Miten pyörä kääntyy risteyksessä kääntyvän auton eteen

Anonyymi-ap

Ihan silleen vaan polkemalla kovempaa jotta autoilija llä on vaikee huomata kääntyvää pyörää.

Väärin

Oikea tapa on hidastaa nopeuttaan risteystä lähestyessä ja näyttää suuntamerkki , asioissa, ja varmistaa että ei jää alle

18

225

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

https://maps.app.goo.gl/KFMJVYWgJLLizk3V7

Tuossa kohtaa se pyöräilijän näyttämä käsimerkki ei paljonkaan näy autoilijalle, kun pyöräilijä saapuu autoilijan selän takaa risteykseen tuota autoilijan oikealla puolella olevaa 'pyörätie ja jalkakäytävä rinnakkain' väylää pitkin.

• Anonyymi00002

Kortti pois jos autoilu ei onnistu

• Anonyymi00004

Ei käsi merkkiä vaan , suuntamerkkiä, se mukavasti hiljentää ajonopeutta kun kääntyy auton eteen

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ei käsi merkkiä vaan , suuntamerkkiä, se mukavasti hiljentää ajonopeutta kun kääntyy auton eteen

Pyöräilijä näyttää suuntamerkin useimmiten kädellään. Pyöräilijä näyttää suuntamerkin hyvissä ajoinen ennen käännöstä. Pyöräilijän ei siis tarvitse näyttä suuntamerkkiä käännöksen ajan. Hän saa pitää molemmin käsin kiinni ohjaustangosta, kun käännöksen tekee.

• Anonyymi00008

Näytä suuntamerkki ajoissa

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Niin pitääkin. Suuntamerkki näytetään kenties jopa jo autoilijan selän takana, ettei autoilija sitä näe tai huomaa.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ainoastaan suuntavalaisimella (vilkulla) annetun suuntamerkin tulee kestää toimenpiteen ajan. Polkupyörässä ei useinkaan ole vilkkuja, joten pyöräilijöillä ei ole velvoitetta näyttää suuntamerkkiä itse käännöksessä, jos pyörässä ei ole suuntavalaisimia. Sen näytetään hyvissä ajoin ennen käännöstä.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Kortti pois jos autoilu ei onnistu

Onpa vaikeaa toimia lain mukaan siis näyttää suuntamerkkiä kun kääntyy

Ajatelkaa jos autoaan ei vikuttaisi

• Anonyymi00017
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ei autojaan tarvii vilkuttaa kun ei se pyöräilijä kerkeä sitä katsomaan kun on sokee

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ei autojaan tarvii vilkuttaa kun ei se pyöräilijä kerkeä sitä katsomaan kun on sokee

Tieliikennelaki määrää, että tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä. Jonkun toisen virhe/töpeksiminen ei oikeuta itseään myös töpeksimään. Jokaisella on aina velvollisuus toimia itseään koskevien sääntöjen mukaan, vaikka joku muu ei niin tekisikään.

• Anonyymi00003

Onko polkupyörä ajoneuvo

• Anonyymi00007

Polkupyörä on ajoneuvo.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Polkupyörä on ajoneuvo.

Sitten pitää näyttää suuntamerkki

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Sitten pitää näyttää suuntamerkki

Pyöräilijän ei tarvitse näyttää suuntamerkkiä itse käännöksessä, ellei pyörässä ole sattumoisin vilkkuja. Vilkuilla (suuntavalaisimella) näytetty suuntamerkki pitää näyttää koko käännöksen ajan. Monessakaan polkupyörässä ei ole suuntavalaisimia, joten pyöräilijä voi näyttää suuntamerkin hyvissä ajoin ennen käännöstä.

• Anonyymi00005

Juomaan että spandex iloa ei ole autoa ja vihaa autoja

Mulla,onkin neliveto maasturi

• Anonyymi00009

Miten kääntyy, niin polkupyörä kääntyy sekä painopistettä siirtämällä, sekä ohjaustangon liikkeen perustella.

• Anonyymi00013

Autoilijalla on vaikeuksia huomata pyöräilijää koska pyöräilijään verrattuna autoilija on ikäänkuin aistivammainen.
      Autoilijalta puuttuu peltikuoren sisällä kokonaan kuulo jolla tehdä havaintoja ympäristöstään. Sama ilmiö on havaittavissa kävelijöillä joilla on ämyrit korvilla. Kuulo on hyvin tärkeä ympäristön hahmottamisessa. Jos tämä puuttuu voi tulla yllättäviä tilanteita.
      Pyöräilijällä on kaikki aistit valppaana liikkuessaan ja siksi autoilijaa saattaa yllättää jotkin pyöräilijöiden ratkaisut. Esim. Pensasaidan takaa risteystä lähestyessä autoilija havaitsee pyörän vasta kun näkee tämän tulevan pensasaidan takaa mutta pyöräilijä on havainnut auton kuulonperusteella jo paljon aiemmin ennenkuin näköyhteys saadaan.

• Anonyymi00014

Mahdollisesta aistivammaisuudesta huolimatta autoilijan pitää noudattaa liikennesääntöjä. Jos "aistivamma" vaivaa, niin nopeus pitää sovittaa turvalliseksi ja sovittaa nopeus siihen "aistivammaan" ja tilanteeseen sopivaksi. Väistämissäännöt ovat toki tärkeimpiä sääntöjä liikenteessä, mutta eivät ne joka tilanteessa ainoita sääntöjä ole. Tilanteisiin vaikuttaa usein moni muukin liikennesääntö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      222
      2520
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      2109
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      319
      1858
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      95
      1605
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      83
      1495
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1240
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1180
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1121
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1043
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1006
    Aihe