Kuka on oikea kristitty?

Sim-son

Mistä tuntee kristityn tässä kristityssä maassa? Siitä, että hän elää kuten julistaa. Ei riitä hokeminen; Herra Herra, vaan on seurattava Jeesusta.
Jeesus sanoi; tule ja seuraa minua.
Ohjeet seuraamiseen on Raamatussa.
Hedelmistään puu tunnetaan ja toisen uskoa voi arvioida.

60

1541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukeva

Evankeliumin alkulehdiltä huomaa kun Jeesus sanoi: Tule ja seuraa minua.

• Masa,

Aina on todelliset kristityt joutuneet vainottaviksi. Se on jo kumma jos ei saatana ala kiusaamaan kristittyä. Silloin saa miettiä onko oikealla tiellä, jos ei koskaan vastustusta ole. Se ei kuitenkaan ole itseisarvo.
      Vanha asia. Mies kulki kirkon ohi ja saatana nukkui katolla. Mies kysyi: miksi nukut johon saatana vastasi: tuollakin nukutaan.
      Toisen kerran mies kulki pienen töllin ohi ja saatana riehui ja karjui mökin ympärillä. Mies kysyi: miksi noin nyt teet. Saatana vastasi: tuolla on rukouskokous.

• Weijo

Muistan jonkun kertoneen suunnilleen seuraavanlaisen
        tarinan:
        "Tällä paikkakunnalla ei kyllä ole muita oikeita
        kristittyjä kuin minä ja vaimoni; enkä tuosta
        vaimostakaan oikein tiedä.."
        Oikeiden kristittyjen perääminen saattaa siis helposti saada kielteisiäkin piirteitä.

Oikeaksi kristityksi pitää ensin syntyä (=uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä).
        "Joka uskoo ja kastetaan (upotuskasteella vedessä
        se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan
        kadotukseen" (Markus 16:16).

Katso tästä selkeä pelastuksen tien opastus:
        http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/uskontovaijeesus.htm

• kaveri olla

sekaisin muustakin kuin sanasta kun piruja ja perkeleitä näkee ja jutteleekin niille.

• Sim-son

Monesti julkkikset sanovat; uskon omalla tavallani. Samoin sanovat tavalliset tallaajatkin. Se ei riitä.

Täytyy uudestisyntyä ylhäältä ja se on vasta lähtölaukaus kilvoittelulle. Ilman pyhitystä(kilvoittelua), ei ole kukaan näkevä Herraa. Tämä ei tarkoita omien tekojen vuoksi pelastusta vaan armosta pelastuu, mutta on tehtävä parannus ja elettävä parannuksessa. Jeesus pelastaa vieläkin.
      Näsäviisas joka ei tee täyttä totta ottaa helposti nokkiinsa ja ei tykkää tälläisista herättävistä kirjoituksista.

• että

pitääkää se usko mikä teillä on ettei sitäkin oteta pois. Ja lisäksi Jeesus sanoi "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun niin te pelastutte". Valehteleeko Jeesus jos tämä ei paikkaansa pidäkään, vaan tulee vielä joku muukin lista lisänä, joka pitäisi täyttää.??

• kadun nainen

tästä tunnistaa myös lahkojen kantavan voiman. toisen uskoa on arvosteltava ja henkinen manipulaatio on täysin hyväksyttävää.
      ulkopuolisten usko vie kadotukseen.

elä niinkuin minä elän. mitä minä teen on hyvää ja se tekee myös sinulle hyvää.

asian ymmärtämiseen ei tarvita näsäviisautta.
      pelkkä maalaisjärki riittää.

oikea kristitty ei ylpeile uskollaan.

• Sim-son

Jokainen joka uskoo Jeesuksen pelastuu, kuuluipa mihin seurakuntaan hyvänsä.

Sinä et ole pelastuksessa sisällä niin et käsitä hengellisiä asioita. Sitten kun teet parannuksen ja otat Jeesuksen vastaan alat käsittää mistä on kysymys.

Miksi Raamattu kehoitti karttamaan tietynlaisia ihmisiä? Heti perään sanotaan; heidän hedelmistään te heidät tunnette.

• uppi.akko
        Sim-son kirjoitti:

Jokainen joka uskoo Jeesuksen pelastuu, kuuluipa mihin seurakuntaan hyvänsä.

Sinä et ole pelastuksessa sisällä niin et käsitä hengellisiä asioita. Sitten kun teet parannuksen ja otat Jeesuksen vastaan alat käsittää mistä on kysymys.

Miksi Raamattu kehoitti karttamaan tietynlaisia ihmisiä? Heti perään sanotaan; heidän hedelmistään te heidät tunnette.

Vaikka olenkin kanssasi samaa mieltä siitä, että toisen uskoa voi ja saa arvioida, en sanoisi kadun naiselle tuolla tavalla.

Toisen uskon arvioinnista on hyvä esimerkki tuolla edempänä, kun pohditaan esim äiti Teresan uskoa.

"Näytä sinä uskosi ilman tekoja, niin minä teollani näytän sinulle uskoni."

Minusta arvioinnin pitäisi olla pääasiassa omaa sisäistä arviointia, ja perustua nöyrään tietoisuuteen oman uskon reppanuudesta.

Arviointi ei suonkaan ole tuomiota, jota ehkä kadun nainen tarkoitti arvostelussaan..? kenties.

• Sim-son
        uppi.akko kirjoitti:

Vaikka olenkin kanssasi samaa mieltä siitä, että toisen uskoa voi ja saa arvioida, en sanoisi kadun naiselle tuolla tavalla.

Toisen uskon arvioinnista on hyvä esimerkki tuolla edempänä, kun pohditaan esim äiti Teresan uskoa.

"Näytä sinä uskosi ilman tekoja, niin minä teollani näytän sinulle uskoni."

Minusta arvioinnin pitäisi olla pääasiassa omaa sisäistä arviointia, ja perustua nöyrään tietoisuuteen oman uskon reppanuudesta.

Arviointi ei suonkaan ole tuomiota, jota ehkä kadun nainen tarkoitti arvostelussaan..? kenties.

Olet kiireinen mies, galleria kertoo.
        Synti on tuudittaa muotojumalinen väärään rauhaan.
        Et ole lukenut kirjoituksia täällä pidemmältä ajalta.
        Olisitpa lukenut mitä tuomiota minulle on täällä muotojumaliset ja heipparallaa-uskovat ovat antaneet. Sekö sitten on tuomiota kun kertoo mitä Raamattu sanoo?

• tode'
        Sim-son kirjoitti:

Olet kiireinen mies, galleria kertoo.
        Synti on tuudittaa muotojumalinen väärään rauhaan.
        Et ole lukenut kirjoituksia täällä pidemmältä ajalta.
        Olisitpa lukenut mitä tuomiota minulle on täällä muotojumaliset ja heipparallaa-uskovat ovat antaneet. Sekö sitten on tuomiota kun kertoo mitä Raamattu sanoo?

appi-ukko on elellyt tällä palstalla jo paljon, paljon ennen sinua, vastailee viesteihin harvakseltaan ja harkitusti.

• Sim-son
        tode' kirjoitti:

appi-ukko on elellyt tällä palstalla jo paljon, paljon ennen sinua, vastailee viesteihin harvakseltaan ja harkitusti.

Mistä sinä tiedät kuinka kauan minä olen täällä ollut?
        Sinä teet syntiä jos muotojumalista tuomitset taivaankansalaiseksi ja taivaaseen.

Et ole vielä vastannut minulle miksi sanoi tuomionpasuunaksi kun puhun Jumalan sanaa? En minä sinua tule tuomitsemaan vaan se sana joka on Raamatussa. Jos sinulla on puhtaat jauhot pussissa voit vastata minulle kun nakkelet aina jotain.

• Sim-son
        Sim-son kirjoitti:

Sinä teet syntiä jos muotojumalista tuomitset taivaankansalaiseksi ja taivaaseen.

Et ole vielä vastannut minulle miksi sanoi tuomionpasuunaksi kun puhun Jumalan sanaa? En minä sinua tule tuomitsemaan vaan se sana joka on Raamatussa. Jos sinulla on puhtaat jauhot pussissa voit vastata minulle kun nakkelet aina jotain.

17.2.05 on appi.ukko rekisteröitynyt. Onko ollut kauemmin kuin minä?

• Kirkkon uskova
        tode' kirjoitti:

Et ole kovin vakavasti otettava henkilö. Koita kypsyä aikuiseksi niin tuo pinnallisuus jää taka-alalle ja silloin myös et ole toisten mielipiteistä niin riippuvainen. Et taida olla helluntailainen?

• Sim-son kirjoitti:

appi.ukon kirjoitelleen ennen nykyistä nikkiä tyylistä päätellen eräällä toisella nikillä. Hän on yksi parhaista mielipiteiden esittäjistä.

• uppi.akko
        Sim-son kirjoitti:

ja jouduin vaihtamaan sen koska sähköpostini tunnussanassani oli samo elemenettejä kuin nimessäni, joten esittelin uuden nikkini enennekuin vaihdoin nimimerkkiäni.

• uppi.akko
        Kirkkon uskova kirjoitti:

Et ole kovin vakavasti otettava henkilö. Koita kypsyä aikuiseksi niin tuo pinnallisuus jää taka-alalle ja silloin myös et ole toisten mielipiteistä niin riippuvainen. Et taida olla helluntailainen?

että sinä olisit se kypsä?
        Tunnen toden jo pitkän taipaleen takaa ja voin vakuuttaa , että jos joutuisin valitsemaan teidän kahden väliltä, niin hetkenkään epäilemättä valitsisin toden.

• Masa,
        tode' kirjoitti:

Ei se ole tae jos on ollut toista kauemmin vaikka tällä palstalla. Eikä se jos on ollut uskossa kauemmin. Toinen kasvaa kolmessa vuodessa ohi mitä toinen kolmessakymmenessä vuodessa. Se on hyvä, että tuo mies vastailee kysymyksiin koska toiset eivät vastaa. He eivät ole sanojensa takana.

• uppi.akko
        Masa, kirjoitti:

Ei se ole tae jos on ollut toista kauemmin vaikka tällä palstalla. Eikä se jos on ollut uskossa kauemmin. Toinen kasvaa kolmessa vuodessa ohi mitä toinen kolmessakymmenessä vuodessa. Se on hyvä, että tuo mies vastailee kysymyksiin koska toiset eivät vastaa. He eivät ole sanojensa takana.

että olen mies?

• tode'
        Sim-son kirjoitti:

kenestä muotojumalisesta, jonka olen tuominnut, NYT on kyse?
        kummaa jankkaamista tämä touhu täällä.

jaa että olen jättänyt jotakin vastaamatta sinulle? saattaa hyvinkin olla mahdollista.
        myöhästynyt vastaus:
        minusta "puhumisesi" vaikutti aika tavalla tulikivenkatkuiselta ja sillä sipuli (ilmasipuli).
        periaatteessahan olen asiasta lähes samaa mieltä kanssasi, mutta tuo tuomionpasuuna-style, jossa heikot ja sairaat saivat taas kuulla pienet kunniansa, pisti nakkaamaan ko. tekstiä.

• monta nikkiä
        uppi.akko kirjoitti:

ja jouduin vaihtamaan sen koska sähköpostini tunnussanassani oli samo elemenettejä kuin nimessäni, joten esittelin uuden nikkini enennekuin vaihdoin nimimerkkiäni.

Simpsonilla vasta monia nikkejä onkin. Luepa vanhoja viestejä niin tiedät.

• uppi.akko
        monta nikkiä kirjoitti:

, mutta minun toimintatapoihini sellainen ei kuulu...

• Sim-son
        tode' kirjoitti:

kenestä muotojumalisesta, jonka olen tuominnut, NYT on kyse?
        kummaa jankkaamista tämä touhu täällä.

jaa että olen jättänyt jotakin vastaamatta sinulle? saattaa hyvinkin olla mahdollista.
        myöhästynyt vastaus:
        minusta "puhumisesi" vaikutti aika tavalla tulikivenkatkuiselta ja sillä sipuli (ilmasipuli).
        periaatteessahan olen asiasta lähes samaa mieltä kanssasi, mutta tuo tuomionpasuuna-style, jossa heikot ja sairaat saivat taas kuulla pienet kunniansa, pisti nakkaamaan ko. tekstiä.

Pysyhän asiassa.
        En ole koskaan heikkoja ja sairaita syyttänyt mistään, sen sinä vääristelet tahallaan.

Mitä ihmeen ilmasipuleita?

Tuossa seurakunnasta erottamisasiassa sanoit tuomion pasuunaksi. Perustele sinä itse se!

• Sim-son
        monta nikkiä kirjoitti:

Kuka oletkin todista väitteesi.
        Vaikka olisi mitä sitten?

• Masa,
        uppi.akko kirjoitti:

että olen mies?

"Kiireinen perheenisä" -lukee galleriassa. Se kertoo sinun olevan mies. Vai valehtelitko? En sitäkään ihmettelisi sillä niin outo tyyppi olet. Tuudittelet syntisiä iänkaikiseen helvettiin ja hakkaat oikeita uskovia.
        Itse olet tiesi valinnut.

• tode'
        Sim-son kirjoitti:

Kuka oletkin todista väitteesi.
        Vaikka olisi mitä sitten?

minä olen tode, en nimimerkki "monta nikkiä".

sinäkö et mukamas tiedä, mitä ovat ilmasipulit?

• Ev.lut. uskova
        tode' kirjoitti:

minä olen tode, en nimimerkki "monta nikkiä".

sinäkö et mukamas tiedä, mitä ovat ilmasipulit?

Ei kaikki tiedä kasvisten maailmasta, kuten minullekin on ihan uutta ilmasipulit. Tämä on kai uskonelämään liittyvä palsta niin miksi tuollaista edes tenttaat toiselta? Toiseksi, miksi sinä käyt henkilökohtaisuuksiin etkä puhu rakentavaa hengellistä?

• tode'
        Ev.lut. uskova kirjoitti:

Ei kaikki tiedä kasvisten maailmasta, kuten minullekin on ihan uutta ilmasipulit. Tämä on kai uskonelämään liittyvä palsta niin miksi tuollaista edes tenttaat toiselta? Toiseksi, miksi sinä käyt henkilökohtaisuuksiin etkä puhu rakentavaa hengellistä?

vilkaisehan ketjua ylemmä;
        kyllä se taisi olla joku muu, joka alkoi taas kerran nälvimään toisen uskoa (tällä kertaa uppiakon uskoa).

ilmasipulit kuuluvat hyvin tiiviisti uskonelämään, ainakin minulla.

• Masa,
        Sim-son kirjoitti:

Pysyhän asiassa.
        En ole koskaan heikkoja ja sairaita syyttänyt mistään, sen sinä vääristelet tahallaan.

Mitä ihmeen ilmasipuleita?

Tuossa seurakunnasta erottamisasiassa sanoit tuomion pasuunaksi. Perustele sinä itse se!

Johan olen sanonut ettei tuo mies nimeltä tod'e kykene vastaamaan mistään sanoistaan.

• ev.lut. srk.

Mutta meidäthän on lapsena kastettu ja kirkossa saa kertoa muiden mukana uskontunnustuksen. Miksi tämä ei riitä? Pitääkö alkaa saanaamaan ja kastaa aikuiskasteella itsensä?

• Kaiken vai vähän

Jeesuksen seuraaminen edellyttää Pyhän Hengen täyteyttä ja kuuliaisuutta Jumalan tahdolle. Voi tietysti pelastua vähemmälläkin, mutta palkka taivaassa on olematon...

• Ritari009

"Jos sinä suullasi tunnustat,että...j.n.e. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu . Lapsikaste ei ole Raamatun opettama kaste,vaan se on kirkon kaste !
        Raamattu opettaa "suulla" tunnustamisesta,että hyvää sanomaa kerrotaan eteenpäin,uskosta osattomille,siinä tunnustetaan usko Kristukseen,ei kirkon suojassa toisten mukana mumisemisesta ole mitään hyötyä,helppoa se kyllä on!
        "Avaa suusi,niin minä sen täytän",te saatte voiman tulla Jumalan lepsiksi,todistamalla Jeesuksesta juuri saadaan se voima,ja sillä pelastutaan,kokeile,ellet vielä ole saanut sydämeesi Henkeä,joka sanoo "Abba Isä" ?

Todistaessa henkilökohtaisesti uskostaan Jeesukseen,on siinä valinnan paikalla,se vaatii vähän rohkeutta,mutta se palkitaan sitten kyllä,varsinkin,jos et ole koskaan vielä todistanut Jeesuksesta? Saat kokea siunauksia,joita et ole tiennyt olevakaan ! Kysymys? Oletko milloinkaan todistanut Jeesuksesta henk-kohtaisella tasolla,kasvotusten keskustellessa,eikä vain joukko hokemaa ,niinkuin kirkossa tehdään ?

• Ritari009
        Kaiken vai vähän kirjoitti:

Jeesuksen seuraaminen edellyttää Pyhän Hengen täyteyttä ja kuuliaisuutta Jumalan tahdolle. Voi tietysti pelastua vähemmälläkin, mutta palkka taivaassa on olematon...

yli kirjoitusten ! Ei Pyhän Hengen täyteys anna sinulle yhtään kirkkaampaa kruunua taivaassa,kuin sille,joka ei ole koskaan saanut Pyhän Hnegen täyteyttä!
        Opetuslapseus tule uskosta Jeesukseen,ei sen jälkeen saamistamme lahjoista,lahjat ovat korvaamattoman tärkeitä kivoitelessamme uskon tiellä,mutta ne ei sinua pelasta,usko Jeesukseen pelastaa !

• uppi.akko
        Ritari009 kirjoitti:

"Jos sinä suullasi tunnustat,että...j.n.e. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu . Lapsikaste ei ole Raamatun opettama kaste,vaan se on kirkon kaste !
        Raamattu opettaa "suulla" tunnustamisesta,että hyvää sanomaa kerrotaan eteenpäin,uskosta osattomille,siinä tunnustetaan usko Kristukseen,ei kirkon suojassa toisten mukana mumisemisesta ole mitään hyötyä,helppoa se kyllä on!
        "Avaa suusi,niin minä sen täytän",te saatte voiman tulla Jumalan lepsiksi,todistamalla Jeesuksesta juuri saadaan se voima,ja sillä pelastutaan,kokeile,ellet vielä ole saanut sydämeesi Henkeä,joka sanoo "Abba Isä" ?

Todistaessa henkilökohtaisesti uskostaan Jeesukseen,on siinä valinnan paikalla,se vaatii vähän rohkeutta,mutta se palkitaan sitten kyllä,varsinkin,jos et ole koskaan vielä todistanut Jeesuksesta? Saat kokea siunauksia,joita et ole tiennyt olevakaan ! Kysymys? Oletko milloinkaan todistanut Jeesuksesta henk-kohtaisella tasolla,kasvotusten keskustellessa,eikä vain joukko hokemaa ,niinkuin kirkossa tehdään ?

sitä mieltä, että yhteinen tunnustus ei aiheiuta mitään henkilokohtaisia paineita ja siten olisi se aidompi tunnustus.

Toki henkilökohtainen tunnustus on painoarvoltaan painavampi mutta motiiveiltaan epäpätevämpi.

• Masa,
        uppi.akko kirjoitti:

sitä mieltä, että yhteinen tunnustus ei aiheiuta mitään henkilokohtaisia paineita ja siten olisi se aidompi tunnustus.

Toki henkilökohtainen tunnustus on painoarvoltaan painavampi mutta motiiveiltaan epäpätevämpi.

Nyt tuli hupiukko kirjottaan kun ihan on kuutamolla. Ehkä joskus ollut uskossa mutta sammunut.

• uppi.akko
        Masa, kirjoitti:

Nyt tuli hupiukko kirjottaan kun ihan on kuutamolla. Ehkä joskus ollut uskossa mutta sammunut.

että sinulla on valta päätellä, kuka on sammunut kristitty ja kuka on palava? Lienet kai omasta mielestäsi se palava???

• Sim-son
        uppi.akko kirjoitti:

että sinulla on valta päätellä, kuka on sammunut kristitty ja kuka on palava? Lienet kai omasta mielestäsi se palava???

Toisilla ei ole näkyä evankeliumintyöstä vaan mieluummin kinastelevat ja nakkelevat piikkejä muille uskoville vaelluksen vaikeuttamiseksi. Se on taas sielunvihollisen kenttää. Tälläinen uskovan kirjoissa oleva taistelee Jumalaa vastaan.

Kun uskon tunnustaa ja myös elää tunnustuksen mukaisesti ihmiset huomaa totuuden. Uskova on kuin Tapio Nousiaisen viides evankeliumi, jota ihmiset seuraa. Eivät he tule kokoukseen mutta uskovaa he seuraavat ja myös testaavat. Joskus vain joku tulee ja todistaa Jeesuksesta. Tai itse menee ja kertoo jollekin Jeesuksesta. Milloin sinä olet viimeksi kertonut lukijani?

Tottakai on helppo kirkossa rivistä erottumatta jupista uskontunnustus.
        Itse kuitenkin pyrin arjessa tunnustamaan uskoni, että evankeliumi leviää. Tunnustan sen henkilökohtaisesti ja myös puhujan pöntöstä todistajan paikalla ollessa. Huomenna on päiväkokous ja sen jälkeen vielä eräs muu kokous.
        Joka päivä arkielämässä on herätyskokous.

Penseä uskova on kuin haalea kahvi. Ei maistu miltään vaan sen purskauttaa suusta ulos. Jeesus sanoi kylmä tai palava, välimuotoa, penseyttä on nykyään liian paljon. Harhaoppi on odottaa, että alkaa todistamaan sitten kun 'se herätys tulee'. Mutta kun maailmanlaajuista suurta herätystä ei tule. Paikkakunta tai maakohtaisia herätyksen aikoja kyllä tulee.

• pph

No ei se ihan ehkä riitä...
        Senkö jälkeen voi tehdä mitä huvittaa? Kyllä se elämä jatkuu senkin jälkeen ja pitää parhaansa mukaan yrittää olla erossa syntisestä elämästä ja katua tekemäänsä syntiä ja tietysti Jeesuksen asua sydämmessään.

• tode'
        Sim-son kirjoitti:

Toisilla ei ole näkyä evankeliumintyöstä vaan mieluummin kinastelevat ja nakkelevat piikkejä muille uskoville vaelluksen vaikeuttamiseksi. Se on taas sielunvihollisen kenttää. Tälläinen uskovan kirjoissa oleva taistelee Jumalaa vastaan.

Kun uskon tunnustaa ja myös elää tunnustuksen mukaisesti ihmiset huomaa totuuden. Uskova on kuin Tapio Nousiaisen viides evankeliumi, jota ihmiset seuraa. Eivät he tule kokoukseen mutta uskovaa he seuraavat ja myös testaavat. Joskus vain joku tulee ja todistaa Jeesuksesta. Tai itse menee ja kertoo jollekin Jeesuksesta. Milloin sinä olet viimeksi kertonut lukijani?

Tottakai on helppo kirkossa rivistä erottumatta jupista uskontunnustus.
        Itse kuitenkin pyrin arjessa tunnustamaan uskoni, että evankeliumi leviää. Tunnustan sen henkilökohtaisesti ja myös puhujan pöntöstä todistajan paikalla ollessa. Huomenna on päiväkokous ja sen jälkeen vielä eräs muu kokous.
        Joka päivä arkielämässä on herätyskokous.

Penseä uskova on kuin haalea kahvi. Ei maistu miltään vaan sen purskauttaa suusta ulos. Jeesus sanoi kylmä tai palava, välimuotoa, penseyttä on nykyään liian paljon. Harhaoppi on odottaa, että alkaa todistamaan sitten kun 'se herätys tulee'. Mutta kun maailmanlaajuista suurta herätystä ei tule. Paikkakunta tai maakohtaisia herätyksen aikoja kyllä tulee.

toden sanoakseni, et sinä, enkä minä voi tietää, onko uppiakko kuinka toimelias evankeliumin julistamisen suhteen.
        saattaa kuitenkin olla, että hän ei saa sinulta kovinkaan monta pisteitä, jos julistamista aletaan karsinoimaan ja tekemään valmista toimintakaavakuvaa.
        jokaisella on se oma leiviskä, joka on henkilökohtaisesti räätälöity; läheskään kaikkia ei Jumala ole tarkoittanut saarnaspönttöläiseksi.

• Masa,

Selvitä mitä sinä tarkotat?

• Kaikkee sitä kuulee

Miten käy syntisen ihmisen joka minuutti ennen kuolemaa tulee uskoon eikä kerekä kastetta ottaa. Pääseeköhän tuo taivaaseen ja mille asteelle. Käsittääkseni taivas on taivas, eikä siellä kummempia asteita ole..

• JAUHAA PASKAA!
        tode' kirjoitti:

toden sanoakseni, et sinä, enkä minä voi tietää, onko uppiakko kuinka toimelias evankeliumin julistamisen suhteen.
        saattaa kuitenkin olla, että hän ei saa sinulta kovinkaan monta pisteitä, jos julistamista aletaan karsinoimaan ja tekemään valmista toimintakaavakuvaa.
        jokaisella on se oma leiviskä, joka on henkilökohtaisesti räätälöity; läheskään kaikkia ei Jumala ole tarkoittanut saarnaspönttöläiseksi.

Eikös Raamatussa sanota että "sydämen uskolla.." jotakin. Jumala on ainoa joka näkee sydämeen ja jos Jumala näkee että ihminen uskoo Jumalaan (joka on ainoa edellytys pelastumisele) niin se pelastuu vaikka olisi mykkä, kuuro ja sokea eikä voisi tehdä mitään muuta, kuin maata sangyssä ikänsä.

En ihmettele vaikka kukaan ei halua uskoon tulla, koska uskovat tällaisia kahleita ihmisten niskaan sysää. Onko mielessäs käynyt, että joku voi olla niin ujo ettei millään kykene sanomaa mitään ihmisjoukon edess. Onko tämä ihmisparka sitten tuomittu helvettiin vain sen vuoksi ettei voinut seurakunnan edessä snaoa että uskoo Jumalaan?? Hulluja te ootte.. en muuta sano.. Mutta tulen kyllä naittiman siitä viimeisestä tuomioista jossa kaikki saa tietää ja kuulla mikä oli oikein ja mikä ei ja kuinka huonoja uskovia me oltiin kaikki.. nekin jotka omasta mielestä saisivat periä Jeesuksen paikan Jumalan Oikealla puolella..

T. erittäin huono uskovainen.. hyvä jos edes uskossa, mutta silti pelastunut.. vaiolenko? Kuka voi 100 % varmuudella sanoa, että on pelastunut??

• Uskokaa.Minuun
        pph kirjoitti:

No ei se ihan ehkä riitä...
        Senkö jälkeen voi tehdä mitä huvittaa? Kyllä se elämä jatkuu senkin jälkeen ja pitää parhaansa mukaan yrittää olla erossa syntisestä elämästä ja katua tekemäänsä syntiä ja tietysti Jeesuksen asua sydämmessään.

sanoo Jumala ja se rittää. Millään muulla keinolla ei Raamatun mukaan voi pelastua, kuin pyytää syntejään anteeksi ja uskoa Jumalaan. Jos ihminen tulee uskoon, niin hän tekee automaattisesti niin kuin oikein on ja vaikka erehtyi tekemään väärin (niinkuin kaikki ihmiset päviättäin tekee) niin Jeesuksen veri suojaa. Niin minä olen asian ymmärtänyt. Harva ihminen tekee uskoon tultuaan synitä tahallisesti, vaan heikkouttaan eikä Jumalala varmaan lyö lyötyä. Jumalakin sanoo että kun loppu tulee niin löytääkö hän maapallolata enää uskoa. Kaikkea muuta varmasti löytyy eli tekoja mutta löytyykö lapsenuskoa. Ja lapsi tuskin jaksaa suoritella päivässä viitta rukoustuokiota, lukea Raamattua, käydä evankelioimassa tai mitään muutakaan. Lähinnä se taitaa hypellä nurmikolla ja huutaa isälle "Katso Isä.. perhonen!" Ja Jumala hymyilee, että "Niinpäs onkin".

Joten teoilla ei pelastuta, mutta jos on kohdanntu jotain ihanaa, kuten Jumalan, niin väkistenkin se muuttaa elämää ja näkyy ulkopuolisille ilman että pitää siitä toitottaa joka kadunkulmassa. Itselleni tulisi ainakin heti mieleen, että mikä tekopyhä ihminen se siellä taas mekastaa ja tuomionpasunaa toitottaa.

Ja miksi ylipäänsä täällä ihmisä pelottelette? Ei ihminen tule uskoon pelottelun vuoksi vaan Jumalan kutsusta. Joko ihminen ottaa kutsun vastaan tai sitten ei.

Ei ihme ettei ihmiset halua ja uskalla tulla uskkon kun ne pelotellaan pois jo ennen kun on kerennyt Jumalaan tutustua. Kuka ihminen on niin voimakas että selviää kaikista niistä vaatimuksista joita täälläkin päivittäin ihmisten eteen laitetaan.

• on kovin

ihanaa huomata hellareilla tätä lähimmäisenrakkautta piisaavan :))

• toret

Jumalan lapset pyrkivät pyhyyteen, mutta Jumalan lapsia imitoivat saatanan sikiöt, eivät pyri pyhyyteen, vaan pykivät tahraamaan Jumalan teitä ja sanomaa omalla vaelluksellaan, koska eivät tunne Jumalaa eikä hänen tahtoaan.

vaellus = käytös,puhe,teot, sekä näkyväiset että salatut.

kaikki joka tehdään salassa tulee valoon vääjäämättä; viimeistään viimeisellä tuomiolla, jossa kaikki pahain teot laitetaan puntarille ja kaiken näkyvän ja näkymättömän eteen näytille ja tuomittavaksi.

synti on synti, vaikka se tehtäisiin pilkkopimeässä. julkisynti taas on syntiä jota ei edes ihminen häpeä, vaan tekee sitä päivänvalossa ja kaiken kansan edessä.

tehkää parannus jos tunnette olevan ikeen alla, ja ottakaa Jeesus Herraksenne.

• Helluntaiseurakunnan jäsen

Tuossa annoit aika selvästi uskovan sekä fariseuksen tuntomerkit. Muotojumalinen fariseus kiittää Jumalaa suullaan mutta sydän on kaukana hänestä. Oikea ja vilpitön uskova taas tekee paljon mikä pysyy ihmisiltä salassa.

• toret
        Helluntaiseurakunnan jäsen kirjoitti:

Tuossa annoit aika selvästi uskovan sekä fariseuksen tuntomerkit. Muotojumalinen fariseus kiittää Jumalaa suullaan mutta sydän on kaukana hänestä. Oikea ja vilpitön uskova taas tekee paljon mikä pysyy ihmisiltä salassa.

ei meidän tarvitse todistaa mitään, vaan sen pitää näkyä meidän vaelluksessamme. tämä on nykyaikana lähes tuntematon ilmiö. jos on ymmärrystä, niin on helppo tunnistaa väärät ja oikeat valon lapset.

• fri
        toret kirjoitti:

ei meidän tarvitse todistaa mitään, vaan sen pitää näkyä meidän vaelluksessamme. tämä on nykyaikana lähes tuntematon ilmiö. jos on ymmärrystä, niin on helppo tunnistaa väärät ja oikeat valon lapset.

pelkät teot eivät likikään todista kenen lapsi olet.

On paljon ihmisiä ,jotka tekevät mahdottoman paljon hyvää ja avastavat heikompia, silti kieltävät Jumalan olemassa olon.

Kyllä usko kulkee käsikädessä tunnustuksen ja tekojen tietä.

Elävässä uskossa oleva pyrkii tuomaan Jeesusta esiin arkipäivän elämässä, siis kun Pyhä Henki avaa ovia niin todistetaan Herrastamme myös suullisesti, eikä hävetä Jeesusta.

Jeesus nimi on monelle suurikin kynnys, kyllä luojaa ja muuta manitaan, vaan kun lähestymme Golgataa ja veri uhria, Jeesusta Kristusta , niin hiljaisuus saapuu ja jopa pelkokin todistaa Hänen Majesteettiudestaan.

Uskon alkutaipaleella minäkin ensirakkaudessani kannoin esim. Jesus is lord ja muita tarroja.

Nyt laitan raamatun kohtia esim. autoon ja ne ovat keskusteluun hyviä tilaisuuksia, jopa ulkomailla.
        Kaitpa meidän tulisi pitää Herramme "lippu korkealla",todistuksenkin muodossa..

• toret
        fri kirjoitti:

On paljon ihmisiä ,jotka tekevät mahdottoman paljon hyvää ja avastavat heikompia, silti kieltävät Jumalan olemassa olon.

Elävässä uskossa oleva pyrkii tuomaan Jeesusta esiin arkipäivän elämässä, siis kun Pyhä Henki avaa ovia niin todistetaan Herrastamme myös suullisesti, eikä hävetä Jeesusta.

Jeesus nimi on monelle suurikin kynnys, kyllä luojaa ja muuta manitaan, vaan kun lähestymme Golgataa ja veri uhria, Jeesusta Kristusta , niin hiljaisuus saapuu ja jopa pelkokin todistaa Hänen Majesteettiudestaan.

Uskon alkutaipaleella minäkin ensirakkaudessani kannoin esim. Jesus is lord ja muita tarroja.

Nyt laitan raamatun kohtia esim. autoon ja ne ovat keskusteluun hyviä tilaisuuksia, jopa ulkomailla.

vaellus sana sisältää muutakin kuin tekoja. vaellus on elämämme joten me sen elämme tässä maailmassa.

suun tunnustus on ainakin silloin välttämätön jos sitä vaaditaan, koska jokainen joka kieltää suullaan Herran, niin se kielletään Isän edessä.

sama on koko vaelluksessamme. jos me julistamme että Jeesus on Herra ja Jumalan poika, mutta teoillamme todistamme uskoamme vastaan, niin silloin se on kieltämistä.

tulee siis vaeltaa nuhteettomasti ja pyrkiä pyhyyteen, koska se tie meille on annettu, eikä muuta ole. hairahtumisen saa anteeksi, mutta tähän ei saa perustua, tai se vie ihmisen mukanaan, eikä sitä korjaa hyvät teot, eikä hyvät puheet, jos ihminen ei pyri parannukseen aina. hairahdus on tahaton synti, mutta tahallinen synnin tekeminen ei ole hairahdus, joten valppaana ja vahvana tulee pysyä joka hetki.

vanhurskas nostetaan pariin otteeseen ylös, mutta tähänkään ei kannata luottoansa laittaa. kun jumalaton tekee parannuksen hän on samassa asemassa, kuin ihminen joka on hurskaasti elänyt koko elämänsä, mutta jos hurskas kääntyy jumalattomuuteen on hän samassa asemassa kuin jumalaton, joten valppaana tulee pysyä, ettei anna maailman vietellä turmion tielle.

siunausta kaikille

• fri kirjoitti:

Kirjoitat tuossa yllä:
        "pelkät teot eivät likikään todista kenen lapsi olet."

Juuri näin. Teot eivät todista alkuperästä niin kuin hedelmät todistavat. Nähkäämme tämä ero ja olkaamme kärsivällisiä.

"Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille" (Jaak. 3:18). Kiitetty olkoon Herran nimi.

Minua siunasi kirjoituksesi sisältö Fri ja tulipa siitä Jeesus-liikkeenkin ajat mieleen, kun oli nappi rintapielessä (hymyilevä naama) jota ympäröi teksti "Jeesus rakastaa Sinua". Ja paidassa luki "Kristus on tie vapauteen". Ja tämähän on ajankohtainen ja tuore sanoma tänäänkin, kaikille ja kaikkialla.

• fri
        jukka.finland kirjoitti:

Kirjoitat tuossa yllä:

Juuri näin. Teot eivät todista alkuperästä niin kuin hedelmät todistavat. Nähkäämme tämä ero ja olkaamme kärsivällisiä.

"Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille" (Jaak. 3:18). Kiitetty olkoon Herran nimi.

Minua siunasi kirjoituksesi sisältö Fri ja tulipa siitä Jeesus-liikkeenkin ajat mieleen, kun oli nappi rintapielessä (hymyilevä naama) jota ympäröi teksti "Jeesus rakastaa Sinua". Ja paidassa luki "Kristus on tie vapauteen". Ja tämähän on ajankohtainen ja tuore sanoma tänäänkin, kaikille ja kaikkialla.

tuo osa kirjoitustani.
        Täytynee muistaa ,että sana tekee työtä vielä tänäänkin.
        Toisinaan tullaan keskustelemaan eri raamatun kohdista ,joita olen avustus -autoni kylkeen kirjoittanut, se on kannustavaa eräällä tavalla,
        on ollut uskovia jotka ovat ilahtuneet ja uskosta osattomia ,jotka ovat tulleet kysymään mitä ne pitävät sisällään, esim. Room. 8:1, Jaak.1:6
        Nytkin paitani rinnassa oleva teksti "Kristus ainoa toivo" pysäytti muutaman ihmisen tutkimaan asiaa, kun olimme lapin reissulla lomailemassa.

Vaimoni kanssa olemme joskus keskustelleet eräästä tutusta, että olispa uskovatkin noin esimerkillisiä ulkoisesti, kuin tuo henkilö, vaan valitettavasti hänen uskonsa ei ole oikea.

Se asia taas ,että emme ehkä sovi jokaisen vierelle kulkemaan onkin eri asia, kun olemme jo muutenkin niin erilaisia, jopa luonteeltamme, että toista häiritsee toiset asiat ja toisia toiset,vilkaus, hitaus, äkkipikaisuus, rauhallisuus, suorasanaisuus,vihastuminen ja sadat muut piirteet.
        Saatikka sitten eri kultuuri perinteet ja ennakko luulot.
        Eli eri ihmistä tulee eri tavalla kohdata ja lähestyä.

Siksipä kait hengelliset isät ja äiditkään eivät käy kaikille saman muotin mukaan.

Eli ei Kristusta Jeesusta tarvitse hävetä, vaikkei suu auki tarvitse kulkeakkaan, niin kyllä todistus joskus on paikallaan suullisestikin.
        Siunattua päivän jatkoa, tänään levähdetään, ainakin meillä, kun matka väsymystä tuntuu olevan jäljellä.

• Sim-son
        jukka.finland kirjoitti:

Kirjoitat tuossa yllä:

Muistan varhaisnuoruudesta tuon Jeesus-liikkeen herätyksen. Se jätti minunkin nuoreen sieluun kovan myllerryksen. Uskovia oli aktiivisesti liikkeellä jakamassa lentolehtisiä ja laulamassa milloin missäkin, silloisessa mielessä kiusaksi asti. Kuitenkin noissa jälkimainigeissa tuli tuttujakin uskoon ja he muistivat minuakin rukouksin. Elämä ja säteilevät kasvot puhuivat suullista todistusta enemmän.
        Baarissa kun uskovat tulivat meille laulamaan he olivat kuin enkelikuoro meihin muihin verrattuna. Me taas kuin kuilun partaalla oleva mustakaapuisten lauma.
        Liikkeelle he lähtivät aina rukoillen ja illan päättivät rukoillen. Tuosta sadosta on paljonkin uskossa tänä päivänä.
        Joku kuivettui kirkon penkkiin ja toinen luki itsensä papiksi. Joku liittyi siihen vapaaseen suuntaan ja toinen tähän.
        Siunattuja aikoja!

• Uskokaa.Minuun

että itse en pyri kyllä mihinkään pyhyteen. Miksi yrittää jotain sellaista mihin en kykene?? Minulle rittää kun uskon Jumalaan ja teen niin kuin uskon että Jumalan mielestä oikein on. Mitä ihmisten mielestä on oikein, niin siitä minä viis veisaan.

Tiedän kyllä että uskonelämäni voisi olla rutkasti parempaakin, mutta en ole siihen vielä kyennyt, enkä aio väkistenkään yrittää. Mutta toivon, että jonain pävänä voin taas kävellä Jumalan eteen ja sanoa "Minä uskon!" Täydestä sydämestä..

• Helluntaiseurakunnan jäsen kirjoitti:

"Muotojumalinen fariseus kiittää Jumalaa suullaan mutta sydän on kaukana hänestä. Oikea ja vilpitön uskova taas tekee paljon mikä pysyy ihmisiltä salassa."
        Näinhän se usein on!

Ulkokultaisuus näkyy mm. sen fariseuksen rukouksessa, jota Jeesus kuvaa eräässä puheessaan (Lk. 18:9-14).
        Mies sanoo: "Jumala, minä kiitän sinua, etten ole niin kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, en myöskään niin kuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja annan kymmenykset kaikista tuloistani” (Lk.18:11,12).
        Fariseus oli hurskas mies, tunsi Raamattunsa, osasi rukoilla ja eli jumalisesti. Jeesuksen mukaan hän ei kuitenkaan mennyt kotiinsa vanhurskaana, Jumalalle kelpaavana, Jumalan hyväksymänä.

Toisin oli publikaanin, veronkerääjän laita. Hän jäi temppelin takaosaan. "Hän ei edes tohtinut nostaa katsettaan taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'." (Luuk.18:13.)
        Mies oli hengessään köyhä. Hänellä oli Jumalalle tuotavana vain oma syntinen sydämensä ja elämänsä.

Jeesus todisti hänestä: "Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskautettuna ohi tuon toisen. Jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka alentaa itsensä, se ylennetään” (14).

• toret
        Uskokaa.Minuun kirjoitti:

että itse en pyri kyllä mihinkään pyhyteen. Miksi yrittää jotain sellaista mihin en kykene?? Minulle rittää kun uskon Jumalaan ja teen niin kuin uskon että Jumalan mielestä oikein on. Mitä ihmisten mielestä on oikein, niin siitä minä viis veisaan.

Tiedän kyllä että uskonelämäni voisi olla rutkasti parempaakin, mutta en ole siihen vielä kyennyt, enkä aio väkistenkään yrittää. Mutta toivon, että jonain pävänä voin taas kävellä Jumalan eteen ja sanoa "Minä uskon!" Täydestä sydämestä..

et ole tainnut käsittää Jumalan tahtoa, jos näin todella olet päättänyt tehdä. Jumala toi tahtonsa kaikille kansoille maan päällä, jotta jokainen ihminen kääntyisi pois pahoilta teiltään ja nöyrtyisi vaeltamaan hänen tahtonsa mukaan, eli meidän tulee pyrkiä olemaan kuten Isä Jumala, koska hän on meidät kuvakseen luonut. Jumala antoi meille lain ja Jumala antoi meille kuvan laista Jeesuksessa Kristuksessa, jotta me tuntisimme Jumalan, vaikka emme ole koskaan nähnytkään Jumalaa. jokainen joka uskoo, että Jeesus on Jumalan poika ja uskoo että hänen tekonsa ja puheensa on Isästä, sekä tekee parannuksen elämässään, jättämällä kaiken väärän ja pahan taakseen ja aloittamalla uuden Jumalan pyhässä hengessä, joka opettaa meitä tekemään Jumalan tahdon, koska kukaan ihminen ei omin voimin voi tätä tehdä, vaan tarvitsee Jumalaa joka hetki, jotta ei horjuisi. pyhään liittoon, pyhään elämään, pyhän Jumalan luo, hänen pyhään valtakuntaan meidät on kutsuttu, joten meidän tulee näyttää että tahdomme elää pyhästi, eikä saastaisesti kuten tämä maailma rakastaa elää. jokainen uskova on Jumalan lapsi, joten tulee elää kuin Jumalan lapsi, eli karttaa pahaa ja tehdä hyvää, ei omin voimin, vaan Jumalan hengessä rukoillen. voin sanoa että jokainen joka luulee, että Jumala hyväksyy synnin ja jumalattomuuden, on kaukana totuudesta. ei Jeesus tullut kumoamaan syntiä ja lakia ja vanhurskautta, vaan tekemään ne todeksi, jotta ihminen ymmärtäisi ja kääntyisi pois pahoilta teiltään ja ottaisi ristinsä ja seuraisi Herraa Jeesusta, Isän Jumalan luo, taivaiden valtakuntaan ja perisi valtakunnan Jeesuksen kanssa ja eläisi ikuisesti, rauhassa ja levollisuudessa, ilman syntiä ja pahuutta ja minkäänlaista vaivaa tai murhetta.

uskokaa ja tehkää parannus ja kääntykää pois pahoilta teiltä ja tätä tietä vaeltakaa nöyrtyen Jumalan edessä, joka on kaiken luonut ja jolla on valta syöstä sielu kuoleman jälkeen tuliseen järveen saatanan perässä, koska jos ei ota armoa vastaan ja vähättelee Jumalan sanaa, niin on tämän tuomion ansainnut.
        siunausta kaikille

• Mies

Mitähän kaikki hienoiset
      sanat ja niissä eläminen
      mahtavatkaan olla käytännön
      tasolla? Sattuisiko olemaan
      tietoa? Esimerkiksi jokin
      esimerkkikin olisi nyt paikallaan.

• Masa,

Mitä opettaa toiselle on itse elettävä, ettei ole ulkokullattu. Ulkokullatut sanovat mutta eivät tee niin. Taakoittavat toisia.

• Masa, kirjoitti:

Mitä opettaa toiselle on itse elettävä, ettei ole ulkokullattu. Ulkokullatut sanovat mutta eivät tee niin. Taakoittavat toisia.

Ulkokultaisuus on tarttuvaa.
        Kavahtakaamme sitä.

Ei tunnu uskottavalta, jos suullamme väitämme tuntevamme Jumalan, mutta teoillamme kiellämme hänet (Tiit. 1:16).

Koko ajan meidän tulee kuitenkin muistaa, ettemme pelastu hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta (Tiit. 3:5).

• Tapio522 kirjoitti:

Kavahtakaamme sitä.

Ei tunnu uskottavalta, jos suullamme väitämme tuntevamme Jumalan, mutta teoillamme kiellämme hänet (Tiit. 1:16).

Koko ajan meidän tulee kuitenkin muistaa, ettemme pelastu hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta (Tiit. 3:5).

Jeesus hyväksyi kyllä fariseusten opin:
        "Kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää;
        mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee" (Matt. 23:3).
        He sälyttivät lain taakan toisten kannettavaksi.

"Puhtaussäädöksistä, kymmenysten antamisesta ja käännytystyöstä muodostui kulissi, jonka taakse kätkeytyi hengellistä valheellisuutta" (lainaus:RISTO SANTALA; Kristus Uudessa Testamentissä).

Voisko tänäänkin olla paljossa samoin?

• kulkija vailla mitään
        Tapio522 kirjoitti:

Kavahtakaamme sitä.

ei kannata alkaa halkomaan kuitenkaan hiuksia.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      88
      8149
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6238
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6178
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4731
    5. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3235
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      3234
    7. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2779
    8. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      43
      2724
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      44
      2676
    10. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      56
      2572
    Aihe