Heräämismusaa, voi vaikka alkaa imuroimaan

Anonyymi-ap

16

145

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
    • Anonyymi00002

Ihan hyviä valintoja nuo molemmat :). Siivoamista on itselläni rästissä, ja paljon. Jostain on silti aloitettava. Tälleen kovalla pakkasella sisähommat ovat ajankohtaisia.

• Mä lähen kokeilee autoilua. Palaa vikavaloja mittaristossa. Nollaantuu kun irroittaa akun kengät ja palaa taas takaisin. Nämä talvisäät saa sähköiset anturit sekaisin. Voi olla, että on vettäkin tiivistynyt polttoaineen sekaan, kun oli vajaa tankki ja ajellaan vähän lyhyttä matkaa. Taivasalla auto. Kun nypytteleekin ajaessa. Masinolia kippasin täyteen tankkiin.

Menee äkkiä vikatilaan jos tulkitsee häiriöt vioiksi. Vaikka olisi ihan "harmitonkin" juttu, kuten talvi ja sahaava pakkanen.

• Takakontin lukkokin on sähköinen namikoilla avattava, piti napata suojakotelo pois ja ruuvarilla painaa luukku jousesta auki. Ei talvesta ole kun haittaa.

• Jasu2025 kirjoitti:

Takakontin lukkokin on sähköinen namikoilla avattava, piti napata suojakotelo pois ja ruuvarilla painaa luukku jousesta auki. Ei talvesta ole kun haittaa.

Onneks olen niin pieni, että mahdun kulkemaan penkkien yli ja takakontistakin välillä autoon ratin taas. Keskuslukitus renaa. 😅

• Anonyymi00003
        Jasu2025 kirjoitti:

Onneks olen niin pieni, että mahdun kulkemaan penkkien yli ja takakontistakin välillä autoon ratin taas. Keskuslukitus renaa. 😅

Hölvää lukkosulaa mekanismeihin, ja silikonia tiivisteisiin.
        Talviautoilussa omat haasteensa.

AV

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Hölvää lukkosulaa mekanismeihin, ja silikonia tiivisteisiin.
        Talviautoilussa omat haasteensa.

AV

Juu tehty, avensiksessa on vain 1 lukkopesä. Kuskin ovessa, ei muualla. Mutta mekanismeihin sitä lotrasin kun sain ensin auki.

Tuo moottorin, ajonvakaus ja luistonesto valon vielä käytän lukijassa ja saa kuitata vikakoodit pois. Ellei vika paikallistu sitten lambda anturiin. Se on sitten vaihdettava jos on caput. Suodattimet saa putsattua ja vaihettua nekin. Nyt kulki nykimöttä joten veikkaan vaan havainneen vettä polttoaineessa ja vesi ei pala, nyppii ja reagoi moottoria suojatakseen vikaa alert valoin.

• Jasu2025 kirjoitti:

Juu tehty, avensiksessa on vain 1 lukkopesä. Kuskin ovessa, ei muualla. Mutta mekanismeihin sitä lotrasin kun sain ensin auki.

Tuo moottorin, ajonvakaus ja luistonesto valon vielä käytän lukijassa ja saa kuitata vikakoodit pois. Ellei vika paikallistu sitten lambda anturiin. Se on sitten vaihdettava jos on caput. Suodattimet saa putsattua ja vaihettua nekin. Nyt kulki nykimöttä joten veikkaan vaan havainneen vettä polttoaineessa ja vesi ei pala, nyppii ja reagoi moottoria suojatakseen vikaa alert valoin.

Ei nuo autojen ongelmat yleensä mitään rakettitiedettä vaadi tai isompaa älyäkään. Ihmisen keho on yhtä helppo🙂 koneisto sekin tavallaan on.

• Anonyymi00004
        Jasu2025 kirjoitti:

Polttoainesuodatin on varmaan vaihdettu? Jos ei niin kuulostaa just sen tekemiltä ongelmilta.

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Polttoainesuodatin on varmaan vaihdettu? Jos ei niin kuulostaa just sen tekemiltä ongelmilta.

Ei vielä, käyn ensin lukijalla. Niin vaihdetaan sitten sen mukaan. Se voi hyvinkin olla siinäkin syy kun nyppi, mutta enää ei nyppinyt kun kävin kylillä. Valot palaa yhä. Auto toimii moitteettomasti muuten. En nyt säikähdä suotta.

• Jasu2025 kirjoitti:

Ei vielä, käyn ensin lukijalla. Niin vaihdetaan sitten sen mukaan. Se voi hyvinkin olla siinäkin syy kun nyppi, mutta enää ei nyppinyt kun kävin kylillä. Valot palaa yhä. Auto toimii moitteettomasti muuten. En nyt säikähdä suotta.

Tuli vaan vesi mieleen, kun muovitankki ja melkein tyhjänä seisoo päiviä pihassa näillä keleillä. Ja tyhjäkäynti aaltoili. Pikemminkin itse epäilen vettä. Mikä kyllä pienenä määränä masinolilla hoituu. Tai putsarin vaihdolla.

• Jasu2025 kirjoitti:

Tuli vaan vesi mieleen, kun muovitankki ja melkein tyhjänä seisoo päiviä pihassa näillä keleillä. Ja tyhjäkäynti aaltoili. Pikemminkin itse epäilen vettä. Mikä kyllä pienenä määränä masinolilla hoituu. Tai putsarin vaihdolla.

En nyt itse usko isoon vikaan, pikemminkin lukijan hätätilaan. Jolloin menee vikatilaan, koodia pukkaa kun lukijalla käyn maanantaina.

• Jasu2025 kirjoitti:

En nyt itse usko isoon vikaan, pikemminkin lukijan hätätilaan. Jolloin menee vikatilaan, koodia pukkaa kun lukijalla käyn maanantaina.

Aika moni auto ollu hinauksessa/ lavalla tässä parin viikon aikana, mitä olen kylillä kattellut. Joka kerta 1-2 autoa. Nää kelit saa kaiken sekoamaan autoissa.

• Anonyymi00006
        Jasu2025 kirjoitti:

Ei nuo autojen ongelmat yleensä mitään rakettitiedettä vaadi tai isompaa älyäkään. Ihmisen keho on yhtä helppo🙂 koneisto sekin tavallaan on.

Ällös nyt. Kerran Saabissani sammui valot kesken ajon. Onneksi syttyivät melkein heti. Mutta ei siitä korjaamollakaan löydetty vikaa.
        Se oli kiva auto. Saab Aero ja luksusta löytyi. Siinä oli myös ahtopaineita nostettu niiiiiiiin paljon, että piti vaihtaa paksumpi ja vapaammin virtaava pakoputki suojaamaan turboa.
        Oli ne aikoja. Silti vei yllättävän vähän maantiellä, kun ajoi rauhallisesti. Rajuissa kiihdytyksissä toki kulutusmittari näytti jotain 80L/100Km.

>simiti<

• Mun mielestä heräämismusan pitää olla pehmeää ja siitä sitten pikkuhiljaa se voi muuttua vahvemmaksi.

Tätä olen kuunnellut tällä viikolla siinä vaiheessa, kun olen laittanut töppöstä toisen eteen kohti työpaikkaa.

Tämä kertoo mielestäni talvesta, keväästä ja kesästä. Tykkään kappaleen yllättävyydestä, kun rytmi muuttuu.

Stella / Suden silmät

https://youtu.be/I8YypRN8nfo?si=tJ_o-8GwXxicAxhp

• Anonyymi00005

Huikeaa nautia heräämismusaa mr. Michael Monroen ja aamu tv:n tahdissa 😀. Riemastuttavaa, että hän esintyy ilman maskeerauksia. Tekee ikään kuin Pamela Anderssonit. Hänestä tuollaisenaa tulee mieleen David Bowie.

https://youtu.be/ffWbaYsOGHU?si=maBnPhg4a2tiVNWo

🐾

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      353
      12226
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      189
      11248
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      280
      6573
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      255
      5357
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      206
      3867
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      176
      3643
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      64
      2733
    8. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      178
      2477
    9. Nyt on kova paikka "suvaitsevaisille" naisille", kun naisille tuli oma taksi

ja syy siihen on kehitysmaalaiset taksisuharit, joista on koitunut paljon "ongelmia" naismatkustajille. Nimittäin "suva
      Maailman menoa
      52
      2230
    10. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1922
    Aihe