Nimittäin miten on mahdollista että Stellariumin mukaan aurinko on idässä kello 8 kesäaikaan, niin ainakin olen ymmärtänyt tuosta kuvasta. Eikö aurinko ole normaaliaikaan idässä klo 6? Jos nyt siirrämme kelloja tunnilla eteenpäin niin kellohan on silloin 7 eikä 8
Kun laitamme Stellariumissa auringon etelään niin Stellariumin kello on 13 niin kuin pitääkin nyt kesäaikaan koska jos siirrämme kelloja kesäaikaan eli tunnilla eteenpäin niin kello on 13 vaikka aurinko on etelässä.
https://ibb.co/cS1y64m0
https://ibb.co/bg8Q5xwV
En ymmärrä
12
333
Vastaukset 12
- Anonyymi00001
Jo A. Kivi tiesi, että "koillisest aurinko nousee".
- Anonyymi00002
Ja tuli mieleen kuinka kalevalassakin tiedettiin jo kognitiivista psykologiaa että mieleni minun tekevi ja aivoni ajattelevi
- Anonyymi00003
Mutta eikö sen silti pitäisi olla esim. 1 heinäkuuta idässä klo 6 eli nyt kesäaikaan klo 7 koska siirsimme viisareita tunnilla eteenpäin maaliskuun lopussa. Vastaavasti etelässä se on klo 13 koska siirsimme viisareita tunnilla eteenpäin eli jos siirtäisimme niitä tunnille taaksepäin niin klo olisi 12 niin kuin pitääkin.
- Anonyymi00004
Stellariumissa pitää asettaa oma sijainti. Muuten näyttää väärin.
- Anonyymi00005
Ydinkysymys tässä se onko aurinko idässä 1 heinäkuuta kello 6 jos ei olisi siirrytty kesäaikaan.
- Anonyymi00007
Suomessa on sama aika kokomaassa olitpa Lapissa tai Hangossa.
- Anonyymi00006
Pääasia on että aurinko paistaa kesällä joinakin päivinä. Kaikki muu on saivartelua.
- Anonyymi00008
Ja eteläisellä pallinpuoliskolla aurinko nouseekin idästä ja liikkuu oikealta vasemmalle.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ja eteläisellä pallinpuoliskolla aurinko nouseekin idästä ja liikkuu oikealta vasemmalle.
Täälläkö se nousee sitten lännestä?
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Täälläkö se nousee sitten lännestä?
Tarkista asia huomisaamuna.
- Anonyymi00011
Kellot ei ole aivan aurinkoajassa koko Suomen alueella edes ns. talviajassa ja kesäaika heittää vielä tunnin lisää pieleen.
Talviaika on jossain itärajalla lähes "oikea" mutta länsirannikolla poikkeaa jo lähes tunnin verran aurinkoajasta.
Tuollaisia kertoili minulle Google haulla: aurinkoaika vs kellonaika suomessa - Anonyymi00012
Se on idässä vain päiväntasaajalla, suomessa alaviistoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39665
- 91654
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32599Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38547Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63506- 34502
- 63491
- 68479