Ihmisen elämä

Anonyymi-ap

Jos on tylsää, niin aika tuntuu pitkältä. Jos on kivaa, niin aika tuntuu karkaavan käsistä.

Jos haluaa että elämä tuntuu pitkältä, niin kannattaako siis viettää tylsää?
Jos puuhaa kivaa, niin elämä menee nopeasti?

Kuitenkin, jos taakse päin katsoo, niin paljon puuhattu vaikuttaa paljolta elämältä ja tylsemmät ajanjaksot ovat kuin kadonneet vaan jonnekin.

Miten päin tämä nyt oikein on?

-keinovaginamies-

26

210

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Tuo on totta, että aika kuluu kuin siivillä, kun on hauskaa.

Luin jostain sellaisen, että ajankulun saa tuntumaan hieman hitaammalta, kun muistaa pysähtyä ihanien hetkien ääreen. Jos olet vaikkapa rakkaidesi kanssa viettämässä juhannusta, grillissä sihisee makkarat, perunasalaatti ja mansikkakakku odottavat syömistään, nenään leijailee vieno kesäkukkien tuoksu.. tuollaisena hetkenä pysähtyy ja imee itseensä kaikkea sitä, mitä juuri sillä hetkellä kokee ja tuntee. Tai jos lenkillä näkee valtavan kauniin auringonlaskun, niin pysähtyy hetkeksi ihailemaan sen kauneutta. Silloin mieleen piirtyy noita hetkiä loputtoman paljon ja tuntee kokeneensa paljon. Vaikka aika menisi nopeasti, ei elämä tunnu kuitenkaan valuvan ohi vaan kokee aidosti elävänsä sitä.

Yksi tapa on myös kokeilla jatkuvasti uusia asioita. Jos elää vuodesta toiseen samalla kaavalla, alkavat vuodet muistuttaa toisiaan ja se ikään kuin kutistaa muistoja. Jos viettää esim. yhden joulun eri tavalla kuin yleensä, niin sen muistaa todennäköisemmin paremmin kuin muut joulut. Muut joulut ovat saattaneet mielessä sulautua ikään kuin yhdeksi, mutta erilainen joilu onkin aivan oma muistonsa, joka pidentää muistojen nauhaa.

Aletheias

• Anonyymi00002
        UUSI

Jos on paljon muistoja, niin kituukohan silloin kuoleman hetkellä kauemmin?
        Sellaista legendaa esiintyy, että elämän filminauha pyörii viime hetkillä pikakelauksena taaksepäin. Pitkä filmi kestää kauemmin.

Olen tässä yrittänyt ohjelmoida osaa aivoistani uudelleen, uuden harrastuksen parissa, mutta kankeutta on ollut havaittavissa miehessä nyt väärässä päässä :)
        Pari viikonloppua mennä hurahtaa, ja tuntuu että mitään ei oikein ennätä.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Jos on paljon muistoja, niin kituukohan silloin kuoleman hetkellä kauemmin?
        Sellaista legendaa esiintyy, että elämän filminauha pyörii viime hetkillä pikakelauksena taaksepäin. Pitkä filmi kestää kauemmin.

Olen tässä yrittänyt ohjelmoida osaa aivoistani uudelleen, uuden harrastuksen parissa, mutta kankeutta on ollut havaittavissa miehessä nyt väärässä päässä :)
        Pari viikonloppua mennä hurahtaa, ja tuntuu että mitään ei oikein ennätä.

-keinovaginamies-

Ei ole kokemusta, mutta uskoisin, että jos kuoleman hetkellä pystyy katsomaan elämänsä filminauhaa niin, että voi tuntea kokemastaan onnellisuutta, ei se tunnu kidutukselta vaan levollisuudelta.

Uusi harrastus on aina mahtava juttu! 👏 Se, että alkuun tuntuu kankealta on vain hyvä juttu, sillä silloin joudut vähän näkemään vaivaa sen eteen. Palkinto on sitä suurempi, kun alat huomaamaan, että kankeus alkaa väistyä 🤗 Minäkin olen miettinyt uuden harrastuksen aloittamista, tai vähintään haluan aloittaa tenniksen uudelleen 🥎

Aletheias

• UUSI

Tuo just, elä hetkessä. Olen oppinut pysähtymään hetkeen josta nautin ja imen energiaa itseeni fiiliksistä. Mulle sellanen on vaikkapa nuo eläimet. Nautin ihan valtavasti niiden läsnäolosta, paijailusta ja miten nekin nauttii siitä hellyydestä ja hoivasta. Sama mulla on lastenkin kanssa.

Tai kun teen jotain projektia, musta tuntuu että herään eloon silloin, kun muuten nuokun tylsyyden ja uupumisen välimaastossa.

• UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Tuo just, elä hetkessä. Olen oppinut pysähtymään hetkeen josta nautin ja imen energiaa itseeni fiiliksistä. Mulle sellanen on vaikkapa nuo eläimet. Nautin ihan valtavasti niiden läsnäolosta, paijailusta ja miten nekin nauttii siitä hellyydestä ja hoivasta. Sama mulla on lastenkin kanssa.

Tai kun teen jotain projektia, musta tuntuu että herään eloon silloin, kun muuten nuokun tylsyyden ja uupumisen välimaastossa.

Työkin pitää olla vaihtelevaa, samaa tahkoa ei vaan jaksa joka päivä kiertää. Aivot narikassa työt ei oo mua varten. Kuolema tulee kun käy niin rutiiniksi ja tylsäksi.

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta uskoisin, että jos kuoleman hetkellä pystyy katsomaan elämänsä filminauhaa niin, että voi tuntea kokemastaan onnellisuutta, ei se tunnu kidutukselta vaan levollisuudelta.

Uusi harrastus on aina mahtava juttu! 👏 Se, että alkuun tuntuu kankealta on vain hyvä juttu, sillä silloin joudut vähän näkemään vaivaa sen eteen. Palkinto on sitä suurempi, kun alat huomaamaan, että kankeus alkaa väistyä 🤗 Minäkin olen miettinyt uuden harrastuksen aloittamista, tai vähintään haluan aloittaa tenniksen uudelleen 🥎

Aletheias

Tsemppiä aloitukseen!
        Näissä on aina vaan se, että pelkällä miettimisellä ei starttaa :)
        Tämä uus juttu vaati jonkin tasoisen taloudellisen panostuksen, joten myönnän että mietin kauan ja muutaman kuukauden pitkäksihän se meni.

Sitten se oli vaan rytkäytettävä, mutta nytpä on aivosoluille taas hommaa :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00010
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Juuri tuo on tärkeää, pysähtyminen ja sen hetken tunteminen. Jatkuva kiire ja paine aiheuttaa monelle sen, että elämästä tulee pelkkää suoritusta. Tehtävästä toiseen kiiruhtamista. Siinä saattaa menettää arvokkaita hetkiä elämästä, kun ei vain huomaa niitä. Lapset ovat tässä mestareita. Hehän jäävät ihastelemaan maassa mönkivää ötökkkää, nauravat hassun muotoiselle vaahteranlehdelle, hyppivät vesilammikiin vain koska se on hauskaa.

Lapset ja eläimet ovat ehkä parhaimpia hetkessä pitäjiä. Se kun kisu kehrää rinnalla ja saa silittää sen pehmoista turkkia, on kuin olisi jossain hellyyden ikuisuushoidossa. Kissakuumeeni ei ole vielä hellittänyt 😄

Aletheias

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Tsemppiä aloitukseen!
        Näissä on aina vaan se, että pelkällä miettimisellä ei starttaa :)
        Tämä uus juttu vaati jonkin tasoisen taloudellisen panostuksen, joten myönnän että mietin kauan ja muutaman kuukauden pitkäksihän se meni.

Sitten se oli vaan rytkäytettävä, mutta nytpä on aivosoluille taas hommaa :))

-keinovaginamies-

Kiitos! Kynnys aloittaa on matala, kun löytyy varusteet, kenttä läheltä ja pelikaverikin valmiina 🤗 Nyt täytyy vaan raahata itsensä sinne kentälle, ei ne pallot itsekseen verkon yli pompi 🙃

Mikähän se tuollainen harrastus mahtaa olla? En kysy tarkemmin, mutta jos vaatii isoja panostuksia niin se on selvä, että sellaista joutuu vähän harkitsemaan. Mutta jos se saa vauhtia aivosoluihin, niin kuulostaa siltä, että panostus on ollut sen arvoinen 😊

Aletheias

• Anonyymi00012
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Työkin pitää olla vaihtelevaa, samaa tahkoa ei vaan jaksa joka päivä kiertää. Aivot narikassa työt ei oo mua varten. Kuolema tulee kun käy niin rutiiniksi ja tylsäksi.

Olen siitä onnellisessa asemassa, että työni on todella vaihtelevaa. Joskus se on tietysti hieman raskastakin, mutta olen aivan samaa mieltä, että liian rutiininomaista työtä en jaksaisi.

Aletheias

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Juuri tuo on tärkeää, pysähtyminen ja sen hetken tunteminen. Jatkuva kiire ja paine aiheuttaa monelle sen, että elämästä tulee pelkkää suoritusta. Tehtävästä toiseen kiiruhtamista. Siinä saattaa menettää arvokkaita hetkiä elämästä, kun ei vain huomaa niitä. Lapset ovat tässä mestareita. Hehän jäävät ihastelemaan maassa mönkivää ötökkkää, nauravat hassun muotoiselle vaahteranlehdelle, hyppivät vesilammikiin vain koska se on hauskaa.

Lapset ja eläimet ovat ehkä parhaimpia hetkessä pitäjiä. Se kun kisu kehrää rinnalla ja saa silittää sen pehmoista turkkia, on kuin olisi jossain hellyyden ikuisuushoidossa. Kissakuumeeni ei ole vielä hellittänyt 😄

Aletheias

Minä tykkään koiran asenteesta.
        Se tutkii innolla kaikkea uutta.
        Ja jos sitä ei voi naida tai syödä, niin ainakin siihen voi kusaista, ja sitten jatkaa tyytyväisenä matkaansa :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kiitos! Kynnys aloittaa on matala, kun löytyy varusteet, kenttä läheltä ja pelikaverikin valmiina 🤗 Nyt täytyy vaan raahata itsensä sinne kentälle, ei ne pallot itsekseen verkon yli pompi 🙃

Mikähän se tuollainen harrastus mahtaa olla? En kysy tarkemmin, mutta jos vaatii isoja panostuksia niin se on selvä, että sellaista joutuu vähän harkitsemaan. Mutta jos se saa vauhtia aivosoluihin, niin kuulostaa siltä, että panostus on ollut sen arvoinen 😊

Aletheias

En nyt taida täsmällisesti täällä avautua, kun se näkyy pihalla liian selvästi.
        Naapurin ukot tulee vielä kyselemään, että mitäs keinovaginamies tänään meinasi puuhata :))

Kyllä se kiva on. Ja mitäs minäkään niitä rahoja hautaan säästän? Tässä nyt kuitenkaan enää ole kuin parikymmentä sellaista kivaa ja aktiivista elinvuotta jäljellä, jos keskimääräisyyksiin ja todennäköisyksiin uskoo.
        Sittenhän se on sitä toisten armoilla kitumista, mistä Jasu jo ketjussa manasi.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Minä tykkään koiran asenteesta.
        Se tutkii innolla kaikkea uutta.
        Ja jos sitä ei voi naida tai syödä, niin ainakin siihen voi kusaista, ja sitten jatkaa tyytyväisenä matkaansa :))

-keinovaginamies-

😅 Koirat elävät kyllä ihanasti hetkessä ja ottavat ilon irti elämästä. Ei koiria turhaan sanotaan ihmisen parhaaksi ystäväksi! Vaikka lisäänkin itse tuohon joukkoon myös ne kisut 😻

Aletheias

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

En nyt taida täsmällisesti täällä avautua, kun se näkyy pihalla liian selvästi.
        Naapurin ukot tulee vielä kyselemään, että mitäs keinovaginamies tänään meinasi puuhata :))

Kyllä se kiva on. Ja mitäs minäkään niitä rahoja hautaan säästän? Tässä nyt kuitenkaan enää ole kuin parikymmentä sellaista kivaa ja aktiivista elinvuotta jäljellä, jos keskimääräisyyksiin ja todennäköisyksiin uskoo.
        Sittenhän se on sitä toisten armoilla kitumista, mistä Jasu jo ketjussa manasi.

-keinovaginamies-

Juu ounastelinkin, ettet liikaa halua kertoa kun selvästikään kyseessä ei ole joku padel, jota harrastaa tyyliin puolet keski-ikäisistä 😄 (Padel on siis hieno laji, en dissaa lajia)

Elää pitää silloin, kun on elossa. On fiksua miettiä tulevaisuuttakin, mutta kukaan meistä ei tiedä, milloin tulee se viimeinen päivä enkä minä ainakaan halua elää niin, että säästän joka pennosen "sitten kun"-elämää varten. Jos kerran on mahdollisuus panostaa taloudellisesti johonkin, mistä saa elämäänsä iloa ja sisältöä, niin silloin se on hyvä sijoitus.

Aletheias

• UUSI

Totta. Eipä tuohon ole lisättävää. Tyhjentävästi muotoilit. 👍

• UUSI

Senpä töhden mä toivon, että kuolen suorilta jaloilta kesken tekemisen, kun pikku hiljaa heikentyen ja tullen avuttomaksi paskahousuksi, joka suu auki ootta kun pikkulintu, että joku kippaa jotain nieluun millä pydyä hengissä. Ei helvetti ikinä.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Jasu2025 kirjoitti:

Senpä töhden mä toivon, että kuolen suorilta jaloilta kesken tekemisen, kun pikku hiljaa heikentyen ja tullen avuttomaksi paskahousuksi, joka suu auki ootta kun pikkulintu, että joku kippaa jotain nieluun millä pydyä hengissä. Ei helvetti ikinä.

Taitaa kaikki fyysisestä tekemisestä tykkäävät toivoa tuota saappaat jalassa lähtöä.
        Talviset lumenkolaushommat ja sydänoireet on siihen kohtuu hyvä resepti, kun vaan ymmärtää pysyä lääkäristä poissa.
        Pari tuttua tiedän, jotka on lähteneet lumikolan varresta :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00003
      UUSI

Viikonloput kuluu siivillä. Arki on takkuista.

• Anonyymi00007
        UUSI

Ja työt haittaa harrastuksia kauniina kevätpäivinä.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00004
      UUSI

Siksi minä haluan löytää ikäiseni miehen ystäväkseni jo ihan lähiaikoina!

• Anonyymi00006
        UUSI

En halua olla ystävä oman lapseni ikäiselle!

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

En halua olla ystävä oman lapseni ikäiselle!

Mitä väliä sillä fyysisellä iällä on, jos haluat vain ystävän?
        Ymmärrän että jos haluaa elämäänsä erotiikka, niin silloin pelkkä pään sisällys ei välttämättä riitä, mutta ystävyyssuhteessa?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00018
      UUSI

Muisti ja kuulo valikoi. 😁

Ja tarvittaessa keksii lopun itse. 😁

• Anonyymi00019
      UUSI

Jaa sanoppa se

• Anonyymi00020
      UUSI

Voi hirmu sentään kaikkea sitä on tullut tehtyä kun ýön pineinä tunteina on ollut tylsää. Kerran vuoromestari tuumasi, että voi vittu teidän kanssa.

Noh nyt tuli radiosta tiedote. Erikoiskuljetus välillä Kokkola Halsua. Pituus 97metriä. Mitä vtu. Keskiviikkona mun ruokatilaus vasta tulee.

>Simiti<

• Anonyymi00021
      UUSI

Syö, nukkuu ja ulostaa. Sitä se elämä on.

• UUSI

Niin kuin yksi vanha viisas mies sanoi: Yestarday is a history, tomorrow is a mystery, live today as best as you can. Todellisuus taitaa olla niin, että suurella osalla pitää olla aina jotain mitä odottaa. Siinä helposti unohtaa joskus ihan terveellisen hetkessä elämisen. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      101
      3502
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      8
      3363
    3. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      52
      2372
    4. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      76
      2331
    5. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      97
      2307
    6. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      139
      2098
    7. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      422
      1882
    8. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      34
      1863
    9. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      117
      1801
    10. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      49
      1637
    Aihe