Mitä äiti tai äiteys merkitsee sinulle?

Mitä muistoja sinulla on äidistä tai äiteydestä? Mikä äiteydessä on tärkeintä? Miten vietät äitienpäivää?

29

330

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noin puolen miljoonan euron virheet, henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja kiitoksena 4,5v ajanjakso omaishoitajana joskaan ei hän sairaudelleen mitään voinut.

Erään naispuolisen kaverin kanssa meillä on sanaleikki että häntä voi kutsua mamiksi 😅 Viime jouluna puski psykoottisia oireita kun luulin että äitini kutsui mut syömään. Sen jälkeen hän on ollut yhteystiedoissa pelkällä etunimellään.

• Ompas sinulla huonoja muistoja, mutta alku varmaan oli äitisuhteessa parempi?

• Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:

Ompas sinulla huonoja muistoja, mutta alku varmaan oli äitisuhteessa parempi?

Lapsuudessa isovanhempani olivat hänen "edunvalvojia" eikä hänen alkoholi- ja peliongelma ollut vielä eskaloitunut pahaksi. Hän oli melko pidetty kaverieni silmissä ja käyttäytyi yleensä huonosti vain mua kohtaan.

Mullahan on pöytäkoneella työn alla se jonkinlainen omaelämänkerta tai Muumipappa-tyylinen muistelmateos Ensi vuoden mestari. Olen nyt vuodessa 2008 ja matskua on kasassa aika paljon liittyen lapsuuteeni. Edessäpäin on racing-jutut, autopurkaamo, tyttökokemukset yms. On se viimeistään ensi vuonna valmis.

• hondakuski125 kirjoitti:

Lapsuudessa isovanhempani olivat hänen "edunvalvojia" eikä hänen alkoholi- ja peliongelma ollut vielä eskaloitunut pahaksi. Hän oli melko pidetty kaverieni silmissä ja käyttäytyi yleensä huonosti vain mua kohtaan.

Mullahan on pöytäkoneella työn alla se jonkinlainen omaelämänkerta tai Muumipappa-tyylinen muistelmateos Ensi vuoden mestari. Olen nyt vuodessa 2008 ja matskua on kasassa aika paljon liittyen lapsuuteeni. Edessäpäin on racing-jutut, autopurkaamo, tyttökokemukset yms. On se viimeistään ensi vuonna valmis.

Hyvää menestystä "Muumipappa-muistelmiin" ja kiitoksia tarkennuksesta.

• Itse menetin omana äitini 29-vuotiaana. Tämän vuosituhannen vaikeimmista päivistä on ollut ensimmäinen äitienpäivä ilman äitiä. Kävin silloin äitienpäiväkonsertissa ja se oli vaikea pala. Lämmöllä muistan ensimmäisiä lapsuuden vuosia äidin seurassa.

Mitä äiti on merkinnyt teille tai oma äitiys?

• Anonyymi00001

Äitiydessä tärkeintä on rakkaus, rajat ja turvallisuus.

- Sheena

• "Äitiydessä tärkeintä on rakkaus, rajat ja turvallisuus.

- Sheena"

Tuo oli hienosti sanottu, mutta mitä tarkoitat rajoilla? Rakkauden ja turvallisuuden ymmärtää, mutta rajat?

• Anonyymi00002

Äidillä on se keho, joka on kasvattanut uutta elämää sisällään 10 kuukauden ajan.
      Ilman sitä ei ole uutta elämää.

• Anonyymi00003

Äitiydessä minulle tärkeintä on se, että lapseni tuntee olevansa rakastettu omana itsenään. Minulle on tärkeää, että lapseni saa elää turvallisen lapsuuden, joka antaa hänelle hyvät valmiudet elämää varten. Olen siitä hetkestä lähtien, kun näin lapseni pienen sydämen sykkivän ultran ruudulla, tehnyt kaikkeni varmistaakseni sen, että lapsellani on kaikkea, mitä lapsi tarvitsee voidakseen hyvin ja ollakseen onnellinen.

Vietän huomista päivää kotosalla poikani kanssa. Ei meillä mitään ihmeempiä suunnitelmia ole, mutta tärkeintä on saada viettää aikaa rakkauden kanssa 🥰

Aletheias

• Anonyymi00005

Wau, hyvä ajattelu sinulla.
        Olen täysin samaa mieltä, vaikka ei se ultra minun "masuani" ole koskaan kuvannut.
        Meidän täytyy tukea ja mahdollistaa ohjaaminen, kukas sen muukaan tekisi.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Wau, hyvä ajattelu sinulla.
        Olen täysin samaa mieltä, vaikka ei se ultra minun "masuani" ole koskaan kuvannut.
        Meidän täytyy tukea ja mahdollistaa ohjaaminen, kukas sen muukaan tekisi.

Vanhemmilla on iso merkitys lapsen elämään. On etuoikeus saada olla opastamassa lasta hänen matkallaan kohti itsenäisyyttä ja kasvamista omaksi itsekseen. Sitä on vanhempana ilo seurata 😊

Aletheias

• "Äitiydessä minulle tärkeintä on se, että lapseni tuntee olevansa rakastettu omana itsenään. Minulle on tärkeää, että lapseni saa elää turvallisen lapsuuden, joka antaa hänelle hyvät valmiudet elämää varten. Olen siitä hetkestä lähtien, kun näin lapseni pienen sydämen sykkivän ultran ruudulla, tehnyt kaikkeni varmistaakseni sen, että lapsellani on kaikkea, mitä lapsi tarvitsee voidakseen hyvin ja ollakseen onnellinen.

Vietän huomista päivää kotosalla poikani kanssa. Ei meillä mitään ihmeempiä suunnitelmia ole, mutta tärkeintä on saada viettää aikaa rakkauden kanssa 🥰

Aletheias"

Onneksi olkoon hienosta äitiydestä ja hyvää äitienpäivää! :)

• Anonyymi00009
        Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:

"Äitiydessä minulle tärkeintä on se, että lapseni tuntee olevansa rakastettu omana itsenään. Minulle on tärkeää, että lapseni saa elää turvallisen lapsuuden, joka antaa hänelle hyvät valmiudet elämää varten. Olen siitä hetkestä lähtien, kun näin lapseni pienen sydämen sykkivän ultran ruudulla, tehnyt kaikkeni varmistaakseni sen, että lapsellani on kaikkea, mitä lapsi tarvitsee voidakseen hyvin ja ollakseen onnellinen.

Aletheias"

Onneksi olkoon hienosta äitiydestä ja hyvää äitienpäivää! :)

Kiitos! 🥰

Aletheias

• Anonyymi00004

Avioliittoa ajatellen yhteiskunta on murtanut perhepilarit totaalisesti.

• Anonyymi00010

Vasta oli keskustelu pysyvästä parisuhteesta . Koko ketju totesi sen tarpeettomaksi ja menneisyydeksi. Sen keskustelun valossa äitiyskin olisi pelkkä torso , jos on jo isyyskin.

• Mitä äiti tai äiteys merkitsee sinulle?
      - Lämpöä, äidinrakkautta, läheisyyttä ja turvaa.

Mitä muistoja sinulla on äidistä tai äiteydestä?
      - Äitini on minulle hyvin rakas ja tärkeä. Hän on ollut aina turvallinen voimavara. Toivon, että omat lapseni näkevät minut myös samoin. Turvallisena ja luottamuksen arvoisena, johon voivat aina tukeutua.

Mikä äiteydessä on tärkeintä?
      - Äitiys tuo mukanaan ainutlaatuisen, syvän rakkauden tunteen ja suojelunvaiston, jollaista on vaikea kokea missään muualla.

Miten vietät äitienpäivää?
      - Hyvä kysymys. En osaa sanoa. Minua on muistutettu, että jätän sunnuntain aikataulun avoimeksi. Tämä on mysteeri.

Kiitos gallupista! 😁🌸

• tosi.typy: "Mitä äiti tai äiteys merkitsee sinulle?

- Äitini on minulle hyvin rakas ja tärkeä. Hän on ollut aina turvallinen voimavara. Toivon, että omat lapseni näkevät minut myös samoin. Turvallisena ja luottamuksen arvoisena, johon voivat aina tukeutua.

- Äitiys tuo mukanaan ainutlaatuisen, syvän rakkauden tunteen ja suojelunvaiston, jollaista on vaikea kokea missään muualla.

- Hyvä kysymys. En osaa sanoa. Minua on muistutettu, että jätän sunnuntain aikataulun avoimeksi. Tämä on mysteeri.

Kiitos gallupista! 😁🌸"

Kiitos hienosta vastauksesta ja hyvää äitienpäivää mysteereineen! :)

tosi.typy: "Mitä äiti tai äiteys merkitsee sinulle?

Kiitos gallupista! 😁🌸"

Kiitos hienosta vastauksesta ja hyvää äitienpäivää mysteereineen! :)

Kiitos samoin. Hyvä äitienpäivää myös sinne!

• En vietä tänä vuonna äitienpäivää. Sain juuri kuulla, että yksi kaveri oli tehnyt itsarin. Tiedän syyn miksi teki, niin sillein kiva ettei tarvitse asiaa hirveästi kelata. Mutta ainahan se elämä menee ihan hukkaan, kun tuollaiseen ratkaisuun päätyy...

• Kaksosten odotus ja synnytys on jäänyt mieleen. Sain heidät rv 38+4. Olin valtavan kokoinen, kun molemmat olivat kolmekiloisia. Synnytyksessä oli kaikkia (lääkäreitä, kätilöitä ja hoitajia) kaksin kappalein ja ponnistusvaiheesta jäi mieleen, kun opiskelijajoukko yritti tulla sisään huoneeseen. Kätilö karjaisi puolestani: "Nyt se ovi kiinni ja ulos!" Synnytys on jäänyt siksikin mieleeni, kun verenvuoto ei meinannut millään loppua. Olin aika heikossa hapessa pitkään.

• Oi, miten mukavia muistoja. Vaikka tilanne oli sinulle tuskallinen, oli palkinto sitäkin arvokkaampi. Tuplapalkinto! 😊

Meidän kaksoset syntyivät myös rv 39 ja olivat reilut kolmekiloisia (neiti A 3070g. ja herra B 3110g., olen säästänyt ne vauvansänkyjen kortit).
        Vatsa oli valtava! Kaksoset syntyivät keisarinleikkauksella. Menetin paljon verta, olin myos tosi heikkossa kunnossa synnytyksen jälkeen. Minua pidettiin sairaalassa yli viikko.

Mukavaa vaihtaa kokemuksia, vaikka nämä eivät ole mitään hauskoja tarinoita. Sisulla eteenpäin!
        Hyvää äitienpäivää sinulle! 😊🌸

• Kiitos tarinasta. Äitiyden alku on siis synnyttäminen?

• tosi.typy kirjoitti:

Oi, miten mukavia muistoja. Vaikka tilanne oli sinulle tuskallinen, oli palkinto sitäkin arvokkaampi. Tuplapalkinto! 😊

Meidän kaksoset syntyivät myös rv 39 ja olivat reilut kolmekiloisia (neiti A 3070g. ja herra B 3110g., olen säästänyt ne vauvansänkyjen kortit).
        Vatsa oli valtava! Kaksoset syntyivät keisarinleikkauksella. Menetin paljon verta, olin myos tosi heikkossa kunnossa synnytyksen jälkeen. Minua pidettiin sairaalassa yli viikko.

Mukavaa vaihtaa kokemuksia, vaikka nämä eivät ole mitään hauskoja tarinoita. Sisulla eteenpäin!
        Hyvää äitienpäivää sinulle! 😊🌸

Kiitos, vähän myöhässä. Aurinkoista viikkoa sinnekin! Nämä on kyllä aina mielenkiintoisia tarinoita jaettavaksi. ❤️

Kiitos tarinasta. Äitiyden alku on siis synnyttäminen?

Kyllä se raskausaika on jo äitiyden alku, mutta synnytys konkretisoi. 😊

• Anonyymi00011

Äiti oli tarmokas. Olen perinyt häneltä uteliaisuuden ulkomaailmaan, nautin tapahtumista, ryhmistä jonne osallistua. Ryntään uusiin harrastuksiin. Äiti mesoi joskus ankarasti mutta ei pelottanut, kun tiesi että jaa nyt näin, kyllä se siitä leppyy. Sama jatkuu perintönä minulla.
      Saa sanoa koppavaksi, mutta olen sitä mieltä että kyllä minun kaltaista voi Suomen maahan monistaa. En ihan sen takia ole lapsia tehnyt, kyllä olen heistä paljon nauttinut, joskus ollut vähän ylpeäkin, kerran vanhin sanoi: älä äiti minulla leuhki.
      Syömme yhdessä, ja sitten pyydän miesystävän rääpiäisiin, joku roti ja järjestys olla pitää.

• Kiitos näkemyksestä ja hyvää äitienpäivää! :)

• Anonyymi00012

Äidilläni on narsistisia piirteitä, samoin isälläni. Hän on aina pitänyt minua itsensä jatkeena. Lapsena äiti joko vähätteli tai nosti minut johonkin erityiseen asemaan. Vanhemmiten hän on ollut kuitenkin sen verran terve, että on voinut tarjota apua silloin, kun olen sitä tarvinnut. Itsetuntoni on olematon vanhempieni toiminnan vuoksi. En silti vaihtaisi äitiäni keneenkään toiseen.

Mielestäni äitiydessä tärkeintä on rakkaudellinen huolenpito, jossa lapsella on tilaa kasvaa omaksi itsekseen persoonana.

Vietän äitienpäivää aikuisten lapsieni kanssa. Syömme hyvin ja vietämme aikaa yhdessä.

• Anonyymi00012: "Mielestäni äitiydessä tärkeintä on rakkaudellinen huolenpito, jossa lapsella on tilaa kasvaa omaksi itsekseen persoonana.

Vietän äitienpäivää aikuisten lapsieni kanssa. Syömme hyvin ja vietämme aikaa yhdessä."

Kiitos mielenkiintoisesta vastauksesta. Hyvää äitienpäivää aikuisten lapsiesi seurassa.

• Anonyymi00013
        Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:

Anonyymi00012: "Mielestäni äitiydessä tärkeintä on rakkaudellinen huolenpito, jossa lapsella on tilaa kasvaa omaksi itsekseen persoonana.

Vietän äitienpäivää aikuisten lapsieni kanssa. Syömme hyvin ja vietämme aikaa yhdessä."

Kiitos mielenkiintoisesta vastauksesta. Hyvää äitienpäivää aikuisten lapsiesi seurassa.

Kiitos samoin sinulle. Olet menettänyt äitisi melko varhain, otan osaa jos päivä herättää sinussa muistoja tapahtuneesta. Kiitos gallupista.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      72
      3004
    2. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      63
      2579
    3. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      108
      2353
    4. Anita ei saanut Heikkiä pihalle

Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.
      Kemijärvi
      87
      1446
    5. Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!

Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1276
    6. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      98
      973
    7. Emotionalisuuden puute.

Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o
      Sinkut
      189
      972
    8. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      83
      903
    9. Sofia Belorf esittelee Dubain kotinsa

Lääniä on kattohuoneistossa. https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011999877.html
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      848
    10. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      65
      774
    Aihe