Modernia ja helppoa muka

Anonyymi-ap

Tuuletanpa ärsyynnykseni tänne. Nyt kyllä mennään jo pitkälti huvittuneisuuden puolella, mutta tuuletanpa silti pois.

En se nyt hoovetti, että tuosta julkisten käytöstäkin on tehty vaikeaa ...

Pari viikkoa sitten puhelin ei huolinut enää liikennelaitoksen aplikaation uutta päivitystä. Pitäisi ostaa uusi puhelin, että onnistuisi tuon käyttö. No en nyt osta, kun tuo on muutoin ihan toimiva peli vielä. En edes käytä julkisia niin usein, että kannattaisi hankkia uusi luuri vain sen takia. Mulla on yleensä tasan yksi meno viikossa, johon tuota tarvitsisin.

No ... tänään aseman maksuautomaatti tulosteli tyhjiä lippuja. Maksun se kyllä otti, mutta lykkäsi käteen tyhjän paperin. Asemalla vartija oli ongelmasta tietoinen ja kysyi, että sainko normaalin lipun, kun siinä koneessa on vikaa. Enhän minä muuten olisi sitä edes huomannut.

Marssin sitten vieressä olevalle kioskille ja ostin kiltisti toisen lipun, sen jo maksamani blankon lappusen tilalle. Se lippuhan pitäisi sitten aktivoida lukijassa, kun matka alkaa. Ei siellä ollut yhtään toimivaa lukijaa, vaan kaikissa luki "ei käytössä". Onneksi oli paluumatka, niin ei ollut hirveä kiire. Totesin sitten ne kaikki lukulaitteet tarkastettuani, että ihan sama. Jos tähän samaan syssyyn vielä lykkäävät sen "sakkolapunkin", niin onpahan harvinaisen paska tuuri. 😂

48

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Niinpä päätit sitte ottaa taksin alle, ja "lainata" jonku naapuris luuria, ja sillä verukkeella vähän kämppääki, jotta loppupäivän voisit käppäillä "oma" tulostin kainalossa, ja kuunmella kerran viikossa siitä soivaa C-kasettia. -DuurissaVaiMollissa

• Anonyymi00003

Käytän sen aktivoimattoman lipun ensi viikolla. Sehän on vuoden voimassa. Jos nyt satun löytämään jostakin toimivan lukijan.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Käytän sen aktivoimattoman lipun ensi viikolla. Sehän on vuoden voimassa. Jos nyt satun löytämään jostakin toimivan lukijan.

Ja "pummina" päädyit sitte IL:n "pomminvsrmaks" tukijaks.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ja "pummina" päädyit sitte IL:n "pomminvsrmaks" tukijaks.

Saat sinä Iltalehteä tukea, jos haluat.

• Semmosta se nykyaika on. Ulkoistetaan kaikki koneille ja hommat ei skulaa.

• Anonyymi00021

Lippujen hinnatkin vaan nousee nousemistaan, vaikka kuinka otetaan käyttöön näitä "kustannuksia pienentäviä" teknologioita.

• Anonyymi00021 kirjoitti:

Lippujen hinnatkin vaan nousee nousemistaan, vaikka kuinka otetaan käyttöön näitä "kustannuksia pienentäviä" teknologioita.

Ne maksaa, ne ylläpidot ja huollotkin.

• Anonyymi00029
        Jasu2025 kirjoitti:

Ne maksaa, ne ylläpidot ja huollotkin.

Ihan eri perustelut on julkisuudessa kuitenkin olleet. Tekevät typeriä investointeja tai ainakin typerästi rahoitettuja.

• Anonyymi00029 kirjoitti:

Ihan eri perustelut on julkisuudessa kuitenkin olleet. Tekevät typeriä investointeja tai ainakin typerästi rahoitettuja.

Nojuu, ihminen kun koitetaan ulkoistaa, niin sitten investoidaan tekniikkaan. Kun tekniikka ei toimi pitää se palkallinen ihminen kuitenkin kutsua korjaaman ongelman. Kaikki maksaa. Minä en henkkoht tykkää, että kaikki ulkoistetaan ihmisen sijasta koneille.

• Anonyymi00006

tämä on suuri ongelma jos otetaan uutta teknologiaa käyttöön ennen kunnolla testaamatta sitä.

tulee näitä lapsuksia.

• Anonyymi00007

Satu-Setä-Täti tulee ja kippaa lap-suksetki ihan uusille urille. Kuulemma.
        -sivusta

• Anonyymi00008

kerronko salaisuuden: eräs kaveri joka on hommeleissa, tekee näiden sairaaloiden erilaisten tietojärjestelmien yhtenäistämistä, kertoi että heilläkin on softassa takaportteja jolloin saa käyttöön kaikki ominaisuudet ja oikeudet kaikkiin...

• Anonyymi00009

Ainahan niissä on. Itsekin työskentelen softan parissa.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ainahan niissä on. Itsekin työskentelen softan parissa.

Toi tarkoitti varmaa jotain sähkölukkojen aukasua ja kulunvalvonnankin fyysistä uusix rukkaamista.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Toi tarkoitti varmaa jotain sähkölukkojen aukasua ja kulunvalvonnankin fyysistä uusix rukkaamista.

Riippuu ihan softasta mitä kaikkea se voi tarkoittaa.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Riippuu ihan softasta mitä kaikkea se voi tarkoittaa.

Tottakai on, mut jos takaportista puhuu, ni tuskinpa esim. pelkistä potilastiedoista kyse.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Tottakai on, mut jos takaportista puhuu, ni tuskinpa esim. pelkistä potilastiedoista kyse.

Minun mielestä kuulostaa ihan tavalliselta softankehittäjien termiltä, joka käytetään varsin pienistäkin jutuista. Vaan enhän kaveriasi tunne. Ehkä hänelle nuo ovat vain isoja juttuja.

• Olispa ihana, kun porukka tuulettas joskus hyvätkin ajatukset tänne, mutta ai niin, ei täällä saa olla positiivinen..

• Anonyymi00014

Itselläni ei yleensä ole sellaisia onnentunteita, jotka kaipaisivat tuuletusta. Lienen tylsä tai jotenkin muuten vaan outo otus, kun en tuollaisia tunne. Vaan siis miksi ei saisi olla positiivinen? Onhan tässäkin ketjussa heti ollut joku kummallisuuksiaan kirjoittelemassa, mutta mitä väliä?

• Anonyymi00014 kirjoitti:

Itselläni ei yleensä ole sellaisia onnentunteita, jotka kaipaisivat tuuletusta. Lienen tylsä tai jotenkin muuten vaan outo otus, kun en tuollaisia tunne. Vaan siis miksi ei saisi olla positiivinen? Onhan tässäkin ketjussa heti ollut joku kummallisuuksiaan kirjoittelemassa, mutta mitä väliä?

Sitä sinun kannattaa kysyä niiltä, jotka pskovat asiallisiakin ketjuja.

• Anonyymi00023
        Mu5tasydän kirjoitti:

Sitä sinun kannattaa kysyä niiltä, jotka pskovat asiallisiakin ketjuja.

Ja miten se liittyy tähän ketjuun? Miksi ihmeessä minun pitäisi kysellä joltakulta toiselta, kun SINÄ tulit tähän tuosta puhumaan?

Entä mikä tässä aloituksessa nyt sinua niin nyppii?

• Mu5tasydän
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Ja miten se liittyy tähän ketjuun? Miksi ihmeessä minun pitäisi kysellä joltakulta toiselta, kun SINÄ tulit tähän tuosta puhumaan?

Entä mikä tässä aloituksessa nyt sinua niin nyppii?

Öhh.. Ei mikään nypi, mutta jatka sinä vain huutamista, kun halusit käsittää väärin. 🤔

• Anonyymi00024
        Mu5tasydän kirjoitti:

Öhh.. Ei mikään nypi, mutta jatka sinä vain huutamista, kun halusit käsittää väärin. 🤔

Mitä ihmeen huutamista? Kyllä sulla nyt ilmiselvästi joku ihmeellinen ongelma on. Tulit ensiksi itse ketjuun valittamaan, ilmeisesti siitä, että minua nyt sattui tuo aloituksen aihe aiemmin nyppimään. Olisi ilmeisesti pitänyt olla iloisempi. Ja nyt syytät jostain huutamisesta.

Rehellisesti ... sä olet tässä kohtaa nyt ihan itse sellainen, joka tulee "paskomaan" ketjua. Ihme käytöstä.

• Anonyymi00024 kirjoitti:

Mitä ihmeen huutamista? Kyllä sulla nyt ilmiselvästi joku ihmeellinen ongelma on. Tulit ensiksi itse ketjuun valittamaan, ilmeisesti siitä, että minua nyt sattui tuo aloituksen aihe aiemmin nyppimään. Olisi ilmeisesti pitänyt olla iloisempi. Ja nyt syytät jostain huutamisesta.

Rehellisesti ... sä olet tässä kohtaa nyt ihan itse sellainen, joka tulee "paskomaan" ketjua. Ihme käytöstä.

Tämä on jo valmiiksi väärillä raiteilla ja CAPSLOCKILLA kirjoittaminen on huutamista. Ei tarvitse enempää meidän keskustella. Ilanjatkoja.

• Anonyymi00025
        Mu5tasydän kirjoitti:

Tämä on jo valmiiksi väärillä raiteilla ja CAPSLOCKILLA kirjoittaminen on huutamista. Ei tarvitse enempää meidän keskustella. Ilanjatkoja.

Se oli korostamista, ei huutamista 😂. Himppasen kireällä sulla pipo siellä tänään. Mene hyvä ihminen vaikka lenkille vähän virkistymään, niin ei tarvitse täällä tyhjästä kiukutella.

• Anonyymi00026
        Mu5tasydän kirjoitti:

Minä en muuten todellakaan mahda sille mitään, että sinä tulet jo valmiiksi "väärällä raitella" toisen ketjuun valittamaan, kun ei ole tarpeeksi "positiivista" sinulle. Jätä lukematta jatkossa ja varsinkin kommentoimatta, kun olet tuollaisella tuulella. Näköjään känkkäränkkä riidanhaastopäivä siellä tänään meneillään.

• Anonyymi00014 kirjoitti:

No jos mietitään työpaikan kahvikeskusteluja. Niin ei sielläkään mitään positiivista ainakaan kotioloista kerrota. Enkä oikeestaan missään muuallakaan. En oo ikuna ees kuulu, että joku sanois vaikka olevansa rakastunu. Mutta noita parisuhdeongelmia saa kyllä kuulla koko ajan. Ehkä ne on vähän väritettyjäkin juttuja, että tuskin niin paljoo toimintaa ihmisillä.

• Anonyymi00028
        JeroP kirjoitti:

No jos mietitään työpaikan kahvikeskusteluja. Niin ei sielläkään mitään positiivista ainakaan kotioloista kerrota. Enkä oikeestaan missään muuallakaan. En oo ikuna ees kuulu, että joku sanois vaikka olevansa rakastunu. Mutta noita parisuhdeongelmia saa kyllä kuulla koko ajan. Ehkä ne on vähän väritettyjäkin juttuja, että tuskin niin paljoo toimintaa ihmisillä.

Miksi ihmeessä jotain perheasioitaan ylipäänsä pitää jossain työpaikalla levitellä? Olisi itselleni ainakin oikein kunnon parisuhdekriisin paikka, jos kuulisi toisen jossain työpaikalla jauhaneen, olipa sitten positiivista tai negatiivista. Joku raja nyt sentään missä omia henkilökohtaisia (ja myös sen toisen osapuolen henkilökohtaisia asioita) levitellään.

• Anonyymi00028 kirjoitti:

Miksi ihmeessä jotain perheasioitaan ylipäänsä pitää jossain työpaikalla levitellä? Olisi itselleni ainakin oikein kunnon parisuhdekriisin paikka, jos kuulisi toisen jossain työpaikalla jauhaneen, olipa sitten positiivista tai negatiivista. Joku raja nyt sentään missä omia henkilökohtaisia (ja myös sen toisen osapuolen henkilökohtaisia asioita) levitellään.

No sitä pitää kysyä heiltä.

Mutta kai säkin haluisit nähdä rakastuneen ihmisen. Siis sellasen tutun, että voisit haastatella vähän?

• Anonyymi00030
        JeroP kirjoitti:

No sitä pitää kysyä heiltä.

Mutta kai säkin haluisit nähdä rakastuneen ihmisen. Siis sellasen tutun, että voisit haastatella vähän?

Miksi haluaisin? Siis ei siinä mitään pahaa ole, mutta miksi ihmeessä se kiinnostaisi minua millään tavalla? En keksi mitään, mistä voisi kiinnostaa "haastatella".

• Anonyymi00038

Saa olla! Kun on vaan.

Toisten prseilyn voi ohittaa ihan sujuvasti.

xLiner

• Anonyymi00015

oikein jos vihainen tunne tulee niin pikkupoika hyökkää, hyppää oikein linkkuveitsi aseenaan yläkoulun rehtorin päälle.. kuin tuokin joku koulupuukotus jossa kiusaaja melkein kuoli...

• Anonyymi00022

Kannattaa siis tuuletella tekstinä palstalle, niin ei tule aiheutettua fyysisiä vammoja kenellekään. 👍

• Sitä mä itekin oon miettiny? Kun toisaalta haluaisin käsittöopettajaksi. Mutta miten siellä puukkojen ja piikkien kanssa. Lapsessa kun on tota pimeää energiaa. Eivät kuulemna enää kaikkia päästä käsityötunnille. En omalta kouluajalta tommosta muista, että noin vaikeeta ois ollu.

Paitsi lukiossa reksi heitti opoo saksilla. Sikäli vakava juttu, mutta toi opo osas kyllä ärsyttää. Ruotsinopettajaakin kiusas. Reksi lopulta eros, mutta seuraavan reksin aikana opo joutu eroon.

• Anonyymi00016

hattara, makkara, maskaea... hirtonh hyvä tämä kitara tässä metallican motorbrearth..

life is like shooting the line everyone who is on my way... full speed or nothing...

• Anonyymi00018

Peter teki tepposet, ja laskeutu Jussin ufohöyrysaunalla keskelle moottoriurheilukeskusta. Mites se siitä lakanoihin pääty? -shootinggallery

• Anonyymi00017

full speed or nothing.. kun taksareiden kyydeissä monesti kun on 4-vetoisia bensahybridi-autojakin on kiihtyvyys sitten jooh.. heh...

kun todellakin mielelläni istun kuskin vieressä jutellen autojenkin ominaisuuksista...

• Anonyymi00020

"Negrospiritual Bankflies". -sivu

• Anonyymi00019

Jos HSL:sta on kyse, ei tuon yhtiön vastaavilla ole mitään kunnianhimoa.
      Vilma
      Missä vihreiden vinkuna, että julkinen toimisi.
      Ehkä he käyttävät sähköautoa, -pyörää tai -lautaa. Ehkä ajattelevat, mitä väliä.

• Anonyymi00031

on hyvä todellakin hyvää laittaa ärsyttäviä juttuja palstoille jotta ei heti tule mieli hyökätä kouluihin AR-15 taistelukiväärin kanssa...

oikeasti ihmetyin itse että miten paljon jotain patoutumia voi olla tytöillä mielessä, kun ajattelin että autan vain vähän jotain masentunutta ikävä-palstalla.. niin nooh jättimäärä...

• Anonyymi00032

Mitäs sitten kun mobiilipankkisi ilmoittaa, että se pitäisi päivittää samoin kuin mobiililaitteesi käyttöjärjestelmä? Mobiilipankin uusi/ajantasainen versio ei siis pyöri laitteessasi, eikä laitteeseen saa enää tuoreempaa käyttöjärjestelmää.

Eli laitteesi ylläpitopäivitykset on päätyneet jo ajat sitten.

Hommaatko uuden mobiililaitteen, vai jatkatko riskillä mobiilipankin vanhalla versiolla?
      Tällaista tämä on.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00039

Niinpä. Tosin en itse käytä mobiilipankkia mobiililaitteella. Ei ole ollut mitään tarvetta sille.

• Anonyymi00033

on tämäkin kirous kun jos on pitkät hiukset niin laitoin jotain super-vahvsasa muotovaahtoa hiuksiin, vierläkin on sitä tahmaista juttua jotenkin hiuksissa... nooh ei sinänsä.. itse pyysin tytöiltäkin jotain supervahvaa juttua...

• Anonyymi00034

sitten niin tytöiltä hiusosastolta mikä oliasi vahvaa hius juttua niin no siis tämä on vahvinta;: on suikautettavana yai vaahtona siis no vaahtona otin, ultrastrong aan eri nimi superstrong-juttua noniin, kyllähän kunnolla pesemällä lähtee pois mutta jooh

"haluat siis jotain todella vahvaa hiussellaista..." :D

• Anonyymi00035

minä en tuomitse ketään, en edes jotain riehujiakaan tai spray-maalaajiakaan, not my business, koska mielestäni tavallaan jokaisella saa olla omia mielipiteitään vaikka joku aika jyrkkä äärioikeistolainen olenkin.. silti neuvottelija.

musiikki: Judas Priest - Desert Plains.

• Anonyymi00036

Auts. Jäisin varmaan bussista, koska en osaisi/ymmärtäisi käyttää jotain ohjelmaa epämääräisesti kulkevien bussien matkan maksamiseen!

Ennen oli niin helppoa, antoi vaan kuskille setelin käteen ja kertoi missä halusi jäädä pois. Kiiteltiin puolin ja toisin, sai vaihtorahat ja kuski ymmärsi suomeakin ja tunsi maaston niin että osasi pysähtyä oikealle pysäkille, jos itselle seutu oli outoa.

xLiner

• Anonyymi00037

on ihan jooh hyvä tapa tuuletella vähän tunteitaan, kunhan ei ärsytä ihmisiä jotta ei tule kuonoon, nenälle Maverick tai Harpoon -ohjusta nenuun.

• Anonyymi00040

mutta niin jos sinkkuna asuu niin joku suuri sohva: tarpeellisten esineiden säilytyspaikka, koska helppo laittaa tuollaisen päälle tavaroita: mahtuu olemaan tuossa ehkä huomenna siirtelen niitä kunnollisempiin paikkoihin...

sitten, ehkä nuokin sitten huomenna siirtelen, tai ehkä ylihuomenna, tai noooh, ensi viikolla järjestelen..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      393
      4804
    2. Olen Päivi Räsäsen puolella

En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit
      Maailman menoa
      460
      2949
    3. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      129
      2581
    4. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      190
      2514
    5. Nuhteettomia edustajia

Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no
      Politiikka
      226
      2495
    6. "Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."

Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –
      Maailman menoa
      55
      1592
    7. Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...

...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a
      Maailman menoa
      581
      1487
    8. Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus

Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii
      Luterilaisuus
      460
      1320
    9. Huumeliika mellastaa Suomussalmella

Varastanut S-marketissa, jopa kolme kertaa päivässä. Päätekijä pitänyt kuumeorjanaan naistaan useita vuosia. Mies potki
      Suomussalmi
      14
      1293
    10. Ihana sinä (m)

Oispa kiva nähdä sua. Uskomatonta, miten paljon sä pyörit mun ajatuksissa. Oonkohan mä sun mielessä? Haluaisitko nähdä v
      Ikävä
      41
      1043
    Aihe