Miksi me ollaan sinkkuja?

Anonyymi-ap

Ja luotettava vastaushan löytyy tietenkin City-lehden jutusta, kuinkas muutenkaan.
https://www.city.fi/ihmissuhteet/miksi-osa-ihmisista-pysyy-pitkaan-sinkkuna-psykologien-mukaan-syy-on-yllattavan-brutaali/
Olemme vain niin pirun hyviä ja älykkäitä, että eihän meille kelpaa kuka vaan, vaan sen toisenkin pitäisi olla varasin fiksu ja mukava tapaus. Olen havainnut palstatovereissa samaa vikaa.

Toisaalta, tämänhän pitäisi helpottaa valintaa, kun nappaa vaan sen toisen ikisinkun kimppaan. Mikä voisi mennä vikaan? Sehän nyt on ilman muuta juuri tätä sinkkutyyppiä, niin kuin minäkin tietenkin olen. itse asiassa minulla on ollutkin yksi sinkku kiikarissa: älykäs ja komiakin vielä (laukaperät laajat ja tämähän se on se tärkein kriteeri, olen palstalla oppinut). Jotenkin vain vaikuttaa siltä, että hän ei ole vielä lämmennyt väistämättömään kohtalonyhteyteemme. Voiko olla kuitenkin niin, että hänen älykkyytensä ei kuitenkaan ole riittävällä tasolla? Tätä täytyykin pohdiskella ja laatia kenties uusi strategia.

26

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ap: "Voiko olla kuitenkin niin, että hänen älykkyytensä ei kuitenkaan ole riittävällä tasolla? Tätä täytyykin pohdiskella ja laatia kenties uusi strategia."

Kun kerran tunnet hänet, tiedät että myös älykkyystasonsa on riittävä. Ei sinulla ole loputtomasti aikaa pohdiskella. Jos et halua joutua onnesi ohi, sinun on AIKA TOIMIA. Kerro hänelle suoraan, että olet rakastunut häneen, jos hän ei kerkeä sitä ennen.

• Anonyymi00007

Sinkkuus voi olla valinta, kun ei ole kohdalle osunut sopivaa, jonka kanssa olisi helppoa oleminen, mahdollisuus olla omana itsenä. Eikä tarvetta minkäänlaiselle teatterille.

• Anonyymi00001

Minä ainakin olin sinkkutapahtumassa ja pieraisin. Sinkkuus väheni heti. Jäin yksinään sinkkuilemaan.

>Simiti<

• Anonyymi00002

Leveät leukaperät eivät välttämättä korreloi älykkyyden kanssa ollenkaan. Ehkä voisit katsella vajaaleukaisia miehiä jotka saattaisivat olla matemaattisesti huippuälykkäitä, vai onko sinulla joku alue sille älykkyydelle mitä vaadit?

• Anonyymi00004

Leukaperien leveyskö ei olisikaan tärkein miehen mitta? Ja meinaatko ettei kaikkea haluamaansa voisi saada samassa paketissa? Jos on matemaattisesti älykäs, niin yleensä hoksailee hyvin muitakin asioita. Tykkäisin. Siispä pienileukaisiatiirailemaan...

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Leukaperien leveyskö ei olisikaan tärkein miehen mitta? Ja meinaatko ettei kaikkea haluamaansa voisi saada samassa paketissa? Jos on matemaattisesti älykäs, niin yleensä hoksailee hyvin muitakin asioita. Tykkäisin. Siispä pienileukaisiatiirailemaan...

Jos on matemaattisesti älykäs, niin ne muut osa-alueet useimmiten puuttuvat. Sosiaalisesti älykäs ei yleensä ole matemaattisesti älykäs.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Jos on matemaattisesti älykäs, niin ne muut osa-alueet useimmiten puuttuvat. Sosiaalisesti älykäs ei yleensä ole matemaattisesti älykäs.

Sosiaalisesta älykkyydestä en perusta. Uskon että parisuhteen voi saada rullaamaan, vaikka sillä osastolla olisi vajausta. Voi kehitellä omat sosiaaliset kuviot ja funktiot, jotta yhteisymmärrys on taattu.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Sosiaalisesta älykkyydestä en perusta. Uskon että parisuhteen voi saada rullaamaan, vaikka sillä osastolla olisi vajausta. Voi kehitellä omat sosiaaliset kuviot ja funktiot, jotta yhteisymmärrys on taattu.

Sitten ei muuta kun etsimään sitä omaa matemaatikkoa( tai insinööriä). Jostain shakkikerhoista voisi löytyä niitä. Ja pienoisjunarata-harrastajia on iso osa niistä matemaatikoista myös.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Sitten ei muuta kun etsimään sitä omaa matemaatikkoa( tai insinööriä). Jostain shakkikerhoista voisi löytyä niitä. Ja pienoisjunarata-harrastajia on iso osa niistä matemaatikoista myös.

Onni löytyy omasta insinööristä. ♥️
        Kotinörtistä olen kyllä haaveillutkin...

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Onni löytyy omasta insinööristä. ♥️
        Kotinörtistä olen kyllä haaveillutkin...

Sitten on vielä tietysti tietokonenörtit, mutta se usein liittyy näihin muihinkin nörtteilyihin oleellisena osana. Jotain koodaajia taitaa olla aika vähän nykyaikana. Valinnanvaraa löytyy nörttiasteikolta paljon, on hyvätuloisia ja on työttömiä nörttejä, urheilullisia ja urheilua karttavia.

• Anonyymi00003

En jaksa olla sosiaalinen,joten mikään suhde ei sovi mulle.

• En lukenut artikkelia, mutta ehkä olemme vain valikoivampia. Meille ei riitä, että on vain joku. Ainakin itselleni ei riitä. En eronnut lasteni isästä heppoisin perustein, kyllä sen uuden kumppanin pitäisi pystyä antamaan jotain lisäarvoa ja tietysti minunkin pitäisi pystyä antamaan hänelle jotain lisäarvoa elämään. Eihän siinä parisuhteesta olisi muuten mitään järkeä, kun sinkkuna olo on suurimnan osan ajasta aika stressitöntä.

• Anonyymi00009

Niinpä niin, "se ei vaan riitä", "se ei vaan ole tarpeeksi"....

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Niinpä niin, "se ei vaan riitä", "se ei vaan ole tarpeeksi"....

Eli onko sun mielestä ok, että pariauhteessa kokee henkistä tai fyysistä väkivaltaa eikä sen takia riitä, että on vain joku.

He (narsistisesti käyttäytyvät) osaavat olla myös todella hurmaavia, että asiat eivät tule heti esille. Myös toisen mielipiteen mitätöiminen on henkistä väkivaltaa.

• Anonyymi00010
        Mu5tasydän kirjoitti:

Eli onko sun mielestä ok, että pariauhteessa kokee henkistä tai fyysistä väkivaltaa eikä sen takia riitä, että on vain joku.

He (narsistisesti käyttäytyvät) osaavat olla myös todella hurmaavia, että asiat eivät tule heti esille. Myös toisen mielipiteen mitätöiminen on henkistä väkivaltaa.

Mielestäni se on ihan ok, sitä saat mitä tilaat. Monet naiset pitävät siitä että mies käsittelee heitä kovakouraisesti. Se on ihan heidän oma asiansa. Ne on niitä parisuhdekuvioita mitkä ei muille kuulu.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Mielestäni se on ihan ok, sitä saat mitä tilaat. Monet naiset pitävät siitä että mies käsittelee heitä kovakouraisesti. Se on ihan heidän oma asiansa. Ne on niitä parisuhdekuvioita mitkä ei muille kuulu.

Ihmisillä on oikeus henkiseen ja fyysiseen koskemattomuuteen. Yritän tässä nyt sanoa, että on mielestäni ihan oikein vetää rajat, mikä on ok ja mikä ei. Tilaan parisuhteelta turvaa. Kovat otteet eivät kiinnosta. Jos se ei ole jollekin ok ja tekee minusta jotenkin huonomman ihmisenä, niin se on sen toisen ongelma.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Ihmisillä on oikeus henkiseen ja fyysiseen koskemattomuuteen. Yritän tässä nyt sanoa, että on mielestäni ihan oikein vetää rajat, mikä on ok ja mikä ei. Tilaan parisuhteelta turvaa. Kovat otteet eivät kiinnosta. Jos se ei ole jollekin ok ja tekee minusta jotenkin huonomman ihmisenä, niin se on sen toisen ongelma.

Mustis 🖤, olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä. Jos toinen osoittaa pienintäkään väkivaltaa, tulee panna heti ulkohoitoon, sillä toistuu varmasti, ja joka kerran pahempana.

• Anonyymi00013
        Mu5tasydän kirjoitti:

Eli rahaa tilaat suhteelta rahaa ja mammonaa se tuo turvaa ja rakkauden aidon

• Anonyymi00013 kirjoitti:

Eli rahaa tilaat suhteelta rahaa ja mammonaa se tuo turvaa ja rakkauden aidon

Missä kohtaa tilasin rahaa? Minusta raha tuo suhteeseen ainoastaan taloudellista turvaa, mutta se muu turva voi vesittyä täysin, koska rahaihmisillä on monesti tosi kova arvomaailma. Nähty on.

• exKynis.mi kirjoitti:

Mustis 🖤, olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä. Jos toinen osoittaa pienintäkään väkivaltaa, tulee panna heti ulkohoitoon, sillä toistuu varmasti, ja joka kerran pahempana.

Kiitos, kerrankin joku on samaa mieltä ja sanoo sen ääneen.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Kiitos, kerrankin joku on samaa mieltä ja sanoo sen ääneen.

Tosson! (Hämeen kieltä = Ole hyvä!)

• Kannatta muistaa että sinkkuteen ponnistetaan erilaisilta alustoilta ja mestariksi lajissa kuin lajissa ei tule ilman tunnollista harjoittelua.
      Ja mitäpä sinkkuus olisi ilman kunnon urheiluhenkeä ja uhriutumista 😂

• Anonyymi00014

Jos tosissaan ollaan, niin jolloinkin saattaa kuolema ja kohtalo viedä puolison. Toki luin jutun, jossa pariskunta olivat löytäneet toisensa 80 vuotiaina. Joten en usko, että koskaan olisi myöhäistä.

>Simiti<

• Anonyymi00015

Se on niin että jos ei lotosta tule, onhan mahdoton olla muuta kuin sinkku? Nämä harlin , trump jne.. voi tehdä miten haluaa..

• Anonyymi00016

43 vuotta impipoikana kohta, koska avioliitto olisi liian vaativa elämäntehtävä

• “Parantaako tämä ihminen oikeasti mun elämää?”
      Minusta tämä ajatusmalli on vahvoilla muillakin elämänalueilla kun parisuhteissa. Jos miettii vaikka harrastus-, järjestö- tai luottamustoimikenttää niin vaikeaa on niihin saada aktiviivitoimijoita mukaan koska sieltä nyt harvemmin saa mitään konkreettista etua itselleen.

"Siksi rima nousee."
      Varmasti nousee mutta tuossa ei vielä lähdetty sille linjalle että vaatimukset kattaisivat laajemman kokonaisuuden. Tuossa puhuttiin vain henkisistä ominaisuuksista mutta kyllähän meillä nyt on jo keskustelua muistakin ominaisuuksista kuten ulkonäkö tai varallisuus.

Asiaa ei tuossa mainittu mutta itseäni joskus mietityttää ympäröivä yhteiskunta. Suuresta mediarumbasta johtuen kaikki olivat varmaan tietoisia että eilen oli kansainvälinen poikien päivä joka taas pisti miettimään millaista ielikuvaa me luodaan toisista ihmisistä. Uskalletaanko antaa mahdollisuus eri kuplasta tuleville.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe