Kaikkein tutuin pääkynen on palannut

Parvekkeen ovi on auki ja pääskynen oli aiemmin kirjahyllyn päällä ja siirtyi muualle kun kuljin siitä vierestä.
Tulin tähän tietokoneelle ja se ilmestyi tuohon oven päälle parin metrin päähän seuraamaan mitä teen ja oli siinä melko pitkään.
Lähti kuitenkin jo ulos hoitelemaan asioitaan.

Kohta se on taas täällä ja kiertää kattolamppua.

29

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No nyt se on taas kirjahyllyn päällä.

      • Anonyymi00001

        Siis tuttu lintukaveri sun luona. 😊 kun mietin tota tilannetta niin vatsanpohjassa tuntuu hyvältä tiiätte varmaan sen kun jotain ihanaa mikä jollain tavalla menee tunteisiin. Linnut on älykkäitä kuten toki muutkin eläimet. Ihana viesti!


      • Anonyymi00001 kirjoitti:

        Siis tuttu lintukaveri sun luona. 😊 kun mietin tota tilannetta niin vatsanpohjassa tuntuu hyvältä tiiätte varmaan sen kun jotain ihanaa mikä jollain tavalla menee tunteisiin. Linnut on älykkäitä kuten toki muutkin eläimet. Ihana viesti!

        Hauska otus tuo on ja hyvin kesy.


    • Sanoo pikku pääskylle terkkui Kynikseltä, Tri'ikseltä ja Kyöpeliltä. 🐧👻 On se muutes hassuu, ku on kyöpeliemoli, vaik sei oo olemassa, mut sit ei oo tri'isemolii, vaik soon olemassa.

    • Mää olin aikoinaan ystävystyny yhen lokin kanssa. Se tuli kolmena kesänä heti aamulla mökin saunan katolle venaamaan herkkumakkaraa, ja jakso tyylikkäästi oottaa, et lounastettiin ens aamusapuska.

      Sit se söi makkaraa niin paljon, kun jakso, mut jäi sit lopun makkaran kans vahtiin, et muut lokit ei vaan tuu sitä ryöstään. Kerran mää vahingossa annoin sille hapanleipää. Se suuttu hirveesti ja potki mielenosotuksellisesti leivät katolta alas.

      Sit ku se taas sai makkaraa, soli ihan tyytyväinen.

      Kerran, kun mää olin menossa ihan saunassa kiinni olevaan huussiin, sen pää ulottu pitkälle katolta, ja se katto mua suoraan syvälle silmiin, niin eihän siin muu auttana, ku toimittaa sille makkaraa ennen huussitarpeita.

      • Ruoka yleensä toimii, mutta tuolle ei ole annettu mitään ja se on vain tottunut näkemään minut.
        (lisäksi pääskysten ruokkiminen olisi muutoinkin hankalaa)

        Jaha, tuohon se tuli taas, mutta kohta menee ovi jo kiinni.


    • Anonyymi00002

      hiton kakka-Peteä nuolinnuttu sontisat minne sattuu hittoa song-kakape. kakkiainen Sointa Pere..

      • Ihan siististi on ollut.


    • Siinä se on parvekkeen oven päällä:

      https://postimg.cc/hXPyBzgV

      (se taitaa haaveilla muuttavansa tänne, sillä pyörii tässä jatkuvasti, eli laitan oven kiinni)

      • Täytetty pulu tuo on.


      • Anonyymi00003

        Asento ylväs kuin sillä sinun komento 🤭


    • Jaa, pääskyt ovat siis saapuneet jo. Se on kesän merkki.

      • On niitä ollut täällä jo jonkin aikaa, mutta tuota ei ole näkynyt aiemmin.


    • Anonyymi00004

      Jotain ouyiaon tapahtumassa täällä, ... kuin musiikki joku, oikeasti voisin arvata:

      Sammy Hagar.. something strange is going on here
      - I dont need love

    • Voi miten suloinen pääskynen.
      Hän tuli tarkastamaan, ettei siellä laiskotella turha päiten. Säännölliset tarkastuskäynnit ovat ehdotoman tarpeellisia.

      Sinulla on nyt siellä oma sisustustarkastaja, joka ei ilmeisesti hyväksy verhojen valintaa ja tapettien tunnelmaa. :)
      Tuskin se jää alivuokralaiseksi?

      • Tuossa se on taas hyllyn päällä ja välillä jopa vastaa kun sille viheltää.
        Ilmeisesti se on mielestään turvassa täällä (kissa ei ole nyt sisällä, joten pääskynen ei ole vielä nähnyt sitä täällä)
        ((mutta kissalle on selitetty, ettei pääskysiä syödä ja se on ilmeisesti ymmärtänyt sen))
        (((tosin pääskynen ei tiedä mitä ohjeistusta kissa on saanut, joten varmaan häipyy kiireesti kun kissa tulee sisään - sekin siis kulkee tuosta parvekkeen ovesta ja pääsee parvekkeelle puskia pitkin kiipeämällä)))


      • buddy-love kirjoitti:

        Tuossa se on taas hyllyn päällä ja välillä jopa vastaa kun sille viheltää.
        Ilmeisesti se on mielestään turvassa täällä (kissa ei ole nyt sisällä, joten pääskynen ei ole vielä nähnyt sitä täällä)
        ((mutta kissalle on selitetty, ettei pääskysiä syödä ja se on ilmeisesti ymmärtänyt sen))
        (((tosin pääskynen ei tiedä mitä ohjeistusta kissa on saanut, joten varmaan häipyy kiireesti kun kissa tulee sisään - sekin siis kulkee tuosta parvekkeen ovesta ja pääsee parvekkeelle puskia pitkin kiipeämällä)))

        Jos nyt oikein muistan, teillä oli viime vuonna pääskysten pesiä siellä piharakennuksessa/ vajassa.
        Ehkä tuo tuli tarkastamaan tilannetta ja rakentaa pesänsä taas saman paikkaan?

        Se taitaa tunnistaa sinut edellisiltä vuosilta?

        Kissalle on syytä pitää uusi puhuttelu, ihan vaan muistin virkistämiseksi. Kissoilla on usein valikoiva muisti.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Jos nyt oikein muistan, teillä oli viime vuonna pääskysten pesiä siellä piharakennuksessa/ vajassa.
        Ehkä tuo tuli tarkastamaan tilannetta ja rakentaa pesänsä taas saman paikkaan?

        Se taitaa tunnistaa sinut edellisiltä vuosilta?

        Kissalle on syytä pitää uusi puhuttelu, ihan vaan muistin virkistämiseksi. Kissoilla on usein valikoiva muisti.

        On niitä täällä kolmessa rakennuksessa ja verstaan kattopalkkien väliin taitaa nyt tulla neljä pesää (siis sisälle verstaaseen ja ne sotkevat siellä hiukan, mutta laitan pesän alle pahvinpalan, niin ongelma pysyy kurissa).
        On myös naakanpeä yhdessä rakennuksessa, mutta niistä pitäisi päästä eroon, sillä niillä on taipumuksena tehdä tihutöitä.

        Täytyy tosiaan muistuttaa kissaa säännöistä, mutta se kyllä yrittää aina kovasti noudattaa niitä, kun vain ymmärtää mistä on kyse.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Jos nyt oikein muistan, teillä oli viime vuonna pääskysten pesiä siellä piharakennuksessa/ vajassa.
        Ehkä tuo tuli tarkastamaan tilannetta ja rakentaa pesänsä taas saman paikkaan?

        Se taitaa tunnistaa sinut edellisiltä vuosilta?

        Kissalle on syytä pitää uusi puhuttelu, ihan vaan muistin virkistämiseksi. Kissoilla on usein valikoiva muisti.

        Ai niin ja kyllä nuo kaikki tuntevat meidät, paitsi yksi, joka on ilmeisesti täällä uusi, mutta sekin on jo tottunut kun nuo muut eivät pelkää meitä.


      • buddy-love kirjoitti:

        On niitä täällä kolmessa rakennuksessa ja verstaan kattopalkkien väliin taitaa nyt tulla neljä pesää (siis sisälle verstaaseen ja ne sotkevat siellä hiukan, mutta laitan pesän alle pahvinpalan, niin ongelma pysyy kurissa).
        On myös naakanpeä yhdessä rakennuksessa, mutta niistä pitäisi päästä eroon, sillä niillä on taipumuksena tehdä tihutöitä.

        Täytyy tosiaan muistuttaa kissaa säännöistä, mutta se kyllä yrittää aina kovasti noudattaa niitä, kun vain ymmärtää mistä on kyse.

        Nuo naakat syövät mm. marjoja. Olisi syytä peitellä marjapensaat ja mansikkamaat, jos teillä sellaisia on?

        Myös Hirvensarvisuolaa (Apteekista) käytetään perinteisenä niksinä marjapensaiden suojaamiseen marjoja syöviltä linnuilta.
        Pussillinen (30 g) hirvensarvisuolaa kolmeen tyhjään puolen litran muovipulloon, täytä pullot vedellä ja sulje korkki. Upota pullot pystyasennossa maahan marjapensaiden juurelle tai väleihin. Avaa pullojen korkit (tai jätä ne auki/löysälle), jotta ammoniakkimainen tuoksu pääsee leviämään pensaaseen.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Nuo naakat syövät mm. marjoja. Olisi syytä peitellä marjapensaat ja mansikkamaat, jos teillä sellaisia on?

        Myös Hirvensarvisuolaa (Apteekista) käytetään perinteisenä niksinä marjapensaiden suojaamiseen marjoja syöviltä linnuilta.
        Pussillinen (30 g) hirvensarvisuolaa kolmeen tyhjään puolen litran muovipulloon, täytä pullot vedellä ja sulje korkki. Upota pullot pystyasennossa maahan marjapensaiden juurelle tai väleihin. Avaa pullojen korkit (tai jätä ne auki/löysälle), jotta ammoniakkimainen tuoksu pääsee leviämään pensaaseen.

        Jostain syystä naakat eivät täällä käy marjpensaissa, eli sitä ongelmaa ei ole.
        Sotkeminen ja savupiippujen tukkiminen ovat ne varsinaiset ongelmat sekä sekalaiset muut pienemmät tuhot.

        Nyt kävi joku toinenkin pääskynen sisällä (lentää eri tavalla), mutta meni heti takaisin ulos.


    • Anonyymi00005

      Jos lintuja pesii sisätiloissa niille on hyvä varata jokin kolo mistä ne pääsevät ulos. Poikaset hyppäävät pesästään lattialle tai maan tasalle ja ovat lentokyvyttömiä. Ne eivät osaa kiivetä vaan lattian rajassa on oltava reikä jos toinenkin. Kellarit kannattaa tarkastaa jos lintu on jotenkin päässyt sinne sisään ja alkanut pesimään. Ovi on jätettävä raolleen jos muu ei auta. Lajikohtaisia pesimisaikoja voi selvitellä netistä. Etelässä pesintä alkanee ja loppuu aikaisemmin kuin muualla.

      • Ei se tänne ryhdy pesimään, sillä ovia ei voi pitää aina auki ja sotkuakin tulee, eli saa siirtyä tuonne verstaan suuntaan, jossa ne muutkin ovat suunnittelemassa pesiensä kunnostusta.


    • Tuli mieleen pääskysenpesäkeitto pääskysistä, ehkä buddy löytää niiden pesimäpaikan, niin saa tehtyä keittoa.

      • Ne ovat eri tyypin pääskysiä ja tekevät pesänsä pelkästä syljestä.
        (eli noiden pesistä tulisi van kuravelliä)


      • buddy-love kirjoitti:

        Ne ovat eri tyypin pääskysiä ja tekevät pesänsä pelkästä syljestä.
        (eli noiden pesistä tulisi van kuravelliä)

        Joo, niinhän se taisi olla, vain Itä-Aasian pääskyset kelpaavat.


    • Anonyymi00006

      Pääskysten pesintä pihapiirissä tietää onnea ja myötäistä elämää taloon.

      Mies 65

    • Jäi nukkumaan kattolampun päälle.
      Olkoon siinä ja jätin parvekkeen oven auki, niin pääsee aamulla ulos.

    • Anonyymi00007

      Kiva pääkynen 🤭

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe