Lajina aika uusi, kovaan suosioon noussut, jossa yhdistyvät kova kunto ja hyvät fyysiset ominaisuudet.
Oletteko jo kokeilleet?
Itse en ole, koska epäilen ettei hapenottokyky ole enää missään hyvässä suhteessa massaan mitä lihasten tulisi liikutella.
Laji koostuu kahdeksasta kilometrin mittaisesta juoksuosuudesta ja kahdeksasta niiden välissä olevasta toiminnallisesta voimaharjoitteesta. Näihin kuuluvat esimeriksi hiihto- ja soutulaite, painokelkan veto ja työntö ja 100 metrin lisäpainoaskelkyykky.
Hurja ukko tuo Iivo Niskanen, jos tuo mitä hän tuolla aerobisella kunnolla voimataso esimerkiksi penkkipunnerruksessa on tuossa painoluokassa tuollainen, voi olla menestymisen mahdollisuudet jopa pro-sarjassa?!
"Kyllä minulla saattaa aika lailla 120 kiloa nousta".
Lähetäänkö treenaamaan?
https://www.youtube.com/watch?v=Ex6vuURfSfo&list=RDEx6vuURfSfo&index=1
AV
Loikataan trendilaji hyroxin kilpakentille
11
143
Vastaukset
- Anonyymi00001
En ole kokeillut, mutta jollain oudolla tavalla kiehtoisi kokeilla. Kunto on päässyt hieman heikkenemään terveydellisistä syistä johtuen eli tällä hetkellä minusta ei todellakaan olisi tuohon, mutta jos saisi pidettyä treeniä yllä normaalisti riittävän kauan, niin ei pitäisi olla syytä miksi tuohon ei jiku päivä pystyisi vaikken mikään parikymppinen enää olekaan.
Aletheias- Anonyymi00002
Ajasta ja sykkeestä kaikki on kiinni, tuossakin lajissa.
Massa on pahasta, voima ei ole mikään ratkaiseva tekijä.
Iivon tavoite on suorittaa koko treeni alle tunnin, Suomen vahvin mies taisi kokeilla ja sai ajan 118 minuuttia, tavoite hyväkuntoiselle on 90 minuuttia. Ei siis paha 145 kiloiselle mörssärille, mutta alle hyväkuntoisen rajapyykin.
Kyllä tuota voisi kokeilla, jos laittaisi tavoiteajan alle 2 tunnin:)
Hauskaahan olisi jonkun ystävän kanssa yhdessä kokeilla, ja hikoilla ihan kunnolla.
Muussakin mitä Petri Nygordin sanoittamissa asioissa.
AV - Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ajasta ja sykkeestä kaikki on kiinni, tuossakin lajissa.
Massa on pahasta, voima ei ole mikään ratkaiseva tekijä.
Iivon tavoite on suorittaa koko treeni alle tunnin, Suomen vahvin mies taisi kokeilla ja sai ajan 118 minuuttia, tavoite hyväkuntoiselle on 90 minuuttia. Ei siis paha 145 kiloiselle mörssärille, mutta alle hyväkuntoisen rajapyykin.
Kyllä tuota voisi kokeilla, jos laittaisi tavoiteajan alle 2 tunnin:)
Hauskaahan olisi jonkun ystävän kanssa yhdessä kokeilla, ja hikoilla ihan kunnolla.
Muussakin mitä Petri Nygordin sanoittamissa asioissa.
AVTuo laji haastaa kehoa monipuolisesti. Jonkin verran kyllä voimaakin tarvitaan esim kelkan vedossa/työnnössä ja farmarikåvelyssä. Askelkyykytkin tehdään painosäkin kanssa, mutta liiasta massasta on kyllä haittaa esim burpee-hypyissä ja juoksussa.
Iivolla on kova tavoite. Ymmäetääkseni alle tunnin aikoja vetää ihan maailman parhaat. Kahden tunnin allekin pääseminen on jo kunnioitettava saavutus, tietysti hieman iästä ja sukupuolesta riippuen. Itse taitaisin rämpiä tion läpi tällä hetkellä kolmessa tunnissa, jos siinäkään 😁 Burpeet olisi varmaan pahin osuus tällä hetkellä 🤔
Nimenomaan ystävän kanssa tuota olisi kiva treenata ja tsempata toinen toisiaan. Pitää yrittää houkutella joku kaveriksi, niin ei voisi ainakaan laistaa treeneistä 🙃
Aletheias - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tuo laji haastaa kehoa monipuolisesti. Jonkin verran kyllä voimaakin tarvitaan esim kelkan vedossa/työnnössä ja farmarikåvelyssä. Askelkyykytkin tehdään painosäkin kanssa, mutta liiasta massasta on kyllä haittaa esim burpee-hypyissä ja juoksussa.
Iivolla on kova tavoite. Ymmäetääkseni alle tunnin aikoja vetää ihan maailman parhaat. Kahden tunnin allekin pääseminen on jo kunnioitettava saavutus, tietysti hieman iästä ja sukupuolesta riippuen. Itse taitaisin rämpiä tion läpi tällä hetkellä kolmessa tunnissa, jos siinäkään 😁 Burpeet olisi varmaan pahin osuus tällä hetkellä 🤔
Nimenomaan ystävän kanssa tuota olisi kiva treenata ja tsempata toinen toisiaan. Pitää yrittää houkutella joku kaveriksi, niin ei voisi ainakaan laistaa treeneistä 🙃
AletheiasOisko tuo Petrin treenimetodi millään tavalla tätä lajia tukeva, jos oikein aktiivisesti sitä ensin harrastaisi?
AV - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Oisko tuo Petrin treenimetodi millään tavalla tätä lajia tukeva, jos oikein aktiivisesti sitä ensin harrastaisi?
AVTietenkin olisi 😁 Se jos mikä haastaa kehoa monipuolisesti ja kaupan päälle hyväilee ihmistä vielä henkisestikin 🤗
Aletheias - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Tietenkin olisi 😁 Se jos mikä haastaa kehoa monipuolisesti ja kaupan päälle hyväilee ihmistä vielä henkisestikin 🤗
AletheiasEikö olisi aika kovat treffit, hydrox, sen jälkeen saunaan ja yhteinen yö.
Tulisi jo soittaa työpaikalle siitä miten iski joku outo uusi "lihastauti" joka aiheuttaa hetkellisen työkyvyttömyyden:)
AV - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Eikö olisi aika kovat treffit, hydrox, sen jälkeen saunaan ja yhteinen yö.
Tulisi jo soittaa työpaikalle siitä miten iski joku outo uusi "lihastauti" joka aiheuttaa hetkellisen työkyvyttömyyden:)
AVOlisihan nuo melkoisen kovat treffit näin keski-ikäisen keholle, mutta uskoisin, että yhdessä valutetut hikipisarat voisivat yhdistää aivan eri tavalla kuin vaikkapa kahvilatreffit 😊
Aletheias - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Olisihan nuo melkoisen kovat treffit näin keski-ikäisen keholle, mutta uskoisin, että yhdessä valutetut hikipisarat voisivat yhdistää aivan eri tavalla kuin vaikkapa kahvilatreffit 😊
AletheiasJep, treffien kulku olisi tältä olisin "takaperoinen". Näkisi heti miten toinen olisi valmis kannustamaan, kun itse olisi jo uupunut. Sitähän se elämä, tärkeys kai kuvaa, ja kai loppujen lopuksi myös sitä on. Tuossa on se vaara että olisi jo valmis uupuneena nukkumaan saunan jälkeen selät vastakkain..tietysti hymy huulilla.
AV - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jep, treffien kulku olisi tältä olisin "takaperoinen". Näkisi heti miten toinen olisi valmis kannustamaan, kun itse olisi jo uupunut. Sitähän se elämä, tärkeys kai kuvaa, ja kai loppujen lopuksi myös sitä on. Tuossa on se vaara että olisi jo valmis uupuneena nukkumaan saunan jälkeen selät vastakkain..tietysti hymy huulilla.
AVTuollaisessa yhdessä tekemisessä selviää toaiaan paljon toisesta ihmisestä. Miten hän tukee, miten suhtautuu asioihin.. Olipa tekeminen sitten mitä tahansa.
Ei sitä nyt vielä niin keski-ikäisiä olla, että uupumisen takia ei jaksaisi muuta kuin nukkua 😅
Aletheias
Juoksu ja soutulaite ovat tuttuja. En ole kokeillut koskaan mitään painokelkkaa. Mutta juoksukin tehdään matolla? Suosin ulkoliikuntaa, jos vaan yhtään keli suosii.
- Anonyymi00003
Juoksua ei tehdä matolla, kieretään yleensä sisähallin kehää.
Aika tappava laji, hulluja nuo saksalaiset? Sieltä kai laji on Suomeen jalkautunut.
AV
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073025Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1212049
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 671379
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233