Palstan mukaan on ihana ja kamala paikka niin listataan tähän plussia ja miinuksia REHELLISESTI.
En nimittäin kaikkia palstatrolleja ihan usko. Täällä voi ulkopaikkakuntalaisetkin vaan trollata meinaa. Ei pidä kaikkea ottaa niin vakavasti höpönassut.
Tänne nyt hyviä ja huonoja puolia kiitos. Ja tosiaan minulla on yksi alle kouluikäinen lapsi niin sitäkin katsoen 👁️
Ollaan harkittu muuttoa Muonioon joka
22
1024
Vastaukset
- Anonyymi00001
Eiköhän nämä paikat ole hyviä tasapuolisesti,riippuu siitä mitä itse paikailta haluaa ja
mitkä asiat kiinnostavat.Esim .mitä tekee työkseen,harrastaa ym. Miten haluaa asua jne. Toisessa paikassa on hyvin toinen asia ja toisessa jokin muu...Mitä itse haluat että paikalla olisi,myös etäisyydet lähipaikkoihin.- Anonyymi00002
Muoniossa on edullisempi hintataso kaupoissa ja on kaksi uutta isoa kauppaa..
- Anonyymi00003
Plussana luonto ja sivukylät+olos.
Mutta sitten miinukset: sisäsiittoisuus(isot suvut päsmäröi), kylä on ankea, koulutustaso huonoa, pelätään muualta tulleita ja kyräillään seon pöydissä.
Sivukylissä avoimempi meininki, mutta vahvasti suosittelen äkäslompoloa paremmaksi muuttokohteeksi.- Anonyymi00004
Seon pöytä on Perisuomalaisuuden parasta antia.
- Anonyymi00015
Unohdit mainita, että miinuksena Muoniossa on tosi paha koulukiusaamis ongelma, jota ei edes yritetä kitkeä opettajien eikä muun henkilökunnan toimesta tosissaan pois. Ap:lla alle kouluikäinen lapsi, joka kuitenkin tulee menemään vielä kouluun niin sitä silmällä pitäen hyvä katsoa sellainen paikkakunta, jossa ei olisi koulukiusaamista. 👍🏽 Olen elämäni aikana asunut monella paikkakunnalla ja millään toisella paikkakunnalla en ole nähnyt näin pahaa koulukiusaamisongelmaa kuin mitä Muoniossa on. 👎🏻
Sossun asiakkaaksi ei kannata joutua Muoniossa, koska todella ammattitaidotonta porukkaa. Avun sijasta saa vain lokaa niskaan. 👎🏻 - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Unohdit mainita, että miinuksena Muoniossa on tosi paha koulukiusaamis ongelma, jota ei edes yritetä kitkeä opettajien eikä muun henkilökunnan toimesta tosissaan pois. Ap:lla alle kouluikäinen lapsi, joka kuitenkin tulee menemään vielä kouluun niin sitä silmällä pitäen hyvä katsoa sellainen paikkakunta, jossa ei olisi koulukiusaamista. 👍🏽 Olen elämäni aikana asunut monella paikkakunnalla ja millään toisella paikkakunnalla en ole nähnyt näin pahaa koulukiusaamisongelmaa kuin mitä Muoniossa on. 👎🏻
Sossun asiakkaaksi ei kannata joutua Muoniossa, koska todella ammattitaidotonta porukkaa. Avun sijasta saa vain lokaa niskaan. 👎🏻Onko näin? Ei ole moneen vuoteen ainakaan lehtien palstoilla mitään.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Onko näin? Ei ole moneen vuoteen ainakaan lehtien palstoilla mitään.
Meinaatko, että pelkästään palstakeskustelut määrittää sen että onko joku asia totta vaiko ei?
Kyllä se koulukiusaamisongelma on ollut Muoniossa niin pitkään kuin minä muistan ja koulun opettajien ja muun henkilökunnan asenne sen kitkemiseksi on surkea.
Ei ole pakko uskoa, jos ei haluaa, aina voi tulla itse kokeilemaan. Turha sitten itkeä jälkikäteen, ettei varoitettu. - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Meinaatko, että pelkästään palstakeskustelut määrittää sen että onko joku asia totta vaiko ei?
Kyllä se koulukiusaamisongelma on ollut Muoniossa niin pitkään kuin minä muistan ja koulun opettajien ja muun henkilökunnan asenne sen kitkemiseksi on surkea.
Ei ole pakko uskoa, jos ei haluaa, aina voi tulla itse kokeilemaan. Turha sitten itkeä jälkikäteen, ettei varoitettu.Onpa ikävä asia ja varmaan työyhtisöt lienee sitten samanlaisia kun pieni kylä? Mutta ei välttämättä joudu hampaisiin ja ainahan kannattee kokeilla.
- Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei ole pakko uskoa, jos ei haluaa, aina voi tulla itse kokeilemaan. Turha sitten itkeä jälkikäteen, ettei varoitettu.Tämä on ihan totta. 2000 luvun alussa eräs biologian opettaja haukkui ja valehteli oppilaasta toisille oppilaille ja historian opettaja uhkasi väkivallalla oppilaita, sekä syrji opiskelijoita sillä perusteella, ett mihin sukuun/puoluekantaan vanhemmat kuului. Toivon näin keski-ikäisenä että vihdoin asiaan olisi tullut muutos, mutta ainoa muutos mitä on tapahtunut on se että kiusaaminen on siirtynyt myös opettajienhuoneeseen.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Tämä on ihan totta. 2000 luvun alussa eräs biologian opettaja haukkui ja valehteli oppilaasta toisille oppilaille ja historian opettaja uhkasi väkivallalla oppilaita, sekä syrji opiskelijoita sillä perusteella, ett mihin sukuun/puoluekantaan vanhemmat kuului. Toivon näin keski-ikäisenä että vihdoin asiaan olisi tullut muutos, mutta ainoa muutos mitä on tapahtunut on se että kiusaaminen on siirtynyt myös opettajienhuoneeseen.
Just joopa joo!
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Tämä on ihan totta. 2000 luvun alussa eräs biologian opettaja haukkui ja valehteli oppilaasta toisille oppilaille ja historian opettaja uhkasi väkivallalla oppilaita, sekä syrji opiskelijoita sillä perusteella, ett mihin sukuun/puoluekantaan vanhemmat kuului. Toivon näin keski-ikäisenä että vihdoin asiaan olisi tullut muutos, mutta ainoa muutos mitä on tapahtunut on se että kiusaaminen on siirtynyt myös opettajienhuoneeseen.
Kumpikaan ei työskentele enää muonion koulussa
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Just joopa joo!
Siinähän oli hyvä argumentti!
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Kumpikaan ei työskentele enää muonion koulussa
Hyvä niin, mutta ilmeisesti sama kulttuuri on edelleen olemassa.
- Anonyymi00007
Niin, yleisölle tiedoksi, että Muonio sijaitsee Rovaniemeltä 184 km - luoteen suuntaan.
- Anonyymi00008
jalat auki sinne tunkee kaikki ikään katsomatta
- Anonyymi00009
Aivan hyvä rauhallinen kylä. Jos töitä on niin mikä ettei.
- Anonyymi00010
Älkää helvetissä,mikä vain muu paikka on parempi
- Anonyymi00011
Näitä katkeria on enää vähän,onneksi. Tervetuloa Muonioon.
- Anonyymi00012
Niin ja kun vertaa naapurikuntia niin siellä on aina joku riitely meneillään . Muonio on ainakin vielä säästynyt sellaisesta.
- Anonyymi00013
niin ja Kolarissa vasemmisto on viheliäinen vitsaus
https://www.youtube.com/watch?v=kKdaNIQbSKM - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
niin ja Kolarissa vasemmisto on viheliäinen vitsaus
https://www.youtube.com/watch?v=kKdaNIQbSKMVoi kauhea ja miksi. Eikö ne tajua ,että pissaavat omille varpaille ennemmin tai myöhrmmin..
- Anonyymi00017
Muonioon on hyvä tulla. Sun pitää saada ensin virka. Sen saat, jos olet nöyrän oloinen nuori maisteri ja jos ennestään hyvät suhteet kepuun tai demareihin. Vihreyskään ei ole pahe. Pian saat puolisollekin jonkun homman. Kunnassa on ennestäänkin erilaisia koordinaattoreita, hankevastaavia, liikuttajia sekä muita ihmeellisiä "vastaajia". Lissää voidaan perustaa noita virkoja.. Kasvatustieteen maisterin tutkinto on hyvä olla olemassa puolisollakin tai ainakin jonku "tieteilijän" opiskelu käynnissä. Hyvä on osata pyöräillä, kelkkailla erilaisillä kelkoilla, pongailla lintuja, pilkkiä ja olla yhteisöllinen. Tuo onkin kova sana. Ei kun tervetuloa eli jos sulla ei olentyötä, kyllä niitä keksitään. Meille paikallisille riittää seon pöyvät.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823165
- 751281
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1631181Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401030Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103961Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.310932- 43839
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os78825Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en124815- 92794