Mitä muuta kauneutta on olemassa kuin vain sitä yhtä?

Anonyymi-ap

Tästä aiheesta voisi tulla kokonainen keskustelu. Haluaisin nimittäin kuulla että mitä muuta kauneutta on olemassa kuin vain kauneutta? Tässä on toisesta keskustelusta osa:

-------
No, en ole koskaan väittänyt etteivätkö naiset voisi olla kauniita. Ja tuossa saattaisi olla ainoa alue missä naiset saattaisivat voittaa.

-------
En tarkoittanut vain ulkoista kauneutta, mutta ei sen väliä, koska et kuitenkaan osaisi nähdä kauneutta. Se on käynyt kirjoituksistasi hyvin selvästi ilmi.

81

601

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Elämä on kaunista. Tänään kun istuskelin tuolla kalliolla, olin vahingossa istunut jonkun polulle. Niin kauan käytiin muutaman muurahaisen iskujoukoin puremaan varpaanväliin ym. mukaviin paikkoihin, kunnes siirsin itseni suosiolla vähän siitä pois. Elämä on luonnon kanssa sopusoinnussa elämistä. Ja se on kaunista, kun on yhtä luonnon kanssa. No jos ei ihan vielä, niin ainakin matkalla siihen.

• Anonyymi00003

Tosi kaunis kokemus.

• Anonyymi00017

Jos et olisi siirtynyt niin ne muurahaiset olisivat pilkkoneet sinut ja vieneet sinut palasina pesäänsä. Sitten olisit todella ollut yhtä luonnon kanssa.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Jos et olisi siirtynyt niin ne muurahaiset olisivat pilkkoneet sinut ja vieneet sinut palasina pesäänsä. Sitten olisit todella ollut yhtä luonnon kanssa.

Hidasta puuhaa olisi sillä arsenaalilla. Muuten ei hassumpi idea, sitten joskus vanhuuden päivien varalle.

• Anonyymi00002

Selitetään nyt tämäkin, kun nostit kommenttini aloitukseksi asti.

Kauneus ei ole vain jotain, mitä katsotaan, vaan jotain, mikä tunnetaan. Koen kauneutta ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa, heidän tavassaan hehkua lämpöä, aidoissa tunteissa ja lapsen pyytämättömässä naurussa. Löydän sitä auringonlaskuista, metsän hiljaisuudesta, linnan raunioista ja siitä onnesta, kun joku saavuttaa pitkäaikaisen haaveensa. Kauneutta on kaikkialla, kun silmät avaa sille.

Joku voi toki olla ulkoisesti kaunis, mutta se on vain kauneuden pintapuolisin muoto. Ei se merkityksetöntä ole, mutta silti vain pieni osa sitä, mitä kauneus todella tarkoittaa. Aidosti kaunis ihminen on sitä sydämeltään, ja se on sellaista kauneutta, jota rypyt ja juonteet eivät pysty koskaan hävittämään

Aletheias

• Anonyymi00004

Luettelet tuossa auringon laskuja, linnan raunioita jne. asioita jotka siis näet kauniina.
        Sitten jotain asioita jotka koet kauniina tunteen takia, hiljaisuus, nauru, hehku. Nuo ovat täysin eri asioita, eikä kyse voi olla samasta asiasta mitenkään, kauneudesta. Puhut tunteesta, ja puhut jostain mikä näyttää kauniilta. Ei näitä täysin erilaisia asioita voi sekoittaa tuolla tavoin. Sanakirja määrittelee tunteet ja kauneuden täysin eri asioiksi, kauneus ei ole tunne.

"Aidosti kaunis ihminen on sitä sydämeltään"

En yhtään tiedä mitä tuo tarkoittaa.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Luettelet tuossa auringon laskuja, linnan raunioita jne. asioita jotka siis näet kauniina.
        Sitten jotain asioita jotka koet kauniina tunteen takia, hiljaisuus, nauru, hehku. Nuo ovat täysin eri asioita, eikä kyse voi olla samasta asiasta mitenkään, kauneudesta. Puhut tunteesta, ja puhut jostain mikä näyttää kauniilta. Ei näitä täysin erilaisia asioita voi sekoittaa tuolla tavoin. Sanakirja määrittelee tunteet ja kauneuden täysin eri asioiksi, kauneus ei ole tunne.

"Aidosti kaunis ihminen on sitä sydämeltään"

En yhtään tiedä mitä tuo tarkoittaa.

Kauneus on minulle hyvin pitkälti myös tunne. Kerroin tässä oman tulkintani kauneudesta, sanakirjalla voi olla toisenlainen määritelmä.

Joskus jokin on niin kaunista, että se sattuu rinnassa. Onko sinulle koskaan käynyt niin?

Aletheias

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kauneus on minulle hyvin pitkälti myös tunne. Kerroin tässä oman tulkintani kauneudesta, sanakirjalla voi olla toisenlainen määritelmä.

Joskus jokin on niin kaunista, että se sattuu rinnassa. Onko sinulle koskaan käynyt niin?

Aletheias

Joskus on ollut rintakipuja mutta ne on menneet ohitse kun lyön nyrkillä rintaani.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Joskus on ollut rintakipuja mutta ne on menneet ohitse kun lyön nyrkillä rintaani.

Toivottavasti joskus saat kokea myös aidon kauneuden. Sitä ei ole tarvetta lyödä nyrkillä pois.

Aletheias

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Toivottavasti joskus saat kokea myös aidon kauneuden. Sitä ei ole tarvetta lyödä nyrkillä pois.

Aletheias

Ei ole minun juttuni tuommoinen.
        En usko tuollaiseen. Uskon enemmän raakaan voimaan.

• Anonyymi00027

Jatkan vielä tuohon sydämen ja kauneuden väliseen yhteyteen. Uskon siihen, että ihminen on kaunis nimenomaan sillä tavalla. Joskus ihmetellään kun sinänsä ulkonäöltään kaunis ihminen ei kuitenkaan jää oikein mieleen vaikka ulkonäössä ei ole vikaa. Kyse on nimenomaan sisäisestä hehkusta, joka tulee sydämen kautta ulos ihmisestä. Jopa ulkonäöltään ei niin kaunis voi aiheuttaa valtavan sydämellisen tunteen ihmisistä, koska hän osaa antaa sydämensä kautta jotain lämpöä ja välittämistä muille ihmisille ja muut ihmiset vastaavat sydämensä lämmöllään. Niin, sittten sydämeltään lämmin ja sielultaan kaunis ja ulkonäöltään kaunis, kyllähän sellainen ihminen vaikuttaa muihin ihmisiin voimakkaasti pelkällä olemassaolollaan.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Jatkan vielä tuohon sydämen ja kauneuden väliseen yhteyteen. Uskon siihen, että ihminen on kaunis nimenomaan sillä tavalla. Joskus ihmetellään kun sinänsä ulkonäöltään kaunis ihminen ei kuitenkaan jää oikein mieleen vaikka ulkonäössä ei ole vikaa. Kyse on nimenomaan sisäisestä hehkusta, joka tulee sydämen kautta ulos ihmisestä. Jopa ulkonäöltään ei niin kaunis voi aiheuttaa valtavan sydämellisen tunteen ihmisistä, koska hän osaa antaa sydämensä kautta jotain lämpöä ja välittämistä muille ihmisille ja muut ihmiset vastaavat sydämensä lämmöllään. Niin, sittten sydämeltään lämmin ja sielultaan kaunis ja ulkonäöltään kaunis, kyllähän sellainen ihminen vaikuttaa muihin ihmisiin voimakkaasti pelkällä olemassaolollaan.

Puhut nyt esiintymistaidosta, muiden huomioon ottamisesta, puhetaidoista, ystävällisestä asenteesta. Mikään noista ei ole kauneutta. Lisäksi yhdistät muihin vaikuttamisen noihin taitoihin, silloin tässä puhutaan jo psykopaatista.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Ei ole minun juttuni tuommoinen.
        En usko tuollaiseen. Uskon enemmän raakaan voimaan.

Raakaan voimaan turvaudutaan sitten, kun henkinen kapasiteetti loppuu.

Raakaa voimaa tarvitaan tässä maailmassa aniharvoin, lähinnä jossain pelastajan töissä tai tietyissä urheilulajeissa.

Aletheias

• Anonyymi00051
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Upeasti kirjoitettu. Näen asian aivan samalla tavalla. Kauneus on niin paljon muutakin kuin pintaa.

Aletheias

• Anonyymi00054
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Raakaan voimaan turvaudutaan sitten, kun henkinen kapasiteetti loppuu.

Raakaa voimaa tarvitaan tässä maailmassa aniharvoin, lähinnä jossain pelastajan töissä tai tietyissä urheilulajeissa.

Aletheias

Taas kerran täyttä pötyä tuo mitä sanot. TÄyttä.
        Raaka voima on aina toiminut, aivan joka asiassa. Sitä voi miettiä päässään ja suunnitella vaikka mitä, mutta kun alkaa toteuttamaan niitä suunnitelmia huomaa nopeasti ettei ne vaan toimi, silloin siirrytään raakaan voimaan ja tehoaa heti.
        Ota mikä tahansa normaalin elämän asia ja näet että se vaan toimii niin.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Taas kerran täyttä pötyä tuo mitä sanot. TÄyttä.
        Raaka voima on aina toiminut, aivan joka asiassa. Sitä voi miettiä päässään ja suunnitella vaikka mitä, mutta kun alkaa toteuttamaan niitä suunnitelmia huomaa nopeasti ettei ne vaan toimi, silloin siirrytään raakaan voimaan ja tehoaa heti.
        Ota mikä tahansa normaalin elämän asia ja näet että se vaan toimii niin.

No höpöhöpö taas. Aivot peittoaa voiman mennen tullen, vaikka joissain asioissa voima onkin hyödyllistä.

Oletko muuten koskaan laittanut merkille, miten eniten voimasta uhoavat ne, joilla ei sitä oikeasti ole? Melko koomista.

Aletheias

• Anonyymi00060
        Anonyymi00057 kirjoitti:

No höpöhöpö taas. Aivot peittoaa voiman mennen tullen, vaikka joissain asioissa voima onkin hyödyllistä.

Oletko muuten koskaan laittanut merkille, miten eniten voimasta uhoavat ne, joilla ei sitä oikeasti ole? Melko koomista.

Aletheias

Joo, feministit uhoaa kyllä kovasti kaikenlaista.

Missä asiassa aivot peittoaa voiman, esim?

• Anonyymi00068
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Joo, feministit uhoaa kyllä kovasti kaikenlaista.

Missä asiassa aivot peittoaa voiman, esim?

Olen harvoin törmännyt uhoaviin feministeihin.

Aivot peittoaa voiman esim rakastelussa. Hyvään seksiin ei tarvita juurikaan voimaa, mutta todella paljon tunne- ja tilanneälyä.

Aletheias

• Anonyymi00005

Miksi esität yksinkertaista?

On vaikka mitä kauneudenmuotoja. Ne vain täytyy osata nähdä.
      Oletko nähnyt elokuvan Kaunis mieli? Ihmisen mielikuvituskin voi olla kauneuden muoto, vaikka se lähentelisi jo harhaisuutta tai olisi jopa harhainen.

Entäs luomisen kyky, esim. taiteessa? Ei tarvitse ihailla lopputulosta, vaan voi nähdä kauneuden jo kyvyssä.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00009

Ahh, ihana lukea tällaista.. kerrassaan kaunista 😊

Aletheias

• Anonyymi00010

Enpä tiedä taiteesta.
        Olen kuullut tuosta elokuvasta, en muista nähneeni. Tai ehkä jotain pätkiä joskus. Luin sen juonen tiivistelmän, enkä pitänyt siitä yhtään. Ei ole sellainen mitä itse koskaan katsoisin. Mikä tuossa nyt oli niin kaunista, ihmettelen vaan? Hulluksi tuleva henkilö ei ole kaunis näky.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Enpä tiedä taiteesta.
        Olen kuullut tuosta elokuvasta, en muista nähneeni. Tai ehkä jotain pätkiä joskus. Luin sen juonen tiivistelmän, enkä pitänyt siitä yhtään. Ei ole sellainen mitä itse koskaan katsoisin. Mikä tuossa nyt oli niin kaunista, ihmettelen vaan? Hulluksi tuleva henkilö ei ole kaunis näky.

Kun ihminen rajoittaa mielensä kapeaksi, niin elämästä tulee latteampi.
        Otan osaa jos olet oikeasti tuollainen.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00013
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ahh, ihana lukea tällaista.. kerrassaan kaunista 😊

Aletheias

Täällä on jotenkin synkkä meininki ollut viime aikoina.
        No, onneksi on kevät ja paljon paljon muuta puuhaa kuin palstailu.

Onneksi mm. sinä jaksat kirjoittaa täällä järkeä ja koettaa luoda positiivisempaa tunnelmaa :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kun ihminen rajoittaa mielensä kapeaksi, niin elämästä tulee latteampi.
        Otan osaa jos olet oikeasti tuollainen.

-keinovaginamies-

Olen todellakin sitä mieltä että mielenterveysongelmien kanssa kamppailevat ihmiset eivät ole kauniita. Mielenvikaisuudessa ei ole mitään kaunista. Sitä mieltä minä olen täysin vakaasti ja horjumatta.

Kuinka tämä näkemykseni nyt rajoittaa minua ja tekee elämästäni latteaa?

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Täällä on jotenkin synkkä meininki ollut viime aikoina.
        No, onneksi on kevät ja paljon paljon muuta puuhaa kuin palstailu.

Onneksi mm. sinä jaksat kirjoittaa täällä järkeä ja koettaa luoda positiivisempaa tunnelmaa :))

-keinovaginamies-

Hieman synkeää on ollut, mikä ei yhtään sovi kevääseen, joka on valon ja ilon aikaa 🌞

Parhaani teen positiivisuuden eteen, mutta aiheet meinaa välillä olla kaikkea muuta kuin positiivisia 😁 Onneksi tosiaan on paljon kaikkea muuta menossa ja tulossa, on hupireissua ystävien kanssa, pihahommia yms. Oikeaa elämää 🥰

Nyt äkkiä unille, että jaksaa töitä painaa huomenna. Öitä!

Aletheias

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Hieman synkeää on ollut, mikä ei yhtään sovi kevääseen, joka on valon ja ilon aikaa 🌞

Parhaani teen positiivisuuden eteen, mutta aiheet meinaa välillä olla kaikkea muuta kuin positiivisia 😁 Onneksi tosiaan on paljon kaikkea muuta menossa ja tulossa, on hupireissua ystävien kanssa, pihahommia yms. Oikeaa elämää 🥰

Nyt äkkiä unille, että jaksaa töitä painaa huomenna. Öitä!

Aletheias

Minä taidan katsoa vielä jonkin tubevideon tai kysellä vähän AI:lta.
        On taas tällainen pakkomielteinen projekti menossa ja aivonystyröitä kutkuttavat haasteet on jossain ihan muualla kuin töissä.
        Huominen menee ihan rutiinilla.
        Öitä.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00018

Kaikki tämän nimimerkki A -henkilön jutut ovat vain "minusta tuntuu siltä" -tasoa. Ei mitään voi ottaa vakavasti kun alla on tuo nimikirjoitus. Tästäkin aiheesta huomaa sen heti ettei tuo henkilö pysty käsittelemään mielessään minkäänlaisia faktoja, vaan pelkästään erilaisia tunteisiin perustuvia "päätelmiä".

• Anonyymi00020

Itse pidän lempeyttä, hyllyyttä jotenkin kauniina. Lempeää kosketusta sekä vaikka halausta. Lisäksi pieniä yksityiskohtia luonnossa esim. Myös uurteet ovat minusta kauniita sekä ihmisen keho aitona.

• Anonyymi00021

* hellyyttä siis piti kirjoittaa

• Anonyymi00033

No, nyt voin yhtyä tuohon lauseeseen, minäkin pidän hyllyvyyttä oikein kauniina naisellisena ominaisuutena. Kun nainen tanssii ja rinnat pomppii ylös ja alas, se on kyllä tosi kaunista katseltavaa.

• Anonyymi00022

Alethias onkin jo ehtinyt muotoilla asian. Niin tyydyn vain toteamaan eläimet on kauniita luonnon taidetta. Rotat esimerkiksi. ❤️

• Anonyymi00030

Kyllä se on sillä tavalla että niissä otuksissa kauneus loppuu karvattomaan häntään ja jalkoihin, tästä on ennemminkin keskusteltu :D, huono esimerkki

• Anonyymi00034

Joo, rotat, käärmeet ja skorpionit on tosi kauniita. Ja hämähäkit eritysesti, se kun tuijottaa kymmenellä silmällään sinua ja miettii olisitko sen seuraava ateria, se on kaunista.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Kyllä se on sillä tavalla että niissä otuksissa kauneus loppuu karvattomaan häntään ja jalkoihin, tästä on ennemminkin keskusteltu :D, huono esimerkki

Nää, se häntä vasta kaunis onkin. Minä suukottelen rottulieni hönnät ja varpaatkin. Minun silmään eläimet on aina täydellisiä sellaisena, kun ovst. Ja niin ihmisetkin joiden psyykenlaadusta pidän. Kuori on sivuseikka silloin. Ihmistä vaan on vaikea hyväksyä monesti ilkeän luonteenlaadun takia, vaikka muuten kaikki olis nätisti. 🙂

• Anonyymi00064
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Joo, rotat, käärmeet ja skorpionit on tosi kauniita. Ja hämähäkit eritysesti, se kun tuijottaa kymmenellä silmällään sinua ja miettii olisitko sen seuraava ateria, se on kaunista.

Kyllä nekin kauniita on. Vaikka itse enemmän tykkäänkin karvallisista. 😅

• Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Kyllä nekin kauniita on. Vaikka itse enemmän tykkäänkin karvallisista. 😅

Mä pruukan katsoa silleen lapsen silmin uteliaana ja ihaillen kaikkea luonnonluomaa, esteettisesti hyväksyä mahdollisimman paljon asioita niin kun ne on. Elämä on silleen rennompaa, antoisampaa kun pipo kireellä arvostella kaikkea kriittisin silmin.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Mä pruukan katsoa silleen lapsen silmin uteliaana ja ihaillen kaikkea luonnonluomaa, esteettisesti hyväksyä mahdollisimman paljon asioita niin kun ne on. Elämä on silleen rennompaa, antoisampaa kun pipo kireellä arvostella kaikkea kriittisin silmin.

Kaikkea ei tarvi muuttaa täydelliseksi, pitää vaan nähdä sellaisin silmin mikä hyväksyy epätäydellisyydenkin osaksi elämää. Ja eläviä.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Kaikkea ei tarvi muuttaa täydelliseksi, pitää vaan nähdä sellaisin silmin mikä hyväksyy epätäydellisyydenkin osaksi elämää. Ja eläviä.

Tykkään intialaisista vähän enemmän. Kun minäkin lähes palvon rottia, niitten ihanan luonteen takia, karismaattisia.

https://kerranelamassa.fi/intia-opas/rajasthan/karni-mata-rottatemppeli/

• Anonyymi00023

Puheääni. En pidä rumista äänistä. Kaunista ääntä on kiva kuunnella. Vaikka miehen.
      Vilma

• Anonyymi00035

Miksi ei naisen? liian kimeää sinulle?

• Anonyymi00036

Jaa puheääni, no toivottavasti ei tuo paljon mainostettu krp puheääni sentään :)

• Anonyymi00047

"Kaunista ääntä on kiva kuunnella."

🤔... en täysin voi ajatella noin. Jos vaikka miehellä on kaunis ääni, kuuntelen ääntä, enkä miestä - ja se on haitallistakin.

Siitä tuli mieleen englannin opettajani, joka oli klassisella tavalla kaunis mies, jolla oli hyvin kaunis ääni, joka samalla oli jämäkkä, soljuva ja lempeä. Kuuntelin vain ääntä, sen rytmiä, soljuntaa - ja piti kokoajan muistuttaa itseä kuuntelemaan sitä mitä opettaja sanoo eikä vain nauttimaan äänestä 😂

- Sheena

• Anonyymi00069

• Anonyymi00070

• Kauneus on TÄYSIN subjektiivinen yksilöllinen kokemus, mutta itse kokemus on eri ihmisillä tosin erimääräinen, mutta todellisuuteen kuuluva, aivojen prosessointi.

Eri objektien kaunautta voidaan mitata vain sosiologisin kyselytutkimuksin, mutta niissäkin jää vinouma eli bias, koska ihmiset mielellään jättävät omien tuntemuksiensa vastaisesti mainitsematta tabuasiat, joiden mainitsemista kulttuuri ei suosi.

Esimerkki: Miesten valtava vittuhakuisuus tulee monella tavalla esiin sekä miesten käyttäytymisessä että ns. aikuisviihteen suosiossa, mutta ei ole edullista mainita siitä, koska se ei ole kulttuuritabujen mukaista eikä useiden naisten suosiossa. Se usein
      vähentää arvostusta naisten silmissä.

Itse pidän naisen herttaista vittua kuneimpana, mitä mies voi koskaan nähdä, ja uskon mainitsemieni seikkojen perusteella, että minun tavalla ajattelevia miehiä on enemmistö, mutta he tietävät, että sen mainitseminen ei ole edullista.

Minä taas mainitsen, koska en etsi etua itselleni, vaan pyrin kertomaan biologian mukaista tietoa.

Kauneinta maailmassa on miehen silmissä herttainen sisar, joka ystävällisesti hymyillen avaa ja esittelee rauhallisesti suloista vittuaan.

• 2. kappaleessa: kaunautta > kauneutta

• exKynis.mi kirjoitti:

2. kappaleessa: kaunautta > kauneutta

Mainitsin miesten silmissä vain kaikkein kauneimman, mutta on valtava määrä vähemmänkin kaunista, vaikkapa viikinkielen ääntäminen, kuvataide, musiikki, maisema ja auringon nousu.

• exKynis.mi kirjoitti:

Mainitsin miesten silmissä vain kaikkein kauneimman, mutta on valtava määrä vähemmänkin kaunista, vaikkapa viikinkielen ääntäminen, kuvataide, musiikki, maisema ja auringon nousu.

No taas meni pileen: viikinkielen > viikinkikielen

• Anonyymi00024

Tietysti on. Maailma on täynnä kauneutta, joka ei liity mitenkään siihen kauneuteen.

• Anonyymi00026

Wanhuskaakattaja tunteili uuden käsitteen, "vain kauneus".

Ollaan samoilla raiteilla kuin "vain seksiä". Milloin saadaan esimerkiksi "vain treffit", "vain kaveri", "vain lasku", "vain tapailumies", "vain rakkaus"?

• Laadukkaaseen kielitaitoon kuluu myös kyky nähdä, miten jokin ilmaus suuressa kielenpuhujien joukossa ymmärretään.

'Vain kauneus' ymmärrettäneen siten, että kauneus on niin tukahduttavan suuri, ettei kiinnitä enää huomiota yksityiskohtiin, vaan vain pelkkään kauneuteen. Vain-sanalla on kielessä näes monta eriavää merkitystä eri konteksteissa.

• Anonyymi00040
        exKynis.mi kirjoitti:

Laadukkaaseen kielitaitoon kuluu myös kyky nähdä, miten jokin ilmaus suuressa kielenpuhujien joukossa ymmärretään.

'Vain kauneus' ymmärrettäneen siten, että kauneus on niin tukahduttavan suuri, ettei kiinnitä enää huomiota yksityiskohtiin, vaan vain pelkkään kauneuteen. Vain-sanalla on kielessä näes monta eriavää merkitystä eri konteksteissa.

Kaakahduksen konteksti oli: "Haluaisin nimittäin kuulla että mitä muuta kauneutta on olemassa kuin vain kauneutta?" Kuinka se laadukkaasti ymmärretään?

• Anonyymi00028

Kauneus on niitä harvoja asioita mitä ei voi tässä elämässä pilata. Onpa kaunis sitten ihminen, maisema, joku luonnon asia. Se on vain kauneutta, jonka ymmärtää mitä parempi kauneudentaju ja herkkyys on. Ilman sitä kauneutta maailma olisi paljon rumempi, eloton, lohduttomampi, negatiivisempi. Kauneus on yksi perusasioita, joilla luoja yrittää pitää ihmiset elinvoimaisina ja toisiaan huomioivana.

• Anonyymi00029

Omasta mielestä tämä koko planeetta on kaunis historiassaan. Historialla tarkoitan hetkeä tämän jälkeen

• Suunnittelin kerran huvikseni D/A-muuntimen, joka on tavattoman epäkäytännöllinen, mutta silti hyvin kaunis.
      (ei siis ulkonäkö, vaan toiminta)
      ((siinä olisi ollut paljon osia, eikä sitä siksi kannattanut rakentaa))

• Juu, kyllä ne vanhat tehtaat ja muutkin laitokset: koulut, sairaalat. Niin on ne kauniita. Niissä on sitä pysähtynyttä tunnelmaa. Ja ne kaikki jäljelle jäneet kalustot. Niin on siinä ihasteltavaa. Ja usein kun siihen liittyy se luonto, valtaa omaansa takas. Niin on se upeeta.

Mä suosittelen teile, ketkä täälä vähän murehtii. Niin kävis vähän kattelemassa. Siinä on tunnelmaa ja vähän semmosta yhteyttäkin, kun sitä on vähännitkin unohdettu, niin tuo sellasta mielenrauhaa.

Varovainen tietenki kannattaa olla, voi olla vaikka mitä maapiikkejä maastossa tai sitten se kaivo. Enkä suosittele sisälle menoa ainaskaan alkuvaiheessa.

• Anonyymi00045

"pysähtynyttä tunnelmaa. Ja ne kaikki jäljelle jäneet kalustot. Niin on siinä ihasteltavaa."

Jännä kuvaus. Minusta tuo on lähinnä ikävää, haikeaa ja surullista, jota saa muutenkin kyllä kokea riittämiin 🙁 Etenkin, kun vaistoan taloista/rakennuksista herkästi niiden/niissä asuneiden ihmisten entisaikain tapahtumia, josta ei ole mitään tietoa, vain tunne.

- Sheena

• Anonyymi00045 kirjoitti:

"pysähtynyttä tunnelmaa. Ja ne kaikki jäljelle jäneet kalustot. Niin on siinä ihasteltavaa."

Jännä kuvaus. Minusta tuo on lähinnä ikävää, haikeaa ja surullista, jota saa muutenkin kyllä kokea riittämiin 🙁 Etenkin, kun vaistoan taloista/rakennuksista herkästi niiden/niissä asuneiden ihmisten entisaikain tapahtumia, josta ei ole mitään tietoa, vain tunne.

- Sheena

Juu, mun on vaikee kuvata tota tunnelmaa. Varmaan vähän sama kuin mitä täälläkin on puhuttu, moni kokee itsensö hiukan ulkopuoliseksi suurissa yleisötapahtumissa, ellei oo mukana jossakin porukassa. Tollaseen hylättyyn kohteeseen sulautuu helposti juuri yksin, on yhtä ympäristönsä kanssa. En mä sitä mitenkään ilosena asiana pidä, mutta se tunne. En osaa sitä oikeen kuvata.

Sitähän oon kovastikin kritisoinu täällä, että työpaikkoja on just länsimaista siirretty pois. Mutta sehän ei oo noiden hylättyjen tehtaitten vika. Vaan enempi juuri näiden ostoshelvettien.

• Anonyymi00031

Taitaa olla vähän kiinni siitä millä silmällä katsoo, haluaako ylipäänsä nähdä kauneutta missään.
      Avoin ennakkoluuloton mieli kyllä löytää kauneutta, jopa rumuudesta

• Anonyymi00038

Virheet juurikin tekevät kauniista kaunista. Virheettömyys on tylsää ja tylsyys on rumaa.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Virheet juurikin tekevät kauniista kaunista. Virheettömyys on tylsää ja tylsyys on rumaa.

Joo virheet on kyllä tosi kauniita. Täydellisyys on rumaa.

• Anonyymi00037

Kauneus on katsojan silmissä. Katsooko yläpään silmillä vaikko alapään ns pers silmällä. Oma valinta.🤷‍♀️

• Anonyymi00041

Kun ssnotaan, että kauneus on subjektiivinen kokemus, niin tarkoitetaan sitä, että jokainen kokee sen eritavoin.

Lisäksi joillakin ihmisillä on enemmän "aisteja". Joku kokee sen minkä näkee. Haistaa tai maistaa. Toiset taas kokee samasta asiasta erilaisia sävyjä ja aistimaailma on laveampi.

Ihan kuten ihmisen ja vaikka eläimen aisteissa on eroa. Koirat kuulee ja haistaa paljon tarkemmin kuin ihminen.

Kaikki ihmiset eivät koe kauneutta samoin.

• Anonyymi00042

Ja sitten ovat ne yksilön, joilla aistumiksen sekoittuvat ja väikuttavat toisiinsa, kuten nyt vaikka synesteetikot.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ja sitten ovat ne yksilön, joilla aistumiksen sekoittuvat ja väikuttavat toisiinsa, kuten nyt vaikka synesteetikot.

Niin.

Mutta on mielestäni mahdotonta alkaa kuvailemaan "kokemaansa" kauneutta ihmiselle, jolla aistimus on suppea.

Ensinnäkin hän ei aisti samoin ja toiseksi ei ole kokenut mitään puuttuvien aistiensa aistimusta.

Sama kuin tempaisisit jostain keskeltä viidakkoa jonkun tyypin, joka ei tiedä nykymaailmasta mitään ja alst selittämään vaan, että miten näppärä viestiäppi whatsapp oikein on. 😁

• Anonyymi00048
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Niin.

Mutta on mielestäni mahdotonta alkaa kuvailemaan "kokemaansa" kauneutta ihmiselle, jolla aistimus on suppea.

Ensinnäkin hän ei aisti samoin ja toiseksi ei ole kokenut mitään puuttuvien aistiensa aistimusta.

Sama kuin tempaisisit jostain keskeltä viidakkoa jonkun tyypin, joka ei tiedä nykymaailmasta mitään ja alst selittämään vaan, että miten näppärä viestiäppi whatsapp oikein on. 😁

Sellainen ihminen joka ei näe sitä sinun kuvailemaasi "kauneutta" kaikkialla ei usko siihen. Se ei usko että sitä on olemassa, ja se uskoo että sinä olet hullu ja kuuluisit laitokseen.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Sellainen ihminen joka ei näe sitä sinun kuvailemaasi "kauneutta" kaikkialla ei usko siihen. Se ei usko että sitä on olemassa, ja se uskoo että sinä olet hullu ja kuuluisit laitokseen.

Ymmärrän sitäkin tyyppiä...

Mitä ei ymmärrä, ei vaan ymmärrä.

Sen tuuppaaminen "väkisin" on vähän hullua...🙄

• Anonyymi00048 kirjoitti:

Sivusta vaan, että toi laitoskin voi olla kaunis.

• Anonyymi00072
        JeroP kirjoitti:

Sivusta vaan, että toi laitoskin voi olla kaunis.

Se on sinun tuleva asuinpaikka.... voit ihastella valkoisia seiniä joka päivä..

• Anonyymi00044

Toki on kauneutta joka lähtöön.

Ehkä parhaiten sitä kuvaa vanha tuttu sanonta "Kauneus on katsojan silmissä" - ts mielessä niiden silmien takana.

Jos mieli on musta, täynnä aggressiota, torjuntaa, epäilystä, epäluuloa, varauksellisuutta ja muuta negatiivista, on mahdotonta nähdä kauneutta missään. Ja jos nyt sattuukin näkemään jossain, niin se on jossain tavoittamattomissa ja näin mieli on entistä mustempi.

- Sheena

• Anonyymi00046

Paljonkin on kaunista mutta laitan yhden, kun kirjoittaa haluan kivaan aloitukseen.
      Näen kauniina kun vanha pariskunta kävellä köpöttelee hiljakseen käsi kädessä. Siinä oikein herkistyy ja ajattelee, saas nähdä tuleeko joskus kohdalle.

• Anonyymi00053

Näet kun se vanhentunut pariskunta kävelee kadun kulman taakse ja katoaa näkyvistäsi. Mistä tiedät ettei heti sen nurkan takana rekka ajanut niiden ylitse ja ne makaavat luut murskana littaantuneina katuun. Et voi tietää sitä, kuvittelet vain että kaikki menee heillä niin hyvin ja ihanasti.

• Anonyymi00052

Mjaa, palstalle taitaa olla eksynyt joku henkilö jolle koko elämä ja sen tuottamat haasteet ovat ihan uusi ilmiö?
      Haluaa nyt kuvailla tuntojaan ja epämääräisiä näkemyksiään vähätellen niitä jotka ovat jo sen kaiken kokeneet, mitä hän ei ole vielä kokenut?

Juu, kyllä naiset tässä ketjussa ovat kyseenalaistajaa viisaampia.
      Hällä on vain ollut ilmeisesti alkuelämä epävakaata, ja sen vuoksi on nyt vähän harhaisella "päällä" liikenteessä. Uskottelee, haluaa uskoa asioihin joita ei edes ole.

AV

• Anonyymi00055

Ja taas tämä feministinen näkemys ottaa vallan tässäkin keskustelussa, ja asian sijaan täytyy keskittyä kirjoittajan persoonaan jossa selvästi on jotain vialla kun ei hyväksy feminististä aatetta.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Ja taas tämä feministinen näkemys ottaa vallan tässäkin keskustelussa, ja asian sijaan täytyy keskittyä kirjoittajan persoonaan jossa selvästi on jotain vialla kun ei hyväksy feminististä aatetta.

Ei siinä ole mitään vikaa, jos olet mies ilman naista, ja tulet sitä myös jatkossa olemaan.
        Se on valintakysymys se?

AV

• Anonyymi00056

AP jankuttaa samaa mitä kaikki rumapainoiset, ikänaiset ja vanhusnaiset jankuttavat - että heillä olisi kaunis mieli vaikka ulkomuoto onkin iljettävän ruma. Miehelle kuitenkin ensi sijassa merkitsee naisen visuaalinen kauneus, ilman visuaalista kauneutta nainen on miehen silmissä näkymätön.

• Anonyymi00061

Tuskin on ensisijaisena se naisen kauneus, ainakaan siinä iässä jossa olisi ylittänyt jo sen miesten ihanteellisen komeuden rajapyykin. Ja sehän oli 35-vuotta se.

AV

• Anonyymi00058

OH, you're meaning mr. Salvador Dali.

• Anonyymi00071

Kauneus, niin kuin moni muukin määritelmä, on jokaisen itsensä päätettävissä. Joku voi pitää Kim Kardashiani kauniina kun taas toinen näkee hänessä hienon kirurgin kädenjäljen eli vähän niin kuin ihailisi Barbie -nukkea

Ulkoinen kauneus on AINA katsojan silmissä. Tiedän pariskuntia, jotka ovat iältään +-6-kymppisiä ja pitävät toisiaan yhä edelleen seksikkäinä ja varsinkin mies kehuu aina tätä vaimoaan suloiseksi ja kauniiksi; on muuten kivaa kuultavaa

Minulle kauneus on kokonaisuutta ja kun ihminen on ystävällinen ja ilme hymyilevä hän on paljon kauniimpi kuin töykeä suu mutrulla oleva "kaunotar"

Arvostan myös paljon tervettä itsetuntoa, johon ei sisälly tekoripsiä, silikoonirintoja, botoxhuulia tai muuta, jolla vain pilataan oma persoonallinen kauneus.

• Anonyymi00073

Jätä ne sairaat vanhusjutut nyt edes yhdestä keskustelusta pois, kiitos.

Kyllä, kim kardashian näyttää kauniilta, mutta samalla voi ihailla sitä kirurgin taitoa, se on elävä taideteos. Plastiikkakirurgi on taiteilija. Esimerkkejä taideteoksista löytyy mm. Deicy Carcia, Gracie Bon.

Ja toki myös älyttömiä ylilyöntejä löytyy useita, mutta näissä "potilas" on itse halunnut ja vaatinut jotain tiettyä ulkonäköä ja lopputulos on karmea. Kukaan taiteilija ei tee tuollaisia hirvityksiä, vaan nainen on itse vaatinut tuota ja käynyt niin monella kirurgilla kysymässä että löytää jonkun joka isolla rahalla on valmis tekemään mitä tahansa.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Jätä ne sairaat vanhusjutut nyt edes yhdestä keskustelusta pois, kiitos.

Kyllä, kim kardashian näyttää kauniilta, mutta samalla voi ihailla sitä kirurgin taitoa, se on elävä taideteos. Plastiikkakirurgi on taiteilija. Esimerkkejä taideteoksista löytyy mm. Deicy Carcia, Gracie Bon.

Ja toki myös älyttömiä ylilyöntejä löytyy useita, mutta näissä "potilas" on itse halunnut ja vaatinut jotain tiettyä ulkonäköä ja lopputulos on karmea. Kukaan taiteilija ei tee tuollaisia hirvityksiä, vaan nainen on itse vaatinut tuota ja käynyt niin monella kirurgilla kysymässä että löytää jonkun joka isolla rahalla on valmis tekemään mitä tahansa.

Yksi oikea taideteos on ms. Shilpa Sethi, hänen muodonmuutoksensa maksoi 100 000 USD. Toiset naiset sijoittavat itseensä, ja toiset pukeutuvat tuulipukuun...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1586
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      102
      1534
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      218
      1012
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      859
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      797
    7. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      770
    8. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      761
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      8
      749
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      65