Minulla, kuten monella muullakin on paljon kauniita muistoja.
Teetkö koskaan aikamatkaa muistoihisi? Itse teen joskus matkan määrättyyn kesään.
Tämä ei toki tarkoita, että eläisin menneessä, mutta saan muistoista voimaa talven pimeydessä (joka onneksi kohta taittuu).
Tätä biisiä en pystynyt pitkään aikaan kuuntelemaan, mutta nykyään onneksi pystyn. Jotain silloin uutta, jotain lainattua.
Tämä kapple on minulle aina katkeransuloinen muisto.
Ella Henderson & Switch Disco / React
https://youtu.be/cPN4H0sSCHQ?si=KuFMLEnCGkVR-Vi0
Unohdutko koskaan muistoihin?
39
246
Vastaukset
Varsinkin musiikki tuo mieleen nostalgisia muistoja. Samoin jotkut tuoksut laukaisevat mielikuvia esim. vanhoista lomamatkoista.
Kun olen virittäytynyt tunnelmaan ja vanhat muistot vievät mennessään, kaivan esiin vanhoja valokuvia ja jään omaan kuplaani fiilistelemään. 🤔🌸
Joskus käy niin, että olen syvällä omissa ajatuksissani, enkä edes kuule, kun minulle puhutaan. Ympäristön häiriöt hämärtyvät taustalle, jäljelle jää vain oma aikamatka ja mielikuvituskupla. "In the zone!". 😊💭Tässä kappaleessa myös erittäin paljon muistoja. Kun suljen silmäni näen määrätyn tanssilattian, jossa olen yksin. Musiikki siirtää minut keskelle huonetta ja olen omassa kuplassani (hienosti sanottu tt).
Ava Max / Million dollar baby
https://youtu.be/WSX6ZRX4_-Q?si=MG24rZDp75T_erYA
- Anonyymi00001UUSI
Aika usein teen.
- Anonyymi00002UUSI
Kyllä, joskus muistelen mieluusti aikaa jolloin elämäni edusti menoa, ei pysähdyksiä ollenkaan. Tukkaputkella täysiä ilman kummoisempia lepoaikoja.
Itseasiassa olin läsnä kun tämä video kuvattiin. Heistä tuli tavallaan ystäviä kun samaan paikkaan oltiin jääty jumiin:)
https://www.youtube.com/watch?v=bO4oADdua7A&list=RDbO4oADdua7A&start_radio=1
AV- Anonyymi00003UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Kiitos linkistä. 🙏
Niin se aika vierii, laulaja lienee jo 50-vuotias.
Filippiinot ovat helkkarin hyviä laulajia, muutenkin mukavia tilanteessa jossa ollaan tavallaan samassa asemassa. Uskomattoman energisiä ihmisiä, heidän kanssaan oli mukava iltaa viettää. Ja...aika usein niin myös tein:)
AV Anonyymi00003 kirjoitti:
Niin se aika vierii, laulaja lienee jo 50-vuotias.
Filippiinot ovat helkkarin hyviä laulajia, muutenkin mukavia tilanteessa jossa ollaan tavallaan samassa asemassa. Uskomattoman energisiä ihmisiä, heidän kanssaan oli mukava iltaa viettää. Ja...aika usein niin myös tein:)
AVVeikkaan, että se elämänasenne imetåän siitä ilmastosta. Ei tarvitsisi kuin katsoa suomalaista kesällä, niin...
- Anonyymi00004UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Veikkaan, että se elämänasenne imetåän siitä ilmastosta. Ei tarvitsisi kuin katsoa suomalaista kesällä, niin...
Jep, tuo oli sitä hottia aikaa monessa mielessä, palmujen alla.
AV - Anonyymi00005UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Veikkaan, että se elämänasenne imetåän siitä ilmastosta. Ei tarvitsisi kuin katsoa suomalaista kesällä, niin...
Mutta, usein kun meni takaisin hotellihuoneeseen valui muutama kyynel kuunnellen seuraavaa. Olihan mennyt elämä ollut monessa mielessä antoisa, ja sen olin menettänyt.
https://www.youtube.com/watch?v=QlLIO2lZ-dA&list=RDQlLIO2lZ-dA&start_radio=1
AV Anonyymi00005 kirjoitti:
Mutta, usein kun meni takaisin hotellihuoneeseen valui muutama kyynel kuunnellen seuraavaa. Olihan mennyt elämä ollut monessa mielessä antoisa, ja sen olin menettänyt.
https://www.youtube.com/watch?v=QlLIO2lZ-dA&list=RDQlLIO2lZ-dA&start_radio=1
AVOlen ollut huomaavinani, että sinullekin sanat ovat tärkeä osa musiikillista kokemusta. :)
Jatketaan linjalla.. Kieltämättä juuri tässä hetkessä koen itseni yksinäiseksi, mutta tiedän, että se menee ohi. Kuitenkin tähän hetkeen sopiva kappale..
Lost Frequences / Love is the only thing
https://youtu.be/U2G5K5q2mIo?si=YXaED046U6dHx_mt- Anonyymi00007UUSI
Rakkauden voi kai kohdata jos itse olisi jollain tavalla epävarman sekaisin?
Itsevarmat ihmiset eivät rakkautta voi kohdata?
Ajatellen mennyttä elämääni jonka aikana on ollut monenlaisia ajanjaksoja, olen kai rakastunut olemalla epävarmillani. Etsinyt epätietoisesti jotain "pelastajaa".
Omassa elämässä niitä on riittänyt, hetkellisiä ja pysyvämpiä.
Elämä on oppia ikä kaikki, mitään en tekisi toisin. On aivan älytön etuoikeus tutustua niin moneen ihmiseen. Ja jäädä lopulta yksin? No, ei se noin kai mene, onneksi:)
AV Anonyymi00007 kirjoitti:
Rakkauden voi kai kohdata jos itse olisi jollain tavalla epävarman sekaisin?
Itsevarmat ihmiset eivät rakkautta voi kohdata?
Ajatellen mennyttä elämääni jonka aikana on ollut monenlaisia ajanjaksoja, olen kai rakastunut olemalla epävarmillani. Etsinyt epätietoisesti jotain "pelastajaa".
Omassa elämässä niitä on riittänyt, hetkellisiä ja pysyvämpiä.
Elämä on oppia ikä kaikki, mitään en tekisi toisin. On aivan älytön etuoikeus tutustua niin moneen ihmiseen. Ja jäädä lopulta yksin? No, ei se noin kai mene, onneksi:)
AVEi se mene. Sinullekin on vielä joku, kun kuljet aistit avoimina. :)
En tee. Ehkä minulla ei ole riittävän hyviä muistoja. Tai sitten fokus on vaan niin nykyhetkessä tai jossain "mielikuvitusmaailmassa".
Nykyhetki on ihan hyvä. Kuulema rajojen rikkominen aiheuttaa vihaa ja liiallinen tulevaisuudessa eläminen aiheuttaa ahdistusta.
- Anonyymi00006UUSI
Mitä muistelet eli mikä on elämäsi ihanin muisto tai muistot
Sinä kesänä hukutin itseni tanssilattialle. Tuntui kuin olisin omistanut sen lattian. Se oli pakenemisen ja luopumisen kesä, mutta tanssiessani unohdin kaikki murheeni ja samalla karistin 14 kiloa elopainostani.
- Anonyymi00008UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Sinä kesänä hukutin itseni tanssilattialle. Tuntui kuin olisin omistanut sen lattian. Se oli pakenemisen ja luopumisen kesä, mutta tanssiessani unohdin kaikki murheeni ja samalla karistin 14 kiloa elopainostani.
Eli ei ollu jostakin miehestä unelmii ihanii sopisiko tähän yölinnun mä putoan laulu
- Anonyymi00009UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Asenne on elopainoa tärkeämpi asia.
Ne laihat luikut jotka nipottavat eivät juurikaan koskaan pidä "hauskaa".
No, uo oli kai rankasti sanottu, mutta omaa elämäänsä tiukasti kontrolloivat jäävät kokemuksistaan paljon vajaiksi. Elämä voi olla pitkä ja "hyvä elämä", ilman sitä että olisi elämää edes elännyt.
AV Anonyymi00008 kirjoitti:
Eli ei ollu jostakin miehestä unelmii ihanii sopisiko tähän yölinnun mä putoan laulu
Miksipä ei sopisi.
- Anonyymi00011UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Miksipä ei sopisi.
Voisitko ottaa yhteyttä siihen muistojen mieheen ja pyytää treffeille häntä
Anonyymi00011 kirjoitti:
Voisitko ottaa yhteyttä siihen muistojen mieheen ja pyytää treffeille häntä
En voi. Ei aika mennyt koskaan palaa.
- Anonyymi00014UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
En voi. Ei aika mennyt koskaan palaa.
Kyllä voit ja elä unelmaasi sen oikean kanssa eli miksi et muka voi häneen ottaa yhteyttä ja otat siitä miehen itsellesi eli omaksesi
Anonyymi00009 kirjoitti:
Asenne on elopainoa tärkeämpi asia.
Ne laihat luikut jotka nipottavat eivät juurikaan koskaan pidä "hauskaa".
No, uo oli kai rankasti sanottu, mutta omaa elämäänsä tiukasti kontrolloivat jäävät kokemuksistaan paljon vajaiksi. Elämä voi olla pitkä ja "hyvä elämä", ilman sitä että olisi elämää edes elännyt.
AVAsenne ratkaisee kaiken. 🙏
- Anonyymi00010UUSI
En muistot on muistoja unohtuu hetken päästä kuitenkin lasteni syntymät ovat ainoa unohtumaton muisto mulle mitä ei tarvi sillai edes miettiä
- Anonyymi00012UUSI
Voi sinua. Toki vaivun välillä menneisyyteen ihan jo sen takia kun ystäviäni on mennyt msnan majoille. Mutta kuitenkin haikeasti muistelen ysäriä ja klubi-iltoja. Se oli sitä sekavaa aikaa.
Jos nyt jotain msiikkilinkkiä odotetaan niin bushman no one else https://youtu.be/A6VbK1ICzsw?si=jQbaZrx5XZFFDecM
>simiti< - Anonyymi00013UUSI
Kyllä muistan ja joskus muistelenkin, mutta en sillä tavalla unohdu.
En tiedä naisista, mutta sellaiset kovin senttimenttaaliset miehet ovat/ovat olleet omassa tuttavapiirissä jopa hieman yliherkkiä ja alkoholi on se muistelukaveri sitten. Vai onko se sytyke siihen? Mutta sellaiseksi kännisen nyyhkyttelyksi se sitten on tahtonut mennä.
Toinen herroista on jo haudassa. Viinaan kuoli.
-keinovaginamies-- Anonyymi00016UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Sytyke se on. Itsekin joskus, jos otan yksin, niin unohdun muistoihin. Kuten tänään.
No ei se mitään, jos jää kohtuuteen, eikä vuosien kuluessa sanottavasti lisäänny.
Mutta kun alkaa pe, jatkuu la ja sunnuntaina sitten vielä pari loiventavaa ja morkkissiivousta koko päivä, niin tietää että ongelma on hyvällä alullaan.
-keinovaginamies- Anonyymi00016 kirjoitti:
No ei se mitään, jos jää kohtuuteen, eikä vuosien kuluessa sanottavasti lisäänny.
Mutta kun alkaa pe, jatkuu la ja sunnuntaina sitten vielä pari loiventavaa ja morkkissiivousta koko päivä, niin tietää että ongelma on hyvällä alullaan.
-keinovaginamies-Joo, olen yhden jos toisenkin alkoholistin elämässäni kokenut, ei kiitos. Kohtuus kaikessa.
- Anonyymi00017UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Joo, olen yhden jos toisenkin alkoholistin elämässäni kokenut, ei kiitos. Kohtuus kaikessa.
Nuorempana tuli istuttua iltaa jonkin verran tämän vielä hengissä olevan kaverin kanssa, mutta nykyään tulee asioitua vain viikolla siihen suuntaan.
Ei sitä ns. nyyhkykännäystä jaksa edes kuunnella vaikka olis itekin saunakaljat ottanut.
Topakka vaimo ja vakituinen työpaikka sen pitää työntekokunnossa.
Toinen tapaus oli työkyvyttömyyseläkkeellä ja loppu oli surkea. Sukulaismies tämä.
-keinovaginamies- - Anonyymi00019UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Sytyke se on. Itsekin joskus, jos otan yksin, niin unohdun muistoihin. Kuten tänään.
Ällös nyt höpsi. Minäkin juon väkiviina ja muistelen Katja vainaata.
>simiti <
- Anonyymi00015UUSI
Jätän tuon menneisyydestä miettimisen mielelläni siihen hetkeen kun hoitaja kauhoo lautaselta puuroa kyvyttömän suuhun:)
No joo, odotan toki paljon tapahtuvaksi ennen tuota hetkeä.
Sellaistakin jota on vaikeaa itselleen selittää.
Menneisyys on ollut loistava, kohti kirkkaampaa tulevaisuutta.
AVItse toivon, että lähden jonkin sellaisen asian ääreltä, jota rakastan. En vaan enää keksi mitä se nykyään on? Ehkä mökiltä laiturin nokasta voisivat tulla hakemaan.
- Anonyymi00018UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Itse toivon, että lähden jonkin sellaisen asian ääreltä, jota rakastan. En vaan enää keksi mitä se nykyään on? Ehkä mökiltä laiturin nokasta voisivat tulla hakemaan.
Et ole yksin, moni paljon elämässään kokenut ajattelee ettei voi enää kokea mitään sellaista jota ei olisi jo kokenut.
Sama se on itsenikin kanssa, tyydyn tähän hetkeen koska se on vain järkevintä tehdä niin.
Turha lähteä ajattelemaan liikaa vain itseään, kun on olemassa niitä joiden vuoksi pitää yrittää ja elää. Toista se olisi yksin, ilman niitä joista tulee huolehtia.
Unelmani on ostaa sikaripalsta Kuubasta, ostaa olkihattu, ja mennä "siirtomaan herraksi":)
AV
- Anonyymi00020UUSI
Kyllä minä joskus muistelen menneitä aikoja. Nyt keski-ikäisenä siihen on tullut ehkä enemmän nostalgiaa mukaan. En halua elää mennessä enkä haikaile nuoruusvuosia, mutta on ihana muistella tiettyjä asioita menneisyydestä. Eikä sen aina tarvitse olla niin kaukana menneisyydessä. Muistelen välillä esim kesiä, kun lapseni oli pienempi ja päivät täyttyivät pyöräretkistä ja hiekkakakkuleikeistä. Se oli ihanaa aikaa 😊
Menneitä muistellessa tajuaa, miten paljon onkaan saanut kokea. Miten monesta upeasta hetkestä menneisyys koostuukaan. Tietenkin matkalle mahtuu paljon kipua ja vaikeita hetkiä, mutta haluan muistella enemmän kaikkea sitä hyvää, mitä elämä on minulle antanut.
Tämä biisi vie minut suoraan teinivuosiin, vaikka tämä julkaistiinkin jo 80-luvulla.
https://youtu.be/WtdRv6GT9Zg?si=rn_0_BKQbCrrEm68
Aletheias Minä elän hyvin voimakkaasti tässä hetkessä. En juuri muistele menneitä, enkä mieti tulevaa. Ainoastaan, että mitä on nyt ja mikä tuntuu hyvältä juuri nyt. Varmaan liittyy minun Aspergeriin tämä piirre.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa
Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p626888Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa
Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su3575978Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"
Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite543324Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)
Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill293029Mikä on suurin luonne- eroavuus sinussa
Ja kaivatussasi? Vaikuttaako se huonoon vai hyvään suuntaan siinä, että teistä voisi tulla jotain?1901562Kenen haluaisit voittavan Amazing Racen: Tuomas ja Esko, Millu ja Karoliina vai Maria ja Vilma?
Amazing Race Suomi huipentuu lauantaina finaaliin. Jäljellä on kolme paria ja tiedossa on tehtäviä, jotka järkyttävät os171298Gallup: Katsotko Salkkareita tai oletko katsonut?
Salatut elämät on suomalaisten suosikkisarja vuosikymmenestä toiseen. Salkkareiden parissa viettää aikaa sukupolvet laps181026- 59978
Elämäni biisi starttaa uudessa muodossa - Voi olla pettymys faneille!
Elämäni biisi ja juontaja Katja Ståhl ovat suomalaisten suosikkeja. Lauantai-iltaisin ohjelma on vetänyt tv-katsojat arv1930Amazing Race Tomas rehellisenä Esko-appiukon, 63, tilasta: "Sairastelut ja..."
Tomas Grekov ja Esko Rotola-Pukkila ovat mukana Amazing Race Suomi -kisassa. Ja nyt vuorossa on finaali. Hankaluuksia m1897