Jos nainen rakastuisit muslimimieheen

Anonyymi-ap

Hän olisi moderni ja vapaamielinen, mutta hänen vanhempansa toivoisivat sinun kääntyvän islaminuskoon. Toteuttaisitko heidän toiveensa?

60

631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kyllä.

• Anonyymi00003

En. olen parisuhteessa miehen, en hänen vanhempiensa kanssa. Lisäksi kokisin moisen "kääntymyksen" äärimmäisen epäkunnioittavana. Se olisi minun puoleltani pelkkää teatteria, johon en usko niin sitten yhtään. Juu ei.

• Arvomaailma eroaa sen verran rankasti, että ei tule sellaista tilannetta, jossa rakastuisin muslimimieheen.

Kerran olen tapaillut katolilaista ja se riitti todistamaan, että jos johonkin rakastun, niin hän on joko ateisti tai kristinuskossa.

• Anonyymi00004

Etkö laske katolilaisuutta kristinuskoksi? Itse seurustelin nigerialaisen naisen kanssa ja hän oli katolilaisena ehkäpä hartain kristitty, jonka olen tavannut.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Etkö laske katolilaisuutta kristinuskoksi? Itse seurustelin nigerialaisen naisen kanssa ja hän oli katolilaisena ehkäpä hartain kristitty, jonka olen tavannut.

Samaa tuossa naureskelin, että miten niin katolisuus, ei ole kristinuskoa.

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Pahoittelut, mutta hyvä, että saitte naurut tästä taas. Evluttia hain tässä.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Pahoittelut, mutta hyvä, että saitte naurut tästä taas. Evluttia hain tässä.

Protestantti on se yläkäsite. Suomen evlut kirkko valtionkirkkona suhtautui melko myötämielisesti esim. reformoituihin toisin kuin katolisiin eli paavinuskoisiin.

Keski-Euroopassa on sekä luterilaisia että kalvinisteja. Molempia myös Amerikassa, mutta siellä puhutaan presbyteerisestä kirkosta. Englannissa on anglikaaneja ja Amerikassa episkopaalinen kirklo. Ja sitten on vielä baptisteja ja metodisteja.

Ja tuskin kovin moni osaa selittää mitä eroa kaikilla näillä on toisiinsa nähden.

• scrg kirjoitti:

Protestantti on se yläkäsite. Suomen evlut kirkko valtionkirkkona suhtautui melko myötämielisesti esim. reformoituihin toisin kuin katolisiin eli paavinuskoisiin.

Keski-Euroopassa on sekä luterilaisia että kalvinisteja. Molempia myös Amerikassa, mutta siellä puhutaan presbyteerisestä kirkosta. Englannissa on anglikaaneja ja Amerikassa episkopaalinen kirklo. Ja sitten on vielä baptisteja ja metodisteja.

Ja tuskin kovin moni osaa selittää mitä eroa kaikilla näillä on toisiinsa nähden.

Luterilaiset ovat kai luterilaisia myös Amerikassa. Ja mustilla ja valkoisilla on sitten vielä vähän omat kirkkonsa.

• scrg kirjoitti:

Luterilaiset ovat kai luterilaisia myös Amerikassa. Ja mustilla ja valkoisilla on sitten vielä vähän omat kirkkonsa.

Juu, niin se on.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Juu, niin se on.

Uskonnollinen sanasto on hyvin hämmentävää. Kun (erityisesti entisestä) kansankirkosta käytetään nimeä evankelisluterilainen, niin mitä se tarkoittaa? Yhdyssanan jälkiosa on selvempi. Martin Luther, Martti Luther, Mårten Luther, Martin Lutero oli munkki ja somevaikuttaja 1500-luvun Saksassa. Postaukset naulattiin kirkon seinään ja saivat melkoisesti tykkäyksiä. Uskonkiistoja selviteltiin sitten jopa suomalaistenkin voimin vielä 1600-luvun 30-vuotisessa sodassa.

Mutta se evankelisuus. Sanan sisältö vaihtuu kovin riippuen käsitelläänkö sitä eurooppalaisessa vai amerikkalaisessa kontekstissa:

Eurooppalainen "evankelinen" (perinteinen)
        Suhde valtioon Usein entinen tai nykyinen valtiokirkko.
        Pääpaino Perinne, kaste, yhteisöllisyys.
        Teologia Usein liberaalia tai maltillista.
        Poliittisuus Harvoin yhtenäinen poliittinen blokki.

Amerikkalainen "evankelinen" (herätyskristillinen)
        Suhde valtioon Itsenäisiä kirkkoja, erossa valtiosta.
        Pääpaino Henkilökohtainen usko, "uudestisyntyminen".
        Teologia Usein konservatiivista tai fundamentalistista.
        Poliittisuus Vahva poliittinen identiteetti (erityisesti USA:ssa).

En tiedä, pitäisikö Kustaa Vaasaa, vai ketä kiittää siitä, että Suomessa uskonasiat on joskus ollut niin hyvin järjestetty. Valtio ja kirkko kertoivat yhdessä mihin pitää uskoa ja sitten vaan uskottiin kuten oli neuvottu, ilman että asian vuoksi tarvitsee kenenkään riehua, heitellä pommeja tai heilutella astaloita.

Ja hyvin kätevää noiden rakkausasioidenkin kannalta kun se siippa uskoi sen saman. Tänä päivänä pitää selvittää ensin mihin se toinen sanoo uskovansa ja sitten vielä että mitä se semmoinen ihan oikeasti tarkoittaa. Ei kai sitä nyt kehenkään voi rakastua tietämättä mihin on rakastumassa. Kyllä auttaa Vaasan miekka asioita enemmän kuin Amorin nuolet.

• Anonyymi00029
        scrg kirjoitti:

Uskonnollinen sanasto on hyvin hämmentävää. Kun (erityisesti entisestä) kansankirkosta käytetään nimeä evankelisluterilainen, niin mitä se tarkoittaa? Yhdyssanan jälkiosa on selvempi. Martin Luther, Martti Luther, Mårten Luther, Martin Lutero oli munkki ja somevaikuttaja 1500-luvun Saksassa. Postaukset naulattiin kirkon seinään ja saivat melkoisesti tykkäyksiä. Uskonkiistoja selviteltiin sitten jopa suomalaistenkin voimin vielä 1600-luvun 30-vuotisessa sodassa.

Mutta se evankelisuus. Sanan sisältö vaihtuu kovin riippuen käsitelläänkö sitä eurooppalaisessa vai amerikkalaisessa kontekstissa:

En tiedä, pitäisikö Kustaa Vaasaa, vai ketä kiittää siitä, että Suomessa uskonasiat on joskus ollut niin hyvin järjestetty. Valtio ja kirkko kertoivat yhdessä mihin pitää uskoa ja sitten vaan uskottiin kuten oli neuvottu, ilman että asian vuoksi tarvitsee kenenkään riehua, heitellä pommeja tai heilutella astaloita.

Ja hyvin kätevää noiden rakkausasioidenkin kannalta kun se siippa uskoi sen saman. Tänä päivänä pitää selvittää ensin mihin se toinen sanoo uskovansa ja sitten vielä että mitä se semmoinen ihan oikeasti tarkoittaa. Ei kai sitä nyt kehenkään voi rakastua tietämättä mihin on rakastumassa. Kyllä auttaa Vaasan miekka asioita enemmän kuin Amorin nuolet.

"pitäisikö Kustaa Vaasaa, vai ketä kiittää siitä, että Suomessa uskonasiat on joskus ollut niin hyvin järjestetty. "

Aivan noin juuri! Itsekin kiinnitin asiaan huomiota vasta perehdyttyäni tarkemmin amerikkalaisiin kirkkoihin; niitä on aivan jumalaton määrä! Pikkukylissäkin useita! Ota siinä selvää mikä kristillisyyden "genre" sopisi itselle - ja missä voisi olla vapaasti ilman että joku vaatisi maksamaan kunnon kolehtia tai olemaan jotain muuta kuin on. Mahdoton tehtävä. Valtion kirkko on upea ratkaisu.

- Sheena

• scrg kirjoitti:

Niin, olen saanut ankaran helluntailaisen kasvatuksen. Siinähän esim. kastetaan vasta silloin, kun on valmis, eli ns. sydämenuskossa.

Itse en ole harras uskovainen. Kuulun kyllä nykyään ev.lut. kirkkoon ja käyn joskus jumalanpalveluksessa (lähinnä jouluna) tai yhteislaulutilaisuuksissa.

Koulussa uskonnon tunnilla ei varsinaisesti kiinnostanut uskontoon liittyvät asiat, kun niitä kotikasvatuksen puolesta oli väkipakolla tuputettu. Mitään ei saanut kyseenalaistaa ja se on aina surullista.

Biologia, musiikki, kuvataide ja kotitalous kiinnosti oppiaineina kyllä senkin edestä.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Niin, olen saanut ankaran helluntailaisen kasvatuksen. Siinähän esim. kastetaan vasta silloin, kun on valmis, eli ns. sydämenuskossa.

Itse en ole harras uskovainen. Kuulun kyllä nykyään ev.lut. kirkkoon ja käyn joskus jumalanpalveluksessa (lähinnä jouluna) tai yhteislaulutilaisuuksissa.

Koulussa uskonnon tunnilla ei varsinaisesti kiinnostanut uskontoon liittyvät asiat, kun niitä kotikasvatuksen puolesta oli väkipakolla tuputettu. Mitään ei saanut kyseenalaistaa ja se on aina surullista.

Biologia, musiikki, kuvataide ja kotitalous kiinnosti oppiaineina kyllä senkin edestä.

Ai. Minä aina unohdan, että Suomessakin on kristittyjä, joiden elämässä uskolla on jokin rooli. Sanoisin että itse olen saanut hyvin luterilaisen kasvatuksen, josta kuitenkin on poistettu kaikki uskonnollisuus. Lapset kastettiin ja sitten niiden oletettiin käyvän rippikoulunsa mutta siinä välissä oli kiireempää ja tärkeämpää tekemistä kuin puhua Jeesuksesta tai jumalasta. Ainoa hassu poikkeus oli leivän päälle piirretty risti. Oli semmoinen tapa. Äiti oli oppinut äitiltään, joka varmaan omalta äitiltään.

• Anonyymi00036

Mutta jos arabi tai somali mies on sinulle tarkoitettu eli rankkaimpasi on arabi tai somali mies

• Anonyymi00036 kirjoitti:

Mutta jos arabi tai somali mies on sinulle tarkoitettu eli rankkaimpasi on arabi tai somali mies

Sulla on Välis joku pakkomielle naitattaa kaikki naiset somaleille ja muslimeille, mutta minähän en moiseen alistu. Jääräpää kun olen itsekin. :))

• Anonyymi00051
        Anonyymi00029 kirjoitti:

"pitäisikö Kustaa Vaasaa, vai ketä kiittää siitä, että Suomessa uskonasiat on joskus ollut niin hyvin järjestetty. "

Aivan noin juuri! Itsekin kiinnitin asiaan huomiota vasta perehdyttyäni tarkemmin amerikkalaisiin kirkkoihin; niitä on aivan jumalaton määrä! Pikkukylissäkin useita! Ota siinä selvää mikä kristillisyyden "genre" sopisi itselle - ja missä voisi olla vapaasti ilman että joku vaatisi maksamaan kunnon kolehtia tai olemaan jotain muuta kuin on. Mahdoton tehtävä. Valtion kirkko on upea ratkaisu.

- Sheena

Kouluaikanani evlut-kirkon mukainen uskonnonopetus oli valtaosaa yhdistävä tekijä. Koulussa oli joku yksittäinen jehovan todistaja, muslimi ja juutalainen ja näitä yhdisti se, että he eivät osallistuneet samoille tunneille. Mutta siinä se - en muista että asiasta olisi koskaan muuten puhuttu. Ruokalassa oli sitten jotain mitä nämä eivät syöneet, mutta näkkileipää ja voita päälle riitti varmasti kaikille.

En ole uskova kristitty, mutta pidän kirkoista, etenkin niistä entisistä katolisista. Paljon mitään muuta historiasta ei ole jäljellä, mutta jotkut kirkot jököttävät paikallaan 500 vuoden tai melkein tuhannen vuoden jälkeen.

• Anonyymi00006

En rakastuisi, vielä vähemmän toteuttaisin appivanhempien toiveita.

Ystävämies teki kerran testin "tunnetko ystäväsi". Siinä kysyttiin juuri tuota uskonnon vaihtamisasiaa. Mies vastasi oikein kaikki.

- Sheena

• Anonyymi00010

Melkoinen guru olet, kun pystyt itse määräämään, keneen rakastut.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Melkoinen guru olet, kun pystyt itse määräämään, keneen rakastut.

Rakastumista en voi määrätä, mutta voin määrätä oikein kenen kanssa ryhdyn suhteeseen. Aina on tunteen, järjen ja tahdon "pyhä" kolminaisuus käytössä.

- Sheena

• Anonyymi00038

Kyllä rakastut jos elämäsi mies on arabi se sydämmesi vie ja sheena vikisee ja naimisiin menette eli semmonen arabimies se on ja nyt olet yksin ja onneton tapaisitkin jonkun arabimiehen eli tulevan aviomiehesi ja lastenne isän

• Anonyymi00007

Ei tule tapahtumaan. Olen rasisti 🤭.

xLiner

• Anonyymi00046

Hyi sua!

• Ennemmin aurinko lakkaa nousemasta, kun rakastun muslimiin.

• Anonyymi00008

En käänny mihinkään uskoon kenenkään käskystä.

Uutta suhdetta aloittaessa merkittävää olisi se, miten vahvasti uskonto miehen elämässä näkyy. Mikäli hän olisi harras uskovainen, niin uskoakseni arvomme ja elämäntyylimme eroaisivat sen verran, ettei suhteella olisi kovinkaan ruusuisia tulevaisuudennäkymiä.

Olen joskus nuorempana ihan muutaman kerran tapaillut muslimimiestä. Hän esitteli minut vanhemmilleen käytännössä toisilla treffeillä. Hänen vanhempansa tarjoilivat minullle teetä, hedelmiä ja esittelivät minulle vanhempien lastensa hääkuvia. Yhteistä kieltä ei ollut, joten hymyilin vain hölmösti koko tapaamisen ajan. Olivat kyllä kovin ystävällisiä, mutta ne jäivät viimeisiksi treffeiksi. Mies oli todella huomaavainen, kohteli minua kuin prinsessaa, mutta samalla tunsin, että hän kohteli minua kuin omaisuutta ja alkoi ahdistamaan. Mies soitteli vielä puolen vuoden päästä ja toisteli, miten rakastunut hän on. Lopulta sanoin, ettei tämä ole enää Aletheiaksen numero, että hän on muuttanut ulkomaille.

En tietenkään voi yleistää tuon kokemuksen perusteella yhtään mitääm, mutta se opetti olemaan varuillaan noin varhaisessa vaiheessa tapailua.

Aletheias

• Anonyymi00018

Menikö läpi?
        Melko uskottavaa kun sama ääni sanoo, että tämä ei ole enää Aletheiaksen numero :)))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00024
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Menikö läpi?
        Melko uskottavaa kun sama ääni sanoo, että tämä ei ole enää Aletheiaksen numero :)))

-keinovaginamies-

Kyllä se sitten läpi meni parin soiton jälkeen. Yritin muuntaa ääntäni uskottavuuden lisäämiseksi 😁 Tuossa oli vähän sellaisia komediallisia piirteitä koko jutussa, kuten se yllätystapaaminen vanhempien kanssa.

Oletko koskaan yrittänyt karkoittaa jotain naista kintereiltäsi, joka ei vaan usko, ettei tästä nyt ole tulossa vuosisadan rakkaustarinaa?

Aletheias

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Kyllä se sitten läpi meni parin soiton jälkeen. Yritin muuntaa ääntäni uskottavuuden lisäämiseksi 😁 Tuossa oli vähän sellaisia komediallisia piirteitä koko jutussa, kuten se yllätystapaaminen vanhempien kanssa.

Oletko koskaan yrittänyt karkoittaa jotain naista kintereiltäsi, joka ei vaan usko, ettei tästä nyt ole tulossa vuosisadan rakkaustarinaa?

Aletheias

Ei taida olla ihan naisesta tuollaista kokemusta, mutta varhaisnuoruudessa/nuoruudessa olen pari kertaa joutunut melko topakasti ilmaisemaan että en ole yhtä innostunut aiheesta kuin nuo tytöt olisivat olleet.

Minua on jopa suudeltu vasten tahtoani / yllätyksellisesti -- iiik, seksuaalinen ahdistelu, toivunkohan ikinä. :)

Ja tästä edellisestä kappaleesta tulikin mieleeni, että kyllä tuollaisen tempun teki ihan aikuinen nainenkin muutamia vuosia sitten.

Kyllä se nykysuomalainen näkökulmasta on melkoista komediaa, jos toisilla treffeillä viedään vanhempia moikkaamaan ja perhekuvat kaivetaan esille :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00030
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Ei taida olla ihan naisesta tuollaista kokemusta, mutta varhaisnuoruudessa/nuoruudessa olen pari kertaa joutunut melko topakasti ilmaisemaan että en ole yhtä innostunut aiheesta kuin nuo tytöt olisivat olleet.

Minua on jopa suudeltu vasten tahtoani / yllätyksellisesti -- iiik, seksuaalinen ahdistelu, toivunkohan ikinä. :)

Ja tästä edellisestä kappaleesta tulikin mieleeni, että kyllä tuollaisen tempun teki ihan aikuinen nainenkin muutamia vuosia sitten.

Kyllä se nykysuomalainen näkökulmasta on melkoista komediaa, jos toisilla treffeillä viedään vanhempia moikkaamaan ja perhekuvat kaivetaan esille :))

-keinovaginamies-

Voi että, olit ehkä noiden tyttöjen ensi-ihastus ja he vähän innostuivat liikaa. Hyvä kuitenkin kun pysyit topakkana, rajat se on ihastuneillakin 😊

Toivottavasti toivuit yllätyspusuista! Nuoruuden jutut vielä ymmärtää, mutta aikuisen naisen olisi pitänyt tietää paremmin. Oliko sama nainen, joka vilkuili sinua kiipeilypuistossa? 😄

Tuo vanhempien tapaaminen oli sellainen "miten h*lvetissä mä tähän tilanteeseen jouduin?-hetki. Se ei ollut ennalta suunniteltu tai siis ainakaan minä en siitä tiennyt, mutta siitä päätellen että vanhemmat eivät olleet moksiskaan kun poikansa tyo tytön kotiin ja istuttaa teekupposen ääreen, niin ilmeisesti jotain oltiin etukäteen vanhempien kanssa sovittu 😅

Aletheias

• Anonyymi00035
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Voi että, olit ehkä noiden tyttöjen ensi-ihastus ja he vähän innostuivat liikaa. Hyvä kuitenkin kun pysyit topakkana, rajat se on ihastuneillakin 😊

Toivottavasti toivuit yllätyspusuista! Nuoruuden jutut vielä ymmärtää, mutta aikuisen naisen olisi pitänyt tietää paremmin. Oliko sama nainen, joka vilkuili sinua kiipeilypuistossa? 😄

Tuo vanhempien tapaaminen oli sellainen "miten h*lvetissä mä tähän tilanteeseen jouduin?-hetki. Se ei ollut ennalta suunniteltu tai siis ainakaan minä en siitä tiennyt, mutta siitä päätellen että vanhemmat eivät olleet moksiskaan kun poikansa tyo tytön kotiin ja istuttaa teekupposen ääreen, niin ilmeisesti jotain oltiin etukäteen vanhempien kanssa sovittu 😅

Aletheias

Mutta nyt olisit naimisissa ja olisit vaimo ja sinulla olis iki oma mies ja olisit äiti ja olis 7 lasta lisää eli ehkä hylkäsit elämäsi miehen ja elämäsi rakkauden niin oletko nyt onnellinen

• Anonyymi00040
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Mutta nyt olisit naimisissa ja olisit vaimo ja sinulla olis iki oma mies ja olisit äiti ja olis 7 lasta lisää eli ehkä hylkäsit elämäsi miehen ja elämäsi rakkauden niin oletko nyt onnellinen

Ei hän kyllä elämäni mies ollut, siitä olen varma.

7 lasta olisi liikaa, vaikka pidänkin lapsista. Olen äärimmäisen onnellinen yhdestä upeasta lapsesta, jonka äiti saan olla. Ja muutenkin ihan onnellinen 😊

Aletheias

• Anonyymi00043
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Aletheias

Ei ollut sama, mutta työyhteyksissä sekin tapahtui. Oli pikkujouluiltaa vietetty jo vähän kauemmin, mutta ruokapöydässä vielä istuttiin, ei siis mitkään myöhäisjatkot.

Nainen kulki takaa ohitseni, käänsi pääni ja mojautti suukon suulle, jonka jälkeen jatkoi matkaansa paikalleen kauemmas pitkän pöydän toiseen päähän.

Mitäs siinä sitte? Varmasti oli alkolla osuutta asiaan. En kuitenkaan ollut kiinnostunut ko. naisesta, joten jotain vaivaantuneita katseita loppuiltana, siinä se.

Noihin aikoihin sain myös ihmeellisiä hiljaisia puheluita tuntemattomasta numerosta. Vastasin nimellä, niin ei kuulu mitään, linjaa pidettiin auki kumminkin. Ei siis varsinaisia läähätyspuheluja, mutta aika lähellä kuitenkin.
        Ajatellut, että olisko ollut sama ujohko nainen, joka sitten pikkujoulutunnelmissa pussasi.

Jotain vastaavia puheluja olen saanut muinakin ajankohtina, enkä vaan silloin kun tämä nainen oli meillä töissä.
        Onko ujohkoilla naisilla enemmänkin tapana soitella tällaisia hiljaisia läähätyspuheluita ihastuksensa kohteelle?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Ei ollut sama, mutta työyhteyksissä sekin tapahtui. Oli pikkujouluiltaa vietetty jo vähän kauemmin, mutta ruokapöydässä vielä istuttiin, ei siis mitkään myöhäisjatkot.

Nainen kulki takaa ohitseni, käänsi pääni ja mojautti suukon suulle, jonka jälkeen jatkoi matkaansa paikalleen kauemmas pitkän pöydän toiseen päähän.

Mitäs siinä sitte? Varmasti oli alkolla osuutta asiaan. En kuitenkaan ollut kiinnostunut ko. naisesta, joten jotain vaivaantuneita katseita loppuiltana, siinä se.

Noihin aikoihin sain myös ihmeellisiä hiljaisia puheluita tuntemattomasta numerosta. Vastasin nimellä, niin ei kuulu mitään, linjaa pidettiin auki kumminkin. Ei siis varsinaisia läähätyspuheluja, mutta aika lähellä kuitenkin.
        Ajatellut, että olisko ollut sama ujohko nainen, joka sitten pikkujoulutunnelmissa pussasi.

Jotain vastaavia puheluja olen saanut muinakin ajankohtina, enkä vaan silloin kun tämä nainen oli meillä töissä.
        Onko ujohkoilla naisilla enemmänkin tapana soitella tällaisia hiljaisia läähätyspuheluita ihastuksensa kohteelle?

-keinovaginamies-

Jopas oli hämmentävä tapaus. Selkeästi kiinnostusta oli hänen puoleltaan ja voisi hyvin sopia, että sama nainen on soittanut puheluitakin, vaikka en ole kyllä vielä ikinä törmännyt omassa elämässäni siihen, että aikuinen nainen soittaisi ihastuksensa kohteelle tuollaisia läähätyspuheluita 🤔Todennäköisesti silti sama nainen, ei vain osannut ilmaista ihastustaan sosiaalisesti hienotunteisemmin.

Minullakin on muutamia yllätyspusukokemuksia. Kaikki enemmän tai vähemmän illanvietoissa ja niihin liittyi alkoholi eli selkeästl alkoholi laskee ihmisten arviointikykyä pusuttelun suhteen.

Nykyään tulee yllätyspusuja vain ystävien lemmikeiltä 😅

Aletheias

• Anonyymi00009

Lienee olisi naisen oma valinta mutta itse kysyisin mitä se vanhemmille kuuluu kenenkä kanssa poika on itse pitäisin tärkeämpänä jo siinä kohti kusyä että yietääkö poika edes mitä haluaa

• Anonyymi00012

Joissain kulttuureissa on olemassa sellainen asia kuin "kunnia". Kunnioitetaan esimerkiksi henkilöitä, jotka ovat sinut synnyttäneet ja kasvattaneet. Suomessa tämä on suurelta osin unohdettu, eikä olisi mitenkään huono idea palauttaa sitä muistiin.

• Anonyymi00011

Teen lapset perinnöttömiksi jos tuollaista edes ehdottavat. Olen myös kertonut sen.

• Anonyymi00016

Et pysty suomessa tekemään

• Anonyymi00020
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Et pysty suomessa tekemään

Pystyy, kun toimii ennen kuolemaansa ja pitää huolen, ettei ole mitään mitä periä.

• Anonyymi00013

En usko että rakastuisin kehenkään uskovaiseen. Olen ateisti vaikka toivon että jotain olisi. Siis ehkä agnostikko.

• Noup! Ehdoton EI! Minua ei ohjailla ulkopuolelta, eikä painosteta alistumaan.

Koko tilanne on täysin absurdi. Minulle tuollainen mielikuvitustilanne ei ole realistinen. Kumppanin valintaan on syytä käyttää harkintaa ja järkeä. ☝️😐

• Anonyymi00039

Kummiskin söisit taateleita kuskusia ym ym irakissa miehesi vanhempien luona kun lomailette siellä

• Anonyymi00039 kirjoitti:

Kummiskin söisit taateleita kuskusia ym ym irakissa miehesi vanhempien luona kun lomailette siellä

Jos joku leipoisi, täällä kotimaassa, minulle taatelikakun, niin voisin maistaa palasen. Muuten jäisi taatelit syömättä.
        En ole koskaan käynyt lähi-idässä, eikä ole mitään hinkua sinne suuntaan.

• Anonyymi00014

En todellakaan kääntyisi

• Miksi palstalla aina kaikki mielenkiintoiset aiheet on varattu vain naisille?

Minulle ei olisi väliä naisen uskonnolla tai maailmankatsomuksella niin kauan kuin siinä ei vahingoiteta ketään. Mutta naisen pitäisi myös hyväksyä minun uskontoni ja maailmankatsomukseni. En ala muuttumaan toisen vuoksi, enkä halua toisen muuttuvan minun vuokseni.

• Anonyymi00017

Ala sinä esittämään kysymyksiä miehille.
        Eihän täällä juuri koskaan kysytä miehiltä yhtään mitään, saati sitten mielenkiintoista.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00017 kirjoitti:

Ala sinä esittämään kysymyksiä miehille.
        Eihän täällä juuri koskaan kysytä miehiltä yhtään mitään, saati sitten mielenkiintoista.

-keinovaginamies-

Miksi kysymysten pitää olla sukupuolisidonnaisia?

• Anonyymi00019
        Palstakamu kirjoitti:

Miksi kysymysten pitää olla sukupuolisidonnaisia?

No ei tarvitse, mutta kuten huomaat, niin useimmiten täällä kysytään naisilta sitä ja tätä...
        Jonku peräkamarinpojan mielestä nainen on tietysti niin arvoituksellinen olio ja s24:ssä uskaltaa kysellä (pöljiä) kun muuten ei uskalla.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00027

Vastaa vaan oli miehille tai naisille esitetty. Tietysti on hyvä muistaa, että muslimeilla miesnaisasiat ovat ihan erilailla kuin muilla.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Vastaa vaan oli miehille tai naisille esitetty. Tietysti on hyvä muistaa, että muslimeilla miesnaisasiat ovat ihan erilailla kuin muilla.

"Tietysti on hyvä muistaa, että muslimeilla miesnaisasiat ovat ihan erilailla kuin muilla."

No ei itseasiassa ole. Hiton moni kristittykin mies jauhaa ihan samaa shaibaa. Erityisen todennäköistä se on, jos miehen tarvitsee erikseen kertoa ja mainita olevansa kristitty. Jos mies ei korosta uskontoaan, niin saattaa olla tältä osin suht täysjärkinen.

• Anonyymi00015

Jos rakastuisin muslimimieheen, unohtaisin hänet iloisesti. Ehkä koittaisin ensin itse käännyttää hänet pois sontauskonnosta kenties🤔

• Anonyymi00022

Persu tykkää musliminaisista.

• Anonyymi00023

Minusta on aika selvää, että en toteuta vanhempien toivetta, varsinkin, koska olen ateisti. Enhän edes olisi suhteessa miehen vanhempien kanssa vaan miehen kanssa, joka on moderni ja vapaamielinen!

Tunnen yhden tuollaisen parin, eikä nainen kääntynyt muslimiksi ja heillä on ollut rakastava suhde jo kymmeniä vuosia.

• Anonyymi00025

Kaikki on neuvoteltavissa... en osaa sanoa.

• Anonyymi00032

Ei tulisi suhdetta.

• Anonyymi00033

Uli uli vuh vuh persupaska

• Anonyymi00041

Ei auta vaikka kuinka moderni ja vapaamielinen. Kun erimielisyyksiä tulee, on se kunniaan tehty loukkaus ja naiselta he nki pois.

• Anonyymi00045

Jos nainen lähtee, se on suvun kunnian loukkaaminen ja kuka tahansa suvusta voi tämän kunnian loukkauksen tehneen poistaa päiviltä. Näin se on. Kunnia palautettu ja naisen arvo todettu.

• Anonyymi00042

En ikinä kääntyisi muslimiksi. Jos ei voisi rakastaa ilman että alan pukeutumaan kuin muslimi ni ei hän rakasta oikeasti.

• Anonyymi00049

Kaikki muslimit eivät pukeudu samalla tavalla.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00049 kirjoitti:

En siltikään. Koska jos vaatii mies kääntymään muslimiksi niin tokkopa saan kulkea samanlaisissa asussa kuin nyt. Lapsen hankinta jne ja kulttuuri ero.

Moderdi mies hyväksyy ettei nainen käänny vaan on keskitiellä hyväksyy miehen uskonnon muttei liity uskonnon kuntoon eikä saa kastetta siihen.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00049 kirjoitti:

En siltikään. Koska jos vaatii mies kääntymään muslimiksi niin tokkopa saan kulkea samanlaisissa asussa kuin nyt. Lapsen hankinta jne ja kulttuuri ero.

Moderdi mies hyväksyy ettei nainen käänny vaan on keskitiellä hyväksyy miehen uskonnon muttei liity uskonnon kuntoon eikä saa kastetta siihen.

• Anonyymi00047

Ymmärrän kyllä miehen vanhempien toiveen, sillä on mm. eri uskonto tutkitusti riski parisuhteelle siinä missä kulttuurierot muutenkin. En kuitenkaan suostu vaatimukseen.

• Anonyymi00050

En rakastuisi muslimiin vaikka olisikin moderni. Eivätkä he ole ulkonäöltäänkään ole yleensä makuuni.

• Anonyymi00052

Moderdi mies hyväksyy ettei nainen käänny vaan on keskitiellä hyväksyy miehen uskonnon muttei liity uskonnon kuntoon eikä saa kastetta siihen

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      100
      2603
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      98
      1616
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1505
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      14
      1226
    5. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      20
      1002
    6. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      963
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      43
      897
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      117
      876
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      803
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      736
    Aihe