Unkarin vaalit

Näyttikö kenestäkään muusta palstalaisesta, kuin Orbán olisi huojentunut häviöstään? Tuli sellainen epäilys, että olo oli tullut jo niin tukalaksi, ettei enää ollut kivaa vieraan taskussa.

Olisiko ollut niin, ettei ollut liikkumatilaa enää ollenkaan? -exKynis.mi

16

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Pettyneeltä hän lähinnä näytti ja erityisesti kuulosti.

      • Vai odotinko vain suurempaa revohkaa? -exKynis.mi


      • Anonyymi00002
        å.ä.ö kirjoitti:

        Vai odotinko vain suurempaa revohkaa? -exKynis.mi

        Kyllähän siinä turpaan tuli oikein kunnolla. jos tulos olisi ollut tiukempi, niin olisi varmasti alkanut sitä kiistämään. Nyt oli niin selkeä lopputulos, ettei pöyhkeily enää auttanut. Ja siis johan tuo on vetänyt niin maan jumalattomasti rahaa omiin taskuihinsa, että pärjää kyllä pari seuraavaakin sukupolvea.


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Kyllähän siinä turpaan tuli oikein kunnolla. jos tulos olisi ollut tiukempi, niin olisi varmasti alkanut sitä kiistämään. Nyt oli niin selkeä lopputulos, ettei pöyhkeily enää auttanut. Ja siis johan tuo on vetänyt niin maan jumalattomasti rahaa omiin taskuihinsa, että pärjää kyllä pari seuraavaakin sukupolvea.

        Vaan siis tuo uusi valtaan noussut. En vielä tuulettaisi, sillä paperilla hän on aikalailla tasan samaa sakkia. Vähän silleen tyyliin "omat koirat purivat". Sekin saattaa masentaa. Saa nähdä muuttuuko mikään ja jos muuttuu, niin muuttuuko pahemmaksi.


      • Anonyymi00005

        Oppositiossa Orban voi olla todella vaikea vastustaja, tietää metkut ja hyödyntää olemassa olevan hallinon heikkouksia, joista häntä ei voi syyttää? Ehkä niitäkin sieltä löytyy? Orbanin vastustajat voivat joutua kovaan mankeliin? Toivottavasti ei? Unkari on heikossa tilanteessa ja Venäjä mielellään ojentaa auttavaa kättään, joka mahdollistaa Orbanit uudelle vetäjälle?


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Oppositiossa Orban voi olla todella vaikea vastustaja, tietää metkut ja hyödyntää olemassa olevan hallinon heikkouksia, joista häntä ei voi syyttää? Ehkä niitäkin sieltä löytyy? Orbanin vastustajat voivat joutua kovaan mankeliin? Toivottavasti ei? Unkari on heikossa tilanteessa ja Venäjä mielellään ojentaa auttavaa kättään, joka mahdollistaa Orbanit uudelle vetäjälle?

        Ainahan vallassa olevat ovat mankelissa. Se on pelin henki. Ei sille mitään voi.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Oppositiossa Orban voi olla todella vaikea vastustaja, tietää metkut ja hyödyntää olemassa olevan hallinon heikkouksia, joista häntä ei voi syyttää? Ehkä niitäkin sieltä löytyy? Orbanin vastustajat voivat joutua kovaan mankeliin? Toivottavasti ei? Unkari on heikossa tilanteessa ja Venäjä mielellään ojentaa auttavaa kättään, joka mahdollistaa Orbanit uudelle vetäjälle?

        Itseäni on hämmentänyt se, että unkarilaiset ovat hyvinkin ylpeä kansa (en tarkoita pahalla, onhan mulla omiakin juuria siellä) ja kansallisylpeyttä riittää. Silti kuitenkin osa ns. nationalisteista on ihan kaksinkerroin kumarassa Venäjän suuntaan. Se on Unkarinkin historiaa tuntien melko käsittämätöntä. Siellä on ne tietyt traumat yksin avutta jäämisestä, joita ei ole käsitelty ja joita kieliä mm. Orban on sitten osannut soitella.


      • Anonyymi00010

        Lisää tällaista, Slovakia ja Serbia toivon mukaan seuraavat nyt Unkarin viittoittamalla tiellä. Pois alisteisesta johtamisesta, jossa propagandalla ja korruptiolla mädännytetään olemassa olevaa.


    • Anonyymi00004

      Oliko Orban vai kuka mutta uber-hyvä että potkivat Sorosin veks tuhoamasta Unkaria. On se kumma kuinka perusmaalaisjärki tuntuu puuttuvan valtaosassa länsimaita. Stay strong, slavic brothers 💪. Enemmistö katolilaisia kuten Puolassakin. Se selittänee tiettyjä asioita. Ortodoksit ovat lisäksi hyvyyden puolella.

    • Nojaah, mahtoiko olla tiedä häntä. Saa nyt nähdä millainen tyranni seuraava on. Tuntuu politiikassa pääsevän ääneen kaikki röyhkeimmät ja itsekkäimmät tyypit.

      • Ihan aiheesta olet epäileväinen, mutta EU:lle oli niin hankala, että tuskin hankalampaa voi tulla. -exKynis.mi


      • å.ä.ö kirjoitti:

        Ihan aiheesta olet epäileväinen, mutta EU:lle oli niin hankala, että tuskin hankalampaa voi tulla. -exKynis.mi

        Voi olla niin. Jotenkin vaan tuntuu, että uusikin esittää näin alkuun vaikka mitä, mutta samaa rainaa ja venäjämielisyyttä jatketaan. Olen tuäietysti joskus liiankin skeptinen, kun en nyt kovin vakuuttavaa politiikkaa ole vielä nähnyt.


    • Anonyymi00008

      Olihan se tulos melkoinen yllätys. Harvoin siellä ollaan vapaaehtoisesti vallasta luopumassa ennen päiväin päättymistä, joten jättihän se hieman ihmetyksen, vaikka Orban olikin kahden puun välissä ja saattoi tuntea helpotusta.

      Oliko jossakin joku tarjous josta ei voinut kieltäytyä?

    • Anonyymi00009

      Minusta valittu pressa on jotenkin stubbimainen.
      Mielenkiintoista nähdä, mikä muuttuu.
      Vilma
      Taas Väänssi kävi aukomassa päätä Iranista. Ameriikasta niitä terroristisia johtajia singahtelee niine älyttömine lausuntoineen.
      Nykyisin kuvittelen ison tutin Väänssin ja Trumpukan suihin. Olisivat jo hiljaa ja vetäytyisivät.

    • Mutta mikähän on ettei itä blokki oikeen koskaan pääse oikeeseen demokratiaan. Aina heillä vahvan johtajan kaipuu. Ei oikein oo länsimaistunu muu kuin baltia. Tuntuu että idän kaipuuta onnjopa entisessä DDRssä.

      • Olinkerran junassa DDR:ssä. Vastapääta istui sisaruspari, joista toinen asui DDR:ssä ja toinen oli vierailulla Länsi-Saksasta. Läntinen surkutteli koko matkan, kuinka huonot olot DDR:ssä oli. Deedeeärräläinen sisko oli hyvin loukkaantunut. -exKynis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe