Onko muita kieliä, missä ei tarvitse änkyttää, kuten englanti? Tarkoitan, että ei tarvitse jatkuvasti hokea omistus muotoja?
Esim. "minä rakastan sinua" on englantilaisittain sanottu, mutta sen voi sanoa kahdellakin sanalla, enkä ymmärrä mihin tarvitaan sanaa "minä".
Esim. raamattu on kirjoitettu ilmeisesti suoraan alkuperäis kieleltä käännettynä? Vai mikä on syy sen englantilaisittain kirjoittamiseen?
"Hän on minun poikani" --> hän on poikani.
"Me emme tienneet" --> emme tienneet"
Venäjän kielessä sama ongelma, mutta kirjoitus taas on osin tavuaakkosia.
Suomen kieli lyhentää tekstiä
Anonyymi-ap
3
246
Vastaukset 3
- Anonyymi00002
Viittaatko raamatun alkuperäiskielellä hepreaan, arameaan vai koinee-kreikkaan?
- Anonyymi00004
Hyvä kysymys. Mutta "englantilaisittain" se on tuotettu.
- Anonyymi00003
Taistoihin tiemme kun toi
Missä luotien laulu vain soi
Emme tienneet, kun läksimme silloin...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1051284Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91787Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35691- 47667
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja119558Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat30531Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32516Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö182498Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!
Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi23497- 59483