https://tieku.fi/maailmankaikkeus/uusi-laskelma-universumin-loppu-on-lahella
"Miten kaikki päättyy? Kysymys on askarruttanut astronomeja vuosikymmeniä. Tiivistyykö kaikkeus kasaan vai laajeneeko se loputtomiin? Tutkijat ovat nyt tehneet laskutoimituksia, joiden tulos näyttää siltä, että maailmankaikkeuden kuolema saattaa olla yllättävän lähellä.
Joidenkin teorioiden mukaan aine ja energia jatkavat laajenemistaan ja lopulta jäljelle jää vain kylmä pimeys, missä ei ole lainkaan valoa. Toisten teorioiden mukaan maailmankaikkeus tiivistyy ja kaikki aine törmää yhteen käänteisessä alkuräjähdyksessä.
Tutkijat ovat laskeneet, että maailmankaikkeuden laajeneminen alkaa hidastua 65 miljoonan vuoden kuluttua. Sen jälkeen galaksit muuttavat suuntaansa ja alkavat luhistua toisiaan kohti.
Ja maailmankaikkeuden loppu voi itse asiassa tapahtua paljon aikaisemmin. Toisen hätkähdyttävän teorian mukaan se voi hajota milloin tahansa ja loppu saattaa olla jo tulossa valonnopeudella meitä kohti."
Ei tapahdu mitään käänteistä alkuräjähdystä, että universumin kappaleet pysähdyksen jälkeen muuttaisivat suuuntaansa ja alkaiisvat kulkemaan taaksepäin kohti universumin alkuräjähdyspistettä.
Kun kerran ihmisenkin kuoleman jälkeistä tilasta tiedemeieht ovat sitä mieltä, että tietoisuus loppuu ja kuoleman jälkeen ei ole mitään.
Paljon suurempi se on universumin kohdalla, joka laajenee, kunnes laajeneminen pysähtyy, tähdet samuvat toinen toisensa jälkeen ja kaikki kylmenee ja jää siihen tilaan ikuisiksi ajoiksi muuttumattomana.
Ei universumi synny uudelleen, jos ei ihminenkään.
Universumin loppu
Anonyymi-ap
0
80
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad861391- 52997
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370828- 151800
- 55709
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124707- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76622
- 56604