Mitä tekisit jos

Anonyymi-ap

asuisit henkilön kanssa joka keksii aina negatiivisen kommentin jokaiseen asiaan, miten pitkään sellaista jaksaisit?

52

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

En kestäisi yhtä päivää 🤭 Mutta kyllä varmaan yrittäisin ottaa sen asian puheeksi, ellei sitten pinna olisi palanut jo.

• Anonyymi00003
        UUSI

Entäs jos asuisit sen kanssa 15 vuotta yhteen menoon?

• Anonyymi00004
        UUSI

Turha häirikön luulla että haluaisin olla missään tekemisissä koskaan hänen kanssaan, kuten en kenenkään kanssa!

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Entäs jos asuisit sen kanssa 15 vuotta yhteen menoon?

Ei mahdollista. Joko jompi kumpi tai sitten molemmat olisi lähteneet täältä ns. toiseen ulottuvuuteen.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei mahdollista. Joko jompi kumpi tai sitten molemmat olisi lähteneet täältä ns. toiseen ulottuvuuteen.

Hah! tuo oli hyvä.....
        Ilmeisesti minulla on hieman paremmat hermot kuin sinulla. Tai sitten en vaan välitä niin paljoa.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Hah! tuo oli hyvä.....
        Ilmeisesti minulla on hieman paremmat hermot kuin sinulla. Tai sitten en vaan välitä niin paljoa.

No kyllä se minullakin saattaa olla päivästä kiinni. Joskus vain tuntuu, ettei kestä niitä mukaviakaan ihmisiä kovin kauaa. Ja kyllä vähän oli myös karrikoitu tuo kommenttini, koska mahdotontahan olisi että sellaisessa tilanteessa oisi 15 vuotta viettänyt. Valitettavasti on kyllä heitäkin, jotka ovat ansassa omassa liitossaan. Mihinkä he siitä lähtisivät, ei se aina ole niin helppoa lähteä ja joskus ei päästetä. Niissä sitten vaan menetetään elämää, kun ei siinä voi elää niin kuin olisi jokaisella oikeus.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

No kyllä se minullakin saattaa olla päivästä kiinni. Joskus vain tuntuu, ettei kestä niitä mukaviakaan ihmisiä kovin kauaa. Ja kyllä vähän oli myös karrikoitu tuo kommenttini, koska mahdotontahan olisi että sellaisessa tilanteessa oisi 15 vuotta viettänyt. Valitettavasti on kyllä heitäkin, jotka ovat ansassa omassa liitossaan. Mihinkä he siitä lähtisivät, ei se aina ole niin helppoa lähteä ja joskus ei päästetä. Niissä sitten vaan menetetään elämää, kun ei siinä voi elää niin kuin olisi jokaisella oikeus.

Entäs jos et löydä ketään muuta, jos se toinen on ainoa vaihtoehto? Tai sitten yksinäisyys.

Päivät ja yöt menee lähinnä eri huoneissa, kommunikaatiota on ehkä tunti päivässä. Kun jostain syystä ei nyt kauheasti huvita jutella tai tehdä asioita yhdessä.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Entäs jos et löydä ketään muuta, jos se toinen on ainoa vaihtoehto? Tai sitten yksinäisyys.

Päivät ja yöt menee lähinnä eri huoneissa, kommunikaatiota on ehkä tunti päivässä. Kun jostain syystä ei nyt kauheasti huvita jutella tai tehdä asioita yhdessä.

Minä olen pärjännyt ihan yksin. Olisi minulla tuolla aina jotain tarjolla, mutta näin on nyt hyvä.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Minä olen pärjännyt ihan yksin. Olisi minulla tuolla aina jotain tarjolla, mutta näin on nyt hyvä.

Minä en oikein usko että pärjäisin kovin pitkään yksin. Siksi tilanne nyt on mikä on.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Minä en oikein usko että pärjäisin kovin pitkään yksin. Siksi tilanne nyt on mikä on.

Sitten saa tyytyä siihen, mitä saa.

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Sitten saa tyytyä siihen, mitä saa.

Niinpä. Joskus se on vaan vaikeaa.

• Anonyymi00002
      UUSI

En voi vastata tuohon koska en koskaan halua asua kenenkään muiden kuin omien lasteni kanssa! En ole koskaan eroni jälkeen haaveillut asuvani kenenkään kanssa, koska en koe tarvisevani yhtäkään uutta ihmistä elämääni! En ole enää projektissa mukana!

• Anonyymi00006
      UUSI

Joo! EI! Tulee mieleen yks ****** ei tykkää juttu. Legenda siis jo vuosien takaa. Ei mitään iloa tai positiivisuutta missään tai mistään asiasta, ei kehuja ei mitään nättiä sanaa mistään eikä kenellekkään. Tämä fiilis tarttuisi itseenkin. Kalseeta elämää eikä sopisi mulle ainakaan.

• Anonyymi00014
        UUSI

Jatkan vielä, että ihan ok ihminen muutoin.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Jatkan vielä, että ihan ok ihminen muutoin.

Ihan kuin kuvailisit sitä ihmistä jonka kanssa asun. On ihan ok muuten, mutta.....

• Anonyymi00007
      UUSI

Miettisin, miksi en huomannut asiaa ensimmäisillä treffeillä.

🦄

• Anonyymi00009
        UUSI

Se todellinen luonne ei näy ensimmäisillä treffeillä, se tulee esiin vasta vuosien aikana vähän kerrassaan, ja siihen toiseen tottuu vähän kerrassaan.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Se todellinen luonne ei näy ensimmäisillä treffeillä, se tulee esiin vasta vuosien aikana vähän kerrassaan, ja siihen toiseen tottuu vähän kerrassaan.

Normaalisti asia on kyllä noin.

Väitän kuitenkin, että pohjattoman negatiiviset ihmiset paljastavat luonteensa poikkeuksellisen nopeasti.

🦄

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Normaalisti asia on kyllä noin.

Väitän kuitenkin, että pohjattoman negatiiviset ihmiset paljastavat luonteensa poikkeuksellisen nopeasti.

🦄

Jospa nyt ei keskustellakaan mistään karikatyyristä, vaan tavallisesta ihmisestä joka vaan löytää ne negatiiviset asiat kaikesta. Välillä ihan oikeaan osuen, ja välillä hieman pieleen mennen. Itsekin olen elämän opettamana oppinut aika pessimistiksi, joten se ei niin kauhistuta minua. Mutta pidemmän päälle alkaa hieman rasittamaan.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Jospa nyt ei keskustellakaan mistään karikatyyristä, vaan tavallisesta ihmisestä joka vaan löytää ne negatiiviset asiat kaikesta. Välillä ihan oikeaan osuen, ja välillä hieman pieleen mennen. Itsekin olen elämän opettamana oppinut aika pessimistiksi, joten se ei niin kauhistuta minua. Mutta pidemmän päälle alkaa hieman rasittamaan.

Minä olin lapsena sellainen ihminen, joka aina huomasi asioiden ongelmat, koska olin jo lapsena hyvin analyyttinen.

Teini-ikäisenä opettelin pois siitä, että aina "huomaisin" kaiken negatiivisen. Siihen täytyy vain tottua, että maailmassa asiat ovat aina osittain pielessä, ja huomio täytyy oppia kiinnittämään eri tavalla eli asioiden parantamiseen.

Negatiivisuudesta on siis mahdollista oppia pois.

🦄

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Minä olin lapsena sellainen ihminen, joka aina huomasi asioiden ongelmat, koska olin jo lapsena hyvin analyyttinen.

Teini-ikäisenä opettelin pois siitä, että aina "huomaisin" kaiken negatiivisen. Siihen täytyy vain tottua, että maailmassa asiat ovat aina osittain pielessä, ja huomio täytyy oppia kiinnittämään eri tavalla eli asioiden parantamiseen.

Negatiivisuudesta on siis mahdollista oppia pois.

🦄

Sanopa tuo negatiiviselle ihmiselle.....

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Sanopa tuo negatiiviselle ihmiselle.....

Motivaatio muutokseen täytyy syntyä ihmisessä itsessään. Muiden sanomiset eivät auta.

Tarve muutokselle syntyy vasta, kun tuntuu tarpeeksi pahalta tarpeeksi kauan.

"The mind is its own place, and in it self
        Can make a Heav'n of Hell, a Hell of Heav'n."
        (John Milton: Paradise Lost)

🦄

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Motivaatio muutokseen täytyy syntyä ihmisessä itsessään. Muiden sanomiset eivät auta.

Tarve muutokselle syntyy vasta, kun tuntuu tarpeeksi pahalta tarpeeksi kauan.

"The mind is its own place, and in it self
        Can make a Heav'n of Hell, a Hell of Heav'n."
        (John Milton: Paradise Lost)

🦄

"Motivaatio muutokseen täytyy syntyä ihmisessä itsessään."

No sanopa tuo negatiiviselle ihmiselle... Arvaa millainen on vastaus.

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

"Motivaatio muutokseen täytyy syntyä ihmisessä itsessään."

No sanopa tuo negatiiviselle ihmiselle... Arvaa millainen on vastaus.

Miksi se pitäisi hänelle sanoa? Ei siitä olisi hyötyä.

🦄

• UUSI

En jaksaisi. Siksi kumppanin valintaan pitäisi käyttää aikaa ja harkintaa, jotta kykenee hyväksymään myös ne kumppanin negatiiviset puolet.

Jatkuva arvostelu ja lyttääminen nakertaa parisuhdetta ja aiheuttaa luottamuspulaa. Harva parisuhde kestää jatkuvaa, negatiivista, tunnelmaa.

• Anonyymi00021
        UUSI

Millä tavoin se aika ja harkinta auttaa hyväksymään sen toisen negatiiviset puolet?

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Millä tavoin se aika ja harkinta auttaa hyväksymään sen toisen negatiiviset puolet?

Aikaa ja harkintaa valita joku muu. Selkouutisista hyvää yötä.

• UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Voi antaa itselleen aikaa tarkkailla ja miettiä tilannetta. Pystyykö hyväksymään kumppaniehdokkaan negatiivisen puolen, onko kumppaniehdokas kehityskelpoinen, vai onko syytä heti laittaa kantapäät vastakkain ja sanoa "Adios!".

• Anonyymi00011
      UUSI

Todennäköisesti en olisi alun alkaenkaan muuttanut yhteen miehen kanssa, joka olisi jatkuvasti negatiivinen tai lyttäisi kaikki ajatukset ja ideat sekä tunteet.

• Anonyymi00012
      UUSI

Sanavalmius ei tunnu samalta ajalta yhdessä.

• Anonyymi00016
      UUSI

Onko ongelmia äitisi kanssa?

• Anonyymi00020
        UUSI

Ei. Pitäisikö olla?

• Anonyymi00023
      UUSI

Miettisin että voiskohan niissä asioissa olla jotain pointtiakin. On hyvä että edes jotkut harvat älyää varautua pahimpaan. Ettei tule yllätyksenä, niin kuin enemmistölle.

• Anonyymi00026
      UUSI

Tekisin yhdessä asioita jotka lisäävät molempien onnellisuuden ja tyytyväisyyden tunnetta.

• Anonyymi00031
        UUSI

Entä jos se toinen löytää niistäkin asioista negatiivisia puolia ja sanoo ne?

• Anonyymi00027
      UUSI

Tuskinpa edes päätyisin asumaan tuollaisen yksilön kanssa. Jos nyt jostain käsittämättömästä syystä joutuisin samaan asuntoon tuollaisen kanssa, niin en yksinkertaisesti puhuisi hänen kanssaan. Olen erinomaisen hyvä olemaan täysin hiljaa.

• Anonyymi00034
        UUSI

Valitettavasti minä olen erittäin puhelias, ihan ongelmallisen puhelias. Yritän opetella enemmän olemaan hiljaa. Koetan löytää sen suomalaisuuden ytimen sisältäni.

• Anonyymi00044
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Valitettavasti minä olen erittäin puhelias, ihan ongelmallisen puhelias. Yritän opetella enemmän olemaan hiljaa. Koetan löytää sen suomalaisuuden ytimen sisältäni.

Puhelias olisi minusta hyvin rasittavaa seuraa, ainakin jos hänelle pitäisi vastata. Osaan kyllä itsekin puhua, kun juttelututtaa, mutta yleensä olen mielummin hiljaa. Vaikka toiselle ei tarvisi vastatakaan, niin sellainen jatkuva höpöttelyn ääni olisi ärsyttävä äänimaisema.

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Puhelias olisi minusta hyvin rasittavaa seuraa, ainakin jos hänelle pitäisi vastata. Osaan kyllä itsekin puhua, kun juttelututtaa, mutta yleensä olen mielummin hiljaa. Vaikka toiselle ei tarvisi vastatakaan, niin sellainen jatkuva höpöttelyn ääni olisi ärsyttävä äänimaisema.

Tiedostan kyllä että se on ongelma. Ja yritän muuttaa sitä asiaa, usein vaan unohdan että pitää olla hiljaa. Suomalainen kulttuuri on aina ollut minulle haastavaa, enkä tunne sitä omakseni.

• Anonyymi00028
      UUSI

Se ei ole minulle koskaan mahdollista, että asuisin kenenkään muun kuin oman biologisen lapseni kanssa! Yrittäkää nyt todella ymmärtää, etten halua tutustua enää keneenkään koskaan! Ja tätä samaa mieltä olen ollut jo 20 vuoden ajan! Miksi olette yrittäneet pakottaa minua tutustumaan , koska olette aina tuoneet ns. esille jonkun sellainen ihmisen, joka ei kiinnosta minua tippaakaan ja tämä koskee kaikkia ehdokkaita! Minua ei kiinnosta enää passata ketään, eik minua kiinnosta kukaan niin että haluaisin jakaa ajatuksia hänen kanssaan. Se tuntuisi siltä kuin olisi vankilassa!

• Anonyymi00029
        UUSI

Olla yksin, on yhtä kuin olla vapaana yhdenkään uuden ihmisen haaveista ja elämästä kanssani! Se ei vain ole minun näköistä elämää enää koskaan! Pelkkä ajatuskin saa minut voimaan pahoin!

• UUSI

Kannattaa kysyä Disseltä :D

• Anonyymi00035
      UUSI

Ei huolta en vahingossakaan erehtyisi edes moisen seuraan mutta ihan uteliaisuudesta onko ihanaa elää negatiivisuudessa kuinka on vaikuttanu sinun elämääsi onko kovinkin positiivinen muilta osin kuin hiv testin osalta

• Anonyymi00038
        UUSI

Sinä et selvästi ole negatiivinen ihminen, vaan iloinen. Vahingoniloinen.

• UUSI

Jos asuu jonkun kanssa, niin voi silti rajata määrää, minkä verran viitsii kommentteja kuunnella. Ihmisissä on erilaisia huonoja puolia.

• Anonyymi00040
      UUSI

Tuokin kuulostaa paremmalta kuin moottoriturpa joka valittaa kaikesta ja haukkuu muita ihmisiä toisille, eikä sitten muusta puhukaan.

Minä lopetan kuuntelemisen. Poistun. Melusaastetta. Teillä sentään kuunnellaan sun puhetulvaasi, kun saat vastauksia 😉

Olen aika huono jaksamaan huomiota kaipaavia ihmisiä. Enkä ole seurankipeäkään.

Tosiaan eihän sitä tiedä millaisia piirteitä ihmisissä paljastuu vuosien edetessä. Jotkut voi olla vain tapoja, joita ei itse edes huomaa. Sitten elämän tapahtumat on voinut nostaa pintaan jotain johon reagoidaan huonosti.

Jotkut pahat viat näkee todella helposti heti. Välillä kuvittelen kivat ihmisetkin vetämässä rankkaa kilaria ja ilkeilemässä - valitettavasti ne kuvitelmat on ihan liian uskottavia 😕

xLiner

• Anonyymi00041
      UUSI

Käske hänen löytää jotain negatiivistä siitä omasta käytöksestään :D!!!

• Anonyymi00042
      UUSI

joku asuinympäristön tuli, hieno lehti.. ristisana-Ristokin lehdessä on.

palotinjuttu, palovaroittimista juttu, mibnua ärsytti patterin loppuminen niin aamuyöllä alkaa piippaamaan kovaan ääneen sellainen... nyt minulla 2 niitä palovaroittimia, jäi toinenkin toinenkin toimiva jäi minulle..

• Anonyymi00043
      UUSI

lyömällä vasaralla päähän, wei kannata, pitää yrittää elää yhteiskunnan laqittamilla säännöillä.

joku kun, niin aika hi4no lehti asukkaille tuleva .... jotenkin vartijoista jurru voivat käysdä taekastelemassa jotta ovat kunnossa... kun niin..

Mutta hyvä lehti tuollainen, hauskoja juttuja... ja painettu kunnollisesti komEA.

• Anonyymi00045
      UUSI

Jos toinen kuulee kaiken negatiivisinä kommentteina eli ei ole samaa mieltä itse koskaan.
      Oisko sekään kivaa, että toinen on ihan lapanen yesyesyes.
      Pidän tärkeänä, että ihmiset osaavat olla kriittisiä. Eivät ole niin johdateltavis.
      Toisille kriittisyys = negatiivisuus. En itse näin.
      Vilma

• UUSI

No kohta 16 vuotta jaksanut.

• Anonyymi00047
      UUSI

Tuskin olisin moisen persoonan seuraan eksynyt missään vaiheessa, en ennemmin enkä myöhemmin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      153
      4553
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      196
      3258
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      109
      2844
    4. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      148
      2820
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      35
      2805
    6. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      41
      2141
    7. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      13
      2017
    8. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      55
      2005
    9. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      1895
    10. Olet ainutlaatuinen

Sinussa on jotain, jota en osaa oikein edes pukea sanoiksi. Jotain paljon syvempää, kuin ulkoinen ihanuutesi. Jotain ain
      Ikävä
      38
      1139
    Aihe