Leinonen saa sapen kiehumaan

Anonyymi-ap

Mitä mieltä muut äänestäjät ovat aiheesta? Minä kun luulin, että nyt saadaan fiksua uutta verta valtuustoon mutta nyt olen todella pettynyt. Enemmänkin ehkä itseeni. Kyllä minulla oli se oletus, että ehdokkailla on omat aivot ja vieläpä niin, että ovat niitä valmiita käyttämään. Ei voi olla sellainen käsitys valtuutetuilla, että viranhaltijat pureskelvat joka ikisen asian niin valmiiksi, ettei itsen tarvitse asiaan perehtyä laisinkaan! Se kun käy kahveet vain hörppäsemässä.

16

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olen kyllä huomioinut saman, mutta leinosen "puolustukseksi" voin kyllä todeta, että valtaosa valtuutetuista ei vaivaudu lukemaan edes kokousmateriaalia ja siitä syntyy silloin tällöin noloja tilanteita kun viranhaltija tai joku valtuutetuista sanoo kokousmateriaalista sivunumeron ja rivin missä vastataan tivattuun kysymykseen.

• Anonyymi00010

kuule eivät ossaa lukea

• Anonyymi00002

No mitä varten meillä on sit näitä kallispalkkaisia virkamiehiä jos he eivät työnsä edellyttämällä tavalla kerro uusille valtuutetuille asioihin vaikuttavista lakipykälistä ? Leinonen kysyi aiheellisesti asiaa.

• Anonyymi00003

Ei voi kädestä pitää!
        Pitäisi itsekin vaivautua edes lukemaan annetut aiheet ja päätös ehdotukset.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ei voi kädestä pitää!
        Pitäisi itsekin vaivautua edes lukemaan annetut aiheet ja päätös ehdotukset.

Mitä väärää siinä oli jos Leinonen kysyi Säärelältä miksi ei näitä asiota tuotu esille. Hän kuuli vasta ensimmäisen kerran siitä kokouksessa.

Leinonen ei kuitenkaan vaatinut Säärelän etoittamista tai tekemään omia johtopäätöksiä.
        Näinhän on totuttu vaatimaan.

• Anonyymi00014
        UUSI

Tuommoisista puheista saattaa päässä polliisin juttusille. Ylläpidolta on pyydetty IP-osoitteen jäljitys ja kuvakaappaus otettu.

• Anonyymi00004

Monenkin valtuutetun kohdalla ymmärrys ja faktatieto vaikuttaa puuttuvan. Silti äänestetään demokratian nimissä. Tietenkin. Eikä valttämättä ymmärretä juurikaan koko käsiteltävää asiaa.
      Sattumalla taitaa olla liian paljon vaikutusta, kuten viimeiset valtuuston kokoukset sen osoittavat.

• Anonyymi00006

Tuskin niitä "kallispalkkaisia" virkamiehiä on sinne palkattu valtuutettuja paimentamaan oli ne uusia tai vanhoja. Sitähän sopii kysyä valiokunnan muilta jäseniltä tai puheenjohtajalta onko tällainen leinosen maailmaa järkyttänyt uustinen tullut myös muille yllätyksenä. Jos kaikki ovat olleet yhtälailla kuutamolla niin silloinhan sen työskentely on ollut turhaa ja syytä tehdä uudelleen sellaisella kokoonpanolla joka asiaan vaivautuu perehtymään.

• Anonyymi00007

Jos tärkein peruste esim. valinnoissa että on "aito kemijärveläinen" ei tarvinne enempää selittää näiden "osaamista" sekä ymmärrys tasoa!

• Anonyymi00008

Siitähän nyt kenkä puristaa, että osa valtuutetuista ja työryhmän jäsenistä ovat turhautuneita kun Nivalasta ei vikaa löydettykään vaikka siihen nimenomaan valiokunta valjastettiin ja vikaa hakemalla haettiin.

• Anonyymi00009

Sekin turhauttaa kun mollataan vaikka ei ole kunnon asiaakaan, kaikki riippuu mistäpäin tuulee.

Minua yllätti kovin kun osa kehui Pirkan puheenjohtaja taitoja. Eikä liioin arvosteltu kun sama henkilö oli tehnyt alottaan kirkon kellon korjauksesta. Kukaan ei huomauttanut että nyt ollaan kaupungin valtuuston kokouksessa eikä kirkkovaltuuston.

Kyllä se niin on että nämä arvostelut ja haukkumiset ovat täysin poliittista juonittelua.
        Nyt Kepua ärsyttää kun ovat hajottaneet Nivalan kanssa oman puolueensa.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Sekin turhauttaa kun mollataan vaikka ei ole kunnon asiaakaan, kaikki riippuu mistäpäin tuulee.

Minua yllätti kovin kun osa kehui Pirkan puheenjohtaja taitoja. Eikä liioin arvosteltu kun sama henkilö oli tehnyt alottaan kirkon kellon korjauksesta. Kukaan ei huomauttanut että nyt ollaan kaupungin valtuuston kokouksessa eikä kirkkovaltuuston.

Kyllä se niin on että nämä arvostelut ja haukkumiset ovat täysin poliittista juonittelua.
        Nyt Kepua ärsyttää kun ovat hajottaneet Nivalan kanssa oman puolueensa.

Ei ole ensimmäinen kerta Kemijärven valtuuston kokoonpanossa, kun Kepu hajaantuu henkilökemiatuskissaan hentoisempiin osiin.
        Ehkäpä nykyisessä tilanteessa Kepun asiallinen kärki on yhä rivissään.

• Anonyymi00016
        UUSI

Kyllä Nivalasta syitä löytyisi, mutta valiokunnan
        puheenjohtaja sattui olemaan "heikkiläisiä" joten tuloshan oli sen mukainen. Lienee Hessun omaa käsialaa.

• Anonyymi00013
      UUSI

Eikö se ole ihan hyvä, että valtuustotyöskentely homogenisoituu? Tähän saakka loukkauksia ja muita törkeyksiä (kuten pilkallista imitointia) on kuultu ainoastaan takaoikealta.

• Anonyymi00015
      UUSI

Ilo huomata, että loukkaamiskulttuuri siirtyy keskemmäs valtuustosalia. Se on osoitus valtuustoryhmien lähentymisestä ja yhteisestä arvomaailmasta.

• Anonyymi00017
        UUSI

Kukaan ei oikeastaan tiedä missä mennään,
        osa on tipahtanut junasta,
        osa pyrkii liikkeessä olevaan junaan
        konduktööri (Säärelä) selittää ja selittää

Marjo Säärelä selittää ja sen perään Pikkaraisen puheenvuoro
        https://youtu.be/zhlfqU0E-ac?t=2026

Risto Korkalo on tässä hämmennyksen kourissa "mä en ymmärrä!"
        https://youtu.be/zhlfqU0E-ac?t=2819

Leinosen puheenvuoro ja sitten Säärelän hämmennyspuheenvuoro
        https://youtu.be/zhlfqU0E-ac?t=3024

Savukoski pyytää vastuullisuutta
        https://youtu.be/zhlfqU0E-ac?t=2911

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      130
      3089
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      39
      2949
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      105
      1331
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      135
      1057
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1047
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1037
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      977
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      949
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      777
    10. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      753
    Aihe