Mikä on parasta keväässä?

Minusta se pskan haju, joka tulee siitä, kun lumi sulaa (😂).

Joko se vainoajabotti jatkoi matkaansa?

36

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Se, ku te mustanaamaset muututte takas vihreiksi. ;)

• Anonyymi00002
      UUSI

Se, että tietää, että se pakollinen kevät (paska-aika) on käynnissä...

P.skataudit, siitepöly, katupöly ja talven p.skojen putsaus käynnissä... ne kuuluu vaan vuoteen....

Kevät on paskin vuodenaika.... kesä ykkönen, syksy sitten ja tavikin ohi kevään.... mutta p.skinkin hetki elettävä läpi. 😄

• UUSI

Ja ens keväänä, kun varmasti katupölyä entistäkin enemmän. Nää huoltoliikkeet kun keksi sen ennakoivan hiekottamisen. Tekee tolla kyllä suuren tilin, jonka asiakas ja kunnat maksaa. Koko ajan on hiekottajat täällä liikkeellä.

Ihan samalla periaatteella mekin voitas tehdä ennakoivia remontteja, juu ja hammasläärikin vois jo ennakoivasti paikata kaikki hampaat tai mikset sitten kerralla tekarit.

Mutta muuten kyllä kevät hienoo aikaa, kun valo lisääntyy. Ja ei toi mun hammaslääkäri vertauskaan kovin kauas osunu, kun mulla on joskus suussakin sitä hiekotushiekkaa, kun menee ainakin fillarilla ajaessa.

• Anonyymi00003
        UUSI

Itse enemmän kevätihminen, kuin syksy, koska kesä edessä, eikä kylmä ja pimeä talvi.
        Tuntuu vain, että viime vuosina keväät olleet aika epävakaisia, myöhässä ja kylmiä. Joskus ollut vappunakin hellekelit; samaa ei voi sanoa viime vuosien vapuista.

• Anonyymi00004
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Ja ens keväänä, kun varmasti katupölyä entistäkin enemmän. Nää huoltoliikkeet kun keksi sen ennakoivan hiekottamisen. Tekee tolla kyllä suuren tilin, jonka asiakas ja kunnat maksaa. Koko ajan on hiekottajat täällä liikkeellä.

Ihan samalla periaatteella mekin voitas tehdä ennakoivia remontteja, juu ja hammasläärikin vois jo ennakoivasti paikata kaikki hampaat tai mikset sitten kerralla tekarit.

Mutta muuten kyllä kevät hienoo aikaa, kun valo lisääntyy. Ja ei toi mun hammaslääkäri vertauskaan kovin kauas osunu, kun mulla on joskus suussakin sitä hiekotushiekkaa, kun menee ainakin fillarilla ajaessa.

No keväällä kaikki lumen ja jään alle jääneet p.skat paljastuu...

Se miten firmat tekee tai joutuu tekee, ei liity toisaalta kevääseen... vaan siihen mitä vaaditaan tms.

Vuodenaikoja ei voi syyttää siitä mitä ihmiset tekee...

Mutta kevääseen silti liittyy se, että ksikki syksyn ja talven jälkeen löytyy edestä.... kesä taas saa voimansa niistä. Että siirtymäaika kuolrmasta elämään...

Mut silti p.ska aika mikä pitää vaan elää.... minusta...

• UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

No keväällä kaikki lumen ja jään alle jääneet p.skat paljastuu...

Se miten firmat tekee tai joutuu tekee, ei liity toisaalta kevääseen... vaan siihen mitä vaaditaan tms.

Vuodenaikoja ei voi syyttää siitä mitä ihmiset tekee...

Mutta kevääseen silti liittyy se, että ksikki syksyn ja talven jälkeen löytyy edestä.... kesä taas saa voimansa niistä. Että siirtymäaika kuolrmasta elämään...

Mut silti p.ska aika mikä pitää vaan elää.... minusta...

En mä ketään syytä. Mutta hiekkaa vaan on liikaa, eikä siinä oo järkeä. Esim sohjo pitää ensin poistaa ja sitten vasta hiekottaa. Ihan perus juttuja. Engelissä olin joskus töissä. Muistatteko Engeliä?

• UUSI

Oikeasti pidän keväästä. Se on aina ollut mulle sellainen toivoa antava vuodenaika.

• Anonyymi00008
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

En mä ketään syytä. Mutta hiekkaa vaan on liikaa, eikä siinä oo järkeä. Esim sohjo pitää ensin poistaa ja sitten vasta hiekottaa. Ihan perus juttuja. Engelissä olin joskus töissä. Muistatteko Engeliä?

No en tiedä Engeleitä...

Mutta nuo ihmisten mokia...

Tässä puhuttiin vuodenajoista, ei kiinteistöhuollon haasteista.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Oikeasti pidän keväästä. Se on aina ollut mulle sellainen toivoa antava vuodenaika.

No eipä talvi iäisyyttä jatku... mutta kevät on p.ska-aikaa...Ei voi edes tietää aamulla mitä laittaa päälle... aina menee vihkoon...

• UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

No eipä talvi iäisyyttä jatku... mutta kevät on p.ska-aikaa...Ei voi edes tietää aamulla mitä laittaa päälle... aina menee vihkoon...

Ei niin, mutta et ehkä arvostaisi kesää niin paljon, jos ei olisi kevättä, joka on kuitenkin lupaus pian saapuvasta kesästä?

• UUSI

Hajujälkiä näkyy botista vielä siellä täällä, muut kevään hajut on vielä kokematta

• UUSI

Joo, mahtoi sillä olla hauskaa, kun kaiveli kaikkien kirjoituksia..

• Anonyymi00005
      UUSI

Parasta keväässä on, kun lumi sulaa ja jäätyy ritiseväksi riitteeksi ja hämyssä laulaa mustarastas huilumaisesti.
      Vilma

• UUSI

Mustarastas on palokärjen rinnalla mun lempilintuja. ❤️

• Anonyymi00006
      UUSI

Valon lisääntyminen, säiden lämpeneminen, metsäpolkujen kuivuminen, heräävän luonnon tuoksu, lintujen laulu, kimmeltävät vesistöt, lehtien puhkeaminen, tunne lähestyvästä kesästä, se, ettei tarvitse enää pukea viittä vaatekerrosta päälle, ei ole liukasta, ei tarvitse skrapata auton ikkunoita, voi nauttia iltapäiväkahvin terassilla auringon helliessä, saa vaihtaa kesärenkaat autoon (ja kesänopeudet!!!), pääsee taas porrastreeniä tekemään..

Kevät on ihanaa aikaa 😍

Aletheias

• UUSI

Hyvin tyhjentävästi kerrottu ja totta joka sana. ❤️

• Anonyymi00011
        UUSI

Fordeista löytyy sitten tuulilasinlämmitys jos haluaa hankkia oikeasti toimivan talviauton 🤗 eikä hakata rystysiään verille jonkun bemun lasin kanssa 🤭

• Anonyymi00012
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Hyvin tyhjentävästi kerrottu ja totta joka sana. ❤️

Keväällä kaikki herää ihanasti eloon. Pidän siitä tunteesta erityisen paljon. Ihmisetkin ovat iloisempia ja hymyilevämpiä 🤗

Aletheias

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Fordeista löytyy sitten tuulilasinlämmitys jos haluaa hankkia oikeasti toimivan talviauton 🤗 eikä hakata rystysiään verille jonkun bemun lasin kanssa 🤭

Bemu on mitä mainioin talviauto. Omassani on jopa ratinlämmitin 😁

Aletheias

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Bemu on mitä mainioin talviauto. Omassani on jopa ratinlämmitin 😁

Aletheias

Pakkohan siinä on semmoinen olla kun näpit ovat jäätyneet sitä lasia raapiessa 🤭

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Pakkohan siinä on semmoinen olla kun näpit ovat jäätyneet sitä lasia raapiessa 🤭

No nimenomaan! Ja onpa vielä niin edistynyt yksilö, että löytyy penkinlämmittimet ja kaikki 😁 Kelpaa posotella talvikeleillä, vaikka kesäkelillä ajaminen onkin monin verroin mukavampaa 🤗

Aletheias

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Liiterin seinässä sitäkä ei paljoo tarvita. Kuulemma.

• Anonyymi00007
      UUSI

Parasta kai on kesäloman läheisyyden tiedostaminen? Voi jo alkaa suunnitella sitä miten lepoaikansa kiireellisessä vuosikierrossa hyödyntäisi. Yhteistä kiireetöntä aikaa odotellessa.
      Alkukevät parasta aikaa hiihtelyyn aurinkoisilla keväthangeilla. Luonto ja ihmiset heräävät uuteen kukoistukseensa, pimeys poissa ja valoa päin.

AV

• UUSI

Ihmiset ovat niin onnellisen näköisiä - ja se tarttuu. 🙂

• Anonyymi00009
      UUSI

Oulussa ihmeellistä lunta.
      Mutta teillähän vähän haiseekin ja Kemi melkein vieressä 🤢

Tarkoittamasi tuoksu taitaa olla se vieno mädän ja makean sekoitus, jolle lumen alta paljastuva kevätnurmikko tuoksuu, kun vuoroin sulaa ja jäätyy. Se on joku käymisen tuoksu ja kyllä siinä kevät tuoksuu :)

Parastahan on tietysti lämpö ja valo. Kevättalven pilkkikelit ja myöhemmin sitten naisten vähenevät vaatteet ;))
      Ja paljon paljon muita kivoja juttuja...

-keinovaginamies-

• UUSI

Täällä haisee myös raha (tuo tehdas). Kyllä, itsekin kiinnitän huomiota vaatteita vähentäviin yksilöihin. Joku upea nainen tai mies, jolla on hymy huulessa ja pilkettä silmäkulmassa, niin avot! 🙂

• Anonyymi00017
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Täällä haisee myös raha (tuo tehdas). Kyllä, itsekin kiinnitän huomiota vaatteita vähentäviin yksilöihin. Joku upea nainen tai mies, jolla on hymy huulessa ja pilkettä silmäkulmassa, niin avot! 🙂

Joo, niinhän ne sanoo.
        Ainakin setelirahassa on myös sellua :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00018
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Toivotteko te (sinä ja kvm), että muut kiinnittävät vastaavasti teihin huomiota vaatteiden vähentyessä?

Minulla on tähän asiaan hieman ehkä poikkeava lähestyminen, sillä koen jotenkin kiusalliseksi sen ajatuksen, että vilkuilisin ihmisiä heidän ulkoisen olemuksensa takia. Ja sama pätee toisinpäin. Olen aina kiusaantunut, jos julkisilla paikoilla joku on kiinnittänyt huomiota ulkoiseen olemukseeni.

Aletheias

• UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Toivotteko te (sinä ja kvm), että muut kiinnittävät vastaavasti teihin huomiota vaatteiden vähentyessä?

Minulla on tähän asiaan hieman ehkä poikkeava lähestyminen, sillä koen jotenkin kiusalliseksi sen ajatuksen, että vilkuilisin ihmisiä heidän ulkoisen olemuksensa takia. Ja sama pätee toisinpäin. Olen aina kiusaantunut, jos julkisilla paikoilla joku on kiinnittänyt huomiota ulkoiseen olemukseeni.

Aletheias

Ei minussa ole silmälle iloa, en ole mielestäni koskaan ollut mikään päiden kääntäjä, eli ei minulle ole väliä.

Kehorauha kuuluu jokaiselle. Kunnioitan sitä, mikään vahtaaja tai kuolaaja en ole.

Ihmisten iloisuus on kuitenkin silmiinpistävää. Tuntuu että suomalaiset heräävät eloon pitkän talven jälkeen.

Mut joo, ehkä sellaiset työllä tehdyt käsivarret tai vaikka pitkä olemus kiinnittää huomion.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Aletheias

En ainakaan minä sellaista erityisesti toivo, mutta jos joku haluaa vilkaista, niin sitten tekee niin. Enkä minä kyllä oikeasti missään vähissä vaatteissa ole kuin uimarannalla joskus harvakseltaan.

Ei kait kukaan hiukankaan käytöstapoja omaava ihminen ala julkisella paikalla outoja suoranaisesti tuijottaa tai kehua tai muutenkaan kommentoida. Sellaiset naisten perään viheltelijät ovat varmaan vähän etelämaalaisempia kuin minä.

Omat vilkaisutkin muiden perään täytyy koettaa pitää mahdollisimman pieninä ja huomaamattomina. Tämähän on perämiehelle huomattavasti helpompaa kuin rintamiehelle :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00020
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ei minussa ole silmälle iloa, en ole mielestäni koskaan ollut mikään päiden kääntäjä, eli ei minulle ole väliä.

Kehorauha kuuluu jokaiselle. Kunnioitan sitä, mikään vahtaaja tai kuolaaja en ole.

Ihmisten iloisuus on kuitenkin silmiinpistävää. Tuntuu että suomalaiset heräävät eloon pitkän talven jälkeen.

Mut joo, ehkä sellaiset työllä tehdyt käsivarret tai vaikka pitkä olemus kiinnittää huomion.

Muiden kunnioitus on tärkeintä. Se, ettei loukata kenenkään koskemattomuutta eikä edes sanallisesti häiriköidä seksuaalisesti. Pelkkä vilkaisu on tietysti ok, kun se pysyy sellaisena huomaamattomana eikä ole nimenomaan mitään kuolaamista.

En ole ihan varma, miksi koen tämän niin kiusallisena. Liittynee ehkä surkeaan itsetuntooni nuorempana 🤔 En nimittäin tuolloin osannut yhtään suhtautua siihen, jos joku kiinnitti julkisesti huomiota ulkonäkööni vaan lähinnä kiusaannuin. Toiset taas tuntuvat rakastavan huomiota 😁

Aletheias

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

En ainakaan minä sellaista erityisesti toivo, mutta jos joku haluaa vilkaista, niin sitten tekee niin. Enkä minä kyllä oikeasti missään vähissä vaatteissa ole kuin uimarannalla joskus harvakseltaan.

Ei kait kukaan hiukankaan käytöstapoja omaava ihminen ala julkisella paikalla outoja suoranaisesti tuijottaa tai kehua tai muutenkaan kommentoida. Sellaiset naisten perään viheltelijät ovat varmaan vähän etelämaalaisempia kuin minä.

Omat vilkaisutkin muiden perään täytyy koettaa pitää mahdollisimman pieninä ja huomaamattomina. Tämähän on perämiehelle huomattavasti helpompaa kuin rintamiehelle :))

-keinovaginamies-

Tästä tuijottamisesta tuli kyllä mieleen eräs tapaus pari talvikautta sitten.

Oltiin sellaisessa kiipeilyseinäjutussa isommalla porukalla ja niissähän viritetään sellainen kiipeilyvyö tuohon lanteille ja reisiin. Mulla oli vähän väljät housut siinä ja kauhean eturepunhan se kiipeilyliivi pusersi tuohon munien kohdalle.

Mukana oli myös yksi vähän sporttisempi naispäällikkö ja kyllähän hän kiinnitti huomionsa kohtuullisen riuskoihin kiipeilyotteisiini. Siinä sitten juteltiin ja hän kyseli jotain otteista, niin melko suoraan tuijotti siihen pussukan kohdalle monta kertaa ja pidempäänkin. Kyllä sen huomasi.
        Hymyilin tapauksen jälkeen hiljaa itsekseni, että Ahaa Marjoa (nimi muutettu) kiinnostaa hyvin varustetut miehet :))

No, toivuin tapauksesta kohtuullisesti. Saipahan vähän makua, että miltä niistä naisista tuntuu, joita miehet tuijottavat keskustellessa huomattavasti silmien alapuolelle :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

-keinovaginamies-

Käytöstavat on syytä muistaa, vaikka silmät joskus hakeutuisikin ihailemaan jotakuta 😊 Uskoisin, että suurin osa tämän hallitsee, mutta aina on niitä törppöjä ja eritoten jos alkoholi astuu mukaan kuvioihin, niin käytöstavat saattavat monelta unohtua.

Alkoholi höllentää ihmisten estoja ja silloin se ei tosiaan jää aina vain katseen tasolle, vaan herkästi kommentoidaan, tartutaan kiinni, silitellään sääriä jne. Tuollainen käytös on niin junttia. Ja mitä tulee viheltelyyn, niin se on oman kokemukseni mukaan tyypillisempää etelän maissa eli lienee ainakin osittain kulttuurisidonnaista.

Perämiehellä on kyllä helpompaa. Rintamiehet jää nimittäin heti kiinni. Naiset kyllä huomaa sen pienenkin vilkaisun 😄

Aletheias

• UUSI

Mutta tykkään siitä kun ensimmäistä kertaa tuntee, että aurinko alkaa lämmittämään. On valoisaa ja linnut laulaa. Sitten alkaa lumi sulamaan iloisesti. Pieniä puroja muodostuu ja nurmikko alkaa pilkahtelemaan. Sitten ei kun seuraamaan milloin ensimmäiset kukat ilmaantuvat ja hyvällä tuurilla näkee perhosenkin.

Voisin luetella miljoona asiaa mistä en pidä keväässä, allergiat yms, mutta jätän tällä kertaa rutkuttamasta :D

• UUSI

Joo, kyllähän sitä olisi helpompi keksiä niitä negoja, kuuluu varmaan suomalaisen perusluonteeseen, mutta kiva, kun löysit noin paljon kevään hyviä puolia. 🙏

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      119
      3984
    2. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      76
      3305
    3. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      67
      1927
    4. SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk
      Maailman menoa
      219
      1381
    5. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      117
      1292
    6. Venäläiset varkaudessa

Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee
      Varkaus
      226
      1042
    7. Lupajaoston esityslista

Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo
      Pyhäjärvi
      49
      765
    8. Haluaisitko kaivattusi

kanssa ensiksi seksiä ja sen jälkeen puhumista?
      Ikävä
      62
      706
    9. Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?

Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall
      Euroviisut
      20
      706
    10. Unelmoitko asumisesta ja elämisestä tai lomasta Lapissa?

Unelmoitko Lapista, ja ehkä voisit asua ja elääkin siellä? Lappi kiehtoo niin suomalaisia kuin ulkomaalaisiakin: lumi,
      Sinun unelmalomasi
      6
      695
    Aihe