Yxäri on harvoin kateellinen mutta nyt on

Anonyymi-ap

Tunnen todella harvoin kateutta. En melkein edes muistanut, miltä se tuntuu. Mutta nyt olen vähän kateellinen.

Minäkin haluaisin käydä kiertämässä kuun. 😥

On hieman surullinen olo, koska en pääse sinne. 😢

Tässäkin kohtaa totean: Kateus täytyy ansaita. Artemis 2:n astronautit ovat paikkansa ansainneet. 👍

🦄

28

305

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Samapa tuo kiertääkö itse kuun vai kuu sinut?!?!? Jos ei kerta pinnalle laskeuduta niin eihän tuo ole reissu eikä mikään.

• Ei kannata olla. Mites kävi Buzz Aldrinille?

• No tää ei näköjään auennu teille. Siis tää oli ensimmäinen apollo 11 lennon, sen Eagle aluksen ohjaaja. Ja sen isä ei koskaan hyväksynny sitä. Että poikansa oli vasta toinen joka astui kuun pinnalle. Että harminsa kullakin. Ja useinhan se on niin kuka paljon saa, niin vielä enemmän haluaa. Vaikka ihan luontoon menevä juttu se järjestys, koska eihän bussistakaan se kuski ensimmäisenä pihalle hyppää.

• Anonyymi00005

• Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Buzz Aldrin myöntää suorassa lähetyksessä että "te katsoitte animaatiota" kun häneltä kysyttiin kuukävelyn televisioinnista, "siellä ei ollut kameroita".

https://www.youtube.com/watch?v=GYPgU2Ge4Vw

https://www.youtube.com/watch?v=yXJccBU3nds

Säälittäviä foliohattujen asiayhteydestä irtirevittyjä otoksia ja väitteitä.
        Televisiolähetyksessä aikoinaan näytettiin animaatio, kun moduulin sisäpuolista kamerakuvaa ei ollut vielä filmiltä kehitetty.

• Anonyymi00002

Voi tauti miten älytöntä olla tuollaisesta kateellinen, mutta ei se mitään.

• Anonyymi00003

Ei kannata. Kuolettavan vaarallista aina joillekin, kuten vaikkapa Apollo 1:n miehistölle.

• Anonyymi00004

Voithan pistää silmät kiinni ja lähteä mielikuvitusmatkalle kuuhun. Sitten olet ihan samassa tilanteessa kuin nuo ihailemasi astronautit.

• Anonyymi00006

Avaruuspukuun ulostaminen on varmaan yhtä mukavaa kuin haalareihin paskominen.

• Voi olla, että tilanne siellä on sama kuin armeijan metsäleireillä, eli että vessatarve harventuu hämmästyttävällä tavalla.

• Anonyymi00007

Kivi kuin kivi, mulle riittää tämä tahkon kiertäminen

• Kannattaa ajatella, että vielä et päässyt, mutta että tulevaisuudessa se voi olla mahdollista.
      (tosin virtuaalimatkailu on paljon vähemmän vaivalloista ja painoton tila voi aiheuttaa matkapahoinvointia)

Ja sitten voi virtuaaiimatkailla myös liuotinpitoisten seuramatkojen tapaan siten, ettei edes tiedä mihin on lopulta päätynyt.
      https://www.worldguessr.com/

• Anonyymi00008

Bye bye baby, baby godbye!

Yksi koira ja kuollut apina riittää, eikä kissa kaipaa kuuta, vaan on siellä jos tykkää Z:)

• Tuntemasi kateus on täysin oikeutettua. Koska kuu on juustoa, me kaikki haluaisimme kuuhun! 🧀😊

Kyllä kannattaakin olla kateellinen, koska astronauteilla on maailman hienoin näköala, mutta maailman huonoin vessa. Se on kirjaimellisesti imuri. Joudut jakamaan pienen tilan muiden kanssa. Eikä siellä avaruudessa saa edes ikkunaa auki tuulettamista varten. 😁🌸

• Niillä oli jotain papuja sisältävää ruokaa reissussa.
        Riippuu suolistobakteerien laadusta miten pahasti ilma pilaantuu.
        :)

• buddy-love kirjoitti:

Niillä oli jotain papuja sisältävää ruokaa reissussa.
        Riippuu suolistobakteerien laadusta miten pahasti ilma pilaantuu.

Kun näin tarkemmin ajattelen, en suosittele avaruusmatkailijoille papuruokia, enkä hernekeittoa. Voi tulla ikäviä yllätyksiä.

• tosi.typy kirjoitti:

Kun näin tarkemmin ajattelen, en suosittele avaruusmatkailijoille papuruokia, enkä hernekeittoa. Voi tulla ikäviä yllätyksiä.

Kaikki pitäisi taas itse hoitaa, sillä Nasaankaan voi enää luottaa kun tekevät noin hirvittäviä virheitä.

• Anonyymi00010

Kuun kiertäminen on h*vetin tylsää.
      Näyttää ehkä hyvältä selfiessä.

• Anonyymi00011

Tuskimpa se niin hieno kokemus on kun luulis mä olisin halunnu voida lentää kuuhun linnun lailla joskus niin olis mahdollisuus jopa nähdä avaruutta muutenkin kuin pienen ruudun takaa näin ollen mistä astronautit muka tietää edes missä todellisuudessa ovat edes

• Voisko tähän väliin miettiä taas, että mihin se avaruus päättyy? Kun viimeks ei vielä sitä lopullista selvyyttä saatu. Kaikellahan on reuna, ellei oo eräänlainen pallopinta. Musta aukkokin on mahdoton. Koska äärettömän suuri tiheys ei voi olla äärettömän pienessä pisteessä. Avaruus on ihan mielenkiintoinen mietittäväksi, mutta tylsä koettavaksi.

• Anonyymi00012

Kuun pintalämpö vaihtelee -150 C ja +130 C välillä, riippuen onko yö vai päivä.
      Käviköhän ne kuun pinnalla aikoinaan mihin aikaan "päivästä" :)
      Outoa on myös etteivät kiertäneet kuuta laskeutuessaan, yleinen juttuhan se kai olisi?

Oliko nyt oikeasti se eka kerta, menikö kuulta joku impeys johonkin?

AV

• Anonyymi00013
      • Anonyymi00014

Tulevat kotia kohti kilometrin sekunnissa. ☺️ Kätevää.

🦄

• Anonyymi00015

YouTubessa on kuvallista live-seurantaa.

Kateuteni alkaa hieman hellittää. On mukava kömpiä iltaisin omaan sänkyyn miehen viereen. ☺️ Ehkä kuolisin ikävään, jos pitäisi nukkua jossain metallipurkissa leijuen ja vain tiirailla maata ikkunasta. 🤔

🦄

• Itse en taas osaa olla kateellinen, astronautin työ on vaarallista. Kun raketti laukaistaan, astronautit istuvat jättimäisen vetytankin päällä, jos jokin menee vikaan, niin raketti voi räjähtää taivaan tuuliin jo alkuvaiheessa. Vetytankin seinät ovat nimittäin ohuet, jotta painoa ei olisi liikaa. Sitten myöhemmin avaruusromu ja meteoriitit voivat vahingoittaa rakettia. Jos kaikki ei mene suunnitelmien mukaan, ja vaikka polttoaine loppuu kesken kaiken, niin eipä siinä kukaan tule pelastamaan. Ja laskuvaihe on sitten vielä edessä, toimivatko kaikki laskuvarjot, ja sitten ilmakehän kitka aiheuttaa kuumuutta.

• Anonyymi00016

Se on sen verran vaarallista, että miehistön täytyy olla erityishermoilla varustettuja. Voiko olla edes mahdollista, että heillä olisi normaalitasoista henkiinjäämisviettiä?

• Anonyymi00017

Tuo kaikki on totta... Mutta onko maan päällä autoillessa yhtään sen enempää turvassa?

Avaruusromun suhteen täällä on turvallisempaa. Se ehtii useimmiten palaa kokonaan ennen maahan iskeytymistä.

🦄

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Se on sen verran vaarallista, että miehistön täytyy olla erityishermoilla varustettuja. Voiko olla edes mahdollista, että heillä olisi normaalitasoista henkiinjäämisviettiä?

Avaruuteen ei mennä ilman hyviä laskelmia ja varasuunnitelmia.

Enemmän ihmettelin niiden henkiinjäämisviettiä, jotka jokin aika sitten menivät valtameren syvyyksiin pienessä sukelluskapselissa, joka sitten aika pian meressä luhistui.

🦄

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3025
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      121
      2049
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1379
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe