Kun aloitin työt uudessa työpaikassa, tuntuivat kaikki työkaverini mukavilta ja samoin tämä naishenkilö, josta haluan kertoa. Olen ainoa mies tässä naisvaltaisessa työssä ja tulin hyvin toimeen kaikkien kanssa.
Sitten yhtäkkiä kaikki muuttui. Tämä minua 14v vanhempi nainen keskusteli eräänä päivänä aivan normaalisti aluksi, kun näin hänet. Kerroin viikonlopun kuulumisistani ja sitten kysyin häneltä, mitä hän teki viikonloppuna. Silloin hän töykeästi sanoi, että hänellä ei ole mitään velvollisuuksia kertoa minulle mitään. Silloin vähän ihmettelin tätä reaktiota, mutta unohdin sen hetken päästä. Vähän ajan päästä tämä henkilö pistää kaikki yhteydet minuun poikki. Yhtäkkiä hän pistää minut ulos facebookista kavereistaan ja työpaikalla käyttää muita työkavereita välikätenä viestin viejänä minulle, koska hän ei halua puhua minulle suoraan tai lähettää mitään sähköpostia.
Kun kahvitauko alkaa ja olemme viettämässä sitä yhteisissä tiloissa, hän istuu väliseinän takana, ettei meillä ole katsekontaktia ja istuu hiljaa sanomatta mitään koko aikana. Ruokatauolla ruokalassa aikaisemmin hän oli istunut viereeni toisen työkaverini kanssa, mutta nyt hän seisovassa pöydässä ikään kuin turvautuu toiseen työkaveriini hassusti ikään kuin liimautuen fyysisesti kiinni ja he yhtä aikaa siirtyvät tämän ikävän henkilön johdolla kauimmaiseen pöytään minusta. Tunnen ulkopuolisuutta tämän takia, kun hän vetää joitakin muitakin henkilöitä mukanaan eristääkseen minut.
Sitten kesäloman jälkeen etsin työasioissa yhtä työkaveriani ja en tiennyt, että tämä nainen oli siellä ja kysyin itsekseni, että onko tämä työkaverini täällä. Silloin sain kuulla raivokohtauksen huutamisena ja hän käski minun painua muualle. En kyennyt sanomaan mitään, kun hämmennyin ja ahdistuin. Poistuin vain paikalta.
Muut työkaverini tukivat minua ja kehottivat ottamaan yhteyttä esimieheen, jotta asia saadaan ratkaistua. Kun kokoonnuimme esimiehen ja kiusaajani kanssa, niin tämä nainen muuttui ystävälliseksi ja pyysi istumaan viereensä samassa pöydässä. Syyksi käytökselleen hän sanoi, että tulen hänen alueelleen ja hänellä on joitain muitakin naisten vaivoja. Siis mitä!? En ollut hänen lähellään edes paria metriä, paitsi silloin aikaisemmin ruoka- tai kahvipöydän ääressä ja hän on itse tullut viereeni. No, sitten saimme sovittua asian, tai ainakin luulin. Sain tältä naiselta pyynnön, että tekisin hänen tiettyjä töitä, kun hän ei ehdi. Tein sitten niitä ehkä myös ostaakseni hyväksyntää. Vähän aikaa meni hyvin, mutta sitten taas alkoi oikuttelu ja hän käyttäytyi minua kohtaan ilkeästi. Kun hän oli samassa huoneessa, niin hän pyysi aina minua istumaan etäälle, toisin sanoen olin toisella puolella huonetta.
Jäin jälkeenpäin miettimään, että tuliko jossain vaiheessa ennen tuota kaltoinkohtelua väärinkäsitystä, että luuliko hän kerran kahvitauolla, että flirttailin, kun satuin hymyilemään ajatellessani erästä hauskaa asiaa ja katsoin samalla häntä. Itselläni tuntuu pahalta, syrjinnältä ja ikään kuin olisin jokin seksuaalinen ahdistelija. Kaduin, että tein hänen töitään. Olisin voinut antaa hänen tehdä itse työnsä, kun ei osaa minua kohtaan käyttäytyä kunnolla.
Toivottavasti saitte jonkinlaista kuvaa tilanteesta. En osaa tämän paremmin kertoa siitä.
(entinen) työkaveri kohtelee kaltoin
Anonyymi-ap
1
147
Vastaukset
- Anonyymi00001
Epäilen että syynä kateus,koska tulet toimeen kaikkien kanssa ja olet tykätty. Pidä ihan minimissä tämän henkilön kanssakäymiset vain pakolliset työjutut ja et enää tee hyväntekeväisyyttä tekemällä toisten työt. Pidä hyvät välit muihin niinkuin ennenkin jotkut varmasti näkevät miten tämä kyseinen henkilö käyttäytyy. Hankala työkaveri mutta älä provosoida muista pitää rajat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451207Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979- 41827
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23823