Oletko elvyttänyt kulutusta?

Anonyymi-ap

Minä en. Vähän törsäsin äitienpäivään.
Koulujen päättäjäisten aikaan, ostetaan hiukka enempi; kaffe, kreta, sokeri, kakut, kaakut, piiraat, pyörööt jne.
Kaivetaan juhlapöytäliinat ja ykkösserviisit.
Pitääkö ostaa uusi sohva tai sohvakalusto peräti, jos on valmistujaisia. Ei muuten, mutta sukulaisten takia?
Entäs yllepantavat? Vaatehuoneessa kutistuu kuidut. Klänninki kirjaa. Vetskari ei mee kiinni eli v- tai avomalliksi jää. Puseron ja paidan napit soi. Kaakaota on hawajimallia tai kapea nahkainen.
Kengät. Onko soku tullut tansseista sorakuopan kautta tai moitteettomat uutukaisemmat painavat luut lyttyyn.
Vilma

29

216

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

No jaa, en kai. No ostin multaa ja kuorikatetta ja 2 uutta taimea. Lasketaanko ne. Ai juu ja muksulla oli synttärit, joten hän sai kirjan.

• UUSI

En oo. Kituutan pikkuisilla tuloillani menemään. Nollabudjettilla.

• Anonyymi00016
        UUSI

Höpsistä. Sinä kuitenkin olet työelämässä. Mietippäs työttömän budjettia. Itse en eläisi viikkoakaan sillä rahalla.

>Simiti<

• Anonyymi00002
      UUSI

Ostamista vain ostamisen innossa ei omalta osalta ole ollut milloinkaan suosittua. Mutta tarvittaessa tarpeeseen, niin toki ostellaan.

• Anonyymi00017
        UUSI

18:30
        Enpä sellaista ostelua oikein kannata minäkään.
        Vilma

• Anonyymi00003
      UUSI

Pakko jotain uutta päällepantavaa oli kesäksi ostaa. Sandaalit laitoin juuri tilaukseen sekä muutamat topit ja t-paidan ja mekon. Uudet pellavahousutkin ostin juuri. Ehkä ostan vielä jonkun rantamekon ja tennarit. Ja farkkuhameelle olisi myös tarvetta.

Pihaan on pakko törsätä myös hieman. Hankintalistalla on uusi aurinkovarjo, pari aurinkotuolia, uudet kukkaruukut ja tietysti istutukset niihin. Mielestäni tuo ei ole varsinaista törsäystä, sillä kaikki entiset kalusteet ovat vuosikausia vanhat, joten pakko uusia nekin joskus.

Muuta en nyt tällä erää ole hankkimassa. Hankin uutta ainoastaan tarpeeseen ja pidän esim vaatteet loppuun saakka eli mitään hupiostoja en tee.

Aletheias

• Anonyymi00004
      UUSI

Vallan järkeviä hankintoja teillä.
      Pihan- tai parvekkeenhoito on miehyväjuttu. Se ei ole törsäystä. Samoin vanhat kalusteet täytyy jossain vaiheessa uusia. Se ei ole törsäystä.
      Vaatteiden suhteen sama juttu.
      Yllätin itseni taannoin juhlahumussa siitä, että pesetin menovaatteet. Toki pesulalaskulla olisin saanut jotain melko tasokastakin. Mutta täydestä meni kuin väärä raha.
      Törsäsin palveluun.
      Jalkahoito etenkin nyt kesän kynnyksellä ois kiva. Ehkä selviän siitä kylpysuolalla yms.
      itsenäisesti.
      Vilma
      Minua niin hymyilyttää nuo elvyttelypuheet. Nostatuspuheet.
      Jotkin juhlat tarjoavat vähän potentiaalia.

• Anonyymi00009
        UUSI

Jalkahoidosta tuli mieleen, että olenhan minä kosmetologille menossa. Näin kesän kynnyksellä tekee hyvää saada vähän eloa ihoonkin 🌞 Tuokaan ei mielestäni ole törsäystä vaan osa terveydestä huolehtimista.

Aletheias

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Jalkahoidosta tuli mieleen, että olenhan minä kosmetologille menossa. Näin kesän kynnyksellä tekee hyvää saada vähän eloa ihoonkin 🌞 Tuokaan ei mielestäni ole törsäystä vaan osa terveydestä huolehtimista.

Aletheias

Saa sitä sallia tuollaista itselleen.
        Aikoinaan sain lahjakortin ja varasin ajan ja unohdin mennä. No. Minulle soitettiin kotiin, enkä enää kerennyt mennä 10 min matka.
        Kosmetologi sai lahjakortin 100 % ilman mitään minun unohdukseni takia.
        Ei mitään neuvoteltavissa heidän puoleltaan.
        En mennyt ikinä enää sinne.
        Moka oli minun.
        Lahjakortti läheisiltäni.
        Ei ollut kivaa, ei.
        Vilma

• UUSI

Herra ei ole paimeneni mutta ei minulta silti mitään puutu. Ostan sitten kun puuttuu.

• Anonyymi00005
        UUSI

18:49
        Vallan hyvin kuvattu ajatus.
        Vilma

• UUSI

Juu, kuus tomaatin taimee ja kolme kurkun taimee. Ja maalipensselin. Sitten ostin alkuaineiden jaksollisen järjestelmän, mutta ehkä tätä ei lasketa, kun se on käytetty. Ostin myös hitsauspöydän käytettynä. Alunperin piti tehdä ite, mutta toi teräsprofiili on ihan järkyttävän kallista nykyään.

Uuden shortsin ja t paidan oon tilannu, toivotaan että tulee perille. Nää siis naisten takia ja oli tosi kalliit.

Mööpeleitä en oo ostanu ja oikeestaan noista vanhoistaki pitäs päästä eroon.

• Anonyymi00007
        UUSI

Mielenkiintoiset investoinnit.
        Tomaatithan tulevat korkoina takaisin.
        Hitauspöytä on ilmeisesti välttämättömyys.
        Naisten takia kannattaa hieman kesää varten törsätä. Emme pahastu.
        Vilma

• Anonyymi00006
      UUSI

Ilman jälkikasvua ei taitaisi olla tarvetta investoida yhtään mihinkään.

• Anonyymi00008
        UUSI

Jälkikasvu tietty kilpailee verottajan kanssa. Jää toiseksi.
        Vilma

• Anonyymi00010
      UUSI

Tuosta tiedä, ehkä vähän enemmän käynyt diy-kaupoissa kuin normaalisti.
      Mutta valtiota olen tukenut reilulla kädellä. Panostin harrastekamppeisiin, ja siinä taisi olla alvia hinnassa melkoisesti. Ehkä se koneliike sai kanssa pikkusiivun voittoa.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00018
        UUSI

Harrastekamppeet ovat joiltain osin välttämättömiä, tarkoituksenmukaisia.
        Muistan aikoinaan tennistä opetellessani, että minulla oli 'jotkin tossut', verkkarit ylösrullattuine lahkeineen ja jokin toppi.
        Kyselin, voiko näin lyödä tai näin tai noin.
        Minusta tuntuu, että ystäväni häpesi minua, mutta opin pelaamaan.
        Talin kentälläkin tuli myöhemmin käytyä.
        Vilma

• Anonyymi00012
      UUSI

En ole ostellut turhaa, mutta tarpeelliseen menee nyt rahaa tänä ja ensi vuonna aika paljon.

Ai niin, olenhan minä törsännytkin. Ostan ihan liikaa kirjoja. Muuten olen aika tarkka ostoksistani.

xLiner

• Anonyymi00013
        UUSI

Kirjoihin kuluttaminen ei ole koskaan törsäystä 🤩 Ihan parhaita rahankäyttökohteita 👍🏻

Aletheias

• Anonyymi00015
        UUSI

Kirjakaupat ovat erittäin vaarallisia paikkoja. Kuten lankakaupat.
        Kirpuilta löytyy joskus niitä suosikkeja.
        Vilma

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Kirjoihin kuluttaminen ei ole koskaan törsäystä 🤩 Ihan parhaita rahankäyttökohteita 👍🏻

Aletheias

Kauhulla ajattelen jos joskus muutan... Se on sitten Niemi joka ne kantaa 😄

xLiner

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Kirjakaupat ovat erittäin vaarallisia paikkoja. Kuten lankakaupat.
        Kirpuilta löytyy joskus niitä suosikkeja.
        Vilma

Minä en uskalla mennä divariin. Mulla on joku kieroutunut omistushalu oikein vanhoihin kirjoihin. Olen varma, ettei kukaan muu ymmärrä niiden päälle mitään, ei ainakaan tarpeeksi 🙈🤭

xLiner

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

xLiner

Kuin myös. Vaikka sitä k-siivousta olen harrastanut, niin liikaa vieläkin.
        Ajattelin mennä kesällä myymään katukirpulle.
        Vilma

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

xLiner

Jätä se tosiaan Niemen murheeksi 😅

Aletheias

• UUSI

Joitain videopelejä ostanut. Eli lähinnä valuvat meikäläisen rahavirrat ulkomaille.

• Anonyymi00019
        UUSI

Jäänee siitä alvit verottajalle ja jos kauppias tekee tulosta, hän maksaa soluja, yhteisöveroa jne.
        Kyllä sinä hyödytät.
        Ja liike pysyy pystyssä.
        Vilma

• Anonyymi00024
      UUSI

Kenkäkaupat ovat heikkouteni. On ainakin 40t kengät vaan kas kun katson kenkien riviä, satun näkemään sellaiset joita ihan välttämättä tarvitsen. Nykyisin käännän pääni kokonaan toisaalle kenkäkaupan kohdalla. Olen myös huono heittämään edellisiä pois, josko kumminkin sattuisi vielä pari kertaa käyttämään jossain tilanteessa, oikea väri tai kannan korkeus. Muut vaatetukset ostan viisaasti tarpeen mukaan.

• Anonyymi00026
        UUSI

Minulla on nahkakenkäpareja eivätkä ne ole kevyitä,
        En käy enää niiiin ahkerasti tanssimassa, milloin ne olisivat omiaan.
        Kirpulle mukaan. Joku saisi kesähääkengät edukkaasti.
        Vilma

• Anonyymi00025
      UUSI

En. Ostan vain tarpeelliset.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      166
      2120
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      311
      1803
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1587
    4. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      82
      1258
    5. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1220
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1091
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      986
    10. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      24
      972
    Aihe