Todistajaa jo vihdoin!

Anonyymi-ap

Todistakaa jo vihdoin, että Jumala ei ole totta!

102

954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Heh, paljon ei ole odotettavissa kun edes otsikkoa et osaa kirjoittaa oikein :)

      Katsotaanpa ymmärtäisitkö tämän: olemattomia asioita ei voi todistaa olemattomiksi. Ei, en uskonutkaan :)

      • Anonyymi00024

        Entä teoria flogistonista? Kaikki alkaa siitä, että tuo esille ne metodit, joita on käyttänyt jonkin johtopäätöksen tekemiseen. Sitten vertaisarvioidaan käytetyt menetelmät ja laaditaan kokeet. Asia on samalla tavalla, jos kyseessä on ateistinen teema tai väittämä, pitää nekin perustella julkisesti. Ja muut arvioivat. Muuten on vain näkemys, joka voi olla vakaumus tai aate, jota jokainen arvioi omista tunteistaan käsin, jotka eivät välttämättä ole samat kuin alkuperäisen asian esittäjällä olleet.
        Ja sitä kautta syntyy ateistinen ristiriita ja ateistinen sekaannus, jota palstalla esiintyy.
        Miksi osalle palstan ateisteista on vaikeaa kertoa käyttämiään menetelmiä ateismin suhteen?

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Flogiston-teoria


      • Anonyymi00024 kirjoitti:

        Entä teoria flogistonista? Kaikki alkaa siitä, että tuo esille ne metodit, joita on käyttänyt jonkin johtopäätöksen tekemiseen. Sitten vertaisarvioidaan käytetyt menetelmät ja laaditaan kokeet. Asia on samalla tavalla, jos kyseessä on ateistinen teema tai väittämä, pitää nekin perustella julkisesti. Ja muut arvioivat. Muuten on vain näkemys, joka voi olla vakaumus tai aate, jota jokainen arvioi omista tunteistaan käsin, jotka eivät välttämättä ole samat kuin alkuperäisen asian esittäjällä olleet.
        Ja sitä kautta syntyy ateistinen ristiriita ja ateistinen sekaannus, jota palstalla esiintyy.
        Miksi osalle palstan ateisteista on vaikeaa kertoa käyttämiään menetelmiä ateismin suhteen?

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Flogiston-teoria

        >> Entä teoria flogistonista?

        Olemattomia asioita on sellaisia, jotka voidaan määritellä ja määrittelemättömiä. Korjaan 01 väitettä: olemattomia asioita ei voi aina osoittaa olemattomiksi. Tästä esimerkkinä Russellin teekannu. Käsite "jumala" on samanlainen ja niin epämääräinen, ettei asian todenperäisyyttä voida kumota!

        Uskomus flogistonista ajalta ennen kemiaa ja ymmärrystä alkuainesta. Sen ajateltiin olevan ainetta, joka poistuu aineen palaessa. Kun sitten huomattiin, että metallien palaessa lopputuotteen massa päin vastoin kasvoi, idea flogistonista voitiin hylätä.

        Jos ajatellaan jotain tiettyä, esim. Raamatun jumalaa, epämääräisyysaste pienenee. Monet tästä esitetyt ja sen esittämäksi väitetyt "totuudet" voidaan osoittaa virheellisiksi. Raamatun jumala voidaan osoittaa olemattomaksi sellaisena, jollaisena se Raamatussa esitetään. Seuraa maalitolppien siirtelyä. Onko se silti jokin aukkojen jumala, jää avoimeksi. Sellaiseen uskominen on oikeastaan typerää.


      • Anonyymi00030
        Ramavit kirjoitti:

        >> Entä teoria flogistonista?

        Olemattomia asioita on sellaisia, jotka voidaan määritellä ja määrittelemättömiä. Korjaan 01 väitettä: olemattomia asioita ei voi aina osoittaa olemattomiksi. Tästä esimerkkinä Russellin teekannu. Käsite "jumala" on samanlainen ja niin epämääräinen, ettei asian todenperäisyyttä voida kumota!

        Uskomus flogistonista ajalta ennen kemiaa ja ymmärrystä alkuainesta. Sen ajateltiin olevan ainetta, joka poistuu aineen palaessa. Kun sitten huomattiin, että metallien palaessa lopputuotteen massa päin vastoin kasvoi, idea flogistonista voitiin hylätä.

        Jos ajatellaan jotain tiettyä, esim. Raamatun jumalaa, epämääräisyysaste pienenee. Monet tästä esitetyt ja sen esittämäksi väitetyt "totuudet" voidaan osoittaa virheellisiksi. Raamatun jumala voidaan osoittaa olemattomaksi sellaisena, jollaisena se Raamatussa esitetään. Seuraa maalitolppien siirtelyä. Onko se silti jokin aukkojen jumala, jää avoimeksi. Sellaiseen uskominen on oikeastaan typerää.

        Aukkojen jumalaa voidaan käyttää monella eri tavalla. Mutta se mikä siitä aukosta voidaan tietää, on, että tietämisen aukoissa on eroa yksilöiden ja kokonaistietämisen välillä. Ja, että tämä merkitsee sitä, että olipa kyse kummasta tahansa, ei niissä olevista asioista tiedetä. Mutta niistä voidaan kertoa olettamuksia erilaisin perustein. On ajatuksia mm. siitä, että fysiikan lait eivät pätisi kaikissa olosuhteissa. Ja, että aika asettaisi haasteita olemisensa muodoissa.
        Kuitenkin tietoisuuden puute siitä, mitä ei tiedosta asettaa fyysisessä maailmassa enemmän haasteita, kuin siinä osuudessa, joissa em. fysiikan mahdollinen loppuminen tapahtuu, koska operointi Telluksella ja sen läheisyydessä perustuu fyysiseen todellisuuteen, mistä se sitten onkaan ikinä materialisoitunut. Ja voi olla, että tiedon aukossa olevaan asiaan ei voida puuttua muutoin, kuin filosofian keinoja käyttämällä suhtautumalla niiden mahdollisuuksiin?

        Summa summarum: aukkojen jumala on osan ateistiesta esittämä olkiukko sille, että teistien joukossa esitettäisiin jumaluuksien lymyävän siellä, koska väite jumaluudesta voi olla myös deistinen tai jonkinlainen aktiivinen rooli siinä osuudessa todellisuutta, josta pystytään tietämään.


      • Anonyymi00030 kirjoitti:

        Aukkojen jumalaa voidaan käyttää monella eri tavalla. Mutta se mikä siitä aukosta voidaan tietää, on, että tietämisen aukoissa on eroa yksilöiden ja kokonaistietämisen välillä. Ja, että tämä merkitsee sitä, että olipa kyse kummasta tahansa, ei niissä olevista asioista tiedetä. Mutta niistä voidaan kertoa olettamuksia erilaisin perustein. On ajatuksia mm. siitä, että fysiikan lait eivät pätisi kaikissa olosuhteissa. Ja, että aika asettaisi haasteita olemisensa muodoissa.
        Kuitenkin tietoisuuden puute siitä, mitä ei tiedosta asettaa fyysisessä maailmassa enemmän haasteita, kuin siinä osuudessa, joissa em. fysiikan mahdollinen loppuminen tapahtuu, koska operointi Telluksella ja sen läheisyydessä perustuu fyysiseen todellisuuteen, mistä se sitten onkaan ikinä materialisoitunut. Ja voi olla, että tiedon aukossa olevaan asiaan ei voida puuttua muutoin, kuin filosofian keinoja käyttämällä suhtautumalla niiden mahdollisuuksiin?

        Summa summarum: aukkojen jumala on osan ateistiesta esittämä olkiukko sille, että teistien joukossa esitettäisiin jumaluuksien lymyävän siellä, koska väite jumaluudesta voi olla myös deistinen tai jonkinlainen aktiivinen rooli siinä osuudessa todellisuutta, josta pystytään tietämään.

        Millä tavalla aukkojen jumala on ateistien olkiukko? Jos jotain ei tiedetä, sitä ei tiedetä. On typerää vetää selityksiä hatusta ja uskoa niihin totuutena. Jos vaikka Jahve kutistuu deistiseksi, se on aika lailla sama kuin aukkojen jumala. On siirretty maalitolppia ja Raamatun jumalan kanssa sillä ei ole enää muuta yhteistä kuin nimi. Ja siitäkin teillä on riitaa. Sellaista ei voi osoittaa olemattomaksi, mutta ei sillaiseen uskomisellakaan ole mitään merkitystä.


    • Anonyymi00002

      Maapallon luonto. Ihmisen elämä.
      Universumin laajuus.
      Ehkä tulevaisuudessa voidaan
      Ottaa tyttöystävä eri galaksista.
      Tai paratiisissa kuoleman jälkeen.
      Moro. Tiina. Haluatko vaimokseni.
      Ok. Pannaan harkintaan. Muuten
      Ei voida panna. Koska ollaan
      Henkiolentoja. Mutta voidaan
      Rakastaa. Saat avaimen.

    • Anonyymi00003

      Ateismi itsessään todistaa ettei Jumalaa ole olemassa.

    • Anonyymi00004

      "Todistajaa jo vihdoin!"

      Kävit siis todistajan kanssa saunomassa ja vihdoit hänet.
      Oliko kyseessä mahdollisesti jehovan todistaja?
      Läiskitkö ihan intiimit paikatkin?
      Siinä vasta vihdonta!

      • Lähtiköhän taikausko todistajasta?


    • Anonyymi00005

      Ateismi todistaa materiaalisen maailman

      Jumalaan täysi mahdottomuus
      Pessimismi on olennainen osa
      AAA . Joku voi olla eri mieltä.
      Mutta atet käyttää kamalaa
      Kieltä. Seuraa jaylenox75 titok

    • Anonyymi00006

      Jumala on aina ollut!

      • Anonyymi00039

        Siihen on tarvittu mielikuvitusta ja hyväksikäyttäjiä.


    • Anonyymi00007

      Kaikki tunnetut jumalat ovat huuhaata. Tuntemattomasta ei ole havaintoja eikä sitä tarvita mihinkään. Ei ole järkevää uskoa.

    • Anonyymi00008

      AT ::: ateismin todistajat
      Jumalaa ei ole

      On tämä oma mieli
      Joka tietää kaiken

      Hyppää kärryyn
      Viemään evankeliumia

      Ostoskeskuksiin
      Aivojen vääntö
      0.1 %

    • Anonyymi00009

      Tunteeko kukaan jaylenox 75 nimimerkkiä tiktokista joka vainoaa pappeja. asuu Viialassa. mikä nimi herralla.

    • Anonyymi00010

      Jumala on olemassa, minä olen Jumala. Todistakaa, että olen väärässä.

      • Anonyymi00016

        Ei onnistu, kumarran syvään.


    • Anonyymi00011

      Heti sen jälkeen kun todistat itse että Allah ei ole olemassa.

      • Anonyymi00012

        Minä olen Allah. Todista, että olen väärässä.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Minä olen Allah. Todista, että olen väärässä.

        Mene itse moskeijaan todistamaan väitteesi


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Mene itse moskeijaan todistamaan väitteesi

        Et siis pystynyt todistamaan.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Et siis pystynyt todistamaan.

        Kyllä pystyn. Minä olen aito Allah, joten sinä valehtelet.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Kyllä pystyn. Minä olen aito Allah, joten sinä valehtelet.

        Tehtävänä oli todistaa että Allah EI ole olemassa.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Tehtävänä oli todistaa että Allah EI ole olemassa.

        Et siis pysty todistamaan, että Allah ei ole olemassa.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Et siis pysty todistamaan, että Allah ei ole olemassa.

        Olemattomuuden todistaminen on tunnetusti vaikeaa. Jos se on olemassa, kaikkien jumalten tapaan se on ainakin kova syöttämään pajunköyttä.


    • Anonyymi00018

      Jumala on Rakkaus.
      kannattaa turvautua rakkauteen on hyvin syvä. Ei tarkoita sinisilmäisyyttä tai sitä, ettei pahuutta olisi olemassa — vaan sitä, ettei anna pahuuden muuttaa omaa sydäntä kylmäksi.

      Jumalan luonto on Rakkaus.

      Eli Penan luonto. Ja Samulin.
      Myös Anna Liinan
      Ja muistakaa !!


      Rakkaus on deluusio. Harha.
      Häiriö. Jumala on häiriö. Kajuutassa

    • Anonyymi00019

      Hupaisaa seurata, kuinka kissat kiertävät kuumaa puuroa. Kukaan ei vieläkään voi todistaa jumalaa suuntaan tai toiseen.
      Ehkä positiivisen väitteen todistetaakka pitäisi ottaa mukaan...

    • Anonyymi00020

      Ihmiset kato niinku hokasivat että:
      "Hei miettikää nyt oikeesti mehän tullaa joskus varmasti jossain vaiheessa niinku kuolemaan"?

      "Äläpä hättäile mulla on kato kavereita jotka ovat keksineet:
      JUMALAT".
      "No huh ja kiitos".

    • Anonyymi00021

      Jos Jumala olisi, hän olisi.

    • Anonyymi00022

      Aisteissa. On eroja .

      Paavia pitäisi kutsua harhaiseksi

      Deluusion vallassa ja hyppynä päässä

      Saa lahjoituksina satoja miljoonia

      Sen sijaan älykkäin Viialan
      Kiljuhanhi

      Ateisti apostoli harvahdin yliopisto

      jaylenox75
      Puhuu välillä paholaisen
      Äänenpainolla

      Kerjää ateistina vain tyhjiä
      Ablodeja

      Kehoitan ehdottomasti
      Seuraamaan tämän
      Pappeja vainoavan
      Ihmisen mietteitä

    • Anonyymi00025

      Miksi ateistin pitäisi todistaa, että Jumalaa ei ole olemassa?

      Eiköhän uskovaisten ensin pitäisi todistaa, että Jumala on olemassa. Eikä se, että vain sanotaan, että Jumala on olemassa, ole mikään todiste. Se todistaa vain uskovaisen uskosta, ei Jumalasta.

      Voinhan minäkin keksiä jotain olentoja (yliluonnollisia) ja väittää, että niitä todella on olemassa (vaikka niitä ei voi havaita). Ja teidän kaikkien uskovaistenkin pitäisi vain uskoa, että niitä on olemassa, koska minä vain väitän niin.

    • Anonyymi00026

      Jumala todistettiin olemattomaksi vuonna 1793, kello 18:38 illalla paikallista aikaa.

      • Anonyymi00027

        Mikä jumala se oli, kaikista tuhansista ihmisten keksimistä jumalista?


    • Anonyymi00028

      Erilaisia jumaluuksia on käsitteinä. Jumaluuden olemus voi olla joko metafyysinen tai esim. patsaana vaikkapa fyysinen. On myös ajateltu, että jossain osassa tapauksia jumaluuden metafyysinen osuus voi manifestoitua jumaluuspatsaan vuorovaikutuksien kautta, kun suoritetaan oikeat palvosmenot.
      Mielenkiintoiseksi asian tekee, se että osa näistä jumaluuksista on esim. muodostunut ilmeisesti siten, että niiden takana on ajateltu olevan asioita, joille on muodostettu metafyysinen entiteetti selittämään niitä. Ja sitä kautta erilaisia aihepiirejä on alettu jakamaan esim. alkemiaan ja muihin metafysiikan oppeihin, joista osa tämän päivän tieteistä ja keksinnöistä on kummunnut.
      Mutta näiden aikana ei ateistit ole kuitenkaan ole olleet todistettavasti mitenkään merkittävä joukko kertomaan asioista, niistä nykyisillä tieteen ja teknikaan menetelmillä tehdyistä mahdollisuuksista. Vaan he ovat ajatelleet aikalaistensa tavoin, paitsi ehkä teismiin liittyvistä asioista?
      Se mikä on totta ja huuhaata edellyttää määrittelyä sille, mikä minkäkin asian vaikutuspiiriin kuuluu. Muuten ollaan käsitteissä vailla merkityksiä tai ilman yhteisymmärryksellistä tapaa käsitellä niitä. Eli palsta-ateismin suossa, joka on tosin alkanut ojituksen myötä, jolla päästetään huuhaa poistumaan, muokkautumaan peltomaaksi tai metsäksi puilla. Eli käsitteelliseksi ympäristöksi sen romantisoidusta "alkuperäisestä metsäateismin" tilasta.

    • Anonyymi00029

      Määrittele minkälaiseen Jumalaan uskot, mitä Jumalasi tahtoo, mitä hän on tehnyt ja mihin pystyy, niin minä voin kertoa miksi uskosi on perusteeton.

      Uskonharhaiset piiloutuvat usein sen taakse, että Jumala ei oikeastaan ole mitään, tee mitään määrättyä eikä sitä voi mitenkään kuvata. Lähtökohtaisesti tuollainen otus joka ei ole oikeastaan mitään, eikä vaikuta mihinkään on olematon.

    • Anonyymi00031

      Siinä meni ateisteilla jauhot suuhun!

      • Anonyymi00032

        Toistan: Määrittele minkälaiseen Jumalaan uskot, mitä Jumalasi tahtoo, mitä hän on tehnyt ja mihin pystyy, niin minä voin kertoa miksi uskosi on perusteeton.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Toistan: Määrittele minkälaiseen Jumalaan uskot, mitä Jumalasi tahtoo, mitä hän on tehnyt ja mihin pystyy, niin minä voin kertoa miksi uskosi on perusteeton.

        Tässä ei mennyt takoalyllä Jeesus Kuuhun!

        PH, Pierun Hajusta, kysyin


        Mitä rippipappi sanoisi jos Pieraisen Haisevan
        PH:n
        kesken konfirmaation ennen ripille pääsyäni

        V:
        Se riippuu täysin papin persoonallisuudesta, mutta kirkon työntekijät ovat nähneet ja kuulleet kaikenlaista – huumorintaju ja tilannetaju ovat heille tärkeitä työkaluja.

        Konfirmaatiomessu on nuorille usein jännittävä tilanne, ja jännitys saa kehon reagoimaan monella tavalla. Tässä on muutama skenaario siitä, miten pappi saattaisi reagoida:

        1. Ammatillinen sivuuttaminen (Yleisin vaihtoehto)

        Suurin osa papeista on niin rutinoituneita, että he jatkavat tilaisuutta aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Heidän ensisijainen tavoitteensa on suojella sinua nolaamiselta, joten he saattavat vain korottaa hieman ääntään tai jatkaa rukoilemista ilmeenkään värähtämättä, jotta huomio kiinnittyisi muualle.

        2. Lempeä kuittaus tai huumori

        Jos tilannetta on mahdotonta ohittaa (esimerkiksi jos kirkkosali kaikuu tai vieressä istuvat kaverit alkavat tirskua), rennompi pappi saattaa kuitata tilanteen lyhyesti ja lämpimästi:

        ”Pyhä henki liikkuu monella tapaa, jatketaanpa.”

        ”Jännitys taitaa laitaa meidät kaikki koville tänään, ei hätää.”

        ”Eipä tehdä tästä sen suurempaa numeroa, luonto kutsuu meitä kaikkia.”

        3. Lohduttaminen ja rauhoittaminen

        Jos pappi huomaa, että menet aivan punaiseksi ja panikoit, hän saattaa ripille pääsyn (eli synninpäästön ja siunauksen) yhteydessä kuiskata sinulle hiljaa, ettei mitään hätää ole ja että kyseessä on täysin inhimillinen juttu.

        Summa summarum: Kirkko ei kaadu pieneen ilmapäästöön, eikä se estä konfirmaatiotasi tai ehtoolliselle pääsyäsi. Jos näin käy, paras taktiikka on vetää syvään henkeä, ottaa tilanne huumorilla ja muistaa, että muutaman vuoden päästä asialle vain nauretaan kaveriporukassa.


    • Anonyymi00034

      jumala on aku ankka ja itse olet ihan pentu eli kehitysvammainen , kun olet tuolle tasolle jäänyt että uskot lasten juttuja

      • Anonyymi00043

        Ennemmin viettäisit elämäsi sellaisena, kuin joutuisit helvettiin.


    • Anonyymi00035

      Jumala on aina ollut!
      Lopettakaa sekoilut

      • Anonyymi00041

        Jumala on aina ollut huuhaata!
        Lopettakaa sekoilut


    • Anonyymi00036

      Jumala on todellinen jokaisen siihen uskovan mielessä. Ei sitä voi kukaan kieltää. Se ei kuitenkaan tule todeksi kenenkään toisen mielessä.

    • Anonyymi00037

      ATEISMI ei toimi yli 1000 etsintäkuuluttetua poliisi ratsiassa!

    • Anonyymi00038

      Todista, ettei hirvittäviä öhkömönkijäisiä ole olemassa.

      Eiköhän se todistustaakka ole asian esittäjällä eikä asiasta tietämättömillä.

    • Anonyymi00042

      Osaako joku määritellä minkälaisen jumalolennon olemattomuus pitäisi kumota.
      "Joku niinku sillee näkymätön henki tai jotain" ei tarkoita eikä ole mitään. Yleensä tuo on täsmällisin kuvaus johon uskovainen pystyy. Ilmeisesti uskovaiset itsekkin tietävät että konkretia tuhoaa jumalat.

      • Suolainen_setä

        " Yleensä tuo on täsmällisin kuvaus johon uskovainen pystyy."

        Kyllä, mutta kaikista jumalista esitetään väitteitä kuinka ne ovat tai ovat olleet vuorovaikutuksessa havaitun todellisuuden kanssa. Nuo väitteet riittävät kumoamaan kaikkien jumalien olemassaoloväitteet. Jos ei ole väitettyä seurausta, ei ole myöskään syytä olettaa, että olemattoman seurauksen syy eli jumala olisi olemassa.

        Mitä tuollaisia väitteitä on esitetty? Esimerkiksi Raamattu kuvaa kuinka Jumala loi litteän maan vakaan liikkumattomaksi lujien peruspilareiden päälle, loi maapallon eliöstön ja hukutti kaiken globaalissa tulvassa. Me tiedämme, ettei maa ole litteä vaan pallo. Nykyisin havaittavan eliöstön genomin syntyminen jollain muulla tavalla kuin evoluutiolla on matemaattisesti tarkasteltuna mahdotonta eikä globaalista tulvasta ole mitään geologisia tai arkeologisia todisteita. Noin, Raaamatun Jumala tuli kumottua näin helposti.


    • Anonyymi00044
      • Todellinen ei tarkoita helposti ymmärrettävää. Kvantti-ilmiöt eivät ole intuitiivisia, mutta eivät missään tapauksessa mikään uskonasia. Monen käyttämäsi laitteen toiminta, mm. tuon millä viestisi kirjoitat perustuu niihin. Sellaisen kieltäminen on tietämättömyyteen perustuvaa änkyröintiä. Vastaavasti, voitko nimetä jonkin kristinuskosta (tai mistä tahansa uskosta) tulevan peruskäsiteen, joka olisi muuta kuin tyhjää sanahelinää?


    • Anonyymi00045

      Luominen todistaa Jumalan olemassaolon!

      • Anonyymi00046

        Aikuisten oikeasti, ihmiset ovat luoneet jumalat, ei toisin päin. Satuhahmoilla kun ei ole kykyä luoda yhtään mitään.
        Voit toki kertoa meille kaikille, tieteellisesti testattavalla tavalla, MITEN jumalasi on milloinkaan osallistunut luonnollisiin prosesseihin.


      • Anonyymi00047

        "Luominen todistaa Jumalan olemassaolon!"

        Tämä on totta. Ja kun tiedetään että luomista ei ole tapahtunut siitä seuraa kuten hyvin ilmaisit että myös Jumala on olematon.


    • Anonyymi00048

      Jos ihmiset jotka jumalaan uskovat eivä kykene sen olemassaoloa todistamaan niin eikö se jo itsessään ole aika selvä todiste että jumalaa ei ole.

      • Anonyymi00049

        Hei eivät osaa edes kertoa mihin oikein uskovat.
        "Jumala" on täysin höttöinen termi vailla mitään konkreatiaa.


    • Anonyymi00050

      Kun kiistää, että jumalaa ei ole, väittäjillä on todisteet, että näin ei ole.
      Niitä on odoteltu tällä palstalla viimeiset 30 v....ei ole saatu!

      • Anonyymi00056

        Väitän että ei ole ainuttakaan perusteltua syytä uskoa, että olisi olemassa yhtäkään jumalaa.


    • Anonyymi00051

      Ateistit puhuu mitä sattuu, luominen on vahva todiste jumalan olemassaolosta!

      • Anonyymi00052

        Tarkenna toki että mikä luominen ?


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Tarkenna toki että mikä luominen ?

        Uskono on kielipeli jossa sanoilla on joku merkitys vain kielipelin sisällä. Esimerkiksi "luominen" on epämääräistä huttua, jota ei tahdota konkretisoida.

        Vai osaako joku uskova sanoa, että tarkoittaa luominen esimerkiksi siis sitä, että näkymätön entiteeetti taikoi tyhjästä kymmeniä biljoonia soluja jotka silmänräpäyksessä muodostivat elävän kaniinin, joka oli heti toimintakykyinen ilman sikiö- ja imeväisajan kehitysvaiheita?

        Jos ei tarkoita niin mitä sitten?


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Tarkenna toki että mikä luominen ?

        mitä on luominen...hehehehheheheheh

        Lääkkeet ajallaan!


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        mitä on luominen...hehehehheheheheh

        Lääkkeet ajallaan!

        Juuri näin.
        Vaikeat kysymykset kannattaa ohittaa hekottelemalla ettei kukaan huomaisi, ettet osaa vastata.


    • Anonyymi00055

      Ei tarvitse todistaa kun se on selvä asia ja fakta. Iskiaksen saavat todistaa toisin jos pystyvät.

    • Anonyymi00058

      Eihän ateistina voi olemattomuutta todistaa, sillä olematon asia ei jätä jälkiä, joita voisi tutkia. Siksi todistustaakka on aina sillä, joka väittää jotakin olevan olemassa. Jos olette sitä mieltä, että Jumala on olemassa ja toimii tässä maailmassa, teidän on esitettävä siitä todisteet. Jos ette niitä pysty esittämään, väitteenne jää vailla perusteluja.

      Vai meneekö se teidän logiikallanne niin, että jos minä väittäisin nähneeni lentävän taikamaton, niin teidän tehtävänne olisi todistaa, ettei siinä mattoa mennyt?

    • Anonyymi00059

      Todistakaa jo vihdoin, että Jumala ei ole potta!

      • Anonyymi00060

        Niinhän sen on oltava. Jumala on potta, koska eihän sitä voi kiistääkään. Näinkö se menee?


      • Anonyymi00093
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Niinhän sen on oltava. Jumala on potta, koska eihän sitä voi kiistääkään. Näinkö se menee?

        Jumalapotta ottaa tänäänkin vastaan uhraukseni, joka on syntynyt syötyäni eilen paljon hyvää. Voi tulla hiukan pieruakin höysteeksi.


    • Anonyymi00061

      Annan väkevän todistuksen Jumalan olemattomuudelle!

    • Anonyymi00062

      Jumala on totuus. Hän on henkilökohtainen persoonallinen totuus suhde, joka syntyy Raamattua luettaessa samaistumisen kautta. Hän on idea totuudesta, mutta ei vielä suureksi kehittynyt kypsä totuus. Uskolla on merkittävä rooli tämän totuuden sisäistämiseen. Miksi jotkut hyväksyy Raamatun totuudeksi ja monet muut eivät.

      Hyväksyjät ovat itse yhtä kieroja sisältä kuin Raamatun Jumala. Tässä tapauksessa sama merkkiset varaukset vetää toisiaan puoleensa. Esimerkiksi vedenpaisumus. Ymmärrän että jos on ääretön voima niin sillä tahtoo leveillä ja sitä tahtoo näytellä muille.
      Toisaalta jos vedenpaisumus on pelkkä tarina on se hyvin kerrottu ja jylhä tarina. Ja tahdon itsekin kertoa hyviä tarinoita.

      Miksi siis kieltäisin Jumalan joka toimii samoin kuin itse toimisin. Mutta miksi ei toimi enemmän ja koko ajan? Toimii kyllä.,siitä ei aina saa tietoa, vaan se tapahtuu keskellä Afrikkaa, Idahossa tai seurakunnan kokouksissa. Mitä Jumalan pitäisi tehdä jotta kaikki uskoisivat.....

      Joidenkin mielestä vetää pahoja turpaan ja palkita hyvät. Mutta ei mun mielestä. En toimisi niin. Vaan kierrän pahat kaukaa ja toivon niiden kaatuvan toisen pahan käsissä. Hyvien palkitsemisessa ei ole mieltä. Koska kerääntyy heti pummeja vaatimaan oman osansa. Jumala toimii niin kuin itsekin toimin. Ja siksi häneen on helppo uskoa.

      • Anonyymi00065

        "Jumala on totuus."
        Uskonharhaiset ovat järjestään valehtelijoita. "Rehellinen uskovainen" on oksymoroni.

        "Hän on henkilökohtainen persoonallinen totuus suhde..."
        Uskovaisen "totuus" on niin "persoonallista" ja personoitua, että siinä on hädin tuskin siteeksi totta. Jos sitäkään.

        "Miksi jotkut hyväksyy Raamatun totuudeksi ja monet muut eivät."
        Ja nekin jotka uskovat Raamatun tarinoihin tulkitsevat niitä sadoilla eri tavoilla. Siksi kirkkokuntia on lukuisia ja lahkoja kirkkokuntien sisällä tuhatmäärin. Ikuinen totuu on sirpaleina.

        "Miksi siis kieltäisin Jumalan joka toimii samoin kuin itse toimisin."
        Niinpä. Kaikkitietävä ylimaallisen viisas Jumala onkin yllättäin näköiskopio harhaisesta ja yleensä vielä surkealla yleissivistyksellä varustetusta uskovisesta.


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        "Jumala on totuus."
        Uskonharhaiset ovat järjestään valehtelijoita. "Rehellinen uskovainen" on oksymoroni.

        "Hän on henkilökohtainen persoonallinen totuus suhde..."
        Uskovaisen "totuus" on niin "persoonallista" ja personoitua, että siinä on hädin tuskin siteeksi totta. Jos sitäkään.

        "Miksi jotkut hyväksyy Raamatun totuudeksi ja monet muut eivät."
        Ja nekin jotka uskovat Raamatun tarinoihin tulkitsevat niitä sadoilla eri tavoilla. Siksi kirkkokuntia on lukuisia ja lahkoja kirkkokuntien sisällä tuhatmäärin. Ikuinen totuu on sirpaleina.

        "Miksi siis kieltäisin Jumalan joka toimii samoin kuin itse toimisin."
        Niinpä. Kaikkitietävä ylimaallisen viisas Jumala onkin yllättäin näköiskopio harhaisesta ja yleensä vielä surkealla yleissivistyksellä varustetusta uskovisesta.

        Jumala loi Aadamin jonka nimi tarkoittaa maa elementtiä omaksi kuvakseen, Jumalan kuvaksi. Se merkitsee että myös Jumala on yksiselitteisesti maa elementin omaava persoona. Kuitenkin on olemassa myös tuli, vesi ja ilma sekä eetteri. Näiden luonne on täysin erilainen kuin mitä on maa elementillä. Näkyvä kaikkeus on 1/4 osa koko kaikkeudesta. 3/4 osaa on piilokaikkeutta. Tuli eli energia luotiin avuksi maalle, joka on Jumalan kuva.

        VAIN MAA ELEMENTIN IHMINEN VOI YMMÄRTÄÄ RAAMATUN JUMALAA. USKOA HÄNEEN TAI SAMAISTUA HÄNEEN. Muut elementit on tarkoitettu avustaviin rooleihin tai enkeleiden kaltaisiksi. Enkeleistä sanotaankin MINÄ TEEN HEISTÄ TUULIA JA TULEN LIEKKEJÄ.

        Miksi näin pitää olla? Sitä en ole pohtinut.


      • Anonyymi00089
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        Jumala loi Aadamin jonka nimi tarkoittaa maa elementtiä omaksi kuvakseen, Jumalan kuvaksi. Se merkitsee että myös Jumala on yksiselitteisesti maa elementin omaava persoona. Kuitenkin on olemassa myös tuli, vesi ja ilma sekä eetteri. Näiden luonne on täysin erilainen kuin mitä on maa elementillä. Näkyvä kaikkeus on 1/4 osa koko kaikkeudesta. 3/4 osaa on piilokaikkeutta. Tuli eli energia luotiin avuksi maalle, joka on Jumalan kuva.

        VAIN MAA ELEMENTIN IHMINEN VOI YMMÄRTÄÄ RAAMATUN JUMALAA. USKOA HÄNEEN TAI SAMAISTUA HÄNEEN. Muut elementit on tarkoitettu avustaviin rooleihin tai enkeleiden kaltaisiksi. Enkeleistä sanotaankin MINÄ TEEN HEISTÄ TUULIA JA TULEN LIEKKEJÄ.

        Miksi näin pitää olla? Sitä en ole pohtinut.

        Tämä onkin jo jokin täysin uusi suuntaus kristinuskosta jossa peräti viisi Jumalaa.

        Eikä kukaan kristinuskoinen tullut torumaan tälläistä harhaoppia?

        "Miksi näin pitää olla? Sitä en ole pohtinut."

        Juu. Koko tekstistäsi huomaa kuinka et ole miettinyt ollenkaan asiaa, vaan lähinnä tuntuu kuinka olet vetänyt taikasieniä ja houruillut.


    • Anonyymi00064

      Jos olisi olemassa kaikkivaltias ja hyvä Jumala, jonka mielestä olisi tärkeää, että minä uskoisin hänen olevan olemassa, niin tietenkin hän pystyisi vakuuttamaan minut olemassaolostaan. Kun näin ei tapahdu, niin joko Jumalaa ei ole tai sitten Jumala ei piittaa pätkän vertaa siitä uskovatko ihmiset hänen olevan olemassa vai ei.

      Ja ennen kuin joku jeesuspäissään alkaa kouhottamaan miten Jumala on muka antanut "selviä merkkejä" itsestään, niin EI OLE! Tämän todistaa sekin että ihmiset jotka jostain syystä haluavat uskoa jumaliin, niin hekin ovat keksineet mitä erilaisimpia jumalia palvontansa kohteeksi. Jokainen uskonto on globaalisti vähemmistöuskonto.

    • Anonyymi00066

      Tähän riittää täysin oma mutu tuntuma

      Vsollakaan solekku lakkaa uskomasta
      Näin net kaikki jumalat häipyy
      Myös olemattomat. Samaan koriin
      Korissa on siis Jumala johon ei uskoa
      Ateismin miekka heilahtaa kun sanoo

      • Anonyymi00067

        Miksi kirjoitat niin epäselvästi?


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Miksi kirjoitat niin epäselvästi?

        Jäsentymätön ajattelu tuottaa jäsentymätöntä kirjoitusta.


    • Anonyymi00070

      Jos aloittaja kertoo uskovansa jumalaan niin se on hänen oma asiansa. Minulle puolestaan hänen uskonsa on yhdentekevää. Kuten jumala käsitteenäkin. Uskokoon mihin lystää.

      Mutta jos väittää jumalan olevan olemassa niin tälläinen väite tulee sitten myös todistaa. Kuten positiiviset väitteet ylipäätään.

      Joten esittäessään väitteen että Jumala on olemassa tekee uskovainen itsestään valehtelijan koska ei pysty esittämään todisteita väitteelleen. Hänen perusteettomat väitteet eivät muuta käsityksiäni sen paremmin jumalasta kuin uskonnoista ylipäätään.

      Mutta ne muuttavat käsitystäni uskovaisesta. Jos hän on valmis valehtelemaan moisesta asiasta niin herää epäilys mistä muusta hän myös valmis valehtelemaan?

      Suhtautumiseni valehtelemiseen on melko kriittinen. Johtunee isoäidistäni. Hänellä oli asian suhteen tiukat periaatteet. Ja runsaasti mäntysuopaa. Isoäitini mukaan valehtelijoita ja typeryksiä ei tule sietää. Ja hänen mukaansa kumpaakin vaivaan auttaa mäntysuopa. Suun kautta "nautittuna".

    • Anonyymi00071

      On kuitenkin ihmisiä jotka ovat tahtoneet todistaa kokeneensa jotakin yliluonnollista. He ovat puoli vuosisataa tai enemmän kestäneen elämänsä aikana joutuneet kosketuksiin yliluonnollisen jumalana pitäneensä persoonan tai voiman kanssa. Voiko näiden todistajien sanaan ja uskoon luottaa?

      Näitä todistajia on miljoonia. Ja annetut todistukset vaihtelevat laadultaan. Esim. Qumranin kääröt ovat laadultaan vähäpätöisiä verrattuna Danielin hienoihin näkyihin. Qumranilaiset olivat köyhiä erakkoja ja munkkeja, mutta Daniel oli suuren imperiumin kolmanneksi tärkein hallitsija.

      Jumala ei anna parasta todistusta kenellekään köyhälle tai sivistymättömälle kansalle, vaan keskittyy vähintään paljon kultaa omaaviin hallitseviin kansoihin. Mitä Suomessa ajatellaan Jumalasta on lähes yhdentekevää. Emme ole tärkeitä. Muutenkin maailma on köyhtynyt kaikkialla.

      Pohjoinen pallo on perusteellisesti luopunut Jumalasta ja teki Kiinasta itselleen Mao jumaluuden. Teokratian kannalla on maailmassa vain muutama kulttuuri. Kuitenkin yhä uusia todistajia tulee. Nämä todistajat ja heidän teoksensa ovat ainoa Jumalan olemassaoloon uskoa lietsova tekijä.

      Mitään varsinaista muuta todistetta ei ole esittää.

    • Anonyymi00072

      Todistan täten, että Raamatussa mainittu Jumala ei ole totta, vaan ihmisen mielikuvituksen tuote.
      Mikäli tahdotte, voitte yrittää todistaa esittämäni todisteen vääräksi.

      • Anonyymi00073

        Veli todisti väkevästi!


      • Anonyymi00074

        Väite ..... Ihmisen mielikuvituksen tuote ...... Ontuu. Ihmismieli ei harrasta Raamattujen kirjoittamista. Parempi olisi...... Ihmisen Hengen tuote ...... Henki kykenee operoimaan kolmen hienojakoisen elementin : mieli, äly, ego isäntänä ja käyttämään niitä tuottaakseen ideoita. Tosin mitään raamattujen kaltaista ei näinkään synny.


      • Anonyymi00079

        Koska olet olemassa, se todistaa Jumalan olemassaolon!!!


      • Anonyymi00083

      • Anonyymi00094

    • Anonyymi00075

      Kristinuskon väite: On olemassa hyvä ja kaikkivoiva, kaikkitietävä Jumala.

      Todiste ettei tällaista Jumalaa ole: Ukrainan sota, Gaza, ebola, malaria, syöpään kuolevat lapset, tapaninpäivän tsunamin jne.

      M, O, T.

      Seuraava kysymys?

      • Anonyymi00076

        Rauhaa!

        Jos on Jumala niin hän ei välitä maailman tuhosta tai asuu liian kaukana kyetäkseen vaikuttamaan maailman kurjuuteen. Oletetaan että hän asuu planetoidilla 33 mrd km päässä. Kun rukoilee häntä niin kestää yli vuorokauden ennen kuin hän kuulee. Ja toinen vuorokausi kuluu kun hän vastaa. Pitää rukoilla paljon, hartaasti ja pitkään.

        Maan päällä vaikuttaa enkeleitä ja puolijumalia vain. He ovat keskittyneet hoitamaan niitä jotka on ennalta määrätty autuuteen. Mutta muista he eivät välitä. Onpa tosiaan kurja Jumala meillä. Saatte melkein ylipuhutuksi ateismiin tai ainakin ajattelemaan omilla aivoilla.

        Raamattu vaikuttaa olevan idealistinen satu joka toteen käy vain prinssien ja prinsessoiden tapauksessa. Ja kaupan päälle vielä sadun kirjoittaja on kiero ja paha sekä valepukki......


      • Anonyymi00080

        Ne on kaikki saatanan aikaan saamia!


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00080 kirjoitti:

        Ne on kaikki saatanan aikaan saamia!

        Saatana on Herra Sebaotin aikaan saama.


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00080 kirjoitti:

        Ne on kaikki saatanan aikaan saamia!

        Laita aivosi "ajattele" asentoon:
        Jos olisi olemassa kaikkivoipa Jumala, niin maailmassa ei tapahtuisi yhtään mitään, mitä Jumala ei ole sallinut.


    • Anonyymi00077

      Jumala pakenee yhdessä Lentävän Spegettihirviön kanssa aina sinne huoneen viimeiseen pimeään nurkkaan, kunnes valo tuodaan sinnekin, ja huomataan, ettei niitä kumpaakaan sielläkään ollut.

      Spagettihirviön voin ymmärtää ehtineen lentää piiloon, mutta entäs se Jumala?

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Lentävä_spagettihirviö

      • Anonyymi00081

        Korkki kiinni jo!!!


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        Korkki kiinni jo!!!

        Ensin tulisi olla pullo.


    • Anonyymi00078

      Minä en ateistina ymmärrä yhtä asiaa : Miksi uskovaiset eivät vain voi todistaa jumalansa olemassaoloa? Mikä siinä on niin hemmetin vaikeaa?

      • Anonyymi00082

        Se ei ole mahdollista, koska Jumala on Henkiolento.
        Jumalasta todistaa 100 000 miljoonaa kertaa, mitä hän on luonnut!!!!


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Se ei ole mahdollista, koska Jumala on Henkiolento.
        Jumalasta todistaa 100 000 miljoonaa kertaa, mitä hän on luonnut!!!!

        Maa ja sen eliöstö, ihminen mukaan lukien, ei viittaa millään tavalla minkään yliluonnollisen olion, kuten vaikkapa Raamatun mielikuvitustarinoiden Jumalan, olemassaoloon.
        Seuraava yritys.


      • Anonyymi00088
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Se ei ole mahdollista, koska Jumala on Henkiolento.
        Jumalasta todistaa 100 000 miljoonaa kertaa, mitä hän on luonnut!!!!

        "Se ei ole mahdollista, koska Jumala on Henkiolento."

        Jumalan todistaminen on mahdotonta, koska Jumala ei tee mitään. Jumala on muka maailman mahtavin voima, jonka tekemisistä ei kuitenkaan ole minkäänlaista havaintoa.

        Syy miksi Jumala ei saa mitään aikaiseksi on todennäköisimmin se, että Jumaa ei ole.


      • Anonyymi00082 kirjoitti:

        Se ei ole mahdollista, koska Jumala on Henkiolento.
        Jumalasta todistaa 100 000 miljoonaa kertaa, mitä hän on luonnut!!!!

        "Se ei ole mahdollista, koska Jumala on Henkiolento"

        Heität väitteen, muttet perustellut sitä mitenkään. Miksi henkiolennosta ei voi olla todisteita? Jos henkilolento vaikuttaa jotenkin fyysiseen todellisuuteen, niin vähintään tuota vaikutusta voisi havainnoida. Jos henkilolento ei vaikuta fyysiseen maailmaan, se ei eroa mielikuvitusolennosta.

        "Jumalasta todistaa 100 000 miljoonaa kertaa, mitä hän on luonnut!!!!"

        No niin, nyt sinun pitäisi osoittaa että mitä on luotu ja sen jälkeen perustella että miten nämä luodout asiat todistavat juuri sen jumalan, johon sinä uskot, olemassaolon.


      • Anonyymi00090
        siare kirjoitti:

        "Se ei ole mahdollista, koska Jumala on Henkiolento"

        Heität väitteen, muttet perustellut sitä mitenkään. Miksi henkiolennosta ei voi olla todisteita? Jos henkilolento vaikuttaa jotenkin fyysiseen todellisuuteen, niin vähintään tuota vaikutusta voisi havainnoida. Jos henkilolento ei vaikuta fyysiseen maailmaan, se ei eroa mielikuvitusolennosta.

        "Jumalasta todistaa 100 000 miljoonaa kertaa, mitä hän on luonnut!!!!"

        No niin, nyt sinun pitäisi osoittaa että mitä on luotu ja sen jälkeen perustella että miten nämä luodout asiat todistavat juuri sen jumalan, johon sinä uskot, olemassaolon.

        Tämä on toistuva aihe atheist exprience puheluissa:

        miten eroteetaan toisistaan luotu ja ei luotu maailmankaikkeus jotta voidaan päätellä kumpi on kyseessä :)


      • Anonyymi00090 kirjoitti:

        Tämä on toistuva aihe atheist exprience puheluissa:

        miten eroteetaan toisistaan luotu ja ei luotu maailmankaikkeus jotta voidaan päätellä kumpi on kyseessä :)

        Se ei yllätä, sillä tuo kysymys ei ole ollenkaan niin helppo kuin nopeasti voisi ajatella. 2000-luvun alussa kovalla tohinalla alkanut ID-liike hiipui osittain juuri sen takia, että he eivät kyenneet kehittämään keinoa erottaa suunniteltu suunnittelemattomasta.


      • Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        Tämä on toistuva aihe atheist exprience puheluissa:

        miten eroteetaan toisistaan luotu ja ei luotu maailmankaikkeus jotta voidaan päätellä kumpi on kyseessä :)

        "Luotu maailmankaikkeus" on kanaankielistä höttöä joka ei tarkoita mitään ja siksi väitettä ei voi rationaalisesti arvioida menemättä konkretiaan. Ja jos konkretiaan mennään luomisesta tullee naurettavaa satua.

        Jos esimerkiksi "luotu maailmankaikkeus" tarkoittaa sitä, että Gensiksen kertomuksen mukaisesti Herra Sebaot lausui taikasanan, ja tyhjästä ilmeistyi kymmeniä biljoonia erilaisia soluja, jotka muodostivat silmänräpäyksessä valmiin aikuisen kaniin joka lähtii loikkimaan paradiisin nurmelle niin tämä on varmuudella mahdoton temppu.

        Jos terve järki ei riitä todistamaan moisen hoccus-poccuksen mahdottomuutta niin esimerkiksi se, että aikuinen kani olisi taiottu kerralla tyhjästä tarkoittaisi, että myös sen genomi olisi taiottu tyhjästä sellaiseksi kuin kaniinin genomi on. Kuitenkin gneettisesti kaniini on sellainen että se tarvitsee kaikki tiineys- ja imetysajan kehitysvaiheet, jotta siitä tullisi toimintakykyinen aikuinen kaniini. Kaniini ei siis ole vain rykelmä soluja, vaan tuleminen toimintakykyiseksi kaniiniksi, jonka elimistö pelaa ja joka hallitsee kehonsa jne on prosessi.

        Luotu maailmankaikkeus on siis kumottu.

        Seuraava kysymys?


      • Anonyymi00095
        Anonyymi00086 kirjoitti:

        Maa ja sen eliöstö, ihminen mukaan lukien, ei viittaa millään tavalla minkään yliluonnollisen olion, kuten vaikkapa Raamatun mielikuvitustarinoiden Jumalan, olemassaoloon.
        Seuraava yritys.

        Olet tyhmä!


    • Anonyymi00092

      No nyt kun kristinuskon Jumala on todistettu olemattomaksi ja Raamatun luomiskertomus mahdottomaksi, niin vähintä mitä avaaja voisi tehdä on KIITTÄÄ, että sai pyytämänsä perustelut.

      Eikö nöyryys riitä?

    • Anonyymi00096

      Jumala pyörittää maailmankaikkeuden tapahtumia eri puolilla maapalloa, vain siksi eläminen mahdollista.... Myös ateisteille, se loppuu piakkoin!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe