Saunoissa on viisarimallisia lämpömittareita, mutta miksi niissä 90 astetta ei ole 90 asteen kulmassa nollaan nähden.
Heti pitää korjata tuo asia ja määrätä virheelliset mittarit laittomiksi.
Maailmassa on taas valtava virhe
11
107
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Mä olin kerran jossain vuokramökissä jonka saunan lämpömittari oli alaston mies. Viisari toimi sen v*hkeenä ja silloin kun saunassa oli lämpöä niin "se" nousi pystyyn 😀. Oli se hauska juttu. "Mainio kuje", kuten Turkka tokaisi. -💊-.
- Anonyymi00002UUSI
buddy-love kirjoitti:
Mutta siinäkin oli tietenkin tuo asteongelma, eli heti kiellettävä.
Voi mennä kuolioon jos lämpö ei hellitä. Kesken ulkoilusessioni mieleeni muistui manaaja-aloitukseni. Toivoin tänään aiemmin että pilvistyisipä sää ja niin siinä sitten myös kävi :). Manasin siis sään haluamakseni. Ulkona ois ollut muuten kuuma. -💊-.
Olipa kyseessä sitten perinteinen puinen malli, tai modernimpi anturi, lämpömittari toimii usein saunassa enemmänkin suuntaa-antavana fiilismittarina kuin tarkkana laboratoriolaitteena.
Tietysti asia voi närkästyttää, jos asteet eivät ole esteettisesti tasapainossa, mutta muuten voit sulkea silmäsi ja nauttia löylyistä.Ei ei ja kaikki ongelmat ovat yhtä vakavastiotettavia, eli kyllä tämä menee ihan samaan sarjaan ilmastonmuutoksen kanssa.
Lisäksi miten ilmastonmuutosta voi mitata saunassa, jos asteet ja asteet eivät vastaa toisiaan.buddy-love kirjoitti:
Ei ei ja kaikki ongelmat ovat yhtä vakavastiotettavia, eli kyllä tämä menee ihan samaan sarjaan ilmastonmuutoksen kanssa.
Lisäksi miten ilmastonmuutosta voi mitata saunassa, jos asteet ja asteet eivät vastaa toisiaan.On todella mielenkiintoista, kuinka onnistut aina kehittämään kaikesta ongelman. Nyt on vuorossa saunan lämpömittarit. Ylianalysointi on taitolaji, johon vain harva kykenee. :)
Ilmastonmuutosta on aina tarpeellista miettiä kuumassa saunassa, varsinkin löylyä heitettäessä. Silloin ne parhaat ideat syntyvät, kun kuuma löyly kärventää selkänahkaa ja tuskan hikipisarat sumentavat näkökentän.
Positiivista asiassa on, että lämpömittarin asteita ei tuossa vaiheessa pysty näkemään ja ongelma menettää hetkeksi merkityksen.tosi.typy kirjoitti:
On todella mielenkiintoista, kuinka onnistut aina kehittämään kaikesta ongelman. Nyt on vuorossa saunan lämpömittarit. Ylianalysointi on taitolaji, johon vain harva kykenee. :)
Ilmastonmuutosta on aina tarpeellista miettiä kuumassa saunassa, varsinkin löylyä heitettäessä. Silloin ne parhaat ideat syntyvät, kun kuuma löyly kärventää selkänahkaa ja tuskan hikipisarat sumentavat näkökentän.
Positiivista asiassa on, että lämpömittarin asteita ei tuossa vaiheessa pysty näkemään ja ongelma menettää hetkeksi merkityksen.Huomaa, että ongelmaan on myös ratkaisu, eli kielletään väärin toimivat lämpömittarit ja se selvästi parantaa kansatalouden tilaa, sillä jokaiseen saunaan joudutaan ostamaan uusi oikein toimiva lämpömittari ja siten BKT kohoaa kohisten.
buddy-love kirjoitti:
Huomaa, että ongelmaan on myös ratkaisu, eli kielletään väärin toimivat lämpömittarit ja se selvästi parantaa kansatalouden tilaa, sillä jokaiseen saunaan joudutaan ostamaan uusi oikein toimiva lämpömittari ja siten BKT kohoaa kohisten.
Harva ostaisi uutta lämpömittaria, koska edellinen on toimiva ja suuntaa-antava. Kunnon kansalaiset eivät ole turhan tarkkoja saunan lämpömittareiden toiminnasta, eikä kenelläkään ole varaa viettää kulutusjuhlaa.
Ei edes näin tärkeään sijoittamiskohteeseen kuin saunan lämpömittarit.
Ymmärrän, että suhtaudut intohimoisesti ja positiivisesti BKT:n kohoamiseen, mutta tämä tuskin tulee olemaan suuri myyntivaltti.
Ihmiset pitävät omana tietonaan saunojen lämpömittareiden toiminnat, tai toimimattomuudet. Ei niistä juoruta pitkin kyliä.tosi.typy kirjoitti:
Harva ostaisi uutta lämpömittaria, koska edellinen on toimiva ja suuntaa-antava. Kunnon kansalaiset eivät ole turhan tarkkoja saunan lämpömittareiden toiminnasta, eikä kenelläkään ole varaa viettää kulutusjuhlaa.
Ei edes näin tärkeään sijoittamiskohteeseen kuin saunan lämpömittarit.
Ymmärrän, että suhtaudut intohimoisesti ja positiivisesti BKT:n kohoamiseen, mutta tämä tuskin tulee olemaan suuri myyntivaltti.
Ihmiset pitävät omana tietonaan saunojen lämpömittareiden toiminnat, tai toimimattomuudet. Ei niistä juoruta pitkin kyliä.Tietysti ostavat, sillä ne vanhat muuttuvat laittomiksi.
Ongelman korjaamiseksi perustetaan saunalämpömittarien tarkastajien virkoja ja kaikkien pitää esitellä saunansa ja mittarinsa heti kun sellainen tulee sitä kyselemään.
(meille on tulossa kompostoritarkastaja, eli valmis malli hommaan on jo olemassa ja ehkäpä nuo kannattaa jopa yhdistää, vaikka se vähentääkin työllistävyyttä)
((lisäksi pitää järjestää pakollisia kursseja saunalämpömittarien oikeaoppisesta asentamisesta ja niiden käytöstä))
(((ja tietysti siitä mistä kohtaa saunan pesään ladotut halot sytytetään ja mikä on oikeaoppinen latomistapa)))
((((pelastamme tällä kansantalouden perustamalla runsaasti uusia virkoja, eli työttömyys romahtaa, kunhan olen kaivanut kaikki mahdolliset ongelmat ja epäloogisuudet esille))))buddy-love kirjoitti:
Tietysti ostavat, sillä ne vanhat muuttuvat laittomiksi.
Ongelman korjaamiseksi perustetaan saunalämpömittarien tarkastajien virkoja ja kaikkien pitää esitellä saunansa ja mittarinsa heti kun sellainen tulee sitä kyselemään.
(meille on tulossa kompostoritarkastaja, eli valmis malli hommaan on jo olemassa ja ehkäpä nuo kannattaa jopa yhdistää, vaikka se vähentääkin työllistävyyttä)
((lisäksi pitää järjestää pakollisia kursseja saunalämpömittarien oikeaoppisesta asentamisesta ja niiden käytöstä))
(((ja tietysti siitä mistä kohtaa saunan pesään ladotut halot sytytetään ja mikä on oikeaoppinen latomistapa)))
((((pelastamme tällä kansantalouden perustamalla runsaasti uusia virkoja, eli työttömyys romahtaa, kunhan olen kaivanut kaikki mahdolliset ongelmat ja epäloogisuudet esille))))Olisivatko nämä saunamittareiden tarkastajat niitä entisiä kompostitarkastajia? Ainakin heille löytyisi uusi työpaikka. ja oikeita töitä.
(ehdin kirjoittaa tämän, ennen kuin luin viestiäsi eteenpäin, hauska yhteensattuma)
Sinulle tulee valitettavasti valtava työsarka, kun joudut kaivamaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat epäkohdat esiin, sekä miettimään oikeaoppisia kurssitusmenetelmiä kaikkia saunatonttuja varten.
Vaikuttaa hyvin vallankumoukselliselta, mutta saunakulttuurimme vaatii päivittämistä ja on hyvä aloittaa saunan lämpömittareista, ettei heikkonahkaisimmat nouse kapinaan.
- Anonyymi00003UUSI
Minä kerran saunassa heitin löylyä ja tuli tuhat astetta. Puoli valtakuntaa kuoli siihen.
>Simiti<
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492023Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051727- 931557
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781193- 671150
- 251061
- 481007
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73956- 45937