Ei ole mitään vihreää taloutta

Anonyymi-ap

Talouskasvu vaatii edullista energiaa. Myös kylminä tuulettomina aikoina talvella kun aurinko ei paista.

Eurooppa tekee taloudellista itsemurhaa ilmastovouhotuksella. Muslimien vapaalla maahanmuutolla tuhotaan loput.

Jäljelle jää köyhä, velkaantunut euro-kalifaatti. Elämme surullisia aikoja.

79

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Mitähän ilmasto siitä hyötyy että teollisuus on siirretty Euroopasta Aasiaan ja Afrikkaan?

      Trumpia voi haukkua mm Putinin kaveraamisesta, mutta kyllä hän oman maan etua osaa ajaa. USA:ssa on työtä ja talouskasvua.

      Euroopan munattomat woke-johtajat tuhoavat koko maanosan.

      • Anonyymi00004

        -

        - Ainoa "" vihreä "" -mikä näkyy - on -MYRKYN-Vihreä puolue - !

        _________ - mikä on HUUME-Hörhöjen ja VÄHÄ-Älyisten holhokkien -puolue .

        -


      • Anonyymi00005

        Euroopassa voimme köyhäillä ja viherpiipertää


      • Anonyymi00006

        Ehkei nyt kuitenkaan Afrikkaan.,, sieltä ei tule muuta kun tauteja. Amerikkaan.

        Pahuksen ennakoiva tekstinsyöttö 😂


      • Anonyymi00009

        "Mitähän ilmasto siitä hyötyy että teollisuus on siirretty Euroopasta Aasiaan...

        Mahtaako enää edes siirtyä. Kiinalla on maailman kunnianhimoisin iömastopolitiikka ja se satsaa uusiutuvaan energiaan ja hiilinieluihin enenmmän kuin muu maailma yhteensä.

        Ja Trump ressukka luulee, että ilmastofysiikka on käskytyskysymys. Jopa Suomesta löytyy sellaisia idiootteja, jotka taputtavat Trumpille käsiään.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        "Mitähän ilmasto siitä hyötyy että teollisuus on siirretty Euroopasta Aasiaan...

        Mahtaako enää edes siirtyä. Kiinalla on maailman kunnianhimoisin iömastopolitiikka ja se satsaa uusiutuvaan energiaan ja hiilinieluihin enenmmän kuin muu maailma yhteensä.

        Ja Trump ressukka luulee, että ilmastofysiikka on käskytyskysymys. Jopa Suomesta löytyy sellaisia idiootteja, jotka taputtavat Trumpille käsiään.

        Vihreä siirtymä on lainattu maon punaisesta kirjasta.

        Kun vassari ei voi enää julkisesti tykätä venäjästä, niin on siirrytty kiinaan

        Temu on siis ekologisin ostopaikka


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Vihreä siirtymä on lainattu maon punaisesta kirjasta.

        Kun vassari ei voi enää julkisesti tykätä venäjästä, niin on siirrytty kiinaan

        Temu on siis ekologisin ostopaikka

        Kokoomuslaiset ovat edistäneet vihreää siirtymää itse asiassa tällä vaalikaudella eniten.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        "Mitähän ilmasto siitä hyötyy että teollisuus on siirretty Euroopasta Aasiaan...

        Mahtaako enää edes siirtyä. Kiinalla on maailman kunnianhimoisin iömastopolitiikka ja se satsaa uusiutuvaan energiaan ja hiilinieluihin enenmmän kuin muu maailma yhteensä.

        Ja Trump ressukka luulee, että ilmastofysiikka on käskytyskysymys. Jopa Suomesta löytyy sellaisia idiootteja, jotka taputtavat Trumpille käsiään.

        ”Kiinalla on maailman kunnianhimoisin ilmastopolitiikka”

        Ilmeisesti raivokas uusien hiilivoimaloiden rakentaminen on ”kunnianhimoista ilmastopolitiikkaa” 👍🤦‍♂️


    • Anonyymi00002

      Seuraavana vuorossa SDP-johtoinen hallitus ensi vuonna:

      Lisää EU paketteja joissa Suomi maksaja! Lisää veroja! Lisää ilmastotoimia”! Lisää muslimien kotouttelua demarien äänestäjiksi! Sukupuolineutraaleja liikennemerkkejä!! Miesnaisia ja muuta transuiluja! Ensimmäinen muslimi-nais-trans-ministeri! Ihanaa!

      • Anonyymi00003

        Lisää ulkomaanvelkaa, joiden korot on jo nyt
        6 miljardia euroa vuodessa


    • Anonyymi00007

      Uskomatonta että jopa kokoomus on lähtenyt mukaan net zero -hörhöilyyn.

      Vain Persut vastustavat.

      Terveisin entinen Kokoomuksen äänestäjä

      • Anonyymi00008

        "Uskomatonta että jopa kokoomus on lähtenyt mukaan net zero -hörhöilyyn.
        Vain Persut vastustavat.
        Terveisin entinen Kokoomuksen äänestäjä"

        Uskomatonta, miten kokoomus pakitti monessa persujen linjoille, vaikka väitti sitoutuneensa ilmastopolitiikkaan. Sen lisäksi heikko-osaisten kurjistamispolitiikka, mitä persut harjoittivat, meni kokoomuksellakin läpi.

        Terveisin entinen kokoomuksen äänestäjä.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        "Uskomatonta että jopa kokoomus on lähtenyt mukaan net zero -hörhöilyyn.
        Vain Persut vastustavat.
        Terveisin entinen Kokoomuksen äänestäjä"

        Uskomatonta, miten kokoomus pakitti monessa persujen linjoille, vaikka väitti sitoutuneensa ilmastopolitiikkaan. Sen lisäksi heikko-osaisten kurjistamispolitiikka, mitä persut harjoittivat, meni kokoomuksellakin läpi.

        Terveisin entinen kokoomuksen äänestäjä.

        Kyllä net zero on kaikista tehokkainta kurjistamispolitiikkaa.


      • Anonyymi00013

        Taidankin jatkossa äänestää kokoomusta, koska puolueella on vihreät arvot.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Kyllä net zero on kaikista tehokkainta kurjistamispolitiikkaa.

        "Kyllä net zero on kaikista tehokkainta kurjistamispolitiikkaa."

        Kun vielä selittäisit,mitä sellaisella politiikalla tarkoitetaan.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        "Kyllä net zero on kaikista tehokkainta kurjistamispolitiikkaa."

        Kun vielä selittäisit,mitä sellaisella politiikalla tarkoitetaan.

        Sitä että järjettömillä päästövähennystavoitteilla tuhotaan talous.

        Ei voi olla talouskasvua tai mitään toivetta velkaantumisen pysäyttämisestä ilman edullista energiaa. Lisäksi lähes kaikki teollinen tuotanto ja kuljetukset lepäävät edullisten polttoaineiden varassa. Kun tämä tuhotaan mistään ei saada menestyviä yrityksiä tuhottujen tilalle. Todellisuudessa ei ole mitään ”vihreää taloutta” ! Kaikki nuo tuulivoimalat, hiilimittaus huuhaafirmat ja muu höpö höpö toimii todellisuudessa avustusten varassa tai EU:n pakottamana verovaroin. Mitään todellista taloudellista lisäarvoa nuo eivät tuota.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Sitä että järjettömillä päästövähennystavoitteilla tuhotaan talous.

        Ei voi olla talouskasvua tai mitään toivetta velkaantumisen pysäyttämisestä ilman edullista energiaa. Lisäksi lähes kaikki teollinen tuotanto ja kuljetukset lepäävät edullisten polttoaineiden varassa. Kun tämä tuhotaan mistään ei saada menestyviä yrityksiä tuhottujen tilalle. Todellisuudessa ei ole mitään ”vihreää taloutta” ! Kaikki nuo tuulivoimalat, hiilimittaus huuhaafirmat ja muu höpö höpö toimii todellisuudessa avustusten varassa tai EU:n pakottamana verovaroin. Mitään todellista taloudellista lisäarvoa nuo eivät tuota.

        "Sitä että järjettömillä päästövähennystavoitteilla tuhotaan talous."

        Eihän sellaista politiikkaa missään harjoiteta. Nykyään talous tuhottaisiin, jos ei siirryttäisi uusiutuviin.

        "Ei voi olla talouskasvua tai mitään toivetta velkaantumisen pysäyttämisestä ilman edullista energiaa. "

        Suomessa on ollut Euroopan edullisin tai lähes edullisin 95 %:sti fossiiliton sähkö. Se on jo tuonut Suomeen miljardi-investoinnit.

        "Kaikki nuo tuulivoimalat, hiilimittaus huuhaafirmat ja muu höpö höpö toimii todellisuudessa avustusten varassa tai EU:n pakottamana verovaroin. "

        Minulla on ilmastorahasto. Sen vuosituotto on ollut yli 40 % ja kokonaistuotto 89 %. Vähähiilisen maailman rahastokin on tuottanut lähes 40 %. Ei ne tuotot tyhjästä tule.

        Olet tyypillinen pölhöpersu, jolle populismi on uponnut. Suomen tulevaisuus on teknisessä kehityksessä, ei fossiilisessa tuontienergiassa. Vai montako öljylähdettä ja kivihiilikaivosta Suomessa taas olikaan.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        "Sitä että järjettömillä päästövähennystavoitteilla tuhotaan talous."

        Eihän sellaista politiikkaa missään harjoiteta. Nykyään talous tuhottaisiin, jos ei siirryttäisi uusiutuviin.

        "Ei voi olla talouskasvua tai mitään toivetta velkaantumisen pysäyttämisestä ilman edullista energiaa. "

        Suomessa on ollut Euroopan edullisin tai lähes edullisin 95 %:sti fossiiliton sähkö. Se on jo tuonut Suomeen miljardi-investoinnit.

        "Kaikki nuo tuulivoimalat, hiilimittaus huuhaafirmat ja muu höpö höpö toimii todellisuudessa avustusten varassa tai EU:n pakottamana verovaroin. "

        Minulla on ilmastorahasto. Sen vuosituotto on ollut yli 40 % ja kokonaistuotto 89 %. Vähähiilisen maailman rahastokin on tuottanut lähes 40 %. Ei ne tuotot tyhjästä tule.

        Olet tyypillinen pölhöpersu, jolle populismi on uponnut. Suomen tulevaisuus on teknisessä kehityksessä, ei fossiilisessa tuontienergiassa. Vai montako öljylähdettä ja kivihiilikaivosta Suomessa taas olikaan.

        Monta kevyttä heittoa ilman mitään perusteluja, persulällättelyä ja nimittelyä. Ihan normi äärivassari meininkiä. Olen muuten ennen äänestänyt kokoomusta. Mutta taidan todellakin ensi vuoden vaaleissa kääntyä persujen leiriin. Sen verran paljon alkaa net zero kokoomus haista demareilta.

        Et pysty nimeämään yhtään vihreää teollisuuden alaa joka tuottaisi osakkeenomistajille lisäarvoa ja toimisi ilman tukia. Vetoat siihen on joku nimeämätön mysteerirahasto jossain on tuottanut menneisyydessä perusteeksi vihreän talouden tuotosta 😂😂 Oletko tutkinut mistä rahaston arvonnousu todellisuudesss tulee? Ettei vaan olisi veronmaksajien rahoista ja yritystuista? Vai ihan perinteisen teollisuuden firmoista jotka on viherpesty mukavihreiksi. Jos annat nimen ja symbolin voin tutkia asian itse.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        "Sitä että järjettömillä päästövähennystavoitteilla tuhotaan talous."

        Eihän sellaista politiikkaa missään harjoiteta. Nykyään talous tuhottaisiin, jos ei siirryttäisi uusiutuviin.

        "Ei voi olla talouskasvua tai mitään toivetta velkaantumisen pysäyttämisestä ilman edullista energiaa. "

        Suomessa on ollut Euroopan edullisin tai lähes edullisin 95 %:sti fossiiliton sähkö. Se on jo tuonut Suomeen miljardi-investoinnit.

        "Kaikki nuo tuulivoimalat, hiilimittaus huuhaafirmat ja muu höpö höpö toimii todellisuudessa avustusten varassa tai EU:n pakottamana verovaroin. "

        Minulla on ilmastorahasto. Sen vuosituotto on ollut yli 40 % ja kokonaistuotto 89 %. Vähähiilisen maailman rahastokin on tuottanut lähes 40 %. Ei ne tuotot tyhjästä tule.

        Olet tyypillinen pölhöpersu, jolle populismi on uponnut. Suomen tulevaisuus on teknisessä kehityksessä, ei fossiilisessa tuontienergiassa. Vai montako öljylähdettä ja kivihiilikaivosta Suomessa taas olikaan.

        "Minulla on ilmastorahasto. Sen vuosituotto on ollut yli 40 % ja kokonaistuotto 89 %. Vähähiilisen maailman rahastokin on tuottanut lähes 40 %. Ei ne tuotot tyhjästä tule."

        Nuo ilmastorahastot ovat huijausta ja pelkkä jättimäinen kupla. Luultavasti jo vuoden tai parin sisällä nuo rahastot romahtavat ja kaikki nuo tuotot katoavat hetkessä.

        Toki tekoälykupla on vielä noitakin suurempi. Tekoäly on lähinnä kaikkien aikojen suurin huijaus.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        "Minulla on ilmastorahasto. Sen vuosituotto on ollut yli 40 % ja kokonaistuotto 89 %. Vähähiilisen maailman rahastokin on tuottanut lähes 40 %. Ei ne tuotot tyhjästä tule."

        Nuo ilmastorahastot ovat huijausta ja pelkkä jättimäinen kupla. Luultavasti jo vuoden tai parin sisällä nuo rahastot romahtavat ja kaikki nuo tuotot katoavat hetkessä.

        Toki tekoälykupla on vielä noitakin suurempi. Tekoäly on lähinnä kaikkien aikojen suurin huijaus.

        "Tekoäly on lähinnä kaikkien aikojen suurin huijaus"

        Lasken virtuaalivaluutat suuremmaksi.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        "Tekoäly on lähinnä kaikkien aikojen suurin huijaus"

        Lasken virtuaalivaluutat suuremmaksi.

        Reaalitalouden kannalta virtuaalivaluutoilla ei ole väliä. Tekoälykupla voi romahduttaa koko talouden, mutta virtuaalivaluuttojen romahdus ei talouteen pahemmin vaikuta.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        "Minulla on ilmastorahasto. Sen vuosituotto on ollut yli 40 % ja kokonaistuotto 89 %. Vähähiilisen maailman rahastokin on tuottanut lähes 40 %. Ei ne tuotot tyhjästä tule."

        Nuo ilmastorahastot ovat huijausta ja pelkkä jättimäinen kupla. Luultavasti jo vuoden tai parin sisällä nuo rahastot romahtavat ja kaikki nuo tuotot katoavat hetkessä.

        Toki tekoälykupla on vielä noitakin suurempi. Tekoäly on lähinnä kaikkien aikojen suurin huijaus.

        Ilmastorahastot ovat kupla. Samaa mieltä.

        Tekoäly ei ole kupla. Tekee jo nyt asioita joihin ihmiset eivät pysty.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Ilmastorahastot ovat kupla. Samaa mieltä.

        Tekoäly ei ole kupla. Tekee jo nyt asioita joihin ihmiset eivät pysty.

        Tekoäly on taloudellisesti ajatellen valtavan suuri kupla. Kukaan ei tee tällä hetkellä euroakaan voittoa tekoälyllä. Esimerkiksi OpenAI (ChatGPT:n tekijä) tekee miljardeja tappiota joka ainoa kuukausi ja on luultavasti konkurssissa parin seuraavan vuoden aikana.

        Ja tekoäly on normaalien ihmisten aivot mädättävää paskaa. En näe siitä mitään hyötyä. En ikinä maksaisi senttiäkään tekoälystä.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Tekoäly on taloudellisesti ajatellen valtavan suuri kupla. Kukaan ei tee tällä hetkellä euroakaan voittoa tekoälyllä. Esimerkiksi OpenAI (ChatGPT:n tekijä) tekee miljardeja tappiota joka ainoa kuukausi ja on luultavasti konkurssissa parin seuraavan vuoden aikana.

        Ja tekoäly on normaalien ihmisten aivot mädättävää paskaa. En näe siitä mitään hyötyä. En ikinä maksaisi senttiäkään tekoälystä.

        “ tekoäly on normaalien ihmisten aivot mädättävää paskaa”

        Totta. Mutta haluamme tai emme, tulee muuttamaan monta asiaa.

        Itse ajattelen kuplalla asiaa, jossa jostain tyhjänpäiväisyydesta jolla ei ole mitään reaalitalouden vaikutusta hypetetään iso juttu jotta hinta saadaan ylös. Kuten ilmastorahasto.

        Tekoälyllä on iso reaalitalouden vaikutus. Mutta joo tekee paljon negatiivisia juttuja myös.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        “ tekoäly on normaalien ihmisten aivot mädättävää paskaa”

        Totta. Mutta haluamme tai emme, tulee muuttamaan monta asiaa.

        Itse ajattelen kuplalla asiaa, jossa jostain tyhjänpäiväisyydesta jolla ei ole mitään reaalitalouden vaikutusta hypetetään iso juttu jotta hinta saadaan ylös. Kuten ilmastorahasto.

        Tekoälyllä on iso reaalitalouden vaikutus. Mutta joo tekee paljon negatiivisia juttuja myös.

        Pörssi ei toimi tuolla logiikalla. Olihan vuosituhannen vaihteessa pörssissä internet-kupla, joka romahdutti osakkeiden kurssit. Vaikka internet ei mikään huijaus ollutkaan ja kaikki sitä nykyään käyttävätkin niin silti tuolloin oli alalla valtava kupla.

        Edelleenkin tekoäly tekee valtavia tappioita eikä ole mitään tietoa koska niistä mitään voittoa saataisiin. Lähinnä RAM-muistia, näytönohjaimia ja SSD-levyjä valmistavat tekevät voittoa myymällä rautaa datakeskuksiin, mutta itse tekoäly ei tee yhtään voittoa eikä tule tekemäänkään voittoa vielä todella pitkään aikaan.

        Lisäksi tekoälyn käytännön hyötyjä liioitellaan todella paljon. Esimerkiksi joidenkin tutkimusten mukaan tekoäly pikemminkin hidastaa koodaamista, koska tekoäly tekee valtavasti virheitä ja koska ihminen ei itse ole kirjoittanut koodia niin virheitä on vaikea löytää.

        Tekoälyä tekevät yritykset ovat ihan selvästi kuplassa eikä sitä pysty oikein kukaan kiistämään. Ja mainitsemani ChatGPT tekee enemmän tappiota kuin siitä tulee liikevaihtoa, vaikka se on maailman eniten käytetty tekoäly.

        Enkä edelleen löydä mitään järkevää käyttöä tekoälylle normaalissa arkipäivässä.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Sitä että järjettömillä päästövähennystavoitteilla tuhotaan talous.

        Ei voi olla talouskasvua tai mitään toivetta velkaantumisen pysäyttämisestä ilman edullista energiaa. Lisäksi lähes kaikki teollinen tuotanto ja kuljetukset lepäävät edullisten polttoaineiden varassa. Kun tämä tuhotaan mistään ei saada menestyviä yrityksiä tuhottujen tilalle. Todellisuudessa ei ole mitään ”vihreää taloutta” ! Kaikki nuo tuulivoimalat, hiilimittaus huuhaafirmat ja muu höpö höpö toimii todellisuudessa avustusten varassa tai EU:n pakottamana verovaroin. Mitään todellista taloudellista lisäarvoa nuo eivät tuota.

        Todennäköisesti juuri noin, nyt "vihreästä taloudesta" puhuttaessa unohtuu se hyöty-haitta, sen tasapaino jää hämäräksi.

        Edelleenkin tarve on löytää "vihreitä arvoja" sisältäviä tuotteita ja ratkaisuja.
        Mutta miten aidosti ekologiaa ne edustavat, sähkön tuotannossa vaikka tuulivoiman rakenteet ja vastaavat, ne kaikki ovat materiaa sekä omaavat rajallisen elinkaaren.
        Mikä onkaan haittojen osuus % / tuotettu kwh koko käytön aikaisen elinkaaren ajalta ?

        Tämä on kiinnostava ekoarvo joka liittyy kaikkeen hyödyntämiseen... erityisesti kaiken korkean teknologioiden alueella, akut yms. vastaavat.


    • Anonyymi00015

      Kaikki poliitikkojen odotukset perustuvat pelkkiin toiveisiin että joskus tulisi talouskasvua, ei todellakaan mihinkään tietoon .

      • Anonyymi00018

        Sinulla kun on sitä tietoa niin kerropa milloin tulee taluskasvua?


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Sinulla kun on sitä tietoa niin kerropa milloin tulee taluskasvua?

        NYT ALKOI

        "Alustavissa vuoden ensimmäisen vuosineljänneksen luvuissa Suomen talouskasvuun ilmestyi piikki, kun kausitasoitettu bruttokansantuote kasvoi ennakkoluvun mukaan 0,9 prosenttia edellisestä vuosineljänneksestä.

        ”Olen suorastaan onnellinen”, kuvasi Purra uutisia piristyvistä talouskasvuluvuista "

        Aamulehti


    • Anonyymi00021

      Suomessa sähkön hinta on Euroopan edullisimpia, mutta eipä se vaan ole näkynyt talouskasvuna.

      • Anonyymi00023

        Ei tuulimyllyjen sattumaenergiaan voi luottaa


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Ei tuulimyllyjen sattumaenergiaan voi luottaa

        Itse asiassa, yli 80% tuulimyllyjen tuottamasta energiasta on ennustettavissa. Ydinvoimaa on sitäpaitsi helppo säätää tuottamaan loput tarvittavasta energiasta.
        Aurinkoenergian kohdalla ennustettavuus on vieläkin korkeampi, koska järjestelmä on periodinen.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Itse asiassa, yli 80% tuulimyllyjen tuottamasta energiasta on ennustettavissa. Ydinvoimaa on sitäpaitsi helppo säätää tuottamaan loput tarvittavasta energiasta.
        Aurinkoenergian kohdalla ennustettavuus on vieläkin korkeampi, koska järjestelmä on periodinen.

        Jos ei tuule, niin ei tuule; ja silloin ei sähköenergiaa synny esim. talvipakkasilla


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Itse asiassa, yli 80% tuulimyllyjen tuottamasta energiasta on ennustettavissa. Ydinvoimaa on sitäpaitsi helppo säätää tuottamaan loput tarvittavasta energiasta.
        Aurinkoenergian kohdalla ennustettavuus on vieläkin korkeampi, koska järjestelmä on periodinen.

        ”Aurinkoenergia on periodinen”

        Voi pyhä yksinkertaisuus. Mites sitten kun ei paista 🤔😂 Ja sillon kun kesällä paistaa ei kukaan tarvitse lisäsähköä muutenkaan kun tuotetaan liikaa muutenkin.

        Sattumasähkö mikä sattumasähkö.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Ei tuulimyllyjen sattumaenergiaan voi luottaa

        Ja siksikö Suomessa ei ole ollut talouskasvua?


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Jos ei tuule, niin ei tuule; ja silloin ei sähköenergiaa synny esim. talvipakkasilla

        Tammikuun kuutamoilla aurinkosähköä ei suuria kehity, vaikka tarve olisikin korkea


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Ja siksikö Suomessa ei ole ollut talouskasvua?

        Varmasti yksi syy. Muita syitä tappavan korkea verotus, miljardeja maksava muslimimamujen kotouttelu, rahan lapioiminen ties mihin huuhaa järjestöille ja EU miljardipaketteihin.

        Ja kyllä. Myös passivoiva sosiaaliturva.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Varmasti yksi syy. Muita syitä tappavan korkea verotus, miljardeja maksava muslimimamujen kotouttelu, rahan lapioiminen ties mihin huuhaa järjestöille ja EU miljardipaketteihin.

        Ja kyllä. Myös passivoiva sosiaaliturva.

        Ja ikävä kyllä myös Euro. Omalla valuutalla valtionvelkaa olisi paljon vähemmän.


    • Anonyymi00025

      Tein aikanaan sijoituksen metsäpalstaan ja saan sieltä nyt kaiken tarvitsemani polttopuun - sijoitus oli mielestäni hyvä, koska säästän öljylämmittämiseen verrattuna helpostikin 4000€/vuosi.

      • Anonyymi00033

        Entä jos olisit sijoittanut ne rahat esim. Fortumin osakkeisiin, nyt saisit vielä kaupan päälle raha- avustusta vaihtaessasi öljylämmityksen toiseen lämmitysmuotoon.


    • Anonyymi00026

      Puutuit jo tulevaan ongelmaan.

      EU elää pelkästään keskuspankin holtittoman rahanjaon varassa, jopa lainojen korot maksetaan uusilla lainoilla, inflaatio näytetään fiskaalisesti maltillisena, mutta jokainen näkee ostoksissaan epäsuhteen.

      Onhan se kivaa, että rahaa on yllin kyllin kaikkeen kivaan, mutta mihin se johtaa, kertoo historia '20- luvun upeasta elämästä', kun kaikki olivat miljardöörejä.

      • Anonyymi00034

        Mitäköhän yrität kertoa, on muuten aika sekava tuo kommenttisi?
        Saitko paljon eli holtittomasti rahaa keskuspankilta, kaikki eivät saaneet ja siksi Euroopassakin on plajon vähävaraisuutta ja suoranaista köyhyyttäkin, miljardöörejä ei montaa ole.


    • Anonyymi00035

      Energian verottminen tekee siitä kallista. Uusiutuvat eivät kestä moista verotusta. Mistä puuttuvat verotuotot otetaan.

      • Anonyymi00036

        Raakaöljynä energia maksaa 0.60 e/litra. Bensa maksaa pumpulla 2.50 e/litra. Jalostuksen ja verotuksen seurauksena energiahinta on noussut yli 300 %.


      • Anonyymi00037

        Verotuksella ja erilaisilla raippamaksuilla uusiutuvat saadaan kilpailukykyisiksi fossiilienergian kanssa. Jos fossiilisen käyttö loppuu, niin keneltä ja millä verukkeella verot sitten kerätään.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Verotuksella ja erilaisilla raippamaksuilla uusiutuvat saadaan kilpailukykyisiksi fossiilienergian kanssa. Jos fossiilisen käyttö loppuu, niin keneltä ja millä verukkeella verot sitten kerätään.

        Ei mistään saa noita menetettyjä verotuloja. Tuonkin takia ”vihreä siirtymä” ei tule onnistumaan ilman taloudellista romahdusta.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Ei mistään saa noita menetettyjä verotuloja. Tuonkin takia ”vihreä siirtymä” ei tule onnistumaan ilman taloudellista romahdusta.

        Esim. tuuli- ja aurinkovoima tuottaa yllättävän suuren osan Suomen vuotuisesta sähköntarpeesta vaikka siinä se vaihtelevuus onkin haittapuolena. Ainakin toistaiseksi sähkö on myös ollut tuulivoiman hyvän tuoton aikana edullista eli kuluttajaystävällistä.
        Mitä muihin Suomessa käyettyihin energian hintoihin tulee, maakaasun hinta pompsahti puoli- ilmaisen 1985 alkaneen Venäjän tuonnin loppuessa 2,5- 3,5- kertaiseksi, se tekee kilpailevista biopolttoaineista paljon kilpailukykyisempiä.
        Vihreä siirtymä, niin typerä kuin nimitys onkin, etenee mm. sähköautoilun osalta ihan hyvin ja kun niitä sähköautoja on riittävästi, valtio laittaa niillekin mukavasti lisää maksuja ja saa tuloja. Vielä nykyisellä sähköautomäärällä ei tuollaista voi tehdä ja siten pelotella ihmisiä välttelemään sähköautoja, tehdään kuten tehtiin dieselautojen tapauksessa, odoteltiin kunnes ne tarpeksi yleistyvät ja poks, ei kun veroja ja maksuja ja polttoaineen hintaa ylös ja silleen.


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Esim. tuuli- ja aurinkovoima tuottaa yllättävän suuren osan Suomen vuotuisesta sähköntarpeesta vaikka siinä se vaihtelevuus onkin haittapuolena. Ainakin toistaiseksi sähkö on myös ollut tuulivoiman hyvän tuoton aikana edullista eli kuluttajaystävällistä.
        Mitä muihin Suomessa käyettyihin energian hintoihin tulee, maakaasun hinta pompsahti puoli- ilmaisen 1985 alkaneen Venäjän tuonnin loppuessa 2,5- 3,5- kertaiseksi, se tekee kilpailevista biopolttoaineista paljon kilpailukykyisempiä.
        Vihreä siirtymä, niin typerä kuin nimitys onkin, etenee mm. sähköautoilun osalta ihan hyvin ja kun niitä sähköautoja on riittävästi, valtio laittaa niillekin mukavasti lisää maksuja ja saa tuloja. Vielä nykyisellä sähköautomäärällä ei tuollaista voi tehdä ja siten pelotella ihmisiä välttelemään sähköautoja, tehdään kuten tehtiin dieselautojen tapauksessa, odoteltiin kunnes ne tarpeksi yleistyvät ja poks, ei kun veroja ja maksuja ja polttoaineen hintaa ylös ja silleen.

        Tuulivoima on suurelta osin veronmaksajien varojen varassa pyörivää huuhaata. Kun tuet loppuu loppuu noiden kirskuvien linnuntappajatornien toiminta. Tästä on esimerkkejä ympäri maailmaa.

        Eivätkä nuo edes tuota sähköä silloin kun sitä eniten tarvitaan. Sama ongelma koskee aurinkovoimaa.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Tuulivoima on suurelta osin veronmaksajien varojen varassa pyörivää huuhaata. Kun tuet loppuu loppuu noiden kirskuvien linnuntappajatornien toiminta. Tästä on esimerkkejä ympäri maailmaa.

        Eivätkä nuo edes tuota sähköä silloin kun sitä eniten tarvitaan. Sama ongelma koskee aurinkovoimaa.

        Kerrotko tarkemmin niistä esimerkeistä ympäri maailmaa, Suomessakaan ei enää valtio ole aikoihin maksanut tukiaisia uusille tuulivoimaloille. Mutta jos ne lopettavat, sitten ne lopettavat ja entä sitten, Suomi ei ole sähköntuotannossaan likikään omavarainen kun eletään pitkää talvipakkaskautta jolloin tuulee yleensä heikosti, aurinko ei näy tuskin ollenkaan jne. Toistaiseksi ko. tilanteista on selvitty nippa nappa jopa yli 3000 MW suuruisen länsirajat ylittävän tuonnin ansiota mutta se ei ole omavaraisuutta. On aivan totta että meillä tulisi olla käyttöönottovalmiudessa em. tilanteissa hyvinkin yli 3000 MW edestä ydin- kivihiili- tms. polttoaineella tapahtuvaa sähköntuotantoa mutta viimeiset 10- 20 vuotta ko. voimaloita on vain purettu ( Inkoo 1000 MW, Helsinki yht. noin 600 MW, Pori 450 MW, Kotka 150 MW jne. jne. ).
        Arvaa miksi em. uusia vakaan tuotannon voimalopita ei kukaan tai mikään taho enää halua rakentaa: Ne eivät ole kannattavia, ei kannata rakentaa voimalaa jonka vuotuinen käyttöaika olisi kaksi viikkoa tai ehkä viisi viikkoa, se ei ikinä tuottaisi hankintahintaansa saati voittoa. Ja myönnän, tämä tilanne on myös osittain tuulivoiman syytä, en ole pelkästään tuulivoiman ihailija. Mutta mikä neuvoksi, ei niitä voimaloita rakenna kukaan muu kuin enintään valtio j kuka maksaa silloin ja paljon maksaakin? Aivan oikein jälleen, veronmaksajat maksavat. Tosin näyttää siltä että esim. poliitikot haluavat meille vain lisää sähkönkuluttajia (datakeskukset) mutta eivät voimaloita.
        Hirvittää ajatella esim. kuluneiden tammi- ja helmikuun kaltaisia talvikuukausia jolloin syystä tai toisesta tuonti länsirajan takaa ei pelitä...
        Siis veronmaksajat maksavat aina ja joka tapuksessa, joko suoraan sähkön päättömän korkeassa hinnassa tai maksamalla uusien voimaloiden rakentamisen. Ja kun sähkön hinta on päätttömän korkea, myös sähköverot ovat suuret eli AINA veronmaksaja maksaa, oli se tuulivoimaa tai hankaussähkövoimaa....


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Kerrotko tarkemmin niistä esimerkeistä ympäri maailmaa, Suomessakaan ei enää valtio ole aikoihin maksanut tukiaisia uusille tuulivoimaloille. Mutta jos ne lopettavat, sitten ne lopettavat ja entä sitten, Suomi ei ole sähköntuotannossaan likikään omavarainen kun eletään pitkää talvipakkaskautta jolloin tuulee yleensä heikosti, aurinko ei näy tuskin ollenkaan jne. Toistaiseksi ko. tilanteista on selvitty nippa nappa jopa yli 3000 MW suuruisen länsirajat ylittävän tuonnin ansiota mutta se ei ole omavaraisuutta. On aivan totta että meillä tulisi olla käyttöönottovalmiudessa em. tilanteissa hyvinkin yli 3000 MW edestä ydin- kivihiili- tms. polttoaineella tapahtuvaa sähköntuotantoa mutta viimeiset 10- 20 vuotta ko. voimaloita on vain purettu ( Inkoo 1000 MW, Helsinki yht. noin 600 MW, Pori 450 MW, Kotka 150 MW jne. jne. ).
        Arvaa miksi em. uusia vakaan tuotannon voimalopita ei kukaan tai mikään taho enää halua rakentaa: Ne eivät ole kannattavia, ei kannata rakentaa voimalaa jonka vuotuinen käyttöaika olisi kaksi viikkoa tai ehkä viisi viikkoa, se ei ikinä tuottaisi hankintahintaansa saati voittoa. Ja myönnän, tämä tilanne on myös osittain tuulivoiman syytä, en ole pelkästään tuulivoiman ihailija. Mutta mikä neuvoksi, ei niitä voimaloita rakenna kukaan muu kuin enintään valtio j kuka maksaa silloin ja paljon maksaakin? Aivan oikein jälleen, veronmaksajat maksavat. Tosin näyttää siltä että esim. poliitikot haluavat meille vain lisää sähkönkuluttajia (datakeskukset) mutta eivät voimaloita.
        Hirvittää ajatella esim. kuluneiden tammi- ja helmikuun kaltaisia talvikuukausia jolloin syystä tai toisesta tuonti länsirajan takaa ei pelitä...
        Siis veronmaksajat maksavat aina ja joka tapuksessa, joko suoraan sähkön päättömän korkeassa hinnassa tai maksamalla uusien voimaloiden rakentamisen. Ja kun sähkön hinta on päätttömän korkea, myös sähköverot ovat suuret eli AINA veronmaksaja maksaa, oli se tuulivoimaa tai hankaussähkövoimaa....

        Joo ei maksa uusille voimaloille, mutta vanhoille sitäkin enemmän, edelleen kymmeniä miljoonia euroja vuodessa. Nopealla googlaamisella kokonaiskustannus veronmaksajille 1,6 miljardia.

        Totaalisen pähkähullua touhua. Hiilivoimalat takaisin ja heti!


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Joo ei maksa uusille voimaloille, mutta vanhoille sitäkin enemmän, edelleen kymmeniä miljoonia euroja vuodessa. Nopealla googlaamisella kokonaiskustannus veronmaksajille 1,6 miljardia.

        Totaalisen pähkähullua touhua. Hiilivoimalat takaisin ja heti!

        Tup 1,6 miljardia siis jakautuu kaikille niille vuosille jolloin tukea on maksettu, se ei sentään ole tukea per vuosi.
        Tukien maksaminen loppuu viimeistään 2029 ja monilta ikääntyviltä voimaloilta paljon ennen sitä ja monilta on jo loppunut. Tuulivoiman rakentaminen on nyt sekin lähes loppunut koska sen kannattavuus niin tukien kanssa kuin ilmankin on vähän niin ja näin.
        Suomeen tarvittaisiin kipeästi lisää vakaaseen tuotantoon kykenevää perusvoimaa mutta sen rakentaminen vasta yhteiskunnan eli veronmaksajien tukea tulee kysymäänkin ja vaikuttaa siltä että Virta vie väärään suuntaan.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Joo ei maksa uusille voimaloille, mutta vanhoille sitäkin enemmän, edelleen kymmeniä miljoonia euroja vuodessa. Nopealla googlaamisella kokonaiskustannus veronmaksajille 1,6 miljardia.

        Totaalisen pähkähullua touhua. Hiilivoimalat takaisin ja heti!

        Sitäkin enemmän...ei niitä tukia ole lisätty!
        Suomeen rakennettu tuulivoimateho on yli 6000 MW, siitä vähän yli 2000 MW osuuden omaavat ylipäätään saavat tukea, 8-9 vuoteen tukia ei enää ole edes voinut hakea koska ne on silleen jäädytetty.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Sitäkin enemmän...ei niitä tukia ole lisätty!
        Suomeen rakennettu tuulivoimateho on yli 6000 MW, siitä vähän yli 2000 MW osuuden omaavat ylipäätään saavat tukea, 8-9 vuoteen tukia ei enää ole edes voinut hakea koska ne on silleen jäädytetty.

        Onko väärää hevosta veikattu ? Satunnaisuus ei häviä luontaisen lähteen energiasta, eivät edes vesivoimalat ole siitä vapaita.
        Tuulivoiman hyöty/haittasuhde tulisi julkaista, onhan elinkaari niilläkin lyhyt eikä matalien lämpötilojen hyöty ole erityisen mainittavaa...
        Esimerkki v. 2026 tammikuun ääriolot


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        Onko väärää hevosta veikattu ? Satunnaisuus ei häviä luontaisen lähteen energiasta, eivät edes vesivoimalat ole siitä vapaita.
        Tuulivoiman hyöty/haittasuhde tulisi julkaista, onhan elinkaari niilläkin lyhyt eikä matalien lämpötilojen hyöty ole erityisen mainittavaa...
        Esimerkki v. 2026 tammikuun ääriolot

        Tuulivoima on hyvä renki mutta huono isäntä.


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Tuulivoima on hyvä renki mutta huono isäntä.

        Mitä tarkoittaa "Tuulivoima on hyvä renki mutta huono isäntä."? En nyt äkkiä keksi mitä lause tarkoittaa - kuulostaa dementikon houreilta.


    • Anonyymi00053

      TOTTA

      "Pohjoismaissa keskeinen ongelma on, että aurinkoenergia tuottaa parhaiten kesällä, mutta energian tarve on suurin talvella"

      Te

    • Anonyymi00054

      TUULIOLOSUHTEITA YLIARVIOIDAAN

      "Konkurssi uhkaa suurta 188 MW tuulipuistoa Suomessa.
      Ongelmiin on joutunut iso, 33 tuulivoimalan ja 188 MW:n puisto. Tuulipuisto on ollut tappiollinen siitä lähtien, kun sen toiminta alkoi vuonna 2023.

      Suurin syy Karhunnevankankaan tuulipuiston talousvaikeuksille on, että yhtiö on yliarvioinut alueen tuuliolosuhteet investointipäätöstä tehdessään"

      Tekniikka&Talous

      • Anonyymi00055

        Veikkaan että ensi vuonna aloittava punavihreä hallitus lapioi tuohonkin verorahaa. 😡


      • Anonyymi00058

        Ei ole tainnut olla kovin kummoinen porukka tekemässä arviointia - jopa minä tiedän, että tuuliolosuhteet voi kysyä ilmatieteen laitokselta. Niistä pidetään kirjaa.


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Ei ole tainnut olla kovin kummoinen porukka tekemässä arviointia - jopa minä tiedän, että tuuliolosuhteet voi kysyä ilmatieteen laitokselta. Niistä pidetään kirjaa.

        Ilmatieteen laitokseltahan suuri osa luvuista tuleekin ja usein ne ovat täysin pielessä. Ilmatieteen laitos ei myöskään todellakaan kykene luotettavasti ennustemaan tuulta edes päivän päähän ja siksi ennuste seuraavan päivän tuulivoiman tuotannosta on päin persettä ja samalla myös sähkön hinta ei vastaa sähkön tuotantoa kuten pitäisi. Tällöin myöskään sähköstä tulevaa tuloa on mahdotonta luotettavasti arvioida.

        Ja muutenkaan en näe mitään järkevää syytä miksi Suomessa siirryttiin vartin välein vaihtuvaan pörssisähkön hintaan, kun ennusteita ei voi tehdä luotettavasti edes tunnin tarkkuudella.


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Ilmatieteen laitokseltahan suuri osa luvuista tuleekin ja usein ne ovat täysin pielessä. Ilmatieteen laitos ei myöskään todellakaan kykene luotettavasti ennustemaan tuulta edes päivän päähän ja siksi ennuste seuraavan päivän tuulivoiman tuotannosta on päin persettä ja samalla myös sähkön hinta ei vastaa sähkön tuotantoa kuten pitäisi. Tällöin myöskään sähköstä tulevaa tuloa on mahdotonta luotettavasti arvioida.

        Ja muutenkaan en näe mitään järkevää syytä miksi Suomessa siirryttiin vartin välein vaihtuvaan pörssisähkön hintaan, kun ennusteita ei voi tehdä luotettavasti edes tunnin tarkkuudella.

        Varttituntihinnoittelu johti myös uuteen mittariuusintaan. Esim. minulle tuli juuri joltain paikallisen sähköyhtiön palveluksia tekevältä firmalta ilmoitus mittarien uusimisesta. Mittarit uusittin edellsien kerran muutamia vuosia sitten kun siirryttiin etäluettaviin sellaisiin ja sitä aikaa edeltävät mittarit kelpasivat useita kymmeniä vuosia.
        Joku näistä kaikista muutoksista tienaa ja paljon tienaakin, siirtykäämme vuoden kuluttua minuuttihinnoitteluun.


    • Anonyymi00061

      VIHREIDEN TALOUSLINJA VIE TUHOON

      "Vihreät haluaa autoilijoiden kurittamista hengiltä, bensaveron alennukset pois sekä energian ja turpeen verotuksen kiristyksiä. Edes asfaltoituja tietä ei tarvita niin paljoa vihreiden mielestä, Minna Reijonen kauhistelee.

      – Liiallinen ilmastokiihkoilu ei mielestäni sovi aikaan, jolloin sota on lähellä, arki kallista ja joka asiaa varjostaa epävarmuus.

      Vihreät kääntäisi kelloa taaksepäin

      Näillä ratkaisuilla Suomella olisi edessä paluu kinttupolkujen ja hevosliikenteen aikaan. Kehitys, joka on kovalla työllä saavutettu, kääntyisi taaksepäin.

      – Autoilun verotusta pitää mielestäni keventää, teitä asfaltoida lisää, turvetta suosia ja ilmastoideologiakiihkoilua vähentää.

      – Miksei kukaan koskaan laske, paljonko tulee kokonaiskustannuksia ja päästöjä junasta esimerkiksi pääkaupunkiseudulla, kun junat ovat joskus melko tyhjiäkin? Nekään eivät kulje pyhällä ilmastoideologialla"

      Suomen uutiset

      • Anonyymi00063

        Huvittavia nuo suorat tekstikopit milloin mistäkin. Kuka on esim. Minna Reponen?
        Onko polttoaineiden verotusta kevennetty? Jos on ja kevennys poistetaan, sillloinhan hinta nousee ja samaan hengenvetoon kun vaaditaan autoilun verotuksen keventämistä niin voiko ristiriitaisempia vaatimuksia olla...
        Junaliikenteen päästöjä on kyllä laskettu paljonkin ja kokonaiskustannukset tiedetään ihan toimijoiden budjettienkin kautta. Henkilöjunat tosiaan ajavat toisinaan olematta täynnä mutta henkilöautot ajavat pääosin lähes jatkuvasti hyvin vajaasti lastattuina. Kun matkustajajunat varsinkin pääkaupunkiseudulla liikkuvat sähkömoottoreilla joiden hyötysuhde on luokkaa 88- 94 % ja suurin osa henkilöautoista yhä liikkuu polttomoottoreilla joiden hyötysuhde on luokkaa 38- 45 % niin mitä voit tuostakin päätellä?


      • Anonyymi00070

        Eikös kokoomus ole tällä hetkellä talousvastuussa? Miten 7% kannatuksella viedään mitään tuhoon? Ei riitä enemmistöön..


    • Anonyymi00062

      Lentäminen vähentää päästöjä

      "Candela P-12 -alus, joka liitää vedenpinnan yläpuolella vedenalaisten siipien avulla.

      Yrityksen tiedotteessa kerrotaan lentävän sähkölautan vähentävän energiankulutusta jopa
      80 % tavallisiin lauttoihin verrattuna"

      Mtv

      • Anonyymi00064

        Kantosiipialukset ovat iät ajat "liitäneet" vedenpinnan yläpuolella vedessä olevien kantosiipien nostamina. Siinä on vaan se juttu että voimaa siinäkin kysytään, ei auta vaikka olisi sähkö voimanlähteenä. Ja mitä enemmän painoa, sitä enemmän sen nostaminen vedestä vaatii voimaa, esim. lastissa olevan 100000 tonnisen rahtilaivan nostaminen vedestä vaatisi melko jättiläiset voimat...
        Eli ei mitään uutta auringon alla.


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Kantosiipialukset ovat iät ajat "liitäneet" vedenpinnan yläpuolella vedessä olevien kantosiipien nostamina. Siinä on vaan se juttu että voimaa siinäkin kysytään, ei auta vaikka olisi sähkö voimanlähteenä. Ja mitä enemmän painoa, sitä enemmän sen nostaminen vedestä vaatii voimaa, esim. lastissa olevan 100000 tonnisen rahtilaivan nostaminen vedestä vaatisi melko jättiläiset voimat...
        Eli ei mitään uutta auringon alla.

        Veneen vauhti nostaa kantosiipialuksen vedestä. Tuskinpa rahtilaiva siihen vauhtiin pystyy, että se nousisi vedestä ?

        "Kantosiipialus on vedessä kulkeva alus, jonka rungon alle on asennettu kantosiivet. Aluksen kiihdyttäessä vauhtiaan nämä siivet tuottavat nostovoimaa, jolloin runko nousee vedenpinnan yläpuolelle ja alus kulkee kantosiipiensä varassa. Tämä vähentää merkittävästi aluksen vastusta, jolloin se voi saavuttaa vedessä suurempia nopeuksia"

        Wikipedua


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Kantosiipialukset ovat iät ajat "liitäneet" vedenpinnan yläpuolella vedessä olevien kantosiipien nostamina. Siinä on vaan se juttu että voimaa siinäkin kysytään, ei auta vaikka olisi sähkö voimanlähteenä. Ja mitä enemmän painoa, sitä enemmän sen nostaminen vedestä vaatii voimaa, esim. lastissa olevan 100000 tonnisen rahtilaivan nostaminen vedestä vaatisi melko jättiläiset voimat...
        Eli ei mitään uutta auringon alla.

        "Eli ei mitään uutta auringon alla"

        Onhan tuulimyllykin vanha keksintö


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        "Eli ei mitään uutta auringon alla"

        Onhan tuulimyllykin vanha keksintö

        Mutta tuulimyllyjä ei enää ole käytössä esim. viljan jauhatuksessa ainakaan Suomessa.


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        Mutta tuulimyllyjä ei enää ole käytössä esim. viljan jauhatuksessa ainakaan Suomessa.

        Tuulivoimala on käytännössä vain kehitetty versio tuulimyllystä. Molemmissa tuulta käytetään energian tuottamiseen, mutta toisessa energia vain käytetään viljan jauhatukseen ja toisessa sähkön tuottamiseen.


    • Anonyymi00066

      Siksi vetytalous on tulossa. Kun sähkön kulutus on pientä ja sitä on saatavana, niin sillä tehdään vetyä. Eli vety toimii varastona.

    • Anonyymi00068

      AURINKOSÄHKÖ AKKUINEEN EI OLE KANNATTAVA SUOMESSA 💸💸

      "Aurinkosähköjärjestelmään liitettävä kotiakku ei ole taloudellisesti kannattava hankinta suomalaisille kotitalouksille, selviää Turun yliopiston ja Turun ammattikorkeakoulun uudesta tutkimuksesta.

      Vaikka sähkömarkkinoilla esiintyisi voimakasta hintavaihtelua, akun korkeat kustannukset ja sen kuluminen syövät säästöt sähkölaskussa.

      Edes optimointiin tai koneoppimiseen perustuvat algoritmit akun latauksen ja purkamisen ajoittamiseen eivät tuoneet tarpeeksi säästöjä akun hinnan takaisinmaksuun.

      ‒ Vaikka akulla saataisiin satojen eurojen vuosisäästöt, akun hintalappu on asennuksineen liian suuri, jotta se maksaisi itsensä takaisin elinikänsä aikana"

      yle

      • Anonyymi00072

        Yllättävää että YLE kertoi tällaisen faktan, joka on vastoin sen vihervasemmistolaista woke linjaa.


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Yllättävää että YLE kertoi tällaisen faktan, joka on vastoin sen vihervasemmistolaista woke linjaa.

        Yllättävää, että mielestäsi aurinkosähkö liittyy johonkin wokeen.


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        Yllättävää, että mielestäsi aurinkosähkö liittyy johonkin wokeen.

        Ilmastoalarmismi, vihreä siirtymä -öyhötys, sukupuolisekoilu, monikultturistaminen, vegaaniruoan pakkosyöttäminen, kristinuskon vihaaminen, mamutus, valkoisten heteromiesten syyllistäminen.

        Tuohon päälle melkein kaiken edellämainitun kanssa ristiriidassa olevan islamin tukeminen. 🙄

        Samaa woke 💩 kaikki.


    • Anonyymi00071

      Tuulimyllyt ovat arvotonta romua - konkurssien kauttako tulevat kannattaviksi ?

      "Norjalaisprofessori: Suomen tuulivoimalat menettävät arvonsa
      Norjalaisen professorin Jonas Kristiansen Nølandin mukaan Suomen tuulivoimatuotanto voi olla muutaman vuoden päästä täysin arvotonta"

      Taloussanomat

    • Anonyymi00074

      PYÖRÄILYN TUKEMINEN ON RAHANTUHLAUSTA 💸💸

      "Väitöstutkimuksen mukaan koko ajatus pyöräilyn räjähdysmäisestä kasvusta on lähinnä tiedeyhteisön itselleen luoma tarina, jolla ylläpidetään uskoa siihen, että kestävä kaupunkiliikenne saavutetaan kyllä oikeanlaisella politiikalla.

      Pyöräilyinvestoinnit tekevät kyllä polkemisesta mukavampaa nykyisille pyöräilijöille, mutta ilmastotavoitteiden kannalta kyse on pikemminkin poliittisesta puheesta kuin todellisista teoista.

      Kun pyöräilykortti osoittautuu niin sanotuksi tyhjäksi arvaksi, katseet kääntyvät väkisinkin autopuolelle. Jos päästöt oikeasti halutaan alas, sähköautojen rooli Suomessa nousee nyt ryminällä kriittiseksi tekijäksi.

      Pyöräilyn perustelu päästötavoitteilla ei yksinkertaisesti toimi. Pyöräilystä joudutaankin jatkossa puhumaan pikemminkin kaupunkien elämänlaadun parantajana kuin varsinaisena ratkaisuna ilmastokriisiin"

      IS

    • Anonyymi00075

      Päivän Kauppalehdessä hyvä juttu miten Helsingin Yliopiston ylioppilaskunta tuhosi valtavan omaisuutensa järjettömällä velanotolla hiilineutraalisuus ja vegaaniruokahömppään. Pääsi taas tulevat vihervasemmistopoliitikot oikein huolella huseeraamaan.

      Jälleen uusi tapaus todistamaan että ”vihreä talous” tarkoittaa tappioita, velkaa ja konkursseja.

      • Anonyymi00077

        "Ei jäänyt kiveä kiven päälle, mutta jäi sentään UniCafe- ja catering-liiketoimintaa. Tarkoitus on luoda ”kestävää ruokakulttuuria myös tuleville sukupolville”

        Useat ravintolat ovat todenneet, että pelkän kasvisruuan tarjoaminen ei kannata taloudellisesti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      19
      4969
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      61
      3989
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      72
      3564
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

      ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      103
      2885
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

      jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2708
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

      jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2668
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

      Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      98
      2644
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2433
    9. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2328
    10. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

      Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      62
      2110
    Aihe