Kesäkeiton ihanuus

Anonyymi-ap

En jaksa ymmärtää niitä jotka sanovat inhoavansa kesäkeittoa.
Sehän on juuri sitä kasvisruokaa jota tulisisi kaikkien nauttia jo ilmaston pelastamiseksi.
Helppo valmistaa talvellakin, pakastekasviksista syntyy oiva kesäkeitto.
Liemituoka ruisvoileivän kera on taivaallinen herkku.
Onko ihmiset saatu opetettua pitsa, hamppari ja kepappeihi joten oikeat aidot maut eivät enää kiinnosta..

16

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Jää sulle enemmän, kun me muut ei sitä syödä.

      • Anonyymi00002

        Ja sulle jää ne roskaruuat ja einekset.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Ja sulle jää ne roskaruuat ja einekset.

        En käytä niitä eineksiä.


    • Anonyymi00003

      En nyt sanoisi että mikä on aitoa ja mikä ei. Tuo oli vähän "väärien" ruokien panettelua. Mut kesäkeitto on joo jäänyt unholaan, erittäin hyvä sapuska. Voi nappi makua antamaan ja ruisleipää voilla kans. Yummy yummy..

      Tv TimmyH

      • Anonyymi00004

        Hyvä TimmyH!! teethän sen vielä tuoreista vihanneksista ja laita vielä puolet kermaa ja lisää tuoretta pinaattia niin kyllä maistuu.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Hyvä TimmyH!! teethän sen vielä tuoreista vihanneksista ja laita vielä puolet kermaa ja lisää tuoretta pinaattia niin kyllä maistuu.

        Ok. Mut jos rehellisesti sanon niin varmaan pakaste kasviksilla mennään. Ei jaksa ostaa mitään kahden kilon lanttua. Mitä vegejä siinä kuuluis olla? Peruna, porkkana ja lanttu. Mitä muuta? Mutsi vainaa laittoi aina tuota..

        Tv TimmyH


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Ok. Mut jos rehellisesti sanon niin varmaan pakaste kasviksilla mennään. Ei jaksa ostaa mitään kahden kilon lanttua. Mitä vegejä siinä kuuluis olla? Peruna, porkkana ja lanttu. Mitä muuta? Mutsi vainaa laittoi aina tuota..

        Tv TimmyH

        No periaatteessa aika montaa, mutta en laittaisi lanttua on liian hallitseva, mutta perunaa, porkkanaa, purjoa, kukkakaalia, kevätsipulia. pakasteherneitä, pinaattia, voita, kermaa, maitoa ja suolaa. Retiisiviipaleetkin on hyviä.
        Kun keität vihanneksia ensin vedessä niin että ne juuri peittyy ja on puolikovia niin lisää vein kerma ja voi, suola aina viimeisenä maitokeittoon. Eikä sitten mitään kavisliemikuutioita.

        No tiedäthän sinä että joku nyt taas pahoittaa mielensä, kun ohjeessa on kermaa ja voita, mutta ei se mitään pahoittakoon kun eivät hyvästä tykkää.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        No periaatteessa aika montaa, mutta en laittaisi lanttua on liian hallitseva, mutta perunaa, porkkanaa, purjoa, kukkakaalia, kevätsipulia. pakasteherneitä, pinaattia, voita, kermaa, maitoa ja suolaa. Retiisiviipaleetkin on hyviä.
        Kun keität vihanneksia ensin vedessä niin että ne juuri peittyy ja on puolikovia niin lisää vein kerma ja voi, suola aina viimeisenä maitokeittoon. Eikä sitten mitään kavisliemikuutioita.

        No tiedäthän sinä että joku nyt taas pahoittaa mielensä, kun ohjeessa on kermaa ja voita, mutta ei se mitään pahoittakoon kun eivät hyvästä tykkää.

        Ja vielä. ruuanlaitto ei ole jaksamiskysymys vaan viitsimis, jos teet vain itsellesi niin kaksi perunaa yksi porkkana pieni kukkakaali pieni pala purjoa 2 dl kermaa ja sitä rataa, kyllä se siitä.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Hyvä TimmyH!! teethän sen vielä tuoreista vihanneksista ja laita vielä puolet kermaa ja lisää tuoretta pinaattia niin kyllä maistuu.

        Pinaattikeiton voi tehdä ihan erikseen. Minulle kelpaa hyvin pakastevihanneksetkin ellei satu olemaan tuoreita ja kulutusmaito. En ole tehnyt vuosiin, mutta pitäisi joskus taas kokeilla, samoin perunakeittoa ja muita juuressosekeittoja.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        No periaatteessa aika montaa, mutta en laittaisi lanttua on liian hallitseva, mutta perunaa, porkkanaa, purjoa, kukkakaalia, kevätsipulia. pakasteherneitä, pinaattia, voita, kermaa, maitoa ja suolaa. Retiisiviipaleetkin on hyviä.
        Kun keität vihanneksia ensin vedessä niin että ne juuri peittyy ja on puolikovia niin lisää vein kerma ja voi, suola aina viimeisenä maitokeittoon. Eikä sitten mitään kavisliemikuutioita.

        No tiedäthän sinä että joku nyt taas pahoittaa mielensä, kun ohjeessa on kermaa ja voita, mutta ei se mitään pahoittakoon kun eivät hyvästä tykkää.

        Sipuli pilaa kaikki ruuat. Koulun kesäkeitossa taisi olla vaan perunaa, kukkakaalia, porkkanaa ja herneitä, mutta ainakin parsakaali ja palsternakka sopisi hyvin joukkoon, samoin juuriselleri. Lidlin wokkisekoitus voisi olla hyvä, käytän muihin keittoihin.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        No periaatteessa aika montaa, mutta en laittaisi lanttua on liian hallitseva, mutta perunaa, porkkanaa, purjoa, kukkakaalia, kevätsipulia. pakasteherneitä, pinaattia, voita, kermaa, maitoa ja suolaa. Retiisiviipaleetkin on hyviä.
        Kun keität vihanneksia ensin vedessä niin että ne juuri peittyy ja on puolikovia niin lisää vein kerma ja voi, suola aina viimeisenä maitokeittoon. Eikä sitten mitään kavisliemikuutioita.

        No tiedäthän sinä että joku nyt taas pahoittaa mielensä, kun ohjeessa on kermaa ja voita, mutta ei se mitään pahoittakoon kun eivät hyvästä tykkää.

        Juu ei lanttua kun tarkemmin miettii. Mut kukkakaalin kukintoja ja herneitä ja ehkä tuota pinaattia kans. Tack!

        Tv TimmyH


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Juu ei lanttua kun tarkemmin miettii. Mut kukkakaalin kukintoja ja herneitä ja ehkä tuota pinaattia kans. Tack!

        Tv TimmyH

        Lantusta saa hyvää lisäkettä laittamalla kuutioiden sekaan hiukan valkokastiketta, en muista kypsennettiinkö vain pannulla vai oliko keitetty ensin. Ainakin pakastettuina kypsyvät nopeasti pannullakin, samoin porkkanat, ne on hyviä pelkästään voissa paistettuna. Lanttu pehmenee itsestäänkin kun antaa hiukan nahistua, joskus käynyt vahingossa, maku silti hyvä.


    • Anonyymi00011

      Tein palapaistia, puolet possua ja puolet hirveä. Sen verran olin vastuullinen, etten nautaa käyttänyt. Pataan lihaliemen kanssa. Sekaan porkkanaa, naurista, palsternakkaa ja sipulia sekä mausteet. Parasta on, kun ottaa padan uunista ja kastaa sinne jälkiuuniruisleipää, vähän sitä liemessä muhinutta sipulia siihen mukaan...

    • Anonyymi00014

      Kesäkeitto EI OLE kasvisruokaa, koska se keitetään maitoon.

      Muutenkin se, jos ei ymmärrä ihmisiä, joilla on eri makutottumukset kuin sinulla, ei kerro lainkaan ruuista, joista pidät, vaan sinusta.

      • Anonyymi00015

        No kyllähän se on kasvisruokaa, hyvin monet kasvisruuat sisältävät maitoa, kermaa, juustoa, kananmunaa ym, esimerkiksi kasviskiusaus tehdään kuohukermaan ja se on nimenomaan kasvisruokaa.
        Pitää osata eroittaa kasvisruoka ja vegaaniruoka.


      • Anonyymi00016

        Mitä se sit on jos ei kasvisruokaa? Sattuuko ihan fyysisesti olla noin tyhmä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe