Tutkijat ovat jo aiemmin todenneet, että Amoc on nyt heikoimmillaan
1 600 vuoteen ilmastokriisin seurauksena, ja varoittaneet, että merivirtajärjestelmä voi olla romahtamassa.
https://yle.fi/a/74-20220858
Kyllä ihminen on kova jätkä.
Atlantti aukesi n. 2oo miljoonaa vuotta sitten ja on sietänyt lämpökaudet, jääkaudet ja 1000 ppm hiilidioksidin.
Ja nyt ihmiskunta mukamas kaataa järjestelmän.
Uskomatonta tuubaa...
Päivän paniikki
5
250
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Täysin idioottimainen aloitus. AMOC:n jopa pysähtymisen vähättely on äärimmäisen typerää ja vaarallista. Sille asialle ei kyllä kannattaisi naureskella eikä sitä kannattaisi vähätellä, koska vaara on ihan todellinen. Jos AMOC jopa pysähtyisi sen vaikutukset olisi niin valtavat ja katastrofaaliset ettei sellaista riskiä missään tapauksessa kannata ottaa. Eli sen estämiseksi ettei niin käy pitää tehdä kaikki mahdollinen. Ja ton kaltaiset ketjun aloitukset ei auta asiaa yhtään.
T. miksuh- Anonyymi00004
Joo, nyt on kiire, ryhdymmekö lapioimaan vettä, vai kokoonnummeko ilmastopaneeliin keskustelemaan ongelman syvällisemmästä uhasta, tai ehkä jopa Gretan kutsumisesta alustamaan kokonaisratkaisun ohjaukseen.
Ei huolta, jyrkkä ja ehdoton ilmastokokouksen julkilausuma riittää siihen että maailmanloppu on taas yhteisten ponnistelujen tuloksena torjuttu. - Anonyymi00005
Olet naiivi.
"Amocin hidastuminen ei tuo Suomeen jääkautta, sanoo Ilmatieteen laitoksen tutkimusprofessori Timo Vihma.
Uusi tutkimus arvioi Amocin virtauksen puolittuvan vuosisadan loppuun mennessä. Todennäköisempi arvio on kuitenkin noin 30 prosentin hidastuminen Vihman mukaan.
Amocin voimakas heikkeneminen voisi viilentää Suomen talvia muutamalla asteella."
- Anonyymi00002
Kuka tutkija sen tutki 1600 vuotta sitten?
- Anonyymi00006
Turhaa hommaa
"Brittiläinen ilmastoalan yritys pumppaa talvisin merivettä merijään päälle pakastaakseen sen paksummaksi. Alustavat tulokset ovat yllättävän lupaavia"
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1641693Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1541300Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset219936- 71867
- 55766
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus63737- 46725
- 89691
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt198637- 52592