Onko teillä tapana valmistella ja varmistella kaluston toiminta ennen tosi toimiin alkamista?
Itsellä on aina vähän tapana ollut ajatella asioita etukäteen ja tehdä viimeiset rasvaukset, ettei sitten pelipaikalla käy nolosti.
Joku varmuusväline vaikka unohtunut matkasta :(
Ei tule uutta keikkaa ja maine menee :((
-keinovaginamies-
Vehkeiden toimivuus
26
364
Vastaukset
Juu .. tai siis ei. Mä lähden aina soitellen sotaan.
- Anonyymi00005
Toimiiko tuo taktiikka hyvin?
Muistan kun kerran oltiin menossa yhtä mökkiä katsomaan ja olin melko varma ettei siellä metsä-/mökkitien varrella ole autolle parkki- tai kääntöpaikkaa oikeassa kohdassa, ja mökille vievä pistohaara on satavarmasti ummessa. Niinpä otin lumilapion auton konttiin.
Muu porukka oli ihmeissään, kun pysäytin pistohaaran kohdalle, nappasin lapion ja loin autolle kääntöpaikan. Kaupunkilaisrouvilla ei olisi tullut mieleenkään, että voidaan tarvita.
-keinovaginamies- Anonyymi00005 kirjoitti:
Toimiiko tuo taktiikka hyvin?
Muistan kun kerran oltiin menossa yhtä mökkiä katsomaan ja olin melko varma ettei siellä metsä-/mökkitien varrella ole autolle parkki- tai kääntöpaikkaa oikeassa kohdassa, ja mökille vievä pistohaara on satavarmasti ummessa. Niinpä otin lumilapion auton konttiin.
Muu porukka oli ihmeissään, kun pysäytin pistohaaran kohdalle, nappasin lapion ja loin autolle kääntöpaikan. Kaupunkilaisrouvilla ei olisi tullut mieleenkään, että voidaan tarvita.
-keinovaginamies-No eihän se toimi tietenkään, mutta aina on joku kikka kolmonen hihassa. Näin citykaniinina en joudu kiipeliin mökkiteillä kun en aseta itseäni alttiiksi mökkimaisemille.
Aina olen keinot keksinyt tähänkin asti ja se, mitä en osannut, sen opettelin.
Nykypäivänä niksit ja neuvot on käden ulottuvilla joka hommaan.
Ristipäärukarin korvaa tarvittaessa kuorimaveitsi ja talttapään ihan tavallinen ruokaveitsi. Maalitelan saa vanhasta vaahtomuovipatjasta ja fillarin lokarin saa kiinnitettyä nippusiteellä. Liian pitkät ruuvit hoituu välimuttereilla ja tietty epoksiliimalla saa vaikka mitä elementtejä seiniin joihin ei voi porata. Yms.. ei se vaadi kuin pikkuisen luovuutta.
Mitään koneitahan minä en omista ja kortittomana en edes kulje henkilöautoilla. Pikkunäppäriin ongelmiin on aina löytynyt joku kikka kolmonen.
Yksi on kotonani asia, mitä en ole selättänyt; yksi keittiön kaapin ovi paukkuu.. tiedän että se on saranan välyksien säädöstä kiinni. En vain ole saanut sitä korjattua.
- Anonyymi00001
No mä valmisten ja varmistelen ajatuksella ja jopa -todo-listalla hommia mitkä ei oo mun vahvuuksia.
Esimerkiksi jos aion väsätä Sacherkakun, niin hoidan kaikki tarvikkeet esille ja vasta sitten lähden työstää... kunnes oon lukenut ja sisäistänyt ohjeen....
Ne hommat mitkä händlään muutenkin, en liioin vslmistele... kokemus kyllä ohjaa, jos joku ei mee kuten Strömsöössä. 😁- Anonyymi00003
Tulee mieleen kun pojsn kanssa alettiin sirkkeliruuvihalkojalla traktorin kanssa veivaamaan rankoja klapeiks...
Yks kaks traktori ei lopettanut klapivenkeen pyöritystä kun psinoin kytkintä... hihnat jo savus, kun pölli jumitti... eikun sammutusvipu päälle ja hetkrn ihmettely...
Ei siinä kerennyt alkaa tutkii, niin pölli irti ruuvista ja kone laulamaan. Kun traktoria oli jo pakko siirtää, tutkin, että polkimen käänyämä akseli valui liikaa ulospäin... joten suunnittelin vetäväni se liinalla runkoa vasten... mutta toisella puolella traktoria poika huomasi, että akselin toiselta puolrlta puuttui sokka. 😄
No naula sinne, kun sokkaa ei ollut maalla ja taas rokattiin. 😄 - Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
Tulee mieleen kun pojsn kanssa alettiin sirkkeliruuvihalkojalla traktorin kanssa veivaamaan rankoja klapeiks...
Yks kaks traktori ei lopettanut klapivenkeen pyöritystä kun psinoin kytkintä... hihnat jo savus, kun pölli jumitti... eikun sammutusvipu päälle ja hetkrn ihmettely...
Ei siinä kerennyt alkaa tutkii, niin pölli irti ruuvista ja kone laulamaan. Kun traktoria oli jo pakko siirtää, tutkin, että polkimen käänyämä akseli valui liikaa ulospäin... joten suunnittelin vetäväni se liinalla runkoa vasten... mutta toisella puolella traktoria poika huomasi, että akselin toiselta puolrlta puuttui sokka. 😄
No naula sinne, kun sokkaa ei ollut maalla ja taas rokattiin. 😄Kait teillä on tapponaru traktorin sammuttimeen sieltä takaa, että saa hätätapauksessa heti seis?
Tuo ruuvihalkoja on historiallinen raajanviejä. Iteltäkin löytyy voimavirtamoottorilla pyöritettävä malli klapisirkkelistä ruuvihalkojalla, mutta ei ole käytetty ainakaan 10 vuoteen.
-keinovaginamies- - Anonyymi00014
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kait teillä on tapponaru traktorin sammuttimeen sieltä takaa, että saa hätätapauksessa heti seis?
Tuo ruuvihalkoja on historiallinen raajanviejä. Iteltäkin löytyy voimavirtamoottorilla pyöritettävä malli klapisirkkelistä ruuvihalkojalla, mutta ei ole käytetty ainakaan 10 vuoteen.
-keinovaginamies-Joo. Naru kiinni niin ulosotossa ja sammutusnapissa.
Kyllä ruuvit on ihan ok vehkeitä, kunhan pitää järjen mukana touhussa. Ei roikkuvia vaatteita ja katsoo, että puu ottaa alapuolelta vasteeseen, eikä ole laho.
Saa noilla millä vaan vehkeellä itsensä telottua, jos työntää kättä/jalkaa vaan väärään kohtaan. 🙄
Järkeä ja malttia mukaan. 🙂
- Anonyymi00002
Itse teen aina hätäillen ja suurpiirteisesti. Välillä työkalutkin menee hukkaan ja aikoinaan kaadoin 1000Kg kobolttisäkin, jonka päälle ajoin trukilla.
Rehellisesti, kyllä minä yleensä suunnittelen rauhassa ja varmistan työkalujen kunnon. Aikaahan minulla on. Toki on myös fyysisiä rajotteita, joten ei sitä muutenkaan kannata lähteä soitellen sotaan.
>Simiti<- Anonyymi00007
Minä olen jopa pedantti työkalujen kanssa. Nehän ne pitää talon pystyssä.
Jos minulta kysytään mistä löytyy talon PH2-ruuvimeisselit, niin ainakin kolmen paikan tiedän heti täsmällisesti. Rouvan pakit sitä vastoin ovat aina sekaisin ja kalut hukassa. Sen meisseleitä saa etsiä.
-keinovaginamies-
- Anonyymi00004
Ei. On toiminut ajatuksen voimalla monta vuotta ja tosipaikan tullen toimisi varmasti liiankin hyvin.
- Anonyymi00009
Tänäänkin oli projekti jossa olisi säästynyt monta hikipisaraa, jos homma olisi hoitunut pelkällä ajattelulla.
-keinovaginamies-
- Anonyymi00008
Kyllä mulla vehkeet toimii tulkoon vaikka millainen kurppa saatille.
- Anonyymi00010
No toimiihan ne, mutta onko järkeä? Nykyään saa hyviä keinovaginoitakin :))
-keinovaginamies- - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
No toimiihan ne, mutta onko järkeä? Nykyään saa hyviä keinovaginoitakin :))
-keinovaginamies-Ei vehkeiden toimiminen järkeä tarvitse sillä se toimii automaattisesti kun on terveelliset elämäntavat. Toimiminen on sellainen refleksi.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei vehkeiden toimiminen järkeä tarvitse sillä se toimii automaattisesti kun on terveelliset elämäntavat. Toimiminen on sellainen refleksi.
Tiedän refleksinomaisen toiminnan, mutta järkeä voi käyttää siinä päätöksessä, että käyttääkö niitä vai ei? Vai oletko sinä niitä miehiä, jotka ovat täysin mulkkunsa vietävissä?
-keinovaginamies- - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tiedän refleksinomaisen toiminnan, mutta järkeä voi käyttää siinä päätöksessä, että käyttääkö niitä vai ei? Vai oletko sinä niitä miehiä, jotka ovat täysin mulkkunsa vietävissä?
-keinovaginamies-Miksi vehkeiden toimimisen seurauksena pitäisi vehkeitä käyttää. Päätöksen tietenkin tekee kukin itse vaan miksi sinun mielestäsi vehkeiden toimimisen seurauksen tulemmana tulisi olla mulkkunsa vietävissä.
Oletko uskonnollinen hihhuli kun tuollaista otaksut ? Vehjehän on kokoaika kovana - viisikymmentäminuuttia tunnissa - ja jokainen mies tietää tuon eikä siitä huolimatta vehjettänsä käytä sillä miehet ovat viisaita ja tietoisia vehkeensä toiminnasta.
- Anonyymi00015
Ei kannata ostaa turhia vehkeitä seisomaan.
Ostin nitojan selaisen sinkiläpistoolin, johon saa 6 eriltyyppistä niittiä.
Eipä se sitten toiminut, vaikka luvattiin, että 13 tyyppiset niitit siinä toimivat, niin
eivätpä toimineen.
Kokeilin sillä niitata, niin muutmana kerrna tuli yksi niitti kerralla ja useamman kerran tuli kaksi niittiä kerralla ja sitten osa niiteistä jumiutui ja mei mutkalle.
Siinä on se niitin iskuri varmaan niin leveä, että kaksi niittiä lyö kerrallaan, kun on kapea niitti.
Täytyy palauttaa mokoma nitoja myymälään, ei sillä mitään tee, kun ei toimi, vaikka luvataan. - Anonyymi00016
Kyl mää testaan akut & patterit, ettei lelut kättelyssä hyydy.
En tapaa ajatella liikaa etukäteen. Muuten menee reisille.
- Anonyymi00017
En ole kauheasti varmistellut kaluston toimivuuksia etukäteen, mutta aina on tarvittavat vehkeet toimineet, joten luotan siihen, että kaikki on kunnossa ja jollei ole, niin ratkaisukeskeisenä ihmisenä löydän kyllä tavan toteuttaa tarvittavat huoltotoimenpiteet sitten, kun niiden aika on.
Pulttiviputin ainakin on pomminvarma, ei ole pettänyt vielä koskaan 🥰
Aletheias- Anonyymi00018
Pulttiviputin onkin siitä hyvä, kun se on täysin manuaalinen.
Manuvehkeet toimii varmimmin. Ei ole ainakaan patterit loppu tai akku tyhjä, kun hätä on suurin 🥰
-keinovaginamies- - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Pulttiviputin onkin siitä hyvä, kun se on täysin manuaalinen.
Manuvehkeet toimii varmimmin. Ei ole ainakaan patterit loppu tai akku tyhjä, kun hätä on suurin 🥰
-keinovaginamies-Juuri näin, manuvehkeissä on ylivertaisen hyvä toimivuus 🥰 Joskus akku- tai patterikäyttöiset sopivat toki oivasti hoitamaan homman tehokkaasti, mutta niiden varaan ei kyllä kannata liikaa laskea. Pettävät herkästi, kun tarve olisi kovin.
Aletheias
Hyvinkin varmatoiminen peenis on ollut
- Anonyymi00020
No niinhän se hyvällä panomiehellä aina :)
Se on muuten penis, yhdellä e:llä.
-keinovaginamies-
Riippuen laitteesta, oln syytä tarkastaa polttoainetilanne, akut, renkaiden paineet, voiteluöljyn määrä, mukaan tarvittavat työkalut ja varsinkin mahdollisesti välttämättömät mittausvälineet.
- Anonyymi00021
Mjaa, ennen lomamatkaa jossa tulee ajaa tuhat kilometriä, tulee kyllä käytyä kaluston perusasiat läpi. Ei tarvi sitten miettiä keittääkö pannu jossain vaiheessa ajelua.
AV
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3702874SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis662314Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj781969Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis731628- 1401552
- 691169
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021029Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön264965Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li10956- 39831