Jos olisit huippurikas

Anonyymi-ap

Mitä ruokaa söisit? Minä söisin Janssonin kiusausta.

>Simiti<

27

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Kalapuikkoja tar-taria ja cous-cousia joka päivä.

• Anonyymi00003
        UUSI

Kalapuikotkin on hyvejä.

>Simiti<

• Anonyymi00002
      UUSI

Eikun syönhän muutenkin.

>Simiti<

• Anonyymi00004
      UUSI

Söisin varmaan ihan samoja ruokia kuin nyt. En ole mikään himoahmija, vaan syön lähinnä siksi että tankkaan itseäni.
      Minulla ei syöminen ole koskaan ollut rahasta kiinni enkä ole joutunut olemaan lapsena koskaan nälkäinen, joka nyt kostautuisi ylettämänä syömisenä. :)

• Anonyymi00006
        UUSI

Voi sinua. Ihan varmana sulla on joku lempiruoka. Mulla on Janssonin kiusaus ja maksalaatikko.

>Simiti<

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Voi sinua. Ihan varmana sulla on joku lempiruoka. Mulla on Janssonin kiusaus ja maksalaatikko.

>Simiti<

Minäkin tykkään itsetehdystä Janssoninkiusauksesta, joka on ihan älyttömän hyvää punajuurisalaatin kanssa syötynä.

• UUSI

Mää lounastaisin alvaria savugryynimakkaroi palvatun possunkyljen ja pottumuussin kera. -exKynis.mi

• Anonyymi00005
      UUSI

Aamiainen: kuten nytkin (kahvia & leipää)

Lounas: Sushia tai salaatti, jota minun ei tarvitse itse valmistaa.

Päivällinen: lammasta, kasviksia ja basmatiriisiä. Jonkun toisen valmistamana tietty.

Satunnainen ruokajuoma (1 krt/vk): 1 annos hyvää valkoviiniä (juuri avatusta pullosta).

Satunnainen jälkiruoka (2 krt/vk):
      1 annos sherryä (aina juuri avatusta pullosta)
      tai
      30 g Milka-suklaata + puolitummaa kahvia kermalla.

Lisäksi: muutamia vitamiineja ja hivenaineita lisää. Nyt napsin vajaa 10 tbl / vrk. Määrä ehkä tuplaantuisi ja laatu paranisi.

🦄

• Anonyymi00008
        UUSI

Ja lammas täytyy s@@keli soikoon tappaa sitten kivuttomasti! Että kaikki kurkunleikkaajat pitäytykööt kaukana! 😡

Eläimiä voi ja täytyy kunnioittaa, vaikka niitä söisi.

🦄

• Anonyymi00010
        UUSI

Tuo lammas.. se haisee ja maistuu hielle muuten ihan ok.

>Simiti<

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Tuo lammas.. se haisee ja maistuu hielle muuten ihan ok.

>Simiti<

Muut ihmiset haistavat ja maistavat lampaassa ties mitä. Minä en ole koskaan niitä aromeita maistanut, vaikka olen yrittänyt.

Lammas toimii myös pyöryköinä:
        https://www.valio.fi/reseptit/grillatut-cevapcicit-ja-ajvar/

🦄

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ja lammas täytyy s@@keli soikoon tappaa sitten kivuttomasti! Että kaikki kurkunleikkaajat pitäytykööt kaukana! 😡

Eläimiä voi ja täytyy kunnioittaa, vaikka niitä söisi.

🦄

En syö lammasta, lehmää, sikaa enkä mitään muutakaan ns. punaista lihaa.

• Anonyymi00009
      UUSI

Runsaasti tuoreita kasviksia, hyvälaatuista proteiinia ja laadukkaita pehmeitä rasvoja, kuten oliiviöljy, avokado jne. Tuoreita marjoja eli fressiä ja maukasta.

• Anonyymi00011
        UUSI

Tuo onnistuu pienelläkin budjetilla, jos kasviksina ovat kaalit, juurekset ja sipulit. Luun kanssa myytävä eläinproteiini on edullista, samoin tofu ja maitoproteiinituotteet. Oliiviöljypullo on kallis mutta kestää kauan.

Ja sitten... Jos jaksaa itse poimia, metsän marjat ovat ilmaisia.

Niin että eihän tuohon paljon rahaa tarvita.

🦄

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Tuo onnistuu pienelläkin budjetilla, jos kasviksina ovat kaalit, juurekset ja sipulit. Luun kanssa myytävä eläinproteiini on edullista, samoin tofu ja maitoproteiinituotteet. Oliiviöljypullo on kallis mutta kestää kauan.

🦄

Pointtini olikin, että vaikka olisin miljardööri mikään ei muuttuisi.

>Simiti<

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

>Simiti<

Sinulla juu, mutta tuo toinen luetteli normaaleja ruokia siten, että söisi niitä vasta rikkaana.

🦄

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

🦄

Tällä hetkellä tekee enemmän mieli raikkaita vihanneksia eikä niinkään juureksia. Tofua ja maitoproteiinia elimistöni ei kestä suurina määrinä, joten kyllä kyse olisi kanasta/broilerista, kalasta ja kunnon pihvistä.

Varakkuudessa on pitkälti pointtina se, etttei ruuan hankintaan tarvitse käyttää runsaasti aikaa vaan aikansa ja energiansa voi keskittää muihin juttuihin. Lisäksi marjat ovat tuoreita kesällä ja alkusyksystä, mutta talvella pakastekamaa.

Aloituksessa ei kysytty miten voi syödä edullisesti ja tottakai olisin mieluummin varakas, kuin miettisin kaupassa kuinka ostaa mahdollisimman halpaa ja venyttää euroa.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Tällä hetkellä tekee enemmän mieli raikkaita vihanneksia eikä niinkään juureksia. Tofua ja maitoproteiinia elimistöni ei kestä suurina määrinä, joten kyllä kyse olisi kanasta/broilerista, kalasta ja kunnon pihvistä.

Varakkuudessa on pitkälti pointtina se, etttei ruuan hankintaan tarvitse käyttää runsaasti aikaa vaan aikansa ja energiansa voi keskittää muihin juttuihin. Lisäksi marjat ovat tuoreita kesällä ja alkusyksystä, mutta talvella pakastekamaa.

Aloituksessa ei kysytty miten voi syödä edullisesti ja tottakai olisin mieluummin varakas, kuin miettisin kaupassa kuinka ostaa mahdollisimman halpaa ja venyttää euroa.

Ok. Minä syön kyllä vihanneksiakin, mutta enemmän kesällä. Juurekset menevät vuoden ympäri.

Minä syön pääasiassa eläinproteiinia, mutta tofu on niin edullista, että joskus ostan sitä ja teen jonkin hyvin maustetun tofukuutiokastikkeen. 😄 Sitähän voi myös sekoittaa lihan kanssa samaan ruokaan.

Juuri noin: edullisesti saa terveellistä, mutta valmistus vaatii aikaa. Varakkaana voisi syödä koko ajan jonkun muun tekemää ruokaa. 😎

Minä kyllä toisaalta pidän siitä, että saan kokata miehelleni. 😍 Ja välillä hän kokkaa minulle. 😍

🦄

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Sinulla juu, mutta tuo toinen luetteli normaaleja ruokia siten, että söisi niitä vasta rikkaana.

🦄

Nyt olikin kyse laadusta, jolloin valintaan vaikuttaisi mm. se että mahdollisimman runsaasti lähiruokaa ja myös ruuan tuotannon etiikka ja kestävä kehitys huomioiden. On huomattavasti helpompi tehdä eettisiä valintoja, jos ei tarvitse huomioida raaka-aineiden hintaa.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ok. Minä syön kyllä vihanneksiakin, mutta enemmän kesällä. Juurekset menevät vuoden ympäri.

Minä syön pääasiassa eläinproteiinia, mutta tofu on niin edullista, että joskus ostan sitä ja teen jonkin hyvin maustetun tofukuutiokastikkeen. 😄 Sitähän voi myös sekoittaa lihan kanssa samaan ruokaan.

Juuri noin: edullisesti saa terveellistä, mutta valmistus vaatii aikaa. Varakkaana voisi syödä koko ajan jonkun muun tekemää ruokaa. 😎

Minä kyllä toisaalta pidän siitä, että saan kokata miehelleni. 😍 Ja välillä hän kokkaa minulle. 😍

🦄

Toki yhdessä kokkaaminen on viihtyisää ja pointtini ei ollut, että joku toinen tekisi minulle ruuan vaikka en laittaisi pahakseni, koska olen työn puolesta kokannut takuulla tarpeeksi useille.

Pääasia, että sait kertoa kokkaavasi miehellesi ja, että hän kokkaa toisinaan sinulle.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Nyt olikin kyse laadusta, jolloin valintaan vaikuttaisi mm. se että mahdollisimman runsaasti lähiruokaa ja myös ruuan tuotannon etiikka ja kestävä kehitys huomioiden. On huomattavasti helpompi tehdä eettisiä valintoja, jos ei tarvitse huomioida raaka-aineiden hintaa.

Tuokin on totta.

Globaali mittakaava kannattaa kuitenkin huomioida siinä mielessä, että lähes kaikki suomalaisten isojen lihajalostamoiden liha on melko eettisesti tuotettua. Jos sitä siis verrataan maailman keskiarvon tasoon.

🦄

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Toki yhdessä kokkaaminen on viihtyisää ja pointtini ei ollut, että joku toinen tekisi minulle ruuan vaikka en laittaisi pahakseni, koska olen työn puolesta kokannut takuulla tarpeeksi useille.

Pääasia, että sait kertoa kokkaavasi miehellesi ja, että hän kokkaa toisinaan sinulle.

En tiedä miksi viestisi sävy on noin epäkohtelias.

Minä lasken ruuan hankinta-aikaan sekä budjetoinnin, suunnittelun, kaupassa käynnin että valmistamisen. Enkä käyttäisi niihin niin paljon aikaa, ellen eläisi yhdessä toisen kanssa.

On ihan ok, että sinä et noita asioita laske ruuan valmistuksen ajankäyttöön.

🦄

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

En tiedä miksi viestisi sävy on noin epäkohtelias.

Minä lasken ruuan hankinta-aikaan sekä budjetoinnin, suunnittelun, kaupassa käynnin että valmistamisen. Enkä käyttäisi niihin niin paljon aikaa, ellen eläisi yhdessä toisen kanssa.

On ihan ok, että sinä et noita asioita laske ruuan valmistuksen ajankäyttöön.

🦄

Jos nyt ihan budjettitasolle mennään, niin ökyrikkaana jättäisin tosiaan ruuan valmistuksen kokonaan muille.

Lounaisiin saisi uppoamaan 12-20 € päivässä, päivällisiin 20-50 € päivässä.

Vaikka ökyrikkaana olisi varaa tuollaiseen, en ehkä kuitenkaan tekisi noin. 😄 En tottuisi sellaiseen ikinä!

🦄

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

>Simiti<

Meillä on sama pointti! :D
        perustelut jossain aiemmassa viestissäni..

• Anonyymi00025
      UUSI

Läskisoossia. Hummeria ja kaviaaria saa joka baarista muttei kunnon läskisoossia ja muussia.

• UUSI

Syön juuri lihaperunalaatikkoa. Jätin perunat isoiksi ja porkkanan paloja sekaan. Sitten päälle kunnolla voita ja ai että on hyvää.

• Anonyymi00027
      UUSI

Samaa pöperöä söisin. Ehkä valmistaisinkin sen itse. Saattaisin maksaa jotain mun sotkujeni siivoajalle. Siivoaminen on tylsää.

xLiner

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      146
      3725
    2. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      113
      3713
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      24
      2534
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      5
      2325
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      30
      2138
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      48
      1312
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      1108
    8. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      32
      902
    9. Mikä on miehekäs mies?

Kertokaa naiset. >Simiti<
      Sinkut
      137
      895
    10. Oikea syy siihen

miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä
      Ikävä
      34
      774
    Aihe