Mikä avuksi? Ketuttaa kun elämässä asioita joita ei voi ratkaista ja joihin ei voi vaikuttaa. Olen ratkaisukeskeinen ihminen, mutta kun aina asioiden ratkaiseminen ei ole itsestä kiinni. Maailmassa kun on yli 8 miljardia ihmistä ja jokaisella on oma tahtonsa.
Olen pahalla tuulella
15
215
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Maailma on nurinkurinen 🙃. Mun silmissä varsinkin sosiaaliset suhteet noudattavat vahvasti epäloogisuutta. Ihmiset ovat jääräpäitä ja oikuttelevia otuksia. Usein tuntuu siltä kuin hylkisin muita ihmisiä. Oon törmännyt elämässä kaverien kavereihin joista osa on ihan monstereita. Silti niillä on sosiaaliset verkostot ja mulla ei.
Toisaalta, niinhän se menee että esim. narsistit ovat vampyyreja ketkä tarvitsevat isännän kenestä imeä verta, näin kuvaannollisessa mielessä. Alistava parisuhde on siihen tehokkain keino. Tästä kumpuaa jännämiesten ihannoinnin ideologia. Kun kumppani on saatu loukkuun ja rakastuneeksi niin myyräntyö voi alkaa 🙏. Sosiaalinen verkosto koostuu uhrista ja narsistin hovista ja tää on vain yks esimerkki ihmisten välisistä sosiaalisista teerenpeleistä. -💊-. Sanoit jo ratkaisun itse. Kun on asioita, joihin et voi vaikuttaa, niin elä niiden kanssa sellaisena kuin ne ovat tavalla joka vallitsevaan todellisuuteen parhaiten soveltuu.
- Anonyymi00002UUSI
Aloita tupakointi, juo viinaa, tms... ne perinteiset ratkaisut toimii aina.
- Anonyymi00007UUSI
Palstakamu kirjoitti:
Herra jumala. Olet aivan oikeassa. En ole muistanut juoda tänään kahvia!
No ei ole ihmekään että olet vihainen! Kahvia ja tummaa suklaata sen kanssa, sitten konjakkia lasillinen ja iso sikari. Eikä varmasti harmita enää mikään.
(tosin ehkä hieman se että tuo lysti kustantaisi jotain yli sata euroa)
- Anonyymi00005UUSI
Sensurointihan se auttaa, kestanas kumminkin.
No sama juttu mulla, kun ois pitäny työt alottaa ja opeettajien autoja oli piha täys. Ei siinä millään päässy kulkemaan. Mutta kun sen alkuharmistuksen yli pääsi. Ja otti niin sanotusti lusikan kauniiseen käteen. Niin loppujen lopuks aurinko paistaa ja työ on sujunu todella hyvin. Pikkuasioiden ei pitäs antaa häiritä kohtuuttomasti, mutta minkäs sille voi, kun se jysähtää kerralla naamalle. Sitä pitää vaan koota itsensä, vaikka siinä jo mietti irtisanomisen ja ittensä räjäyttämisen väliltä kaikki vaihtoehdot
- Anonyymi00006UUSI
Jokainen ihminen on pahalla tuulella sopivasti milloin on pahantuulen hetki.
Itse sinun on tuo pahatuulesi syy ratkaista eikä kysyä ulkopuolisilta neuvoa taikka ratkaisua taikka syytä. Itse sinä eikä kukaan muu ole "syyllinen" pahaan tuuleesi. Se on henkistä väkivaltaa jos pahantuulensa syytä etsii muista ihmisistä taikka peräti ... Ei se miettimällä selvene, mut ehottomasti on syytä sanoo, et ääärrriin muuurrin.
No, mikäs nyt mättää? Ei hyvää ketutusta kannata tukahduttaa, vaan se pitää muuttaa voimavaraksi.
Lähde vaikka juoksulenkille/ kävelylenkille/ pyörälenkille, jne. Se usein auttaa selkeyttämään ajatuksia ja saat mielenrauhan.
Älä jää vellomaan sen ärrsytyksen keskelle!
On asioita, joille voi tehdä jotain ja ne kannattaa selvittää.
On myös asioita, joille ei itse voi tehdä mitään ja on vaan pakko hyväksyä tosiasiat.- Anonyymi00008UUSI
Palstakamu kirjoitti:
Läheinen kusee elämänsä ja me muut nyt tapellaan miten asiaa pitäisi lähestyä.
Miksi se olisi sinun asiasi? Jos se on joku ihan lähisukulainen niin ehkä sitten, tosin et ole velvollinen mistään aikuisesta ihmisestä millään tavoin siltikään.
Palstakamu kirjoitti:
Läheinen kusee elämänsä ja me muut nyt tapellaan miten asiaa pitäisi lähestyä.
Ikävä seurata vierestä, kun läheinen kärsii.
Auttaisiko kahdenkeskinen keskustelu ja rohkaisu?- Anonyymi00009UUSI
tosi.typy kirjoitti:
Ikävä seurata vierestä, kun läheinen kärsii.
Auttaisiko kahdenkeskinen keskustelu ja rohkaisu?Juttelu ja kädestä pitäminen toimii aina. Voi myös silittää päätä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621117Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661077- 491041
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373999Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153912Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717847- 89827
Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?182800Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu105719Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka51703