En ole syönyt leipää aikoihin ja nyt kokeeksi ostin täysjyväleipää. Perjantaina illalla söin pari palaa ja lauantaina aamulla heräsin kovaan vatsakipuun joka kesti iltaan saakka. Tähän kuului myös ilmavaivat.
En keksi muuta kuin leivän koska en ole kärsinyt vatsavaivoista vuosiin.
Muilla samaa?
Olen ollut vuosia ”paleolla” (en pidä siitä sanasta mutta tällä mennään) eikä siihen kuulu viljat paitsi kaura jonka sekoitan veden, marjojen ja munien kanssa aamuisin juomaksi.
Leipä ja vatsakivut
6
418
Vastaukset
- Anonyymi00002
Keliakia?
- Anonyymi00003
Ei ole keliakiaa. Ei ole mitään sairauksia eikä allergioita koskaan todettu. Olen niin terve kuin ihminen voi olla. Pitäydyn uskomuksessani että ihmisen ruokavalioon ei viljat kuulu. Se ei ole luonnollista.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei ole keliakiaa. Ei ole mitään sairauksia eikä allergioita koskaan todettu. Olen niin terve kuin ihminen voi olla. Pitäydyn uskomuksessani että ihmisen ruokavalioon ei viljat kuulu. Se ei ole luonnollista.
Onko keliakiaa tutkittu? Jos ei ole tutkittu ei sitä voi todeta. Terve ihminen pystyy syömään viljaa.
Ihmiskunnan kaikista käyttämisstä kaloreista n. 20% tulee pelkästään vehnästä. Riisistä tulee jopa enemmän. Kaikkiaan viljat ovat vajaa puolet kaikista kaloreista mitä ihmiskunta kuluttaa, joten kyllä viljat ovat aika "normaalia" ruokaa.
Jokainen voi tietenkin uskoa mitä lystää - ja uskookin - mutta faktoillakin on tietty itseisarvo. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Onko keliakiaa tutkittu? Jos ei ole tutkittu ei sitä voi todeta. Terve ihminen pystyy syömään viljaa.
Ihmiskunnan kaikista käyttämisstä kaloreista n. 20% tulee pelkästään vehnästä. Riisistä tulee jopa enemmän. Kaikkiaan viljat ovat vajaa puolet kaikista kaloreista mitä ihmiskunta kuluttaa, joten kyllä viljat ovat aika "normaalia" ruokaa.
Jokainen voi tietenkin uskoa mitä lystää - ja uskookin - mutta faktoillakin on tietty itseisarvo.Itelläni viljat aiheuttavat turvotusta, ilmavaivoja ja ripulia. Pahin on vehnä joten yritän välttää niitä parhaani mukaan.
- Anonyymi00006
Miten on päädytty tilanteeseen että kaikki venhnäleivät sisältävät nyt säilöntäainetta.
Viime vuosituhannella ei olisi tullut kuuloonkaan että vehnäleipään laitetaan säilöntäainetta.
Syökö joku leipää jossa on säilöntä ainetta.
Ilmeisesti on alkanut leipomoalan alasajo. - Anonyymi00007
Onneksi ciabatta sämpylät ja ciabatta patonki ovat helppoja tehdä ei tarvitse ostaa vaaeaa leipää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032165
- 1341188
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540