Leipä ja vatsakivut

Anonyymi-ap

En ole syönyt leipää aikoihin ja nyt kokeeksi ostin täysjyväleipää. Perjantaina illalla söin pari palaa ja lauantaina aamulla heräsin kovaan vatsakipuun joka kesti iltaan saakka. Tähän kuului myös ilmavaivat.
En keksi muuta kuin leivän koska en ole kärsinyt vatsavaivoista vuosiin.
Muilla samaa?

Olen ollut vuosia ”paleolla” (en pidä siitä sanasta mutta tällä mennään) eikä siihen kuulu viljat paitsi kaura jonka sekoitan veden, marjojen ja munien kanssa aamuisin juomaksi.

6

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

      Keliakia?

      • Anonyymi00003

        Ei ole keliakiaa. Ei ole mitään sairauksia eikä allergioita koskaan todettu. Olen niin terve kuin ihminen voi olla. Pitäydyn uskomuksessani että ihmisen ruokavalioon ei viljat kuulu. Se ei ole luonnollista.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Ei ole keliakiaa. Ei ole mitään sairauksia eikä allergioita koskaan todettu. Olen niin terve kuin ihminen voi olla. Pitäydyn uskomuksessani että ihmisen ruokavalioon ei viljat kuulu. Se ei ole luonnollista.

        Onko keliakiaa tutkittu? Jos ei ole tutkittu ei sitä voi todeta. Terve ihminen pystyy syömään viljaa.

        Ihmiskunnan kaikista käyttämisstä kaloreista n. 20% tulee pelkästään vehnästä. Riisistä tulee jopa enemmän. Kaikkiaan viljat ovat vajaa puolet kaikista kaloreista mitä ihmiskunta kuluttaa, joten kyllä viljat ovat aika "normaalia" ruokaa.

        Jokainen voi tietenkin uskoa mitä lystää - ja uskookin - mutta faktoillakin on tietty itseisarvo.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Onko keliakiaa tutkittu? Jos ei ole tutkittu ei sitä voi todeta. Terve ihminen pystyy syömään viljaa.

        Ihmiskunnan kaikista käyttämisstä kaloreista n. 20% tulee pelkästään vehnästä. Riisistä tulee jopa enemmän. Kaikkiaan viljat ovat vajaa puolet kaikista kaloreista mitä ihmiskunta kuluttaa, joten kyllä viljat ovat aika "normaalia" ruokaa.

        Jokainen voi tietenkin uskoa mitä lystää - ja uskookin - mutta faktoillakin on tietty itseisarvo.

        Itelläni viljat aiheuttavat turvotusta, ilmavaivoja ja ripulia. Pahin on vehnä joten yritän välttää niitä parhaani mukaan.


    • Anonyymi00006

      Miten on päädytty tilanteeseen että kaikki venhnäleivät sisältävät nyt säilöntäainetta.

      Viime vuosituhannella ei olisi tullut kuuloonkaan että vehnäleipään laitetaan säilöntäainetta.

      Syökö joku leipää jossa on säilöntä ainetta.

      Ilmeisesti on alkanut leipomoalan alasajo.

    • Anonyymi00007

      Onneksi ciabatta sämpylät ja ciabatta patonki ovat helppoja tehdä ei tarvitse ostaa vaaeaa leipää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe