Uutiset alkavat olemaan jo niin pöllöä touhua.

Anonyymi-ap

Erityisesti tämä on pölvästien touhua nämä hallituksen säästötoimet, jotka oikeasti aiheuttavat lisää menoja, eli toimivat täysin päinvastoin miten olisi tarkoitettu... vtun pelle-hermanni-idiootit hallituksessa.

Oikrasti tulisi parempia uutisia jos teinit kirjoittaisivat omia uutisiaan, johtopäätöksistä mitä näkee tv:n uutisissa.

Omia uutisia.

46

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen pitämään taukoja kaiken uutistulvan keskellä. Minulla on tapana ottaa aikalisä. Joskus uutisista on ylitarjontaa. Ei vaan jaksa. Tauko tekee hyvää! 😊

    • Anonyymi00001

      Voisiko uutisannin taustalla piilevä syy olla se että ne toimivat distractionina? Pelottelu, kontrolli, manipulaatio. Muokata ihmisistä entistä tyhmempiä ja täten helpommin kontrolloitavia.

      • Anonyymi00031

        Kiitos tykkäyksestä. Yöllä ylellä näkyi tvstä niitä vaihtuvia uutisia. Yksi oli "uutinen" siitä kuuluisasta oranssista apinanaamasta jolla on tänään jokin lehdistötilaisuus. Sitä vaan että miksi oletetaan että miljardien ihmisten pitäisi tai että miljardit haluaisivat seurata ja totella narsistisia psykopaatteja jotka ovat muutenkin täysiä idiootteja 😂? Silmien väliin, niin sanotusti. Problem solved.


    • Anonyymi00002

      Kyllä se on ihan oikeasti niin että kun maalaisjärjen olemassaolo unohdetaan täysin ja toimitaan numeroiden ja mutujen perusteella pelkästään mukaanlukien se ettei mistään tehdystä tai aiemmasta vastaavasta ei opita mitään niin lopputulos on juuri tämä.

      • Anonyymi00004

        Se on just niin Stalinin 5-vuotissuunnitelmat (työpaikan missä näet itsesi 5-vuoden päästä haastattelut) kvartaaleineen (kehonlämmön ylläpitäminen 737 hertsissä, https://fi.pinterest.com/pin/492649949245368/) ilman itseohjautumista ylläpitää tyhjää hävikkikehää.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Se on just niin Stalinin 5-vuotissuunnitelmat (työpaikan missä näet itsesi 5-vuoden päästä haastattelut) kvartaaleineen (kehonlämmön ylläpitäminen 737 hertsissä, https://fi.pinterest.com/pin/492649949245368/) ilman itseohjautumista ylläpitää tyhjää hävikkikehää.

        Just the way SAK likes it.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Just the way SAK likes it.

        Kaikki ulkomailla ovat jo huomanneet sen. Ainoastaan itse Pohjois-Korea 2 voi olla huomamaatta valintansa. Amerikka tänne lanseerasi vuokrafirmat, ei nämä. Tragikomediassaan Suomi vain myi omaisuutensa aatteestaan. Sellaista on kilpailu.

        Omaan höynään mentiin. Se ettei ymmärrä jotain kieltä tarkoita että olisi tyhmä.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Kaikki ulkomailla ovat jo huomanneet sen. Ainoastaan itse Pohjois-Korea 2 voi olla huomamaatta valintansa. Amerikka tänne lanseerasi vuokrafirmat, ei nämä. Tragikomediassaan Suomi vain myi omaisuutensa aatteestaan. Sellaista on kilpailu.

        Omaan höynään mentiin. Se ettei ymmärrä jotain kieltä tarkoita että olisi tyhmä.

        Kun Stalin murhautti kilpailijoitaan yksi mitä hän halveksi eniten oli jos ei osannut vastata kysymykseen "mikä on sinun tekosyysi?" siellä on paljon suomensukuisia haudoissa sen takia.

        Kirjoita siis tekosyysi muistilapulle. Saatat selvityä seuraavaan kierrokseen.

        HAH! Sen te tiedättekin vaikkette muutaa tietäisikään. Koska tarvitsekaan.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Kun Stalin murhautti kilpailijoitaan yksi mitä hän halveksi eniten oli jos ei osannut vastata kysymykseen "mikä on sinun tekosyysi?" siellä on paljon suomensukuisia haudoissa sen takia.

        Kirjoita siis tekosyysi muistilapulle. Saatat selvityä seuraavaan kierrokseen.

        HAH! Sen te tiedättekin vaikkette muutaa tietäisikään. Koska tarvitsekaan.

        Teillä meni sitten linnunpöntöt väärinpäin taloihin. Onneksi olkoon puolititte juuri markkina-arvonne. Nyt nekin visertää kylmää sisään.

        Niin SÄK-ki päässä Helsingissä.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Teillä meni sitten linnunpöntöt väärinpäin taloihin. Onneksi olkoon puolititte juuri markkina-arvonne. Nyt nekin visertää kylmää sisään.

        Niin SÄK-ki päässä Helsingissä.

        Hoh hoh. Kylmä kiitän että valitsin Tuntemattoman Sotilaan Seitsemän Veljen sijaan ylä-asteella. 2/30:sta. Suosittu aihe ollut silloinkaan pärjääminen.


      • Anonyymi00010

      • Anonyymi00012

      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Eikä se markkina-arvon puolittuminen ole niin vakavaa. Se tarkoittaa puolet halvempia kämppiä "suunnittelivirheestä". Se ei ole ongelma kuin nirppanokille.

        Joten ying/yang.

        Oisko ton tyylinen kivempi steissi?

        https://www.fotocommunity.de/photo/frankfurthflughafenspcimg099820190515-artspektral/46665726

        Vikat päivänsäteet ennen kuin painuu uumeniin...


      • Anonyymi00014

      • Anonyymi00016

        Joku loputon kavalkadi 3rd phase of moonia, moontv:tä, Jyrkiä, Weird Sciencia, Oz: ia aaaah :Q...


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Joku loputon kavalkadi 3rd phase of moonia, moontv:tä, Jyrkiä, Weird Sciencia, Oz: ia aaaah :Q...

        Teksti-tv äänestyksillä kaikki. Joskus ihan sika alikehittynyt juttu pitää turvaratkaisut kunnossa kukaan pääse väliin häsää.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Teksti-tv äänestyksillä kaikki. Joskus ihan sika alikehittynyt juttu pitää turvaratkaisut kunnossa kukaan pääse väliin häsää.

        Anteeksi 3rd rock from the moon.. menty viraaliin ajat sitten. Terror-of-colours iski musta-valko-tv kansalle.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Anteeksi 3rd rock from the moon.. menty viraaliin ajat sitten. Terror-of-colours iski musta-valko-tv kansalle.

        "Ootko nä happoa imaillu ku tolleen oot?

        -No saatana sielä se on 3×3×9 m akussa. Et oo uusia hommannu vuotaa tääkin Chernobylin lisäksi."


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        "Ootko nä happoa imaillu ku tolleen oot?

        -No saatana sielä se on 3×3×9 m akussa. Et oo uusia hommannu vuotaa tääkin Chernobylin lisäksi."

        Tunnu postimerkit enää missään.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Tunnu postimerkit enää missään.

        Ite vielä vaihdatitte sen jonkun itäketkun vastuu-alueelle mistä alussa puhuin. Kuluttaja on aina oikeassa.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Ite vielä vaihdatitte sen jonkun itäketkun vastuu-alueelle mistä alussa puhuin. Kuluttaja on aina oikeassa.

        "Meilläpä näitä vanhoja ei muistella ainoastaan veljentytär lakkiaisissa."


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        "Meilläpä näitä vanhoja ei muistella ainoastaan veljentytär lakkiaisissa."

        Sille 737:lle pitäs saada ylikellotettua senajan 500mhz:sta jotenkin 800mhz vadtineeksi niin toi koko juttu häviää historiankirjoista. Niillä on aika-avaruudet hajallaa Itä-blokki imas karteesi-tieteillä verotulot itelleen ja on uudelleenkytkenyt talouden jotenkin salahaaroituksilla. Näillä tän ajan laitteilla ei nää mitään missä ne menee.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Sille 737:lle pitäs saada ylikellotettua senajan 500mhz:sta jotenkin 800mhz vadtineeksi niin toi koko juttu häviää historiankirjoista. Niillä on aika-avaruudet hajallaa Itä-blokki imas karteesi-tieteillä verotulot itelleen ja on uudelleenkytkenyt talouden jotenkin salahaaroituksilla. Näillä tän ajan laitteilla ei nää mitään missä ne menee.

        Mig-29 archer fire-n-forget - linsseillä. Ne on hävinny kirjoista jonnekkin.


      • Anonyymi00025

      • Anonyymi00026

      • Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Niin miljardi tumputtajaa ollu valtionhommissa ennenkuin pääsee edes jälkiliukkaille...

        Tällainen ymmärrys sinulla sitten yhteiskunnan toiminnasta, virkamies netissä omg


    • Anonyymi00003

      Säästötoimista ei tykätä, sehän on nyt selvää. Silti niitä tarvitaan, ja kokoajan yhä enemmän.

    • Anonyymi00027

      Ei niillä "säästöillä" ole tarkoitus säästää. Niillä jaetaan omaisuutta ja synnytetään pysyvä matalapalkkatyöntekijäluokka kerryttämään lisää rahaa kaikista varakkaammille.

      Ei tää mikään uusi idea ole. Ennenkin oikeisto on halunnut tänne ulkomailta toisen luokan kansalaisia tekemään töitä suomalaisia huomattavasti halvemmalla. Nyt vaan osui hallituspelissä sellainen käsi, että tehdäänkin omista kansalaisista se alaluokka. Kun kerrankin tuli mahdollisuus ahnehtia ihan kaksin käsin. Tuskin toista kertaa tulee.

      xLiner

      • Anonyymi00029

        Tästä koko Suomen nykyinen korkea työttömyyskin johtuu, kuten myös sosiaalimenojen kasvu.
        Suomalaisilta leikataan, jotta saadaan ulkomaan kelakuskit viemään pitsaa kädettömille.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Tästä koko Suomen nykyinen korkea työttömyyskin johtuu, kuten myös sosiaalimenojen kasvu.
        Suomalaisilta leikataan, jotta saadaan ulkomaan kelakuskit viemään pitsaa kädettömille.

        Pitsa tulisi leikata slaisseiksi, olisi jokaiselle jotain tekemistä ja viemistä.


      • Anonyymi00032

        Säästöillä on tarkoitus säästää verorahojen törsäämistä.

        "synnytetään pysyvä matalapalkkatyöntekijäluokka kerryttämään lisää rahaa kaikista varakkaammille."

        Suurin osa työssäkäyvistä kuuluu matala- tai keskipalkkaisiin.

        Kaikkein suurituloisin viidennes maksaa noin 60–63 % kaikista valtion ja kuntien henkilöasiakkaiden tuloveroista. Heidän veroprosenttinsa on noin 60%. Olisiko itsestäsi reilua käydä töissä ja maksaa palkastasi veroa enemmän kuin sinulle jää?

        Ulkomaalaisia tulee, koska suomalaiset makoilevat kotona, tilaavat wolttia, eivätkä huoli vapaina olevia työpaikkoja, vaan jättävät ne ulkomaalaisille.

        Jos vastikkeettomia tukia jatkuvasti nostetaan, se heikentää nimenomaan pienituloisten ja pian jo keskituloisten työhaluja. Kiva olla yli 50000 vuodessa tienaava köyhä. Mitään tukia ei saa asumiseen, lääkkeisiin, terveydenhuoltoon, lasten harrastuksiin ym kuukaudeksi jää juuri ja juuri hitusen enemmän kuin toimeentulotuki.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Säästöillä on tarkoitus säästää verorahojen törsäämistä.

        "synnytetään pysyvä matalapalkkatyöntekijäluokka kerryttämään lisää rahaa kaikista varakkaammille."

        Suurin osa työssäkäyvistä kuuluu matala- tai keskipalkkaisiin.

        Kaikkein suurituloisin viidennes maksaa noin 60–63 % kaikista valtion ja kuntien henkilöasiakkaiden tuloveroista. Heidän veroprosenttinsa on noin 60%. Olisiko itsestäsi reilua käydä töissä ja maksaa palkastasi veroa enemmän kuin sinulle jää?

        Ulkomaalaisia tulee, koska suomalaiset makoilevat kotona, tilaavat wolttia, eivätkä huoli vapaina olevia työpaikkoja, vaan jättävät ne ulkomaalaisille.

        Jos vastikkeettomia tukia jatkuvasti nostetaan, se heikentää nimenomaan pienituloisten ja pian jo keskituloisten työhaluja. Kiva olla yli 50000 vuodessa tienaava köyhä. Mitään tukia ei saa asumiseen, lääkkeisiin, terveydenhuoltoon, lasten harrastuksiin ym kuukaudeksi jää juuri ja juuri hitusen enemmän kuin toimeentulotuki.

        Hassua, noin Euroopan korkeimman työttömyyden maassa?
        Toista se on maissa joissa on Suomea korkeampi sosiaaliturva ja työllisyys.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Säästöillä on tarkoitus säästää verorahojen törsäämistä.

        "synnytetään pysyvä matalapalkkatyöntekijäluokka kerryttämään lisää rahaa kaikista varakkaammille."

        Suurin osa työssäkäyvistä kuuluu matala- tai keskipalkkaisiin.

        Kaikkein suurituloisin viidennes maksaa noin 60–63 % kaikista valtion ja kuntien henkilöasiakkaiden tuloveroista. Heidän veroprosenttinsa on noin 60%. Olisiko itsestäsi reilua käydä töissä ja maksaa palkastasi veroa enemmän kuin sinulle jää?

        Ulkomaalaisia tulee, koska suomalaiset makoilevat kotona, tilaavat wolttia, eivätkä huoli vapaina olevia työpaikkoja, vaan jättävät ne ulkomaalaisille.

        Jos vastikkeettomia tukia jatkuvasti nostetaan, se heikentää nimenomaan pienituloisten ja pian jo keskituloisten työhaluja. Kiva olla yli 50000 vuodessa tienaava köyhä. Mitään tukia ei saa asumiseen, lääkkeisiin, terveydenhuoltoon, lasten harrastuksiin ym kuukaudeksi jää juuri ja juuri hitusen enemmän kuin toimeentulotuki.

        Suomen sosiaaliturvan vähimmäisturva on saanut toistuvia huomautuksia Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitealta. Huomautukset koskevat erityisesti työmarkkinatukea ja toimeentulotuen perusosaa, joiden katsotaan alittavan Euroopan sosiaalisen peruskirjan minimitason.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Suomen sosiaaliturvan vähimmäisturva on saanut toistuvia huomautuksia Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitealta. Huomautukset koskevat erityisesti työmarkkinatukea ja toimeentulotuen perusosaa, joiden katsotaan alittavan Euroopan sosiaalisen peruskirjan minimitason.

        Tuo onkin jännä, kun suurimmassa osassa Eurooppaa ei ole minkäänmoista toimeentulotukea, asumistuesta puhumattakaan.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Tuo onkin jännä, kun suurimmassa osassa Eurooppaa ei ole minkäänmoista toimeentulotukea, asumistuesta puhumattakaan.

        Et ole käynyt Euroopan muissa maissa, ja sen kyllä huomaa.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Tuo onkin jännä, kun suurimmassa osassa Eurooppaa ei ole minkäänmoista toimeentulotukea, asumistuesta puhumattakaan.

        Saksassa yksin elävän aikuisen perusosa (Regelsatz) on ollut vuodesta 2024 alkaen 563 euroa kuukaudessa.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Säästöillä on tarkoitus säästää verorahojen törsäämistä.

        "synnytetään pysyvä matalapalkkatyöntekijäluokka kerryttämään lisää rahaa kaikista varakkaammille."

        Suurin osa työssäkäyvistä kuuluu matala- tai keskipalkkaisiin.

        Kaikkein suurituloisin viidennes maksaa noin 60–63 % kaikista valtion ja kuntien henkilöasiakkaiden tuloveroista. Heidän veroprosenttinsa on noin 60%. Olisiko itsestäsi reilua käydä töissä ja maksaa palkastasi veroa enemmän kuin sinulle jää?

        Ulkomaalaisia tulee, koska suomalaiset makoilevat kotona, tilaavat wolttia, eivätkä huoli vapaina olevia työpaikkoja, vaan jättävät ne ulkomaalaisille.

        Jos vastikkeettomia tukia jatkuvasti nostetaan, se heikentää nimenomaan pienituloisten ja pian jo keskituloisten työhaluja. Kiva olla yli 50000 vuodessa tienaava köyhä. Mitään tukia ei saa asumiseen, lääkkeisiin, terveydenhuoltoon, lasten harrastuksiin ym kuukaudeksi jää juuri ja juuri hitusen enemmän kuin toimeentulotuki.

        Itseään toteuttava ennustus.

        Kun työttömänä saa raavittua kokoon perheelle elämiseen 600€/kk ja riistotöistä maksetaan 500€/kk, niin on vähän niin kuin jo pakko olla tekemättä niitä töitä että voi ruokkia ja lääkitä perheensä.

        Hyvin harva jää makaamaan, jos vaan voi tehdä muuta, vaikkapa töitä. Nythän muu itsensä aktivoiminen ja kehittäminen on kiellettyä. Ei saa jäädä kiinni edes naapurin mummon auttamisesta.

        xLiner


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Itseään toteuttava ennustus.

        Kun työttömänä saa raavittua kokoon perheelle elämiseen 600€/kk ja riistotöistä maksetaan 500€/kk, niin on vähän niin kuin jo pakko olla tekemättä niitä töitä että voi ruokkia ja lääkitä perheensä.

        Hyvin harva jää makaamaan, jos vaan voi tehdä muuta, vaikkapa töitä. Nythän muu itsensä aktivoiminen ja kehittäminen on kiellettyä. Ei saa jäädä kiinni edes naapurin mummon auttamisesta.

        xLiner

        Jokaisen työttömän on lain mukaan haettava töitä ihan jokainen kuukausi, ilman työnhakua menettää korvaukset.
        Vanha radiotoimittaja on lähettänyt yli 500 työhakemusta, ei ole vielä tärpännyt.

        Töitä ei vain ole tarjolla?


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Tuo onkin jännä, kun suurimmassa osassa Eurooppaa ei ole minkäänmoista toimeentulotukea, asumistuesta puhumattakaan.

        Voihan sitä saivarrella. Ei siellä ole Helsinkiäkään, Tampereesta puhumattakaan (vaikka muita kaupunkeja onkin).

        xLiner


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Jokaisen työttömän on lain mukaan haettava töitä ihan jokainen kuukausi, ilman työnhakua menettää korvaukset.
        Vanha radiotoimittaja on lähettänyt yli 500 työhakemusta, ei ole vielä tärpännyt.

        Töitä ei vain ole tarjolla?

        Ei nyt juuri palkata. Käytetään ilmaisia harjoittelijoita jos tarvitaan tekijöitä, tai otetaan vuokrafirmasta riskitön pätkätyöntekijä. Porukka valmistuu työttömiksi ☹️

        xLiner


    • Ylipäänsä kaikki telkku ohjelmisto on jotenkin tyhmää toitotusta. Eilen oli porukoilla telkku auki, kun mentiin kylään. Mulle tuli jotenkin epämukava ja levoton olo siitä ihmismölinästä ja telkkarin kattelusta. Piti vaihtaa keittiöön istumaan.

      Jos ohjelmien pitäisi rentouttaa, niin mulle se ainakin lisää rauhatonta oloa. Mielummin kattelen vaikka seinää.

      • Tietty ikäluokka napsauttaa sen telkkarin vanhasta muistista aina päälle ja sitten se pauhaa koko ajan. Telkkarin ongelma, kun se lähettää koko ajan ja heidän päättämää ohjelmaa. Vaikka asiakkaanhan se valinta pitää saada tehdä. Just voisivat kehittää sitä areena. Anteennit vaan pois katoilta. Kun nyt kerran sähköö on, niin ei tarvi enää poltella päreitä.


      • Anonyymi00033

        Eihän kaikkien ohjelmien missään nimessä pidä rentouttaa.


      • Anonyymi00033 kirjoitti:

        Eihän kaikkien ohjelmien missään nimessä pidä rentouttaa.

        Mul ei oo niiku pienintäkään innostust kattoo semmottisii ohjelmii, kuin ei niiku rentouta.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Eihän kaikkien ohjelmien missään nimessä pidä rentouttaa.

        Ei pidäkään, överiksi mennyt rentoilut, nautiskelu ja muu velttoilu.


    • Mää en uutisia seuraakaan, ei myöskään Kyöpeli 👻. Uutiset on silleen niiku nuivii. Mollaan se jätetty kokonaan meijän alter egolle å.ä.ö eli -exKynis.mi:lle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      615
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe