Toisen naisen

aiheuttama

perheen hajoaminen/avioero on tuskaisempa ymmärtää, kuin puolisoiden yhteinen päätös.
Ihminen, joka tulee puolisoiden väliin, ei ymmärrä mitä kaikkea pahaa saa aikaan. Hän rikkoo paljon muutakin kuin kahden ihmisen solmiman liiton.
Hän tuottaa tuskaa erittäin paljon lapsille kuin myös sukulaisille ja ystäville.
Moni avioeron kohdanneena, toisen ihmisen aiheuttamana, ei selviä henkisesti ilman ulkopuolista apua.
Onko se nautinto saada ajettua joku henkisesti loppuun, hajottamalla toisten vuosien yhteiselo ja lasten turvattu elämä omien vanhempien kanssa.
Minusta se on sairasta. Ihminen, joka näin tekee, ei ole ansainnut elämässä muuta kuin halveksuntaa.

167

23002

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuulia

Ei se toinen nainen siihen väliin mitenkään yksin tule. Kyllä puolisosi on tehnyt myös oman ratkaisunsa aloittamalla tapailemisen toisen naisen kanssa.

• mirja-

eipä minun tarvii tuohon mitään lisätä kun veit sanat suustani!!!!

• lisäykseen-
        mirja- kirjoitti:

eipä minun tarvii tuohon mitään lisätä kun veit sanat suustani!!!!

nainen lopultakin tekee ratkaisevan liikkeen,kosketuksen joka johtaa pettämiseen.Nainen myöntyy tai pystyy torjumaan miehen.Valta on naisella siitä mitä tapahtuu.

• lisäykseen+
        lisäykseen- kirjoitti:

nainen lopultakin tekee ratkaisevan liikkeen,kosketuksen joka johtaa pettämiseen.Nainen myöntyy tai pystyy torjumaan miehen.Valta on naisella siitä mitä tapahtuu.

mies lopultakin tekee ratkaisevan liikkeen,kosketuksen joka johtaa pettämiseen.Mies myöntyy tai pystyy torjumaan naisen.Valta on miehellä siitä mitä tapahtuu.

• mieti sitä..

Muista myös, että parisuhteessa eläviä(kin) on niin moneen junaan. Yksi tykkää vaihtelusta ihan muuten vaan ja toinen hakee vaihtelua vaikka minkämoisen "syyn" takia tahansa. Mielestäni se toinen osapuoli joka hyväksyy naimisissa olevan puoliskon "lemmenkutsun" aina hyväksyy myös "helpon saaliin"... Pitääkö sitten elämässä hyväksyä aina "helppoja nakkeja" se on tietenkin kunkin oma asia se.

• tipu

joo niin se on,tuskin se vieras nainen olis teidän välis jos ei sun miehes olis sen kans ruvennu pelehtimään.. voimia sulle silti.

• näin!

Olen kanssasi samaa mieltä! Sen minkä taakseen jättää,sen edestään löytää! En ymmärrä ollenkaan ihmisiä jotka mukamas ei ole tehnyt mitään väärää?! Jokaisen täytyy ymmärtää,että jos menee toisten väliin,niin eikö ole jo hajottanut aika paljon? itse kyllä sanoisin varatulle tai perheelliselle,että eiköhän sinulla ole vaimo ja lapset kotona? Ei tulisi mieleenkään mennä kenenkään väliin ja puolustautua sanomaalla,että en mä vaan tuo! Ja turha on alkaa kinaamaan muiden ihmisten,että ei se oo aina sen muijan tai äijän vika! Kyllä niitä ihmisiä vaan on jotka ei osaa etsiä vapaata seuraa,joten syyttäkööt itseään jos toisen perhe-elämä kaatuu.Tilannetta yrittää vaikka selvittää niin uusi jo puskee niskaan! Ei helvetti!

Tästä varmaan syntyy riita täällä palstalla...varaudutaan... :/

• nainen

Tosi helppoa etsiä aina se syyllinen siitä "toisesta naisesta". Itsessähän ei koskaan ole tietenkään mitään vikaa. Avioelämä on ihanan täydellistä.

Yksinkertaisesti se "toinen nainen" tulee vain hakemaan sen viattoman aviomiehen ihanasta parisuhteesta..MOKOMAKIN...

Kai siihen on jokin syy, kun mies lähtee etsimään "lämpöä" muualta. Mutta vaimon mielestä vain "toinen nainen" on syntipukki hänen toimimattomaan parisuhteeseensa, ei hän itse.

• itsetunnossa
        nainen kirjoitti:

Tosi helppoa etsiä aina se syyllinen siitä "toisesta naisesta". Itsessähän ei koskaan ole tietenkään mitään vikaa. Avioelämä on ihanan täydellistä.

Yksinkertaisesti se "toinen nainen" tulee vain hakemaan sen viattoman aviomiehen ihanasta parisuhteesta..MOKOMAKIN...

Kai siihen on jokin syy, kun mies lähtee etsimään "lämpöä" muualta. Mutta vaimon mielestä vain "toinen nainen" on syntipukki hänen toimimattomaan parisuhteeseensa, ei hän itse.

mättää aika pahasti.luulisin,että se on varmaan jotain turvallisuuden tunnetta tai kyky yrittää onko vielä "tsäänssejä" Minusta toinen nainen tai mies menee omien lasten edelle on aika sairasta.eläisi ensin yksin ja sanoisi,etten kestä tätä suhdetta,mutta jätetään toisen takia...sitä en ymmärrä!? Vaikka olisi kuin asiat huonosti niin se elämä ei akkaa/ukkoo vaihtamalla parane.Eikä se ole "helppo" selitys...Minusta jokaisen kuuluu ensin selvittää ongelmat jos niitä on,eikä hypätä toiseen suhteeseen.Ja kyllä sillä toisellakin taitaa aika paljon vippaa jos menee toisten ihmisten "ongelmien" väliin.Minä en ainakaan henkilökohtaisesti löydä noin luuseria piirrettä.Haluan enemmän rakastua ihmiseen joka on päässyt entisestä suhteesta yli ja ajattelee omia lapsiaan.Ei se mene niin,että se on helppo selitys! Se on totuus,että toinen voi pilata perheen rakastumalla varattuun,valitettavasti moni menee tähän mukaan helposti ja lopputulos on huono.Kyllä minä ainakin syytän molempia jos minut jätetään '"kolmanneksi" lasten kanssa.Muuttaisi vaikka ensin yksin ja sitten alkaa katselemaan muuta elämää.Ja toinen voi sanoa,että edetään pikkuhiljaa,kunnes pöly laskeutuu.

Ei sitä vaan moni ymmärrä.

• toisena
        nainen kirjoitti:

en kyllä ymmärrä sitäkään, että vaimoa syytetään. Eiköhän ole niinkin, että useimmiten kyseessä on kaksi "k-päätä"; mies ja "toinen". Itse ainakin poden syyllisyyttä vaimoa kohtaan, en toki riittävästi kun suhteessa roikun, mutta...

• näin meillä kävi
        nainen kirjoitti:

Meil ol just niin, et mies lähti toisen perään. En olis millää laskenut ja viisi vuotta elin kuin laatikossa. Itkin ja surin ja pyysin takasin. itken yhä edelleen ja kaipaan ja ikävöin. Enkä jotenkin osaa elää ilman, että jokapäivä ajattelisin että miksi joku nainen voi tehdä niin! Meillä oli lapset ja omatkotitalo ym asiat hyvin. Mutta mies vain sekosi päästä, ja lähti. Kyllä olis kerran takasin tullu, mutta kun en huolinut enää, koska en ole "varapäre", niin lähti saman naisen luo. Ilmeisesti huoli se takaisin.
        Vieläkin suren ja itken eikä mulla ole mieheni jälkeen ollut yhtään ainutta uutta miestä. Mua ei kiinnosta edes lähtä etsiin, enkä tosia-asiassa jaksa, kun lapset jäivät mulle, eikä mies halua niitä edes katsomassa käydä. Saatikka et olis niiden kanssa.
        Meillä toinen nainen tuli väliin ja vei, mutta millä konstilla, se onkin arvoitus. Mikä siinä miestäni kiinnosti enemmän kuin minussa. Lapsia sillä ei ollut, ehkä se oli sitten syy.
        Kaipaus on kauhea edelleen, kun tietää, että ilman sitä toista naista olisimme yhä yhdessä. Meillä ei ollut koskaan edes puhetta, että lähtisimme eri teille. Meille tuli täysin yllätyksenä, että miehellä on toinen.
        Olisi mies voinut edes vihjailla jos joku oli pielessä tai asia mikä painoi. Mutta että yht äkkiä lähtee varoittamatta, niin on ollut mulle henkisesti tosi kova paikka. Miestä en enää toista tuoli, kun näyttää kaikki olevan samanlaisia.

• monta puolta
        näin meillä kävi kirjoitti:

Meil ol just niin, et mies lähti toisen perään. En olis millää laskenut ja viisi vuotta elin kuin laatikossa. Itkin ja surin ja pyysin takasin. itken yhä edelleen ja kaipaan ja ikävöin. Enkä jotenkin osaa elää ilman, että jokapäivä ajattelisin että miksi joku nainen voi tehdä niin! Meillä oli lapset ja omatkotitalo ym asiat hyvin. Mutta mies vain sekosi päästä, ja lähti. Kyllä olis kerran takasin tullu, mutta kun en huolinut enää, koska en ole "varapäre", niin lähti saman naisen luo. Ilmeisesti huoli se takaisin.
        Vieläkin suren ja itken eikä mulla ole mieheni jälkeen ollut yhtään ainutta uutta miestä. Mua ei kiinnosta edes lähtä etsiin, enkä tosia-asiassa jaksa, kun lapset jäivät mulle, eikä mies halua niitä edes katsomassa käydä. Saatikka et olis niiden kanssa.
        Meillä toinen nainen tuli väliin ja vei, mutta millä konstilla, se onkin arvoitus. Mikä siinä miestäni kiinnosti enemmän kuin minussa. Lapsia sillä ei ollut, ehkä se oli sitten syy.
        Kaipaus on kauhea edelleen, kun tietää, että ilman sitä toista naista olisimme yhä yhdessä. Meillä ei ollut koskaan edes puhetta, että lähtisimme eri teille. Meille tuli täysin yllätyksenä, että miehellä on toinen.
        Olisi mies voinut edes vihjailla jos joku oli pielessä tai asia mikä painoi. Mutta että yht äkkiä lähtee varoittamatta, niin on ollut mulle henkisesti tosi kova paikka. Miestä en enää toista tuoli, kun näyttää kaikki olevan samanlaisia.

toinen nainen voi miestä viedä, ellei mies itse halua! Sanoit, että olisitte yhdessä vielä, mikäli toinen ei olisi tullut väliin? Enpä usko, olisi ollut joku muu toinen... Minulle ainakin jäi kirjoittamastasi tunne, että miehesi ei edes halunnut yrittää liittonne korjaamista.

• Eräs vaimo!

Vain "yksinkertainen" nainen voi noin ajatella ja vieläpä sen kirjoittaa! :))

Hymyilyttää nämä huonolla itsetunnolla varustetut pikkuvaimot!

Koskaan ei kukaan voi tulla kenenkään liittoon, jos ei siellä ole jo kolmannen mentävä aukko. Se on raaka totuus!

Useinkin on syynä vain ja ainoastaan liiton henkinen köyhyys. Siis ei aina seksin puute kotona. Pikkuvaimot luulevat, että kun jalkansa levittää tarpeeksi usein, niin mies pysyy kotona. Asia ei ole niin, koska mieskin kaipaa naiseensa myös henkisen yhteyden. Silloin vasta seksi on nautittavaa ja täydellistä.

Myös mies haluaa elämäänsä muuta, kuin pussien tyhjennystä ns. lahnaan!

• nainen
        monta puolta kirjoitti:

toinen nainen voi miestä viedä, ellei mies itse halua! Sanoit, että olisitte yhdessä vielä, mikäli toinen ei olisi tullut väliin? Enpä usko, olisi ollut joku muu toinen... Minulle ainakin jäi kirjoittamastasi tunne, että miehesi ei edes halunnut yrittää liittonne korjaamista.

Ja minulle jäi mielikuva juuri siitä, että vaimo ei todellakaan huomannut "hälytysmerkkejä" /puutteita parisuhteessa, ennen kun mies läksi toisen matkaan.

Vaan kaikki oli "täydellistä", mutta jotainhan siitä täydellisestä on puuttunut, kun muualta on etsittävä se puuttuva.

• on vastuu molemmilla
        nainen kirjoitti:

Veikkaanpa, että jokaisessa parisuhteessa on joskus "kolmannen mentävä aukko". Jotkut päätyvät huonohkossa tilanteessa pettämiseen ja on siinä varmaan sattumaakin mukana, että tuollaisessa tilanteessa tapaa salasuhteeseen valmiin naisen/miehen. Aviopuolisot on tietysti päävastuussa omasta parisuhteestaan, mutta kyllä kolmaskin pyörä omalta osaltaan on rikkomassa moraalia ja siinä sivussa perhettä. Olen kyllä nähnyt kapakoissa sellaisia erityisesti sinkkunaisten iskuyrityksiä, että siinä ei paljon edes paikalla oleva miehen puoliso seksin puutteessa olevaa naista haittaa. Minkälaista meno lienee, kun vaimo ei ole edes paikalla.

Enpä muuten usko sitäkään, että vaimot koskaan syyttävät pelkästään toista naista salasuhteesta. Kyllä siinä varmaan mieskin haukutaan ja katsotaan itseä peiliin. Mutta sellaista parisuhdetta ei olekaan, jossa ei joskus olisi vaikeita aikoja.

• itseesi
        Eräs vaimo! kirjoitti:

Koskaan ei kukaan voi tulla kenenkään liittoon, jos ei siellä ole jo kolmannen mentävä aukko. Se on raaka totuus!

Useinkin on syynä vain ja ainoastaan liiton henkinen köyhyys. Siis ei aina seksin puute kotona. Pikkuvaimot luulevat, että kun jalkansa levittää tarpeeksi usein, niin mies pysyy kotona. Asia ei ole niin, koska mieskin kaipaa naiseensa myös henkisen yhteyden. Silloin vasta seksi on nautittavaa ja täydellistä.

Sinä olet varmaan yksi niistä joka on sotkenut jonkun elämän..?! :):):):):):) sellainenhan ei todellisuudessa tajua mitään. Lapsellisuus taitaa olla siellä!

• mennä
        Eräs vaimo! kirjoitti:

Alkaakohan mennä hieman ala-arvoiseksi keskusteluksi?
        Vaikea ulkopuolisten on sanoa ja arvostella milloin suhteessa on henkistä köyhyyttä. Vaikea joskus jopa tietää läheisen ihmisen aatoksia, jos toinen ei puhu. Miettii vaan omassa pienessä mielessään ja sulkee tietoisesti tai tahtomattaan läheisimmän ihmisen ulkopuolelle ja kuvittelee löytävänsä sen onnen muualta. Joskus jopa antamatta omalle puolisolleen mahdollisutta vaikuttaa asioihin.Meitä ihmisiä on niin moneksi.

• nainen
        Eräs vaimo! kirjoitti:

Tilannetta aletaan miettimään vasta silloin, kun mies on jo lähtenyt. Totta, hyvään parisuhteeseen ei kolmatta henkilöä mahdu.

Nykyisin on tietty ilmennyt näitä aikuisiän eroja, jolloin lapset ovat jo lähteneet maailmalle ja tyhjiö on tullut tilalle. Mielestäni toimimaton parisuhde vahingoittaa enemmän ihmistä, kuin avioero.

• on jokaisella
        nainen kirjoitti:

Tilannetta aletaan miettimään vasta silloin, kun mies on jo lähtenyt. Totta, hyvään parisuhteeseen ei kolmatta henkilöä mahdu.

Nykyisin on tietty ilmennyt näitä aikuisiän eroja, jolloin lapset ovat jo lähteneet maailmalle ja tyhjiö on tullut tilalle. Mielestäni toimimaton parisuhde vahingoittaa enemmän ihmistä, kuin avioero.

Toki jokaisella on valinnan vapaus elämässä, mutta on myös olemassa tapauksia, joissa ei yritetä tarpeeksi. Miksi tyytymätön osapuoli ei vaivaudu yrittämään vaan menee siitä mistä aita on matalin eli hommaa uuden suhteen ja huuman. Miksi ei mietitä voisiko saada sen nykyisen suhteen toimimaan pienellä ponnistelulla, yrittämällä hiukan itse? Rakkaudestahan me jokainen olmemme naimisiin menneet ja rakkauden voi vielä saada kukoistamaan tahtomalla. En puhu nyt suhteista, joissa on todellisia vakavia ongelmia kuten väkivaltaa, alistamista tai alkoholionglmia vaan tarkoitan suhteita, joissa tulee 'väsähtäminen toiseen'. Hetkiä, jolloin miettii, että tässäkö tämä oli. Onko se joillekin ihmisille helpoin tapa ratkaista ongelma etsimällä uusi onni, eikä yritetä pitää hengissä sitä jo olemassa olevaa? Aviolliitohan on kuin puutarha - ei se kukoista hoitamatta.

• Eräs vaimo
        itseesi kirjoitti:

Sinä olet varmaan yksi niistä joka on sotkenut jonkun elämän..?! :):):):):):) sellainenhan ei todellisuudessa tajua mitään. Lapsellisuus taitaa olla siellä!

En koskaan, enkä ole myöskään joutunut petetyksi!
        Nyt syyttelet vastoin parempaa tietoa..tuollaisille on nimikin..:) Saat anteeksi!

• säälin teitä
        nainen kirjoitti:

JOS nämä vapat naist myöntäisivät, että syy on heidän ja lopettaisvat varattujen miesten metästämisen, moni perhe olisi edelleen yhdessä, lapsilla olisi isä, ja avioerot lähes nolla!

Tuskin KUKAAN mies ihan tosta noin vaan ilman syytä(siis sitä toista naista) mihinkään lähtisi!

Kyllä siinä tarvitaan toisen naisen houkuttelua ja kinuamista, että mies lähtee.
        Vaomot myöntää surunsa ja tuskansa, myöntäkää te toiset naiset väliin tulonne! Emme ole niin tyhmiä. Hyvin osaatte ainakin ylipuhua miehet ja pestä sen jälkeen kätenne osallisuudesta mies kaappaukseen!

• katsoa peiliin ja mieheen
        säälin teitä kirjoitti:

JOS nämä vapat naist myöntäisivät, että syy on heidän ja lopettaisvat varattujen miesten metästämisen, moni perhe olisi edelleen yhdessä, lapsilla olisi isä, ja avioerot lähes nolla!

Tuskin KUKAAN mies ihan tosta noin vaan ilman syytä(siis sitä toista naista) mihinkään lähtisi!

Kyllä siinä tarvitaan toisen naisen houkuttelua ja kinuamista, että mies lähtee.
        Vaomot myöntää surunsa ja tuskansa, myöntäkää te toiset naiset väliin tulonne! Emme ole niin tyhmiä. Hyvin osaatte ainakin ylipuhua miehet ja pestä sen jälkeen kätenne osallisuudesta mies kaappaukseen!

jos noin on. Millaisia ne teidän ukot on, jos ne noin vain lähtee houkutukseen, vaikka omassa liitossa on kaikki kunnossa? Täysin tahdottomia ja selkärangattomia raukkoja? Silloin ehkä olisi kannattanut jo alkupeleissä valita toisenlainen mies.

Itse olen naimisissa oleva nainen ja voin omasta puolestani sanoa, että en mä kenenkään matkaan lähtisi, vaikka miten vonkaisi. Omaan liittooni olen sitoutunut ja MINULLA on vapaa tahto valita, mitä teen ja mitä en. Vapautta on myös sanoa ei niille houkutuksille ja vonkaamisille!

• hyvän miehen tuntomerkit
        katsoa peiliin ja mieheen kirjoitti:

jos noin on. Millaisia ne teidän ukot on, jos ne noin vain lähtee houkutukseen, vaikka omassa liitossa on kaikki kunnossa? Täysin tahdottomia ja selkärangattomia raukkoja? Silloin ehkä olisi kannattanut jo alkupeleissä valita toisenlainen mies.

Itse olen naimisissa oleva nainen ja voin omasta puolestani sanoa, että en mä kenenkään matkaan lähtisi, vaikka miten vonkaisi. Omaan liittooni olen sitoutunut ja MINULLA on vapaa tahto valita, mitä teen ja mitä en. Vapautta on myös sanoa ei niille houkutuksille ja vonkaamisille!

Tyhjä vastaus, kuules nyt, sanopa sinä keneltä täytyy kysyä etukäteen, millainen tuo mies on? Mistä sen voi tietää! Sanoppa sinä tuntomerkit miehessä, minkälaista EI kannata ottaa!

Oletkos täysin varma, ettei sun mies ole kohta jonkun muun kainalossa? Mistä tiesit kun aloit seurusteleen, ettei ota ja lähde? Sinä ole sitoutunut, mutta onko miehesi?
        Vielä sulle sellainen aamu tulee, että itket ja valitat, että joku vei miehesi! Mieti sitten mitä sanoit.

• tässäpä niitä
        hyvän miehen tuntomerkit kirjoitti:

Tyhjä vastaus, kuules nyt, sanopa sinä keneltä täytyy kysyä etukäteen, millainen tuo mies on? Mistä sen voi tietää! Sanoppa sinä tuntomerkit miehessä, minkälaista EI kannata ottaa!

Oletkos täysin varma, ettei sun mies ole kohta jonkun muun kainalossa? Mistä tiesit kun aloit seurusteleen, ettei ota ja lähde? Sinä ole sitoutunut, mutta onko miehesi?
        Vielä sulle sellainen aamu tulee, että itket ja valitat, että joku vei miehesi! Mieti sitten mitä sanoit.

Mieheni on aikuinen ja täysjärkinen tapaus. Ei siis ole tahdoton ressukka, jonka täytyy lähteä jokaisen ohikulkevan naaraan perään. Yleensäkin aikuisen ihmisen kriteerit täyttävä yksilö, joka ymmärtää tekojensa ja sanojensa merkityksen ja oman vastuunsa asioissa.

Varmahan ei koskaan voi olla mistään muusta kuin kuolemasta, joten mistäpä tuota koskaan tietää, kenen kainalossa kukakin joskus vielä on. Mutta keskinäisen suhteen hoitaminen ja molemminpuolinen sitoutuminen vähentää todennäköisyyttä, että joskus vielä jonkun toisen kainaloon kaipaa. Enkä minä edellisessä kirjoituksessa puhunutkaan mieheni sitoutumisesta vaan omastani. Siitä, että koska itse olen sitoutunut liittoomme, niin ei minua siitä kukaan vokottelemaan pysty. Niin kuin ei käsittääkseni ketään aikuista oman tahdon omaavaa ihmistä.

Enkä muuten usko, että tulisi aamua, jolloin itken ja valitan jonkun vieneen mieheni. Jos hän jonkun muun kanssa joskus mieluummin on kuin minun, niin silloin syy on meidän keskinäisen suhteemme puutteessa. Eli ei mitään syytä kuvitella, että joku olisi jonkun vienyt. Tämän voin sanoa varmuudella, koska alunperin nain miehen enkä himojen perässä laukkaavaa tahdotonta apinaa.

• ajattelutapa
        Eräs vaimo kirjoitti:

En koskaan, enkä ole myöskään joutunut petetyksi!
        Nyt syyttelet vastoin parempaa tietoa..tuollaisille on nimikin..:) Saat anteeksi!

Tuollaisella asenteella ei pitkälle pötkitä! Maailma kun ei ole noin sinisilmäinen.Kyllä se sinunkin kohdalle joskus sattuu.Minusta on aika lapsellista alkaa ajattelemaan,ettei minua ole koskaan petetty eikä petetä! Mistähän kuule tiedät varmuudella? Luulet olevasi miehellesi se kaikki,niin varmaan moni muukin ajattelee! Kaikki täällä vaan kirjoittaa,että kyllä minä ne merkit huomaisin jos jotain olisi,mutta kun se ei mene niin,joskus se ruoho on vaan vihreämpää aidan toisella puolella.Mistä kukaan täällä voi sanoa,että EI minun mieheni/naiseni! Eihän kukaan varmaan itselleen sellaista toivo.On sellaisiakin tapuksia jossa kaikki näyttää niin ruusuiselta,mutta kuitenkin kaikki on suurta valhetta.Sen tiedon voi saada myöhemmin antamatta mitään merkkejä.Uusi osapuoli vaan odottaa milloin sinulle se kerrotaan ja saat huomata olevasi pois pelistä.Sillloinko sanot vielä,että minä kyllä huomaan koska liitto alkaa olla vinosti? Miettikää nyt hyvät ihmiset,että ei tämä maailma ole niin viaton kuin annetaan ymmärtää.Ei kai kukaan tule sanomaan,että kuule mulla ei nyt ole kaikki ok,mä lähen! Yritä siinä sitten pitää toista liekassa kun toinen on ovella koputtamassa?! MIETTIKÄÄ VÄHÄN! EI KUKAAN OLE TÄYDELLINEN! Täällähän voi esittää ihan mitä vaan.Joskus ihmetyttää miten ihmiset on noin tyhmiä?

• mut silti lähti
        tässäpä niitä kirjoitti:

Mieheni on aikuinen ja täysjärkinen tapaus. Ei siis ole tahdoton ressukka, jonka täytyy lähteä jokaisen ohikulkevan naaraan perään. Yleensäkin aikuisen ihmisen kriteerit täyttävä yksilö, joka ymmärtää tekojensa ja sanojensa merkityksen ja oman vastuunsa asioissa.

Varmahan ei koskaan voi olla mistään muusta kuin kuolemasta, joten mistäpä tuota koskaan tietää, kenen kainalossa kukakin joskus vielä on. Mutta keskinäisen suhteen hoitaminen ja molemminpuolinen sitoutuminen vähentää todennäköisyyttä, että joskus vielä jonkun toisen kainaloon kaipaa. Enkä minä edellisessä kirjoituksessa puhunutkaan mieheni sitoutumisesta vaan omastani. Siitä, että koska itse olen sitoutunut liittoomme, niin ei minua siitä kukaan vokottelemaan pysty. Niin kuin ei käsittääkseni ketään aikuista oman tahdon omaavaa ihmistä.

Enkä muuten usko, että tulisi aamua, jolloin itken ja valitan jonkun vieneen mieheni. Jos hän jonkun muun kanssa joskus mieluummin on kuin minun, niin silloin syy on meidän keskinäisen suhteemme puutteessa. Eli ei mitään syytä kuvitella, että joku olisi jonkun vienyt. Tämän voin sanoa varmuudella, koska alunperin nain miehen enkä himojen perässä laukkaavaa tahdotonta apinaa.

Aivan kuin minunkin oli. Koulussa aikoinaan menestyvä ja tällähetkellä työssä esimies. Ei käynyt yksin kapakaoissa olinmme aina yhdessä.
        Rakasti lapsia ja minua yli kaiken.
        Rakensi perheelle omakotitalon, ja oli sosiaalinen ja hyvin toimeen tuleva kaikien kanssa.
        Minusta nu olivat hyvän miehen tuntomerkit, mutta niin vain hyväkin mies otti ja lähti. Olipa niin hyvä ettei edes syytä kertonut oliko vika minussa vai hänessä.
        Lähetti jopa tekstiviestin, jossa kertoi että Älä enää soita tai ota yhteyttä. Jos on asiaa tekstaa.
        Ai että oli hyvä ja ajatteleva. Ei siis pahoittanut mieltäni kertomalla kuka helvetin narttu vei lapsilta isän ja minulta miehen! ja miksi.
        Tiedätkös mitä, en tänäpäivänäkään tiedä syytä miksi! KOSKA SE MIES VÄLTTELEE MINUN KOHTAAMISTANI. Asiat hän hoitaa toiseksi vanhimman pojan välityksellä. Ja kohta tukin suuni, ja sanon että jos et puhu minulle, ei tarvi puhua lapsemmekaan välityksellä.
        Se pelkää, koska rakastaa minua niin paljon. Muuta syytä en keksi.

• ikävä tilanne sulla
        mut silti lähti kirjoitti:

Aivan kuin minunkin oli. Koulussa aikoinaan menestyvä ja tällähetkellä työssä esimies. Ei käynyt yksin kapakaoissa olinmme aina yhdessä.
        Rakensi perheelle omakotitalon, ja oli sosiaalinen ja hyvin toimeen tuleva kaikien kanssa.
        Minusta nu olivat hyvän miehen tuntomerkit, mutta niin vain hyväkin mies otti ja lähti. Olipa niin hyvä ettei edes syytä kertonut oliko vika minussa vai hänessä.
        Lähetti jopa tekstiviestin, jossa kertoi että Älä enää soita tai ota yhteyttä. Jos on asiaa tekstaa.
        Ai että oli hyvä ja ajatteleva. Ei siis pahoittanut mieltäni kertomalla kuka helvetin narttu vei lapsilta isän ja minulta miehen! ja miksi.
        Tiedätkös mitä, en tänäpäivänäkään tiedä syytä miksi! KOSKA SE MIES VÄLTTELEE MINUN KOHTAAMISTANI. Asiat hän hoitaa toiseksi vanhimman pojan välityksellä. Ja kohta tukin suuni, ja sanon että jos et puhu minulle, ei tarvi puhua lapsemmekaan välityksellä.

Kuten sanottu, elämässä varmaa ei ole kuin kuolema. Koskaan ei voi tietää, mitä elämässä vastaan tulee. Mutta pointtina on kuitenkin, että itse se mies ne päätöksensä tekee, jos aikuinen on. Ei sinunkaan miestäsi ole kukaan väkisin vienyt, vai mitä. Käytöksestä päätellen hän vain ei ollutkaan niin kypsä ja aikuinen kuin olisi voinut olettaa. Ikävää sinulle! Koeta jaksaa.

• Lahna/tönkkösilakka
        Eräs vaimo! kirjoitti:

Tämä viimeisin viesti todistaa miesten väittämän todeksi, että nainen on toiselle susi.

Yritän lohduttaa vaimoa, jonka "kunnollinen mies" hylkäsi.

Miehesi on uuden naisen pauloissa eikä saa pitää sinuun yhteyttä. Nainen ei kestä kuulla totuutta.

Älä vaivaa päätäsi itseäsi syyllistämällä. Lahna-puheille viittaa kintaalla.

Jos lähetät miehelle kirjeitä ja tekstiviestejä, tarkistuta tekstit aina jollakin ihmisellä.
        Saat erittäin herkästi itsellesi hommattua lähestymiskiellon viestien takia. Nämä nykynaiset osaavat kaikki konstit, joilla laittaa vaimon suu tukkoon.

Nauti elämästäsi omakotitalossa. Pidä huoli siitä, että mies pitää kiinni sovituista lasten tapaamisista ja maksaa kunnolliset elatusmaksut.

Ehkä miehesi vienyt nainen joskus tulee uskoon ja kaivaa Raamatun esille. Voi sitä synnin tuntoa ja häpeää sitten aikanaan.

Kun aikoinaan kyselin hädissäni apua eräältä miesparantajalta, hän sanoi seuraavaa: "Mies ei tiedä mitä tekee."

Olen täysin varma, että miehesi ei ymmärrä mitä tekee. Hän on täysin sumussa. Anna hänelle anteeksi. Olet vahva nainen. Siirry sinäkin pois tältä avioeropalstalta jollekin valoisammalle sivulle.

Netissä roikkuminen pidemmän päälle ei tee kenellekään hyvää. Avioeroasioista saat tietoa muualtakin. Minulla ero on jo vuosien takana, mutta vielä se kirpaisee. En ole katkera seonnelle exälleni vaan tyhmille toisille naisille. He tekivät elämästäni helvetin.
        Minulle on täysin samantekevää, olisi kolmannella tilaus elämässämme. Vikaa on minussakin. Mutta avioliitto on pyhä ja koskematon. Toisen avioliittoon kajoaminen on rikos ja synti.

• yli 40vee
        tässäpä niitä kirjoitti:

Kyllä näitäkin miehiä löytyy, jotka haluavat vaan joskus kokeilla ja seikkailla, kun tilaisuus tulee vaikka omassa parisuhteessa ei ole mitään vikaa. Luulempa, että miehen luonto ja kokematon elämä ohjaa siinä tilanteessa vaikka olis kuinka "hyvä mies" ja kotona rakas vaimo, valitettavasti.

Luottamus on se joka pitää suhdetta yllä, jos se rikkoontuu, niin siitä se helvetti alkaa. Ehkä paras olisi, että ne mokat tulisi tehtyä nuorena ja ennen avioliittoa, jolloin oppis arvostamaan sitä parisuhdetta.
        Toivon onnea ja luottavaista suhdetta teille.

• hmmm
        mut silti lähti kirjoitti:

Juuri näin. Ikävä juttu. Nämä "hyvät miehet" (pitävät omaa imagoaan yllä olemalla ahkeria, tunnollsia, rakastavia ja hyviä isiä, koska se on hyvän miehen yleinen merkki. Opittu sellainen, mutta sillä ei ole oikeasti mitään tekemistä miehen oman luonteen kanssa. ) He eivät kykene tosipaikan tullen kantamaan tekosistaan vastuuta. Siksi tämä sinun exäsi ei pysty kohtaamaan sinua, koska tiesi tehneensä väärin, rikkoi imagon, ja on raukka ja pakenee.
        Näitä miehiä kutsutaan vellihousuiksi tai toisin sanottuna juoksevat pakoon tosipaikan tullen.

• näinkö yksinkertaista?
        säälin teitä kirjoitti:

Kyllä sinä elät laput silmillä, ehkä Pohjanmaalla lestadiolaisten keskuudessa on tuollainen ajatusmaailma. Heh...oikein huvittaa.

• tarkastaja
        hyvän miehen tuntomerkit kirjoitti:

"Vielä sulle sellainen aamu tulee, että itket ja valitat, että joku vei miehesi! "Mikä ennustaja sinä olet?

Ei ole kuitenkaan miehen/naisen luonteesta yms. kiinni tuo lähtöpäätös (eikä siitä toisesta naisesta!). Kukaan ei lähde tyydyttävästä ;) suhteesta, jossa on hyvä olla ja tulee huomioiduksi/ymmärretyksi.

• yritysten tulos ksvussa?!
        Eräs vaimo! kirjoitti:

Häpäiset nyt vaimo -sanan olemalla itse yksinkertainen!

Raaka totuus elämässä on se, että muuttujia nyt elämän kausaalisuus ketjussa sattuu olemaan enemmän kuin mainitsemasi yksi! Joillekin on helpompaa ottaa rinnakkaissuhde kuin pureutua olemassa olevan suhteen problematiikaan.

Käsittääkseni ihmisellä, joka aloittaa suhteilun varatun kanssa on todellisuudessa huonompi itsetunto: hän tietää, että hänen olemuksella/henkisellä kapasiteetilla ei itseensä ja elämäänsä tyytyväistä sinkkua "pyydystetä", mutta pitkässä suhteessa eläneelle hänessä riittää se VAIHTELU! Ei pettäjät etsi elämäänsä niinkään ihmistä, pikemminkin vaihtelua väljähtäneille TUNTEILLE!

Tässä maailmassa helppous menee monessa asiassa edelle; niin ihmissuhteissa kuin ruuanlaitossakin.

• riks
        säälin teitä kirjoitti:

"JOS nämä vapat naist myöntäisivät, että syy on heidän ja lopettaisvat varattujen miesten metästämisen..." Niinpä niin, vapaat naisethan ehdoin tahdoin metsästävät varattuja miehiä, ovat varsinaisia seireeneitä, jotka viekkaasti vievät tahdottomia miehiä. Mietipä itsekin mitä väität... Näinkö teit ollessasi vapaa nainen?

"Tuskin KUKAAN mies ihan tosta noin vaan ilman syytä(siis sitä toista naista) mihinkään lähtisi!" Tarkoittaako tämä sitä, että ilman toisia naisia ja heidän viekoitteluaan, tässä maailmassa ei olisi yhtään avioeroa?! HALOO! Kyllä ne parit eroaa joskus ilman kolmannen osapuolen vaikutusta asiaan.

"Kyllä siinä tarvitaan toisen naisen houkuttelua ja kinuamista, että mies lähtee." Eikö kyseessä ole toiseen ihmiseen tutustuminen ja tunteet? Ihastumiselle kun ei voi mitään, toki voi jättää ihastumisensa huomioimatta ja antaa sen hiljalleen hiipua. Myönnän, että on moraalitonta toimia, jos tietää toisen olevan varattu. Mutta tässä saa nyt sen käsityksen, että mielestäsi naiset vievät meihiä ja miehet vain vikisevät. Mitäpä, jos miehesi onkin se aloitteen tekevä ja ihastunut osapuoli?

Mietipä vielä kaksi kertaa omaa kirjoitustasi. Enpä kummemmin ihmettele, jos miehesi on lähtenyt toisen naisen matkaan, kun et tuon enempää osaa miehiä arvostaa.

Ja tiedoksi vielä. En ole eläessäni vienyt ja vietellyt yhtään varattua miestä, vaikka nyt varmasti ajatteletkin minun sellainen olevan.

• ...
        nainen kirjoitti:

Ja minulle jäi mielikuva juuri siitä, että vaimo ei todellakaan huomannut "hälytysmerkkejä" /puutteita parisuhteessa, ennen kun mies läksi toisen matkaan.

Vaan kaikki oli "täydellistä", mutta jotainhan siitä täydellisestä on puuttunut, kun muualta on etsittävä se puuttuva.

Ehkäpä miehesi tosiaan tarvitsi muutakin kuin pari kakaraa ja omakotitalon...

• Hyvässä liitossa?
        tässäpä niitä kirjoitti:

samaa mieltä kanssasi. Sinun asenteellasi ihminen selviäisi varmasti myös erosta.

En minäkään jaksa uskoa, että vika on "toisen" naisen. Pikemminkin niin, että se toinen nainen tulee johonkin tarpeeseen (oli sitten kysymys suhteen henkisestä tai fyysisestä puolesta), joka ei saa vakituisessa suhteessa tyydytystä. Ja kai on mahdollista sekin, että ihminen RAKASTUU toiseen eläessään jo parisuhteessa.

Olen itse ollut naimisissa melkein 20 vuotta ja minun täytyy sanoa, että ymmärtäisin kyllä, jos mieheni löytäisi toisen naisen. Itsekin voisin ihastua toiseen. Toinen juttu sitten on, lähtisikö mieheni (tai minä) suhteestamme sen uuden ihmisen vuoksi. Tämän 20 vuoden aikana ainakin minulla olisi kyllä ollut tilaisuuksia "vaihtaa uuteen", samoin uskon miehelläni olleen. No, kumpikaan ei ole vaihtanut, joten liittomme ilmeisesti toimii kohtuullisesti.

Kyllä kai sen "hyvän miehen" tunnistaa. Tai ainakin jo ennen sitoutumista voi päätellä yhtä sun toista toisen käyttäytymisestä ja harvoin ihminen vanhetessaankaan ihan kokonaan muuttuu. Minunkin mieheni on täysjärkinen tapaus. Jopa niin täysjärkinen, etä jos hän löytäisi uuden naisen, sille olisi varmasti ihan perustellut syyt. Itse olen oikeasti aika kamala ja ihmettelenkin, miten minulla on käynyt niin hyvä tuuri näissä asioissa...

• Eronnut mies
        hmmm kirjoitti:

Juuri näin. Ikävä juttu. Nämä "hyvät miehet" (pitävät omaa imagoaan yllä olemalla ahkeria, tunnollsia, rakastavia ja hyviä isiä, koska se on hyvän miehen yleinen merkki. Opittu sellainen, mutta sillä ei ole oikeasti mitään tekemistä miehen oman luonteen kanssa. ) He eivät kykene tosipaikan tullen kantamaan tekosistaan vastuuta. Siksi tämä sinun exäsi ei pysty kohtaamaan sinua, koska tiesi tehneensä väärin, rikkoi imagon, ja on raukka ja pakenee.
        Näitä miehiä kutsutaan vellihousuiksi tai toisin sanottuna juoksevat pakoon tosipaikan tullen.

Terve

Ensinnäkään en tiedä miten eksyin selailemaan tätä aihepiiriä kun yleensä surffailen aivan muualla, mutta nyt on pakko kommentoida koska minullakin on kokemuksia erotilanteesta. (Kenelläpä ei olisi)

Olen siis se mies, joka jätettiin ja en kyllä hae tilanteeseen minkäänlaista selitystä toisista miehistä. Onneksi meillä ei ollut lapsia, joten homma oli varmaankin paljon helpompi kuin monilla muilla kirjottaneilla.

Talon kerkesin kuitenkin rakentaa ja elätellä unelmia perheen perustamisesta...mutta onpahan nyt komee poikamiesboksi.

Pitkiä työpäiviä ja rakentamista, vaimo vailla huomiota...eipä ihme, että nyt onkin sitten paljon aikaa itselle ;) Sen kuitenkin päätin, että seuraavalla kerralla teen kaiken sen mihin kykenen yhteisen elämän eteen ja aikaa pitää olla kumppanille riittävästi.

Joskus vaan tuntuu oudolta kun jos mies jättää vaimon niin se lähti jonkun perheenrikkojan perään ja on kelvoton vätys, mutta kun nainen lähtee toisen isännän mukaan niin hän kuuntelee sydämmensä ääntä ja tekee niinkuin sydän sanoo. Minun sydän sanoo aina samaa yksitotista saundia joten sitä on turha kuunnella....Tai jos saundi muuttuu niin toivottavasti se ei kerrasta koidu kuolemaksi.

No nyt riittää tilitys ja hypätään taas omille aihepiireille.

Hyvää illanjatkoa kaikille ja tsemppiä niille ketä elämä on potkinut.

• Järkyttynyt
        näin meillä kävi kirjoitti:

Kuulostaa niin tutulta. Ei avioliitto ollut pelkkää ihanaa onnentunnetta, mutta silti eroilmoitus toisen naisen vuoksi oli järkytys.
        Meni elämän- ja ruokahalu... Moni ihmetteli, miten voi olla mahdollista. Mutta nyt siitä jo 8 vuotta ja olen päässyt sen yli. Itselläni jo aikuiset lapset, molemmat päässeet opiskelemaan haluamilleen aloille, entisellä miehellä (yli 50 v.) tulossa nyt toinen lapsi - yksi kynnyskysymyksiä erovaiheessa! Mutta onnea heille. Sellaista elämä on. :)

• ongelmat
        ... kirjoitti:

Ehkäpä miehesi tosiaan tarvitsi muutakin kuin pari kakaraa ja omakotitalon...

millaisia tahansa, ei niitä pettämällä ratkaista, vaan puhumalla. Jos on paha olla, se täytyy sanoa, sillä ihmisiä ei ole siunattu ajatustenlukijan kyvyillä. Jos asioista ei pystytä puhumaan, silloin ero on ehkä oikea vaihtoehto. Missään tapauksessa ei pidä mennä pettämään ja pahentaa asioita entisestään.
        Ja aivan oikein luitte rivien välistä, minua myös petettiin. Exäni ei puhunut asioitaan, patosi kaiken vaan sisälleen, kaikista pienimmätkin asiat, ja lopulta paha olo purkautui pettämiseen. Nyt olen kahden pienen lapsen yh-äiti, enkä tiedä miten selviän arjesta. Tänään lapset lähtivät ensimmäistä kertaa isänsä luo ja minulla on paha olla, ikävä, heitä kaikkia.
        Ai niin, en maininnut, tuo toinen nainen on naimisissa ja hänellä on 4 lasta, lisäksi hän on kymmenen vuotta exääni vanhempi...

• Pettynyt
        nainen kirjoitti:

Hyvä parisuhde täyttää sekä psyykkisesti että henkisesti eikä väliin mahdu muita ihmisiä. Olen parisuhteessa, joka ei tyydytä henkisesti. Minulla on 15 v. itseäni nuorempi rakastaja, joka ei fyysisesti ole parempi kuin avomieheni, mutta täyttää minulle sen hellyyden ja rakkauden tarpeen, jota vaille jään suhteessa, jossa mies ei huomioi nimi-, syntymä- tai tapaamispäiviäni, ei pidä kihlasormustaan. Miehen lapsille olen itsestään selvyys, joka huolehtii hyvästä ruuasta ja palvelusta, mutta joka ei oikeasti ole olemassakaan...

• surullista...
        Järkyttynyt kirjoitti:

Kuulostaa niin tutulta. Ei avioliitto ollut pelkkää ihanaa onnentunnetta, mutta silti eroilmoitus toisen naisen vuoksi oli järkytys.
        Meni elämän- ja ruokahalu... Moni ihmetteli, miten voi olla mahdollista. Mutta nyt siitä jo 8 vuotta ja olen päässyt sen yli. Itselläni jo aikuiset lapset, molemmat päässeet opiskelemaan haluamilleen aloille, entisellä miehellä (yli 50 v.) tulossa nyt toinen lapsi - yksi kynnyskysymyksiä erovaiheessa! Mutta onnea heille. Sellaista elämä on. :)

Älä huoli, miesparka nyt vaan yrittää elää toista nuoruuttaan. Säälittävää, mutta niin yleistä. Heh mieti kun se toinen lapsi menee kouluun ja tulee juhlat mihin vanhemmat menevät ja kun lapsen isä on vanhempi kuin muiden isovanhemmat... Ja ajatteles kun se lapsi pääsee ylioppilaaksi...

• ajatus tämä vaan
        surullista... kirjoitti:

Älä huoli, miesparka nyt vaan yrittää elää toista nuoruuttaan. Säälittävää, mutta niin yleistä. Heh mieti kun se toinen lapsi menee kouluun ja tulee juhlat mihin vanhemmat menevät ja kun lapsen isä on vanhempi kuin muiden isovanhemmat... Ja ajatteles kun se lapsi pääsee ylioppilaaksi...

Tästäpä tulikin mieleen, että lapsetko ne eron aiheuttaakin?

Avioliitto on ihanaa ja rauhallista, mutta kun tulee lapsia, niin jo erotaan! Jos ei tekisi lapsia avioliitot pysyisivät kasassa???!!
        Mutta sitten ei olisi perheitä.
        Sitten ei olisi uusia ihmisiä.

Ei lapset niitä tavallaan aiheuta, mutta se huoli ja vastuu, väsymys, kiukuttelu ja rahanmeno!! Vanhempien hoitovastuun riita... kaikki yhdessä!

Lapset on ihania, mutta miksi lapsiperheet eroaa? Ihmiset jotka elävät kaksistaan, harvemmin eroaa.
        Itse en kyllä jättäis lapsia tekemättä sen perusteella että perhe hajoo. En ole kyllä jättänytkään, ja erottu on!

• mari

aikuinen mies, joka haluaa olla naimisissa osaa sanoa EI.

• Ei koskaan petetty

Mies ottaa ison riskin joka kerta, kun sepaluksensa avaa! Uskon, että useampi ns. pettäjämies miettii aina myös seuraukset. (ei kai kellään niin tyhmää miestä voi olla)
        Taitaa silloin liitto jo vedellä hänen mielestään viimeisiään, joten ei enää ehkä välitä.

Kyllä nuo varatut miehet tuolla treffipalstallakin etsivät ihan tietoisesti salarakasta itselleen! Ja niitä miehiä siellä on pilvin pimein..

• silmät avannut

tuli mieleen eipä silti,kokemusta on miten kunnon perheenisä rakastuu toiseen ja sitä ei pysäyttänyt mikään.Katsonut olen peiliinkin ja monta kertaa ja totean koskaan en voi sanoa enää että tunnen toisen ihmisen.Nyt voin taistelujen jälkeen ja kaiken menettäneenä todeta:muutos voi tulla milloin vaan ja turha elää kuvitelmissa.

• minusta

on, jos yhteisenä pidetty loppuelämä kaatuu siihen, että toisen osapuolen pitää jatkaa nuoruudenliitoaan pienen tauon jälkeen. Meillä kävi niin,että hyvin menevää sorttia oleva mies asettui hetkeksi aloilleen, uskoi jopa itsekin pystyvänsä perheenisäksi, elämään edes jotakuinkin säännöllistä ja normaalia elämää. Kerettiin tehdä pikaisesti kaksi lasta, mennä naimisiin, hankkia autot,koirat,hyvä asunto, kuin parhaassa romanttisessa unelmassa konsanaan. Mutta kun arki astui kuvioon mukaan, mies alkoi hoksaamaan miten mukava on tulla kotiin. Minulla vaan meni kauan ennenkuin honasin, että tullakseen kotiin pitää ensin lähteä, en tajunnut edes sitä että miksi ei ole mukava olla kotona. Huomasin pikkuhiljaa odottavani miestä aina jostain, tai jos hän oli kotona opin odottamaan että kohta hän lähtee. Jos olisin ollut tarkka heti alkuun, olisin huomannut juoksemisen pakon jo heti kättelyssä,mutta olin niin hölmö rakastunut. Minne hän sitten meni, missä oli ? Kavereitten kanssa;aina on niitä, ketkä tarvitsee apua muutossa,auton laittamisessa, pesukoneenkorjauksessa, ihan missä vaan. Lähtemisen motto oli, että kaikkia en auttais, mutta kun [nimi] on niin hyvä jätkä, niin häntä autan kyselemättä. Ja näitä hyviä jätkiä arvatenkin oli vaikka kuinka. Nyt eronneenakin joudun tuntemattomaan mieheen törmätessäni hienovaraisesti utelemaan tunteeko tai onko entisen mieheni Hyvä Kaveri. Ja ainakin kaksi kertaa onkin ollut. Ensimmäisen kanssa juttu loppui siihen heti,toisen kanssa menin tajuamattani hieman pidemmälle, mutta toivon,ettei hän herrasmiehenä?? mene kertomaan naisseikkailuistaan ainakaan nimillä..
      Ei kannata ladata että mitäs olet ollut niin tyhmä sen tiedän kyllä itsekin. Jos todella alkaa himottamaan heittäää paskaa tuulettimeen niin pyydän miettimään, oletko itse elämssäsi aina tehnyt vain oikeita ratkaisuja.
      Minun oikea ratkaisuni oli myöntää tappioni menokengille, ilmeisesti mitään kolmatta tai neljättä osapuolta ei kuvioissa ollut:eihän tuollaiseen lepattajaan kerkeä kukaan tarttua, ellei ole jossain kääntöpaikalla varttumassa, niinkuin minä olin. Miehelleni oli pääasia, että hän saattoi pitää yllä Hyvän Jätkän mainettaan vaikka aineitten käytön lopettikin. Toisinaan ajattelen mieheni olleen käen, joka komeasti kukkumalla pääsi pesälleni,teki tekosensa, ja joka jatkoi matkaansa maailmalle. Sielläkin kun on aina duunia mitä pitää tehdä, kavereita, joita on ihan pakko auttaa.
      Omasta mielestäni olisi kestänyt ehkä helpommin sen, että joku toinen nainen olisi ollut minua parempi, olisi tarjonnut miehelleni parempaa kuin minä, kuin hävitä kavereitten kanssa rilluttelulle, mutta näin tämä nyt vaan on, minä hävisin ohimenemättömälle nuoruudelle.
      Ja..kokemuksen tuomalla varmuudella:ihan kaikki naiset ei rakastu renttuihin ainakaan toista kertaa. Nyt on kunnollinen turvallinen mies haussa.

• menkää peilin eteen

ja kysykää sieltä itseltänne, mikä teissä voisi olla vikana. Ja olkaa rehellisiä itsellenne!

• voisi katsoa peiliin

ja myöntää itselleen, että siellä se kusipää on.

• pettäminen ole pettäjän päätös

Tuskinpa peiliin katsominen mitään auttaa. Kyllä kai se pettäminen on aina pettäjän päätöksestä kiinni. Ihmiset elää kamalissa olosuhteissa (esimerkiksi väkivaltaisessa suhteessa) ja eivät silti petä. Joku sanoo pettämisen syyksi, ettei kotona saa seksiä kuin kolme kertaa viikossa (tapaus mieheni), mutta muuten menee hyvin. Ihmiset kyllä pystyvät selittämään kummallista käytöstään aina itselleen parhain päin ja aina löytyy myös ihmisiä, jotka asettuvat kertojan puolelle.

• minusta
        pettäminen ole pettäjän päätös kirjoitti:

Tuskinpa peiliin katsominen mitään auttaa. Kyllä kai se pettäminen on aina pettäjän päätöksestä kiinni. Ihmiset elää kamalissa olosuhteissa (esimerkiksi väkivaltaisessa suhteessa) ja eivät silti petä. Joku sanoo pettämisen syyksi, ettei kotona saa seksiä kuin kolme kertaa viikossa (tapaus mieheni), mutta muuten menee hyvin. Ihmiset kyllä pystyvät selittämään kummallista käytöstään aina itselleen parhain päin ja aina löytyy myös ihmisiä, jotka asettuvat kertojan puolelle.

on se, jos täällä esimerkiksi kertoo tulleensa petetyksi,syy usein vieritetään sen niskoille kuka odotti kotona, uskoi ja toivoi, ja se ken meni uittamaan vehkeitään muualle saa jonkinlaista kunnioitusta tekosistaan. Pettäjiä kehutaan,petettyjä moititaan yleensä läski pihtareiksi, ties miksi. Halventavat lausunnot kohdistuu siihen ketä on petetty, moraalinen oikeus on pettäjän puolella.
        Omalla kohdallani on toteutunut se,että olen toiminut hyvin perinteisesti:olen hoitanut kodin,lapset, raha-asiat, huolehtinut arjen sujumisesta. Minua on entisen mieheni liihottelukaverit -eronneita tai karanneita enimmäkseen- pelänneet kun olen sanonut suoraan asioista,ja exää ihannoitu kun hän on rohjennut uhmata vaatimuksiani aikuistumisesta ja vastuunkannosta. Hienoa!! Heidän mottonsa on ettei koskaan kasveta aikuiseksi, ollaan ikuisia pikkupoikia pilke silmäkulmassa. Minun käsitykseni mukaan /- neljäkymppisten isien pitäisi aikuistua, tai sitten voivat mennä leikkimään muualle.
        Pettämiseen vielä sen verran, että exäni varmaan osasi laskea minun olevan kaikista hyödyllisin vaihtoehto, joku uusi seksisuhde olisi vienyt liikaa aikaa poikamaisilta kujeilta kavereitten kanssa, ja olisi kyllä kantautunut korviini ennen pitkää. Exäni tiesi senkin,että siinä tapauksessa olisin sanonut että hiton hyvä että joku jaksaa ja viitsii, tuolla on likapyykit,vie mennessäsi. Satunnaisia vessapanoja ei oteta lukuun, enkä halua edes tietää, oliko mitään sellaista vai ei.
        Oikeastaan ei kait minua olisi edes voinut pettää fyysisesti jonkun naisen kanssa, henkinen pettäminen oli jo tarpeeksi rankkaa ja räikeää.

• menkää peilin eteen
        minusta kirjoitti:

on se, jos täällä esimerkiksi kertoo tulleensa petetyksi,syy usein vieritetään sen niskoille kuka odotti kotona, uskoi ja toivoi, ja se ken meni uittamaan vehkeitään muualle saa jonkinlaista kunnioitusta tekosistaan. Pettäjiä kehutaan,petettyjä moititaan yleensä läski pihtareiksi, ties miksi. Halventavat lausunnot kohdistuu siihen ketä on petetty, moraalinen oikeus on pettäjän puolella.
        Omalla kohdallani on toteutunut se,että olen toiminut hyvin perinteisesti:olen hoitanut kodin,lapset, raha-asiat, huolehtinut arjen sujumisesta. Minua on entisen mieheni liihottelukaverit -eronneita tai karanneita enimmäkseen- pelänneet kun olen sanonut suoraan asioista,ja exää ihannoitu kun hän on rohjennut uhmata vaatimuksiani aikuistumisesta ja vastuunkannosta. Hienoa!! Heidän mottonsa on ettei koskaan kasveta aikuiseksi, ollaan ikuisia pikkupoikia pilke silmäkulmassa. Minun käsitykseni mukaan /- neljäkymppisten isien pitäisi aikuistua, tai sitten voivat mennä leikkimään muualle.
        Pettämiseen vielä sen verran, että exäni varmaan osasi laskea minun olevan kaikista hyödyllisin vaihtoehto, joku uusi seksisuhde olisi vienyt liikaa aikaa poikamaisilta kujeilta kavereitten kanssa, ja olisi kyllä kantautunut korviini ennen pitkää. Exäni tiesi senkin,että siinä tapauksessa olisin sanonut että hiton hyvä että joku jaksaa ja viitsii, tuolla on likapyykit,vie mennessäsi. Satunnaisia vessapanoja ei oteta lukuun, enkä halua edes tietää, oliko mitään sellaista vai ei.
        Oikeastaan ei kait minua olisi edes voinut pettää fyysisesti jonkun naisen kanssa, henkinen pettäminen oli jo tarpeeksi rankkaa ja räikeää.

Entäs pettäjän vaimon/miehen henkinen puoli?
        Onks kaikki kondiksessa päänupissa?
        Vai lenteleekö sieltä v**tuilua, kielen teräviä sivalluksia, henkistä väkivaltaa/kiusaamista/kiristystä... Kysyn vaan.
        Vaikka olis läski/ruma tai mitä muuta tahansa ulkonäköpuolella huomauttamista pettäjän puolisossa, niin mitä sitten? Mutta se, että tehdään toisen olo mahdollisimman hankalaksi siellä kotona. Eikö silloin jo tee mieli hakeutua asiallisempaan seuraan? Onko toinen nainen aina syypää tällaiseen?

• minusta
        menkää peilin eteen kirjoitti:

Vai lenteleekö sieltä v**tuilua, kielen teräviä sivalluksia, henkistä väkivaltaa/kiusaamista/kiristystä... Kysyn vaan.
        Vaikka olis läski/ruma tai mitä muuta tahansa ulkonäköpuolella huomauttamista pettäjän puolisossa, niin mitä sitten? Mutta se, että tehdään toisen olo mahdollisimman hankalaksi siellä kotona. Eikö silloin jo tee mieli hakeutua asiallisempaan seuraan? Onko toinen nainen aina syypää tällaiseen?

Kyllä joo, aina pettäjä löytää selityksiä toiminalleen, ja harvoin selitys löytyy omasta itsestään. On todella helppo nähdä viat toisessa,kuvitella olevansa objektiivinen, jos sillä saa vain omat perskarvansa pelastettua. Joku jo sanoinki,että jos kolmas osapuoli jättäisi puuttumatta varattuihin, moni pettäminen jäisi tapahtumatta.
        Nyt vapaana naisena olen kohdannut monta naimisissa olevaa miestä, jotka on suoraan sanoneet haluavansa seksiä kanssani,mutta pitävänsä asian vain meidän keskeisenä, koska halua säilyttää perheensä. En ole heidän motiivejaan käynyt pohtimaan, minusta puolisoaan pettävä ihminen on paskamaisin raukka mitä voi olla, enkä minä taas halua olla selkärangattomien miesten itsetunnon kohottaja. Jos ovat asiansa ajaneet siihen malliin että pitää lähteä vierasta vonkaamaan, ei se ole minun ongelmani, enkä sitä ongelmakseni haluakaan. En käsitä naisia, jotka haluavat suhteen naimisissa olevan kanssa, eikö heillä ole varaa kieltäytyä ? Minä en hyysännyt exääni ja vielä vähemmän haluan hyysätä jonkun toisen naisen puolisoa. Sellaiseen olen liian ylpeä ja omanarvontuntoinen. Objektiivista tai subjektiivista, ulkopuolinenhan sellaisenkin pystyy luotettavasti toteamaan, etenkin kun tuntuu olevan hyvin suuri tarve kääntää seuraukset syiksi.
        Sinä varmaankin olet mies, joka ei ole edes kummosessa ihmissuhteessa elänyt.

• menkää peilin eteen
        minusta kirjoitti:

Kyllä joo, aina pettäjä löytää selityksiä toiminalleen, ja harvoin selitys löytyy omasta itsestään. On todella helppo nähdä viat toisessa,kuvitella olevansa objektiivinen, jos sillä saa vain omat perskarvansa pelastettua. Joku jo sanoinki,että jos kolmas osapuoli jättäisi puuttumatta varattuihin, moni pettäminen jäisi tapahtumatta.
        Nyt vapaana naisena olen kohdannut monta naimisissa olevaa miestä, jotka on suoraan sanoneet haluavansa seksiä kanssani,mutta pitävänsä asian vain meidän keskeisenä, koska halua säilyttää perheensä. En ole heidän motiivejaan käynyt pohtimaan, minusta puolisoaan pettävä ihminen on paskamaisin raukka mitä voi olla, enkä minä taas halua olla selkärangattomien miesten itsetunnon kohottaja. Jos ovat asiansa ajaneet siihen malliin että pitää lähteä vierasta vonkaamaan, ei se ole minun ongelmani, enkä sitä ongelmakseni haluakaan. En käsitä naisia, jotka haluavat suhteen naimisissa olevan kanssa, eikö heillä ole varaa kieltäytyä ? Minä en hyysännyt exääni ja vielä vähemmän haluan hyysätä jonkun toisen naisen puolisoa. Sellaiseen olen liian ylpeä ja omanarvontuntoinen. Objektiivista tai subjektiivista, ulkopuolinenhan sellaisenkin pystyy luotettavasti toteamaan, etenkin kun tuntuu olevan hyvin suuri tarve kääntää seuraukset syiksi.
        Sinä varmaankin olet mies, joka ei ole edes kummosessa ihmissuhteessa elänyt.

'kummoisessakaan ihmissuhteessa...'?
        Entäs itse? Katkera? Hah hah..

• neuvo sitten muita

Kaikki tunteet ovat ihmisten käytettävissä. Olitpa katkera, vihainen, surullinen, iloinen, ym. sinulla on oikeus niihin.

Myös sinun vahingoniloisuutesi kuuluu tunteisiin. Sinulla on oikeus tuntea niin, mutta sinulla on oikeus myös hävetäkin itseäsi. Sekin kuuluu tunteisiin.
        Kun sinä kasvat henkisesti, ymmärrät, koska on oikea hetki käyttää mitäkin tunnetilaa.
        Myös omat vastoinkäymisesi tulevt näyttämään sinulle, koska on oikea hetki tunteisiin!

• vaihtoeehtoja vain yksi?

Siis, erota ei saa, jos tulee kaltoin kohdelluksi, mutta pettämisestä voi hakea helpotusta..

Just just.. No, kaippa se toinen nainen sitten tyytyy siihen, että mies tuli vain asiallisempaan seuraan, ei paremman vaimoehdokkaan tykö =)))

• minusta

minä en ole subjektiivisesta heitostasi huolimatta katkera. Minä olen tappioni myöntänyt,laskenut maailmalle miehen jota en olisi pystynyt käsissäni pitelemään. Olen jatkanut elämääni eri perustein kuin ilmeisesti sinä tai kuin exäni. Jokainen valitsee reittinsä itse, enkä mielestäni ruikuta menneitä murehtien. Jos nyt alunperin sanoin, että pahemmalta tuntuu hävitä jollekin muulle kuin toiselle ihmiselle ei se minua tee katkeraksi. En haluaisi muuttaa sitäkään tilannetta toiseksi. Minun elämäni nyt vaan sattui menemään niiltä osin niinkuin meni tänään on tilanne eri, ja huomiseen katselen rauhallisin mielin vailla tuskaa tai ahdistusta menneestä. Kaikkein vähiten saan sieltä voimani mennä eteenpäin. Minun voimani tulee toisaalta.

• Just sitä
        minusta kirjoitti:

Henkinen pettäminen parisuhteessa on järkyttävää. Olen itse joutunut tilanteeseen, jossa koen henkistä pettämistä koko ajan, toki aika ajoin olen epäillyt fyysistäkin...
        Olen myynyt asunnostani 50 % omistusosuuden avomiehelleni uskossa, että hän hoitaa laina-asiansa moitteettomasti ja sitten saan pankilta ilmoituksen, että on maksamattomia eriä. Saman miehen kanssa otin yhteistä pankkilainaa vapaa-ajan asunnon rakentamiseen, nyt lyhennyksiä maksankin vain minä, vaikka mieheni olikin ehdottomasti sitä mieltä, että vapaavuosia tai -kuukausia lainan lyhennyksiin ei oteta.. Ja olisi tässä paljon muutakin. Ja minä tyhmä olen aina yksin kotona...

• Ihminen

Mitenkään puuttumatta syyllisiin ja syyttömiin tai ykkösiin ja kakkosiin, ihmettelen todella syvästi näissä tämäntyyppisissä viestiketjuissa esiintyvää omistamista.
      Siis, ajattelevatko ihmiset oikeasti omistavansa sen puolison sen jälkeen kun on alttarilla käyty?!

Mielestäni toista ihmistä ei voi omistaa ja jokainen aikuinen vastaa itse omista tekemisistään/tekemättä jättämisistään.
      Jos puolisoni väittäisi omistavansa minut kuin jonkin esineen, niin se olisi todella vakavan keskustelun paikka.
      Ja ne rakkaat lapsetkin ovat lainaa vain...

• nainen

onkos sinussa vikaa? Mitä olette tehneet viimeisten yhdessäolo vuosien ajan. Oletteko ymmärtäneet toisianne, vai pitäneet pelkkänä itseisarvona. Suhde vaatii molemminpuolista vaalimista ja huomioonottamista.
      Minä aikoinaan sain pidettyä mieheni salarakkaan hyökkäyksiltä, ihmettelen suuresti vieläkin, mutta ehkä merkitsin jotain, nyt tyntuu että olisi pitänyt vaan potkaista pellolle, olisi monilta murheilta säästytty. Siinä meni 2 vuotta ennenkuin täysin selvisin siitä "henkisesti". Vieläkään 6v. jälkeen en luota täysin:(

• tosiasioina

Kyllä tää viestiketju on taas täynnä sanoja "viedään" "otetaan" ja hyvä mieskin on sellainen, joka rakentaa talon ja pääsee esimiesasemaan.

Niinpä. Rakkaudesta aletaan puhumaan vasta, kun se toinen on mennyt.

Kyllä kai yleensä suomalaista miestä vaivaa se, että ilman rahapussin avaamista ei tule mitään arvostusta, eikä ikinä saa kotona kuulla olevansa edes hyvä jätkä, muusta henkisten kykyjen arvostamisesta puhumattakaan.

Kun sitten törmää ihmiseen, joka arvostaa eikä ole koko ajan vaatimassa itselleen sitä, mikä naapuriinkin ostettiin, siinä tosiaan voi mennä silläkin lailla sekaisin, että alkaa miettiä, miten loppuelämänsä tahtoo viettää.

Kyllä sitten saa kuulla olleensa rakas, ainakin lapsille, vaikka ennen sitä ei kuin jäkätystä siitä, mihin ei pysty.

Arvostakaa miehiänne ihmisinä!

• hope
        tosiasioina kirjoitti:

Kyllä tää viestiketju on taas täynnä sanoja "viedään" "otetaan" ja hyvä mieskin on sellainen, joka rakentaa talon ja pääsee esimiesasemaan.

Niinpä. Rakkaudesta aletaan puhumaan vasta, kun se toinen on mennyt.

Kyllä kai yleensä suomalaista miestä vaivaa se, että ilman rahapussin avaamista ei tule mitään arvostusta, eikä ikinä saa kotona kuulla olevansa edes hyvä jätkä, muusta henkisten kykyjen arvostamisesta puhumattakaan.

Kun sitten törmää ihmiseen, joka arvostaa eikä ole koko ajan vaatimassa itselleen sitä, mikä naapuriinkin ostettiin, siinä tosiaan voi mennä silläkin lailla sekaisin, että alkaa miettiä, miten loppuelämänsä tahtoo viettää.

Kyllä sitten saa kuulla olleensa rakas, ainakin lapsille, vaikka ennen sitä ei kuin jäkätystä siitä, mihin ei pysty.

Arvostakaa miehiänne ihmisinä!

"Kun sitten törmää ihmiseen, joka arvostaa eikä ole koko ajan vaatimassa itselleen sitä, mikä naapuriinkin ostettiin, siinä tosiaan voi mennä silläkin lailla sekaisin, että alkaa miettiä, miten loppuelämänsä tahtoo viettää."

Totta tuokin, mutta aikuisen, syy/seuraus ajattelulla varustetun ihmisen täytyisi tajuta, että tuohonkin, niin toisenlaiseen ja arvostettuun, sivusuhteeseen astuu aikanaan arki. Uutuuttaan hohtavana ja erilaisena se jaksaa kiehtoa hetken, mutta pian siihenkin suhteeseen mahtuvat rahahuolet, vaapaa-ajanpuute, sukulaiset ja muu normaaliin ihmissuhteeseen kuuluva arki.

Ja miehen tulisi huomata asia joka varmasti on vaikuttamassa siihen millaista kohtelua osakseen saa. Kohteleeko tuota uutta kiehtovaa samoin kuin vaimoaan? Ilmaantuu paikalle sovittuna aikana, puleerattuna ja hyväntuoksuisena, vaimon silittämässä paidassa ja pestyissä sukissa. Kyllä siinä jää mukavasti aikaa syvällisiin keskusteluihin ja "ymmärtämiseen".

Eikö tuota samaa voisi toteuttaa jollain tavalla omassa liitossa. Kohdella sitä vaimoa arvostettuna ja rakastettuna. Järjestää niin, että vaimolla olisi aikaa olla tuo huomioonottava ja ihana ymmärtäjä.
        Hommata kotiin ihminen joka tekee kaiken tuon ärsyttävän ja aikaa vievän homman vaimon puolesta ja niin jää vaimollekin aikaa olla se unelmien nainen.

• hömö

Kyllä ne on ne ukkomiehet jotka tulevat esim. baarissa iskemään ja vonkaamaan. kannattaisi herätä jo tähän maailmaan, eikä esittää jotakin vitun marttyyria.

• tekee

sen vongatun puolesta sen valinnan, että lähtee varatun mukaan..? Annoit meinaan ymmärtää, että tilanteessa on vain yksi osallinen, mutta eihän se taida olla mahdollista..? Vai keneltä se mies vonkas, tuoliltako??!!

• nainen~

pelkästään baareissa, vaan chatit on täynnä ukkomiehiä vonkaamassa, ja deittiilmoituksia missä hakevat salarakasta itselleen.

• olet
        tekee kirjoitti:

sen vongatun puolesta sen valinnan, että lähtee varatun mukaan..? Annoit meinaan ymmärtää, että tilanteessa on vain yksi osallinen, mutta eihän se taida olla mahdollista..? Vai keneltä se mies vonkas, tuoliltako??!!

Siis vielä kerran! Ukkomiehet ovat erittäin innokkaasti baareissa ymv. paikoissa vonkaamassa. Ei senpuoleen on kyl näitä pyhimysmäisiä vaimojakin kun vain saavat tilaisuuden. Olenko sanonut että olen lähtenyt varatun matkaan. No, en. Vonkaaminen ja saaminen on kaksi eri asiaa. Mut jos ajatuksesi on tuollainen, niin ei ole ihme vaikka ukkos vonkais tuoliltakin.

• tauti sitten sinulla
        olet kirjoitti:

Siis vielä kerran! Ukkomiehet ovat erittäin innokkaasti baareissa ymv. paikoissa vonkaamassa. Ei senpuoleen on kyl näitä pyhimysmäisiä vaimojakin kun vain saavat tilaisuuden. Olenko sanonut että olen lähtenyt varatun matkaan. No, en. Vonkaaminen ja saaminen on kaksi eri asiaa. Mut jos ajatuksesi on tuollainen, niin ei ole ihme vaikka ukkos vonkais tuoliltakin.

.., kun et edes osannut edelliseen kysymykseen vastata?! Veivaat asiaa ottamatta mihinkään kantaan. Tyhmäksi osaat sentään muita nimitellä =)

Yllyttäähän saa maailmassa ketä vaan ja mihin vaan. yllytyshulluiksi kutsutaan sitten niitä, jotka suostuu ;)

Mistä muuten edellisen ukon tempasit tekstiisi?! Taas yksi jolla liikaa intoa rähistä, mutta vähän aikaa miettiä =)))

• kerran
        tauti sitten sinulla kirjoitti:

.., kun et edes osannut edelliseen kysymykseen vastata?! Veivaat asiaa ottamatta mihinkään kantaan. Tyhmäksi osaat sentään muita nimitellä =)

Yllyttäähän saa maailmassa ketä vaan ja mihin vaan. yllytyshulluiksi kutsutaan sitten niitä, jotka suostuu ;)

Mistä muuten edellisen ukon tempasit tekstiisi?! Taas yksi jolla liikaa intoa rähistä, mutta vähän aikaa miettiä =)))

ja oikein ajatuksen kanssa. Ehkä mahdottomia pyydetty, mutta yritä kuitenkin.
        Täällä tämä keskustelun taso on sitä, et jos nainen on baarissa ja ukkomies tulee vonkaamaan, niin se on sen naisen vika. Mielstäsikö ukkomiehet saa olla vapaasti "yllyttämässä"? Ne miesraukathan on tietysti ihan syyttömiä kun naiset vaan kulkee edessä keikistelemässä. Vai?

• ei vaan
        kerran kirjoitti:

ja oikein ajatuksen kanssa. Ehkä mahdottomia pyydetty, mutta yritä kuitenkin.
        Täällä tämä keskustelun taso on sitä, et jos nainen on baarissa ja ukkomies tulee vonkaamaan, niin se on sen naisen vika. Mielstäsikö ukkomiehet saa olla vapaasti "yllyttämässä"? Ne miesraukathan on tietysti ihan syyttömiä kun naiset vaan kulkee edessä keikistelemässä. Vai?

tajuu..

miehistä en puhunut mitään, en siis heitä mitenkään puolustellut.

sinä et sitten uudelleen lukemisenkaan jälkeen nähnyt sitä, mitä kysyin.. toivotonta

• ohoxi

tuota noin.
      En käynyt lukemaan muiden, mahdollisesti aivan asiallisia kommentteja....
      vastaan suoraan tähän alkuperäiseen.
      Ethän ole tosissasi? Ethän?
      Onhan tämä mätäkuun juttu?

Luulenpa että monessa avioerossa toinen on aina askeleen verran edempänä toista. Tarkoitan tällä sitä, että toinen on puntaroinut ja käännellyt mielessään avioero asiaa jo kauan. Kun tämä avioeroa harkitseva esittää toiselle osapuolelle asiansa ja toiveensa avioerosta, tämä toinen osapuoli ei olekaan innostunut asiasta, käy esittämään vaihtoehtoja miksi avioliittoa kannattaa jatkaa - ainakin niin kauan että lapset ovat aikuisia-lähteneet opiskelemaan. Eli sitten taas jämähdetään. Mutta se henkilö joka on miettinyt avioeroa haluaa jo jotain muuta, haluaa läheisyyttä, mutta puoliso ei ole kuitenkaan se jolta läheisyyttä halutaan...ei kait eroa muuten harkita....niin kyllä tuollaisessa patti-tilanteessa lähdetään hakemaan ulkopuolisia suhteita.
      Olen sitä mieltä että avioero pitäisi hoitaa pois alta ennen uusia suhteita, mutta eihän se useasti niin mene. Ihminen on vajavainen/heikko/selkärangaton ja haluaa suojaverkon, tässä tapauksessa monesti haluaa että on sittenkn joku jossakin odottamassa, on joku juuri minua varten.
      Sanottakoon vielä-että en suinkaan hyväksy tuollaista menettelyä-mutta sellaista tapahtuu, EIKÄ se missään nimessä ole sen kolmannen pyörän=toisen naisen syy/vika että joutuu tuohon draamaan mukaan.
      Ja sukulaisille tuskan tuottaminen hoh hoh....oiskohan se niin, että sanotaanko tässä esimerkin valossa, että se jätetty nainen kyllä osaa valjastaa omat ja ukon sukulaiset omiin tarkoitusperiinsä=mustamaalaten uutta naista, jota ei ole nähnyt/ei tunne. Eikö tämän jätetyn naisen pitäisi ennemminkin kannustaa tätä uutta naista, että hienoa että ymmärsit hyvän päälle, hyvä että otit saman miehen josta minäkin pidin! Minä tiesin että minulla on hieno mies, joten sinullakin on arvostelukykyä. Näin niinku ironisesti.
      kaikki jätetyt naiset ja miehet....tästä on paasattu näillä palstoilla ikuisesti, mutta kertaus on opintojen isoäiti: ei ketään viedä väkisin ! ketään ei pakoteta suhteeseen väkisin !

Olkaa aikuisia ja lopettakaa ex-puolisonne uuden vaimon/miehen mustamaalaus suvulle/miehen suvulle/ystäville. Ex-puolisonne on valinnan tehnyt. Lopettakaa roikkuminen ex-puolison suvussa. Eläkää ihmisiksi. Terapeuttien avulla tai ilman.

• voi olla

niinkin että ex puolison suku "roikkuu".Katsos suku ei ole aiheuttanu mitään,vaan siihen tuli tämä kolmas osapuoli.Suvun kans erittäin hyvät välit roikku mitä roikku,en aijo kääntää selkää,uusi saa paikkansa ansaita.Meitä on moneksi,en myöskään ole suvun ja uuden välissä,20vuotta kestänyt liitto on loppu,yhteys ja ystävyys sukulaisiin on säilynyt.

• teet kaikkesi
        voi olla kirjoitti:

niinkin että ex puolison suku "roikkuu".Katsos suku ei ole aiheuttanu mitään,vaan siihen tuli tämä kolmas osapuoli.Suvun kans erittäin hyvät välit roikku mitä roikku,en aijo kääntää selkää,uusi saa paikkansa ansaita.Meitä on moneksi,en myöskään ole suvun ja uuden välissä,20vuotta kestänyt liitto on loppu,yhteys ja ystävyys sukulaisiin on säilynyt.

ettei exän suku pääse unohtamaankaan, eiks yeah.

Ehkä se uusi ei haluakaan "tehdä itseään tykö", eiköhän anopille riitä yksi miniä. Eli mitä ihmeen "paikan ansaitsemista" johonkin ukon sukuun pääsemisessä (joutumisessa) on.
        Eikö sulla muuta pätemisen tarvetta löydy ?
        Saatko hurjatkin kiksit siitä että JEEE exän suku on muhun yhteydessä ja siitä "kolmannesta osapuolesta" (kuten sinä nimität) eivät puhu mitään.
        Tiedätkö mitä: entiset muijat on SÄÄÄÄÄÄLITTÄVIÄ OTUKSIA MITÄ MAA PÄÄLLÄÄN KANTAA.

• ansainnut ????
        voi olla kirjoitti:

Jassoo-että sitä pitää ihan paikkansa ansaita että pääsee (joutuu, sanon minä) miehen suvun suosioon.

Kokemusta on eräästä exästä joka tekee kaikkensa ettei miehen suku varmasti pääse häntä unohtamaan.
        Nää näitä jyriä on.
        Käyttäisivät tuon kaiken naisenergialla höystetyn machoilun johonkin yleishyödylliseempään kuin miehen suvun pyörittämiseen.
        Kyseinen exä on kuin itikka tai kuin punkki joka imee kaiken veren ex miehen suvusta.
        Ja on kiinni kuin takiainen.
        Aika pitkälle se on sinusta itsestä kiinni-annatko roikkua/roikutatko/roikutko.
        Ja miten puhut exästä/exän puolisosta/exän valinnoista/exän elämästä.

• voi olla
        ansainnut ???? kirjoitti:

Jassoo-että sitä pitää ihan paikkansa ansaita että pääsee (joutuu, sanon minä) miehen suvun suosioon.

Kokemusta on eräästä exästä joka tekee kaikkensa ettei miehen suku varmasti pääse häntä unohtamaan.
        Nää näitä jyriä on.
        Käyttäisivät tuon kaiken naisenergialla höystetyn machoilun johonkin yleishyödylliseempään kuin miehen suvun pyörittämiseen.
        Kyseinen exä on kuin itikka tai kuin punkki joka imee kaiken veren ex miehen suvusta.
        Ja on kiinni kuin takiainen.
        Aika pitkälle se on sinusta itsestä kiinni-annatko roikkua/roikutatko/roikutko.
        Ja miten puhut exästä/exän puolisosta/exän valinnoista/exän elämästä.

ei tarvitse tehdä mitään,ei tarvitse olla itikka eikä punkki,se on vuosien saatossa syntynyt juttu ns."suosio".Eipä ole mitään syytä kääntää selkää,vaan sen takia että ex.llä on uusi,ystäviä ei ole koskaan liikaa.Ei ole tarvis puuttua exän juttuihin teot puhuvat puolestaan ,ja niinkuin kirjoitin elämässä on paikkansa ansaittava.Eikä yksi ihminen voi suurta sukua pyörittää,saatikka imeä kaikkea verta johan on aika peto.

• säälittäviä
        teet kaikkesi kirjoitti:

ettei exän suku pääse unohtamaankaan, eiks yeah.

Ehkä se uusi ei haluakaan "tehdä itseään tykö", eiköhän anopille riitä yksi miniä. Eli mitä ihmeen "paikan ansaitsemista" johonkin ukon sukuun pääsemisessä (joutumisessa) on.
        Eikö sulla muuta pätemisen tarvetta löydy ?
        Saatko hurjatkin kiksit siitä että JEEE exän suku on muhun yhteydessä ja siitä "kolmannesta osapuolesta" (kuten sinä nimität) eivät puhu mitään.
        Tiedätkö mitä: entiset muijat on SÄÄÄÄÄÄLITTÄVIÄ OTUKSIA MITÄ MAA PÄÄLLÄÄN KANTAA.

minulle ei ongelma,mut näyttää joillekin olevan.Ja noista"kikseistä" mulle ei ole tarvis puhua siitä kolmannesta,ovat sen verran fiksuja nauttikoon itse kukin omista kikseistään.MINÄ EN SÄÄLI UUTTA ENKÄ VANHAA SÄÄLI ON SAIRAUTTA,ÄLÄ OLE NOIN KATKERA.Elän elämääni puoliso rinnalla mut suhteet exän sukuun toimii ,toivottavasti myös sulla,aina ei tarvitse koko sukua heittää,asiat voi hoitaa muutenkin.

• ex miehen vanhemmilla!

Samaa vois sanoa teille kaikille miesten viejille, että lopettakaa ex vaimon mustamaalaus ja eläkää sen miehen kanssa niin kauan kunnes taas joku sen vie. Mutta muistakaa, mitä olette itse joskus sanoneet, kun miehen perään itkette.

Toiseksi, kun meidän isi vietiin, niin miehen suku oli järkyttynyt tapauksesta, eikä laske meitä elämästään. Olemme yhä rakkaita ihmisiä ja tunnemme kuuluvamme anoppi/appelaan kuin ennenkin. Mutta eipä ole tervetullut tämä uusi nainen. Ja sekös harmittaa, mutta me päinvastoin hykertelemme hiljaa ja mielissämme heidän mökillään joka kesä aina kun sinne haluamme. Mutta missä on uusi nainen, ei näy ei kuulu...! Niin, kukahan on suvulle tärkein, minulla on aina valttikortit mukanani...! ja tulee olemaan, heiltä ei kukaan mummia ja ukkia vie..!

• kirjoitit
        ex miehen vanhemmilla! kirjoitti:

Samaa vois sanoa teille kaikille miesten viejille, että lopettakaa ex vaimon mustamaalaus ja eläkää sen miehen kanssa niin kauan kunnes taas joku sen vie. Mutta muistakaa, mitä olette itse joskus sanoneet, kun miehen perään itkette.

Toiseksi, kun meidän isi vietiin, niin miehen suku oli järkyttynyt tapauksesta, eikä laske meitä elämästään. Olemme yhä rakkaita ihmisiä ja tunnemme kuuluvamme anoppi/appelaan kuin ennenkin. Mutta eipä ole tervetullut tämä uusi nainen. Ja sekös harmittaa, mutta me päinvastoin hykertelemme hiljaa ja mielissämme heidän mökillään joka kesä aina kun sinne haluamme. Mutta missä on uusi nainen, ei näy ei kuulu...! Niin, kukahan on suvulle tärkein, minulla on aina valttikortit mukanani...! ja tulee olemaan, heiltä ei kukaan mummia ja ukkia vie..!

aivan kuin olisin itse kirjoittanut,suku välittää edelleen ja olemme aina tervetulleita puolin ja toisin,nämä asiat ei ole miksikään muuttunu eivätkä muutu.Onhan se selvää että uutta harmittaa,kun ei voi kaikkea saada.

• toinen...
        kirjoitit kirjoitti:

aivan kuin olisin itse kirjoittanut,suku välittää edelleen ja olemme aina tervetulleita puolin ja toisin,nämä asiat ei ole miksikään muuttunu eivätkä muutu.Onhan se selvää että uutta harmittaa,kun ei voi kaikkea saada.

miksi suvun pitäisikään "hylätä" ex? Yleensähän on kuitenkin kyseessä pitkät ihmissuhteet. Ei kuitenkaan varmasti tarvitsisi hehkutella liikaa asialla. Mitä sitten, hyväksyykö suku uutta? Heillä on toisensa, joka tapauksessa, ainakin jonkun aikaa... Ja ihan toien asia, jos sukulaisten mielipide asiaan pääsee vaikuttamaan niin paljon, että suhde siihen kariutuu. Silloin ei ollut tarkoituskaan kestää... Asioilla on taipumus järjestyä, ja kohtalollakin voi olla osansa pelissä...

• tiedoksi

Ei kukaan ketään VIE.
        Ihmisiä vie korkeintaan RAKKAUS toisiaan kohtaan.
        Ja se on tärkeämpää kuin joku kahvikuppikekkerit anoppilassa.
        Meillä on ihan oma mökki-ei anopin. lällällääääää;)
        (tuo viimeinen pointti ihan vaan siksi, että tätä tää taso tällä on, kun kyse on uusista, vanhoista, existä nyxistä, viejistä, jätetyistä)
        Miksi kaikki unohtaa sen tärkeimmän: rakkauden ja tahtomisen.

• miksi kaikki unohtaa
        tiedoksi kirjoitti:

Ei kukaan ketään VIE.
        (tuo viimeinen pointti ihan vaan siksi, että tätä tää taso tällä on, kun kyse on uusista, vanhoista, existä nyxistä, viejistä, jätetyistä)

tärkeimmän, rakkauden ja tahtomisen!

miksi ne uudet naiset sitten sen unohtavat, että puolisot rakastavat toisiaan. Miksi he menevät siihen väliin, kun tietävät et mies on naimisissa. He ovat kypsymättömiä ihmisiä, eivätkä tiedä mitä pahaa he tekevät. Ennekuin kokevat sen jossain vaiheessa itse.

• ihmeessä
        miksi kaikki unohtaa kirjoitti:

miksi ne uudet naiset sitten sen unohtavat, että puolisot rakastavat toisiaan. Miksi he menevät siihen väliin, kun tietävät et mies on naimisissa. He ovat kypsymättömiä ihmisiä, eivätkä tiedä mitä pahaa he tekevät. Ennekuin kokevat sen jossain vaiheessa itse.

voi puolisoaan rakastaa ja olla "toisen" vietävissä?

• sinäkin
        ihmeessä kirjoitti:

voi puolisoaan rakastaa ja olla "toisen" vietävissä?

jos nyt satut olla vaikka tää toinen,tulet huomaamaan että liitossa on riisi aikoja,ei siinä silloin tarvitse olla perää työntämässä.Kirjoitan kokemuksesta tuota uutta ns."rakkautta"kesti pari vuotta,kunnes mies tajusi RAKASTAVANSA ent.vaimoa ja lapsia,tosin liian myöhään.Itse en ala kenekään väliin kiilamaan ennen aikojaan,entiset jutut täytyy hoitaa kuntoon.Kun avioliitossa on kriisi silloin ei kolmannen tarvii olla siipiä levittämässä, täällä on sulle pakorako,tai keppi johon voi hypätä.

• Eräs aikuinen nainen
        tiedoksi kirjoitti:

Ei kukaan ketään VIE.

Aivan! Onneksi täältä löytyy muutama tervejärkinenkin kirjoittaja. Tätä yksisilmäisyyttä, mitä nämä petetyt puolisot vain täällä harjoittavat on suorastaan säälittävää luettavaa.

Eikö se pettäjä ole jo silloin tehnyt tarpeeksi pahaa omalle puolisolleen, kun hän sepaluksensa avasi?
        Mikä loukkaus, eikä rakkaudesta ole enää tietoakaan tuossa vaiheessa!!! Miten nämä petetyt naiset (miehet todella harvoin) täällä jaksavat syyttää näitä kolmansia iänikuisesti? Eikö hänen itsensä pitäisi olla puolisolleen verisesti loukkaantunut, miettimättä tai haukkumatta sitä "rikoskumppania"?

Täällä nämä purkavat turhaan energiaansa, joka olisi pitänyt uhrata jo aikoja sitten siihen omaan parisuhteeseensa.

Tottakai pettäjä (hänhän on luuseri) kertoo hädissään puolisolleen vaikka mitä loukkaavaa rakastajattarestaan ollakseen vain mieliksi, koska niin harva mies haluaa lähteä loppujen lopuksi "sinkkuelämään". Kotona on huolto ja ns. arki pelannut eikä tarvitse omaisuuttaan jakaa. Siellä on puuttunut vain se rakkaus! Henkinen köyhyys suhteessa on esim. yleisempää kuin uskotaankaan rakkauden, kunnioittamisen ja arvostuksen lisäksi. Henkinen kasvu aikuiseksi on tärkeää myös puolisoillakin.

Rakastajattarelleen mies kertoo, kuinka vähän heillä on puolisonsa kanssa yhteistä. Juuri tuo henkinen yhteenkuuluvuus puuttuu ja seksikin on mitä on..Lahnaa ei kaipaa kukaan ja sääliseksi syö miehen itsetunnon. Sitäkin saa vongata 1/10 onnistumisella..

Vaimo vaatii ja nalkuttaa päivät päästään, mutta auta armias, jos tuo "kotihirmu" saa vihiä toisesta naisesta, niin johan hän herää elämään..:))
        Naurettava tosiasia!
        Kyllä kelvoton ukkokin nousee arvoon mittaamattomaan, kun on pelko kulissin kaatumisesta ja yksinäisyydestä (sekä omakotitalon, mökin ja auton menettämisestä):).

Läheisriippuvaisia ja omistushaluisia nämä vaimokkeet ovat kautta linjan diagnoosiltaan!

Fiksummat tuskin täällä itkeekään kurjuuttaan!

• liittoon sekaantujia
        Eräs aikuinen nainen kirjoitti:

Aivan! Onneksi täältä löytyy muutama tervejärkinenkin kirjoittaja. Tätä yksisilmäisyyttä, mitä nämä petetyt puolisot vain täällä harjoittavat on suorastaan säälittävää luettavaa.

Eikö se pettäjä ole jo silloin tehnyt tarpeeksi pahaa omalle puolisolleen, kun hän sepaluksensa avasi?
        Mikä loukkaus, eikä rakkaudesta ole enää tietoakaan tuossa vaiheessa!!! Miten nämä petetyt naiset (miehet todella harvoin) täällä jaksavat syyttää näitä kolmansia iänikuisesti? Eikö hänen itsensä pitäisi olla puolisolleen verisesti loukkaantunut, miettimättä tai haukkumatta sitä "rikoskumppania"?

Täällä nämä purkavat turhaan energiaansa, joka olisi pitänyt uhrata jo aikoja sitten siihen omaan parisuhteeseensa.

Tottakai pettäjä (hänhän on luuseri) kertoo hädissään puolisolleen vaikka mitä loukkaavaa rakastajattarestaan ollakseen vain mieliksi, koska niin harva mies haluaa lähteä loppujen lopuksi "sinkkuelämään". Kotona on huolto ja ns. arki pelannut eikä tarvitse omaisuuttaan jakaa. Siellä on puuttunut vain se rakkaus! Henkinen köyhyys suhteessa on esim. yleisempää kuin uskotaankaan rakkauden, kunnioittamisen ja arvostuksen lisäksi. Henkinen kasvu aikuiseksi on tärkeää myös puolisoillakin.

Rakastajattarelleen mies kertoo, kuinka vähän heillä on puolisonsa kanssa yhteistä. Juuri tuo henkinen yhteenkuuluvuus puuttuu ja seksikin on mitä on..Lahnaa ei kaipaa kukaan ja sääliseksi syö miehen itsetunnon. Sitäkin saa vongata 1/10 onnistumisella..

Vaimo vaatii ja nalkuttaa päivät päästään, mutta auta armias, jos tuo "kotihirmu" saa vihiä toisesta naisesta, niin johan hän herää elämään..:))
        Naurettava tosiasia!
        Kyllä kelvoton ukkokin nousee arvoon mittaamattomaan, kun on pelko kulissin kaatumisesta ja yksinäisyydestä (sekä omakotitalon, mökin ja auton menettämisestä):).

Läheisriippuvaisia ja omistushaluisia nämä vaimokkeet ovat kautta linjan diagnoosiltaan!

Ilmeisesti olisi aika sallia vieraissa käynti tai tehdä se pakolliseksi kerran kuussa!
        Niin sittenpähän ketään ei se enää huvittaisikaan kun ei jää kiinni eikä nämä naiset tuntisi itseään loistaviksi ihmisiksi, kun se ei enää olisikaan kiellettyä. Ei voisi kilpailla kumpi on parempi vaimo vai hän! Itsetunnon kohottaminen lakkaisi olemasta paremmuuden mitta.
        Sillä totuushan on että nainen on paholainen toiselle naiselle, ja mitä enemmän hän pystyy toista loukkaamaan, niin sen parempi, eikä siinä ajatella kuin itseään.
        Se vaan on heistä niin kauan kivaa ja sitä tehdään, kunnes se osuu omalle kohdalle!

• näin se vaan on

Naurettava tosiasia!

Eikä siihen mitään lisättävää.

• kirjoitus!

Naurettava tosiasia!

Tämän mie talletan työpöydälleni.
        Kerrankin tässä on kaikki asiat joita oon pyöritellyt mielessäni, mutta en oo oikeeseen muotoon osannut kirjoittaa.
        Asiaa.
        Faktaa.
        Te joiden mies on ihastunut/rakastunut/muuttanut pois kotonta/eronnut teistä-LUKEKAA tuo "eräs aikuinen nainen"-nimimerkin kirjoitus. Lukekaa se ajatuksella. Pitäkää siitä miehestänne jo tänään huolta-ja itsestänne myös.

Katkeruus, kateellisuus, kostonhimo eivät ole kivaa luettavaa eikä katseltavaa.

• kirjoitettu

Naurettava tosiasia!

Mulla ollut pitkä suhde varattuun, rakkautta ollut molemmin puolin ja paljon, muuten asiat menneet just tuon kirjoituksen mukaan. Suhde loppui puolivuotta sitten ja eiköhän tämä mies viime perjantaina taas soittanut, kun oli lähialueella. Oli ikävöinyt ja halusi nähdä. Tuli sit käymään. Sama juttu kävi edellisen välirikon aikana, et mies otti yhteyttä. Ja vaimo parka kuvittelee että minä en osaa hellittää.

• toimintaa
        kirjoitettu kirjoitti:

Mulla ollut pitkä suhde varattuun, rakkautta ollut molemmin puolin ja paljon, muuten asiat menneet just tuon kirjoituksen mukaan. Suhde loppui puolivuotta sitten ja eiköhän tämä mies viime perjantaina taas soittanut, kun oli lähialueella. Oli ikävöinyt ja halusi nähdä. Tuli sit käymään. Sama juttu kävi edellisen välirikon aikana, et mies otti yhteyttä. Ja vaimo parka kuvittelee että minä en osaa hellittää.

Tälläiset naiset ovat juuri matkalaukkutyömiesten suosiossa. Kun mennään sinne paikkakunnalle, niin saa ilmaisen asunno n,ylläpidon ja seksiä vielä kaupan päälle. Taas voi huoletta mennä rakkaan vaimon luo.

• meni
        toimintaa kirjoitti:

Tälläiset naiset ovat juuri matkalaukkutyömiesten suosiossa. Kun mennään sinne paikkakunnalle, niin saa ilmaisen asunno n,ylläpidon ja seksiä vielä kaupan päälle. Taas voi huoletta mennä rakkaan vaimon luo.

seksiä ei harrastettu, eikä yöksi jäänyt.
        Tunteet oli kummallakin pinnalla, oltiin sylikkäin ja välillä itkettiin.

• valttikortit

pidät siis lapsiasi pelinappuloina...

• ilmeisesti

Naurettava tosiasia!

osaavasi kirjoittaa kovin objektiivisesti..? Kyllä nauratti!

Rakkaus ja seksi eivät todellakaan ole sama asia. Useimmalla meistä lienee seksisuhteita takana, jossa tunteita ei ole ollut mukana. Naurettavaa kuvitella, että 2000-luvulla sänkyyn mennään vain rakkaudesta, kun ei niin toimittu keskiajallakaan..

Minä ihmettelen sitä, että kuinka sitten vaimoja jaksestaan syyttää täällä.. Ja miksi vaimojen syyttely sallitaan, mutta kakkosten ei.. Kertookohan asenteesi jotain.. ;) Rikoskumppani sanaa käytät sitä paitsi sinäkin =), eli se siitä sinun objektiivisuudesta =)))

Parisuhteessa ei taida riittä se, että toinen purkaa sitä energiaa.. Opetteleppa nyt eräs aikuinen(?) nainen ensin käsitteet ja mieti, mitä niiden takana on. Vai pitäisikö sinunkin käýttää sitä energiaa johonkin muuhun kuin vaimojen sättimiseen ;)

Samaa mieltä kanssasi: pettäjä on luuseri, yleensä hukassa lähinnä itsensä kanssa. Ja todellakin, kertoilee tarinoita niin vaimolleen kuin sille kakkosellekin. Tosin, sinun tarinassa pettäjä oli luuseri vain vaimolle puhuessaan, mutta kakkoselle hienosti suhdettaan analysoiva kaltoinkohdeltu mies. Mikäs asenne se tekstistäsi paistaakaan.. ;)

Kelvoton ukko tosiaankin voipi nousta arvoon arvaamattomaan, mutta onko sillä mitään väliä, mistä syystä kukin haluaa jotain ihmissuhdetta ylläpitää? Kakkosia kovin näytät ymmärtävän - mainitsinkohan jo asenteestasi, joka kertoo sinusta aika paljon =)))) - mutta vaimot sinulle on niitä hirviöitä..

Mutta ihan pieni hypoteettinen kysymys sinulle.. Jos vaimo siis mainitsemillasi syillä ajoi mihen uskottomuuteen, niin mikäs teki tästä vaimosta kuvailemasi kaltaisen? Sillä eihän kait hän tuollainen ollut naimisiin mennessä?! Vai olisiko joku sellaisen vapaaehtoisesti ottanut..

p.s niin missä ne tervejärkiset kommentit on..? ;)

• väärässä

Jos puolisot rakastavat toisiaan, ei siihen väliin kukaan pääse. Oletkohan ajatellut sitä että toisella (tai molemmilla) puolisolla on rakkaus jo kuollut siinä vaiheessa.
        Todella naivia kirjoitusta.
        Ja tosiasia on ettei kukaan toista väkisten vie, kyllä siinä täytyy olla oma tahto mukana myös.
        Eri asia onko se hullaantumista, rakastumista tmv. mutta se tunne on lähtijällä.

• hän tietää
        kirjoitettu kirjoitti:

Et sinä todellisuudessa osaakaan helittää. Muuten liennee olisit sanonut miehelle ei.. ;)

Mutta mahtaa olla tuokin elämää.. olla silloin olemassa, kun toinen sattuu siihen lähikulmille..

• terveisin se vaimo ;)
        meni kirjoitti:

seksiä ei harrastettu, eikä yöksi jäänyt.
        Tunteet oli kummallakin pinnalla, oltiin sylikkäin ja välillä itkettiin.

Siis että ei ollut yötä ja ette olleet enää sängyssä.. Tunteet pinnassa vissiin monta vuotta, mutta ei sitten niin tarpeeksi kuitenkaan, että olisitte yhteen päätyneet.. Huoh..

• tiedä
        hän tietää kirjoitti:

Et sinä todellisuudessa osaakaan helittää. Muuten liennee olisit sanonut miehelle ei.. ;)

Mutta mahtaa olla tuokin elämää.. olla silloin olemassa, kun toinen sattuu siihen lähikulmille..

Vaimo raukka kun uskoo mitä se mies sepittelee siellä kotona. Tai haluaa uskoa. Miksköhän se mies otti taas yhteyttä ja sekoitti minun elämän taas vaihteeksi.

• sänkyyn
        terveisin se vaimo ;) kirjoitti:

Siis että ei ollut yötä ja ette olleet enää sängyssä.. Tunteet pinnassa vissiin monta vuotta, mutta ei sitten niin tarpeeksi kuitenkaan, että olisitte yhteen päätyneet.. Huoh..

Mulla oli sama juttu et mies otti taas yhteyttä nyt viikonloppuna ja tuli käymään. Mentiin sänkyyn. Mikäs siinä. Tuttu mies ja tietää mistä pidän. Tunteet molempia kohtaan edelleen jäljellä, vaikka puoli vuotta oli kulunut välirikosta. Repikää siitä....

• huonosti asiat
        tiedä kirjoitti:

Vaimo raukka kun uskoo mitä se mies sepittelee siellä kotona. Tai haluaa uskoa. Miksköhän se mies otti taas yhteyttä ja sekoitti minun elämän taas vaihteeksi.

.., jos ihminen ei puolessa vuodessa ole oppinut mitään =) Toinen vaan tulee ja sekoittaa elämän ;) Jotain kai sinussa myöskin vikaa, kun vain sama varattu visiitillä käy =) Ja tulevaisuus..? Kerran puolessa vuodessa seuraavien parin kymmenen vuoden ajan =)

• ei ole koskaan vikaa
        huonosti asiat kirjoitti:

.., jos ihminen ei puolessa vuodessa ole oppinut mitään =) Toinen vaan tulee ja sekoittaa elämän ;) Jotain kai sinussa myöskin vikaa, kun vain sama varattu visiitillä käy =) Ja tulevaisuus..? Kerran puolessa vuodessa seuraavien parin kymmenen vuoden ajan =)

Ja taas on vain vaimossa vikaa!! Eikö siinä kolmannessa ole koskaan vikaa? Onko se vaan täysin luvallista että kolmas saa luvan kanssa tulla ja rikkoa toisten liiton??? Vain vaimo on syyllinen????

• olet miehelle narri
        sänkyyn kirjoitti:

Mulla oli sama juttu et mies otti taas yhteyttä nyt viikonloppuna ja tuli käymään. Mentiin sänkyyn. Mikäs siinä. Tuttu mies ja tietää mistä pidän. Tunteet molempia kohtaan edelleen jäljellä, vaikka puoli vuotta oli kulunut välirikosta. Repikää siitä....

Tai niin sä luulet et miehel on tunteita! Ainahan voi kaikea esittää. Jos teil ei muuta oo kun sänkyjutut, niin ei se mies sua muuten arvosta ja susta välitä. Oikea rakkaus jättää kaiken muun, mutta leikittely on vaan sillon tällön ja vaimon luo palataan...aina!

• tiedä ja hän tietää
        olet miehelle narri kirjoitti:

Tai niin sä luulet et miehel on tunteita! Ainahan voi kaikea esittää. Jos teil ei muuta oo kun sänkyjutut, niin ei se mies sua muuten arvosta ja susta välitä. Oikea rakkaus jättää kaiken muun, mutta leikittely on vaan sillon tällön ja vaimon luo palataan...aina!

Täytyy suruksesi todeta että meidän juttu on paljon muutakin kuin sänkyjutut. ollut jo monta vuotta.

• lukemaan
        ei ole koskaan vikaa kirjoitti:

Ja taas on vain vaimossa vikaa!! Eikö siinä kolmannessa ole koskaan vikaa? Onko se vaan täysin luvallista että kolmas saa luvan kanssa tulla ja rikkoa toisten liiton??? Vain vaimo on syyllinen????

Kirjoitin tuossa aik. että hän (siis MIES) se taas otti yhteyttä jne jne...
        Sinähän onneton käännät asiat näköjään päinvastoin. Ettekö te raukat ymmärrä et se vaimokullan oma aviomies voi olla se aloitteentekijä. Mies joka ei pysty unohtamaan sitä toista vaikka tilanne ja olosuhteet sitä vaatisi.

• ymmärrä itsesi takia
        tiedä ja hän tietää kirjoitti:

Täytyy suruksesi todeta että meidän juttu on paljon muutakin kuin sänkyjutut. ollut jo monta vuotta.

Ei se sun juttus mua sureta, vaan ihmetyttää. Kuules, ei toi nyt kovin vakavaa ole jos sillä ukol täytyy olla vaimo ja sen lisäks sinä. Jos mies ei pysty vaimoaan jättään, niin ei se susta paljon ole kiinnostunu. Koita nyt ymmärtää jo itse takia.
        Ihminen joka itseään arvostaa, ei hyväksy olemista toisena naisena, eikä liäksi vielä kiilaa toisten väliin!

• älä ihmettele
        lukemaan kirjoitti:

Kirjoitin tuossa aik. että hän (siis MIES) se taas otti yhteyttä jne jne...
        Sinähän onneton käännät asiat näköjään päinvastoin. Ettekö te raukat ymmärrä et se vaimokullan oma aviomies voi olla se aloitteentekijä. Mies joka ei pysty unohtamaan sitä toista vaikka tilanne ja olosuhteet sitä vaatisi.

Onko se niin vaikeaa sanoa varatullemihelle ei! Vaihda puhelin numero tee asialle jotain, äläkä ihmettele ja odota! Vai onko se kuitenkin niin kivaa ettei voi tehdä asialle mitään!

• ehdotus
        älä ihmettele kirjoitti:

Onko se niin vaikeaa sanoa varatullemihelle ei! Vaihda puhelin numero tee asialle jotain, äläkä ihmettele ja odota! Vai onko se kuitenkin niin kivaa ettei voi tehdä asialle mitään!

Ei ole minun asia vaihdella numeroani jne. pitäiskö myydä asuntoni, vaihtaa työpaikkaa ja paikkakuntaa? Se on kuule sen miehen vastuulla kun ottaa itse yhteyttä. Tunteille taas ei voi mitään, miten hyvältä se tuntuu olla rakastamansa miehen sylissä. Ja kivaa on ollut...

• mut jos ei halua
        ehdotus kirjoitti:

Ei ole minun asia vaihdella numeroani jne. pitäiskö myydä asuntoni, vaihtaa työpaikkaa ja paikkakuntaa? Se on kuule sen miehen vastuulla kun ottaa itse yhteyttä. Tunteille taas ei voi mitään, miten hyvältä se tuntuu olla rakastamansa miehen sylissä. Ja kivaa on ollut...

Aina sanotaan että "kun mä en pääse mitenkään siitä miehestä eroon, aina vaan soittelee tms." Hemputipum, aivan varmasti ihmisestä pääsee eroon jos vain haluaa! Kokemusta on kauan sitten, ja eipä ole enää ilmoitellut.

Mikset voi vaihtaa numeroa? Etkö siis haluakkaan? Toi on turhaa lässytytstä, ei pääse eroon... hui hai..

• tartte
        mut jos ei halua kirjoitti:

Aina sanotaan että "kun mä en pääse mitenkään siitä miehestä eroon, aina vaan soittelee tms." Hemputipum, aivan varmasti ihmisestä pääsee eroon jos vain haluaa! Kokemusta on kauan sitten, ja eipä ole enää ilmoitellut.

Mikset voi vaihtaa numeroa? Etkö siis haluakkaan? Toi on turhaa lässytytstä, ei pääse eroon... hui hai..

vaihtaa omaa puhelinnumeroani. höpö höpö
        Ja itseasiassa taidanpa soittaa sille miehelle tänään, jahka pääsen töistä... nam...

• rohkeutta
        tartte kirjoitti:

Ja itseasiassa taidanpa soittaa sille miehelle tänään, jahka pääsen töistä... nam...

myöntää olevansa kaikkien miesten käytettävissä! Onnittelut sulle!

• monikossa
        rohkeutta kirjoitti:

myöntää olevansa kaikkien miesten käytettävissä! Onnittelut sulle!

Vain sen YHDEN miehen käytettävissä. :D Ja sitä minä en häpeä, kun ei ole mitään hävettävää.
        ps. la:na mennään tanssimaan. Harmittaako?

• paljastit karvasi =)
        tartte kirjoitti:

Ensin sitä oltiin niin passiivista - mies aina soitti ja vonkasi.. ;)

Viesteistäsi näkee sen, että sinä se todellisuudessa roikut ja ilmeisesti et kestäisi edes ajatusta, että sinut jätettäisiin =) Siksi mieluummin edes kakkonen, kuun muuta ei tiedossa..

Että tanssimaan.. Mies stten taas lähellä käymässä..? =) On sinulla reppanalla sadut. Kauanko meni pseudotarinan laatimiseen?!

• oleva

Onko se aina mies joka viedään ? Viedäänhän niitä vaimojakin

• mies viedään
        oleva kirjoitti:

Onko se aina mies joka viedään ? Viedäänhän niitä vaimojakin

Ei kai niin paljon kun miehiä. Miehet ovat fiksuja, ei ne tule kenenkään liiton väliin. Sitä paitsi, he tietävät että naisen mukana tulee koko lapsikatras, koko suku!! Yleensä mies lähtee ilman lapsia, ja sehän sopii naikkosille!
        Naiset kun ryntää miesmarkkinoille, niin siitä pois oksat ja männynkävyt, kun ne rymistää ja surutta ajattelematta jälkikäsittelyä, ne häikäilemättömästi sotkee koko pakan!

• mies viedään kirjoitti:

Ei kai niin paljon kun miehiä. Miehet ovat fiksuja, ei ne tule kenenkään liiton väliin. Sitä paitsi, he tietävät että naisen mukana tulee koko lapsikatras, koko suku!! Yleensä mies lähtee ilman lapsia, ja sehän sopii naikkosille!
        Naiset kun ryntää miesmarkkinoille, niin siitä pois oksat ja männynkävyt, kun ne rymistää ja surutta ajattelematta jälkikäsittelyä, ne häikäilemättömästi sotkee koko pakan!

Hassua, arvaukseni mukaan 90% kirjoittajista on naisia. Enkä perusta tätä vain nimimerkkeihin tai sisältöön ... vaan siihen että todellakin suuri osa Teistä kuvittelee miesten olevan aivottomia olentoja, jonka ”naikkonen” voi viedä ”onnellisesta perheestä” kuin ulosottomies hakisi telkkarin.

VÄÄRIN. Kiusauksia tulee niin naisille kuin miehillekin, ovat sitten parisuhteensa osalta ”taivaassa” tai ”helvetissä”. Se on elämää. Ja pikku flirtti silloin tällöin piristää elämää, KUNHAN tietää rajat (ja ne rajat sovitaan puolison kanssa).

VALINTA, on kunkin meistä kädessä … lähdenkö pettämään puolisioani vai enkö. Ja jos petän, niin varmasti minulla siihen syyni (lue. en syytä petettävää puolisoa).

On tosiasioiden PAKENEMISTA ellei osaa tai halua nähdä itsessä, puolisossaan, tai koko suhteessa (voi toki olla, ettei itsessä olekaan vikaa, vaan ainoastaan siinä omassa ”rakkaassa”). Koska FAKTA on, ettei kukaan nainen (tai mies) pääse ”väliin” hyvään suhteeseen, tai edes kriisissä olevaan suhteeseen missä yritystä … ELLEI toinen osapuoli sitä TAHDO.

Onko teillä jotenkin vaikea katsoa tosiasioita silmiin ??

• Sanna

ihmisiä täällä on liikkeellä... Syytellään niin mielellään aina toisia. Onneksi minun tuttavapiirissä osataan ottaa asiat asioina; lienee toisillakin kokemuksia todellisista ihmissuhteista.

Jos toinen lähtee niin hänelle voi toivottaa hyvää matkaa! Mikäli ei mene kauaksi, voi jopa ystävystyä puolisonsa uuden kumppanin kanssa. Myöhemmin voi myös hoitaa heidän yhteisiä lapsiaan ja he voivat hoitaa vastavuoroisesti exiensä uusperheenlapsia. Ainoa exäni (yli 20v takaa) on muutaman kerran hoitanut minun ja mieheni kolmea lasta vaimonsa kanssa, vaikkei heillä lapsia olekaan (eikä minulla ollut exäni kanssa).

Miksi suhtautua ylipäätään elämään ja toiseen ihmiseen, etenkin siihen läheisimpään, mottona "sinä haluat vain satuttaa minua". Eihän kukaan lähde toisen mukaan vain sen tähden, että satuttaisi entistä kumppaniaan ja ajaisi tämän loppuun. Järjetön ajatus.

Välillä tulee mieleen lukiessa näitä kirjoituksia, että kumppani merkitsee joillekin vain "saavutettua etua", jota ei voi eikä saisi menettää missään tilanteessa. Oikeasti sellaisella suhteella ei ole kuin välinearvona.

• sannalli

kannassani olen samaa mieltä.......täysin. Ja saavutettu etu voi olla myös ex appi ja anoppi ja mökki!

• varmaan huomannut,

että eipä nuo kakkosetkaan niin kauniisti niistä vaimoista puhu..? Ja monelle kakkoselle mies näyttää olevan samanlainen "hyödyke": ei haluta luopua, on pakko saada. Miksi siis vaimojen toiminta olisi jollain tapaa tuomittavampaa?

• osalliseksi
        sannalli kirjoitti:

kannassani olen samaa mieltä.......täysin. Ja saavutettu etu voi olla myös ex appi ja anoppi ja mökki!

se kakkonenkin haluaa.. Näe sinäkin se kolikon toinen puoli!

• todellakin olemassa

Ei täällä syyllistä tarvi hakea, jos nämä nykyiset miehen tyttöystävät/naiset uskaltaisivat myöntää että vika on vain ja ainoastaan heissä!
        Ilman heidän bongailuaan ja tahtoaan, moni perhe säilyisi.
        Monilta kyyneleiltä välttyisi lapset ja perhe eläisi onnellisena.
        JOS ja kun puolisot itse haluavat tehdä päätöksen erosta, on se eri asia, mutta on todella raukkamaista tulla väliin, kun tietää, että mies on naimisissa. Mutta eihän se näille naisille merkitse mitään, kun joku on saatava niin se otetaan vaikka väkisin.
        Täällä eräskin aivan selvästi tunnusti, miten hän käy treffeillä naimisissa olevan miehen kanssa! Aivan järkyttävää. Jo yksikin tuollainen myönnytys, leimaa kaikki vapaat naiset samanlaisiksi.
        Ja ekin kummastuttaa, että ex vaimoa ja lapsia saa mielin määrin haukkua ja mustamaalata, mutta ei näitä uusikkoja. Heitä puolustellaan silmät punaisina, ettei vika ole heissä??? Outoa, syyllinen os siis ja vain ainoastaan ex vaimoissa ja lapsissa! Enkä jaksa ymmärtää, miksi mies on saatava perhettä vastaan hinnalla millä huvänsä? Katkeruus ja mustasukkaisuusko siihen ajaa, että mies pakotetaan unohtamaan jopa omat lapsensa.

• Sanna
        todellakin olemassa kirjoitti:

Ei täällä syyllistä tarvi hakea, jos nämä nykyiset miehen tyttöystävät/naiset uskaltaisivat myöntää että vika on vain ja ainoastaan heissä!
        Ilman heidän bongailuaan ja tahtoaan, moni perhe säilyisi.
        Monilta kyyneleiltä välttyisi lapset ja perhe eläisi onnellisena.
        JOS ja kun puolisot itse haluavat tehdä päätöksen erosta, on se eri asia, mutta on todella raukkamaista tulla väliin, kun tietää, että mies on naimisissa. Mutta eihän se näille naisille merkitse mitään, kun joku on saatava niin se otetaan vaikka väkisin.
        Täällä eräskin aivan selvästi tunnusti, miten hän käy treffeillä naimisissa olevan miehen kanssa! Aivan järkyttävää. Jo yksikin tuollainen myönnytys, leimaa kaikki vapaat naiset samanlaisiksi.
        Ja ekin kummastuttaa, että ex vaimoa ja lapsia saa mielin määrin haukkua ja mustamaalata, mutta ei näitä uusikkoja. Heitä puolustellaan silmät punaisina, ettei vika ole heissä??? Outoa, syyllinen os siis ja vain ainoastaan ex vaimoissa ja lapsissa! Enkä jaksa ymmärtää, miksi mies on saatava perhettä vastaan hinnalla millä huvänsä? Katkeruus ja mustasukkaisuusko siihen ajaa, että mies pakotetaan unohtamaan jopa omat lapsensa.

Älä kuule viitsi jatkaa tuota turhaa höpötystä siitä, että syy löytyy vain toisesta naisesta. Jos sinäkin ajattelisit hieman nenääsi pidemmälle niin maailma voisi avartua kummasti. Tuolla ajattelutavalla teet jokaisen miehen perheestä (=vaimosta ja lapsista) löyhäpäisiä idiootteja. He ovat ikäänkuin kaikkien ulkopuolisten uhkien vankeja. JOS joku katala nainen tulee ja saalistaa niin he menettävät miehen/isän. Eihän se oikeasti noin mene! Ensinnäkin täytyy lähteä siitä, että kodin pystyy hajottamaan vain ne, jotka sen ovat perustaneet (=vastuunottoa). Mitä huonommat perustukset on, sitä nopeammin koti voi hajota.

Missä ne ihmiset on, jotka haukkuu entistä vaimoa lapsia tai tuota uusikkoa? En onneksi tunne ketään.

Jestas, vai tapailee täälläkin joku naimisissa olevaa miestä! Niin tapailen minäkin, naimisissa oleva nainen :O. Tapailen exääni (olen tuntenut hänet yli 20v) ja nuoruudenaikaista tuttavaani, jotka molemmat ovat toistamiseen naimisissa. Käyn myös konserteissa yms. ystävättäreni miehen kanssa, koska meidän musiikkimaku natsaa hyvin yhteen. Tapaan tasapuolisuuden vuoksi toki myös sinkkumiehiä :). Aivan kaikkia, jotka ovat rekisteröityneet minun oikeiksi ystäviksi. Onneksi heidän vaimonsa/tyttöystävänsä eivät vedä hernettä nenään joka asiasta. Eikä oma miehenikään.

• Sanna

ihmisiä täällä on liikkeellä... Syytellään niin mielellään aina toisia. Onneksi minun tuttavapiirissä osataan ottaa asiat asioina; lienee toisillakin kokemuksia todellisista ihmissuhteista.

Jos toinen lähtee niin hänelle voi toivottaa hyvää matkaa! Mikäli ei mene kauaksi, voi jopa ystävystyä puolisonsa uuden kumppanin kanssa. Myöhemmin voi myös hoitaa heidän yhteisiä lapsiaan ja he voivat hoitaa vastavuoroisesti exiensä uusperheenlapsia. Ainoa exäni (yli 20v takaa) on muutaman kerran hoitanut minun ja mieheni kolmea lasta vaimonsa kanssa, vaikkei heillä lapsia olekaan (eikä minulla ollut exäni kanssa).

Miksi suhtautua ylipäätään elämään ja toiseen ihmiseen, etenkin siihen läheisimpään, mottona "sinä haluat vain satuttaa minua". Eihän kukaan lähde toisen mukaan vain sen tähden, että satuttaisi entistä kumppaniaan ja ajaisi tämän loppuun. Järjetön ajatus.

Välillä tulee mieleen lukiessa näitä kirjoituksia, että kumppani merkitsee joillekin vain "saavutettua etua", jota ei voi eikä saisi menettää missään tilanteessa. Oikeasti sellaisella suhteella ei ole kuin välinearvona.

• Lisbeth

"Toisen naisen aiheuttama perheen hajoaminen/avioero on tuskaisempa ymmärtää, kuin puolisoiden yhteinen päätös."

Mieheni on alkoholisti ja minun on pakko muuttaa pois ennen kuin hän tuhoaa minut ja lapset. Ennemmin antaisin hänen jättää minut toisen naisen takia kun että joudun lähtemään tämän sairauden takia.
      Tämähän on vain siis minun mielipiteeni.

• on niin

No tottakai jokainen punnitsee itse elämänsä arvon, ja miten haluaa sen viettää. kenenkään ei tarvitse sietää alkoholisteja, väkivaltaa ym. toisen puolison taholta. Sehän on itsestään selvää, että nämä asiat ajavat ihmisen avioeroon.
        Mutta ei travitse myös kestää syrjähyppyjäkään.

Sanoisinpa, että kun on oma turvallisuuskin kysymyksessä, on parempi erota, kun antaa elämän valua hukkaan ainasessa pelossa.
        Silloin eron vielä jotensakin ymmärtää.
        Mutta sitä ei jaksa ymmärtää, että toinen nainen voi olla niin julma, että oman onnensa eteen hän tulee ja särkee toisten perhe-elämän. Se ei aina ole puolisoiden yhteinen päätös. Ei muuten se jätetty puolisko kaipaisi vuosikausia, tuntisi katkeruutta ja vihaa, jos päätös olisi myös hänen.
        Joten kyllä se jäänyt ospuolen elämä on pitään vaikeaa ja jos elämästä enää kiinni saa, on kuitenkin se elämän ilo sammunut.

• Leijona
        on niin kirjoitti:

No tottakai jokainen punnitsee itse elämänsä arvon, ja miten haluaa sen viettää. kenenkään ei tarvitse sietää alkoholisteja, väkivaltaa ym. toisen puolison taholta. Sehän on itsestään selvää, että nämä asiat ajavat ihmisen avioeroon.
        Mutta ei travitse myös kestää syrjähyppyjäkään.

Sanoisinpa, että kun on oma turvallisuuskin kysymyksessä, on parempi erota, kun antaa elämän valua hukkaan ainasessa pelossa.
        Silloin eron vielä jotensakin ymmärtää.
        Mutta sitä ei jaksa ymmärtää, että toinen nainen voi olla niin julma, että oman onnensa eteen hän tulee ja särkee toisten perhe-elämän. Se ei aina ole puolisoiden yhteinen päätös. Ei muuten se jätetty puolisko kaipaisi vuosikausia, tuntisi katkeruutta ja vihaa, jos päätös olisi myös hänen.
        Joten kyllä se jäänyt ospuolen elämä on pitään vaikeaa ja jos elämästä enää kiinni saa, on kuitenkin se elämän ilo sammunut.

..miten aina vaan täälläkin ihmetellään että se toinen nainen/mies on niin julma että rikkoo perheen.
        Eiköhän sitä julmuutta löydy siinä tapauksessa eniten siitä omasta puolisosta joka ihan vapaa ehtoisesti lähtee perheensä luota.
        Ero on aina kipeä asia olivat syyt mitkä hyvänsä.

• katryh

Minusta vikaa on joko suhteessa tai ihmisessä.Joko kumppani on kylmä,rakastamaton nalkuttaja tai sitten tämä vieraissa laukkaaja on itse vastuuton jästipää joka ei ole koskaan osannutkaan sitoutua.Suurin paska minkä toinen nainen voi tehdä on"ilmaantua"paikalle juuri sopivalla hetkellä eli silloin kun suhteessa on alamäki.Ja täysin moraalitontahan se on vokotella toisen"omaa".Eipä silti,jos kyseessä on tällainen jästipää-tapaus niin ei sitä varmaan tarvi paljon vokotella.

Kumpa nämä toiset naiset tajuaisivat joskus ottaa järjen käteen ja ajatella sitä tilastollista tosiasiaa että mies jää n.5% varmuudella suhteeseen heidän kanssaan mutta kun ei,hajotetaan vain toisten liitto,pääasia että itellä on kivaa.Vedetään vaan ruusunpunaset lasit päässä tuhattasataa,sydän pampaillen,ja uskotaan kaikki pötypuheet mitä mies suoltaa.Ja mikä saa heidät oikeasti uskomaan että kun arki alkaa niin he eivät tule jätetyksi samalla tavalla kuin miehen entinen.Tuskimpa kukaan koskaan kuulee vaimon suusta suhteen/miehen vikoja vaan asiat kuullaan ja uskotaan vain yksipuolisesti miehen värittäminä.

Ja sitten nämä miehet,(Miksei naisetkin,jotka pitkästä suhteesta lähtee.)tulee suhteessa vaikea aika joka kestänyt vain hetken verraten hyviin aikoihin ni heti ollaan arkkuun nauloja nakuttamassa.

Kysymys kuuluukin että mitä ihmiset odottaa pitkältä suhteelta kun puhutaan aina että"Se muuttui ystävyydeksi,kaveruudeksi jne."Luuleeko porukka tosiaan että jalat tärisee vielä vuosien,vuosikymmentenkin jälkeen?Arki on sitä että on hyvä olla toisen seurassa,tekoja toisen puolesta,naurua,iloa mutta myös itkua ja surua.Ennenkaikkea HALUA rakastaa.. ;0)

• on**

Hyvään parisuhteeseen kuuluu rakkauden lisäksi kunnioittaminen, arvostaminen, rehellisyys ja uskollisuus! Ja vielä paljon muutakin..

Täällä kuitenkin näkee lähes jokaisessa ykkösen(petetyn) kommentissa, että meillähän oli kaikki niin hyvin. Arki pelasi ja rakastimme toisiamme!
        Ja paskan marjat, suhteesta puuttuu todella paljon jos toinen pettää...

Yksi asia, jota myöskään en voi koskaan ymmärtää. Aina vaahdotaan, kuinka kolmas tuli ja vei miehen ja isän lapsilta. Jokainenhan sen tietää, että kukaan ei ketään vie jos hän ei sitten itse ole tahdoton pökkelö, joka ei osaa vastaankaan panna.
        Mutta sellaisia alistettuja miehiä näillä hirmuilla on, jotka täällä riehuvat ja syyttelevät..Kyllä pikkuisen kannattaisi miettiä liittoaan ja omaa suhtautumistaan mieheensä..

Ja toinen asia, jota en ymmärrä!
        Tietääkseni ja olenpa kuullut sekä nähnytkin näitä kakkosia jonkun verran, eikä heistä ole kuin pieni murto-osa sellaisia, jotka haaveilevat salasuhteesta enemmän.
        Kyllä suurin osa heistä vain pitää hauskaa..Tosiasiassa he eivät moista tahdotonta nukkea huolisikaan riesakseen! Pettäjää!

Aika sekopää nainen pitää olla, jos tuon uikuttavan, elämäänsä katuvan ja kurjuutttaan valittavan vellihousun sitten ottaa luokseen asumaan.
        Sen seinahullun exän hyökkäyksiä eikä raivoamisia ei kukaan myöskään halua..

• sitä

[quote] Arki on sitä että on hyvä olla toisen seurassa,tekoja toisen puolesta,naurua,iloa mutta myös itkua ja surua.Ennenkaikkea HALUA rakastaa.. ;0) [quote]
        Ja just tämän takia sitä mennään vieraisiin.

• katryh
        sitä kirjoitti:

[quote] Arki on sitä että on hyvä olla toisen seurassa,tekoja toisen puolesta,naurua,iloa mutta myös itkua ja surua.Ennenkaikkea HALUA rakastaa.. ;0) [quote]
        Ja just tämän takia sitä mennään vieraisiin.

on jos noilla kriteereillä lähdet vieraisiin?!Uskomatonta puhetta.Lisäisin vielä sen että seksin on toimittava,silloin antaa anteeksi paljon muita puutteita.Seksin pitää pitkänkin ajan kuluttua olla loistavaa,molempia tyydyttävää ja uutta olisi hyvä olla valmis kokeilemaan.Ei kuitenkaan kenenkään muun,kuin oman puolison kanssa,ellei sitten ole yhdessä sovittu vapaasta liitosta,jollaista minä en ikinä halua omalle kohdalleni!

• Zinkero

..kun varattu mies piirittää vapaata vuoden verran. Vaikea on pysyä kylmänä ja etäisenä kun tuntuu että kaikki asiat ja näkemykset sopii niin hyvin yhteen.
      Olemme joutuneet/saaneet viettää paljon aikaa yhdessä tämän vuoden aikana ja vaikka olenkin lujana pysynyt niin kyllä se välillä on todella vaikeaa...
      Mies ei ole puolisoansa millään tavalla moittinut mutta jotain vain kuulemma puuttuu (eivät ole naimisissa).
      Tästä nyt ei tarvi kenenkään vaimo-ihmisen pillastua sillä en aio tähän mieheen sortua, toinpahan vai esille toisenkin näkökannan asioihin.

• nämä ovat pahimmat

Jotainhan erilaista täytyy olla niisä vapaissa naisissa, jos mies haluaa kokeilla kuinka helposti mukaan lähtee.
        Monihan pitää tarkoituksella toista naista, jopa vuosia jäämättä kiinni. Lehtien seuranhakupalstoilla varatut miehet hakevat seuraa, ilman että on tarkoituskaan erota. Taitaa seura kelvata vain kerran kuussa, kun vaimolla on kuukautiset!
        Tälläiset mihet, jotka näin tekevät, on naisten suurkuluttajia. Heillä ei ole elämässä muuta iloa, kuin jätkäporukassa naureskella, kenet nyt ovat saaneet sänkyyn. Nämä miehet rakastavat vaimojansa, ja harva heistä eroaa, jos eroo, niin tässä on hyvä todiste siitä että kolmas voi tulla väliin.

• varmaankin

sitten sen, miksi se avopuoliso on mieheensä ihatunut, kun sinäkin vetoa häntä kohtaan tunnet.

Sinulla on vapaus valita, mitä teet. Otat myös toivottavasti vastuun valinnoistasi.

Ihminen lienee siitä kumma otus, että jossain vaiheessa jokainen kokee suhteessa - oli siinä toisena osapuolena kuka tahansa! - että jotain puuttuu tai on muuttunut. No, toiseksi ryhtmällä voi antaa varatulle sen puuttuvan palan, mutta eikö jokainen halua tulla rakastetuksi/halutuksi ihan kokonaisena ihmisenä?!

• zinkero
        nämä ovat pahimmat kirjoitti:

Jotainhan erilaista täytyy olla niisä vapaissa naisissa, jos mies haluaa kokeilla kuinka helposti mukaan lähtee.
        Monihan pitää tarkoituksella toista naista, jopa vuosia jäämättä kiinni. Lehtien seuranhakupalstoilla varatut miehet hakevat seuraa, ilman että on tarkoituskaan erota. Taitaa seura kelvata vain kerran kuussa, kun vaimolla on kuukautiset!
        Tälläiset mihet, jotka näin tekevät, on naisten suurkuluttajia. Heillä ei ole elämässä muuta iloa, kuin jätkäporukassa naureskella, kenet nyt ovat saaneet sänkyyn. Nämä miehet rakastavat vaimojansa, ja harva heistä eroaa, jos eroo, niin tässä on hyvä todiste siitä että kolmas voi tulla väliin.

..voiko joku ihan tosissaan elellä ja ajatella noin mustavalkoisesti?
        Kun ihan asialliseen viestiin tulee näin typerä ja yksipuolinen kommentti, niin väkisinkin tulee mieleen että pitäisköhän sittenkin kokeilla..

Noh, jos en kuitenkaan ;)
        Täytyy kyllä ihmetellä kuinka naurettavia/säälittäviä kirjoituksia tältä palstalta aika useinkin saa lukea. Ehkä ja toivottavasti se on vain tilapäistä ahdistusta eikä koko elämän pilaavaa katkeruutta...

• katkeraksi, niin ohhohh...
        zinkero kirjoitti:

..voiko joku ihan tosissaan elellä ja ajatella noin mustavalkoisesti?
        Kun ihan asialliseen viestiin tulee näin typerä ja yksipuolinen kommentti, niin väkisinkin tulee mieleen että pitäisköhän sittenkin kokeilla..

Noh, jos en kuitenkaan ;)
        Täytyy kyllä ihmetellä kuinka naurettavia/säälittäviä kirjoituksia tältä palstalta aika useinkin saa lukea. Ehkä ja toivottavasti se on vain tilapäistä ahdistusta eikä koko elämän pilaavaa katkeruutta...

Eihän nämä kaikki pelkkiä ajatuksia ole ja kutteellisia juttuja. Kokemuksella täällä ihmiset puhuu, kuinka ovat tulleet syrjäytetyksi.

Ihminen, joka ei tiedä mitlä tuntuu menettää jotain omaa, ei sitä ymmärrä miltä tuntuu.
        Ja juuuri nämä nyxät ovat sellaisia, kun heillä ei ole ollut sellaista parisuhdetta ja perhe-elämää. Ja koska hiellä ei ole heidän on saatava se vaikka väkisin vemällä toisten onni. Ajattelematta seurauksia ja sitä vihaa ja lasten itkuja.
        Aivan vapaasti ihmisiä kaikkia saa sääliä, kuin myös ihmisiä jotka niin tekevät, heidän umpiluunsa on niin umpinainen, että ei muuta voi vaatiakaan, ymmärrystä ja kunnioitusta toisia kohtaan.
        Jos nyxillä on vain tarkoituksena saada toinen ihminen ahdistuneeksi, katkeraksi ym ym, niin ei hän elämälätä ppaljon itselleen odota. Mutta sellaisiahan ne ovatten kaikki.

• Mormuska

Ei toinen nainen aiheuta eroa, kyllä eron hakee jompikumpi puolisoista!

Olin avioliitossa jossa näitä "toisia" riitti. Mies ei olisi halunnut erota, teki miltei mitä vain että olisin jatkanut hänen kanssaan. En ole vihannut nekä syytellyt naisia koskaan. Kyllä se mies oli se joka antoi luvan itselleen pettämiseen. Pettäjä tekee ihan ITSE päätöksen siitä miten pitkälle menee.

Rakkaus, sellaisena kuin sen tänä päivänä tunnen, puuttui liitostamme (15 v). Tyypillinen nuoruusajan järkiliitto. Ulkonaiset puitteet olivat oikein hyvin. Ystävinä kunnioitamme toisiamme, emme rakastettuina. Täällä puhutaan rakkaudesta kuin se olisi happoterästä, ikuista ja muuttumatonta. Parutaan kuin pikkulikat: kun se lupasi! Moni lupaa ymmärtämättä mitä lupaa.

On sanottu että varsinaisen rakkauden meistä kohtaa vain 30 %, loput ovat hyvin lähellä sitä, tai perustuvat ystävyyteen ja kumppanuuteen. VAnha kansa sanoo että jos asiat ovat kunnossa taloudellisesti, ollaan samantapaisista lähtökohdista kotoisin, liitto onnistuu jos kumpikin sitoutuu samaan asiaan. Taitaa vaan nämä lässynlässy elokuvat ja nyyrikit sekoittaa ihmisten päät, eivät ne mistään rakkaudesta kerro. Ihastumista, hullaantumista, intohimoa ja sensellaista etsitään, kun luullaan että sepä se jotain hienoa on! Oma kokemukseni on jotain muuta, se on syvällä oleva tunne joka kestää huonoistakin hetkistä eteenpäin, lämmin ja luja. Ei siihen kertakaikkiaan halua päästää ketään ylimääräistä. Se on toisen käsittämistä ihmisenä, heikkouksineen ja voimineen - ei kaikkivoipaisen isän jatke.

Tunnustan rehellisesti että minä erosin miehestäni, minä tein lopullisen päätöksen perheen hajottamisesta, ei muut! Ota itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy. Miehellesi et ollut sitä mitä toivoit olevasi. Olen pettynyt ja vihainen. Kuvitelmasi romahtivat. Rakenna nyt elämäsi eteenpäin. Omana itsenäsi. Tee elämästäsi ihan omannäköisesi, äläkä rakenna sitä kenenkään toisen varaan! Sitä muuten kutsutaan vastuun ottamiseksi...

• kirjoitus

....

• hannele

Minun ja mieheni väliin tuli alkoholi.Se vei väkisin.Hiipi pikkuhiljaa ja toi tullessaan muita naisia. Asioita yritetään ratkoa, mutta alkoholi pitää otteessaan , eikä tahdo millään päästää irti.Lapset aikuistuivat ja lähtivät kotoa.Kaksi lapsista ei juurikaan tahdo olla tekemisissä isänsä kanssa , yksi välittää liikaakin ja huolehtii stressaten itseään.Minä ymmärrän ja en ymmärrä.Raivoan ja halaan.Itken ja iloitsen pienistäkin hyvistä hetkistä.Elämä on yhtä pitkää nousua ja laskua.Toiset naiset ovat jo menettäneet merkityksensä.En vaan osaa , enkä halua lähteä.Ollaan kai niin toisiimme hitsaantuneet 34 yhteisen vuoden aikana.Minulla on paljon hyviä ystäviä , joille voin puhua ja saan heiltä runsaasti tukea.En syytä miestä , en alkoholia.En ole katkera.Näin vain sattui käymään.

• kokoenut
        hannele kirjoitti:

Minun ja mieheni väliin tuli alkoholi.Se vei väkisin.Hiipi pikkuhiljaa ja toi tullessaan muita naisia. Asioita yritetään ratkoa, mutta alkoholi pitää otteessaan , eikä tahdo millään päästää irti.Lapset aikuistuivat ja lähtivät kotoa.Kaksi lapsista ei juurikaan tahdo olla tekemisissä isänsä kanssa , yksi välittää liikaakin ja huolehtii stressaten itseään.Minä ymmärrän ja en ymmärrä.Raivoan ja halaan.Itken ja iloitsen pienistäkin hyvistä hetkistä.Elämä on yhtä pitkää nousua ja laskua.Toiset naiset ovat jo menettäneet merkityksensä.En vaan osaa , enkä halua lähteä.Ollaan kai niin toisiimme hitsaantuneet 34 yhteisen vuoden aikana.Minulla on paljon hyviä ystäviä , joille voin puhua ja saan heiltä runsaasti tukea.En syytä miestä , en alkoholia.En ole katkera.Näin vain sattui käymään.

Ymmärrän hyvin kuinka voi alkoholi tehdä tepposensa.Minulla ja miehelläni oli aikanaan aivan samanlainen tilanne.Viina joka nostattaa itseluottamuksen kattoon,väliin toinen nainen! Toiselle puhutaan toista ja toiselle toista.Minulle on turha tulla sanomaan,että sillä naisella ei ollut osuutta asiaan! Kyllä oli.Sattumoisin oli kaverini ja tiesi kuinka rankasti meillä meni ja yritimme selvittää tilannetta.Hetken kuluttua,ilmoitti menevänsä naimisiin.Minä olin kuin hylsy kalliolla! Sanoin ystävälleni,että oliko tuo nyt ihan pakollista? Vastaus oli,että me ollaan suunniteltu tätä jo pidemmän aikaa! Minullehan tästä ilmoitettiin ns."liian myöhään" Minä en voisi koskaan mennä toisten ihmisten väliin ajattelemalla,että kyllä se nainen pärjää lasten kanssa?! Täällähän on miehiä vaikka kuinka paljon.Minulle mieheni soittelee ja kertoo rakkauttaan humalassa,tosin tullut siihen tulokseen,että ei ole minusta vielä päässyt yli..Luutavasti vain saadaan taas se itseluottamus kasvamaan? Humalassa ihmiset tekee aivan käsittämättömiä tekoja vailla moraalia.Siihen tarvitsee aina kaksi! Ei kukaan järkevä nanen tai mies mene tuollaiseen mukaan jos ei itsellä ole jotain vinossa? Minulla on tänä päivänä asiat hyvin.Ei tarvitse katsoa toisen juomista ja kaikkea sitä helvettiä mikä vallitsi suhteessa.Se kaikki on siirtynyt nykyiselle vaimolle.Kovasti katunut ja haluaa takaisin,mutta EN MENE TOISTEN VÄLIIN! Ja toisekseen ymmärrän nyt miten paljon hyvää jos jotain pahaakin.Hyvää kesänjatkoa kaikille!

• pahassakin tekososessa
        kokoenut kirjoitti:

Ymmärrän hyvin kuinka voi alkoholi tehdä tepposensa.Minulla ja miehelläni oli aikanaan aivan samanlainen tilanne.Viina joka nostattaa itseluottamuksen kattoon,väliin toinen nainen! Toiselle puhutaan toista ja toiselle toista.Minulle on turha tulla sanomaan,että sillä naisella ei ollut osuutta asiaan! Kyllä oli.Sattumoisin oli kaverini ja tiesi kuinka rankasti meillä meni ja yritimme selvittää tilannetta.Hetken kuluttua,ilmoitti menevänsä naimisiin.Minä olin kuin hylsy kalliolla! Sanoin ystävälleni,että oliko tuo nyt ihan pakollista? Vastaus oli,että me ollaan suunniteltu tätä jo pidemmän aikaa! Minullehan tästä ilmoitettiin ns."liian myöhään" Minä en voisi koskaan mennä toisten ihmisten väliin ajattelemalla,että kyllä se nainen pärjää lasten kanssa?! Täällähän on miehiä vaikka kuinka paljon.Minulle mieheni soittelee ja kertoo rakkauttaan humalassa,tosin tullut siihen tulokseen,että ei ole minusta vielä päässyt yli..Luutavasti vain saadaan taas se itseluottamus kasvamaan? Humalassa ihmiset tekee aivan käsittämättömiä tekoja vailla moraalia.Siihen tarvitsee aina kaksi! Ei kukaan järkevä nanen tai mies mene tuollaiseen mukaan jos ei itsellä ole jotain vinossa? Minulla on tänä päivänä asiat hyvin.Ei tarvitse katsoa toisen juomista ja kaikkea sitä helvettiä mikä vallitsi suhteessa.Se kaikki on siirtynyt nykyiselle vaimolle.Kovasti katunut ja haluaa takaisin,mutta EN MENE TOISTEN VÄLIIN! Ja toisekseen ymmärrän nyt miten paljon hyvää jos jotain pahaakin.Hyvää kesänjatkoa kaikille!

Niin eli nyt väliintulija saikin paskaa paketissa! Joskus käy niin, että ei se varattu mies olekkaan niin ihana vaikka onkin toisen. Kun sitten erehtyy sen viemään, saakin ex vaimo rauhan sielulleen, että pääsi rentusta eroon.

Joskus nämä moraalittomat naiset voi tehdä hyvänkin työn!

• Greta

jos toisella on jotain menossa. Minä olen jo kaksi kertaa saanut mieheni kiinni ihastuksesta heti alkuunsa. Mies on tullut järkiinsä ja lopettanut "seurustelun". Mieheni on niin läpinäkyvä, että meitsu huomaa heti kun jotain on meneillään. Aikani sitä katson ja sitten huomautan asiasta. Juttu keskustellaan auki ja ainakin tähän mennessä minä ole ollut se tärkeämpi. Toivottavasti jatkossakin.

• Aviomies

Harvoin tulee tänne kommentoitua, mutta tähän on kyllä pakko kertoa oma mielipide. Jotenkin tuntuu että ihmisillä on jotenkin sairas mielikuva siitä että jonkin toisen ihmisen voi omistaa ja joku joka tulee tähän väliin on varas! Vaikka kuinka teistä aviovaimoista tuntuu että olette tälle miehelle se ainoa oikea ja muut pelkkiä panopuita, niin olette väärässä. Uskon että meille kaikille on olemassa useampi "oikea" siellä jossain ja on sattumaa törmääkö heihin elämänsä aikana. Jos näin käy niin usein se jää vaan ihastuksen asteelle eikä varsinkaan hyvässä suhteessa elävä tee asialle mitään. Joskus taas rakkaus vie ja siinä on turha järjellä asioita selitellä, oli toisella sormusta kädessä tai ei. Itsekin olen useamman kerran n. 10v avioliiton aikana ihastunut ja kerran rakastunut toiseen naiseen, varsinkin tällä viimeisellä kerralla oli aika hankala päätös jäädä entiseen suhteeseen -- tunteet veivät niin voimalla (ja epäilijöille tiedoksi että seksiä ei todellakaan ollut suhteessa mukana, kertaakaan en ole "fyysisesti" vaimoani pettänyt). Lapset ja siltikin rakas vaimo kuitenkin voittivat tällä(kin) kertaa. Ja missään nimessä en syytä näitä "toisia" naisia siitä että yrittivät tulla väliin, ei ole ainakaan mun kohdalle tuollaista tyrkkyä sattunut ja aina siihen suhteeseen kaksi tarvitaan. Eipä tästä tainnut mitään järkevää päätöstä saada aikaan kuin että pitäkää niistä suhteistanne huolta sen sijaan että jäätte kyttäämään ja murehtimaan kuka sen teidän "omistaman" miehen tai vaimon voi siepata. On ainakin parempi mahdollisuus että ihastus jää vain ihastukseksi ja te olette se joka lopulta saa sen rakkauden.

• oikeassa

Mutta eihän se silloin olekaan "toinen nainen" jos juttu jää ihastuksen asteelle.

Määrittelisin mielessäni "toisen naisen" sellaiseksi joka lähtee tieten tahtoen suhteeseen varatuksi tietämänsä miehen kanssa.

(Eli eksäni toinen vaimo oli mulle "toinen nainen" koskapa he aloitti suhteen jo vuosi ennen kuin minulle kerrottiin. Sen sijaan nykyinen kolmas vaimo ei ole mulle toinen nainen mutta on sitä eksäni toiselle vaimolle... huh menin itsekin sekaisin.)

• Käärmeitä matelee viinitarh...

Kärmeksiä, noita salarakkaita, liikuskelee siellä missä on rakkauden viini- ja ruusutarhoja.
      Ne luikut ja liukkaat matelijat kiehnäävät kylkeen kiinni eivätkä kaihda mitään. Ehkä heillä ei ajatus kulje ja on niin kuumakin.
      Ajatuksen juoksun sijaan, heillä on ainainen kiima ja motiivi saada luikerreltua eli kiilata itsensä kahden toisiaan rakastavan väliin.
      Todistaa itselleen: minä tein sen taas, viettelin yhden viattoman.

• joooo-o

Eihän sitä tietenkään kenellekään sellaista toivo. Mutta onhan asia myös niin, ettei se kolmas osapuoli siihen väkisin itseään tunge. Avioliitto ei ole voinut hyvin mikäli toinen osapuoli vilkuilee muualle ja antaa ymmärtää sekä ymmärtää antaa. Juuri se osapuoli joka suhteessa lähtee harhailemaan viestittää usein juuri siitä, ettei ole onnellinen ja jokin pahasti vialla. Ei ole siis syyttäminen kolmatta pyörää. Jos yhdellä kerralla kolmas pyörä kieltäytyy ja kunnioittaa toisen suhdetta, niin kyllä varmasti löytyy kohta uusi kolmaspyörä joka vähät välittää toisen suhteen tuhoutumisesta. Eli se joka perheestä lähtee muualle haikailemaan on mielestäni enemmän syyllinen kuin se perheen "rikkoja". Helppo sysätä syyt sen kolmannen niskaan, mutta ei nähdä ollenkaan sitä, mitä oma kumppani on tehnyt. Ei varmasti kukaan tulee keneltäkään kumppania väkisin viemään, ellei siinä ole kumppanillakin oma jauhot mukana.

• mutta kolmas vie

Joo, ei ne tunge, mutta hilaa itsensä pikkuhiljaa miehen elämään, ja siinä samassa toivovat, että vaimo näkis ja repeis! Sitten on hyvä syyttää miehen vaimoa hulluksi! Nämä naiset tekevät ns. näkymätöntä työtä, jotta voivat syyttää muita, pestä omat likapyykkinsä.

Ovelaa vai mitä, ja toimii.
        Jos avioliitto ei ole vielä tuhoutunut, tai natise, niin kohta kyllä natisee, sillä periksi ne naiset eivät anna. Mitä nyt yhdestä vaimosta ja lapsista, mies unohtaa ne pian. Se on surku että on tuollaisia naisia olemassa. Mutta se on heidän itsensä valinta, miten sen miehen ottaa itselleen, jos muuten ei saa, niin otetaan se muilta, sääliä tuntematta.

• yks...
        mutta kolmas vie kirjoitti:

Joo, ei ne tunge, mutta hilaa itsensä pikkuhiljaa miehen elämään, ja siinä samassa toivovat, että vaimo näkis ja repeis! Sitten on hyvä syyttää miehen vaimoa hulluksi! Nämä naiset tekevät ns. näkymätöntä työtä, jotta voivat syyttää muita, pestä omat likapyykkinsä.

Ovelaa vai mitä, ja toimii.
        Jos avioliitto ei ole vielä tuhoutunut, tai natise, niin kohta kyllä natisee, sillä periksi ne naiset eivät anna. Mitä nyt yhdestä vaimosta ja lapsista, mies unohtaa ne pian. Se on surku että on tuollaisia naisia olemassa. Mutta se on heidän itsensä valinta, miten sen miehen ottaa itselleen, jos muuten ei saa, niin otetaan se muilta, sääliä tuntematta.

.. jonka ukko on niin tahdoton et se pystytään kotoa hakeen ja viemään..
        Ettekö jo ala tajuamaan ettei toista ihmistä voi omistaa kuten jotain tavaraa, eikä myöskään miestä ihan noin vaan haeta kotoa ja taluteta ovesta pihalle..
        Jos näin käy niin eikö oo parempi että sellaisen tahdottoman puupökkelön joku vie, koska siltä silloin puuttuu aivot ja kyky ajatella itse.

Te vaimot voitte myös katsoa sitä omaa käytöstänne oisko siinäkin myös jotain parantamisen varaa jotta se mies viihtyis kotosalla. Koska se on varma että jossain muualla se mies silloin on kuin kotona kun toinen nainen kuvioon tulee. Olisko ravintolassa iskemässä naisia sormus taskussa!!

• väliin kuin väliin
        yks... kirjoitti:

.. jonka ukko on niin tahdoton et se pystytään kotoa hakeen ja viemään..
        Ettekö jo ala tajuamaan ettei toista ihmistä voi omistaa kuten jotain tavaraa, eikä myöskään miestä ihan noin vaan haeta kotoa ja taluteta ovesta pihalle..
        Jos näin käy niin eikö oo parempi että sellaisen tahdottoman puupökkelön joku vie, koska siltä silloin puuttuu aivot ja kyky ajatella itse.

Te vaimot voitte myös katsoa sitä omaa käytöstänne oisko siinäkin myös jotain parantamisen varaa jotta se mies viihtyis kotosalla. Koska se on varma että jossain muualla se mies silloin on kuin kotona kun toinen nainen kuvioon tulee. Olisko ravintolassa iskemässä naisia sormus taskussa!!

Ei mun ukkoo kukaan vie, mää olen niin hyviä ja ihana vaimo. Mutta noi toiset!!
        Kyllä ihmisen voi omistaa! Sillon kun onmenty naimisiin, ei ole lupa toisten tunkea ja koskea!

Meistä kukaan ei varmaan oo täydellinen, paitsi mä, etteikö korjausvaraa olisi, mutta kun on heikkoja hetkiä avioliitossa, myös meillä, vaikkei uskoisi, niin kuka tahansa on valmis tekemään jotain aivan kamalaa ja päätöntä, jolla ei ole merkitystä.
        Sillon ne naiset hyökkää, kun huomaa et toi mies on surkee ja kaipaa lohdutusta.

Kyllä meillä ukko on pari kertaa kadonnu päiväks, muttei huolinnu ketään lohduttajaksi. Jos olisi, minä en olisi krjäläistä takaisin ottanu.
        Meidän riidat johtuu aina minun mustiksesta. Mies on mustasukkainen myös, tottakai musta kannattaa olla, muttei tarvisi.Mutta eiköhän aikanaan minäkin rauhoitu, mutta sanonpa vaan, että kyllä tiedän monta ihmistä,joiden väliin toinen nainen/mieskin on tullut.
        Sitä sitten itketään monta vuotta, ja se on kauheeta katseltavaa. Itse jos joutuisin itkeen miehen takia monta vuotta, olisin jo kuivunu rusina. Mutta jos mies joskus jotain tekee, en kyllä usko, niin kyllä lentää kuin heinäseiväs, ja vieläpä samana iltana. Oveen kirjoitan lapun, "pääsy petollisilta kielletty"!
        Että tuurha syyllistää vaimoja, kyllä siihen väliin pääsee, aivan takuusti.

• on kuollut

Poloiset ihmiset vain ovat niin sekaisin ja eksyksissä omassa elämässään. Media syytää taukoamatta juttuja menestyneiden ihmisten salarakkaista. Nämä ihmiset saattavat olla yhteiskuntamme kaikkein korkeimmilla paikoilla, urheiluhuippuja, ihailtuja artisteja. Ihmisiä, joita ihaillaan / kadehditaan. Ja miten julkinen sana sitten suhtautuu tähän? Ihaillen, tietenkin. Lehdissä on salarakkaiden haastatteluja, joissa he antavat elämänohjeita muille lainkaan häpeämättä tekosiaan. Tavalliselle sopulille syntyy tällaisen aivopesun kautta mielikuva, että on jonkinmoinen luuseri, jos ei petä, valehtele ja varasta taukoamatta. Sitähän kaikki yhteiskunnan tukipylväätkin tekee. Niitähän me tottelevaiset suomalaiset ollaan totuttu jäljittelemään. Aivopesua siis! Eniten tässä salarakas- ym. paskassa säälin lapsia, jotka joutuvat ihan jalkoihin, kunnes sitten aikanaan toteuttavat vanhempiensa antamia malleja omassa elämässään. Omat aivot käyttöön taas, vaikkei olekaan trendikästä.

• vielä

tänään joku julkkis parkuu lööpeissä tuskaansa, kun on tullut jätetyksi ja petetyksi, tai jopa puoliso kuollut. Enintään kahden viikon päästä julkkis kertoo, kuinka elämä hymyilee taas. On löytänyt uuden onnen. Samaa soopaa tarjoavat telkun kaikki saippuasarjat. Ihmisen herkimmät perustunteet on heitetty romukoppaan tarpeettomina. Ihmisillä kyllä on vielä tunteet, mutta ne kielletään ja painetaan keinotekoisesti jonnekin mielen pohjalle, eikä niitä kuunnella. Vanhanaikaista. Eipä ihme, että puolet porukasta syö masennuslääkkeitä.

• opastaa
        vielä kirjoitti:

tänään joku julkkis parkuu lööpeissä tuskaansa, kun on tullut jätetyksi ja petetyksi, tai jopa puoliso kuollut. Enintään kahden viikon päästä julkkis kertoo, kuinka elämä hymyilee taas. On löytänyt uuden onnen. Samaa soopaa tarjoavat telkun kaikki saippuasarjat. Ihmisen herkimmät perustunteet on heitetty romukoppaan tarpeettomina. Ihmisillä kyllä on vielä tunteet, mutta ne kielletään ja painetaan keinotekoisesti jonnekin mielen pohjalle, eikä niitä kuunnella. Vanhanaikaista. Eipä ihme, että puolet porukasta syö masennuslääkkeitä.

Joo se onkin enemmän sääntö kuin poikkeus et julkkikset tekee noita erotempauksia ja vähän hurjaan tahtiin! Sillä erolla meistä muista, vaan et ne saa siitä rahaa, mutta me muut emme! Taitaa olla Nykäs Mattikin rikas poika, kun venkoaa jatkuvasti suhteestaan lehtiin!

Onko tosiaan niin et moni ottaa oppia lehdistä, että on hienoa erota ja hienoa viedä joltain mies! Sekö on itsetunnon kohtotusta? Julmaa on!

• lehdistö muokkaa
        opastaa kirjoitti:

Joo se onkin enemmän sääntö kuin poikkeus et julkkikset tekee noita erotempauksia ja vähän hurjaan tahtiin! Sillä erolla meistä muista, vaan et ne saa siitä rahaa, mutta me muut emme! Taitaa olla Nykäs Mattikin rikas poika, kun venkoaa jatkuvasti suhteestaan lehtiin!

Onko tosiaan niin et moni ottaa oppia lehdistä, että on hienoa erota ja hienoa viedä joltain mies! Sekö on itsetunnon kohtotusta? Julmaa on!

ihmisten suhtautumista elämän ilmiöihin. Onhan se vuosisatoja ollut yksi tärkeimmistä valtiomahdeista. Voi olla, että julkkikset nettoaa erojutuillaan, mutta eniten kuitenkin tekevät rahaa nämä p-lehdet. Ja kuka taas rahoittaa senkin? Me just, me ruohonjuurikansalaiset ostamalla näitä lehtiä silmät kiiluen. Paska myy hyvin, valitettavasti.

• Nuori mies

Sellainen ihminen sietäisi saada selkäänsä julkisesti ja oikein kunnolla. Kyllä se paha saa aina useimmiten palkkansa.

• äidillisesti sinulle

Totta puhut nuori mies! kun sinä aikanasi löydät sen vaimon. Pidä huolta hänestä kuin myös lapsistasi, äläkä päästä uutta naista väliin. Muutoin vaimosi ja lapset saavat sellaisen ryöpytyksen, että pois alta. Muista myös, että kun menet naimisiin, se on elämän ikuinen liitto. kaljat voit unohtaa ja vilkuilun jo kirkon portailla!;)))))

• Nuori mies
        äidillisesti sinulle kirjoitti:

Totta puhut nuori mies! kun sinä aikanasi löydät sen vaimon. Pidä huolta hänestä kuin myös lapsistasi, äläkä päästä uutta naista väliin. Muutoin vaimosi ja lapset saavat sellaisen ryöpytyksen, että pois alta. Muista myös, että kun menet naimisiin, se on elämän ikuinen liitto. kaljat voit unohtaa ja vilkuilun jo kirkon portailla!;)))))

en mie olusia jätä. Ne kuuluvat saunaolusiksi vaimon kanssa ja ne myös ovat terveellisiä ja ehkäisevät syövän syntyä :)

• Hassua, arvaukseni mukaan 90% kirjoittajista on naisia. Enkä perusta tätä vain nimimerkkeihin tai sisältöön ... vaan siihen että todellakin suuri osa Teistä kuvittelee miesten olevan aivottomia olentoja, jonka ”naikkonen” voi viedä ”onnellisesta perheestä” kuin ulosottomies hakisi telkkarin.

VÄÄRIN. Kiusauksia tulee niin naisille kuin miehillekin, ovat sitten parisuhteensa osalta ”taivaassa” tai ”helvetissä”. Se on elämää. Ja pikku flirtti silloin tällöin piristää elämää, KUNHAN tietää rajat (ja ne rajat sovitaan puolison kanssa).

VALINTA, on kunkin meistä kädessä … lähdenkö pettämään puolisioani vai enkö. Ja jos petän, niin varmasti minulla siihen syyni (lue. en syytä petettävää puolisoa).

On tosiasioiden PAKENEMISTA ellei osaa tai halua nähdä itsessä, puolisossaan, tai koko suhteessa (voi toki olla, ettei itsessä olekaan vikaa, vaan ainoastaan siinä omassa ”rakkaassa”). Koska FAKTA on, ettei kukaan nainen (tai mies) pääse ”väliin” hyvään suhteeseen, tai edes kriisissä olevaan suhteeseen missä yritystä … ELLEI toinen osapuoli sitä TAHDO.

Onko teillä jotenkin vaikea katsoa tosiasioita silmiin ??

• kuin naiset

Kyllä miehillä oma tahto on, mutta myös tahto kokeilla uutta naista ennemmin kuin naisella miestä! Jos kyseessä on vapaa nainen riski on suurempi. Ne houkuttelee enemmän kuin taas vapaat miehet naimisissa olevaa naista.
        Eli napaat naiset ovat vaarallisempia kuin vapaat miehet. Harvemmin mies tulee ja haluaa just naimisissa olevan naisen. Nainen sitävstoin ei muuta haluakkaan kuin rikkoa ja särkeä.

• kuin naiset kirjoitti:

Kyllä miehillä oma tahto on, mutta myös tahto kokeilla uutta naista ennemmin kuin naisella miestä! Jos kyseessä on vapaa nainen riski on suurempi. Ne houkuttelee enemmän kuin taas vapaat miehet naimisissa olevaa naista.
        Eli napaat naiset ovat vaarallisempia kuin vapaat miehet. Harvemmin mies tulee ja haluaa just naimisissa olevan naisen. Nainen sitävstoin ei muuta haluakkaan kuin rikkoa ja särkeä.

No jaa'a, kyllä naisetkin aika sujuvasti uusia miehiä avioliittonsa aikanakin osaa kokeilla. Nähty on.

Kysymyshän onkin siitä, kuka päättää pettää puolisoaan ... tekee sen valinnan, ovat siihen syyt sitten mitkä tahansa (esim. mielenheikkous).

Samoin se "kolmaspyörä" tekee tahollaan valinnan, tahtooko tuohon rooliin ... ja mahdollisesti samalla pettää omaa puololisoaan. Jos hän sinkku, mielestäni "tilivelvollinen" vain itselleen.

Mielestäni on älytöntä syyttää "vapaita naisia" siitä että oma ukko päätti pettää. Yhtä älytöntä kun syyttäisin urheiluauton tehoja siitä että sain sakot ... EI, sain sakot koska päätin ajaa ylinopeutta, vaikka tehokas moottori minua siihen houkuttikin.

• vanha vaimo
        M36 kirjoitti:

No jaa'a, kyllä naisetkin aika sujuvasti uusia miehiä avioliittonsa aikanakin osaa kokeilla. Nähty on.

Kysymyshän onkin siitä, kuka päättää pettää puolisoaan ... tekee sen valinnan, ovat siihen syyt sitten mitkä tahansa (esim. mielenheikkous).

Samoin se "kolmaspyörä" tekee tahollaan valinnan, tahtooko tuohon rooliin ... ja mahdollisesti samalla pettää omaa puololisoaan. Jos hän sinkku, mielestäni "tilivelvollinen" vain itselleen.

Mielestäni on älytöntä syyttää "vapaita naisia" siitä että oma ukko päätti pettää. Yhtä älytöntä kun syyttäisin urheiluauton tehoja siitä että sain sakot ... EI, sain sakot koska päätin ajaa ylinopeutta, vaikka tehokas moottori minua siihen houkuttikin.

Hyvänen aika mies!!! Ei ihmistä ja elotonta esinettä voi verrata toisiinsa, ei ainakaan jos ihmis-suhtiesta on kyse!

Samahan se olis jos rakastuu sit vaikka puuhun!!! En voi ottaa mäntyä pihalle kun otin jo koivun!!! Ääliö!
        Molemmissa on syytä, mutta nainen se on joka on tullut siihen kärkkymään. Ja aina ne löytää sellaisen miehen joilla on heikkohetki, siihen väliin on hyvä iskeä.
        Ei muuten jätetty puoliso itkisi ja kaipaisi vuosikausia, jos he olisivat päättäneet yhdessä lähteä eri teille! Miksi se on vaikeeta käsittää?

• M36, mutta

kertoisitko, mitkä ne syyt noin yleisimmin sinun mielestäsi ovat, jotka saavat miehen valitsemaan puolison pettämisen. Olisi kiinnostavaa kuulla niitä perheellisen miehen näkökulmasta katsoen.Onko kysymyksessä vaihtelunhalu, 'hyvä tilaisuus'. kyllästyminen tms? Kysyn, koska vaikutat mieheltä, joka on näitäkin asioita pohdiskellut. Naiset pettävät myös, tiedän, mutta kerro sinä miesnäkökulma.

• Boltzi pyörii...
        M36 kirjoitti:

Voi Hellanlettas sentään ai jaa vai että urheiluauto ja ylinopeussakot. Mä taidan olla todella auttamattomasti vanhanaikainen. Ollaanpas sitä nyt niin nykyaikaisia ja löyhäperäisiä - sä varmaankaan et yhtään ihmettelis jos sä sit löytäisit ittes jonkun jätkän kaa touhuamasta - homotki kun on niin muodikkaita ja trendikkäitä nykyään. Onx todella niin että urheiluautolla ylinopeutta ajaminen je seksikokemukset ovat aivan sama juttu. Ihmissuhteeseen tarvitaan aina kaksi ihmistä, jotka yhdessä päättävät "touhuta" tai olemaan "touhuamatta" keskenään. Sä voit "koeajaa" vaikka Ferrarin ja päättää olla ostamatta sitä jos sun rahas ei siihen riitä, mutta kyllä toisen ihmisen "koeajamisen", vaikka sä olisit sinkkukin pitäisi olla jotakin muuta - tai mistä mä sitäkään tiedän - tänään kun ollaan niin liberaaleja, muodikkaita ja trendikkäitä... että.

• vastaus että..
        Boltzi pyörii... kirjoitti:

Voi Hellanlettas sentään ai jaa vai että urheiluauto ja ylinopeussakot. Mä taidan olla todella auttamattomasti vanhanaikainen. Ollaanpas sitä nyt niin nykyaikaisia ja löyhäperäisiä - sä varmaankaan et yhtään ihmettelis jos sä sit löytäisit ittes jonkun jätkän kaa touhuamasta - homotki kun on niin muodikkaita ja trendikkäitä nykyään. Onx todella niin että urheiluautolla ylinopeutta ajaminen je seksikokemukset ovat aivan sama juttu. Ihmissuhteeseen tarvitaan aina kaksi ihmistä, jotka yhdessä päättävät "touhuta" tai olemaan "touhuamatta" keskenään. Sä voit "koeajaa" vaikka Ferrarin ja päättää olla ostamatta sitä jos sun rahas ei siihen riitä, mutta kyllä toisen ihmisen "koeajamisen", vaikka sä olisit sinkkukin pitäisi olla jotakin muuta - tai mistä mä sitäkään tiedän - tänään kun ollaan niin liberaaleja, muodikkaita ja trendikkäitä... että.

nauran varmaan ens vuonnaki.

"Toisen ihmisen koeajaminen".... olen sanaton....!:))))))

• vanha vaimo kirjoitti:

Hyvänen aika mies!!! Ei ihmistä ja elotonta esinettä voi verrata toisiinsa, ei ainakaan jos ihmis-suhtiesta on kyse!

Samahan se olis jos rakastuu sit vaikka puuhun!!! En voi ottaa mäntyä pihalle kun otin jo koivun!!! Ääliö!
        Molemmissa on syytä, mutta nainen se on joka on tullut siihen kärkkymään. Ja aina ne löytää sellaisen miehen joilla on heikkohetki, siihen väliin on hyvä iskeä.
        Ei muuten jätetty puoliso itkisi ja kaipaisi vuosikausia, jos he olisivat päättäneet yhdessä lähteä eri teille! Miksi se on vaikeeta käsittää?

... vai totuusko satuttaa... Eli että se oma "rakas" mies on mennyt valitsemaan sivusuhteen, tai jopa vaihtanut vaimoa... tehnyt valinnan joka satuttaa. Kai sellaisen tunnustaminen itselleen sitten niin vaikeata, että helppo syyttää toista naista joka väkisin vei ah muuten niin uskollisen miehe... Että te naiset olette naiveja !

Mitä taas esimerkkiini tuli, niin täytyy olla ymmärryksessä vikaa ellei huomannut tarkoittaneeni valintaa ja kiusauksia, ja vastuun ottamista valinnoistaan ... enkä suinkaan ihmissuhdeproblematiikkaa. Tsiiisus

Jottei nyt jää epäselväksi, en missään nimessä puolustele miehiä (tai naisia) jotka yllättäin jättävät perheensä yrittämättä selvittää kriisiä ... mutta se valinta yksin lähtijällä, eikä syytä siitä pidä "toisen naisen" harteille kaataa ... tai no, voihan sen jos omaa oloaan helpottaa sillä.

• Boltzi pyörii... kirjoitti:

... mielestäni esimerkini koski valintojen tekemistä, ja kuinka typerää on syyttää omista valinnoistaan muita tekijöitä (vaikka kuinka houkuttelisivatkin). Ei liity mitenkään trendikkyyteen.

Ja aivan kuten totesit: "Ihmissuhteeseen tarvitaan aina kaksi ihmistä, jotka yhdessä päättävät "touhuta" tai olemaan "touhuamatta" keskenään." ... esimerkiksi kauan aviossa ollut pariskunta, toinen päättää ryhtyä touhuamaan junkun toisen kanssa, tai toivottavasti ei ryhdy.

• M36, mutta kirjoitti:

kertoisitko, mitkä ne syyt noin yleisimmin sinun mielestäsi ovat, jotka saavat miehen valitsemaan puolison pettämisen. Olisi kiinnostavaa kuulla niitä perheellisen miehen näkökulmasta katsoen.Onko kysymyksessä vaihtelunhalu, 'hyvä tilaisuus'. kyllästyminen tms? Kysyn, koska vaikutat mieheltä, joka on näitäkin asioita pohdiskellut. Naiset pettävät myös, tiedän, mutta kerro sinä miesnäkökulma.

... noh erheellinen nyt/jälleen, ja erotakin ehtinyt joitain vuosia sitten. Omakohtaista kokemusta pettävänä osapuolena olemisesta ei, petettynä olemisesta kyllä -- ja perheterapiassa asioita aikanaan selvitettiin, ja yhdessä eroon päädyimme.. pettäminen ei ollut se lopullinen syy.

En usko että tämä sukupuolisidonnainen asia, syyt varmaan paljolti samat niin pettäville naisille kuin miehillekin ... ja niitä on monia, vaarallista yleistää. Mutta se on fakta, että jokainen omasta vapaasta tahdostaan puolisoa pettää tai on pettämättä.

Luulen että usein pettäminen tai irtosuhteen hakeminen on oirehtimista siitä että omassa parisuhteessa "homma kusee". Sitten kun ei ole rohkeutta alkaa tekemään asioita ja muutoksia (tai niitä yritetään, mutta mitään ei synny), että oma suhde tulisi kuntoon ... niin joku sitten hakee helpotusta pullosta, toinen pettämisellä.

On toki "patologisia pettäjiäkin", jotka todella hakevat vain uusia kokemuksia ... luulen että silti vähemmistönä. Tosin, petetyn puolison helppo leimata vaikka miehensä tällaiseksi, tai että hänet "vampattiin" ... ellei tahdo itselleen tunnustaa, että suhde on ollut kuralla jo paljon ennen pettämistä tai jätetyksi tulemista -- ketään yksin siitä syyttäen, paitsi molempia kun asialle ei tehty aikanaan mitään...

• kiitos
        M36 kirjoitti:

... noh erheellinen nyt/jälleen, ja erotakin ehtinyt joitain vuosia sitten. Omakohtaista kokemusta pettävänä osapuolena olemisesta ei, petettynä olemisesta kyllä -- ja perheterapiassa asioita aikanaan selvitettiin, ja yhdessä eroon päädyimme.. pettäminen ei ollut se lopullinen syy.

En usko että tämä sukupuolisidonnainen asia, syyt varmaan paljolti samat niin pettäville naisille kuin miehillekin ... ja niitä on monia, vaarallista yleistää. Mutta se on fakta, että jokainen omasta vapaasta tahdostaan puolisoa pettää tai on pettämättä.

Luulen että usein pettäminen tai irtosuhteen hakeminen on oirehtimista siitä että omassa parisuhteessa "homma kusee". Sitten kun ei ole rohkeutta alkaa tekemään asioita ja muutoksia (tai niitä yritetään, mutta mitään ei synny), että oma suhde tulisi kuntoon ... niin joku sitten hakee helpotusta pullosta, toinen pettämisellä.

On toki "patologisia pettäjiäkin", jotka todella hakevat vain uusia kokemuksia ... luulen että silti vähemmistönä. Tosin, petetyn puolison helppo leimata vaikka miehensä tällaiseksi, tai että hänet "vampattiin" ... ellei tahdo itselleen tunnustaa, että suhde on ollut kuralla jo paljon ennen pettämistä tai jätetyksi tulemista -- ketään yksin siitä syyttäen, paitsi molempia kun asialle ei tehty aikanaan mitään...

ihan hyvä ja valaiseva vastaus. Monetkaan ei kai sitten uskalla katsoa näkevillä silmillään, missä mennään avioliitossa, kun pelottaa alkaa selvittelemään vaikeita ja arkojakin asioita. Helpompaa hakea laput silmillä syytä viekkaista naisista tai pukkimaisista miehistä.Inhimillisesti ymmärrettävää, mutta ei johda mihinkään tulokseen. Luulen myös, että arkielämän pyörityksessä ei vaan tunne jaksavansa. Miehistä väittäisin kyllä, että he ymmärtävät 'asioista puhumisen' liian usein syyttelynä, jopa nalkutuksena. Liekö sitten väärä tapa avata keskustelu.

• sinä olet sinä
        kiitos kirjoitti:

ihan hyvä ja valaiseva vastaus. Monetkaan ei kai sitten uskalla katsoa näkevillä silmillään, missä mennään avioliitossa, kun pelottaa alkaa selvittelemään vaikeita ja arkojakin asioita. Helpompaa hakea laput silmillä syytä viekkaista naisista tai pukkimaisista miehistä.Inhimillisesti ymmärrettävää, mutta ei johda mihinkään tulokseen. Luulen myös, että arkielämän pyörityksessä ei vaan tunne jaksavansa. Miehistä väittäisin kyllä, että he ymmärtävät 'asioista puhumisen' liian usein syyttelynä, jopa nalkutuksena. Liekö sitten väärä tapa avata keskustelu.

Ihmiset pitää toistansa itsestään selvinä asioina! He eivät tajua, että toinen on elävä olento, joka haluaa huomiota. Jos ei kotona sitä saa, mennään sinne mistä saa.
        Itse haluan olla mihelle hiton tärkeä, minua ei saa unohtaa! Se tuntuu hyvälle, kun joskus mies tulee sanoo "mitäs akka, miten päivä on menny?" Et huomioi joka päivä. Itse kai en niin paljon huomio, varmaan pitäs, kun itekin vaatii, ettei lähe luikkimaan toisten naisten kainaloon!

• peili

Oletkos ajatellut,että ihminen on eräässä tienhaarassa elämässään.Kysyisitkö itseltäsi miksi hän ei lähde sinun matkaan vaan toisen henkilön.Ei siinä parisuhteessa välttämättä kaikilla ole hyvä olla jos sinulla on.
      Tällaisissa tapauksissa teikäläiset sanovat jopa antavansa "rakkaanasa" kuolemalle mielummin kuin toiselle ihmiselle.Siinä sitä hehkuu rakkaus!!!.....(sairasta)riippuvuutta ja omistuksen halua.
      Useissa ero tapauksissa toinen osapuoli kyttää ja uhkailee vielä vuosia eron jälkeen ex-puolisioaan itsemurhilla-murhilla yms. jos tällainen henkilö kertoisi teille,että meidän väliin tuli joku kolmas.Niin uskoisitteko heti,että niin sen on täytynyt olla.
      Jokaiselle meistä oma elämä on yksi ja ainutkertainen ja se on saatava elää jokaisen itse.Tällöin meillä on parhaat mahdollisuudet ja voimavarat auttaa muita.Lentokoneessakin neuvotaan ensin laittamaan happinaamari itselle ja sitten vasta auttaa muita.
      ---jaa että silleen tulipahan kirjootettua---

• mari

ihmisiä. Kyllä pitäisi olla aivot ja tahto sanoa, mitä haluaa ja elää sen mukaan. Vaikka hyppäisi alaston akka ukkosi syliin niin siinäkin voi sanoa ei ja poistua tilanteesta.
      Tiedän yhden miehen joka teki näin, että poistui paikalta, kun häiriintynyt nainen yritti väkisin;) Miehesi tahto sanoa ei taisi olla jäähyllä..

• ketju

on varmaan äkkipäätä katsottuna miesten märkä uni. 10000 naarasta tappelee miehestä. Mutta tarkemmin ajateltuna nämä naaraat tuntuvatkin pitävän miestä aivottomana ääliönä, jota viedään kuin kuoriämpäriä sinne sun tänne panemaan kaikkea mikä liikkuu.Oliskohan tässä jotain mietittävää arvon kanssasisarille?

• Naisten aika!
        ketju kirjoitti:

on varmaan äkkipäätä katsottuna miesten märkä uni. 10000 naarasta tappelee miehestä. Mutta tarkemmin ajateltuna nämä naaraat tuntuvatkin pitävän miestä aivottomana ääliönä, jota viedään kuin kuoriämpäriä sinne sun tänne panemaan kaikkea mikä liikkuu.Oliskohan tässä jotain mietittävää arvon kanssasisarille?

nainen on viisaampi ötökkä kuin mies! Täällä näkee, että naien puolustautuu ja puolustaa itseään, perhettään ja miestään viimeiseen asti ja vieläpä sen jälkeen!

Mutta mitä tekee mies, katselee ja kuuntelee kevättä! Ei tikkua ristiin pane, puolustaakseen itseään saatikka muita. Jopa vaimo parkakin jää yksin kaulimineen.
        Nauttiiko mies siitä että muijat tappelee, vai onko ne vaan niin saamattomia, että hällä väli! uusia aina löytyy ellei löydy pidättäydytään vanhassa!

Mies tappelee miestä vstaan ja nanen naista vastaan, mutta heillä on eri asiat mistä tapella. Kohta alkaa avioliitoissa naistenvallankumous! Siitä onkin oksat pois, kun naiset jyrää miehet. No eipä niissä mitään jyrättävää ole, jos ne on noi lällyi!

• Anonyymi

Semmoinen toiminta on syntiä ! Näin nätisti mainittuna ! 😡🫥🤢🕳️🔥👺 On se hirveää kun mies pettää .

Hajoittaa kaiken palasiksi. Ja kyllä häiritsee jos mies viettää jo nyt enemmän aikaa vieraan naisen kanssa vaikka ei olla oltu Naimisissa vuottakaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      180
      2045
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      161
      1758
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1726
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1493
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      158
      1270
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      56
      1191
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      58
      1010
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      70
      939
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      27
      922
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      909
    Aihe