Oman lihan kasvattaminen?

Anonyymi-ap

Mitä mieltä arvon veget on siitä että joku kasvattaa eläimiä lihaksi pienimuotoisesti omaan käyttöön?

Olin ja olen edelleen syvästi järkyttynyt kun ystäväni päätti hankkia viiriäisiä munien ja lihan takia. Sitten hän hankki vielä kaneja. Se oli viimeinen pisara ja ystävyytemme loppui siihen. Hän teki sen varmasti tahallaan minun kiusakseni.

Minä en salli mitään tuollaista ja sen voisi kieltää lailla.

11

241

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Muistan lapsuudesta, kun kotipaikkakunnalle muutti vanhempi kiinalainen pariskunta. Pistívät ravintolan pystyyn. Elämäni ensimmäistä kertaa maistoin kiinalaista. Muutaman vuoden ehti toimia, kunnes paljastui totuus: pariskunta pyydysti minkkiloukuilla kaikki eläimet, jotka niihin meni. Rusakot, oravat, supit, rotat ja monet eri linnut. Esimerkiksi kadonneiden kissojen arvoitus ratkesi vihdoin. Teurastivat ja pistivät lihoiksi. Kaikki myytiin "kanawokkina". Tarpeeksi chiliä niin ei asiakas huomannut.

• Anonyymi00002

Entinen ystäväsi on mielestäni empatiakyvytön ja julma. Monikaan ei pystyisi tappamaan omia lemmikkejään.

• Anonyymi00003

Eikä syömään niitä

• Anonyymi00004

Ei kai ne nyt mitään lemmikkejä ole

• Anonyymi00005

Onko lihansyöjä empatiakyvytön jos ostaa lihansa kaupasta? Hän vain ulkoistaa tappamisen. Ihan hyvä juttu että tekee sen itse ja se jos mikä osoittaa että empatiaa löytyy sen verran että itse teurastaa ruokansa. Kilarivegaanit ei tajua.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Onko lihansyöjä empatiakyvytön jos ostaa lihansa kaupasta? Hän vain ulkoistaa tappamisen. Ihan hyvä juttu että tekee sen itse ja se jos mikä osoittaa että empatiaa löytyy sen verran että itse teurastaa ruokansa. Kilarivegaanit ei tajua.

Toisille eläimet ovat kuin ystävät, eivät ystävät yleensä tapa tai syö toisiaan, kai?

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Toisille eläimet ovat kuin ystävät, eivät ystävät yleensä tapa tai syö toisiaan, kai?

Ihminen ei tarvitse eläimiä ruuaksi, lemmikiksi, eikä ystäväksi. Tämän päivän vegaanius toimii huonosti, koska suuri osa vegaanituotteista on tuontitavaraa. Suomi on maa, jossa ei ole ilmastollista, eikä osaamistasoista mahdollisuutta siirtyä tuotantoeläimettömään ravitsemukseen vielä pitkään aikaan.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Ihminen ei tarvitse eläimiä ruuaksi, lemmikiksi, eikä ystäväksi. Tämän päivän vegaanius toimii huonosti, koska suuri osa vegaanituotteista on tuontitavaraa. Suomi on maa, jossa ei ole ilmastollista, eikä osaamistasoista mahdollisuutta siirtyä tuotantoeläimettömään ravitsemukseen vielä pitkään aikaan.

Suomessa kasvaa herne, härkäpapu, kvinoa, lupiini ja hamppu nyt joitakin kasviproteiineja mainitakseni. Ne tuottavat järkevästi satoa lähinnä eteläisessä Suomessa, mutta koska kasviperäisessä Suomessa peltopinta-alaa tarvittaisiin moninkertaisesti nykyistä vähemmän (eläimille tarvitsee syöttää kymmenkertaisesti kasveja niistä saatavaan lihamäärään nähden), niin eteläisessä Suomessa voitaisiin kyllä tuottaa riittävästi kasviproteiineja koko Suomen väestön tarpeisiin. Myös vehnästä (seitan) ja kaurasta (esim. nyhtökaura) voidaan tehdä kasviproteiinituotteita. Ja kasviperäiseen ravintoon kuuluu myös muut viljat, rasvat (kuten rypsiöljy, auringonkukan ja pellavansiemenet), ja kasvikset, marjat ja hedelmät. Juureksia ja perunaa voidaan kasvattaa koko maassa. Kasviperäinen ravinto onnistuu kyllä vaikka pelkästään kotimaisista tuotteista.

• Anonyymi00009

Aloitus haiskahtaa provolta, mutta vastaan nyt kumminkin, että ei haittaa itseäni mitenkään pienimuotoinen kotitarve eläintuotanto. Teollinen eläintuotanto on maailmassa se ongelma.

• Anonyymi00010
      UUSI

Hirvenliha on parasta.

• Anonyymi00011
      UUSI

Toiset ainakin hamppua kuulemma kasvattavat kotona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      32
      3738
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      51
      1659
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1359
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1191
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      172
      1047
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1041
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      84
      925
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      39
      807
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      49
      771
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      750
    Aihe