välittyy näistä sinun avauksistasi sellainen vaikutelma, että elämäsi on jotenkin tyhjää. Jos siinä olisi enemmän sisältöä, ei sinulla olisi aikaa tällaisille pakonomaisille ajatuksille ja olisit todennäköisesti tyytyväisempi myös omaan olemiseesi.

• Anonyymi00003

Tuolta se nyt näyttää

• Anonyymi00012

Samoin myös Love Island sarjan ihmiset herättävät kateutta, koska hekin elävät "parempaa" elämää, saavat ainakin p**lua paljon helpommin kuin minä.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00001

Osaatko tehdä yhtään mitään ilman kateutta? Oletko huomannut, että kateus hallitsee ja johtaa elämääsi? Tarttiskohan tehdä jotain?

- Sheena

• Anonyymi00011

Hyvä kysymys: meneekö "eteenpäin" edes sillä, että katselee vaikka nyt tuota Benidorm Fest laulukilpailua. Etkös sinäkin osaa monia kieliä? Espanjaa?

Todellavaikeeta

• Anonyymi00024
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Hyvä kysymys: meneekö "eteenpäin" edes sillä, että katselee vaikka nyt tuota Benidorm Fest laulukilpailua. Etkös sinäkin osaa monia kieliä? Espanjaa?

Todellavaikeeta

Lisään vielä tämän. Mitä olen jostain sinun aikaisemmista kirjoituksista lukenut, näytät kovasti uskovan siihen, että pitäisi vaan hyväksyä itsensä. Olen ymmärtänyt, että sinä et ole monille miehille "liian uhkaava", koska et ole ainakaan "liian iso". Uskon, että varmasti moni mies on sinua elämän aikana yrittänyt. Sulla siis sitä kysyntää on 100 kertaa enemmän kuin minulla tai on ainakin ollut. En tiedä minkä ikäinen olet, enkä sitä ala edes kyselee, koska ymmärrän, että täällä ihmiset haluavat pitää kiinni myös yksityisyydestään.

Olet myös todennut, että vartalolle ei voi tehdä mitään ja tämä ei tietenkään pidä paikkaansa. Kyllä asialle ilman muuta voi tehdä, mutta toki toiset joutuu tekee enemmän töitä kuin toiset, jos tavoitteena on "ihannevartalo" ja sillä tarkoitetaan "riittävää määrää" lihasta.

Olen puhunut monta kertaa tästä Strength Levelistä ja muistaisin, että sinäkin jossakin aikaisemmassa keskustelussa otit jotakin kantaa. No Strength Levelin mukaan esimerkiksi 90 kiloisen miehen pitäisi vetää penkiltä päälle 110 kiloa.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/bench-press

Sen voin toki kokemuksesta sanoa, että tuo 110 kiloa on ainakin mulle PALJON. Työtä tosiaan joutuu tekee. Asioihin siis voi toki vaikuttaa, mutta ongelma onkin juuri siinä, kasvaako vaatimukset kaiken aikaa. Vaikka tuon 110 kiloa vetäisikin penkiltä, sillä ei ole p**kan vertaa apua parisuhdemarkkinoilla. Tai sanotaanko näin, että "hyöty" on äärimmäisen pieni. Kun tämän lisäksi pitäisi osata PALJON muutakin.

Kuitenkin moni julkkismies varsinkin Yhdysvalloissa ylittää kevyesti tuon 110 kiloa, esimerkiksi Brad Pitt. Oletko nähnyt, että Brad Pittillä olisi vaikeuksia pariutua.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Lisään vielä tämän. Mitä olen jostain sinun aikaisemmista kirjoituksista lukenut, näytät kovasti uskovan siihen, että pitäisi vaan hyväksyä itsensä. Olen ymmärtänyt, että sinä et ole monille miehille "liian uhkaava", koska et ole ainakaan "liian iso". Uskon, että varmasti moni mies on sinua elämän aikana yrittänyt. Sulla siis sitä kysyntää on 100 kertaa enemmän kuin minulla tai on ainakin ollut. En tiedä minkä ikäinen olet, enkä sitä ala edes kyselee, koska ymmärrän, että täällä ihmiset haluavat pitää kiinni myös yksityisyydestään.

Olet myös todennut, että vartalolle ei voi tehdä mitään ja tämä ei tietenkään pidä paikkaansa. Kyllä asialle ilman muuta voi tehdä, mutta toki toiset joutuu tekee enemmän töitä kuin toiset, jos tavoitteena on "ihannevartalo" ja sillä tarkoitetaan "riittävää määrää" lihasta.

Olen puhunut monta kertaa tästä Strength Levelistä ja muistaisin, että sinäkin jossakin aikaisemmassa keskustelussa otit jotakin kantaa. No Strength Levelin mukaan esimerkiksi 90 kiloisen miehen pitäisi vetää penkiltä päälle 110 kiloa.
        https://strengthlevel.com/strength-standards/bench-press

Sen voin toki kokemuksesta sanoa, että tuo 110 kiloa on ainakin mulle PALJON. Työtä tosiaan joutuu tekee. Asioihin siis voi toki vaikuttaa, mutta ongelma onkin juuri siinä, kasvaako vaatimukset kaiken aikaa. Vaikka tuon 110 kiloa vetäisikin penkiltä, sillä ei ole p**kan vertaa apua parisuhdemarkkinoilla. Tai sanotaanko näin, että "hyöty" on äärimmäisen pieni. Kun tämän lisäksi pitäisi osata PALJON muutakin.

Kuitenkin moni julkkismies varsinkin Yhdysvalloissa ylittää kevyesti tuon 110 kiloa, esimerkiksi Brad Pitt. Oletko nähnyt, että Brad Pittillä olisi vaikeuksia pariutua.

Todellavaikeeta

Johan nyt on kuule prkl. Nuo kaikki mitä rustaat ja teet aloituksia perustuu yksinomaan sinun haitallisiin ajatuksiin itsestäsi. Vapaudu ajatustesi otteesta! Brad Pitt tai minun "miesten saanti" ei liity sinuun eikä ajatusmalleihisi mitenkään.

Penkkipunnerruspakkomielle, naishevilaulajat, Benidorm laulukilpailut..............ymymym ja muiden kateuden aiheiden etsiminen muista ihmisistä on ihan ykkösiä joista sinun on päästettävä irti. Sen sijaan, että kyttäät netistä kuuluisia ihmisiä, ruokit kaikin keinoin kateuttasi ja surkeuttasi, etsi sieltä (netistä siis) keinoja, joiden avulla opettelet ottamaan välimatkaa arvioihin itsestäsi ja ajatuksiisi. Ajatuksesi ja käsityksesi eivät edelleenkään ole tosiasioita!

"Olet myös todennut, että vartalolle ei voi tehdä mitään ja tämä ei tietenkään pidä paikkaansa"

Lähdepä sinäkin tuosta samasta ajatuksesta, että vartalolle on hyvin vähän tehtävissä 🤷‍♀️- ei ainakaan mitään perustavanlaista ja mullistavaa 🤷‍♀️. Ihminen on tietyn pituinen ja ruumiin rakennettakaan ei voi merkittävästi muuttaa. Mitä kuvittelet menettäväsi jos päästät irti penkkipunnerruspakkoajatuksistasi? Jos päästät irti ajatuksesta, mitä kamalaa tapahtuu? Tulee maailmanloppu?

Monet pakkoajatukselliset ihmiset- tekevät hyvin tyypillisesti kaikkensa - aivan kertakaikkiaan kertakaikkisen kaikkensa, etteivät vahingossakaan päästä irti pakkoajatuksistaan. Koska ne ovat pakotie todellisuudesta. Kun ajattelee kaikkea järjenvastaista, epäloogista ja tavoittelee saavuttamatonta, ei tarvitse kiinnittää huomiotaan todellisiin ongelmiin ja niiden ratkaisuihin.

- Sheena

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Johan nyt on kuule prkl. Nuo kaikki mitä rustaat ja teet aloituksia perustuu yksinomaan sinun haitallisiin ajatuksiin itsestäsi. Vapaudu ajatustesi otteesta! Brad Pitt tai minun "miesten saanti" ei liity sinuun eikä ajatusmalleihisi mitenkään.

Penkkipunnerruspakkomielle, naishevilaulajat, Benidorm laulukilpailut..............ymymym ja muiden kateuden aiheiden etsiminen muista ihmisistä on ihan ykkösiä joista sinun on päästettävä irti. Sen sijaan, että kyttäät netistä kuuluisia ihmisiä, ruokit kaikin keinoin kateuttasi ja surkeuttasi, etsi sieltä (netistä siis) keinoja, joiden avulla opettelet ottamaan välimatkaa arvioihin itsestäsi ja ajatuksiisi. Ajatuksesi ja käsityksesi eivät edelleenkään ole tosiasioita!

"Olet myös todennut, että vartalolle ei voi tehdä mitään ja tämä ei tietenkään pidä paikkaansa"

Lähdepä sinäkin tuosta samasta ajatuksesta, että vartalolle on hyvin vähän tehtävissä 🤷‍♀️- ei ainakaan mitään perustavanlaista ja mullistavaa 🤷‍♀️. Ihminen on tietyn pituinen ja ruumiin rakennettakaan ei voi merkittävästi muuttaa. Mitä kuvittelet menettäväsi jos päästät irti penkkipunnerruspakkoajatuksistasi? Jos päästät irti ajatuksesta, mitä kamalaa tapahtuu? Tulee maailmanloppu?

Monet pakkoajatukselliset ihmiset- tekevät hyvin tyypillisesti kaikkensa - aivan kertakaikkiaan kertakaikkisen kaikkensa, etteivät vahingossakaan päästä irti pakkoajatuksistaan. Koska ne ovat pakotie todellisuudesta. Kun ajattelee kaikkea järjenvastaista, epäloogista ja tavoittelee saavuttamatonta, ei tarvitse kiinnittää huomiotaan todellisiin ongelmiin ja niiden ratkaisuihin.

- Sheena

PS Yksi hyvä itseterapiakeino on tehdä vapaamuotoisia biisejä ja laulaa niitä sellaisella "sävelmällä" kuin sattuu suusta lähtemään.

Jotain vaikka tähän tyyliin
        "olenTodellavaikeeta, kaikki on vaikeeta,
        ei ole helppoa minullaminullaminulla, ei ole lihasta tarpeeeeksiiiii,
        minua vaivaa kateuskateuskateus, hirveäkamalakateus ei yhtään mukava.
        Kateus pitäisikö harjoitella positiivista kateutta, positiivinen
        mitä on positiivinen, onko mitään positiivistaaa, minä kun olen kateellinen kaikesta,
        aivan kaikesta kateellinen. Ei ole positiivista, hyi. S**ana kun naiset nostaa penkiltä enemmän kuin itse, kirosanakirosana...trallalaa, sellaista on kateus vai tällaista......

Tuohon malliin kun laulat kovaa ja korkealta niin varmasti se auttaa näkemään itsesi edes hieman uudessa valossa.

- Sheena

• Anonyymi00002

Enpä ole koskaan moista tunnetta noista tuntenut. Jos katson jotain tuollaista, niin katson koska haluan nauttia niistä esityksistä. Ei voisi vähempää ne esittäjät noin muuten kiinnostaa.

• Samaa mieltä kyllä. Esityksissä keskittyy ohjelmaan eikä mihinkään muuhun. itellä kyllä heräs kiinnostus epsanjan telvisio ohjelmiin.

• Anonyymi00009

todella harvoin olen kade kellekään. Jollekkin TV:n tyypille en ole ollut koskaan. Mitä sillä saavuttaa että kadehtii? Ei mitään.

• Anonyymi00010
        JeroP kirjoitti:

Samaa mieltä kyllä. Esityksissä keskittyy ohjelmaan eikä mihinkään muuhun. itellä kyllä heräs kiinnostus epsanjan telvisio ohjelmiin.

Espanjan rtve kanavalla menee myös hyviä politiikkaa käsitteleviä keskustelu ohjelmia kuten esimerkiksi La Noche.
        https://www.rtve.es/play/videos/la-noche-en-24h/09-02-26/16931099/

Jos olet jo jonkin verran espanjaa opiskellut, kannattaa yrittää kuunnella ja kuunnella. Tärkeintä, ettei yritä "väkisellä" ymmärtää "kaikkea". Kuuntelee ja kuuntelee ja yrittää löytää kaiken olennaisen. Ajan kanssa kyllä menee eteenpäin tai ainakin näin olisi tietysti tarkoitus.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00013

"Enpä ole koskaan moista tunnetta noista tuntenut. Jos katson jotain tuollaista, niin katson koska haluan nauttia niistä esityksistä. Ei voisi vähempää ne esittäjät noin muuten kiinnostaa."

Jos olet nainen, voisiko selitys olla esimerkiksi siinä, että sulla on laaja ystäväpiiri?

Eikö esimerkiksi tämäkään herätä kateutta, kun nykyaikana esiintyjiltä vaaditaan monia taitoja.

Myös esimerkiksi tuon ohjelman juontajatkin voivat herättää kateutta. Katso esimerkiksi miten itsevarmaa ja sujuvaa esiintymistä. No joo äidin kielellä, mutta voihan sitä miettiä, kuinka hyvin itse esiintyisin omalla äidin kielellä. Entä mun yleissivistys.
        https://youtu.be/IlrrMDY506A?t=281

Kyllähän se olisi mahtavaa onnistua esimerkiksi baarissa, jos esimerkiksi tuon näköinen nainen kiinnostuisi ja pääsisin nauttimaan tuosta itsevarmasta esiintymisestä, jopa ymmärtäisin kaiken mitä puhuu äidin kielellään. Ongelma tosiaan tämä, kun sitä on helposti vieläkin enemmän alakynnessä, jos ei ymmärrä kieltä.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Espanjan rtve kanavalla menee myös hyviä politiikkaa käsitteleviä keskustelu ohjelmia kuten esimerkiksi La Noche.
        https://www.rtve.es/play/videos/la-noche-en-24h/09-02-26/16931099/

Jos olet jo jonkin verran espanjaa opiskellut, kannattaa yrittää kuunnella ja kuunnella. Tärkeintä, ettei yritä "väkisellä" ymmärtää "kaikkea". Kuuntelee ja kuuntelee ja yrittää löytää kaiken olennaisen. Ajan kanssa kyllä menee eteenpäin tai ainakin näin olisi tietysti tarkoitus.

Todellavaikeeta

No osaan kyllä espanjaa. Sekään ei tosin saa minua tuntemaan kateutta.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

"Enpä ole koskaan moista tunnetta noista tuntenut. Jos katson jotain tuollaista, niin katson koska haluan nauttia niistä esityksistä. Ei voisi vähempää ne esittäjät noin muuten kiinnostaa."

Jos olet nainen, voisiko selitys olla esimerkiksi siinä, että sulla on laaja ystäväpiiri?

Eikö esimerkiksi tämäkään herätä kateutta, kun nykyaikana esiintyjiltä vaaditaan monia taitoja.

Myös esimerkiksi tuon ohjelman juontajatkin voivat herättää kateutta. Katso esimerkiksi miten itsevarmaa ja sujuvaa esiintymistä. No joo äidin kielellä, mutta voihan sitä miettiä, kuinka hyvin itse esiintyisin omalla äidin kielellä. Entä mun yleissivistys.

Kyllähän se olisi mahtavaa onnistua esimerkiksi baarissa, jos esimerkiksi tuon näköinen nainen kiinnostuisi ja pääsisin nauttimaan tuosta itsevarmasta esiintymisestä, jopa ymmärtäisin kaiken mitä puhuu äidin kielellään. Ongelma tosiaan tämä, kun sitä on helposti vieläkin enemmän alakynnessä, jos ei ymmärrä kieltä.

Todellavaikeeta

Minulla on hyvin suppea ystäväpiiri ja se olen tyytyväinen siihen.

En näe tuossa mitä kateiden aihetta. Julkisuus on vihonviimeinen asia, jota itse haluaisin.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Todellavaikeeta

Kieliä oppii opiskelemalla niitä.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

No osaan kyllä espanjaa. Sekään ei tosin saa minua tuntemaan kateutta.

Entäs jos sulla onkin hyvä kielipää ja olet oppinut niin hyvin, että saat arvostusta espanjaa puhuvien ihmisten keskellä.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Minulla on hyvin suppea ystäväpiiri ja se olen tyytyväinen siihen.

En näe tuossa mitä kateiden aihetta. Julkisuus on vihonviimeinen asia, jota itse haluaisin.

No naiset alle 30 vuotiaana saavat varsin helposti miehiä, jos ovat vähintäänkin "perusnättejä".

Todellavaikeeta

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Kieliä oppii opiskelemalla niitä.

Kyllä olen vaivaa nähnyt enkä ainuttakaan vierasta kieltä osaa hyvin.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Entäs jos sulla onkin hyvä kielipää ja olet oppinut niin hyvin, että saat arvostusta espanjaa puhuvien ihmisten keskellä.

Todellavaikeeta

Kieliä oppii opiskelemalla ja käyttämällaä niitä. En sanonut sen olevan helppoa.

Enpä ole koskaan saanut mitään sen kummempaa arvostusta, vaan tullut lähinnä paremmin toimeen byrokratian, viranomaisten jne. kanssa. Täällä Euroopassa on ihan normaalia, että ihmiset puhuvat paria kolmea kieltä, vähintään auttavasti. Se ei ole mitenkään iso juttu.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Kyllä olen vaivaa nähnyt enkä ainuttakaan vierasta kieltä osaa hyvin.

Todellavaikeeta

Opiskele siis lisää ja hakeudu tilanteisiin. joissa saat käyttää niitä kieliä. Suomalaisille on myös tyypillistä sellainenn asenne. että pitäisi osata niin hiton hyvin, ennen kun voi käyttää kieltä. Juu ei. Heti kun edes vähän luontuu, niin pitää alkaa puhua. Siitä se paranee.

Jos nyt jostakin olen ylpeä, niin siitä, että tulen toimeen unkariksi. Taitoni siinä on kaikea muuta kuin täydellinen ja koen sen ihan hiton vaikeaksi kieleksi oppia. Vaan tulen toimeen sillä ja siitä olen jopa saanut vähän kehujakin, sillä he tietävät itsekin sen olevan vaikea kieli.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00018 kirjoitti:

No naiset alle 30 vuotiaana saavat varsin helposti miehiä, jos ovat vähintäänkin "perusnättejä".

Todellavaikeeta

No kuule eipä kiinnosta miesten saaminen. Täysin turhaa touhua moinen. En tee yhtään mitään useammalla.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kieliä oppii opiskelemalla ja käyttämällaä niitä. En sanonut sen olevan helppoa.

Enpä ole koskaan saanut mitään sen kummempaa arvostusta, vaan tullut lähinnä paremmin toimeen byrokratian, viranomaisten jne. kanssa. Täällä Euroopassa on ihan normaalia, että ihmiset puhuvat paria kolmea kieltä, vähintään auttavasti. Se ei ole mitenkään iso juttu.

Tämä ei ole aina niin itsestään selvää, että kieliä pääsee ainakaan helposti käyttämään.

Juuri näin, se ei todellakaan ole vielä arvostusta esimerkiksi käydä ulkomailla, mutta ei koskaan onnistu hankkimaan edes ainuttakaan kaveria puhumattakaan että onnistuisi pariutumaan esimerkiksi espanjalaine naisen kanssa. Itse tietysti ajattelisinkin sinkkuna nimenomaan mahdollisuutta pariutua. Kavereita mulla on jo nyt ja kuten jo ehdin mainita, en ole sellainen, joka jatkuvasti jaksaisi nähdä kavereita. Voin olla jopa monta kuukautta näkemättä kavereita ja se on mulle aivan ok.

Jos olet seurannut tuota Benidorm Fest laulukilpailua, tuossa esitys semifinaalista.
        https://youtu.be/d7XkePW7WYk?t=1372

Tuossa myös noiden naisten haastattelu rtve kanavalta.
        https://www.rtve.es/play/videos/benidorm-fest/entrevista-maria-leon-julia-medina-damas-vagabundo/16878247/

Kun katsot vähän matkaa, tuossa videossa esitetään myös salitreenejä, jossa ei esimerkiksi levytankoakaan pelätä.

Sinulle ei esimerkiksi herää kateus siitä, että nykyaikana naisilta "vaaditaan" monia taitoja ja myös fyysistä suorituskykyä?

Kun esimerkiksi vertaat noiden naisten vartaloita joidenkin vuosikymmenten takaisiin naisjulkkiksiin, varmasti huomaat eron siinä, että lihasta on enemmän. Ei siis sinussa herätä kateutta? Lihakset kun ei tule makaamalla.

Todellavaikeeta

• Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Tämä ei ole aina niin itsestään selvää, että kieliä pääsee ainakaan helposti käyttämään.

Juuri näin, se ei todellakaan ole vielä arvostusta esimerkiksi käydä ulkomailla, mutta ei koskaan onnistu hankkimaan edes ainuttakaan kaveria puhumattakaan että onnistuisi pariutumaan esimerkiksi espanjalaine naisen kanssa. Itse tietysti ajattelisinkin sinkkuna nimenomaan mahdollisuutta pariutua. Kavereita mulla on jo nyt ja kuten jo ehdin mainita, en ole sellainen, joka jatkuvasti jaksaisi nähdä kavereita. Voin olla jopa monta kuukautta näkemättä kavereita ja se on mulle aivan ok.

Jos olet seurannut tuota Benidorm Fest laulukilpailua, tuossa esitys semifinaalista.
        https://youtu.be/d7XkePW7WYk?t=1372

Tuossa myös noiden naisten haastattelu rtve kanavalta.
        https://www.rtve.es/play/videos/benidorm-fest/entrevista-maria-leon-julia-medina-damas-vagabundo/16878247/

Kun katsot vähän matkaa, tuossa videossa esitetään myös salitreenejä, jossa ei esimerkiksi levytankoakaan pelätä.

Sinulle ei esimerkiksi herää kateus siitä, että nykyaikana naisilta "vaaditaan" monia taitoja ja myös fyysistä suorituskykyä?

Kun esimerkiksi vertaat noiden naisten vartaloita joidenkin vuosikymmenten takaisiin naisjulkkiksiin, varmasti huomaat eron siinä, että lihasta on enemmän. Ei siis sinussa herätä kateutta? Lihakset kun ei tule makaamalla.

Todellavaikeeta

Tietysti se on helppoa. Netti on hyvin helppo paikka löytää eri kielten puhujia. Siellä on jopa erilaisia saitteja, jossa ihmiset ihan vapaaehtoisesti tarjoutuvat puhumaan ja opettamaan, sitä vastaan että saavat sitten itse vastaavasti oppia esim. suomen kielessä. Tuo asia on juuri niin vaikeaa kun sinä ITSE siitä teet.

No se nyt olisi naurettavaa, jos kielitaito olisi joku pariutumiskeino. Sen kielen ehtii opetella sittenkin kun on se pari jo löytynyt. Sanoisin, että tuo on jopa vähän negatiivinen juttu, jos kieltä opiskelee, on kiinnostunut, vain pariutuakseen. Harva haluaa olla vain "kulttuurinsa" edustaja. kun toinen etsii tietynmaalaista puolisoa. Aika yöks, jos yhtään itseään arvostaa.

Ei minua kiinnosta vattujakaan muu kuin ne esitykset, joten ei kadehdituta. En koe naisilta vaadittavan yhtään sen enempää. Kyllä niitä vaatimuksia on aina ollut. Ne ovat vain olleet hieman erilaisia. Onneksi nykyajan vaatimukset ovat enemmän omaan mieleeni. Ennemmin sitä voisi kadehtia sitä, että joskus on voinut olla vain tikkulaiha, jos nyt tahtoo jotakin kadehtia.

Ei mikään asia tässä maailmassa tule vain makaamalla, jos nyt ei ole sattunut syntymään monimiljonääriksi. Kaiken eteen pitää nähdä vaivaa. Toisilla voi olla enemmän lahjoja eri asioihin, mutta eivät hekään asioita ilmaiseksi saa.

Mua itseäni esimerkiksi loukkaa se miten sinä väität naisten saavan sitä ja tätä ilmaiseksi. Ikään kuin joku paska huomio olisi saamisen arvoista. Päinvastoin, se teettää lisää vaivaa, kun se on pelkkää paskaa, jota pitää mättää lapiotolkulla muualle. Elämä olisi helpompaa ILMAN sitä. Enkä todellakaan ole oppinut kieliä, koska olen nainen. Ja kitn todettua, niin minulla EI ole laaja ystäväpiiri (vaikken kyllä sellaista kaipaakaan). Minä olen ujo ja introvertti ja nähnyt niin maan hitosti vaivaa jo teininä, että olen oppinut toimimaan sosiaalisissa tilanteissa ja hallitsemaan ujouttani ja jännitystä. Olen vienyt toistuvasti itseni pois mukavuusalueeltani, esiintymällä, pitämällä puheita, laulamalla, näyttelemällä jne. Meni ilmaisutaitolukioonkin ihan vain oppiakseni noita ja joutuakseni kehittämään itseäni. Se, että joku kaltaisesi selittää minun saaneen jotain ilmaiseksi, on puhdasta hevonkukkua. Joka ikisen asian eteen olen tehnyt töitä ja nähnyt vaivaa, eikä ole minun vikani, jos sinä et ole toiminut noin.

Voisin ehkä olla kateellinen heille, joille vaikkapa esiintyminen on aina ollut luontevaa. Vaan heidän ei ole koskaan ollut tarve voittaa itseään ja oppia ja itseasiassa arvostan itse paljon korkeammalle juuri sitä, että tuo ei ole ollut minulle luontevaa ja tässä silti olen. Siinä, ettei jonkin ole tarvinut oppia, ei ole minusta mitään kadehdittavaa.

• Kai tässä täytyy yrittää ihan myötätunnosta kohta alkaa kehittelemään kateuden tunteita jotain aihetta kohtaan , ap:n mainitsema ei kyllä vedä puoleensa siinä mielessä.
      Löytyisikö kehityskelpoisia kohteita, ehdotuksia?

• Anonyymi00004

Jos vaikka B. Wahlroos?

🦄

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Jos vaikka B. Wahlroos?

🦄

Aika heikosti, mammonasta en välitä, status no jossain määrin voisi hiertää...vahvoista mielipiteistä en ole kateellinen, mulla on niitä ihan omastakin takaa 😁

• Anonyymi00005
        Ex-Lukka kirjoitti:

Aika heikosti, mammonasta en välitä, status no jossain määrin voisi hiertää...vahvoista mielipiteistä en ole kateellinen, mulla on niitä ihan omastakin takaa 😁

Kiitos vastauksesta. Huomautan varmuuden vuoksi, ettei ehdotukseni ollut täysin huumoriton.

🦄

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Huomautan varmuuden vuoksi, ettei ehdotukseni ollut täysin huumoriton.

🦄

No minä yritin taas puolestani olla hienotunteisesti loukkaamatta mahdolliseen idoliin kohdistuvia herkkiä tuntemuksia, sarvekkaiden otusten kanssa kun täytyy olla varovainen 😄

• Anonyymi00006

Entäs vapaa-aika?
        Ihmiset joilla sitä riittää, vailla velvotteita?

Keskustelussa mainittu nalle käväisi joskus joulu-tammikuun vaihteessa jossain a-studion haastattelussa suomessa ja ilmoitti että seuraavaksi takaisin välimeren maisemiin.

Tuli vaan mieleen, kun täällä keväästä haaveillaan.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Entäs vapaa-aika?
        Ihmiset joilla sitä riittää, vailla velvotteita?

Keskustelussa mainittu nalle käväisi joskus joulu-tammikuun vaihteessa jossain a-studion haastattelussa suomessa ja ilmoitti että seuraavaksi takaisin välimeren maisemiin.

Tuli vaan mieleen, kun täällä keväästä haaveillaan.

-keinovaginamies-

Vapaa-aikaa on talvella niin runsaasti että periaatteessa muiden kuuluu olla minulle siitä kateellisia :)

• Anonyymi00007
        Ex-Lukka kirjoitti:

Vapaa-aikaa on talvella niin runsaasti että periaatteessa muiden kuuluu olla minulle siitä kateellisia :)

Riittääkö aika ja mielen vapaus vai tarvitsisiko vähän kyhnyäkin?

Minä jo ehdotin muorille, että ensi talvi vapaaksi ja lämpimään, mutta ei se. Haluaa täällä vaan jumittaa.
        Yksinkö tässä on lähdettävä?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Riittääkö aika ja mielen vapaus vai tarvitsisiko vähän kyhnyäkin?

Minä jo ehdotin muorille, että ensi talvi vapaaksi ja lämpimään, mutta ei se. Haluaa täällä vaan jumittaa.
        Yksinkö tässä on lähdettävä?

-keinovaginamies-

Mielen ja ruumiin vapaudesta osa olisi luovutettavissa huvi ja hyötykäyttöön, talvipahus rajoittaa.

Muori on ollut liian hyvällä ylläpidolla jos etelän lämmöt ei kiinnosta :)

• En. Mulla on joskus kehuttukin lauluääni, mutta ennen kaikkea pystyn tuottamaan puhetta, niin olen ihan tyytyväinen.

Kateuden tie on siitä paha, että aina löytyy joku, joka on nuorempi, kauniimpi, sanavalmiimpi, kirjoitustaitoisempi, pidempi, hoikempi..

Pointtina se, että jos ei opettele olemaan tyytyväinen siihen, mitä on lahjana saanut, niin joutuu olemaan aina tyytymätön kaikkeen.

• Anonyymi00008

Jaaha taas sinä :) en jaksa lukea muiden vastauksia ensin, vaikka asian ytimessä pysyminen sitä vaatisi.

Naisena ei tunne niinkään kateutta, vaan riittämättömyyttä. Sitä on läpi ikänsä. Ja kaikilla mahdollisilla tavoilla. Naisten henkiselle ja fyysisille ominaisuuksille liitetään käsittämätön määrä ristiriitaisia toivomuksia. Esität jopa nytkin niitä itse. Ei sellaisessa voi ikinä olla minkään tuloksena.

Voi yrittää valita jotain tavoitteita itse. Yleensä ne ovat enemmän kuin mihin kaikkeen pystyy ja epäonnistumiset ovat joukko lukemattomia pettymyksiä.

Voi vaan jättää välittämättä niistä suurimmasta osasta. Aiemmin tai myöhemmin :)

• Miten naisille enempi vaatimuksia kun miehille. Jotenkin vaan tuntuu, että vaikka kuinka nopee yrittää olla, niin aina on aikataulusta myöhässä. Joka asiaan menee liikaa materiaalia, liikaa työtunteja. Nää ns miesten alat ei oo yhtään sen lepposampia kuin ns naistenkaan. Ja nyt näyttää kaatuvan nää vanhusten asiatkin omaisten harteille. Veroja kyllä maksetaan hyvinvointialueiden rahotukseen, mutta ite pitää hoitaa kaikki.

Vai tarkootitko tolla läpi elämän koulumenestystä. Tytöille kun vaaditaan siinä enempi. Mutta sekin on miten ottaa. Moni tyttöhän on kauheen kiltti ja sitten iskee teinikä. Kun pojilla taas on kapinoontia käytännössä koko alaikäsyys.

• Anonyymi00028
        JeroP kirjoitti:

Miten naisille enempi vaatimuksia kun miehille. Jotenkin vaan tuntuu, että vaikka kuinka nopee yrittää olla, niin aina on aikataulusta myöhässä. Joka asiaan menee liikaa materiaalia, liikaa työtunteja. Nää ns miesten alat ei oo yhtään sen lepposampia kuin ns naistenkaan. Ja nyt näyttää kaatuvan nää vanhusten asiatkin omaisten harteille. Veroja kyllä maksetaan hyvinvointialueiden rahotukseen, mutta ite pitää hoitaa kaikki.

Vai tarkootitko tolla läpi elämän koulumenestystä. Tytöille kun vaaditaan siinä enempi. Mutta sekin on miten ottaa. Moni tyttöhän on kauheen kiltti ja sitten iskee teinikä. Kun pojilla taas on kapinoontia käytännössä koko alaikäsyys.

Enemmän naiseuteen liittyviä toivomuksia. Pitäisi olla sekä kiltti ja älykäs, mutta riittävän tyhmä ja tuhma, sekä kaunis ja nuori, oikeanikäinen, urheilullinen, muttei maskuliininen, taitava, muttei enemmän kuin miehet, täydellinen äiti ja parisuhteen loistosuoriutuja. Juuri sopivasti kaikkea miestä varten, mutta kun pitäisi olla omaakin elämää ja lasten pärjäämistä varten.

• Anonyymi00028 kirjoitti:

Enemmän naiseuteen liittyviä toivomuksia. Pitäisi olla sekä kiltti ja älykäs, mutta riittävän tyhmä ja tuhma, sekä kaunis ja nuori, oikeanikäinen, urheilullinen, muttei maskuliininen, taitava, muttei enemmän kuin miehet, täydellinen äiti ja parisuhteen loistosuoriutuja. Juuri sopivasti kaikkea miestä varten, mutta kun pitäisi olla omaakin elämää ja lasten pärjäämistä varten.

Aika hurjaa ja kurjaa jos noin on. Ois luullu, että maailma ois kehittyny parempiin suuntiin.

Aina tulee toi työelämä vaan ensmäisenä mieleen. Ainakin näin sinkkuna on helppo näperrellä omiaan illat. Poisluettuna tietenki noi mitä ylempänä kerroin. Nyt ikää jo sen verran ettei tässä mitään perheitä perustella. Mutta ainakin mitä sillon vielä lisääntymisikäsenä mietin, että samanlainen kasvatus, oli tyttö tai poika. Että en ois pakottanu mihinkään pianotunnille. Mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä toi alitajunta tekee. Ja tietenkin hyvä huomauttaa jos on alitajusia luutuneita käsityksiä.

• Anonyymi00027

Olet pysähtyneessä tilassa. Vastauksesi ovat usein tyhjiä hylsyjä tai kuin puppugeneraattorista. Yleisesti myös: ei mitään, jos kirjoittajien kommentit eivät miellytä. Tilalle vaan uusi ketju, ja aloitat alusta taas.

Yksi esimerkki tästä ketjusta:
      - Sheena
      "...kateus hallitsee elämääsi ". "Tarttiskohan tehdä jotain?"
      - Vastaustasi tämä:
      "Hyvä kysymys... etkös sinäkin osaa kieliä? "

Kysymys on kohdallasi "iso", merkityksellinen, ja vastauksesi vain jotain höttöä, uteluja asian vierestä tms. Tai esim. Palstakamulle vastaus kirjoittamaansa ajatukseen nähden oli tässä edellä aivan huu haata !

-----
      Voisit muuten selvitellä periaatteessa itsellesi käsitettä parisuhdedynamiikka, vaikka se ei olekaan kohdallasi vielä ajankohtainen, eikä aiheeltaan aivan helppo tai ehkä ei miellyttäväkään.

Sopusuhtainen vuorovaikutus muutenkin kuin parisuhteessa vaatii hieman totuttelua. Jos kommunikaatio tökkii, kulloinkin esillä oleva asia ei etene vaan uhkaa jumittua.
      Otetaan esimerkki edelleen tästä samasta: pitkin ketjua vähitellen paljastuu Sinun 'luikeroiva' asenne varsinaisen ongelmasi ratkaisuun, ja miten toinen sivusta asiasi näkee .
      Niinpä saatkin palkkioksi kommentin 2026-02-11 14:50:43 ilman turhia korulauseita. Lue huolella, siinä on sanottu useita noteerattavia asioita yhdessä kommentissa.

• Anonyymi00029

Olisi jo aika vaihtaa nimimerkki ”Todella vaikeeta” esim. ”Fiksaatiomieheksi”, tai ”Mr Broken Disk”.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      356
      9562
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      88
      6002
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      367
      5606
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      111
      3996
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      3
      3392
    6. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      70
      2945
    7. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      77
      2921
    8. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      5
      2703
    9. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      7
      2638
    10. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      114
      2608
    Aihe