Saharan merkitys

Anonyymi-ap

Ellei Sahara olisi niin Eurooppa kuhisisi vaarallisia Afrikkalaisia petoeläimiä. Sahara estää monilta eläinlajeilta vaelluksen Eurooppaan.

Välimeri on vielä varmistamassa asiaa. On todella tahdottu estää eläinten ja ihmisten liikkuminen Afrikasta Eurooppaan.

Onko muita esimerkkejä millä tavoin luonto suojelee hedelmällisiä seutuja.
Intia on Himalajan suojissa ja Italia Alppien.

Mutta Amerikka jossa ei ole vaarallisia eläimiä niin paljoa on jätetty avoimeksi? Toki Väli-Amerikan kapeus suojelee.

Onko ihmisellä opittavaa siitä kuinka luonto suojelee joitakin paratiisia liialta väentungokselta?

5

220

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Joitakin paratiisia, joitakin paratiiseja?

• Ihminen on aikoinaan tappanut Euroopasta sukupuuttoon mm. leijonan, ilmeisesti myös hyeenan. Sakaali on tullut takaisin. Italiassa taitaa olla Euroopan voimakkaimmat susi- ja karhukannat.

Intian vaarallisimmat eläimet ovat kobra ja tiikeri tiikerin ollessa harvinainen vain ihmisen toimesta, ei Himalajan.

Pohjois-Amerikassa jääkarhu on hyvinkin vaarallinen myös ihmiselle.

• Anonyymi00002
      • Anonyymi00004

Jos ja ilmeisesti kun ihmisiä joskus 50000- 150000 vuotta sitten Afrikan alueella on ollut vähän ja mitään kaupunkimaisia taajamia ei ehkä ollenkaan ole ja muut jäljet ovat hajallaan suurella alueella, löydettävää noilta ajoilta ei välttämättä ole paljoa eikä löytäminen ole helppoa kun ei esim. ole mitään muistitieto- saati kirjallisia lähteitä mistä olisi etsittävä. Lisäksi tiedetään että noissa olosuhteissa jäänteiden säilyminenkään ei ole parsta mahdollista jne.
        Ehkä paikallisetkaan eivät niin tykkää jos siellä aletaan konevoimin kaivella auki satojen neliökilometrien alueita...

• Anonyymi00003

Aloitus on virheellinen. Saharan tilanne on vaihdellut ja se on ollut myös eläinten liikkumiselle otollinen moneen kertaan mutta todellinen este on sittemmin ollut Afrikan irtautumien omaksi mantereekseen. Euroopassa on ollut mm. leijonia joten ei Sahara ole mikään este ollut, sen sijaan Saharassa ei ole ollut esim. kameleita muuten kuin ihmisen sinne vieminä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      457
      932
    2. 57
      598
    3. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      160
      583
    4. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      51
      555
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      165
      545
    6. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      232
      514
    7. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      72
      477
    8. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      20
      456
    9. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      93
      451
    10. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      187
      430
    Aihe