EK lisäisi maahanmuuttoa rajusti – Vigelius: ’’Syrjäyttäisi suomalaisduunarin halpamaahanmuutolla’’
PolitiikkaTalous
23.03.2026 |13:26
Elinkeinoelämän keskusliitto (EK) julkaisi tänään tavoitteitaan ensi vaalikaudelle. EK tahtoo seuraavan hallituksen jopa kolminkertaistavan työperäisen maahanmuuton ja esittää nyt yhteensä 72 esitystä maahanmuuton lisäämiseksi.
Perussuomalaisten kansanedustaja ja 2. varapuheenjohtaja Joakim Vigelius tyrmää esitykset suurilta osin.
– EK tahtoo voimakkaasti kasvattaa maahanmuuton määrää, muttei juurikaan sen laatua. Tulijoille esitetään lisää palveluita ja helpotuksia, muttei uusia ehtoja tai vaatimuksia ongelmien ehkäisemiseksi.
Vigelius viittaa etenkin EK:n ehdotuksiin tulijoiden tulorajoista ja saatavuusharkinnan poistamisesta.
suomen uutiset
Syrjäyttäisi suomalaisduunarin halpamaahanmuutolla
7
145
Vastaukset
- Anonyymi00001
Alankomaissa ikääntyvien ei-länsimaisten maahanmuuttajien määrän ennustetaan kasvavan nykyisestä noin 200 000:sta jopa 550 000:een vuoteen 2050 mennessä. Suuri osa ryhmästä on Purran mukaan verovaroin kustannetun eläketurvan piirissä.
– Valtion menot kasvavat siis sadoilla miljoonilla euroilla samalla, kun myös kantaväestö ikääntyy, hän sanoo.
– Kotimainen ja pohjoiseurooppalainen tilastotieto osoittaa, että maahanmuutto heikentää eläkejärjestelmän kantokykyä entisestään sen sijaan, että se auttaisi kattamaan tulevia kustannuksia. Maahanmuuttajien työurat jäävät lyhyiksi ja heidän palkkasummansa ja eläkekertymänsä pieniksi tai jopa olemattomiksi, summaa Purra.
verkkouutiset kertoo - Anonyymi00002
Duunareitten huolet ja ongelmat eivät ole persujen heiniä.
- Anonyymi00003
Entisetkin maahanmuuttajat työttöminä.ei tarvi töitä tehdä kela maksaa.
- Anonyymi00005
perussuomalaiset on estänyt ek haluaman massa maahanmuuton ainut mitä ek ei saanut listaltaan läpi.
- Anonyymi00006
Mtv rikollisuus
Seuraa - Anonyymi00007
Työttömiä ennätysmäärä ja lisää tulee, ei kannata värvätä halpatyövoimaa ennen kuin kaikki saadaan työelämään. Koulutusta pitää lisätä jotta saadaan ihmisiä niille aloille missä on vielä pulaa työntekijöistä.
- Anonyymi00008
666
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073015Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033- 1191806
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261729Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661359
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233