Huono käytös

Anonyymi-ap

Siedättekö toisilta huonoa käytöstä enemmän kuin toisilta? Jos siedätte, millä perusteella? Mikä oikeuttaa joillekin huonon käytöksen ja toisilta se kielletään ja tuomitaan heti?

41

435

3Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Siedän kohtelen heitä samoin ehkä vielä hieman huonommin he eivät itse siedä sitä kehotan aina tarkkailemaan omaa käytöstä jos se ei miellytä kuinka minä kohtelen

• Kaikkea ei voi kontrolloida. Pitää vaan valita taistelunsa.

• Anonyymi00002

Lapsilta, ja ehkä omilta vanhussukulaisiltaisilta.

Mutta en montaa kertaa samasta asiasta.

• Anonyymi00003

Minun tuttavapiiriin ei kuulu huonokäytöksisiä oikeistolaisjuntteja. Varakkaita ja hyväkäytöksisiä vasemmistolaisia toki kuuluu lisäkseni.

>Simiti<

• Anonyymi00008

Sinun palstakäytöksestä sain inspiraation tähän aloitukseen.

Miten itse arvioisit oman käytöksesi täällä? 10+?

• Anonyymi00015
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Sinun palstakäytöksestä sain inspiraation tähän aloitukseen.

Miten itse arvioisit oman käytöksesi täällä? 10 ?

Nooh. Joskus olen saattanut humalassa käyttäytyä rumasti. Anteeksi mokomasta.

>Simiti<

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Nooh. Joskus olen saattanut humalassa käyttäytyä rumasti. Anteeksi mokomasta.

>Simiti<

Joskus? Minun mielestä käyttäydyt enemmän huonosti kuin hyvin. Mutta se on vaan minun mielipide. Ehkä jotkut muut on tästä eri mieltä.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Joskus? Minun mielestä käyttäydyt enemmän huonosti kuin hyvin. Mutta se on vaan minun mielipide. Ehkä jotkut muut on tästä eri mieltä.

Uli uli vuh vuh

• Anonyymi00024
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Mitäs persujen trollitehtaalle muuta?

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Mitäs persujen trollitehtaalle muuta?

Ja heti vahvistat käsitykseni sinun käytöksestä.

• Anonyymi00004

Siedän melko paljon inhimillisyyttä (huonoa käytöstäkin ) jos henkilö pystyy tarkastelemaan omia kannanottojaan. Jos tyyppi sen sijaan on joustamaton tai muuten täynnä itseään, itsessäni nousee tietynlainen ehdottomuus pintaan.

Olen yleensä valmis sopimaan jos toinen sitä pyytää tai muuten on halukas pohtimaan, mistä ristiriidat johtuvat. Muistan huonosti, mistä riidat edes syntyivät, koska elän hetkessä. Edellisen päivän ärsytykset on usein unohdettu seuraavana päivänä.

En ole katkera tyyppi, vaikka välillä voin olla piikikäs… 🥹

• Anonyymi00005

Kommentti siis minulta.

-Thinksy

• Anonyymi00009

Minä en enää tässä iässä jaksa epäkohteliaita ihmisiä. Ihmiset on usein epäkohteliaita tietämättään. Joillakin se sosiaalisten taitojen kehittyminen on jäänyt hyvin vajaaksi. Ja loput on sosiaalisesti aika kömpelöitä.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Minä en enää tässä iässä jaksa epäkohteliaita ihmisiä. Ihmiset on usein epäkohteliaita tietämättään. Joillakin se sosiaalisten taitojen kehittyminen on jäänyt hyvin vajaaksi. Ja loput on sosiaalisesti aika kömpelöitä.

On ihan tervettä suojella itseään.

Riippuu myös huonosta käytöksestä. Olen itseasiassa oikeastaan melko tarkka siitä, millaisia ihmisiä hyväksyn lähelleni. Nyt, kun oikeasti mietin asiaa taidan tuomita ihmisiä melko herkästi. Luulen, että siedän paljonkin, mutta totuus on se, että joskus yksikin väärä sana tai ajattelematon teko, (kun se liittyy tietynlaisiin asioihin ja tilanteisiin), niin se oli siinä sitten. Alan pitää tuota ihmistä tyhmänä. Sitä tyhmän vaikutelmaa on todella vaikea muuttaa. Työssä on tietysti pakko sietää kaikenlaisia ihmisiä.

-Thinksy

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

On ihan tervettä suojella itseään.

Riippuu myös huonosta käytöksestä. Olen itseasiassa oikeastaan melko tarkka siitä, millaisia ihmisiä hyväksyn lähelleni. Nyt, kun oikeasti mietin asiaa taidan tuomita ihmisiä melko herkästi. Luulen, että siedän paljonkin, mutta totuus on se, että joskus yksikin väärä sana tai ajattelematon teko, (kun se liittyy tietynlaisiin asioihin ja tilanteisiin), niin se oli siinä sitten. Alan pitää tuota ihmistä tyhmänä. Sitä tyhmän vaikutelmaa on todella vaikea muuttaa. Työssä on tietysti pakko sietää kaikenlaisia ihmisiä.

-Thinksy

Erittäin hyvä pointti aloituksessa tuo, että kyse voikin olla siitä, että sietää toisilta huonoa käytöstä enemmän kuin toisilta. Siksi vastaukseni oli ristiriitainen. Pisti ajattelemaan, kiitos.

-Thinksy

• Anonyymi00006

Tietysti. Joitakin ihmisiä on enemmän pakko sietää kuin toisia.

• Anonyymi00007

Ja ei, en jää arvostelmaan ketään. Minä yksinkertaisesti vain häivyn paikalta ja poistun. jos kyseessä on henkilö, jonka käytöstä minun ei ole mikään pakko eikä tarve sietää. Kuten tuossa edellä jo todettiinkin, niin valitse taistelusi.

• Anonyymi00010

Ei ole pakko. Ei minun mielestäni. Sietämällä huonoa käytöstä antaa sellaisen signaalin, että se on ok eikä se tule sen jälkeen ikinä muuttumaan.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ei ole pakko. Ei minun mielestäni. Sietämällä huonoa käytöstä antaa sellaisen signaalin, että se on ok eikä se tule sen jälkeen ikinä muuttumaan.

Tuohan valitsee poistua paikalta.

Sivusta

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Sehän on hienoa, jos sinun ei ole pakko sietää ikinä yhtään mitään. Kuulostaa erikoisen etuoikeutetulta elämältä, eikä normaaleilla taviksilla ole tuollaiseen mahdollisuuksia, mutta siis todella hienoa sinulle.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ja kaikki asiat tässä maailmassa eivät muutu, vaikka kuinka "et sietäisi" niitä. Ne jatkuvat, teit mitä tahansa tai olis tekemättä.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Sehän on hienoa, jos sinun ei ole pakko sietää ikinä yhtään mitään. Kuulostaa erikoisen etuoikeutetulta elämältä, eikä normaaleilla taviksilla ole tuollaiseen mahdollisuuksia, mutta siis todella hienoa sinulle.

No työelämä on kyllä sellainen, että siellä joutuu joskus sietämään aika paljonkin paskaa. Aika paljon joutuu ihminen joskus elantonsa eteen kärsimään.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ja kaikki asiat tässä maailmassa eivät muutu, vaikka kuinka "et sietäisi" niitä. Ne jatkuvat, teit mitä tahansa tai olis tekemättä.

Ei tietenkään muutu. Ihmisten tyhmyys on ääretöntä. Mutta aina voi valita kuin paljon sitä sietää.

Kirjoitin alemmas, että työelämässä joutuu kyllä kieltämättä sietämään aika paljon skeidaa kun näyttäisi olevan enemmän sääntö kuin poikkeus se, että esimiesasemaan päätyy kusipäät. Mutta heitäkin vastaan löytyy aseita. Ne ovat usein pätemättömiä oman työnsä hoitamiseen ja silloin heidän pitää antaa vaan tehdä omat virheensä puuttumatta niihin.

Mutta vapaa aikana minun ei ole pakko sietää ainuttakaan idioottia.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ei tietenkään muutu. Ihmisten tyhmyys on ääretöntä. Mutta aina voi valita kuin paljon sitä sietää.

Kirjoitin alemmas, että työelämässä joutuu kyllä kieltämättä sietämään aika paljon skeidaa kun näyttäisi olevan enemmän sääntö kuin poikkeus se, että esimiesasemaan päätyy kusipäät. Mutta heitäkin vastaan löytyy aseita. Ne ovat usein pätemättömiä oman työnsä hoitamiseen ja silloin heidän pitää antaa vaan tehdä omat virheensä puuttumatta niihin.

Kuulostaa vakuuttelulta. Oletko varma?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kuulostaa vakuuttelulta. Oletko varma?

Tietysti olen varma. Onnea vaan yritykseen muuttaa kaikki maailman ikävät ihmiset jäkättämällä heille. 👍

• Anonyymi00030
        Anonyymi00019 kirjoitti:

No työelämä on kyllä sellainen, että siellä joutuu joskus sietämään aika paljonkin paskaa. Aika paljon joutuu ihminen joskus elantonsa eteen kärsimään.

Tuo edellinen kommentoija mitä ilmaisennnei joudu. Molempian etuoikeitettu asema tosiaan, mutta hienoa, että joillain on noin helppoa.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00020 kirjoitti:

"Mutta vapaa aikana minun ei ole pakko sietää ainuttakaan idioottia."

Sekin on hienoa. Itse tunnen vain tavallisia ihmisiä, jotka aina toisinaan käyttäytyvät myös huonosti ja joilla on toisinaan huonoja päiviä ja huonoja hetkiä.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Nyt muistakaa tämä joka kerta kun keskustelette simitin kanssa. Annatte hyväksynnän hänen huonolle käytökselle eikä hän edes vahingossakaan tule muuttamaan sitä.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Nyt muistakaa tämä joka kerta kun keskustelette simitin kanssa. Annatte hyväksynnän hänen huonolle käytökselle eikä hän edes vahingossakaan tule muuttamaan sitä.

En ole koskaan vastannut yhteenkään hänen möyhöämisviestiinsä. Olen keskustellut hänen kanssaan vain, kun hän käyttäytyy hyvin ja palkinnut näin hyvää käytöstä. Sillä ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta hänen käytökseensä.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

En ole koskaan vastannut yhteenkään hänen möyhöämisviestiinsä. Olen keskustellut hänen kanssaan vain, kun hän käyttäytyy hyvin ja palkinnut näin hyvää käytöstä. Sillä ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta hänen käytökseensä.

Virhe sekin. Ainoa, mitä se on siitä oppinut on se, että voi möläytellä ja käyttäytyä huonosti edelleen, kunhan muistaa joskus esittää asiallista ja mukavaa. Ja siltä on turha odottaa yhtään mitään muuta.

• Anonyymi00014

Huono käytös on eri asia kuin kohteliaisuuden puuttuminen. Miksi nämä sekoitetaan keskenään ja luodaan harha kuin olisivat synonyymejä?

• Anonyymi00037

Aaa, no nämä. Hyvä käytös - Huono käytös.

Mitä on olla erikseen kohtelias?

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Aaa, no nämä. Hyvä käytös - Huono käytös.

Mitä on olla erikseen kohtelias?

Kysy briteiltä.

• Anonyymi00022

En siedä huonoa käytöstä keneltäkään, mutta absoluuttista rajaa sille, sietääkö toisilta enemmän kuin toisilta, on vaikea vetää. Tilanteet ovat erilaisia, ihmisten välinen dynamiikka on erilainen, oma tunnetila ei ole aina samanlainen.. Jos esim havaitsen, että vastapuolella on mielenterveysongelmia, saatan antaa herkemmin olla.

Mikään ei oikeuta huonoa käytöstä eikä kenelläkään ole mitään erioikeuksia, mutta samaan hengenvetoon on todettava, että kaikki ei ole aina niin mustavalkoista. Jos vaikkapa dementiasta kärsivä henkilö käyttäytyy väkivaltaisesti, hänen tekonsa on tietysti väärin, mutta huomioiden hänen terveydentilansa, ei häntä voi pitää syyntakeisena.

Aletheias

• Anonyymi00032

Toiset ovat myös temperamenttisempia kuin toiset. Esim. suomalainen temperamentti on helposti melko vaisu. Hillitystä suomalaisesta taas tietynlainen avoimuus, varmuus ja äänekkyys voivat olla huonoa käytöstä. Millaisen käytöksen nyt kukin tulkitsee huonoksi.

Itse pidän enemmän vahvasti itseään ilmaisevista ihmisistä. Enkä tarkoita vahvalla ilmaisulla välttämättä tylyä käytöstä vaan tietynlaista heittäytymistä, avoimuutta, tunteellisiuutta ja sellaista hieman epätavallista tulokulmaa. Eräänlaista hetkeen antautumista. Haastan myös helposti ihmisiä ajoittain… en tarkoita pahaa, mutta ymmärrän kyllä, jos joku omasta käytöksestäni joskus ärsyyntyy.

-Thinksy

• Anonyymi00025

Siedän palstalla paremmin huonoa käytöstä, jos huomaan että ihminen on pois tolaltaan ja että asia menee tunteisiin. Tämä kielletään yleensä heti ja vedotaan aikuisuuteen.

Siedän huonommon huonoa käytöstä, joka piilotetaan näennäisesti hyvän käytöksen alle. Tämä oikeuttaa helposti huonoon käytökseen, koska se on hienovaraista.

• Anonyymi00027

Tänään.
      Tusinan verran pikkupoikia. Iso poika kuristamassa pienempää.
      Kyllä päästin sellaisen karjaisun ja uhkasin poliisilla.
      Jäkätin oikein kunnolla ja pitkään.
      Siinä tulevaisuuden toivottomuudet?
      Vilma

• Anonyymi00028

Hurjan kuuloinen tilanne 😲 Onneksi puutuit, tuossa olisi voinut käydä todella huonosti.

Hyvin tehty!

Aletheias

• Sietänyt elämäni aikana liikaakin. En vierailta ota enää vastaan yhtään perseilyä. Oman perheeni kiukuttelut vielä siedän, niihin on olemassa aina joku syy. Mutta vierailla ei ole kuin tekosyitä perseillä mulle.

• Anonyymi00036

En siedä huonoa käytöstä keneltäkään, ihan tasapuolisesti.

• Totta kai tulee epätasaisesti suhtautuneeksi huonokäytöksisiin ihmisiin, mutta jos sitä ryhtyisi analysoimaan ja vielä yrittäisi suhtautua kaikkiin täsmällisesti yhtälisellä tavalla, ei sitten tärkeämpiä asioita kerkiäisikään. -exKynis.mi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2241
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      7
      1863
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      239
      1391
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      228
      1053
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      100
      1001
    6. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1000
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      22
      977
    8. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      90
      865
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      21
      814
    10. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      770
    Aihe