Mistä kumpuaa nykyinen työttömien ja köyhien vihaaminen

Anonyymi-ap

Nyt jo eläkeläisiäkin vihataan. Tää foorumihan on paska, mutta kansan syvimpien rivien aatokset tää kyllä kertoo. Mulle on elämässä tapahtunut iso läjä ikäviä asioita. Minuuttiakaan en ole kadehtinut työttömiä,köyhiä eläkeläisiä. Suomi on todella pahassa jamassa kun kohdistetaan vihaa tuilla eläviä kohtaan. Voi sanoa että sisällissodan vaara on olemassa. Mitä ihmettä vaahtosuina vihaatte muita? Eikö teillä ole oma elämä elettävänä? Toki perussuomalaiset on puheillaan oikein yllyttänyt kansaa toisiaan vastaan, on niin hyvin määritelty millaiset ihmiset on hyväksyttäviä. Surkeaa , pelottavaa

274

1810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      `

      _______ Pelottavia ja Kansalaisia ERI-ARVOISTAVIA - Ovat Vain ;

      SDP:n ja LaitaVasemmiston ja MYRKYN-Vihreät -PUNIKKI-Kommunistit - !

      ______ Jos tuollaisia Kansan Vihollisia -Ei Olisi Yhtään - niin Kaikki Olis Hyvin - !

      .

      • Anonyymi00010

        Vasemmisto on hyvissä viroissa yliopistoissa, KELA:lla jne

        he eivät välttämättä vihaa työttömiä jos työtön tottelee , mutta jos työtön alkaa protestoida niin silloin ei hyvä heilu


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Vasemmisto on hyvissä viroissa yliopistoissa, KELA:lla jne

        he eivät välttämättä vihaa työttömiä jos työtön tottelee , mutta jos työtön alkaa protestoida niin silloin ei hyvä heilu

        https://ura.kela.fi/job/Helsinki-Juristi/1384484233/

        JURISTI

        Julkaisupäivä: 16.4.2026

        Sijainti: Helsinki, FI

        Yritys: Kela - Fpa

        Haemme osaavaa ja innostunutta vakinaista juristia vahvistamaan hankintayksikköämme.

        Roolissa pääset työskentelemään monipuolisesti julkisten hankintojen juridisten kysymysten parissa ja vaikuttamaan merkittäviin, yhteiskunnallisesti tärkeisiin hankintoihin. Keskeisiin tehtäviisi kuuluu hankintojen juridinen ohjaaminen hankintaprosessin kaikissa vaiheissa.

        Työskentelemme monipaikkaisesti eri puolilla Suomea, ja työskentely-paikkakuntasi on sovittavissa.


        Tarjoamme sinulle

        * mahdollisuuden osittaiseen etätyöhön
        * mielenkiintoisia ja vaikuttavia hankintoja
        * asiantuntevat työkaverit
        * mahdollisuuden olla kehittämässä uudistuvan yksikön toimintaa

        * palkan, joka on alkaen 5300€/kk.

        Odotamme, että sinulla on

        * oikeustieteen maisterin tutkinto
        aikaisempaa työkokemusta julkisista hankinnoista
        *erinomaiset asiakaspalvelu‑ ja vuorovaikutustaidot sekä selkeä ja vakuuttava kirjallinen ja suullinen ilmaisutaito
        *kyky työskennellä sujuvasti osana tiimiä, mutta myös itsenäinen ja oma‑aloitteinen työote
        *motivaatiota oman osaamisen kehittämiseen ja halua kasvaa ammatillisesti.

        Hyödyksi on myös, jos

        *sinulla on kokemusta IT‑juridiikasta ja -sopimuksista.


        Pidämme huolta työhyvinvoinnistasi, ja saat meillä kattavat työterveyspalvelut. Palautumistasi tuemme hyvinvointieduilla ja pitkillä lomilla.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        https://ura.kela.fi/job/Helsinki-Juristi/1384484233/

        JURISTI

        Julkaisupäivä: 16.4.2026

        Sijainti: Helsinki, FI

        Yritys: Kela - Fpa

        Haemme osaavaa ja innostunutta vakinaista juristia vahvistamaan hankintayksikköämme.

        Roolissa pääset työskentelemään monipuolisesti julkisten hankintojen juridisten kysymysten parissa ja vaikuttamaan merkittäviin, yhteiskunnallisesti tärkeisiin hankintoihin. Keskeisiin tehtäviisi kuuluu hankintojen juridinen ohjaaminen hankintaprosessin kaikissa vaiheissa.

        Työskentelemme monipaikkaisesti eri puolilla Suomea, ja työskentely-paikkakuntasi on sovittavissa.


        Tarjoamme sinulle

        * mahdollisuuden osittaiseen etätyöhön
        * mielenkiintoisia ja vaikuttavia hankintoja
        * asiantuntevat työkaverit
        * mahdollisuuden olla kehittämässä uudistuvan yksikön toimintaa

        * palkan, joka on alkaen 5300€/kk.

        Odotamme, että sinulla on

        * oikeustieteen maisterin tutkinto
        aikaisempaa työkokemusta julkisista hankinnoista
        *erinomaiset asiakaspalvelu‑ ja vuorovaikutustaidot sekä selkeä ja vakuuttava kirjallinen ja suullinen ilmaisutaito
        *kyky työskennellä sujuvasti osana tiimiä, mutta myös itsenäinen ja oma‑aloitteinen työote
        *motivaatiota oman osaamisen kehittämiseen ja halua kasvaa ammatillisesti.

        Hyödyksi on myös, jos

        *sinulla on kokemusta IT‑juridiikasta ja -sopimuksista.


        Pidämme huolta työhyvinvoinnistasi, ja saat meillä kattavat työterveyspalvelut. Palautumistasi tuemme hyvinvointieduilla ja pitkillä lomilla.

        Kelalta voi saada enemmänkin rahaa kuin 5300 €/kk

        esim aluepäällikkö saa 11 000 €/kk


      • Anonyymi00077

        Tää myrkky on juuri oiva esimerkki. Sekasin ku aamupuuro kirjoittaa noit samoja harhojaan.
        Ei täällä moni persu kirjoita rotuoppiaan, nää samat bostaa samaa köntsää päivästää päivään ja monta kertaa päivässä.
        Eli ei kannata niin hirveästi huolestua, tää suoli24 ei ole mittari millekään.


      • Anonyymi00135

        Se on SDP, joka saa köyhyyttä aikaiseksi ja köyhiä haluaa völätä maahan, saadakseen kannatusta ja ääniä.
        Antti Lindtman pysty mihinkään, pelastaa tämän maan köyhyydeltä. Laiskoja miehiä ja naisia, lakkoilevat vaan ja sairasta porukkaa.
        Miten ne tyhmät ja kykenemättömät rahattomat maksamaan Marinin velat pois. Lisää tulee velkaa, kun vasemmistolainen hallitus tuhosi kaiken yrittäjä henkisyyden maasta.
        Yrityksiä kaatui ja kaikki meni kannattamattomasi ja kalliiksi yrittää.


      • Anonyymi00143
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        https://ura.kela.fi/job/Helsinki-Juristi/1384484233/

        JURISTI

        Julkaisupäivä: 16.4.2026

        Sijainti: Helsinki, FI

        Yritys: Kela - Fpa

        Haemme osaavaa ja innostunutta vakinaista juristia vahvistamaan hankintayksikköämme.

        Roolissa pääset työskentelemään monipuolisesti julkisten hankintojen juridisten kysymysten parissa ja vaikuttamaan merkittäviin, yhteiskunnallisesti tärkeisiin hankintoihin. Keskeisiin tehtäviisi kuuluu hankintojen juridinen ohjaaminen hankintaprosessin kaikissa vaiheissa.

        Työskentelemme monipaikkaisesti eri puolilla Suomea, ja työskentely-paikkakuntasi on sovittavissa.


        Tarjoamme sinulle

        * mahdollisuuden osittaiseen etätyöhön
        * mielenkiintoisia ja vaikuttavia hankintoja
        * asiantuntevat työkaverit
        * mahdollisuuden olla kehittämässä uudistuvan yksikön toimintaa

        * palkan, joka on alkaen 5300€/kk.

        Odotamme, että sinulla on

        * oikeustieteen maisterin tutkinto
        aikaisempaa työkokemusta julkisista hankinnoista
        *erinomaiset asiakaspalvelu‑ ja vuorovaikutustaidot sekä selkeä ja vakuuttava kirjallinen ja suullinen ilmaisutaito
        *kyky työskennellä sujuvasti osana tiimiä, mutta myös itsenäinen ja oma‑aloitteinen työote
        *motivaatiota oman osaamisen kehittämiseen ja halua kasvaa ammatillisesti.

        Hyödyksi on myös, jos

        *sinulla on kokemusta IT‑juridiikasta ja -sopimuksista.


        Pidämme huolta työhyvinvoinnistasi, ja saat meillä kattavat työterveyspalvelut. Palautumistasi tuemme hyvinvointieduilla ja pitkillä lomilla.

        aaah rahaaaa


    • Anonyymi00002

      Työttömien vihaaminen kumpuaa usein siitä, että oma paha olo halutaan purkaa johonkin näkyvään ryhmään. On helpompi syyttää työtöntä kuin niitä rakenteita, päätöksiä ja taloudellisia olosuhteita, jotka oikeasti aiheuttavat köyhyyttä, epävarmuutta ja työttömyyttä.

      Työtön ei ole mikään yhteiskunnan vihollinen eikä moraalisesti huonompi ihminen. Työttömyys voi tulla kenelle tahansa: irtisanomisen, sairauden, iän, alan romahduksen, uupumuksen tai henkilökohtaisen kriisin kautta. Silloin ihminen tarvitsee tukea, ei halveksuntaa. On todella kylmää puhua kuin työttömyys olisi aina laiskuutta tai oma valinta. Moni työtön yrittää jatkuvasti päästä takaisin kiinni työelämään, mutta paikkoja ei ole, kaikki eivät ole samassa elämäntilanteessa, eikä ihminen muutu arvottomaksi siksi ettei hänellä ole palkkatyötä.

      Sama koskee köyhiä eläkeläisiä. He ovat tehneet pitkän elämän, kantaneet vastuuta ja rakentaneet tätä maata. Jos heidänkin päälleen syljetään, ongelma ei ole tuensaajissa vaan siinä, että empatia on rapautumassa.

      Todellinen yhteiskunnallinen mätä ei ole se, että joku saa tukea selvitäkseen, vaan se, että heikoimmista tehdään syntipukkeja. Kun tavalliset ihmiset saadaan vihaamaan toisiaan, huomio kääntyy pois niistä, joilla oikeasti on valtaa päättää asioista. Työttömien puolustaminen ei ole mitään sinisilmäisyyttä, vaan ihan perusihmisyyttä. Tänään työtön on joku toinen, huomenna se voi olla kuka tahansa meistä.

      • Anonyymi00004

        "Työttömyys voi tulla kenelle tahansa: irtisanomisen, sairauden, iän, alan romahduksen, uupumuksen tai henkilökohtaisen kriisin kautta."

        Työttömyys ei johdu sairauksista, irtisanomisesta, iästä, uupumuksesta, kriiseistä tai muistakaan kliseistä.

        Työttömyys johtuu siitä että Suomessa ei ole töitä. Milloin tämä menee jakeluun?

        "Silloin ihminen tarvitsee tukea, ei halveksuntaa. On todella kylmää puhua kuin työttömyys olisi aina laiskuutta tai oma valinta."

        Työtön ei tarvitse tukea. Työtön tarvitsee toimeentuloa. Se on ainoa asia jota työtön tarvitsee.

        Työtön ei tarvitse myöskään sun ruttoista emptiaasi, ei voi voivottelua kun tulee niin "kylmää" kohtelua, ei henkistätukea saati muutakaan psykologista apua saatanan torvi. Työttömyyden aiheuttama sosiaaliturvaorjuus eli köyhyys ei ole köyhän psykologinen ongelma joten ole hyvä ja lopeta tuo lempeä sosiaalipornoiluterrorismisi jo viimein ole hyvä.

        Toimeentulo on se mitä tarvitaan ja vain se. Kauanko näin yksinkertaisen asian tajuamiseen menee aikaa?


      • Anonyymi00005

        Heikkoon taloudelliseen asemaan ajettu ei ole heikko. Kukaan ei jaksa enää kuunnella tuota sääliinkutsuvaa viserrystä "yhteiskunnan heikko- osaisista" joille sinä omaan luuloteltuun hyvyyteesi rakastunut omissa tunteissasi onanoiva pelle tuputat narsistista myötätuntoasi.

        Työtön köyhä on aivan normaali ihminen. Ei oo totta herranjestas sentään! 😮😮😮😮


      • Anonyymi00009

        Jos molemmat ovat työttömiä ja molemmilla on saman verran rahaa käytettävissä, mutta toinen ostelee hintavia, yksittäisiä tuotteita suunnittelematta ja tunteella ja toinen taas suunnittelee tarkkaan etukäteen mitä ostaa ja ostaa kerralla enemmän. Ei se toinen ole siis laiska syntipukki ja syyllinen omaan pahaan oloon tai kun toisella ei ole rahaa vaan molemmilla on saman verran rahaa, toinen osaa vaan käyttää sitå rahaa järkevämmin ja toinen ei.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Jos molemmat ovat työttömiä ja molemmilla on saman verran rahaa käytettävissä, mutta toinen ostelee hintavia, yksittäisiä tuotteita suunnittelematta ja tunteella ja toinen taas suunnittelee tarkkaan etukäteen mitä ostaa ja ostaa kerralla enemmän. Ei se toinen ole siis laiska syntipukki ja syyllinen omaan pahaan oloon tai kun toisella ei ole rahaa vaan molemmilla on saman verran rahaa, toinen osaa vaan käyttää sitå rahaa järkevämmin ja toinen ei.

        Mitä ih met tä tämäkin Tauno siinä selostaa?

        Ei ole nyt kyllä taas mitään yhtymäkohtia tuolla jaarituksella keskustelun aiheeseen.

        Tauno ottaa nyt vaan lääkkeet ja menee nukkumaan. Ehkä huomenna on vähän kirkkaampi päivä.

        Tai sitten ei. 🧠


      • Anonyymi00088

        Katsoppas, ketkä eduskunnassa istuu ja haukkuu työttömiä, eläkeläisiä ja sairaita. Puoluetaustoiltaan vihervasrmmisto ja yllätys yllätys, neljänkympin tienoilla ja alle. Vapaan kasvatuksen hedelmiä, joille näiden omat vanhemmat ei ole opettaneet edes alkeellisimpiakaan käyyöstapoja. He, jos ketkä antaa sen mallin nuorille kansalaisille. Kaikki varmaan muistaa, kuka aloitti tämän nimittely- ja vihakulttuurin. Marin haukkui ensi töikseen "boomerit"! Sieltä se alkoi. Otetaanpa kauhuskenaario muutaman vuoden takaa seuraavaksi hallitukseksi, kansanmurhan lopullinen silaus.


      • Anonyymi00090
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        "Työttömyys voi tulla kenelle tahansa: irtisanomisen, sairauden, iän, alan romahduksen, uupumuksen tai henkilökohtaisen kriisin kautta."

        Työttömyys ei johdu sairauksista, irtisanomisesta, iästä, uupumuksesta, kriiseistä tai muistakaan kliseistä.

        Työttömyys johtuu siitä että Suomessa ei ole töitä. Milloin tämä menee jakeluun?

        "Silloin ihminen tarvitsee tukea, ei halveksuntaa. On todella kylmää puhua kuin työttömyys olisi aina laiskuutta tai oma valinta."

        Työtön ei tarvitse tukea. Työtön tarvitsee toimeentuloa. Se on ainoa asia jota työtön tarvitsee.

        Työtön ei tarvitse myöskään sun ruttoista emptiaasi, ei voi voivottelua kun tulee niin "kylmää" kohtelua, ei henkistätukea saati muutakaan psykologista apua saatanan torvi. Työttömyyden aiheuttama sosiaaliturvaorjuus eli köyhyys ei ole köyhän psykologinen ongelma joten ole hyvä ja lopeta tuo lempeä sosiaalipornoiluterrorismisi jo viimein ole hyvä.

        Toimeentulo on se mitä tarvitaan ja vain se. Kauanko näin yksinkertaisen asian tajuamiseen menee aikaa?

        On töitä, jos osaa tehdä kaikenlaista hommaa. Esim avustajista on kova pula.


      • Anonyymi00258

        Valtio ei maksa työeläkkeitä. Työeläke ei ole tukea. Kertynyt työeläke on palkasta maksettu. Työeläkevaroja on tallessa satoja miljardeja euroja, ja valtio ei pääse niihin käsiksi.

        AI-yhteenveto:
        Tämä pitää täysin paikkansa. Työeläke ei ole yhteiskunnan tukea tai sosiaalietuus sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan se on ansaittua sosiaaliturvaa.

        Tässä keskeiset perustelut:
        Perustuu työhön ja maksuihin: Työeläke karttuu henkilökohtaisen työhistorian, työtulojen ja niistä maksettujen työeläkemaksujen perusteella. Se on lykättyä palkkaa, jota on vakuutettu työuran aikana.

        Työeläkkeet rahoitetaan pääasiassa työntekijöiden ja työnantajien maksamista vakuutusmaksuista, ei suoraan valtion verovaroista.


      • Anonyymi00259

        Valtio ei maksa työeläkkeitä. Työeläke ei ole tukea. Kertynyt työeläke on palkasta maksettu. Työeläkevaroja on tallessa satoja miljardeja euroja, ja valtio ei pääse niihin käsiksi.

        AI-yhteenveto:
        Tämä pitää täysin paikkansa. Työeläke ei ole yhteiskunnan tukea tai sosiaalietuus sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan se on ansaittua sosiaaliturvaa.

        Tässä keskeiset perustelut:
        Perustuu työhön ja maksuihin: Työeläke karttuu henkilökohtaisen työhistorian, työtulojen ja niistä maksettujen työeläkemaksujen perusteella. Se on lykättyä palkkaa, jota on vakuutettu työuran aikana.

        Työeläkkeet rahoitetaan pääasiassa työntekijöiden ja työnantajien maksamista vakuutusmaksuista, ei suoraan valtion verovaroista.


      • Anonyymi00260

        Valtio ei maksa työeläkkeitä. Työeläke ei ole tukea. Kertynyt työeläke on palkasta maksettu. Työeläkevaroja on tallessa satoja miljardeja euroja, ja valtio ei pääse niihin käsiksi.

        AI-yhteenveto:
        Tämä pitää täysin paikkansa. Työeläke ei ole yhteiskunnan tukea tai sosiaalietuus sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan se on ansaittua sosiaaliturvaa.

        Tässä keskeiset perustelut:
        Perustuu työhön ja maksuihin: Työeläke karttuu henkilökohtaisen työhistorian, työtulojen ja niistä maksettujen työeläkemaksujen perusteella. Se on lykättyä palkkaa, jota on vakuutettu työuran aikana.

        Työeläkkeet rahoitetaan pääasiassa työntekijöiden ja työnantajien maksamista vakuutusmaksuista, ei suoraan valtion verovaroista.


      • Anonyymi00261

        Valtio ei maksa työeläkkeitä. Työeläke ei ole tukea. Kertynyt työeläke on palkasta maksettu. Työeläkevaroja on tallessa satoja miljardeja euroja, ja valtio ei pääse niihin käsiksi.

        AI-yhteenveto:
        Tämä pitää täysin paikkansa. Työeläke ei ole yhteiskunnan tukea tai sosiaalietuus sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan se on ansaittua sosiaaliturvaa.

        Tässä keskeiset perustelut:
        Perustuu työhön ja maksuihin: Työeläke karttuu henkilökohtaisen työhistorian, työtulojen ja niistä maksettujen työeläkemaksujen perusteella. Se on lykättyä palkkaa, jota on vakuutettu työuran aikana.

        Työeläkkeet rahoitetaan pääasiassa työntekijöiden ja työnantajien maksamista vakuutusmaksuista, ei suoraan valtion verovaroista.


      • Anonyymi00262

        Valtio ei maksa työeläkkeitä. Työeläke ei ole tukea. Kertynyt työeläke on palkasta maksettu. Työeläkevaroja on tallessa satoja miljardeja euroja, ja valtio ei pääse niihin käsiksi.

        AI-yhteenveto:
        Tämä pitää täysin paikkansa. Työeläke ei ole yhteiskunnan tukea tai sosiaalietuus sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan se on ansaittua sosiaaliturvaa.

        Tässä keskeiset perustelut:
        Perustuu työhön ja maksuihin: Työeläke karttuu henkilökohtaisen työhistorian, työtulojen ja niistä maksettujen työeläkemaksujen perusteella. Se on lykättyä palkkaa, jota on vakuutettu työuran aikana.

        Työeläkkeet rahoitetaan pääasiassa työntekijöiden ja työnantajien maksamista vakuutusmaksuista, ei suoraan valtion verovaroista.


      • Anonyymi00264
        Anonyymi00258 kirjoitti:

        Valtio ei maksa työeläkkeitä. Työeläke ei ole tukea. Kertynyt työeläke on palkasta maksettu. Työeläkevaroja on tallessa satoja miljardeja euroja, ja valtio ei pääse niihin käsiksi.

        AI-yhteenveto:
        Tämä pitää täysin paikkansa. Työeläke ei ole yhteiskunnan tukea tai sosiaalietuus sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan se on ansaittua sosiaaliturvaa.

        Tässä keskeiset perustelut:
        Perustuu työhön ja maksuihin: Työeläke karttuu henkilökohtaisen työhistorian, työtulojen ja niistä maksettujen työeläkemaksujen perusteella. Se on lykättyä palkkaa, jota on vakuutettu työuran aikana.

        Työeläkkeet rahoitetaan pääasiassa työntekijöiden ja työnantajien maksamista vakuutusmaksuista, ei suoraan valtion verovaroista.

        Osku Pajamäki on kirjoittanut kirjan Ahne sukupolvi jossa ihmettelee etteivät ikäihmiset tajua edes miten eläkejärjestelmä toimii. Ei ole mitään eläkekassaa johon työssä käyvät ovat säästäneet eläkerahojaan kuin pankkiin säästötilille. Eläkkeet maksetaan aivan samoin veronmaksajien rahoista kuin sosiaaliturva ja muut verorahoitteiset turvaverkot.


    • Anonyymi00003

      Mistä se johtuu? Loputtomasta järjestelmällisestä vihapropagandasta joka kumpuaa ja normiyhteiskunnan olemattomasta itsetunnosta.

      Jos normiyhteiskunnan ja hyvin toimeentulevien itsetunto olisi terve mitään ö- luokan kansalaisia ei myöskään olisi olemassa koska niille ei olisi tarvetta.

      Toinen vihapropagandan, eli tietoisen köyhien ja työttömien vastuuttamisen ja syyllistämisen syy on se että heidän ei haluta pääsevän ahdingostaan ylös koska heistä on liikaa hyötyä muille. Syyllinen köyhä on helpommin hyväksikäytettävissä. Kaikkihan tiedämme että omistavan luokan ja rikkaiden omaisuus on aina joko suoraan tai välillisesti köyhiä ja altavastaajan asemassa olevia hyväksikäyttämällä aikaansaatu.

      Se että köyhistä ja työttömistä on tehty yhteiskunnan virallinen syypää KAIKKIIN yhteiskunnan ongelmiin ei ole sattumaa. Kaikki hyväksikäyttö- ja riistokuviot perustuvat hyväksikäytön kohteen syyllistäminen ja vastustamiseen ja hyväksikäyttäjä yleensä esiintyy pelastavana uhrautuvana enkelinä joka joutuu kannattelemaan hyväksikäytön uhria kuin tämä olisi hyväksikäyttäjälle taakka.

      Kuvio kiteytyy munchausenin syndrooma by proxy- tyyppiseen kuvioon jossa valtaa käyttävä osapuoli ensin itse tahallisesti aiheuttaa kaikki ongelmat vallankäytön kohteelleen ja sitten esittää huolenpitäjää. Tarkoitus on pitää orjasuhdetta yllä josta vallankäyttäjä itse hyötyy.

    • Anonyymi00006

      ennen sai vain vain leipä rahat ,

      • Anonyymi00015

        Silloin monet talonisännät saivatkin puukosta


      • Anonyymi00024

        Eipä ole tuosta juuri ajat muuttuneet.


    • Anonyymi00007

      Siksi, että työtömät saa pahimmillaan jopa enemmän tukina kun työssä olevat pienipalkkaiset tekijät!!!

      Omakohtaisesti valitsin sen työn vaikka pienempikin palkka, kunha se oli omanmielen mukaista. Elämä on kuitenkin oma ja tavoitteet omat jotka jopa toteutuneet.
      Tärkein toteutuminen on itselleni se että pääosiltaan nautin työstäni, että taloudellisesti pärjään nyt olevalla eläkkeelläni ja säästötililläni ilman syvää kyykkyä ja tukia hakien.

      Työtön jolla jo 3-25v työttömyyttä takana on se sormenosoituksen paikka miksi niille maksetaan eläminen asumisineen kaikkineen?

      • Anonyymi00008

        Kaiken paskan sinäkin elämäntapatrolli olet uskovinasi mitä ammattivalehtelevat poliitikot omasta hatustaan vetävät.

        Viimeisin ufo- juttu on oikeistopoliitikkojen ja wanna- be oikeistopoliitikkopyrkyreiden elämänkokemattomien nuorten kirkasotsien väite jota he viljelevät pitkin somea, että toimeentulotuella elävä perhe tienaa enemmän kuin koulutettu työssäkäyvä perhe. Miten jumalauta joku voi olla niin tyhmä että uskoo näin psykoottisia juttuja.

        Väitteen mukaan siis kokoaikatyössä käyvä koulutettu täyttä tessin mukaista palkkaa nostava perhe, jonka tulot muodostuvat kahden aikuisen palkan lisäksi myös esim lapsilisistä, muiden työsuhteeseen liittyvien lisien ja etujen yhteissummasta tienaa VÄHEMMÄN kuin perhe joka elää toimeentulotukia kerjäten.

        Täytyy olla aivojen tila aika laho jos todella joku tällaista vihapropagandaa uskoo.

        Yhtään ainutta dokumenttia eivät valehtelevat vihanlietsojapoliitikkomme tai edes toimittajat ole julkisuuteen antaneet että millaisista laskemista nämä tutkimustulokset tulevat. Mitä tahansa voi väittää. Todisteita ei tarvita. Kun sosiaalitukiorjia lynkataan.👹


      • Anonyymi00014

        Aika surkea on palkka jos tuet ovat paremmat.Eikö se ole oma syy kun tekee noin huonolla palkalla töitä? Turha haukkua työttömiä omasta tyhmyydestään


      • Anonyymi00019

        Olen saanu useaan otteeseen pienempää palkkaa rasjaasra työstä kuin jotkut saa työttömyyskorvausta. Mitä sit? Ei kiinnosta yhtään. Elän nääs omaa elämääni, melkosen tyytyväisenä.


      • Anonyymi00023

        Täysin syyttömiä ne työttömät ovat palkkasi määrälle. Koita sille pienelle palkallesi hakea syyllistä jostain muualta, vaikka itsestäsi.


    • Anonyymi00012

      Kaikki väkivalta pitää kohdistaa politiikoihin automaattisesti

      • Anonyymi00017

        Varsinkin kokoomuslaisiin. 6 ft under on ainoa tepsivä keino tuohon porukkaan.


    • Anonyymi00013

      Mielenterveysongelmista se kertoo

    • Anonyymi00016

      Suomessa vain 20-40-vuotiaat, terveet ja työssäkäyvät ovat hyväksyttyjä kansalaisia.

    • Anonyymi00018

      Minä taas vihaan osaa yrittäjiä. En missään nimessä kaikkia. Osa toimmii ihan reilusti, mutta ennenkaikkia vihaaan niitä yrittäjiä jotka ottaa jatkuvasti jotain opskelija harjoittelijoita ja 9€/ työkokeiljoita ja kierrättä niitä jatkuvasti koskaan ketään palkkaamatta normaalilla palkalla!

      Samaten jossain määrin vihaan myös super rikkaita jotka pakenevat veroja pakoon johkin monacoon tai muuhun veropataiisi maahan vaikka suomen verojen jälkeenkin heillä jäisi ihan riittävästi rahaa verojen jälkeenkin ja kaikki rahat elämään heillä on jo saavutettu. Yhtään ei tavitsisi enää kerätä ja ahnehtia lisää rahaa!

      • Anonyymi00020

        Pienyrittäjät ei yleensä pysty palkkaamaan, vaikka kuinka tarttis. Moni meistä kuntouttavassa työtoiminnasa ollut on kiitollinen kun saimme palata hyödyllisiksi ihmisiksi. Moni yrittäjä 8n kiitollinen kun sai kipeästi tarvitsemaansa apua. Näin.


    • Ei täällä kukaan työttömiä vihaa. Kaikki siihen viittaavat lausumat täällä ovat provokatiivisiksi tarkoitettuja taikka sitten vastareaktioita provokaatioihin, joissa mukamas työttömät kertovat työttömyyden ihanuudesta.

      • Anonyymi00021

        Osaako palstan virallinen viisastelija kysyä sen seuraavan kysymyksen: Miksi mainitsemiasi provokaatioita suolletaan joka foorumi täyteen mikäli tarkoitus ei ole lietsoa vihaa työttömiä kohtaan? Mistä provokaation tarve tulee jos ei työttömiin kohdistuvasta vihasta?


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Osaako palstan virallinen viisastelija kysyä sen seuraavan kysymyksen: Miksi mainitsemiasi provokaatioita suolletaan joka foorumi täyteen mikäli tarkoitus ei ole lietsoa vihaa työttömiä kohtaan? Mistä provokaation tarve tulee jos ei työttömiin kohdistuvasta vihasta?

        Jos missään vaan näkyy näitä itseaiheutetun työttömyyden, laiskuuden ja joutenolon ylistäjiä, näitä tyyppejä jotka haukkuu työtätekeviä lampaiksi ja ties vaikka miksi niin ovat ansainneet arvostelua, jopa vittuilua toiminnastaan. Kyselkää vaan miksi joitain työttömiä yksilöitä vihataan ja inhotaan niin ainakin tästä syystä. Harmillista vaan että pienen joukon k....päitä takia mielensä pahoittaa moni muu joka ei itseään yhteiskunnan loiseksi ja elätiksi miellä


      • Anonyymi00021 kirjoitti:

        Osaako palstan virallinen viisastelija kysyä sen seuraavan kysymyksen: Miksi mainitsemiasi provokaatioita suolletaan joka foorumi täyteen mikäli tarkoitus ei ole lietsoa vihaa työttömiä kohtaan? Mistä provokaation tarve tulee jos ei työttömiin kohdistuvasta vihasta?

        Provokaatiot voi tulla työttömiltä, jolloin he purkavat pahaa oloaan julkisesti eräänlaisen itseruoskinnan muodossa. Tai, provokaatiot voivat tulla mistä tahansa, jopa joltakulta, joka vain kokee mielihyvää saadessaan sananvaihtoa aikaiseksi. Tai ne provokaatiot tulevat joltakulta, joka on palkattu saamaan sananvaihtoa aiheesta aikaiseksi.

        Yhteiskunnassa, tai pikemminkin sen liepeillä, on aina kysyntää eripuran luomiselle. Tämä siksi, että yhteiskunnassa on eletään kuten muutkin elävät, josta syystä liepeillä elävät eivät lakkaa kadehtimasta heitä. Mistä syystä kukin siellä liepeillä on, sitä emme tiedä, koska syyt ovat yksilölliset, mutta yhteisössä elämisen taidot ovat jossain määrin aina taustalla. Jotkut niitä taitoja haluavat oppia, ja toiset, joko eivät halua, taikka eivät kykene niitä oppimaan.


      • Anonyymi00040
        rytmimunat kirjoitti:

        Provokaatiot voi tulla työttömiltä, jolloin he purkavat pahaa oloaan julkisesti eräänlaisen itseruoskinnan muodossa. Tai, provokaatiot voivat tulla mistä tahansa, jopa joltakulta, joka vain kokee mielihyvää saadessaan sananvaihtoa aikaiseksi. Tai ne provokaatiot tulevat joltakulta, joka on palkattu saamaan sananvaihtoa aiheesta aikaiseksi.

        Yhteiskunnassa, tai pikemminkin sen liepeillä, on aina kysyntää eripuran luomiselle. Tämä siksi, että yhteiskunnassa on eletään kuten muutkin elävät, josta syystä liepeillä elävät eivät lakkaa kadehtimasta heitä. Mistä syystä kukin siellä liepeillä on, sitä emme tiedä, koska syyt ovat yksilölliset, mutta yhteisössä elämisen taidot ovat jossain määrin aina taustalla. Jotkut niitä taitoja haluavat oppia, ja toiset, joko eivät halua, taikka eivät kykene niitä oppimaan.

        Provokaatiot voivat tulla vaikka avaruusolioilta tai menninkäisiltä. Omapahaolo vaivaa heitäkin.

        Besserwisser tietää kertoa että työttömät itse lietsovat vihaa itseään kohtaan. Kerrotko vielä mihin he tällaisella itseensä kohdistuvalla vihanlietsonnalla pyrkivät? Auttaako se väittämääsi yhteiskunnan "liepeillä" elävien työttömien potemaan parempiosaisia kohtaan kokemaansa kateuteen jotenkin?

        "Tai ne provokaatiot tulevat joltakulta, joka on palkattu saamaan sananvaihtoa aiheesta aikaiseksi."

        Oletko itse yksi palkollisista trolleista? Ainakin beittaaminen onnistuu kuin ammattilaiselta.


      • Anonyymi00040 kirjoitti:

        Provokaatiot voivat tulla vaikka avaruusolioilta tai menninkäisiltä. Omapahaolo vaivaa heitäkin.

        Besserwisser tietää kertoa että työttömät itse lietsovat vihaa itseään kohtaan. Kerrotko vielä mihin he tällaisella itseensä kohdistuvalla vihanlietsonnalla pyrkivät? Auttaako se väittämääsi yhteiskunnan "liepeillä" elävien työttömien potemaan parempiosaisia kohtaan kokemaansa kateuteen jotenkin?

        "Tai ne provokaatiot tulevat joltakulta, joka on palkattu saamaan sananvaihtoa aiheesta aikaiseksi."

        Oletko itse yksi palkollisista trolleista? Ainakin beittaaminen onnistuu kuin ammattilaiselta.

        Taustalla on erikoisen luokittelevaa ajattelua, jos väittää, etteivät työttömät kykene provosoimaan netin keskustelupalstoilla. Jos työtön provosoi vihaisen kommentin työttömiä kohtaan, voi hän sen jälkeen uhriutua ja kertoa suurella fontilla, että "näin meitä työttömiä syrjitään" ja saada sillä tavalla kannatusta omalle asialleen, olipa se mikä tahansa.

        Ylipäätään mikä tahansa mikä vahvistaa vastakkainasettelua "meidän" ja "muiden" välillä on kannattavaa, jos yrittää saada aikaiseksi vahvaa yhteisöä, olipa se yhteisö miten pieni tahansa.


      • Anonyymi00140
        rytmimunat kirjoitti:

        Taustalla on erikoisen luokittelevaa ajattelua, jos väittää, etteivät työttömät kykene provosoimaan netin keskustelupalstoilla. Jos työtön provosoi vihaisen kommentin työttömiä kohtaan, voi hän sen jälkeen uhriutua ja kertoa suurella fontilla, että "näin meitä työttömiä syrjitään" ja saada sillä tavalla kannatusta omalle asialleen, olipa se mikä tahansa.

        Ylipäätään mikä tahansa mikä vahvistaa vastakkainasettelua "meidän" ja "muiden" välillä on kannattavaa, jos yrittää saada aikaiseksi vahvaa yhteisöä, olipa se yhteisö miten pieni tahansa.

        Aivan kaikki työttömiä kohtaan vihaa lietsovat viestit ovat tulleet työttömiltä itseltään. Kaikki yhteiskunnassa ilmenevä halveksunta ja syyllistäminen työttömiä vastaan on työttömien omaa käsialaa koska he ovat kateellisia menestyjille ja haluavat uhriutua. Koska työttömillä on joku mielikuvituksellinen "yhteisö" jota he haluavat tällä tavoin vahvistaa saamalla aikaan vastakkainasettelua työttömien ja muiden välille.

        Sanoo rytmimuna.

        Mitä tuokin rytmimunan mielipide on jos ei vihanlietsontaa työttömiä vastaan?

        Rytmimuna ei ilmeisesti tiedä vielä sitäkään että lähes puoli miljoonaa työtöntä muodostuu kaikista yhteiskuntaluokista, koulutus ja työhistoriataustaisista ihmisistä. Työttöminä on kaikkea kouluttamattomien ja akateemisesti koulutettujen väliltä. Nämä kaikki muodostavat siis jonkun uhriutuneen yhteisön jotka haluavat vahvistaa jotain yhteistä ryhmäidentiteettiään lietomalla vihaa palstoilla itseään vastaan.

        Tietää rytmimuna a.k.a keittiöpsykologian tohtori opettaa.


      • Anonyymi00141
        Anonyymi00140 kirjoitti:

        Aivan kaikki työttömiä kohtaan vihaa lietsovat viestit ovat tulleet työttömiltä itseltään. Kaikki yhteiskunnassa ilmenevä halveksunta ja syyllistäminen työttömiä vastaan on työttömien omaa käsialaa koska he ovat kateellisia menestyjille ja haluavat uhriutua. Koska työttömillä on joku mielikuvituksellinen "yhteisö" jota he haluavat tällä tavoin vahvistaa saamalla aikaan vastakkainasettelua työttömien ja muiden välille.

        Sanoo rytmimuna.

        Mitä tuokin rytmimunan mielipide on jos ei vihanlietsontaa työttömiä vastaan?

        Rytmimuna ei ilmeisesti tiedä vielä sitäkään että lähes puoli miljoonaa työtöntä muodostuu kaikista yhteiskuntaluokista, koulutus ja työhistoriataustaisista ihmisistä. Työttöminä on kaikkea kouluttamattomien ja akateemisesti koulutettujen väliltä. Nämä kaikki muodostavat siis jonkun uhriutuneen yhteisön jotka haluavat vahvistaa jotain yhteistä ryhmäidentiteettiään lietomalla vihaa palstoilla itseään vastaan.

        Tietää rytmimuna a.k.a keittiöpsykologian tohtori opettaa.

        Lähes puoli miljoonaa työtöntä muodostaa rytmimunan mikä- mikä-maailmassa uhriutuneen yhteisön joka haluaa itse lietsoa vihaa itseään vastaan vahvistaakseen jotain mielikuvituksellista työttömien yhteistä ryhmäidenteettiä jonka kaikkitietävä palstatsykologi on omassa päässään keksinyt.

        Tiedoksi: Työtön on henkilö joka ei käy ansiotyössä ja on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi työllisyyspalveluihin. Siinä kaikki. Työttömillä, saati sitten sosiaaliturvan varassa elävillä ei ole ryhmäidentiteettiä, arvon palstatrolli.

        Pitkäaikaistyötön tohtori tuskin tuntee kovinkaan paljoa yhteishenkeä jonkun maahanmuuttajataustaisen luku- ja kirjoitustaidottoman työttömän kanssa. Työttömäksi jäänyt lääkäri tuskin kokee tarvetta lyöttäytyä samaan leiriin koulupudokkaan valkilakierteestä ulos pyristelleen työttömän kanssa yhteishenkeä tuntien ja ryhmäidentiteettiä vahvistaen koska ollaan niin samiksii.

        Rytmimunan kaltaisten kehareiden maailmassa toki on helpompaa uskotella itselleen että aina kun työtön tohtii kritisoida yhteiskunnan kusipäisyyttä ja järjestelmän mädännäisyyttä laittomuuksineen kaikkineen työttömiä sosiaaliturvaorjia vastaan, kyse on vain taas työttömien ressukoiden uhriutumisesta. Järjestelmässä ei voi vikaa olla. Ainakaan muuta vikaa kuin että se tekee työttömän elämästä liian "helppoa". Laiska ajattelija ei jaksa ajatella omaa nenää pidemmälle koska on helpompi ripustautua kliseisiin ja iän ikuisiin mielikuviin siitä millaisia ihmisiä työttömät ovat henkilöinä.

        Kun rytmimuna lietsoo päivästä toiseen vihaa ja halveksuntaa työttömiä vastaan joka palstalla, hän julistaa että ne on työttömät itse jotka lietsovat vihaa itseään vastaan. Koska työttömät ovat niin tyhmiä ja asennevammaisia ihmisiä että haluavat joukkouhriutua keskenään ja oikeuttaa tällä lailla rytmimunan pyhillä verorahoilla loisimista. Eikä torvi tajua että tuollaisen väitteen esittäminen on itsessään juuri sitä halveksunnan lietsontaa josta puhutaan.

        Rytmimunan olematon itsetunto vaatii tätä. Mihin sinäkin ameeba joutuisit ilman sosiaaliturvaorjia työttömiä?


      • Anonyymi00141 kirjoitti:

        Lähes puoli miljoonaa työtöntä muodostaa rytmimunan mikä- mikä-maailmassa uhriutuneen yhteisön joka haluaa itse lietsoa vihaa itseään vastaan vahvistaakseen jotain mielikuvituksellista työttömien yhteistä ryhmäidenteettiä jonka kaikkitietävä palstatsykologi on omassa päässään keksinyt.

        Tiedoksi: Työtön on henkilö joka ei käy ansiotyössä ja on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi työllisyyspalveluihin. Siinä kaikki. Työttömillä, saati sitten sosiaaliturvan varassa elävillä ei ole ryhmäidentiteettiä, arvon palstatrolli.

        Pitkäaikaistyötön tohtori tuskin tuntee kovinkaan paljoa yhteishenkeä jonkun maahanmuuttajataustaisen luku- ja kirjoitustaidottoman työttömän kanssa. Työttömäksi jäänyt lääkäri tuskin kokee tarvetta lyöttäytyä samaan leiriin koulupudokkaan valkilakierteestä ulos pyristelleen työttömän kanssa yhteishenkeä tuntien ja ryhmäidentiteettiä vahvistaen koska ollaan niin samiksii.

        Rytmimunan kaltaisten kehareiden maailmassa toki on helpompaa uskotella itselleen että aina kun työtön tohtii kritisoida yhteiskunnan kusipäisyyttä ja järjestelmän mädännäisyyttä laittomuuksineen kaikkineen työttömiä sosiaaliturvaorjia vastaan, kyse on vain taas työttömien ressukoiden uhriutumisesta. Järjestelmässä ei voi vikaa olla. Ainakaan muuta vikaa kuin että se tekee työttömän elämästä liian "helppoa". Laiska ajattelija ei jaksa ajatella omaa nenää pidemmälle koska on helpompi ripustautua kliseisiin ja iän ikuisiin mielikuviin siitä millaisia ihmisiä työttömät ovat henkilöinä.

        Kun rytmimuna lietsoo päivästä toiseen vihaa ja halveksuntaa työttömiä vastaan joka palstalla, hän julistaa että ne on työttömät itse jotka lietsovat vihaa itseään vastaan. Koska työttömät ovat niin tyhmiä ja asennevammaisia ihmisiä että haluavat joukkouhriutua keskenään ja oikeuttaa tällä lailla rytmimunan pyhillä verorahoilla loisimista. Eikä torvi tajua että tuollaisen väitteen esittäminen on itsessään juuri sitä halveksunnan lietsontaa josta puhutaan.

        Rytmimunan olematon itsetunto vaatii tätä. Mihin sinäkin ameeba joutuisit ilman sosiaaliturvaorjia työttömiä?

        Kaikki puolimiljoonaa työtöntä eivät ole täällä provosoimassa.


      • Anonyymi00174
        rytmimunat kirjoitti:

        Kaikki puolimiljoonaa työtöntä eivät ole täällä provosoimassa.

        Ei kukaan niin väittänyt. Sinä sen sijaan väität että lähes puoli miljoonaa työtöntä muodostaa joukon jolla on ryhmäidentiteetti jota he vahvistavat "meihin" ja "heihin" luokittelulla.

        Aika harhainen väite etteikö yhteiskunnassa ole työttömiä ja sosiaaliturvaorjia kohtaan erittäin myrkyllisiä asenteita ja yrittää uskotella että se on vain työttömien sisiaaliturvaorjien OMAA kompleksusuutta kun samaan aikaan eturivin poliitikkojenkin suulla työttömiä sosiaaliturvaorjia syytetään milloin työnvieroksunnasta ja milloin sosiaaliaaliturvan väärinkäytöstä ja kohdellaan kuin kolmevuotiaita.

        Ja oho niinhän sinäkin mulkero teet jatkuvasti.


      • Anonyymi00174 kirjoitti:

        Ei kukaan niin väittänyt. Sinä sen sijaan väität että lähes puoli miljoonaa työtöntä muodostaa joukon jolla on ryhmäidentiteetti jota he vahvistavat "meihin" ja "heihin" luokittelulla.

        Aika harhainen väite etteikö yhteiskunnassa ole työttömiä ja sosiaaliturvaorjia kohtaan erittäin myrkyllisiä asenteita ja yrittää uskotella että se on vain työttömien sisiaaliturvaorjien OMAA kompleksusuutta kun samaan aikaan eturivin poliitikkojenkin suulla työttömiä sosiaaliturvaorjia syytetään milloin työnvieroksunnasta ja milloin sosiaaliaaliturvan väärinkäytöstä ja kohdellaan kuin kolmevuotiaita.

        Ja oho niinhän sinäkin mulkero teet jatkuvasti.

        Jaahas, täällä pystytellään olkiukkoja ja hyökätään niitä vastaan, että rapa roiskuu. Jos kaikki työttömät eivät ole täällä keskustelemassa, ja provosoimassa, luonnollisestikaan minun kommenttini eivät silloin koske kaikkia työttömiä. Ainoastaan niitä, jotka ovat täällä. Mitä toksisuuteen ja harhaisuuteen tulee, on kaikkea sitä väittää, etteikö minun mielestäni työttömiä kohtaan olisi ikäviäkin asenteita. Tottakai on. Aivan samoin on ikäviä asenteita työssäkäyviäkin kohtaan ja niitä ikäviä asenteita työssäkäyviä kohtaan esittävät työttömiksi itseään sanovat.

        Tosiasia on, että tällaisilla keskustelupalstoilla on joidenkin mielestä mukava saada aikaiseksi raivoisia reaktioita keskustelijoiden taholta. Sitä voisi kutsua kimppuun usuttamiseksi, taikka vain iloksi saada joku suuttumaan. Kun joku saadaan suuttumaan, voidaan hänen suuttumuksensa valjastaa johon muuhunkin, ehkäpä jopa johonkin poliittiseen. Minun nähdäkseni työssäkäyvällä ihmisellä ei ole mitään syytä saada työtöntä kanssaeläjää suuttumaan tarpeettomaasti, varsinkaan työssäkäyviin. Sellainen halu ja tarve voisi olla ainoastaan jollain sellaisella, joka ei ole onnistunut työmarkkinoilla myymään osaamistaan, josta syystä hän myy katkeruuttaan täällä.

        Provosoiminen ei ole yksinkertaista, jos mietimme sitä hyöty-haitta laskelmalla. Toki, lyhytaikaisesti se on vain jonkun ärsyttämistä, että hänestä saadaan jokin reaktio esille. Provosoiminen saattaa kuitenkin olla pitkäaikaista ja asenteisiin vaikuttamista, mutta toisaalta myös ihan vain siitä ilosta tehtyä, että joku saisi raivarin.


      • Anonyymi00197
        rytmimunat kirjoitti:

        Jaahas, täällä pystytellään olkiukkoja ja hyökätään niitä vastaan, että rapa roiskuu. Jos kaikki työttömät eivät ole täällä keskustelemassa, ja provosoimassa, luonnollisestikaan minun kommenttini eivät silloin koske kaikkia työttömiä. Ainoastaan niitä, jotka ovat täällä. Mitä toksisuuteen ja harhaisuuteen tulee, on kaikkea sitä väittää, etteikö minun mielestäni työttömiä kohtaan olisi ikäviäkin asenteita. Tottakai on. Aivan samoin on ikäviä asenteita työssäkäyviäkin kohtaan ja niitä ikäviä asenteita työssäkäyviä kohtaan esittävät työttömiksi itseään sanovat.

        Tosiasia on, että tällaisilla keskustelupalstoilla on joidenkin mielestä mukava saada aikaiseksi raivoisia reaktioita keskustelijoiden taholta. Sitä voisi kutsua kimppuun usuttamiseksi, taikka vain iloksi saada joku suuttumaan. Kun joku saadaan suuttumaan, voidaan hänen suuttumuksensa valjastaa johon muuhunkin, ehkäpä jopa johonkin poliittiseen. Minun nähdäkseni työssäkäyvällä ihmisellä ei ole mitään syytä saada työtöntä kanssaeläjää suuttumaan tarpeettomaasti, varsinkaan työssäkäyviin. Sellainen halu ja tarve voisi olla ainoastaan jollain sellaisella, joka ei ole onnistunut työmarkkinoilla myymään osaamistaan, josta syystä hän myy katkeruuttaan täällä.

        Provosoiminen ei ole yksinkertaista, jos mietimme sitä hyöty-haitta laskelmalla. Toki, lyhytaikaisesti se on vain jonkun ärsyttämistä, että hänestä saadaan jokin reaktio esille. Provosoiminen saattaa kuitenkin olla pitkäaikaista ja asenteisiin vaikuttamista, mutta toisaalta myös ihan vain siitä ilosta tehtyä, että joku saisi raivarin.

        Olkilukko olkiukko. Yhtään ainutta omaa ajatusta ei rytmimunalla päässä liiku.

        Beittaamisen maailmanennätysmies/-nainen siinä provoaa taas niin että rapa roiskuu. Kuvailit täsmällisesti juuri sitä mitä itse teet koko ajan.

        Vihan lietsonta, ylimielisyys, pilkka, iva ja halveksunta työttömiä kohtaan ei muutu miksikään sillä että naamioit sen näennäisen asialliseen ja analyyttiseen kaapuun. Ja nautit täysin siemauksin voitonriemuisesti kun pääset tavoitteeseesi ja saat sitten näitä "raivoisia" vastareaktioita jotka "todistavat" vain työttömien ominaisuuksia koskevien törkeiden väitteidesi "paikkansapitävyyden". On koirat älähdelleet taas kun kalikoita paiskotaan päin näköä.

        Kuten vaikkapa tässä:

        "Sellainen halu ja tarve voisi olla ainoastaan jollain sellaisella, joka ei ole onnistunut työmarkkinoilla myymään osaamistaan, josta syystä hän myy katkeruuttaan täällä."

        Puolen miljoonan työttömän työttömyys johtuu siitä etteivät he ole onnistuneet. He ovat epäonnistuneet myymään osaamistaan. He eivät ole onnistuneet työllistymään. Vika on aina työttömässä henkilössä joka ei ole "onnistunut" milloin missäkin. Koska työtön on niin elämässään epäonnistunut ihminen näinä huutavan työvoimapulan aikoina.

        Kaikesta päätellen rytmimuna ei ole itse työtön. Tämä spede kokee kuitenkin tarvetta luuhata työttömyys- foorumeilla beittaamassa 24/7 ahkeruudestaan huolimatta ja sitten analysoi työttömissä aikaansaamiaan reaktioita kuin olisi joku tutkija rottalaboratoriossa etsimässä todisteita rottien mädännäisyydestä.

        Joku tarve rytmimunalla on päivästä toiseen etsiä täikammalla todisteita siitä että työttömyys on työttömien vika, johtuu työttömien milloin mistäkin asennevammasta ja tarjoilla näitä aivottomia neuvojaan ja ohjeitaan siltä pohjalta että miten olis, työtön että "kouluttautuisit lisää" tai "opettelisit paremmin myymään osaamistasi".

        Joku fiksaatio tällä "asiallisella ja analyyttisella" provoripuloijalla - kiusaajalla -on työttömiä kohtaan ihan selvästi. Eihän hän muussa tapauksessa jaksaisi notkua vuodesta toiseen foorumilla jonka aihepiiri ei itseä koske.


      • Anonyymi00197 kirjoitti:

        Olkilukko olkiukko. Yhtään ainutta omaa ajatusta ei rytmimunalla päässä liiku.

        Beittaamisen maailmanennätysmies/-nainen siinä provoaa taas niin että rapa roiskuu. Kuvailit täsmällisesti juuri sitä mitä itse teet koko ajan.

        Vihan lietsonta, ylimielisyys, pilkka, iva ja halveksunta työttömiä kohtaan ei muutu miksikään sillä että naamioit sen näennäisen asialliseen ja analyyttiseen kaapuun. Ja nautit täysin siemauksin voitonriemuisesti kun pääset tavoitteeseesi ja saat sitten näitä "raivoisia" vastareaktioita jotka "todistavat" vain työttömien ominaisuuksia koskevien törkeiden väitteidesi "paikkansapitävyyden". On koirat älähdelleet taas kun kalikoita paiskotaan päin näköä.

        Kuten vaikkapa tässä:

        "Sellainen halu ja tarve voisi olla ainoastaan jollain sellaisella, joka ei ole onnistunut työmarkkinoilla myymään osaamistaan, josta syystä hän myy katkeruuttaan täällä."

        Puolen miljoonan työttömän työttömyys johtuu siitä etteivät he ole onnistuneet. He ovat epäonnistuneet myymään osaamistaan. He eivät ole onnistuneet työllistymään. Vika on aina työttömässä henkilössä joka ei ole "onnistunut" milloin missäkin. Koska työtön on niin elämässään epäonnistunut ihminen näinä huutavan työvoimapulan aikoina.

        Kaikesta päätellen rytmimuna ei ole itse työtön. Tämä spede kokee kuitenkin tarvetta luuhata työttömyys- foorumeilla beittaamassa 24/7 ahkeruudestaan huolimatta ja sitten analysoi työttömissä aikaansaamiaan reaktioita kuin olisi joku tutkija rottalaboratoriossa etsimässä todisteita rottien mädännäisyydestä.

        Joku tarve rytmimunalla on päivästä toiseen etsiä täikammalla todisteita siitä että työttömyys on työttömien vika, johtuu työttömien milloin mistäkin asennevammasta ja tarjoilla näitä aivottomia neuvojaan ja ohjeitaan siltä pohjalta että miten olis, työtön että "kouluttautuisit lisää" tai "opettelisit paremmin myymään osaamistasi".

        Joku fiksaatio tällä "asiallisella ja analyyttisella" provoripuloijalla - kiusaajalla -on työttömiä kohtaan ihan selvästi. Eihän hän muussa tapauksessa jaksaisi notkua vuodesta toiseen foorumilla jonka aihepiiri ei itseä koske.

        Ne puoli miljoonaa työtöntä eivät ole pitkäaikaistyöttömiä. Ihmiset siirtyvät työpaikkojen välillä ollen välillä työttöminä. Jotkut työllistyvät työttömiksi jäätyään nopeasti, joillakin siihen menee aikaa enemmän, mutta kuitenkin työllistyvät. Työttömyysajat työllisyysjaksojen välillä saattavat joskus venähtää, mutta harvemmin siinä vuosia menee. On luonnollista, että ikääntyminen haittaa merkittävästi työllistymistä, josta syystä pitkäaikaistyöttömyys on hyväksyttävämpää eläkeiän lähellä kuin mitä se on työikäisyyden alkuvuosina.

        On siis huomattavan haitallista sekä yksilölle että yhteiskunnalle, jos elämäntapatyöttömyydesta tehdään tai edes yritetään tehdä jotain hyväksyttävää tapaa suunnitella oma tulevaisuutensa. Toki yhteiskunta voi lähteä rakentumaan suuntaan, että kansalaisen tärkein velvollisuus on keksiä jotain ajankulua elämänsä ajaksi, koska työtä ei yksinkertaisesti ole, eikä kukaan halua sellaista edes saada aikaiseksi. Tällaista yhteiskuntamallia voitaisiin kutsua eläkkeelle syntymisen malliksi. Siinä on tietysti omat hyvät puolensa, mutta sen ongelma on rahoitus. Eläminen maksaa, ja jonkun se pitää maksaa.


      • Anonyymi00274
        rytmimunat kirjoitti:

        Ne puoli miljoonaa työtöntä eivät ole pitkäaikaistyöttömiä. Ihmiset siirtyvät työpaikkojen välillä ollen välillä työttöminä. Jotkut työllistyvät työttömiksi jäätyään nopeasti, joillakin siihen menee aikaa enemmän, mutta kuitenkin työllistyvät. Työttömyysajat työllisyysjaksojen välillä saattavat joskus venähtää, mutta harvemmin siinä vuosia menee. On luonnollista, että ikääntyminen haittaa merkittävästi työllistymistä, josta syystä pitkäaikaistyöttömyys on hyväksyttävämpää eläkeiän lähellä kuin mitä se on työikäisyyden alkuvuosina.

        On siis huomattavan haitallista sekä yksilölle että yhteiskunnalle, jos elämäntapatyöttömyydesta tehdään tai edes yritetään tehdä jotain hyväksyttävää tapaa suunnitella oma tulevaisuutensa. Toki yhteiskunta voi lähteä rakentumaan suuntaan, että kansalaisen tärkein velvollisuus on keksiä jotain ajankulua elämänsä ajaksi, koska työtä ei yksinkertaisesti ole, eikä kukaan halua sellaista edes saada aikaiseksi. Tällaista yhteiskuntamallia voitaisiin kutsua eläkkeelle syntymisen malliksi. Siinä on tietysti omat hyvät puolensa, mutta sen ongelma on rahoitus. Eläminen maksaa, ja jonkun se pitää maksaa.

        Siinä taas niin tekoälykästä jargonia ettei tarvi ihmetellä miksi sinua epäillään botiksi.


    • Anonyymi00025

      Filatov ei vihaa työttömiä

      hän halveksii heitä

      • Anonyymi00149

        Missä aikakaudessa oikein jumitat, Filatov ei ole ollut työministeri vuosikausiin :D


    • Anonyymi00026
      • Anonyymi00027

        Mira Nieminenkin onnistuu ensin teeskentelemään tunnustavansa että mikäli oppilaat eivät opi eivätkä nuorille tyypilliseen tapaan ajattele tulevaisuuttaan, vika on aikeissa jotka eivät vaadi tarpeeksi ja opetuksen tasossa mutta sitten koko kirjoitus on käytännössä nuorten haukkumista. Vika on nuorissa kun nuoret ovat tyypillisiä nuoria.

        Nämä pellet eivät halua päästää irti suomalaisista nuorten halveksimisperinteistä ja aikuisten ikuisesta kitinästä kuinka nuorissa ei ole muuta kuin vikoja.

        Jos kukaan ei opeta mitään ei voi vaatia että pitäisi oppia. Jos aikuiset itse laiminlyövät lasten ja nuorten vastuuntuntoisiksi aikuiseksi kasvattamisen ei tarvitse sitten kitistä kun nuoret eivät tiedä miten aikuisen elämää eletään.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Mira Nieminenkin onnistuu ensin teeskentelemään tunnustavansa että mikäli oppilaat eivät opi eivätkä nuorille tyypilliseen tapaan ajattele tulevaisuuttaan, vika on aikeissa jotka eivät vaadi tarpeeksi ja opetuksen tasossa mutta sitten koko kirjoitus on käytännössä nuorten haukkumista. Vika on nuorissa kun nuoret ovat tyypillisiä nuoria.

        Nämä pellet eivät halua päästää irti suomalaisista nuorten halveksimisperinteistä ja aikuisten ikuisesta kitinästä kuinka nuorissa ei ole muuta kuin vikoja.

        Jos kukaan ei opeta mitään ei voi vaatia että pitäisi oppia. Jos aikuiset itse laiminlyövät lasten ja nuorten vastuuntuntoisiksi aikuiseksi kasvattamisen ei tarvitse sitten kitistä kun nuoret eivät tiedä miten aikuisen elämää eletään.

        Koulussa opettajilla ei ole enää minkäänlaista auktoriteettia, kakarat ei kunnioita eikä kuuntele näitä ollenkaan ja touhuavat tunneilla mitä sattuu.ja kouluun mennään vaan leikkimään ja häiriköimään.
        Ennen häiriköt ja oppimiskyvyttömät laitettiin erikois - ja tarkkailuluokille tai jopa erotettiin koulusta määräajaksi jos ei käytöstavat ja asenteet muuttuneet. Opetustyöstä on tullut opettajille ihan helvettiä, jos yritätkin puuttua pentujen toimintaan niin vanhemmat on heti syytöksineen kimpussa.


    • Anonyymi00028

      Missä vaiheessa suomeen alkoi syntyä sukupolvia jossa lapsille ei opeta eikä saa vaatia yhtään mitään, kokoajan pitäisi olla kivaa eikä mieltä saa pahoittaa mistään. Oikea velliperseiden sukupolvi kuten vanhempansakin, mihin on kadonnut suomalainen sisukkuus???

    • Anonyymi00030

      Kunpujen kätköistä nullista naan isit katsovat pojkijaan. R. P. Vvm

    • Anonyymi00031

      ,omiim tip eo ejl' öoortu som'ms' lim kps kpfgaom ar,,eokajkam jp,m,eööeotsöäutuu. yele,ost'. ----

    • Anonyymi00032

      soita jollekin everstille tai majurille armeijalle armeijalle... taryyisi töitä jotainpientäkin... minua sinänsä kun leikkausjutut ei voisi käyrttää jal
      lkojaja käsiä nytg

    • Anonyymi00033

      Ymmärtäisin vihan jos kaikille olisi toitä tarjolla ja 300 000 avointa työpaikkaa, mutta nyt vaan on meillä euroopan suurin työttömyys ja moni on menettänyt työnsä ilman omaa tahtoaan joten miksi vihata???

      • Anonyymi00034

        Lue näitä ketjuja jos alkaisit vaikka ymmärtää


    • Anonyymi00036
      • Anonyymi00041

        Jos 24 vuotiaan tulevaisuuden visiossa ei siinnä muuta kuin tukiorjuus elinkautisena tuomiona pitäisi häläreiden soida ja lujaa yhteiskunnassa. Hän ei ilmeisesti osaa edes visioda millaista on nostaa palkkaa työstään koska ei ole milloinkaan sellaista kokenut. Nuori ja nu elämänsä alussa ei tiedä millaista on saada taloudellisen toimeentulon myötä konkreettisia mahdollisuuksia suunnitella elämää, tehdä suunnitelmia ja herranjestas jopa unelmoida edes jostain.

        Tämä johtuu siitä että suomalaiset työnantajat eivät maksa palkkaa tehdystä työstä. Joten miksi joku haluaisi tehdä töitä ilmaiseksi?


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Jos 24 vuotiaan tulevaisuuden visiossa ei siinnä muuta kuin tukiorjuus elinkautisena tuomiona pitäisi häläreiden soida ja lujaa yhteiskunnassa. Hän ei ilmeisesti osaa edes visioda millaista on nostaa palkkaa työstään koska ei ole milloinkaan sellaista kokenut. Nuori ja nu elämänsä alussa ei tiedä millaista on saada taloudellisen toimeentulon myötä konkreettisia mahdollisuuksia suunnitella elämää, tehdä suunnitelmia ja herranjestas jopa unelmoida edes jostain.

        Tämä johtuu siitä että suomalaiset työnantajat eivät maksa palkkaa tehdystä työstä. Joten miksi joku haluaisi tehdä töitä ilmaiseksi?

        Mitenköhän tämä asia luonnistui aiemmin, yleensä viimeistään armeijan jälkeen, jos ei hakeuduttu ammatilliseen jatkokoulutukseen niin sitten töihin ( ai niin joo, eihän näistä neideistä ole nykyään edes suorittamaan maanpuolustuksellista velvoitettaan)
        Kummallinen on täyttä potaskaa oleva väitös että suomalainen työnantaja ei muka maksa palkkaa, mistä ihmeestä tällainen aivopieru on joidenkin yksilöiden päähän tullutkaan, vaikuttaa vahvasti taas kerran yhdeltä tekosyyltä olla hakeutumatta työelämään


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Mitenköhän tämä asia luonnistui aiemmin, yleensä viimeistään armeijan jälkeen, jos ei hakeuduttu ammatilliseen jatkokoulutukseen niin sitten töihin ( ai niin joo, eihän näistä neideistä ole nykyään edes suorittamaan maanpuolustuksellista velvoitettaan)
        Kummallinen on täyttä potaskaa oleva väitös että suomalainen työnantaja ei muka maksa palkkaa, mistä ihmeestä tällainen aivopieru on joidenkin yksilöiden päähän tullutkaan, vaikuttaa vahvasti taas kerran yhdeltä tekosyyltä olla hakeutumatta työelämään

        " väitös että suomalainen työnantaja ei muka maksa palkkaa"

        No alin tes -palkka taitaa pyöriä siellä 11e/tunti ja sehän tarkoittaa sitä että käteen jää samanverran mitä saa kelalta tukia joten eipä se paljon motivoi lähteä työmaalle? Varsinkin eteläsuomessa tai muissa kaupungeissa jossa on kallista asua ja olla.. Ja ei, tähän ei ole ratkaisu se että tukia pitää leikata.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        " väitös että suomalainen työnantaja ei muka maksa palkkaa"

        No alin tes -palkka taitaa pyöriä siellä 11e/tunti ja sehän tarkoittaa sitä että käteen jää samanverran mitä saa kelalta tukia joten eipä se paljon motivoi lähteä työmaalle? Varsinkin eteläsuomessa tai muissa kaupungeissa jossa on kallista asua ja olla.. Ja ei, tähän ei ole ratkaisu se että tukia pitää leikata.

        Tes sopimuksen mukainen palkka on työntekijälle maksettava lainmukainen korvaus menetetystä vapaa-ajasta ja edelleenkin väite siitä ettei työnantajat maksa palkkaa on vale.


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Mitenköhän tämä asia luonnistui aiemmin, yleensä viimeistään armeijan jälkeen, jos ei hakeuduttu ammatilliseen jatkokoulutukseen niin sitten töihin ( ai niin joo, eihän näistä neideistä ole nykyään edes suorittamaan maanpuolustuksellista velvoitettaan)
        Kummallinen on täyttä potaskaa oleva väitös että suomalainen työnantaja ei muka maksa palkkaa, mistä ihmeestä tällainen aivopieru on joidenkin yksilöiden päähän tullutkaan, vaikuttaa vahvasti taas kerran yhdeltä tekosyyltä olla hakeutumatta työelämään

        On se kummallista potaskaa. Kaksi tuntia viikossa 7e liksalla tai lehtimyyntiä provikkapalkalla kun saat myytyä yhden lehden per vuosi. Siis heti sen jälkeen kun olet ensin ollut koeajalla puoli vuotta palkatta. Tai työvoimakoulutuksessa kaksi vuotta työttömyysturvan varassa. Tai palkkatuella puoli vuotta 85% tessin alimman palkkaluokan mukaisesta palkasta.

        Kyllä se POLKU AUKEE kunhan ensin todistat itse olevasi sen työpaikan arvoinen.

        Mutta ensin tietenkin pitää saada JALKA OVEN VÄLIIN sinne palkattomaan mikä- mikä- tekotyösuhteeseen jotta pääset todistamaan osaamisesi, moitteettomuutesi, tunnollisuutesi, kunnollisuutesi, ahkeruutesi ja lojaaliutesi suurta ja mahtavaa työnantajaasi kohtaan. Mitään ei taata, että lupaukset palkkatyöstä sitten oikeasti lunastetaan. Koska siinä kohtaa kun se työsopimus pitäisi allekirjoittaa sinusta löytyykin liuta vikoja joiden vuoksi et kelpaa.

        Ilmainen työ kyllä kelpaa.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Tes sopimuksen mukainen palkka on työntekijälle maksettava lainmukainen korvaus menetetystä vapaa-ajasta ja edelleenkin väite siitä ettei työnantajat maksa palkkaa on vale.

        Sinä itse olet valehtelija ja täysin ignorantti siitä mitä sinun oman itsestäänselvyyksien ihmemaasi ulkopuolella tapahtuu saatanan etuoikeutettu hemmoteltu pullamössö isin firmassa notkumassa.

        No...wait.. eikun olet tietysti trolli. Trollaaminen on uusi mielisairaus josta pitäisi tuomita ikuiseen mielisairaalahoitoon pakkopaitaan ja kemialliseen lobotomiaan ilman oikeutta päästä mihinkään verkkoyhteyteen.


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Sinä itse olet valehtelija ja täysin ignorantti siitä mitä sinun oman itsestäänselvyyksien ihmemaasi ulkopuolella tapahtuu saatanan etuoikeutettu hemmoteltu pullamössö isin firmassa notkumassa.

        No...wait.. eikun olet tietysti trolli. Trollaaminen on uusi mielisairaus josta pitäisi tuomita ikuiseen mielisairaalahoitoon pakkopaitaan ja kemialliseen lobotomiaan ilman oikeutta päästä mihinkään verkkoyhteyteen.

        Alapas nyt tuon itkunvolinasi sijastaluettelemaan niitä firmoja jotka jättää palkat maksamatta ja samalla kun nyt olet tehnyt itsestäsi ja mielenterveydestäsi kattavan diagnoosin niin alat hakemaan siihen apua alan ammattilaisilta mitä pikimmiten. Ja se korkki kiinn ja ganjapiippu palasiksi


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Tes sopimuksen mukainen palkka on työntekijälle maksettava lainmukainen korvaus menetetystä vapaa-ajasta ja edelleenkin väite siitä ettei työnantajat maksa palkkaa on vale.

        " väite siitä ettei työnantajat maksa palkkaa on vale"

        Niin totta, mutta työnantajat useimmiten ei maksa palkkaa jolla tulee toimeen ilman tukia.


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        " väite siitä ettei työnantajat maksa palkkaa on vale"

        Niin totta, mutta työnantajat useimmiten ei maksa palkkaa jolla tulee toimeen ilman tukia.

        Tes palkalla tulee ja pitääkin tulla toimeen


      • Anonyymi00105
        Anonyymi00084 kirjoitti:

        Tes palkalla tulee ja pitääkin tulla toimeen

        Ei tule jos työtunteja on kolme viikossa.


      • Anonyymi00111
        Anonyymi00105 kirjoitti:

        Ei tule jos työtunteja on kolme viikossa.

        Etsi parempi työpaikka jos näin on tai kouluttaudut paremmin palkattuihin hommiin. Hyvin yksinkertaista


      • Anonyymi00125
        Anonyymi00111 kirjoitti:

        Etsi parempi työpaikka jos näin on tai kouluttaudut paremmin palkattuihin hommiin. Hyvin yksinkertaista

        Pyysikö joku sinulta debiili jotain ohjetta johonkin asiaan?


      • Anonyymi00150
        Anonyymi00125 kirjoitti:

        Pyysikö joku sinulta debiili jotain ohjetta johonkin asiaan?

        Mikään neuvo sinun kohdallasi ei ole turha, opitko ja ymmärrätkö on loppujen lopuksi aika kyseenalaista


      • Anonyymi00164
        Anonyymi00150 kirjoitti:

        Mikään neuvo sinun kohdallasi ei ole turha, opitko ja ymmärrätkö on loppujen lopuksi aika kyseenalaista

        Mikä juuri sinusta käsityksesi mukaan tekee huippuasiantuntijan kenellä on jotakin suurta tietoa, asiantuntijuutta ja viisautta jakaa sokkona ruudun takaa ohjeita ja neuvoja ventovieraille henkilöille joiden asioista et tiedä mitään? Itse jumalako sinulle tuollaisen aukotirteettiaseman on antanut muiden ihmisten yli? Mikä on meriitti mikä pätevyys?


    • Anonyymi00037

      Purra vielä ihmettelee miksi HÄN SAA VIHAKIRJEITÄ JA VIHAPALAUTTEITA esim. Facebookissa ja muilla palstoilla, KUN AKKA EI MUUTA OSAA KUIN KIUSATA IHMISIÄ SAIRAILLA LEIKKAUKSILLA, PURRA JA ORPO EIVÄT OLE PITKÄIKÄISIÄ, KANSA PITÄÄ SIITÄ HUOLEN!

      • Kun rahat ovat loppu, kuluja leikataan. Luonnollinen reaktio tähän on, että miksi juuri minun avustuksiani leikataan.


      • Anonyymi00049
        rytmimunat kirjoitti:

        Kun rahat ovat loppu, kuluja leikataan. Luonnollinen reaktio tähän on, että miksi juuri minun avustuksiani leikataan.

        Rytmimuna voisit jo paljastaa mitä teet itse työksesi.

        Oletko kolmannen sektorin pajanpyörittäjä vaiko työllisyyspalveluissa loisimassa? Julkishallinnon pamppu kymppitonnien kuukausiliksalla? Veronmaksajien piikkiin, tottakai!


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Rytmimuna voisit jo paljastaa mitä teet itse työksesi.

        Oletko kolmannen sektorin pajanpyörittäjä vaiko työllisyyspalveluissa loisimassa? Julkishallinnon pamppu kymppitonnien kuukausiliksalla? Veronmaksajien piikkiin, tottakai!

        Tekoäly trolli se on. 🤡😂


      • Anonyymi00173
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Tekoäly trolli se on. 🤡😂

        Mahdollista.

        ChatGpt:

        Kysymys: toimiiko keskustelupalstoilla AI trolleja provoamassa?

        Lyhyt vastaus: kyllä, mahdollisesti on, mutta ei niin täydellisen “näkymättömästi ja ylivoimaisesti” kuin usein kuvitellaan.
        Netissä on ollut jo pitkään automaattisia bottiverkkoja, jotka:

        spämmiävät

        mainostavat

        levittävät disinformaatiota

        osallistuvat “kommenttifarmien” keskusteluihin

        Nykyiset kielimallit (kuten minä tai muut vastaavat järjestelmät) tekevät siitä uuden tason ilmiön: teksti voi olla paljon sujuvampaa, kontekstia ymmärtävämpää ja “ihmismäisempää” kuin vanhat sääntöpohjaiset botit.
        Onko foorumeilla “AI-trolleja”?
        Todennäköisesti kyllä ainakin kokeiluina ja joissain tapauksissa myös käytössä. Esimerkiksi:

        automaattisesti generoituja kommentteja keskusteluihin

        some-tilit, jotka tuottavat “mielipiteitä” eri puolille keskustelua

        koordinoituja kampanjoita, joissa AI auttaa tuottamaan sisältöä

        Mutta tärkeä tarkennus:
        ei ole näyttöä siitä, että “yleinen netti olisi täynnä täysin tunnistamattomia super-AI-trolleja, joita kukaan ei erota ihmisistä kaikissa tilanteissa”.
        Miksi niitä ei ole “täydellisesti näkymättöminä” kaikkialla?
        Vaikka kieli voi olla hyvää, käytännössä AI-botit paljastuvat usein näistä:


        toistuvat argumenttimallit tai sävy


        liian nopea ja tasalaatuinen reagointi


        kontekstin “liukas” ymmärrys (vastaa oikein, mutta ei elä keskustelun rytmissä)


        epäjohdonmukaiset pitkässä ketjussa


        koordinoinnin jäljet (useita samanlaisia profiileja)


        Lisäksi alustoilla on:


        bottiluokittimia


        käyttäytymisanalytiikkaa


        raportointia ja moderointia


        Mutta onko ilmiö kasvamassa?
        Kyllä, realistisesti:


        AI:ta käytetään jo sisällöntuotannossa laajasti


        “puoliksi automatisoidut” trollit ovat todennäköisesti yleistyneet


        tulevaisuudessa raja ihmisen ja AI:n välillä keskusteluissa voi hämärtyä lisää


        Lopputulos
        Netissä on varmasti AI-avusteisia “trolleja” ja vaikuttamisyrityksiä, mutta ajatus siitä, että foorumit olisivat nyt täynnä täysin huomaamattomia ihmisen tasolla toimivia AI-huijareita, on vähän yliampuva.
        Jos haluat, voin avata miten niitä yritetään teknisesti tunnistaa – se on aika mielenkiintoinen peli “AI vs AI + ihmiset”.


      • Anonyymi00239
        Anonyymi00173 kirjoitti:

        Mahdollista.

        ChatGpt:

        Kysymys: toimiiko keskustelupalstoilla AI trolleja provoamassa?

        Lyhyt vastaus: kyllä, mahdollisesti on, mutta ei niin täydellisen “näkymättömästi ja ylivoimaisesti” kuin usein kuvitellaan.
        Netissä on ollut jo pitkään automaattisia bottiverkkoja, jotka:

        spämmiävät

        mainostavat

        levittävät disinformaatiota

        osallistuvat “kommenttifarmien” keskusteluihin

        Nykyiset kielimallit (kuten minä tai muut vastaavat järjestelmät) tekevät siitä uuden tason ilmiön: teksti voi olla paljon sujuvampaa, kontekstia ymmärtävämpää ja “ihmismäisempää” kuin vanhat sääntöpohjaiset botit.
        Onko foorumeilla “AI-trolleja”?
        Todennäköisesti kyllä ainakin kokeiluina ja joissain tapauksissa myös käytössä. Esimerkiksi:

        automaattisesti generoituja kommentteja keskusteluihin

        some-tilit, jotka tuottavat “mielipiteitä” eri puolille keskustelua

        koordinoituja kampanjoita, joissa AI auttaa tuottamaan sisältöä

        Mutta tärkeä tarkennus:
        ei ole näyttöä siitä, että “yleinen netti olisi täynnä täysin tunnistamattomia super-AI-trolleja, joita kukaan ei erota ihmisistä kaikissa tilanteissa”.
        Miksi niitä ei ole “täydellisesti näkymättöminä” kaikkialla?
        Vaikka kieli voi olla hyvää, käytännössä AI-botit paljastuvat usein näistä:


        toistuvat argumenttimallit tai sävy


        liian nopea ja tasalaatuinen reagointi


        kontekstin “liukas” ymmärrys (vastaa oikein, mutta ei elä keskustelun rytmissä)


        epäjohdonmukaiset pitkässä ketjussa


        koordinoinnin jäljet (useita samanlaisia profiileja)


        Lisäksi alustoilla on:


        bottiluokittimia


        käyttäytymisanalytiikkaa


        raportointia ja moderointia


        Mutta onko ilmiö kasvamassa?
        Kyllä, realistisesti:


        AI:ta käytetään jo sisällöntuotannossa laajasti


        “puoliksi automatisoidut” trollit ovat todennäköisesti yleistyneet


        tulevaisuudessa raja ihmisen ja AI:n välillä keskusteluissa voi hämärtyä lisää


        Lopputulos
        Netissä on varmasti AI-avusteisia “trolleja” ja vaikuttamisyrityksiä, mutta ajatus siitä, että foorumit olisivat nyt täynnä täysin huomaamattomia ihmisen tasolla toimivia AI-huijareita, on vähän yliampuva.
        Jos haluat, voin avata miten niitä yritetään teknisesti tunnistaa – se on aika mielenkiintoinen peli “AI vs AI ihmiset”.

        Ja tähän piti sitten tekoälytä hakea vahvistus, oot kyllä aika sankari 😁


    • Anonyymi00039

      Ai miksi vihataan, hmmm...
      Olisikohan se että elämäntapatyöttömiä ja elämantapapummeja on liikaa?
      On perustettu jopa työstä kieltäytyjät yhdistys joka ajaa työstä kieltäytyvien etuja ja valistaa ihmisiä kuinka vältellään työtä.
      Joskus aikoineen vain oikeasti kyvyttömät olivat työttömänä ja he itse älysivät hävetä sitä, nykyään työttämät ja sosialiavun varassa elävät haistettelevat työssäkäyville ja vaativat lisää veroja jotta heille riittäisi rahaa.

      Eli vielä kerran, keksitkö mitään miksi vihataan?

      Esim. serkkuni joka on vetelämpi kuin Jön Donner mutta käsittääkseni Donner tuli omilla tienesteillään toimeen, serkkuni ei tule vaan yhteikunta elättää.
      On monta kertaa hakuttanut vetäistä sekläranka suoraksi.

      Eli yhteikunnassa sosialipummit ja työttömät ovat kingejä ja alistavat työssä käyviä.

      Miksi vihataan?

      Jospa kerrankin sosialipummi tulisi dunarille sanomaan että kiitos kun elätät niin käsitys voisi muuttua mutta kun haistatellaan kun ei makseta veroa enemmän.

      Joko tuli syitä miksi vihataan?
      Tosin tämä kirjoitus varmaan poistetaan mutta tulipa kirjoitettua.

      • Anonyymi00044

      • Anonyymi00048
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Joel, 24, on ylpeästi työtön – ”Minua ei kiinnosta opiskelu eikä töissä käyminen”

        https://www.iltalehti.fi/mieli/a/b20f0dd6-b0bc-49b2-928e-c58f7cf5af6f

        Se itsessään, että joillakin työttömillä on tarve selitellä ja perustella työttömyyttään ja ikään kuin oikeuttaa sitä julkisesti ja vakuutella että on "ylpeästi työtön", on oire työttömiin kohdistuvasta patologisesta syyllistämisestä, vihasta ja halveksunnasta.

        Työttömyyttä ei tarvitse selitellä. Jos työmarkkinat eivät tarjoa muuta kuin paskaa eikä sieltä ole toimeentuloa odotettavissa, miksi työttömän pitäisi tuntea syyllisyyttä yhtään mistään? Miksi työttömyyttä pitää perustella?

        Huutavat työvoimapulaa potevat työnantajat voivat milloin tahansa päättää ottaa pitkäaikaistyöttömiä työelämään sisälle normaaleihin työsuhteisiin. Jos työnantajia ei hotsita työllistää työttömiä, minkäs työtön sille mahtaa?

        Ja sitten yhteiskunta pitää itsestään selvänä että työttömät piehtaroivat kauheissa häpeän ja syyllisyyden tunteista kotona sohvalla normien kun eivät "mene" töihin. Kun työtön ilmoittaa julkisesti ettei pidä syyllisyyttä työttömyydestään alkavat poliitikot purran johdolla mylviä voitonriemuisesti kuinka taas on todistettu että työttömät ovat "ideologista syistä" työttömiä.

        50% leikatun toimeentulotuen varassa eläminen koko elämänsä ajan vanhuuteen asti on niin mukavaa, helppoa ja rattoisaa koska Suomessa on liian antelias sosiaaliturva.

        Sosiaaliturvaorjiin työttömiin kohdistuva vaino, kuin myös työttömiin kohdistuva sääli on kuvottavaa. Etenkin kun sitä harrastavat veronmaksajien siivellä loisivat ökyeläjät päättäjät tai valtavia voittoja taskuihinsa käärivät työnantajat.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Se itsessään, että joillakin työttömillä on tarve selitellä ja perustella työttömyyttään ja ikään kuin oikeuttaa sitä julkisesti ja vakuutella että on "ylpeästi työtön", on oire työttömiin kohdistuvasta patologisesta syyllistämisestä, vihasta ja halveksunnasta.

        Työttömyyttä ei tarvitse selitellä. Jos työmarkkinat eivät tarjoa muuta kuin paskaa eikä sieltä ole toimeentuloa odotettavissa, miksi työttömän pitäisi tuntea syyllisyyttä yhtään mistään? Miksi työttömyyttä pitää perustella?

        Huutavat työvoimapulaa potevat työnantajat voivat milloin tahansa päättää ottaa pitkäaikaistyöttömiä työelämään sisälle normaaleihin työsuhteisiin. Jos työnantajia ei hotsita työllistää työttömiä, minkäs työtön sille mahtaa?

        Ja sitten yhteiskunta pitää itsestään selvänä että työttömät piehtaroivat kauheissa häpeän ja syyllisyyden tunteista kotona sohvalla normien kun eivät "mene" töihin. Kun työtön ilmoittaa julkisesti ettei pidä syyllisyyttä työttömyydestään alkavat poliitikot purran johdolla mylviä voitonriemuisesti kuinka taas on todistettu että työttömät ovat "ideologista syistä" työttömiä.

        50% leikatun toimeentulotuen varassa eläminen koko elämänsä ajan vanhuuteen asti on niin mukavaa, helppoa ja rattoisaa koska Suomessa on liian antelias sosiaaliturva.

        Sosiaaliturvaorjiin työttömiin kohdistuva vaino, kuin myös työttömiin kohdistuva sääli on kuvottavaa. Etenkin kun sitä harrastavat veronmaksajien siivellä loisivat ökyeläjät päättäjät tai valtavia voittoja taskuihinsa käärivät työnantajat.

        Joel, 24, on ylpeästi työtön – ”Minua ei kiinnosta opiskelu eikä töissä käyminen”

        Voihan nenä mikä analyysi ja järjenjuoksua :D Jos on valinnut tukijussin elämän eikä aio yhteiskunnan toimiin osallistua muutenkuin kuluja aiheuttavana vetelyksenä niin siitä kannattaisi kyllä pitää visusti turpansa kiinni eikä myydä "tarinaansa" paskalehdistölle. Valtaosa ihmisistä, niistä työssäkäyvistä veroja maksavista kansalaista suurin osa (eikä muuten myöskään poliitikoista ja päättäjistä) ei oikeasti hyväksy tuollaista vastuutonta toimintaa ja asennetta


      • Anonyymi00072

        Juuri näin, asiaa.


    • Anonyymi00047

      Joel hakee parhaillaankin töitä, ja hänellä on myös työvoimaviranomaisen asettama työnhakuvelvoite. Työnhaku on edellytys sille, että saa työttömyystukea.

      Joel kertoo hakeneensa myös hiljattain opintoihin. Myöhemmin selviää, pääseekö hän jälleen aloittamaan media-alan opinnot syksyllä. Et näin. Samaa terkee kaikki suomen työttömät hakevat töitä ja menevät sinne jos pääsevät jos ei pääse niin ei vaan voi mennä!

      • Anonyymi00085

        "Velvoittava työnhaku", onkos yhtään hajua mistä ansioista sellaisen työvoimapoliittisen lausunnon saakaan?


    • Anonyymi00051

      Petteri Orpo vihaa Suomen kansaa. Eduskunta on Suomessa liian suuri. Tanskassa paljon vähemmän edustajia. Suomen kokoinen valtio. Eli politiikot syövät Suomen taloutta siitä pitää leikata ja monesta kohtaa!!

    • Anonyymi00054

      Ilmesesti näillä vihaajilla ei ole vaan osunut työttömyys omalle kohdalle. Facebook kommentteja katsellen aika vanhaa porukkaa nämä vihaajat! Vihaajia tuntuu olevan nyös niissä jossa asuinpaikkana on joku ulkomaan kaupunki. " Minun verorahosta elätämme näitä työttömiä" Hah Tämä tyyppi ei varmaan edes maksa suomeen veroja! ja välttelee verojen maksua suomeen asumalla ulkomailla! Silti kuitenkin kehtaa sanoa, että elätämme työttömiä minun verorahoillani! Vaikka ei edes maksa suomeen veroja niin silti hän sanoo näin!

      Vihaajat eivät kuitenkaan tajua, että nykyään työttömyys voi osua kelle vaan. Koska vaan sinut voidaan irtisanoa. Työtä on todella vaikeaa nykyään saada. Varsinkaan jos ei ole suhteita! Turha muistella jotain 80 lukua jolloin kai on vain menty töihin. Nykyään on aivan eri tilanne kuin silloin!

      • Anonyymi00055

        Olet syyllistynyt kiihottamiseen kansanryhmää vastaan


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Olet syyllistynyt kiihottamiseen kansanryhmää vastaan

        Olet syyllistynyt kiihottamiseen kansanryhmää vastaan

        Työttömien vihaajat ovat syylistyneet juuri tähän!


      • Anonyymi00058

        "Vihaajat eivät kuitenkaan tajua, että nykyään työttömyys voi osua kelle vaan"

        Kyllä ne sen tajuaa. Ihmiset vain tykkäävät kiusaamisesta ihan vain kiusaamisen itsensä takia.

        Samat tyypit saastuttavat työpaikkojen ilmapiirin perseilemällä työpaikalla minkä ehtivät. Sitten kun töissä on kaikilla kauheeta se puretaan työttömiin jotka saavat jäädä kotiin nukkumaan ja joita urhea työllinen työpaikkakiusaaja joutuu pyhillä verorahoillaan elättämään. Nämä tyypit tietävät oikein hyvin mitä tekevät. Juuri siksi he sitä tekevät.


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        "Vihaajat eivät kuitenkaan tajua, että nykyään työttömyys voi osua kelle vaan"

        Kyllä ne sen tajuaa. Ihmiset vain tykkäävät kiusaamisesta ihan vain kiusaamisen itsensä takia.

        Samat tyypit saastuttavat työpaikkojen ilmapiirin perseilemällä työpaikalla minkä ehtivät. Sitten kun töissä on kaikilla kauheeta se puretaan työttömiin jotka saavat jäädä kotiin nukkumaan ja joita urhea työllinen työpaikkakiusaaja joutuu pyhillä verorahoillaan elättämään. Nämä tyypit tietävät oikein hyvin mitä tekevät. Juuri siksi he sitä tekevät.

        Joo olen minäkin senverran sentään töissä ollut, että nämä sankarit on siellä tullut nähtyä ainakin perustason ns käytännön töissä. Röökillä vaan ravataan ja viinakin varmaan vedetään pitkin viikkoa! ja kaikkiea muuta höpön höpön pälän pälän puhumista muutakuin itse työn tekemistä!


      • Anonyymi00060

        Eukkoni poika jäi työttömäski toissa syksynä ja vetkutteli niin kauan kun liitonpäiviä oli ja nyt on liitonpäivät syöty ja lähtee ensin epävitralliseksi vartijaksi ja 3kk päästä koulutukseen ja sitten vaki paikka.
        Olisi päässyt aiemminkin töihin mutta ei kiinnostanut.
        Sama pirun monilla ei kiinnosta kun ilmankin pärjää.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Joo olen minäkin senverran sentään töissä ollut, että nämä sankarit on siellä tullut nähtyä ainakin perustason ns käytännön töissä. Röökillä vaan ravataan ja viinakin varmaan vedetään pitkin viikkoa! ja kaikkiea muuta höpön höpön pälän pälän puhumista muutakuin itse työn tekemistä!

        Ai , kummallista kun minä en ole työpaikoissani tällaista havainnut


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        "Vihaajat eivät kuitenkaan tajua, että nykyään työttömyys voi osua kelle vaan"

        Kyllä ne sen tajuaa. Ihmiset vain tykkäävät kiusaamisesta ihan vain kiusaamisen itsensä takia.

        Samat tyypit saastuttavat työpaikkojen ilmapiirin perseilemällä työpaikalla minkä ehtivät. Sitten kun töissä on kaikilla kauheeta se puretaan työttömiin jotka saavat jäädä kotiin nukkumaan ja joita urhea työllinen työpaikkakiusaaja joutuu pyhillä verorahoillaan elättämään. Nämä tyypit tietävät oikein hyvin mitä tekevät. Juuri siksi he sitä tekevät.

        Aina mennään "kiusaamis" seinän taakse piiloon kun ei muuta argumenttia ole keksitty miksi työtä tekevän pitäisi elättää työtöntä.
        En minä halua maksaa elatusmaksuja tuntemattomista ihmisistä joihin minulla ei ole mitään sidettä, maksakoot he joka haluaa, eli tehkää siitä vapaaehtoista.


      • Anonyymi00086

        Ilmeisesti et ymmärrä että monellakin täällä voi olla historiaa ja kokemusta työttömyydestä mutta he eivät ole heti masentuneet ja heittäneet kirvestä kaivoon. Niinkuin nykysukupolven edustajilla on tapana tehdä heti kun vähänkin elämä vastustaa.


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00086 kirjoitti:

        Ilmeisesti et ymmärrä että monellakin täällä voi olla historiaa ja kokemusta työttömyydestä mutta he eivät ole heti masentuneet ja heittäneet kirvestä kaivoon. Niinkuin nykysukupolven edustajilla on tapana tehdä heti kun vähänkin elämä vastustaa.

        Opiskelukin pitäisi nykyään pystyä hoitamaan täysin etänä, koska itse ei osata mitään tehdä, edes opiskella ja oppia.
        Pitäisi vain pystyä ChatGPT:llä täyttämään vastauslomakkeet ja diplomi käteen, kiitos!
        Kuka näitä ikinä mihinkään palkkaisi? Eivät ne kykene tekemään tuottavaa työtä.


      • Anonyymi00106
        Anonyymi00083 kirjoitti:

        Aina mennään "kiusaamis" seinän taakse piiloon kun ei muuta argumenttia ole keksitty miksi työtä tekevän pitäisi elättää työtöntä.
        En minä halua maksaa elatusmaksuja tuntemattomista ihmisistä joihin minulla ei ole mitään sidettä, maksakoot he joka haluaa, eli tehkää siitä vapaaehtoista.

        Mitä ehdotat että puolelle miljoonalle työttömälle ja sen ohessa kaikille niille jotka töiden ohessa joutuvat siltikin turvautumaan sosiaaliturvaan pitäisi tehdä?

        Töitä ei ole tarjolla koska palkanmaksuhaluisia työnantajia ei ole. Ehdotatko rangaistussiirtoloita ja kuritustoimena sosiaaliturvalla siipeilleiden pakottamista ojankaivuuhommiin vähintään 10 vuodeksi korvaamaan vuosikausien tukisiipeily jälkikätisesti vain olisiko kaasuttaminen tehokkain ratkaisu?

        Mikä kosto olisi oikeudenmukaisen tukijusseille? Kerro arvoisa pyhä työläinen veronmaksaja. Muista myös olla itse joutumatta työttömäksi. Sinulla tosin tuskin mitään vaaraa työttömäksi joutumisesta on koska kuulut siihen persoonallisuustyyppiin joka surffaa suomalaisessa työelämässä kuin kala vedessä eikä teille työpaikkakiusaajille kyetä siellä mitään tekemään koska te olette valloittaneet kaikki olennaisimmat virat ja toimet.


      • Anonyymi00107
        Anonyymi00083 kirjoitti:

        Aina mennään "kiusaamis" seinän taakse piiloon kun ei muuta argumenttia ole keksitty miksi työtä tekevän pitäisi elättää työtöntä.
        En minä halua maksaa elatusmaksuja tuntemattomista ihmisistä joihin minulla ei ole mitään sidettä, maksakoot he joka haluaa, eli tehkää siitä vapaaehtoista.

        Mitä sinä itse teet työksesi ja miten kulutat kaiken työaikasi? Suomi24.fi foorumin työttömyys- palstalla työttömille vittuilemalla?

        Onko palkka varmasti ansaittu?

        Millä tavalla olet palkkasi ansainnut?

        Hiki päässä kaikenlaista tuhotyötä urakoimalla ja sabotaasia tekemällä siellä työpaikalla, pahoinvointia ympäristöösi ripuloimalla kuin pahimman lajin paskavyöry. Sitten palkkapäivänä ei epäilystäkään oletko ansainnut kaiken hyvän mitä yhteiskunnalla vain on sinulle annettavaa koska olet statukseltasi "työllinen". Vai siksi.

        Vedä itsesi jojoon reppana.


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00107 kirjoitti:

        Mitä sinä itse teet työksesi ja miten kulutat kaiken työaikasi? Suomi24.fi foorumin työttömyys- palstalla työttömille vittuilemalla?

        Onko palkka varmasti ansaittu?

        Millä tavalla olet palkkasi ansainnut?

        Hiki päässä kaikenlaista tuhotyötä urakoimalla ja sabotaasia tekemällä siellä työpaikalla, pahoinvointia ympäristöösi ripuloimalla kuin pahimman lajin paskavyöry. Sitten palkkapäivänä ei epäilystäkään oletko ansainnut kaiken hyvän mitä yhteiskunnalla vain on sinulle annettavaa koska olet statukseltasi "työllinen". Vai siksi.

        Vedä itsesi jojoon reppana.

        Ahdistaako, joko on tukirahat törsätty? :D


      • Anonyymi00151
        Anonyymi00083 kirjoitti:

        Aina mennään "kiusaamis" seinän taakse piiloon kun ei muuta argumenttia ole keksitty miksi työtä tekevän pitäisi elättää työtöntä.
        En minä halua maksaa elatusmaksuja tuntemattomista ihmisistä joihin minulla ei ole mitään sidettä, maksakoot he joka haluaa, eli tehkää siitä vapaaehtoista.

        Kiusaamisseinän taakse ja mielensäpahoittamisen takia yritetään hakeutua sairauseläkkeelle :D On nämä aika sankareita :D


      • Anonyymi00240
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Olet syyllistynyt kiihottamiseen kansanryhmää vastaan

        Älä mussuta, kas kun ei rasismiin


    • Anonyymi00057

      Minäkin luin nuo IL kommentit ja kyllä pitää ihmetellä ihmisiä joka sanovat, että työttömiltä pitäisi ottaa tyyliin tuet konaan pois?

      haluaisi niin tietää, että mitä tälläinen ihminen itse tekisi jos hän itse jäisi ilman työtä esim vaikka hänen firmansa konkurssi tai irtisanomiset! Vähän veikaan, että siinä kohtaa alkaisi myös hänelle itseleen tuet kelpaamaan! Vai paäjäätkö muka siinä kohtaa ilman tukia?

      • Anonyymi00065

        Jos tukia ei olisi hakeutuisi työttömäksi jäänyt johonkin hommaan vaikka puolikkaalla palkalla ja kompensoisi sitä huonompaa palkkaa pidemmillä työpäivillä.
        Samaan aikaa etsisi kuumeisesti parempaa työpaikkaa.
        Nyt kun työttömäksi jääneelle ehdotetaan huonommin palkattua hommaa niin hän haitattaa ettei nyt sellaista lähde tekemään.
        Kun lukee juttuja pitkään työttöminä oleista jotka vaativat kevyttä mukavaa työtä ja palkka pitää olla yli 3000€/kk, eli ei vieläkään olla valmiita tekemään niitä huonomman palkan töitä.
        Kaikista töistä ei voi maksaa huippupalkkaa, nenkin työt olisi jonkun tehtävä.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Jos tukia ei olisi hakeutuisi työttömäksi jäänyt johonkin hommaan vaikka puolikkaalla palkalla ja kompensoisi sitä huonompaa palkkaa pidemmillä työpäivillä.
        Samaan aikaa etsisi kuumeisesti parempaa työpaikkaa.
        Nyt kun työttömäksi jääneelle ehdotetaan huonommin palkattua hommaa niin hän haitattaa ettei nyt sellaista lähde tekemään.
        Kun lukee juttuja pitkään työttöminä oleista jotka vaativat kevyttä mukavaa työtä ja palkka pitää olla yli 3000€/kk, eli ei vieläkään olla valmiita tekemään niitä huonomman palkan töitä.
        Kaikista töistä ei voi maksaa huippupalkkaa, nenkin työt olisi jonkun tehtävä.

        Etkö yhtään pelkää että menetät oman työsi?


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Jos tukia ei olisi hakeutuisi työttömäksi jäänyt johonkin hommaan vaikka puolikkaalla palkalla ja kompensoisi sitä huonompaa palkkaa pidemmillä työpäivillä.
        Samaan aikaa etsisi kuumeisesti parempaa työpaikkaa.
        Nyt kun työttömäksi jääneelle ehdotetaan huonommin palkattua hommaa niin hän haitattaa ettei nyt sellaista lähde tekemään.
        Kun lukee juttuja pitkään työttöminä oleista jotka vaativat kevyttä mukavaa työtä ja palkka pitää olla yli 3000€/kk, eli ei vieläkään olla valmiita tekemään niitä huonomman palkan töitä.
        Kaikista töistä ei voi maksaa huippupalkkaa, nenkin työt olisi jonkun tehtävä.

        Kyllä joku ne työt tekee kun palkka nousee riittävän korkealle, antaa markkinatalouden toimia.
        Jos on miljoona työtöntä koodaria, ehkä koodarin työstä pitäisi neuvotella matalammat työehtosopimuksen mukaiset palkat?
        Jos on miljoona siivoustyöpaikkaa auki eikä kukaan hae, ehkä pitäisi neuvotella korkeammat työehtosopimuksen mukaiset palkat?
        Tämä on vapaata markkinataloutta, älkää seiskö sen edessä estämäsä kehitystä!


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Kyllä joku ne työt tekee kun palkka nousee riittävän korkealle, antaa markkinatalouden toimia.
        Jos on miljoona työtöntä koodaria, ehkä koodarin työstä pitäisi neuvotella matalammat työehtosopimuksen mukaiset palkat?
        Jos on miljoona siivoustyöpaikkaa auki eikä kukaan hae, ehkä pitäisi neuvotella korkeammat työehtosopimuksen mukaiset palkat?
        Tämä on vapaata markkinataloutta, älkää seiskö sen edessä estämäsä kehitystä!

        Sellaista ammattia ei ole olemassa kuin koodari.


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Sellaista ammattia ei ole olemassa kuin koodari.

        https://duunitori.fi/tyopaikat?haku=koodari&search_also_descr=1

        Hirveästi tuntuu löytyvän hakusanalla "Koodari", kannattaisi varmaan mennä hakemaan, vai oletko näitä elämäntapatyöttömiä jotka vain lorvii koska voivat lorvia? Ja nyt vituttaa kun tuet viedään pois? ;-)


      • Anonyymi00087

        Jos joku käyttää tukijärjestelmää väärin niin silloin pitää laittaaa kaikki kärsimään


      • Anonyymi00092
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Etkö yhtään pelkää että menetät oman työsi?

        En.
        Olen 10v seikkaillut ruotsissa ja norjassa tehden töitä mitä on tullut vastaan ja siirtynyt töiden perässä.
        Viimeiset 33v painon hommia yrittäjänä ja työllistin siinä sivussa 2-12 työntekijää vuosittain.
        Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja edelleen on oikeus tehdä töitä mutta eikähän ne minun työt ole tehty.
        Mutta huomaa etten ole lorvinut kortistossa ja nauttinut korvauksia.


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00087 kirjoitti:

        Jos joku käyttää tukijärjestelmää väärin niin silloin pitää laittaaa kaikki kärsimään

        Jos joku käyttää tukijrjestlemää väärin, silloin laitetaan ne kärsimään jotka tarvitsevat tukijärjestelmää oikeasti.


      • Anonyymi00152
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Etkö yhtään pelkää että menetät oman työsi?

        Miksi sellaista pelkäisin ja jos näin kävisikään niin sitten hakeutuisin uuteen työpaikkaan enkä jäisi surkuttelemaan asiaa


      • Anonyymi00153
        Anonyymi00108 kirjoitti:

        Jos joku käyttää tukijrjestlemää väärin, silloin laitetaan ne kärsimään jotka tarvitsevat tukijärjestelmää oikeasti.

        Yksikin mätä omena pilaa koko korin, väärinpelaajien takia kärsii kaikki


      • Anonyymi00162
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Jos tukia ei olisi hakeutuisi työttömäksi jäänyt johonkin hommaan vaikka puolikkaalla palkalla ja kompensoisi sitä huonompaa palkkaa pidemmillä työpäivillä.
        Samaan aikaa etsisi kuumeisesti parempaa työpaikkaa.
        Nyt kun työttömäksi jääneelle ehdotetaan huonommin palkattua hommaa niin hän haitattaa ettei nyt sellaista lähde tekemään.
        Kun lukee juttuja pitkään työttöminä oleista jotka vaativat kevyttä mukavaa työtä ja palkka pitää olla yli 3000€/kk, eli ei vieläkään olla valmiita tekemään niitä huonomman palkan töitä.
        Kaikista töistä ei voi maksaa huippupalkkaa, nenkin työt olisi jonkun tehtävä.

        Työaikalaki. Tietenkin kahta työtäkin voi tehdä, jos se vakituisemman paikan johdolle sopii.
        Onko ihminen sitten ikinä lomalla? Harvoin kummankin työn lomat osuvat yhtaikaa. Muutkaan vapaat aina.
        Jos saa kaksi työtä päällekkäin, siinä onkin sovittelemista.


    • Anonyymi00061

      Ole ihmillinen & tuhoa Kokoomuslainen

    • Anonyymi00066

      https://www.iltalehti.fi/mieli/a/b240c89e-59ac-4a5f-aaae-ce4155eb4b66?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&utm_variant=nativeimage&fbclid=IwY2xjawReYahleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFzSXNhMzBtUlFhMFpHNmNxc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHsQY-osXgBgsJqNJ4F8WxYN8SVRV2uGyZ1E-kua0B40Cm1-7hs9wrC6_k0rg_aem_qAe4pUiod8thaA0CX6aSCg#Echobox=1777399761


      Minä en ymmärrä noita kommenteja?. Ei ihmiset jää "vapaaehtoisesti" työttömäksi. Onko noilla muka sellainen käsitys, että 300 000 ihmisitä on jäänyt vapaaehtoisesti työttömäksi. ja ovatko he itse suojassa konkursseilta ja irtisanomisilta?

      • Anonyymi00070

        Näitä elämäntapatyöttömiä ei tarvitse olla ollenkaan, ei minkään syyn tai ideologian takiakaan


      • Anonyymi00089

        Meinaatko ihan tosissaan että joku vitsii noita sinun linkkejä klikkailla, nehän johtaa roskasivustolle missä kerätään ihmisten tietoja joita sitten myydään mainostajille


      • Anonyymi00154

        Joel eikä se ole ainoa tapaus.....


    • Anonyymi00073

      Aloittaja ei varmaan ymmärrä kun ihmettelee näiden kahden ihmisryhmän vihaa toista kohtaan, että toinen näistä ihmisryhmistä kustantaa molempien ihmisryhmien elämisen.

      Jos tuo kustannussidonnaisuus katkaistaisiin, en usko että ketään kiinnostaa onko joku työtön vai ei.

      • Anonyymi00076

        Trollilla urku auki. 🥱


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        Trollilla urku auki. 🥱

        Hyvin perusteltu kantaasi siellä. ;-)


      • Anonyymi00126
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Hyvin perusteltu kantaasi siellä. ;-)

        Trollilla edelleen urku auki. 🖕


    • Anonyymi00078

      Viha kumpuaa kun rahat vähenee, niin se on ollut maailman sivu. Totuus on että kaikille ei ole työtä, kaikki eivät kelpaa työhön, kaikki eivät pysty työhön. Liian korkea elintaso tuottavuuteen nähden estää aputöillä pärjäämisen kuten joskus sata vuotta sitten. Silloin tultiin maalta kaupungin tehtaaseen ja päästiin jo lapsena töihin. Elettiin kitumalla ja huonollakin osaamisella. Nykyisellä suomalaisella työhön kelpaamattomalla tai työtä vieroksuvalla on siis takanaan esivanhempiensa ja vanhempiensa vankka työhistoria. He ovat kovalla työllä ja välillä sotimalla rakentaneet tämän hyvinvoinnin pohjan. Rakennemuutos ei ole sen uhrin syytä. Nyt tänne haalittavan "työperäisen" väen työhistoriasta ei ole mitään muuta tieto kuin että ei se ainakaan suomeen liity. Siispä tulijoillekin hyvä elämä ilman edeltävää tai ehkä tulevaakaan työhistoriaa. Loogista eikö vaan !

      • Anonyymi00093

        100 varmaa että kaikille löytyy töitä, ei tosin sillä vaaditulla reilu 3000€ kuukausipalkalla ja ne jotka eivät pysty tekemään töitä pääsevät työkyvyttömyyseläkkeelle.

        Turha selitellä ettei riitä töitä ja ettei pysty töihin.


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00093 kirjoitti:

        100 varmaa että kaikille löytyy töitä, ei tosin sillä vaaditulla reilu 3000€ kuukausipalkalla ja ne jotka eivät pysty tekemään töitä pääsevät työkyvyttömyyseläkkeelle.

        Turha selitellä ettei riitä töitä ja ettei pysty töihin.

        Turha selitellä, että 300 000 työtöntä on työttömänä omasta tahdostaan ja itse omasta tahdostaan lopettanut entiset työnsä!


      • Anonyymi00099
        Anonyymi00098 kirjoitti:

        Turha selitellä, että 300 000 työtöntä on työttömänä omasta tahdostaan ja itse omasta tahdostaan lopettanut entiset työnsä!

        Edelleen, töitä löytyy kaikille.
        Ne työt ei välttämättä ole hyväpalkkaisia eikä välttämättä se ihannetyö eikä välttämättä siisti sisätyä ja työssä saattaa tulla hiki ja saattaa likaantuakkin.
        Mutta töitä kyllä löytyy kaikille, ei ehkä omalta paikkakunnalta mutta löytyy kuitenkin.


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00099 kirjoitti:

        Edelleen, töitä löytyy kaikille.
        Ne työt ei välttämättä ole hyväpalkkaisia eikä välttämättä se ihannetyö eikä välttämättä siisti sisätyä ja työssä saattaa tulla hiki ja saattaa likaantuakkin.
        Mutta töitä kyllä löytyy kaikille, ei ehkä omalta paikkakunnalta mutta löytyy kuitenkin.

        Pitää myös päästä eroon tuosta ns. "ammattisuojasta", vaikka se onkin vain 3kk niin monelle se tuntuu olevan elinehto ja muita kuin oman alan töitä ei edes etsitä, vaikka työttömyyttä ollut jo useampi vuosi.
        Ehkä viranomaiset voisivat tähän tarttua herkemmin ja pistää työttömille insinööreillekin niitä ei-vaadi-koulutusta -työpaikkailmoituksia.


      • Anonyymi00155
        Anonyymi00098 kirjoitti:

        Turha selitellä, että 300 000 työtöntä on työttömänä omasta tahdostaan ja itse omasta tahdostaan lopettanut entiset työnsä!

        Tunnetko jokaisen työttömän ja syyt miksi he sellaisia ovat?


      • Anonyymi00181
        Anonyymi00099 kirjoitti:

        Edelleen, töitä löytyy kaikille.
        Ne työt ei välttämättä ole hyväpalkkaisia eikä välttämättä se ihannetyö eikä välttämättä siisti sisätyä ja työssä saattaa tulla hiki ja saattaa likaantuakkin.
        Mutta töitä kyllä löytyy kaikille, ei ehkä omalta paikkakunnalta mutta löytyy kuitenkin.

        Työnantajien märkä uni: ammattitaitoiset työntekijät odottavat siirrettävissä konteissa milloin heitä tarvitaan. Kontti siirretään tarvitsevan firman pihalle ja väki duunaa ahkerasti alimmalla palkalla kunnes heitä enää ei tarvita. Kontti siirretään varastoitavaksi kunnes taas tarvitaan. Varastointiaikana työläiset eivät ole olemassa eivätkä siis tarvitse mitään.


    • Anonyymi00080

      Kertokaa yksikin hyvä syy miksi kenenkään pitäisi kustantaa toisen ihmisen eläminen, joka ei ole sinulle mitään sukua?

      • Anonyymi00091

        Aika hiljaista on, taitaa olla mahdotonta perustella ;D


      • Anonyymi00102
        Anonyymi00091 kirjoitti:

        Aika hiljaista on, taitaa olla mahdotonta perustella ;D

        Joo-o, eipä ole näkynyt perusteluja tähän....Noh odotellaan!


      • Anonyymi00109
        Anonyymi00091 kirjoitti:

        Aika hiljaista on, taitaa olla mahdotonta perustella ;D

        Foorumi tursuilee liitoksistaan vastauksia tähän aivopähkinään joka edelleen jää sinulle arvoitukseksi. Koska sinä aivoton mulkku et osaa lukea, et ajatella etkä muutenkaan elää ihmisiksi siellä psykoottisessa narsistiseessa pikku maailmassa velloessasi jonka olet itsellesi rakennellut. Itte oot- ihan yksin selviytynyt jo sikiötä asti kaikesta. Yhtään kukaan ei oo sua koskaan auttanut. Varsinkaan veronmaksajat.

        Sujuvasti on jäänyt huomaamatta että veronmaksajat ovat kannatelleet sinua koko elämäsi ajan, ja edelleen kannattelevat. Siitä huolimatta että veronmaksajien kustantaman elämäsi ohessa kaikki se "itse ansaittu" hyvinvointikin josta pääset nauttimaan on niiden ahdingossa elävien hyväksikäytöllä aikaansaatu joita halveksit.

        Trolli voisi jo hakeutua pikku hiljaa hoitoon pois täältä keskustelufoorumeilta. Todennäköisesti trolli kuitenkin hakeutuu mieluummin vaaliendokkaaksi ensi vaaleihin sen sijaan että menisi kuuppalääkäriin ja hankkisi lobotomian.


      • Anonyymi00113
        Anonyymi00109 kirjoitti:

        Foorumi tursuilee liitoksistaan vastauksia tähän aivopähkinään joka edelleen jää sinulle arvoitukseksi. Koska sinä aivoton mulkku et osaa lukea, et ajatella etkä muutenkaan elää ihmisiksi siellä psykoottisessa narsistiseessa pikku maailmassa velloessasi jonka olet itsellesi rakennellut. Itte oot- ihan yksin selviytynyt jo sikiötä asti kaikesta. Yhtään kukaan ei oo sua koskaan auttanut. Varsinkaan veronmaksajat.

        Sujuvasti on jäänyt huomaamatta että veronmaksajat ovat kannatelleet sinua koko elämäsi ajan, ja edelleen kannattelevat. Siitä huolimatta että veronmaksajien kustantaman elämäsi ohessa kaikki se "itse ansaittu" hyvinvointikin josta pääset nauttimaan on niiden ahdingossa elävien hyväksikäytöllä aikaansaatu joita halveksit.

        Trolli voisi jo hakeutua pikku hiljaa hoitoon pois täältä keskustelufoorumeilta. Todennäköisesti trolli kuitenkin hakeutuu mieluummin vaaliendokkaaksi ensi vaaleihin sen sijaan että menisi kuuppalääkäriin ja hankkisi lobotomian.

        Tukijantteri kilahti, taas kerran : D
        Hakeutuisit edes vaikka vihanhallintakurssille, vois ehkä auttaa sun mielipahaan.


      • Anonyymi00118
        Anonyymi00109 kirjoitti:

        Foorumi tursuilee liitoksistaan vastauksia tähän aivopähkinään joka edelleen jää sinulle arvoitukseksi. Koska sinä aivoton mulkku et osaa lukea, et ajatella etkä muutenkaan elää ihmisiksi siellä psykoottisessa narsistiseessa pikku maailmassa velloessasi jonka olet itsellesi rakennellut. Itte oot- ihan yksin selviytynyt jo sikiötä asti kaikesta. Yhtään kukaan ei oo sua koskaan auttanut. Varsinkaan veronmaksajat.

        Sujuvasti on jäänyt huomaamatta että veronmaksajat ovat kannatelleet sinua koko elämäsi ajan, ja edelleen kannattelevat. Siitä huolimatta että veronmaksajien kustantaman elämäsi ohessa kaikki se "itse ansaittu" hyvinvointikin josta pääset nauttimaan on niiden ahdingossa elävien hyväksikäytöllä aikaansaatu joita halveksit.

        Trolli voisi jo hakeutua pikku hiljaa hoitoon pois täältä keskustelufoorumeilta. Todennäköisesti trolli kuitenkin hakeutuu mieluummin vaaliendokkaaksi ensi vaaleihin sen sijaan että menisi kuuppalääkäriin ja hankkisi lobotomian.

        Etkä sinä pelle vieläkään ole osannut antaa vastausta, koko ketjusta löydy ensimmäistäkään :-D
        Minähän maksan VEROJA ei siitä ole kyse, kysehän onkin siitä että miksi minun VEROJA annetaan toisille ihmisille jotka eivät halua mennä töihin, tai omalla toiminnallaan tekevät siitä ainakin helvetin hankalaa? SE on se kysymys, ja SIIHEN ette pellet ole osanneet vastata.

        Vai väitätkö, että minun pitää kustantaa työttömien elämä sen takia, että minun vanhempieni maksamilla veroilla minä olen saanut kulkea kouluun tietä pitkin? Missä tämä helvetin logiikka on?


      • Anonyymi00120
        Anonyymi00109 kirjoitti:

        Foorumi tursuilee liitoksistaan vastauksia tähän aivopähkinään joka edelleen jää sinulle arvoitukseksi. Koska sinä aivoton mulkku et osaa lukea, et ajatella etkä muutenkaan elää ihmisiksi siellä psykoottisessa narsistiseessa pikku maailmassa velloessasi jonka olet itsellesi rakennellut. Itte oot- ihan yksin selviytynyt jo sikiötä asti kaikesta. Yhtään kukaan ei oo sua koskaan auttanut. Varsinkaan veronmaksajat.

        Sujuvasti on jäänyt huomaamatta että veronmaksajat ovat kannatelleet sinua koko elämäsi ajan, ja edelleen kannattelevat. Siitä huolimatta että veronmaksajien kustantaman elämäsi ohessa kaikki se "itse ansaittu" hyvinvointikin josta pääset nauttimaan on niiden ahdingossa elävien hyväksikäytöllä aikaansaatu joita halveksit.

        Trolli voisi jo hakeutua pikku hiljaa hoitoon pois täältä keskustelufoorumeilta. Todennäköisesti trolli kuitenkin hakeutuu mieluummin vaaliendokkaaksi ensi vaaleihin sen sijaan että menisi kuuppalääkäriin ja hankkisi lobotomian.

        Naurettava väite että työttömät ovat rakentaneet tähän maahan hyvinvointiyhteiskunnan. Näin absurdeja väitteitä kun levittelet niin ei ihmekään kun ei töihin palkata. Itse aiheutettua työttömyyttä toisinsanoen, ei sinun elämistä pitäisi kenenkään väkisin kustantaa verovaroin.


      • Anonyymi00182

        Yritä pliiiiiiis elää omaa elämääsi. Tule päivä jolloin muut kustantavat elämäsi verorahoistaan.


    • Anonyymi00082

      Näin työssäkäyvänä köyhänä minusta voisi verotukseen laittaa lisää yhden ruksin että "Halutko elättää työttömiä ihmisiä?", jos et laita ruksia niin verotus on kevyempää, jos laitat ruksin niin verotus hieman nousee ja rahat ohjataan työttömille.

      Näin ei työssäkäyvää kansanosaa vituttaisi yhtään, eikä työttömiäkään vituta kun rahaa tulee edelleen mutta vain heiltä jotka sitä haluaa maksaa. Win-win? Ei taida kelvata työttömille että työstä jäisi enempi käteen? Miksi työttömät niin vihaa työssäkäyviä? Mikä ajaa työttömän riistämään omalla työnteolla ansaittuja rahoja työläisen nälkää näkevästä kädestä?
      Sairasta touhua sanon minä!

      • Anonyymi00116

        Sinun päässäsi on tuopia-Suomi, jota ei ole olemassa.Sopisit paremmin Pohjois-Korean kansalaiseksk.Se on sinun esikuvavaltio


      • Anonyymi00117
        Anonyymi00116 kirjoitti:

        Sinun päässäsi on tuopia-Suomi, jota ei ole olemassa.Sopisit paremmin Pohjois-Korean kansalaiseksk.Se on sinun esikuvavaltio

        Sinähän sinne koreaan kaipaat kun haluat tänne samanlaisen järjestelmän kuin siellä, että valtio kyllä elättää (jos elättää).


      • Anonyymi00122
        Anonyymi00116 kirjoitti:

        Sinun päässäsi on tuopia-Suomi, jota ei ole olemassa.Sopisit paremmin Pohjois-Korean kansalaiseksk.Se on sinun esikuvavaltio

        "Tuopia-Suomi ( ei siis tuoppi-Suomi)eli siis utopia-Suomi.
        EK haluaa että työssä käyvät tekisivät kuten Jysky-hevonen teki George Orwellin kirjassa "Eläinten vallankumous".
        Jysky sanoi kerran toisensa jälkeen että "minä teen kovemmin työtä".
        Palkkioksi tästä Jysky päätyi teurastajan käsittelyyn.


    • Anonyymi00094

      Kertokaa yksikin hyvä syy miksi kenenkään pitäisi kustantaa toisen ihmisen eläminen, joka ei ole sinulle mitään sukua?

      Siksi koska työpaikat vähenee kiihtyvää tahtia ja koko ajan tulee lisää työttömiä jotka irtisanotaan töistä! ja uutta työtä on vaikea saada vaikka niitä hakee! ,

      Mitä tulee nykyajan työhön niin se on hyvin epävarmaa tarjotaan vaaan jotain määräaikaista eikä kunnolista vakituista työsopimusta! tai jotain 9€/päivä+tuet ja senkun kun käy loppuun niin ei tarjota kunnolista palkallista työtä sen jälkeen!. Eli siis ei tarjota vakituista työtä . Siksi tarvitaan tukia!

      • Anonyymi00110

        Jäikö levy päälle?


      • Anonyymi00119

        Ei se ole työssäkäyvän vika, jos joku muu ei löydä työtä tai ei halua mennä töihin ja elättää itseään työnteolla. Ei siitä pidä työssäkäyvää rankaista. Keksikää parempi systeemi jolla pysytte hengissä kun sen ansaitsette ihmisenä, mutta toisen selkänahastahan sitä ei voi tehdä koska se on jo lähellä orjuutta.


      • Anonyymi00123
        Anonyymi00110 kirjoitti:

        Jäikö levy päälle?

        Levy on paras sammuttaa, kun lakkaa tekemästä ruokaa.


      • Anonyymi00127
        Anonyymi00123 kirjoitti:

        Levy on paras sammuttaa, kun lakkaa tekemästä ruokaa.

        Tapa ittes jo kukaan ei jaksa enää.


    • Anonyymi00095

      Miksi työttömät niin vihaa työssäkäyviä?

      Missään nimessä en vihaa työssäkäyviä mutta vihaan kuitenkin super rikkaita jotka ovat jos aavuttaneet elämässä kaiken tarvittavan rahan, mutta silti ahnehtivat vaan lisää ja muutavat verojakin pakoon jonnekin monacoon tai muuhun veroparattisimaahan.

      Vihaan myös yrittäjiä jotka kierrättää työkokeiljoita sun muita harjoittelijoita 9/€ päivä koskaan ketään palkkaamatta normaaliin palkkatyön. Opiskejija harjoittelijan ottaminen on ok, mutta ei jatkuvasti harjoittelijoiden kierrättäminen!

      En vihaa palkansaajia enkä vihaa yrittäjiä jotka maksavat työntekijöilleen normaalin palkan ja ottavat työntekijöitä yritykseensä vakituiseen työsuhteeseen!

      • Anonyymi00101

        Työkokeilijat saavat noin 1000€/kk kelarahaa.


      • Anonyymi00115

        Lain nijalla työkokeilijiuden kierrättäminzn pitaisi olla kielletty


      • Anonyymi00130
        Anonyymi00101 kirjoitti:

        Työkokeilijat saavat noin 1000€/kk kelarahaa.

        Työkokeilijat saavat noin 1000€/kk kelarahaa.

        Tuo raha ei kuuluisi tulla kelan kautta vaan firman kautta jossa työkokielija tekee töitä ja suuri osa tuosta rahasta uppoaa vuokraan.


    • Anonyymi00096

      Anonyymi00082
      2026-04-29 12:33:22

      Mikset ollut tuolloin töissä?

      • Anonyymi00097

        ja tietistkö, että sinut voidaan irtsanoa työstäsi koska vaan!


      • Anonyymi00100

        Työssäkäyvillä oikeus ruokataukoon omalla ajallaan, sen ajan voi käyttää mahdollisuuksien mukaan miten työläinen haluaa. Opit tämänkin vielä joskus jos töihin "joudut". Pelle.


      • Anonyymi00131
        Anonyymi00100 kirjoitti:

        Työssäkäyvillä oikeus ruokataukoon omalla ajallaan, sen ajan voi käyttää mahdollisuuksien mukaan miten työläinen haluaa. Opit tämänkin vielä joskus jos töihin "joudut". Pelle.

        Joudun töihin? Mihin firmaan minä joudun töihin kun en saa niitä hakemalla töitä?


    • Anonyymi00114

      Hyvinvointiyhteiskunnan rahat on loppu, ei riitä enää jakaa. Repikää siitä

      • Anonyymi00133

        Hyvinvointiyhteiskunnan rahat on loppu, ei riitä enää jakaa. Repikää siitä

        Ja rikkailla on yhteensä 114,7 miljardiä rahaa tileillä joita he vaan omivat tileillään eivätkä he käytä niitä yhtään mihikään siksi talous ei vedä!,


      • Anonyymi00137
        Anonyymi00133 kirjoitti:

        Hyvinvointiyhteiskunnan rahat on loppu, ei riitä enää jakaa. Repikää siitä

        Ja rikkailla on yhteensä 114,7 miljardiä rahaa tileillä joita he vaan omivat tileillään eivätkä he käytä niitä yhtään mihikään siksi talous ei vedä!,

        Pitäisikö "rikkaiden" jakaa omaisuuttaan sellaisille tapauksille jotka eivät ole koskaan mitään hyödyllistä yrittäneet, tehneet tai saamaan aikaan, edes oman elämänsä ja tulevaisuutensa suhteen?


      • Anonyymi00224
        Anonyymi00133 kirjoitti:

        Hyvinvointiyhteiskunnan rahat on loppu, ei riitä enää jakaa. Repikää siitä

        Ja rikkailla on yhteensä 114,7 miljardiä rahaa tileillä joita he vaan omivat tileillään eivätkä he käytä niitä yhtään mihikään siksi talous ei vedä!,

        Rikkaiden rahankäyttö ei kuulu kuin heille itselleen, tukijussin touhuja kuitenkin pitää yleisesti valvoa ettei tukirahat mene turhuuksiin.


    • Anonyymi00121

      "Tää foorumihan on paska"...
      Tää foorumi toimii nykyään psyykeongelmaisten terapiafoorumina.

    • Anonyymi00124

      Politiikan suolista. Elävät kielikuvat ovat politiikan suola ja niitähän on nähty aikaisemminkin, Lindtman totesi. Jumalansiunailutkin sillä saastutetaan.
      Varkaista varottaen.

    • Anonyymi00128

      Älkää vihatko työttömiä vaan antakaa heille ruokaa

      Ihan kuten puluillekkin heitetään leipäpalasia

      tai lokeille

      • Anonyymi00129

        Pulujen tulee paskoa elämäntapatyöttömien päälle


      • Anonyymi00139
        Anonyymi00129 kirjoitti:

        Pulujen tulee paskoa elämäntapatyöttömien päälle

        elämäntapatyöttömien

        Hyvä bravoo keksit uuden sanonnan! Osasait erotella tuolla sannalla sellaiset irtisanotut työttömät jotka ovat olleet vuosia töissä ja sellaiset työttömät jotka eivät ole olleet töissä juuri koskaan jos olleenkaan!


      • Anonyymi00148
        Anonyymi00139 kirjoitti:

        elämäntapatyöttömien

        Hyvä bravoo keksit uuden sanonnan! Osasait erotella tuolla sannalla sellaiset irtisanotut työttömät jotka ovat olleet vuosia töissä ja sellaiset työttömät jotka eivät ole olleet töissä juuri koskaan jos olleenkaan!

        Eipä ole minun keksintö, tätä määritelmää on käytetty jo vuosia sellaisista henkilöistä jotka tietoisesti jättäytyvät koulutuksen ja työelämän ulkopuolelle.
        Näistä käytetään myös nimityksiä kelapummi, rotta, loinen ja iilimato. Myöskin "selkärangaton" on hyvä nimitys näille epäkelvoille yksilöille


    • Anonyymi00132

      Kyllä köyhyyttä täytyy vihata, totta kai, mutta ei tietenkään köyhiä.

      • Anonyymi00142

        Köyhistä on periaatteessa hyötyäkin
        sillä ilman köyhiä ei olisi KELA:kaan, ja KELA tarjoaa monille työpaikan

        Köyhyyttä ei siis pidä lopettaa


    • Anonyymi00134

      Passaa ihan koska vain vaikka sisällossota jos ette parempaan pysty

      • Anonyymi00136

        Hennalassa ja Hangonkin hautausmailla on vielä tilaa punikeille


    • Anonyymi00144

      Ei työeläkeläisiä vihata, he ovat tehneet työtä ja eläkkeensä ansainneet. Aavikolta tulleet takuueläkeläiset on eri asia.

    • Anonyymi00145

      Tietenkin vihaa purkautuu omista mielenterveysongelmista, kun ei ole tyytyväinen omann elämäänsä ja valintoihinsa. Vihaajat ovat sairaita ja syövyttää vain itseään. Viha vie valtavasti energiaa hyödyllisiltä ja onnellisilta asioilta.

    • Anonyymi00146

      Työllisistä osa, taas kokee, ettei heidän työnsä saa arvoa. Asiakastahohan ei voi myydä esim. huollon tai siivouksen tulosta. Se jää aina asiaksi, mistä pitää maksaa. Ja tämä vaikuttaa asenteisiin noitten alojen työntekijöitä kohtaan.
      Vasta kun nuo asiat jäävät tekemättä, se huomataan- ja niinkin pian, kuin vuorokauteen tai kahteen. Eivät nämä työläiset, voi juhlia esim Vappua, koska oppineiston mielestä se olisi paha virhe. He odottavat uutta alkavaa arkea, ja keksivät jotain, missä eivät häiritse olemassaolollaan parempien juhlimista.

      • Anonyymi00157

        Täällä pikku kaupungissa ei juhlittu vappua millään lailla, mutta sitten päätin lähteä tampereelle niin johan oli populaa juhlimassa!


      • Anonyymi00163
        Anonyymi00157 kirjoitti:

        Täällä pikku kaupungissa ei juhlittu vappua millään lailla, mutta sitten päätin lähteä tampereelle niin johan oli populaa juhlimassa!

        Ni en jaivannut hulinaa. Mutta se on ihmeellistä, että siivous tai kiinteistöjen huolto ei ole hyväksyttävää suomalaista työtä.
        Ennen vappua uskalsi viettää jokainen työläinen. Aattona matalapalkkaduunari tekee hiljaisesti vuoronsa, ja häipyy kotiinsa tieltä pois. Lukeneet,ja nuoriso juhlivat, ja ehkä jotkut vientialojrn työntekijät.
        Hupsista.


      • Anonyymi00166
        Anonyymi00157 kirjoitti:

        Täällä pikku kaupungissa ei juhlittu vappua millään lailla, mutta sitten päätin lähteä tampereelle niin johan oli populaa juhlimassa!

        Uutisista onkin saatu katsella ja lukea kun anarkomarkot häiriköi ryssälippuja liehutellen, sennäköistä porukkaa että ei ole koulunkäynti huvittanut eikä varsinkaan työnteko. Joku raasukka oli ottanut pataankin kun oli mennyt aukomaan päätänsä väärälle henkilölle :D


    • Anonyymi00147

      Takanahan on valtaisa ulkoavaruuksien joukkio.

    • Anonyymi00156

      Facebookissa kun oli joku Joel työttömyys keskustelu niin nämä vihaajat näytti jo eläkeläisiltä!

      En ymmärrä? jos ei itsekkään ole enää töissä niin miksi pitää vihata työttömiä?

      • Anonyymi00159

        Ai eikö sillä ole merkitystä että on koko elämän tehnyt töitä ja maksanut veroja, niin miksi?
        Senkö takia että joillakin on vapaalippu ja saa nauttia toisten elämäntyöstä?
        Voistit itse laskea joskus huvikseen että jos elämäntapatyöttömien verovaikutus on vaikka 2% ja työssäkäyvä tienaa 35 000€/v niin hän maksaa elämäntapatyöttömälle 700 vuodessa.
        Tuon kun skaalaa työhistoriaan 40 vuotta niin se tekee jo 28 000€, varmaan eläkkeellä olevalle olisi tuolle rahalle käyttöä.
        Mutta kun se ei jää tuohon työhistoriaan vaan se kuppaaminen jatkuu myös eläkeaikana, eli eläkkeistäkin viedään vielä 10 000€ lisää.
        Eli jos koko elämänsä aikana on kustantanut elämäntapatyöttömän elämää 38 000€ lla niin miksi ei saisi siitä katkeroitua?


      • Anonyymi00160
        Anonyymi00159 kirjoitti:

        Ai eikö sillä ole merkitystä että on koko elämän tehnyt töitä ja maksanut veroja, niin miksi?
        Senkö takia että joillakin on vapaalippu ja saa nauttia toisten elämäntyöstä?
        Voistit itse laskea joskus huvikseen että jos elämäntapatyöttömien verovaikutus on vaikka 2% ja työssäkäyvä tienaa 35 000€/v niin hän maksaa elämäntapatyöttömälle 700 vuodessa.
        Tuon kun skaalaa työhistoriaan 40 vuotta niin se tekee jo 28 000€, varmaan eläkkeellä olevalle olisi tuolle rahalle käyttöä.
        Mutta kun se ei jää tuohon työhistoriaan vaan se kuppaaminen jatkuu myös eläkeaikana, eli eläkkeistäkin viedään vielä 10 000€ lisää.
        Eli jos koko elämänsä aikana on kustantanut elämäntapatyöttömän elämää 38 000€ lla niin miksi ei saisi siitä katkeroitua?

        Liian vaikeaa matematiikkaa sellaisille vätyksille jotka tuskin osaa edes lukea...


      • Anonyymi00161
        Anonyymi00160 kirjoitti:

        Liian vaikeaa matematiikkaa sellaisille vätyksille jotka tuskin osaa edes lukea...

        Teille eläkeläisille on liian vaikeaa matematiikkaa avoimet työpaikat ja työttömien määrä!

        Mutta hyvä jos edes osaa tänne kirjoittaa. Itse tunnen eläkeläisiä jota ei osaa käyttää edes tietokonetta. Mitä muuta se on kuin laiskuutta opetella sen käyttäminen!

        Mutta jos nautisitte siitä vapaalipustanne ja jättäisitte työttömät rauhaan. Erittäin suuri osa työttömistä minä mukaan lukien mennään töihin kunnes saadaan se työpaikka! Töitä on vaikea tehdä jos ei ole työpaikkaa!


      • Anonyymi00165
        Anonyymi00161 kirjoitti:

        Teille eläkeläisille on liian vaikeaa matematiikkaa avoimet työpaikat ja työttömien määrä!

        Mutta hyvä jos edes osaa tänne kirjoittaa. Itse tunnen eläkeläisiä jota ei osaa käyttää edes tietokonetta. Mitä muuta se on kuin laiskuutta opetella sen käyttäminen!

        Mutta jos nautisitte siitä vapaalipustanne ja jättäisitte työttömät rauhaan. Erittäin suuri osa työttömistä minä mukaan lukien mennään töihin kunnes saadaan se työpaikka! Töitä on vaikea tehdä jos ei ole työpaikkaa!

        Sosialipummeille on taasen vaikea ymmärtää että töitä on vaikka kuinka paljon tarjolla.
        Te vain asetatte vaatimuksia, työ pitää olla 10min. kävelymatkan päässä, työ ei saa olla rasittava, työ pitää olla mielekästä, ei saa missään nimessä tulla hiki eikä saa olla likaista hommaa ja palkka pitää olla lähemmäksi 4000€ ja mikä parasta ei vaadita koulutusta ja työaika pitää olla liukuva.
        Juu ei noilla ehdoilla ole suomessa juurikaan töitä.
        Itse olen lähtenyt töiden perässä 1500km päähän kotoa ja aina on töitä löytynyt, aina ei ole ollut mukavia hommia joten haku on ollut päällä koko ajan ja olen vaihtanut työpaikkaa aina kun parempi on tullut vastaan.


      • Anonyymi00167
        Anonyymi00165 kirjoitti:

        Sosialipummeille on taasen vaikea ymmärtää että töitä on vaikka kuinka paljon tarjolla.
        Te vain asetatte vaatimuksia, työ pitää olla 10min. kävelymatkan päässä, työ ei saa olla rasittava, työ pitää olla mielekästä, ei saa missään nimessä tulla hiki eikä saa olla likaista hommaa ja palkka pitää olla lähemmäksi 4000€ ja mikä parasta ei vaadita koulutusta ja työaika pitää olla liukuva.
        Juu ei noilla ehdoilla ole suomessa juurikaan töitä.
        Itse olen lähtenyt töiden perässä 1500km päähän kotoa ja aina on töitä löytynyt, aina ei ole ollut mukavia hommia joten haku on ollut päällä koko ajan ja olen vaihtanut työpaikkaa aina kun parempi on tullut vastaan.

        Joo ja jos mieli on maassa niin voi jäädä kotiin


      • Anonyymi00168

        Ei se ole vihaamista jos tuo mielipiteensä julki, varsinkin jos on tukirahojen maksajan roolissa


      • Anonyymi00169
        Anonyymi00161 kirjoitti:

        Teille eläkeläisille on liian vaikeaa matematiikkaa avoimet työpaikat ja työttömien määrä!

        Mutta hyvä jos edes osaa tänne kirjoittaa. Itse tunnen eläkeläisiä jota ei osaa käyttää edes tietokonetta. Mitä muuta se on kuin laiskuutta opetella sen käyttäminen!

        Mutta jos nautisitte siitä vapaalipustanne ja jättäisitte työttömät rauhaan. Erittäin suuri osa työttömistä minä mukaan lukien mennään töihin kunnes saadaan se työpaikka! Töitä on vaikea tehdä jos ei ole työpaikkaa!

        "Mutta hyvä jos edes osaa tänne kirjoittaa. Itse tunnen eläkeläisiä jota ei osaa käyttää edes tietokonetta. Mitä muuta se on kuin laiskuutta opetella sen käyttäminen!"

        Vissiin sun äitis , isäs ja mummos. Eipä ole oppi periytynyt ja kasvatus muutenkin jäänyt vähän vajavaiseksi


      • Anonyymi00172
        Anonyymi00161 kirjoitti:

        Teille eläkeläisille on liian vaikeaa matematiikkaa avoimet työpaikat ja työttömien määrä!

        Mutta hyvä jos edes osaa tänne kirjoittaa. Itse tunnen eläkeläisiä jota ei osaa käyttää edes tietokonetta. Mitä muuta se on kuin laiskuutta opetella sen käyttäminen!

        Mutta jos nautisitte siitä vapaalipustanne ja jättäisitte työttömät rauhaan. Erittäin suuri osa työttömistä minä mukaan lukien mennään töihin kunnes saadaan se työpaikka! Töitä on vaikea tehdä jos ei ole työpaikkaa!

        Tuo "Avoimia työpaikkoja ei riitä kaikille" argumentti ei päde niin kauan kuin on avoimia työpaikkoja.
        Menkää ja täyttäkää ne prkl avoimet työpaikat, kun jäljelle jää työttömiä niin pohditaan sitten mitä heidän kanssa tehdään?


      • Anonyymi00178
        Anonyymi00172 kirjoitti:

        Tuo "Avoimia työpaikkoja ei riitä kaikille" argumentti ei päde niin kauan kuin on avoimia työpaikkoja.
        Menkää ja täyttäkää ne prkl avoimet työpaikat, kun jäljelle jää työttömiä niin pohditaan sitten mitä heidän kanssa tehdään?

        Piäkkä sinne väksin mennä sisään jos ei muuten pääse?

        Kun ei sinne prkl vain mennä!


      • Anonyymi00225

        Eläkeläiset kustantaa joelin ideologisen työttömyyden


    • Anonyymi00158

      Markkinoilla näkyy aina ilo olevan ylimmillään, joten varokaa markkinoita. Ne kestävät vain silmänräpäyksen elämässä.

    • Anonyymi00170

      Surkeat luuserit pitävät työntekoa rangaistuksena ja kohdistavat katkeruudensa työttömiin.

      • Anonyymi00171

        Enpä tiedä, onhan se kyllä mukavaa kun on säännöllinen työ jossa viihtyy ja kohtuullinen palkka muine etuisuuksineen. ;D


      • Anonyymi00175
        Anonyymi00171 kirjoitti:

        Enpä tiedä, onhan se kyllä mukavaa kun on säännöllinen työ jossa viihtyy ja kohtuullinen palkka muine etuisuuksineen. ;D

        Oletko ammatiltasi sosiaalivirkailija?


      • Anonyymi00176
        Anonyymi00175 kirjoitti:

        Oletko ammatiltasi sosiaalivirkailija?

        Tavallaan, laadimme työryhmämme kanssa prosesseja työttömien pakollisiin terveystarkastuksiin ja muihin suomen hallituksen määrittelemiin velvoittaviin työllistymistoimiin. Ei KELA, yksityinen konsulttifirma


      • Anonyymi00177
        Anonyymi00176 kirjoitti:

        Tavallaan, laadimme työryhmämme kanssa prosesseja työttömien pakollisiin terveystarkastuksiin ja muihin suomen hallituksen määrittelemiin velvoittaviin työllistymistoimiin. Ei KELA, yksityinen konsulttifirma

        Enemmän saisit rahaa jos olisit työsuhteessa suoraan KELA:n. Sielä ne isot palkkarahat pyörii


      • Anonyymi00183
        Anonyymi00177 kirjoitti:

        Enemmän saisit rahaa jos olisit työsuhteessa suoraan KELA:n. Sielä ne isot palkkarahat pyörii

        Ei tarvitse enempää palkkaa kun ei kerkeä nykyistäkään tilivälillä tuhlaamaan , sitäpaitsi ei kelan palkat ole lähelläkään meidän firman maksamia. Ja sehän on hieno juttu kun meidän henkilökunnan ei tarvitse tapella työhaluttomien asiakkaiden kanssa ollenkaan.


      • Anonyymi00185

        Vain tukiloinen voisi kuvitella työtä tekevän ihmisen "surkeaksi luuseriksi" ;-o


      • Anonyymi00186
        Anonyymi00185 kirjoitti:

        Vain tukiloinen voisi kuvitella työtä tekevän ihmisen "surkeaksi luuseriksi" ;-o

        Työpaikalla tyhjän toimittaminen ja keuhkojen tervaaminen ei ole työntekoa. Suurin osa työllisistä hinaa perseensä aamulla työpaikalle ja notkuu kahvilla koko päivän tekemättä mitään. Palkkapäivänä ansaitsemattomat rahat nostetaan ilman mitään moraalista ongelmaa ja samalla räitään ja paskotaan sosiaaliturvan varassa kituvien työttömien päälle ku ne varastaa MUN RAHAT jotka on muka itse ansaittu.

        Sellainen ihminen on looseri.


      • Anonyymi00187
        Anonyymi00186 kirjoitti:

        Työpaikalla tyhjän toimittaminen ja keuhkojen tervaaminen ei ole työntekoa. Suurin osa työllisistä hinaa perseensä aamulla työpaikalle ja notkuu kahvilla koko päivän tekemättä mitään. Palkkapäivänä ansaitsemattomat rahat nostetaan ilman mitään moraalista ongelmaa ja samalla räitään ja paskotaan sosiaaliturvan varassa kituvien työttömien päälle ku ne varastaa MUN RAHAT jotka on muka itse ansaittu.

        Sellainen ihminen on looseri.

        Samaa mieltä, Ihme röökaajia sinne palkattu. Silloin kun olin töissä raksalla olin ainoita joka ei poltanut ja itse tj vasta sitä röökiä imi lähes tauotta!


      • Anonyymi00188
        Anonyymi00186 kirjoitti:

        Työpaikalla tyhjän toimittaminen ja keuhkojen tervaaminen ei ole työntekoa. Suurin osa työllisistä hinaa perseensä aamulla työpaikalle ja notkuu kahvilla koko päivän tekemättä mitään. Palkkapäivänä ansaitsemattomat rahat nostetaan ilman mitään moraalista ongelmaa ja samalla räitään ja paskotaan sosiaaliturvan varassa kituvien työttömien päälle ku ne varastaa MUN RAHAT jotka on muka itse ansaittu.

        Sellainen ihminen on looseri.

        Tukiorjan vilkas mielikuvitus, ei oikein tiedä nauraisko noille sun jutuille vai säälisikö :D


      • Anonyymi00189
        Anonyymi00187 kirjoitti:

        Samaa mieltä, Ihme röökaajia sinne palkattu. Silloin kun olin töissä raksalla olin ainoita joka ei poltanut ja itse tj vasta sitä röökiä imi lähes tauotta!

        Nykyään suurin osa työpaikoista on savuttomia... Että silleeesti :D


      • Anonyymi00191
        Anonyymi00186 kirjoitti:

        Työpaikalla tyhjän toimittaminen ja keuhkojen tervaaminen ei ole työntekoa. Suurin osa työllisistä hinaa perseensä aamulla työpaikalle ja notkuu kahvilla koko päivän tekemättä mitään. Palkkapäivänä ansaitsemattomat rahat nostetaan ilman mitään moraalista ongelmaa ja samalla räitään ja paskotaan sosiaaliturvan varassa kituvien työttömien päälle ku ne varastaa MUN RAHAT jotka on muka itse ansaittu.

        Sellainen ihminen on looseri.

        En tiedä oletko huomannut konkurssitilastoja?
        Nyt siivotaan nuita kehvilla roikkuvia lusmuja pois työpaikoilta.
        Nämä lusmut työelämässä ovat päässeet siihen tilanteeseen ettei heitä voi noin vain erottaa joten laitetaan firma konkurssiin ja perustetaan uusi.
        Tämä konkusrrijuttu ei ole mikään uusi asia, ruotsissa ammattiliitot ajoivat sellaiset säännöt että jotta päsi vanhasta ( työajaltaan) ja luskusta eroon oli ajettava firma konkurssiin.
        Aikoinaan minunkin työntaja manasi että kun olisi rahaa tekisi konkurssin ja ½ vuotta myöhemmin tulikin se konkurssi, ammattiliitto yritti että hänen pitää palkata uuten firmaan vanhat työntekijät vanhoilla eduilla mutta eivätpä onnistuneet.
        Itse jatkoin uudessa firmassa.


      • Anonyymi00192
        Anonyymi00186 kirjoitti:

        Työpaikalla tyhjän toimittaminen ja keuhkojen tervaaminen ei ole työntekoa. Suurin osa työllisistä hinaa perseensä aamulla työpaikalle ja notkuu kahvilla koko päivän tekemättä mitään. Palkkapäivänä ansaitsemattomat rahat nostetaan ilman mitään moraalista ongelmaa ja samalla räitään ja paskotaan sosiaaliturvan varassa kituvien työttömien päälle ku ne varastaa MUN RAHAT jotka on muka itse ansaittu.

        Sellainen ihminen on looseri.

        Kaikki tietää että jokainen tukiloinen vain makaa sohvalla ja haisee pahalle, röhönaurua kuuluu matkalla kelaan nostamaan lisää tukirahaa joka on valtion kirstuun tullut työtä tekevien selkänahasta revityltä veroilla. Pitäs maasta poistaa kaikki tukiloiset, tai vain lakkauttaa tuet.


      • Anonyymi00194
        Anonyymi00192 kirjoitti:

        Kaikki tietää että jokainen tukiloinen vain makaa sohvalla ja haisee pahalle, röhönaurua kuuluu matkalla kelaan nostamaan lisää tukirahaa joka on valtion kirstuun tullut työtä tekevien selkänahasta revityltä veroilla. Pitäs maasta poistaa kaikki tukiloiset, tai vain lakkauttaa tuet.

        Tuo käsitys tulee jostain p.viherhaon videoiden katsomisesta. Näillä ihmisillä ei ole kuitenkaan käsitystä siitä, että työttömyyttä tulee siitäkin, että työt loppuvat ja siitä, että henkilökuntaa irtisanotaan! Toiden hakeminen heillä on muistelua jostain 80-luvulta! jollin kai vain mentiin töihin.


      • Anonyymi00198
        Anonyymi00191 kirjoitti:

        En tiedä oletko huomannut konkurssitilastoja?
        Nyt siivotaan nuita kehvilla roikkuvia lusmuja pois työpaikoilta.
        Nämä lusmut työelämässä ovat päässeet siihen tilanteeseen ettei heitä voi noin vain erottaa joten laitetaan firma konkurssiin ja perustetaan uusi.
        Tämä konkusrrijuttu ei ole mikään uusi asia, ruotsissa ammattiliitot ajoivat sellaiset säännöt että jotta päsi vanhasta ( työajaltaan) ja luskusta eroon oli ajettava firma konkurssiin.
        Aikoinaan minunkin työntaja manasi että kun olisi rahaa tekisi konkurssin ja ½ vuotta myöhemmin tulikin se konkurssi, ammattiliitto yritti että hänen pitää palkata uuten firmaan vanhat työntekijät vanhoilla eduilla mutta eivätpä onnistuneet.
        Itse jatkoin uudessa firmassa.

        Jos työntekijä on osaamaton ja kaikin puolin paska, työnantaja voi kolmen kirjallisen varoituksen jälkeen irtisanoa hänet. Miksipä työnantaja ei näin toimisi vaikka joutuukin maksamaan irtisanomisajan palkat? Jos työntekijän paskuus on tosiasia siitä on tietenkin todisteita vaikka millä mitalla. Parempihan se on että maksaa vain irtisanomisajan palkat ja palkanmaksuvelvoite loppuu siihen, kuin että työnantajapoloinen joutuu maksamaan paskalle työntekijälle palkkoja eläkeikään asti? Se tulee paljon kalliimmaksi työnantajalle pitää paskaa työntekijää listoilla kuin hankkiutua tästä laillisia teitä eroon. Irtisanomisajan palkat eivät siinä paljon paina kun siitä mätiäisestä kuitenkin eroon pääsee. Siitä hyvästä vaikka maksaa sitten ja vaihtaa parempaan työntekijään.


      • Anonyymi00199
        Anonyymi00198 kirjoitti:

        Jos työntekijä on osaamaton ja kaikin puolin paska, työnantaja voi kolmen kirjallisen varoituksen jälkeen irtisanoa hänet. Miksipä työnantaja ei näin toimisi vaikka joutuukin maksamaan irtisanomisajan palkat? Jos työntekijän paskuus on tosiasia siitä on tietenkin todisteita vaikka millä mitalla. Parempihan se on että maksaa vain irtisanomisajan palkat ja palkanmaksuvelvoite loppuu siihen, kuin että työnantajapoloinen joutuu maksamaan paskalle työntekijälle palkkoja eläkeikään asti? Se tulee paljon kalliimmaksi työnantajalle pitää paskaa työntekijää listoilla kuin hankkiutua tästä laillisia teitä eroon. Irtisanomisajan palkat eivät siinä paljon paina kun siitä mätiäisestä kuitenkin eroon pääsee. Siitä hyvästä vaikka maksaa sitten ja vaihtaa parempaan työntekijään.

        Entä voiko työnantaja olla paska? Suomessa on ihmeellinen uskonnollista vakaumusta muistuttava dogmi jonka mukaan työnantaja ei koskaan voi olla mätä. Työnantaja on kuin hyväntekijä joka "antaa" töitä ihmisille. Työntekijät ovat joka tapauksessa aina hankalia, ongelmaidia ja kaikin kuviteltavissa olevin tavoin viallisia. Työnantaja on pyhimys.


      • Anonyymi00206
        Anonyymi00189 kirjoitti:

        Nykyään suurin osa työpaikoista on savuttomia... Että silleeesti :D

        No jos viimeisin työkokemus on 80-luvulta niin mitäpä voi olettaa näistä...


      • Anonyymi00207
        Anonyymi00198 kirjoitti:

        Jos työntekijä on osaamaton ja kaikin puolin paska, työnantaja voi kolmen kirjallisen varoituksen jälkeen irtisanoa hänet. Miksipä työnantaja ei näin toimisi vaikka joutuukin maksamaan irtisanomisajan palkat? Jos työntekijän paskuus on tosiasia siitä on tietenkin todisteita vaikka millä mitalla. Parempihan se on että maksaa vain irtisanomisajan palkat ja palkanmaksuvelvoite loppuu siihen, kuin että työnantajapoloinen joutuu maksamaan paskalle työntekijälle palkkoja eläkeikään asti? Se tulee paljon kalliimmaksi työnantajalle pitää paskaa työntekijää listoilla kuin hankkiutua tästä laillisia teitä eroon. Irtisanomisajan palkat eivät siinä paljon paina kun siitä mätiäisestä kuitenkin eroon pääsee. Siitä hyvästä vaikka maksaa sitten ja vaihtaa parempaan työntekijään.

        Jos et jajua niin etsi Speden elokuva joss härski hartikainen ja Lörsessön oli lakossa.
        Eli hikispeitä naamalle ja painoivat mukamas hommia niska limassa mutta mitään eivät saaneet aikaiseksi.
        Tätä tehdään jatkuvasti nykyäänkin, ollaan tekevinään mutta mitään ei saada aikaiseksi.
        Pahiimmat itkee asiakkaan kuullen että tässähän menee 3 päivää ja kuitenkin hommaa on vain vajaaksi päiväksi.


      • Anonyymi00211
        Anonyymi00194 kirjoitti:

        Tuo käsitys tulee jostain p.viherhaon videoiden katsomisesta. Näillä ihmisillä ei ole kuitenkaan käsitystä siitä, että työttömyyttä tulee siitäkin, että työt loppuvat ja siitä, että henkilökuntaa irtisanotaan! Toiden hakeminen heillä on muistelua jostain 80-luvulta! jollin kai vain mentiin töihin.

        Meinaat ihan oikeasti että 80 - luvulla syntyneet olisi kiinnostuneet katsomaan jonkun viherahon tekeleitä, Tai muitakaan teini /kakarasivustoja?


      • Anonyymi00230
        Anonyymi00189 kirjoitti:

        Nykyään suurin osa työpaikoista on savuttomia... Että silleeesti :D

        No ei kyllä ole. Meeppä raksatyömaalle.


      • Anonyymi00234
        Anonyymi00230 kirjoitti:

        No ei kyllä ole. Meeppä raksatyömaalle.

        No raksajontterit onkin ikuisia tuttiritareita, aina pitää jotain imeskellä


    • Anonyymi00180

      kaikki halutaan pakkotyöleirille on todellisuus

      • Anonyymi00184

        Työttömän on tuotettava lisäarvoa. Vain siten hyvinvointivaltiota voidaan ylläpitää


    • Anonyymi00193

      Yhhyhyy, en hae töitä kun sinne pitää aamulla herätä aikaisin, en kykene.
      Yhhyhyy, en hae töitä kun naapuritalossa ei ole niitä tarjolla.
      Yhhyhyy, en hae töitä kun ei siitä makseta 4500€/kk ilman mitään tutkintovaatimuksia.
      Yhhyhyy, en hae töitä kun siellä vaadittiin hyvää fyysistä kuntoa.
      Yhhyhyy, en hae töitä kun pitää tavata muita ihmisiä.
      Yhhyhyy.

      • Anonyymi00195

        Miksi yhyy poraaja ei itse ole jo töissä?


      • Anonyymi00196
        Anonyymi00195 kirjoitti:

        Miksi yhyy poraaja ei itse ole jo töissä?

        Miten jollian työttömistä valittajalla yhyyy yhyyy on itsellä aikaa kirjoittaa arki 8.40 aamulla. Eikö silloin pitäs yhyy olla jo töissä?


      • Anonyymi00201

        Menisit lääkäriin.


      • Anonyymi00202

        Trollilla urku auki. Kehäraakki ei saa tarpeekseen.


      • Anonyymi00203
        Anonyymi00195 kirjoitti:

        Miksi yhyy poraaja ei itse ole jo töissä?

        Mikä on yhyy poraaja, iittyykö jotenkin metalliteollisuuteen vaiko puu-?


      • Anonyymi00205
        Anonyymi00196 kirjoitti:

        Miten jollian työttömistä valittajalla yhyyy yhyyy on itsellä aikaa kirjoittaa arki 8.40 aamulla. Eikö silloin pitäs yhyy olla jo töissä?

        Yhhyhyy, ei tuo voi olla töissä koska yöllä ei tehdä töitä, kaikki työ tehdään päivällä.
        Yhhyhyy, jos tuo on töissä, ei se saa vapaa-ajallaan kirjoitella keskustelupalstoille mitään.
        Yhhyhyy.

        Te ootte niin huonoja ihmisperseitä :D


      • Anonyymi00209
        Anonyymi00195 kirjoitti:

        Miksi yhyy poraaja ei itse ole jo töissä?

        Juu kun ei enään tarvitse läteä töihin, olen eläkkeellä ja ansaitulla sellaisella.
        Nykyään katson sivusta kun työttömät ulisee ettei ole sitä mukavaa työpaikkaa tarjolla.
        Ai niin, kävinhän minä töissä 10 korvilla, työkeikka kesti reilu ½ tuntia ja yli puolet ajasta meni jutellessa.


      • Anonyymi00212
        Anonyymi00196 kirjoitti:

        Miten jollian työttömistä valittajalla yhyyy yhyyy on itsellä aikaa kirjoittaa arki 8.40 aamulla. Eikö silloin pitäs yhyy olla jo töissä?

        Yhyy, et ole koskaan kuullut vuorotyöstä yhyy?


      • Anonyymi00214
        Anonyymi00196 kirjoitti:

        Miten jollian työttömistä valittajalla yhyyy yhyyy on itsellä aikaa kirjoittaa arki 8.40 aamulla. Eikö silloin pitäs yhyy olla jo töissä?

        Mites sinulla on aikaa aamulla kirjoitella jollekin forumille, eikö sinun pitäisi tehdä niitä työhakemuksia?


      • Anonyymi00215
        Anonyymi00212 kirjoitti:

        Yhyy, et ole koskaan kuullut vuorotyöstä yhyy?

        Ei ne ole, siksi ne on työttömiä kun eivät tiedä milloin, missä ja miten töitä tehdään ;-D
        Ei ne tiedä kuin KELAn aukioloajat.


      • Anonyymi00216
        Anonyymi00214 kirjoitti:

        Mites sinulla on aikaa aamulla kirjoitella jollekin forumille, eikö sinun pitäisi tehdä niitä työhakemuksia?

        On kuule tehty jo tarvittava 4 paikkaa/kk voin minä enemmänkin tehdä, mutta tuksin se hyödyttää, koska kukaan ei niihin edes yleensä vastaa mitenkään!

        Totta tiedän kyllä, että on vuorotyötä., mutta yleisin työpaika on 8-16.00 . Joten tuo viestisi oli kirjoitettu juuri sillä ajalla jolloin ihmiset ovat yleensä töissä!

        Miten muuten sait paikan?. Suhteilla vai hakemuksia hakemalla. Veikkaan, että ensimmäinen!


      • Anonyymi00217
        Anonyymi00216 kirjoitti:

        On kuule tehty jo tarvittava 4 paikkaa/kk voin minä enemmänkin tehdä, mutta tuksin se hyödyttää, koska kukaan ei niihin edes yleensä vastaa mitenkään!

        Totta tiedän kyllä, että on vuorotyötä., mutta yleisin työpaika on 8-16.00 . Joten tuo viestisi oli kirjoitettu juuri sillä ajalla jolloin ihmiset ovat yleensä töissä!

        Miten muuten sait paikan?. Suhteilla vai hakemuksia hakemalla. Veikkaan, että ensimmäinen!

        Väärin veikattu mutta minä kyllä tiedän että sinä et ole tehnyt ensimmäistäkään työhakemusta ja olet taas kerran ajautunut selkkaukseen työvoimaviranomaisen kanssa. Miltä karenssi ja työvelvoite tuntuu? :D


      • Anonyymi00218
        Anonyymi00217 kirjoitti:

        Väärin veikattu mutta minä kyllä tiedän että sinä et ole tehnyt ensimmäistäkään työhakemusta ja olet taas kerran ajautunut selkkaukseen työvoimaviranomaisen kanssa. Miltä karenssi ja työvelvoite tuntuu? :D

        Aijaa. Minä veikkaan, että sinä et ole oikeasti töissä. Olen ollut kuntouttavassa ja työkokelussa. joten niistä ei saa karenssia jos niissä on käynyt.


    • Anonyymi00200

      Suomalaiset ovat elukoita toisilleen.
      Suomalaisuus on suorastaan saatanasta.

      • Anonyymi00204

        Suomeen on syntynyt sukupolvi jonka olisi voinut jäädä tekemättä....


      • Anonyymi00210

        Juu, ovat zaatanan riivaamia perkeleitä.


      • Anonyymi00219

        Näin on. Jokut eläkeläiset täällä ihmettelee miksi jotkut ei käy töissä.

        No ei ole työpaikkaa eikä sellaista saa vaikka sitä hakee niin ei voi käydä töissä muutakuin jossain työkokeilussa jonka kävin juuri 6kk eikä tarjottu palkkatyötä sen jälkeen!

        Joten miksi työttömiä syyllistätte tilanteesta jossa kaikielle ei riitä töitä. Ei se työttömien syy ole ja jos töitä jostain aikoo saada pitää olla jotain suhteita. Tyyliin sukua yrittäjelle tai kaveri!


      • Anonyymi00220
        Anonyymi00219 kirjoitti:

        Näin on. Jokut eläkeläiset täällä ihmettelee miksi jotkut ei käy töissä.

        No ei ole työpaikkaa eikä sellaista saa vaikka sitä hakee niin ei voi käydä töissä muutakuin jossain työkokeilussa jonka kävin juuri 6kk eikä tarjottu palkkatyötä sen jälkeen!

        Joten miksi työttömiä syyllistätte tilanteesta jossa kaikielle ei riitä töitä. Ei se työttömien syy ole ja jos töitä jostain aikoo saada pitää olla jotain suhteita. Tyyliin sukua yrittäjelle tai kaveri!

        Miksi keskellä päivää kaupungilla ja kauppakeskuksissa notkuu semmoisten ikäryhmien edustajia joitten luulis olevan töissä tai vähintään koulussa? Istuvat kahviloissa maksavien asiakkaiden paikkoja vallaten jopa omien eväittensä kanssa ostamatta mitään. Vesilasi haetaan nenän eteen ja asiakkaita varten varatut lehdetkin lueskellaan niinkuin oltaisiin jossain kirjaston lukusalissa. Näin eläkeläisenä tätä ihmettelen?


      • Anonyymi00223
        Anonyymi00220 kirjoitti:

        Miksi keskellä päivää kaupungilla ja kauppakeskuksissa notkuu semmoisten ikäryhmien edustajia joitten luulis olevan töissä tai vähintään koulussa? Istuvat kahviloissa maksavien asiakkaiden paikkoja vallaten jopa omien eväittensä kanssa ostamatta mitään. Vesilasi haetaan nenän eteen ja asiakkaita varten varatut lehdetkin lueskellaan niinkuin oltaisiin jossain kirjaston lukusalissa. Näin eläkeläisenä tätä ihmettelen?

        Muissa sivistysmaissahan moiset notkujat on laitettu tekemään jonkinlaista laitostyötä, mihin kukin sitten kykenee. Ei pakottamalla, vaan vastikkeena saa työttömyyskorvausrahaa valtiolta. Mielestäni näin pitäisi Suomenkin toimia ja ottaa esimerkkiä muista pohjoismaista.


      • Anonyymi00235
        Anonyymi00219 kirjoitti:

        Näin on. Jokut eläkeläiset täällä ihmettelee miksi jotkut ei käy töissä.

        No ei ole työpaikkaa eikä sellaista saa vaikka sitä hakee niin ei voi käydä töissä muutakuin jossain työkokeilussa jonka kävin juuri 6kk eikä tarjottu palkkatyötä sen jälkeen!

        Joten miksi työttömiä syyllistätte tilanteesta jossa kaikielle ei riitä töitä. Ei se työttömien syy ole ja jos töitä jostain aikoo saada pitää olla jotain suhteita. Tyyliin sukua yrittäjelle tai kaveri!

        Onko täällä joku yleisesti syytellyt työttömiä, eiköhän nuo moitteet kohdistu niihin jotka tarkoituksenmukaisesti välttelevät työntekoa ja haluavat että yhteiskunta elättää?
        Miksi näitä pitäisi yhtään sääliä tai säästää negatiiviselta palautteelta?

        Minä ihmettelen sitä että täällä on paljon näitten yksilöiden valintojen puolustelijoita ja keskusteluihin agressiivisesti suhtautuvia kommentoijia, tästä ei voi muuta johtopäätöstä vetää kuin että nämä tyypit ovat juuri niitä yhteiskunnan tukien väärinkäyttäjiä ja muitten kustannuksella eläviä. Ei ihmisellä, työttömällä joka hoitaa asiansa säntillisesti, tekee hakemuksensa, kouluttautuu ja osallistuu, pyrkii ja jossain vaiheessa varmasti työllistyy, ei näillä ole tarvetta arvostelusta pillastua kun eivät tunnista itseään ja tapoja toimia tämän forumin kommenteista. Laiskurit ja loiset sensijaan ovat heti takajaolillaan kun kokevat että joku uhkaa heidän "etuisuuksiaan" ja puuttuu joutenoloon.

        Mikään ei ole ärsyttävämpi kuin joku äskettäin peruskoulunsa päättänyt jonne joka kuvittelee että eläkkeelle pääsee heti koulun jälkeen ja alkaa vielä neuvomaan vanhempia ja viisaampia siitä miten yhteiskunta toimii ja pyörii


      • Anonyymi00237
        Anonyymi00235 kirjoitti:

        Onko täällä joku yleisesti syytellyt työttömiä, eiköhän nuo moitteet kohdistu niihin jotka tarkoituksenmukaisesti välttelevät työntekoa ja haluavat että yhteiskunta elättää?
        Miksi näitä pitäisi yhtään sääliä tai säästää negatiiviselta palautteelta?

        Minä ihmettelen sitä että täällä on paljon näitten yksilöiden valintojen puolustelijoita ja keskusteluihin agressiivisesti suhtautuvia kommentoijia, tästä ei voi muuta johtopäätöstä vetää kuin että nämä tyypit ovat juuri niitä yhteiskunnan tukien väärinkäyttäjiä ja muitten kustannuksella eläviä. Ei ihmisellä, työttömällä joka hoitaa asiansa säntillisesti, tekee hakemuksensa, kouluttautuu ja osallistuu, pyrkii ja jossain vaiheessa varmasti työllistyy, ei näillä ole tarvetta arvostelusta pillastua kun eivät tunnista itseään ja tapoja toimia tämän forumin kommenteista. Laiskurit ja loiset sensijaan ovat heti takajaolillaan kun kokevat että joku uhkaa heidän "etuisuuksiaan" ja puuttuu joutenoloon.

        Mikään ei ole ärsyttävämpi kuin joku äskettäin peruskoulunsa päättänyt jonne joka kuvittelee että eläkkeelle pääsee heti koulun jälkeen ja alkaa vielä neuvomaan vanhempia ja viisaampia siitä miten yhteiskunta toimii ja pyörii

        Työnteko ei ole moraalin mittari eikä sitä tehdä moraalisten syiden vuoksi saatanan mulkku. Työtä tehdään siksi koska yhteiskunnan perustoiminnot eivät toimi jos ihmiset eivät tee töitä.

        Näin ollen siitä hyvästä että joku suostuu kuluttamaan henkilökohtaisia resurssejaan näiden välttämättömien töiden tekemiseen on siitä maksettava asianmukainen palkka.

        Suomessa ihmisiä pakotetaaan töihin ilmaiseksi sosiaaliturvaa palkan korvikkeena käyttäen. Sosiaaliturvaan kohdistuvien leikkausten uhalla etenkin pitkäaikaistyöttömiä pakotetaan palkattomiksi orjiksi koko ajan. Suomessa tehdään töitä alipalkalla nollatuntisopimuksilla tai sitten alivoimalla uupumukseen asti. Työnantajat kusettavat joka mutkassa. Päättäjät tamppaavat laittomilla lainsäädännöillään ladun matalaksi työnantajille ja erilaisille kusetusfirmoille jotta ne pystyvät käyttämään köyhimpiä työttömiä ja sosiaaliturvaa törkeästi hyväkseen.

        Suomessa ihmisten viimesijaisimmaksi turvaksi tarkoitettua sosiaaliturvaa on mahdollista leikata 50%!!!!!! mikäli työtön ei suostu palkattomaan työhön jos työvoimaviranomainen niin päättää. Työvoimaviranomaisella on valta päättää että työtön menee paikkaan x tekemään palkatonta työtä "työllisyyspalveluihinmpsallistumisvelvoitteen" nimissä. Sosiaaliturvaorjilla on lain mukaan velvollisuus olla työmarkkinoiden käytettävissä ja osallistua työllsiyyspalveluihin saadakseen täyden sosiaaliturvan. Kieltäytymisestä seuraa aina taloudellinen rangaistus joka kohdistuu kaikista viimesijaisimpaan sosiaaliturvaan joka täysimääräisenäkin on riittämätön suomen olosuhteissa.

        Tämä on sekä verorahoillamme loisivilta päättäjiltä että työnantajilta taloudellista väkivaltaa yhteiskunnan kaikista köyhimpiä kohtaan.

        Työtä ei tehdä moraalin vuoksi vaan rahan vuoksi. Siksi koska siitä oletettavasti saadun rahallisen korvauksen avulla ihmisen on mahdollista parantaa omaa taloudellista asemaansa. Ainoastaan silloin kun sinulla on säännölliset edes keskinkertaiset tulot voit esimerkiksi saada lainaa jonka avulla pystyt ryhtymään esimerkiksi sijoittamaan tai säästämään, hankkimaan omaisuutta ja sitä kautta saamaan taloudellista vakautta ja riippumattomuutta itsellesi. Kun olet taloudellisesti vapaa olet vapaa myös olemaan tekemättä työtä jos työnteko ei kiinnosta. Mikään moraali ei ketään pakota tekemään töitä työnteon itsensä vuoksi. Raha on syy miksi töitä tehdään.

        Mikäli et koskaan pääse säännöllisten tulojen piiriin et saa lainaa, et saa edes pikavippiä, ja jos joudut kitumaan viimesijaisimman toimeentulotuen varassa myös säästäminen on kielletty. Joku puolen vuoden palkkatukityö jonka palkka on yleensä kutistettu vielä 85% tessin alimman palkkaluokan mukaisesta palkasta ja yleensä suoritetaan matalapalkka- alalla ei asiaa auta yhtään. Se ei ole säännöllistä tuloa ja jakson jälkeen sinut palautetaan bumernagina takaisin työttömäksi sosiaaliturvan varaan ja tilalle otetaan uusi palkkatukilainen. Tukityöt ovat työnantajien etua ajatellen luotu ja 100% työttömien ahdingon hyväksikäyttöä. Päättäjiltä täysin suunnitelmallista ja tietoista laitonta toimintaa. Työstä pitää aina maksaa palkka ja palkalla on tultava toimeen.


      • Anonyymi00238
        Anonyymi00237 kirjoitti:

        Työnteko ei ole moraalin mittari eikä sitä tehdä moraalisten syiden vuoksi saatanan mulkku. Työtä tehdään siksi koska yhteiskunnan perustoiminnot eivät toimi jos ihmiset eivät tee töitä.

        Näin ollen siitä hyvästä että joku suostuu kuluttamaan henkilökohtaisia resurssejaan näiden välttämättömien töiden tekemiseen on siitä maksettava asianmukainen palkka.

        Suomessa ihmisiä pakotetaaan töihin ilmaiseksi sosiaaliturvaa palkan korvikkeena käyttäen. Sosiaaliturvaan kohdistuvien leikkausten uhalla etenkin pitkäaikaistyöttömiä pakotetaan palkattomiksi orjiksi koko ajan. Suomessa tehdään töitä alipalkalla nollatuntisopimuksilla tai sitten alivoimalla uupumukseen asti. Työnantajat kusettavat joka mutkassa. Päättäjät tamppaavat laittomilla lainsäädännöillään ladun matalaksi työnantajille ja erilaisille kusetusfirmoille jotta ne pystyvät käyttämään köyhimpiä työttömiä ja sosiaaliturvaa törkeästi hyväkseen.

        Suomessa ihmisten viimesijaisimmaksi turvaksi tarkoitettua sosiaaliturvaa on mahdollista leikata 50%!!!!!! mikäli työtön ei suostu palkattomaan työhön jos työvoimaviranomainen niin päättää. Työvoimaviranomaisella on valta päättää että työtön menee paikkaan x tekemään palkatonta työtä "työllisyyspalveluihinmpsallistumisvelvoitteen" nimissä. Sosiaaliturvaorjilla on lain mukaan velvollisuus olla työmarkkinoiden käytettävissä ja osallistua työllsiyyspalveluihin saadakseen täyden sosiaaliturvan. Kieltäytymisestä seuraa aina taloudellinen rangaistus joka kohdistuu kaikista viimesijaisimpaan sosiaaliturvaan joka täysimääräisenäkin on riittämätön suomen olosuhteissa.

        Tämä on sekä verorahoillamme loisivilta päättäjiltä että työnantajilta taloudellista väkivaltaa yhteiskunnan kaikista köyhimpiä kohtaan.

        Työtä ei tehdä moraalin vuoksi vaan rahan vuoksi. Siksi koska siitä oletettavasti saadun rahallisen korvauksen avulla ihmisen on mahdollista parantaa omaa taloudellista asemaansa. Ainoastaan silloin kun sinulla on säännölliset edes keskinkertaiset tulot voit esimerkiksi saada lainaa jonka avulla pystyt ryhtymään esimerkiksi sijoittamaan tai säästämään, hankkimaan omaisuutta ja sitä kautta saamaan taloudellista vakautta ja riippumattomuutta itsellesi. Kun olet taloudellisesti vapaa olet vapaa myös olemaan tekemättä työtä jos työnteko ei kiinnosta. Mikään moraali ei ketään pakota tekemään töitä työnteon itsensä vuoksi. Raha on syy miksi töitä tehdään.

        Mikäli et koskaan pääse säännöllisten tulojen piiriin et saa lainaa, et saa edes pikavippiä, ja jos joudut kitumaan viimesijaisimman toimeentulotuen varassa myös säästäminen on kielletty. Joku puolen vuoden palkkatukityö jonka palkka on yleensä kutistettu vielä 85% tessin alimman palkkaluokan mukaisesta palkasta ja yleensä suoritetaan matalapalkka- alalla ei asiaa auta yhtään. Se ei ole säännöllistä tuloa ja jakson jälkeen sinut palautetaan bumernagina takaisin työttömäksi sosiaaliturvan varaan ja tilalle otetaan uusi palkkatukilainen. Tukityöt ovat työnantajien etua ajatellen luotu ja 100% työttömien ahdingon hyväksikäyttöä. Päättäjiltä täysin suunnitelmallista ja tietoista laitonta toimintaa. Työstä pitää aina maksaa palkka ja palkalla on tultava toimeen.

        Poliitikkojemme asennevammaa kuvaa heidän loputon paskanjauhantansa ideologisista työttömistä. Jos työtön kieltäytyy työstä joka ei hyödytä työtöntä työpaikkakerjäläistä itseään millään tavoin julistaa poliitikko että hän on ideologista syistä työtön koska sosiaaliturva on liian antelias.

        Ja saa tästä tekosyyn tehdä sosiaaliturvaan entistä kohtuuttomampia leikkauksia.

        Sitten poliitikko mylvii teatraalisesti joka areenalla kuinka "työnteon on aina oltava sosiaaliturvalla elämistä kannattavampaa". Kun työttömyys ja sosiaaliturva on hävitetty kokonaan ja ihmiset ajettu nälkäkuoleman partalle tulee yhden euron tuntipalkastakin "kannattavampaa" kuin olemattoman sosiaaliturvan varassa elämisestä.


      • Anonyymi00241
        Anonyymi00237 kirjoitti:

        Työnteko ei ole moraalin mittari eikä sitä tehdä moraalisten syiden vuoksi saatanan mulkku. Työtä tehdään siksi koska yhteiskunnan perustoiminnot eivät toimi jos ihmiset eivät tee töitä.

        Näin ollen siitä hyvästä että joku suostuu kuluttamaan henkilökohtaisia resurssejaan näiden välttämättömien töiden tekemiseen on siitä maksettava asianmukainen palkka.

        Suomessa ihmisiä pakotetaaan töihin ilmaiseksi sosiaaliturvaa palkan korvikkeena käyttäen. Sosiaaliturvaan kohdistuvien leikkausten uhalla etenkin pitkäaikaistyöttömiä pakotetaan palkattomiksi orjiksi koko ajan. Suomessa tehdään töitä alipalkalla nollatuntisopimuksilla tai sitten alivoimalla uupumukseen asti. Työnantajat kusettavat joka mutkassa. Päättäjät tamppaavat laittomilla lainsäädännöillään ladun matalaksi työnantajille ja erilaisille kusetusfirmoille jotta ne pystyvät käyttämään köyhimpiä työttömiä ja sosiaaliturvaa törkeästi hyväkseen.

        Suomessa ihmisten viimesijaisimmaksi turvaksi tarkoitettua sosiaaliturvaa on mahdollista leikata 50%!!!!!! mikäli työtön ei suostu palkattomaan työhön jos työvoimaviranomainen niin päättää. Työvoimaviranomaisella on valta päättää että työtön menee paikkaan x tekemään palkatonta työtä "työllisyyspalveluihinmpsallistumisvelvoitteen" nimissä. Sosiaaliturvaorjilla on lain mukaan velvollisuus olla työmarkkinoiden käytettävissä ja osallistua työllsiyyspalveluihin saadakseen täyden sosiaaliturvan. Kieltäytymisestä seuraa aina taloudellinen rangaistus joka kohdistuu kaikista viimesijaisimpaan sosiaaliturvaan joka täysimääräisenäkin on riittämätön suomen olosuhteissa.

        Tämä on sekä verorahoillamme loisivilta päättäjiltä että työnantajilta taloudellista väkivaltaa yhteiskunnan kaikista köyhimpiä kohtaan.

        Työtä ei tehdä moraalin vuoksi vaan rahan vuoksi. Siksi koska siitä oletettavasti saadun rahallisen korvauksen avulla ihmisen on mahdollista parantaa omaa taloudellista asemaansa. Ainoastaan silloin kun sinulla on säännölliset edes keskinkertaiset tulot voit esimerkiksi saada lainaa jonka avulla pystyt ryhtymään esimerkiksi sijoittamaan tai säästämään, hankkimaan omaisuutta ja sitä kautta saamaan taloudellista vakautta ja riippumattomuutta itsellesi. Kun olet taloudellisesti vapaa olet vapaa myös olemaan tekemättä työtä jos työnteko ei kiinnosta. Mikään moraali ei ketään pakota tekemään töitä työnteon itsensä vuoksi. Raha on syy miksi töitä tehdään.

        Mikäli et koskaan pääse säännöllisten tulojen piiriin et saa lainaa, et saa edes pikavippiä, ja jos joudut kitumaan viimesijaisimman toimeentulotuen varassa myös säästäminen on kielletty. Joku puolen vuoden palkkatukityö jonka palkka on yleensä kutistettu vielä 85% tessin alimman palkkaluokan mukaisesta palkasta ja yleensä suoritetaan matalapalkka- alalla ei asiaa auta yhtään. Se ei ole säännöllistä tuloa ja jakson jälkeen sinut palautetaan bumernagina takaisin työttömäksi sosiaaliturvan varaan ja tilalle otetaan uusi palkkatukilainen. Tukityöt ovat työnantajien etua ajatellen luotu ja 100% työttömien ahdingon hyväksikäyttöä. Päättäjiltä täysin suunnitelmallista ja tietoista laitonta toimintaa. Työstä pitää aina maksaa palkka ja palkalla on tultava toimeen.

        Suomen poliitkot oikealta vasemmalle toimivat kuin pahimman lajin narsistivanhemmat. Ensin he itse varmistavat että kaikista köyhimpien pääsy ylös sosiaaliturvaorjuudesta ja köyhyydestä muodostuu mahdottomaksi.

        Sitten he saarnaavat työttömille sosiaaliturvaorjille omaa vastuuta. Ittsevvastuuottaappitää omasta toimeentulosta. Meille opetetaan että olemme tottuneet liikaa siihen että yhteiskunta pitää huolen ja aina joku ulkopuolinen tulee pelastamaan. Kun vastikkeettomaan palvelemiseen tottuneilta passiivisilta käenpojilta vedetään matto jalkojen alta niin sitten tyhmät itsetunto- ongelmaiset loikoilijat tajuavat että kyllä ne omatkin jalat kantaa. Aivottomia työttömiä pitää vain vähän töniä ja kiusata niin he kasvavat itsenäisemmiksi.

        Oma vastuu, se on se mitä toitotetaan kun saksien kanssa heilutaan.

        Köyhimpien ahdingon tahallinen syventäminen on päättäjiltä kasvatuksellinen toimenpide. Sen tarkoitus on havahduttaa työttömät passiivisesta unestaan jotta he tajuavat alkaa hoitaa itse omia asioitaan. Kun on opittu ettei se apu aina tule ulkopuolelta eikä päättäjiin ole luottamista niin kyllä se HÄTÄ KEINOT KEKSII.

        Niinhän menneiden kuin sukupolvien ihmiset selvisivät mammuttien hyökkäyksiltä jääkaudella.

        Päättäjien kannattaa pitää sama viisaus mielessä myös sitten kun se itse aiheutettu paska valuu omalle takapihalle ja tulee omalle iholle. Hätä keinot keksii.


      • Anonyymi00243
        Anonyymi00241 kirjoitti:

        Suomen poliitkot oikealta vasemmalle toimivat kuin pahimman lajin narsistivanhemmat. Ensin he itse varmistavat että kaikista köyhimpien pääsy ylös sosiaaliturvaorjuudesta ja köyhyydestä muodostuu mahdottomaksi.

        Sitten he saarnaavat työttömille sosiaaliturvaorjille omaa vastuuta. Ittsevvastuuottaappitää omasta toimeentulosta. Meille opetetaan että olemme tottuneet liikaa siihen että yhteiskunta pitää huolen ja aina joku ulkopuolinen tulee pelastamaan. Kun vastikkeettomaan palvelemiseen tottuneilta passiivisilta käenpojilta vedetään matto jalkojen alta niin sitten tyhmät itsetunto- ongelmaiset loikoilijat tajuavat että kyllä ne omatkin jalat kantaa. Aivottomia työttömiä pitää vain vähän töniä ja kiusata niin he kasvavat itsenäisemmiksi.

        Oma vastuu, se on se mitä toitotetaan kun saksien kanssa heilutaan.

        Köyhimpien ahdingon tahallinen syventäminen on päättäjiltä kasvatuksellinen toimenpide. Sen tarkoitus on havahduttaa työttömät passiivisesta unestaan jotta he tajuavat alkaa hoitaa itse omia asioitaan. Kun on opittu ettei se apu aina tule ulkopuolelta eikä päättäjiin ole luottamista niin kyllä se HÄTÄ KEINOT KEKSII.

        Niinhän menneiden kuin sukupolvien ihmiset selvisivät mammuttien hyökkäyksiltä jääkaudella.

        Päättäjien kannattaa pitää sama viisaus mielessä myös sitten kun se itse aiheutettu paska valuu omalle takapihalle ja tulee omalle iholle. Hätä keinot keksii.

        "Kun vastikkeettomaan palvelemiseen tottuneilta passiivisilta käenpojilta"

        Työttömyys- ja sosiaaliturva ei ole koskaan ollut vastikkeeton.

        Työttömyys- ja sosiaaliturvan vastikkeeksi on työttömällä aina ollut velvoite tanssia näiden työttömien palveluskunnan sirkustirehtöörien hovinarrina.

        https://m.youtube.com/watch?v=myTklp5fbGc&pp=ygULS3lreXZpaXNhcmk=

        Työttömyys- ja sosiaaliturvan vastikkeeksi on työttömän ollut aina pakko juosta säännöllisesti työvoimaviranomaisten pellenä nöyryytettävänä jotta nämä verrorahahorot voivat nostaa suolaisia palkkioitaan työttömien kustannuksella pelleilystä ja työttömien elämän sabotaasityöstä.

        Työttömällä on viimeisten kolmenkymmenen vuoden ajan ollut myös velvoite tehdä ilmaiseksi töitä työttömyys- ja sosiaaliturvan eteen. Mistä tämä "vastikkeeton sosiaaliturva"- ajatus siis tulee?

        Ja ennen kaikkea miksi eritoten oikeistolaiset päättäjät hokevat tätä tahallaan ja provokatiivisesti kaikkialla koko ajan? He tietävät oikein hyvin ettei se ole vastikkeeton.


      • Anonyymi00244
        Anonyymi00243 kirjoitti:

        "Kun vastikkeettomaan palvelemiseen tottuneilta passiivisilta käenpojilta"

        Työttömyys- ja sosiaaliturva ei ole koskaan ollut vastikkeeton.

        Työttömyys- ja sosiaaliturvan vastikkeeksi on työttömällä aina ollut velvoite tanssia näiden työttömien palveluskunnan sirkustirehtöörien hovinarrina.

        https://m.youtube.com/watch?v=myTklp5fbGc&pp=ygULS3lreXZpaXNhcmk=

        Työttömyys- ja sosiaaliturvan vastikkeeksi on työttömän ollut aina pakko juosta säännöllisesti työvoimaviranomaisten pellenä nöyryytettävänä jotta nämä verrorahahorot voivat nostaa suolaisia palkkioitaan työttömien kustannuksella pelleilystä ja työttömien elämän sabotaasityöstä.

        Työttömällä on viimeisten kolmenkymmenen vuoden ajan ollut myös velvoite tehdä ilmaiseksi töitä työttömyys- ja sosiaaliturvan eteen. Mistä tämä "vastikkeeton sosiaaliturva"- ajatus siis tulee?

        Ja ennen kaikkea miksi eritoten oikeistolaiset päättäjät hokevat tätä tahallaan ja provokatiivisesti kaikkialla koko ajan? He tietävät oikein hyvin ettei se ole vastikkeeton.

        "Työttömällä on viimeisten kolmenkymmenen vuoden ajan ollut myös velvoite tehdä ilmaiseksi töitä työttömyys- ja sosiaaliturvan eteen."

        Ja kun he näin joutuvat tekemään päättäjät ihmettelevät miksi suostuvat. Mitä ovat jumalauta niin tyhmiä että suostuvat tekemään palkatonta työtä en mää ainakaan suostuisi. Minä ainakin vaatisin palkkaa. Daa.


      • Anonyymi00245
        Anonyymi00241 kirjoitti:

        Suomen poliitkot oikealta vasemmalle toimivat kuin pahimman lajin narsistivanhemmat. Ensin he itse varmistavat että kaikista köyhimpien pääsy ylös sosiaaliturvaorjuudesta ja köyhyydestä muodostuu mahdottomaksi.

        Sitten he saarnaavat työttömille sosiaaliturvaorjille omaa vastuuta. Ittsevvastuuottaappitää omasta toimeentulosta. Meille opetetaan että olemme tottuneet liikaa siihen että yhteiskunta pitää huolen ja aina joku ulkopuolinen tulee pelastamaan. Kun vastikkeettomaan palvelemiseen tottuneilta passiivisilta käenpojilta vedetään matto jalkojen alta niin sitten tyhmät itsetunto- ongelmaiset loikoilijat tajuavat että kyllä ne omatkin jalat kantaa. Aivottomia työttömiä pitää vain vähän töniä ja kiusata niin he kasvavat itsenäisemmiksi.

        Oma vastuu, se on se mitä toitotetaan kun saksien kanssa heilutaan.

        Köyhimpien ahdingon tahallinen syventäminen on päättäjiltä kasvatuksellinen toimenpide. Sen tarkoitus on havahduttaa työttömät passiivisesta unestaan jotta he tajuavat alkaa hoitaa itse omia asioitaan. Kun on opittu ettei se apu aina tule ulkopuolelta eikä päättäjiin ole luottamista niin kyllä se HÄTÄ KEINOT KEKSII.

        Niinhän menneiden kuin sukupolvien ihmiset selvisivät mammuttien hyökkäyksiltä jääkaudella.

        Päättäjien kannattaa pitää sama viisaus mielessä myös sitten kun se itse aiheutettu paska valuu omalle takapihalle ja tulee omalle iholle. Hätä keinot keksii.

        Päättäjien mielestä heille maksetaan ölykorvauksia veronmaksajien rahoista siitä hyvästä että myös he ovat vastuussa vain itsestään ja omasta toimeentulostaan, eivät muusta.


      • Anonyymi00263
        Anonyymi00223 kirjoitti:

        Muissa sivistysmaissahan moiset notkujat on laitettu tekemään jonkinlaista laitostyötä, mihin kukin sitten kykenee. Ei pakottamalla, vaan vastikkeena saa työttömyyskorvausrahaa valtiolta. Mielestäni näin pitäisi Suomenkin toimia ja ottaa esimerkkiä muista pohjoismaista.

        Ja suomessa on jo vuosia ollut kuntouttava työtoiminta ja työkokielu 9€/päivä+tuet. Miten et tätä tiennyt?


      • Anonyymi00267
        Anonyymi00237 kirjoitti:

        Työnteko ei ole moraalin mittari eikä sitä tehdä moraalisten syiden vuoksi saatanan mulkku. Työtä tehdään siksi koska yhteiskunnan perustoiminnot eivät toimi jos ihmiset eivät tee töitä.

        Näin ollen siitä hyvästä että joku suostuu kuluttamaan henkilökohtaisia resurssejaan näiden välttämättömien töiden tekemiseen on siitä maksettava asianmukainen palkka.

        Suomessa ihmisiä pakotetaaan töihin ilmaiseksi sosiaaliturvaa palkan korvikkeena käyttäen. Sosiaaliturvaan kohdistuvien leikkausten uhalla etenkin pitkäaikaistyöttömiä pakotetaan palkattomiksi orjiksi koko ajan. Suomessa tehdään töitä alipalkalla nollatuntisopimuksilla tai sitten alivoimalla uupumukseen asti. Työnantajat kusettavat joka mutkassa. Päättäjät tamppaavat laittomilla lainsäädännöillään ladun matalaksi työnantajille ja erilaisille kusetusfirmoille jotta ne pystyvät käyttämään köyhimpiä työttömiä ja sosiaaliturvaa törkeästi hyväkseen.

        Suomessa ihmisten viimesijaisimmaksi turvaksi tarkoitettua sosiaaliturvaa on mahdollista leikata 50%!!!!!! mikäli työtön ei suostu palkattomaan työhön jos työvoimaviranomainen niin päättää. Työvoimaviranomaisella on valta päättää että työtön menee paikkaan x tekemään palkatonta työtä "työllisyyspalveluihinmpsallistumisvelvoitteen" nimissä. Sosiaaliturvaorjilla on lain mukaan velvollisuus olla työmarkkinoiden käytettävissä ja osallistua työllsiyyspalveluihin saadakseen täyden sosiaaliturvan. Kieltäytymisestä seuraa aina taloudellinen rangaistus joka kohdistuu kaikista viimesijaisimpaan sosiaaliturvaan joka täysimääräisenäkin on riittämätön suomen olosuhteissa.

        Tämä on sekä verorahoillamme loisivilta päättäjiltä että työnantajilta taloudellista väkivaltaa yhteiskunnan kaikista köyhimpiä kohtaan.

        Työtä ei tehdä moraalin vuoksi vaan rahan vuoksi. Siksi koska siitä oletettavasti saadun rahallisen korvauksen avulla ihmisen on mahdollista parantaa omaa taloudellista asemaansa. Ainoastaan silloin kun sinulla on säännölliset edes keskinkertaiset tulot voit esimerkiksi saada lainaa jonka avulla pystyt ryhtymään esimerkiksi sijoittamaan tai säästämään, hankkimaan omaisuutta ja sitä kautta saamaan taloudellista vakautta ja riippumattomuutta itsellesi. Kun olet taloudellisesti vapaa olet vapaa myös olemaan tekemättä työtä jos työnteko ei kiinnosta. Mikään moraali ei ketään pakota tekemään töitä työnteon itsensä vuoksi. Raha on syy miksi töitä tehdään.

        Mikäli et koskaan pääse säännöllisten tulojen piiriin et saa lainaa, et saa edes pikavippiä, ja jos joudut kitumaan viimesijaisimman toimeentulotuen varassa myös säästäminen on kielletty. Joku puolen vuoden palkkatukityö jonka palkka on yleensä kutistettu vielä 85% tessin alimman palkkaluokan mukaisesta palkasta ja yleensä suoritetaan matalapalkka- alalla ei asiaa auta yhtään. Se ei ole säännöllistä tuloa ja jakson jälkeen sinut palautetaan bumernagina takaisin työttömäksi sosiaaliturvan varaan ja tilalle otetaan uusi palkkatukilainen. Tukityöt ovat työnantajien etua ajatellen luotu ja 100% työttömien ahdingon hyväksikäyttöä. Päättäjiltä täysin suunnitelmallista ja tietoista laitonta toimintaa. Työstä pitää aina maksaa palkka ja palkalla on tultava toimeen.

        Et sinä taliaivo ikinä tule mitään saavuttamaankaan mölisemällä täällä, jotain sinunkin on elämäsi eteen tehtävä


    • Anonyymi00208

      Kansallissosialismi (saks. Nationalsozialismus) eli natsismi (saks. Nazismus) oli Adolf Hitlerin johtaman Saksan kansallissosialistisen työväenpuolueen (NSDAP) ideologia. Kansallissosialismi oli ekspansiivisen nationalistista, ihmisoikeuksia polkevaa ja epädemokraattista.

      • Anonyymi00213

        Lähde pitää ilmoittaa jos lainaa jonkun muun tekstiä, saatat saada syytteen tekijänoikeusrikkomuksesta


    • Anonyymi00221

      Suomessa on rakenteellinen työttömyys, joten poliittinen ilmapiiri täytyy pitää sellaisena, että se ohjaa kansalaiset vihaamaan työttömiä, koska silloin työssäkäyvät äänestäjät saadaan helpommin täysin järjettömienkin poliittisten päätöksien taakse äänestysluukuilla.

      Muistele muutaman viime hallituksen toimia.

      Nimimerkillä: Työajalla netissä

      • Anonyymi00222

        Mikä on se poliittinen ilmapiiri jossa voidaan ajatella että työttömille voidaan maksaa enemmän rahaa?


      • Anonyymi00226
        Anonyymi00222 kirjoitti:

        Mikä on se poliittinen ilmapiiri jossa voidaan ajatella että työttömille voidaan maksaa enemmän rahaa?

        Kyllä se on se vasen laita


      • Anonyymi00227
        Anonyymi00226 kirjoitti:

        Kyllä se on se vasen laita

        Vasemmisto lupaa paljon, antaa vähän

        Itseasiassa työttömien kyykytys on sdp:n ideoima poliittinen ohjelma


      • Anonyymi00228
        Anonyymi00227 kirjoitti:

        Vasemmisto lupaa paljon, antaa vähän

        Itseasiassa työttömien kyykytys on sdp:n ideoima poliittinen ohjelma

        Totta. Mutta myös oikeisto ja keskusta ja kaikki siltä väliltä lupaa paljon mutta antaa vähän.

        Tämä johtuu siitä että poliittinen järjestelmä on silmänlumetta. Sen ydin funktio on toimia kansalaisilta varustetuilla verovaroilla siipeilevien poliitikkojen omana toimeentulon lähteenä. Päätökset joita he tekevät ovat kosmeettista säätöä. Onko meillä viime vuosikymmeninä oikeasti mikään muuttunut? Ei ole.

        Sinä tavallinen ihminen joka paiskit duunia (palkalla tai ilman) olet se joka yhteiskunnan perustoiminnot pyörittää. Päättäjät puhuvat paskaa työkseen ja vetoavat tunteisiin saadakseen poliittista kannatusta koska se takaa omalle puolueelle - eli poliitikolle itselleen - lisää R A H A A omiin pohjattomiin taskuihin.

        Täten kaikki puolueet lupaavat paljon. Kaikki tietävät ettei lupauksia ole tarkoituskaan lunastaa. Mitä helvettiä ei kai kukaan oikeasti enää niin luule?


      • Anonyymi00229
        Anonyymi00228 kirjoitti:

        Totta. Mutta myös oikeisto ja keskusta ja kaikki siltä väliltä lupaa paljon mutta antaa vähän.

        Tämä johtuu siitä että poliittinen järjestelmä on silmänlumetta. Sen ydin funktio on toimia kansalaisilta varustetuilla verovaroilla siipeilevien poliitikkojen omana toimeentulon lähteenä. Päätökset joita he tekevät ovat kosmeettista säätöä. Onko meillä viime vuosikymmeninä oikeasti mikään muuttunut? Ei ole.

        Sinä tavallinen ihminen joka paiskit duunia (palkalla tai ilman) olet se joka yhteiskunnan perustoiminnot pyörittää. Päättäjät puhuvat paskaa työkseen ja vetoavat tunteisiin saadakseen poliittista kannatusta koska se takaa omalle puolueelle - eli poliitikolle itselleen - lisää R A H A A omiin pohjattomiin taskuihin.

        Täten kaikki puolueet lupaavat paljon. Kaikki tietävät ettei lupauksia ole tarkoituskaan lunastaa. Mitä helvettiä ei kai kukaan oikeasti enää niin luule?

        Olet asian ytimessä, jos jää odottamaan joltain poliitikolta pelastusta ja ratkaisua ongelmiinsa niin sille odotukselle ei loppua tule


      • Anonyymi00232
        Anonyymi00229 kirjoitti:

        Olet asian ytimessä, jos jää odottamaan joltain poliitikolta pelastusta ja ratkaisua ongelmiinsa niin sille odotukselle ei loppua tule

        Ehdotat siis rikollisuutta?


      • Anonyymi00233
        Anonyymi00232 kirjoitti:

        Ehdotat siis rikollisuutta?

        Luulen että olisit aivan liian yksinkertainen tapaus edes rikolliseksi


      • Anonyymi00268
        Anonyymi00232 kirjoitti:

        Ehdotat siis rikollisuutta?

        Täytyykö sinulle tällaistakin ehdottaa, osaatko ollenkaan ihan itse keksiä mitä voisit sitten aikuisena alkaa tekemään vai tarvitsetko aina jonkun pyllyä pyyhkimään?


    • Anonyymi00231

      Jos yksi ryhmä käy töissä tienaa rahaa ja maksaa veroja, toinen ryhmä ei tee töitä mutta ottaa osan näistä verorahoista itselleen...Ja tuleekin tilanne, ettei valtiolla enää ole rahaa, onko oikein että työssäkäyvältä ryhmältä otetaan enemmän rahaa pois, vai onko oikein että työtä tekemättömälle ryhmälle annetaan vähemmän rahaa, jotta valtion kirstuun alkaisi jäämään myös jotain muutakin kuin velkavekseleitä?

      Jos työtä tekevältä ryhmältä otetaan vielä enempi veroja, miksi he jatkaisivat töissä kun työttömänä saat saman tasoisen elämän?

      Jos työtä tekemättömälle ryhmälle annetaan vähemmän rahaa, heillä on suurempi kannustin lähteä töihin esim. toiselle paikkakunnalle, toiseen maahan, kouluttautua toiselle alalle, hakea myös sitä "oman alan ulkopuolista" työtä yms yms.

      • Anonyymi00236

        Etkö vieläkään ymmärrä, että työttömiä on nyt yli 300 000 ja määrä kasvaa koko ajan eikä niitä töitä saa mistään toisiltakaan paikkakunnilta. Siksi tarvitan työttömyys korvauksia! ja joillain niikin suuren määrän ihmisiä kun 300 000 ihmistä on elättävä. ei heiltä voi viedä viimeisiä rippeitä pois! Tottakai heidän pitää auttaa joilla sitä rahaa on liikaa. Esim whalroossien. Koko elämään tarvittavat rahat heillä on jo saavutettu ja siitä on varaa auttaa työttömiä!


      • Anonyymi00242
        Anonyymi00236 kirjoitti:

        Etkö vieläkään ymmärrä, että työttömiä on nyt yli 300 000 ja määrä kasvaa koko ajan eikä niitä töitä saa mistään toisiltakaan paikkakunnilta. Siksi tarvitan työttömyys korvauksia! ja joillain niikin suuren määrän ihmisiä kun 300 000 ihmistä on elättävä. ei heiltä voi viedä viimeisiä rippeitä pois! Tottakai heidän pitää auttaa joilla sitä rahaa on liikaa. Esim whalroossien. Koko elämään tarvittavat rahat heillä on jo saavutettu ja siitä on varaa auttaa työttömiä!

        Tuntuu, että nuo työttömistä valittajat ovat enimmäkseen sellaisia iäkkäämipäiä jotka ovat saaneet olla samassa työpaikassa vuosia jopa yli 30v . Heillä ei ole mitään käsitystä sitten siitä, että miten juuri NYT on töitä ja miten juuri NYT saa töitä! Ei ole töitä! Ei saa töitä vaikka hakee töitä! Kyllä 300 000 ihmisestä suurin osa ellein jopa kaikki menee töihin jos he vaan saisivat töitä!


      • Anonyymi00246

        Ei näemmä ole mitään ymmärrystä nykyajasta, säälittävää...


      • Anonyymi00247
        Anonyymi00242 kirjoitti:

        Tuntuu, että nuo työttömistä valittajat ovat enimmäkseen sellaisia iäkkäämipäiä jotka ovat saaneet olla samassa työpaikassa vuosia jopa yli 30v . Heillä ei ole mitään käsitystä sitten siitä, että miten juuri NYT on töitä ja miten juuri NYT saa töitä! Ei ole töitä! Ei saa töitä vaikka hakee töitä! Kyllä 300 000 ihmisestä suurin osa ellein jopa kaikki menee töihin jos he vaan saisivat töitä!

        Töitä on jos ei ole liian ranttu työn laadusta.
        Töitä on jos ei aseta liian korkeaa palkkavaatimusta.
        Ja juu, pienemmälläkin palkalla pärjää, pitää vain tehdä pidempää päivää tai urakkaa ja laittaa se isompi vaihde päälle.
        Moni on ratkaissut ongelman alkamalla yksinyrittäjäksi jolloin ei ole rajoitteita työpäivän pituudesta.


      • Anonyymi00269
        Anonyymi00236 kirjoitti:

        Etkö vieläkään ymmärrä, että työttömiä on nyt yli 300 000 ja määrä kasvaa koko ajan eikä niitä töitä saa mistään toisiltakaan paikkakunnilta. Siksi tarvitan työttömyys korvauksia! ja joillain niikin suuren määrän ihmisiä kun 300 000 ihmistä on elättävä. ei heiltä voi viedä viimeisiä rippeitä pois! Tottakai heidän pitää auttaa joilla sitä rahaa on liikaa. Esim whalroossien. Koko elämään tarvittavat rahat heillä on jo saavutettu ja siitä on varaa auttaa työttömiä!

        Turpa kiin vätys ja mene töihin


      • Anonyymi00270
        Anonyymi00246 kirjoitti:

        Ei näemmä ole mitään ymmärrystä nykyajasta, säälittävää...

        Just just konttaamasta päässyt alkaa neuvomaan, säälittävää


    • Anonyymi00248

      Ei mitään hätää... raha luodaan tyhjästä kuin ilmaan puhallettu unelma ja sitä on tällä systeemillä rajattomasti tarjolla mutta ei toki kaikille.
      Valtaa ja raippaa käyttäjät ovat macciavelliperseen opit ottaneet tarkkaan oppiin ja käyttöön tässä maailmassa.
      Suomalainen hajota ja hallitse propaganda koneisto tuomitsee työttömät, eläkeläiset, köyhät, sairaat, opiskelijat ja työssä oleviakin syyllistetään aina jostakin joka ikinen päivä.
      Ymmärtäkää nyt tämä asia...... Kaikki poliitikot ajavat loppujen lopuksi vain pienen rikkaan eliitin etua.
      Suomi on kiusaamisen ja selkäänpuukottamisen SUURVALTA !!!
      Täällä kansa naapuria kyttää ja vihaa eikä ymmärrä kun herrat korjaa sadon.

      • Anonyymi00249

        Älä viitsi sekoilla.
        Kirjoituksesi on tyypillistä salaliittoteoreetikon sepustuksia.
        Faktaa on että suomalaisten elintasoon kuluu enemmän rahaa kuin suomalaisten työ tuottaa.
        Helppo ja yksinkertiainen yhtälö.
        Liian korkeat palkat jotka on johtaneet isompaan tuottavuusvaatimukseen ja työvoiman vähentämiseen ja sitä kautta on liikaa elätettäviä.

        Kaikille löytyy töitä kun puolitetaan töaika ja palkka ja kaikki työttömät töihin.
        Mutta ei, nyt on vaatimuksia että työaika pitää puolittaa mutta palkka pitää pysyä ennallaan.


    • Anonyymi00250

      Työttömiä vihataan koska he antavat vääriä tietoja, eivät ilmoita kaikkia tulojaan, eivät hae töitä jne

      • Anonyymi00252

        Etkö vieläkään tiedä, että on valvoitettu hakemaan 4 työpaikkaa/kk


      • Anonyymi00254

        ja työttömyystukeen ei tarkisteta omaisuutta. Toimeentulotukeen kyllä.


      • Anonyymi00255
        Anonyymi00252 kirjoitti:

        Etkö vieläkään tiedä, että on valvoitettu hakemaan 4 työpaikkaa/kk

        4/kk ei koske kuin pientä osaa


    • Anonyymi00251

      Halltus taikoo taikaseinästä vielä 200 000 työpaikkaa ennen seuraavia vaaleja.

      • Anonyymi00256

        Ja vasta kun työpaikkoja on 5 per työtön työnhakija, aikoo ne työttömät työnhakijat hakeutua töihin!


      • Anonyymi00257

        Sitäkö sinä odottelet, nykyinen vai tulevat hallitukset?


      • Anonyymi00265

        Miksi kenenkään pitäisi järjestää sinulle työpaikka, eiköhän se ole ihan sinun oma päänsärkysi?


    • Anonyymi00266

      Kysyin tekoälyltä.

      yöttömiin kohdistuva viha, arvostelu tai niin sanottu "työttömyysstigma" on monimutkainen ilmiö, joka kumpuaa syvältä yhteiskunnan rakenteista, historiasta ja ihmispsykologiasta. Se ei yleensä kerro niinkään työttömistä itsestään, vaan pikemminkin yhteiskunnan arvoista ja ihmisten omista peloista.

      Tässä on keskeisimpiä syitä sille, mistä tämä ilmiö kumpuaa:

      1. Protestanttinen työetiikka ja yksilökeskeisyys
      Länsimaisessa kulttuurissa istuu tiukassa ajatus siitä, että työnteko on ihmisen korkein moraalinen velvollisuus ja arvon mitta.

      "Oman onnensa seppä" -harha: Moderni yhteiskunta korostaa yksilön vastuuta. Jos menestys on oman työn tulosta, ajatellaan helposti käänteisesti, että epäonni (kuten työttömyys) on yksilön oma syy – laiskuutta tai haluttomuutta.

      Ahkeruus vs. laiskuus: Ahkeruutta ihannoidaan niin paljon, että työttömyys näyttäytyy vastakohtana: passiivisuutena tai muiden siivellä elämisenä, vaikka todellisuudessa työttömyys johtuu useimmiten rakenteellisista syistä (kuten lomautuksista, terveydestä tai työpaikkojen puutteesta).

      2. Sosiaalinen oikeudenmukaisuuden kokemus ja "vapaamatkustajuus"
      Ihmisillä on sisäänrakennettu tarve kokea, että maailma on reilu.

      Kun työssäkäyvä ihminen herää joka aamu aikaisin, tekee raskaankin päivätyön ja maksaa veroja, hänelle saattaa syntyä tunne siitä, että järjestelmä on epäoikeudenmukainen, jos joku "saa rahaa tekemättä mitään".

      Tämä synnyttää mielikuvan vapaamatkustajista. Katkeruus kohdistuu usein väärään kohteeseen: rakenteellisten ongelmien sijasta syytetään toista ihmistä, jonka tilanne saattaa todellisuudessa olla hyvinkin stressaava ja niukka.

      3. Oma epävarmuus ja pelko
      Psykologisesti muiden arvostelu toimii usein suojamekanismina.

      "Minulle ei voi käydä niin": Jos myönnämme, että kuka tahansa voi jäädä työttömäksi suhdanteiden tai sairauden vuoksi, joudumme kohtaamaan oman haavoittuvuutemme. Luomalla mielikuvan, että työttömät ovat "erilaisia" (esim. laiskoja), ihminen vakuuttaa itselleen, että hän itse on turvassa työttömyydeltä, koska hän on ahkera.

      4. Poliittinen ja julkinen diskurssi
      Media ja poliittinen keskustelu muovaavat vahvasti asenteita.

      Talouspuhe: Kun julkisessa keskustelussa korostetaan valtionvelkaa, kestävyysvajetta ja "tukiriippuvuutta", työttömät esitetään usein kulueränä tai passiivisena massana, joka pitää "aktivoida".

      Vastakkainasettelu: Politiikassa luodaan toisinaan tietoista tai tiedostamatonta vastakkainasettelua "veronmaksajien" ja "tuensaajien" välille, mikä lisää kuilua näiden ryhmien välillä ja ruokkii ennakkoluuloja.

      5. Kohtaamisen puute ja stereotyypit
      Kun ihmisellä ei ole omakohtaista kokemusta työttömyydestä tai lähipiirissä ei ole työttömiä, käsitykset rakentuvat stereotyyppien varaan. Iltapäivälehtien klikkiotsikot "sosiaalitukia maksivoivista" yksittäistapauksista yleistetään helposti koskemaan satojatuhansia erilaisia ihmisiä – asiantuntijoita, pätkätyöläisiä, nuoria ja alanvaihtajia.

      Tiivistettynä: Työttömien arvostelu kumpuaa tarpeesta suojella omaa turvallisuudentunnetta, syvälle juurtuneesta suorituskeskeisestä kulttuurista sekä siitä, että monimutkaiset taloudelliset ongelmat on helpompi henkilöidä yksilöiden syyksi kuin ratkaista rakenteellisesti.

      • Anonyymi00272

        Että menit sitten ihan tekoälyllä teettämään tuollaisen analyysin :D :D


    • Anonyymi00271

      Suomalaiset vain eivät osaa elää.

      Jo ammoiset ruotsalaisetkin pitivät suomalaisia ihan mettäläisinä ja oma ns. älymystö pitää kansaa täysin juntteina vieläkin.

      Suomalaisten geenit ovat paskaa laatua, orjakansaa.

    • Anonyymi00273

      Kolme pointtia!

      Media

      Media

      Media

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe