Miten katselet maailmaa?

Anonyymi-ap

Katseletko muiden pään yli omaa napaasi, varpaitasi, vilkuiletko sivuille tai tarkasteletko sinisin silmin?
Vilma
Joskus realismia, joskus hyppelevää hervottomuutta ja joskus töröytön totuuden torveen.
Kaikki on jotenkin kaiken aikaa käymistilassa. (En valmista kotiviiniä enkä pane olutta.)

50

361

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Syöt liikaa hiivaa. Leipää pullaa jne. Sen takia olet jatkuvassa käymistilassa, veressäsi saattaa olla jatkuvasti alkoholia ja olet jatkuvasti sekaisin.

• Anonyymi00005

Kiitos. Ontuaskin diagnoosi voi joskus osua. Mutta tällä kertaa ei valitettavasti käynyt näin.
        Vilma

• Anonyymi00002

Puun takaa kurkistelen jostain kauempaa. Sitten kotiin kiireenvilkkaa!

• Anonyymi00006

Mä oon nähnyt sut. Luulit, että puu. Kukkakeppi se oli, sillä korvasi näkyivät ja heiluivat.
        Vilma

• Anonyymi00011
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Mä oon nähnyt sut. Luulit, että puu. Kukkakeppi se oli, sillä korvasi näkyivät ja heiluivat.
        Vilma

Aa-pu-va!

• Anonyymi00017
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Aa-pu-va!

Huomaatkos, mikä selvänäkijä.
        Vilma

• Anonyymi00003

siinå vastaus missä kyayjä

• Anonyymi00007

Täällähän minä, täällähän minä. Mitä sulke kuuluu? Juostaan pois.
        Vilma

• Anonyymi00004

Tirkistelen naisia mustien lasien takaa.

• Anonyymi00008

Siis kaikki kalpeanaamat saavat näin tasaisen värin kesä kynnyksellä.
        Mikä se laulu oli, kun namusia naisia joku katsasti?
        Vilma

• Mitä vanhemmaksi tulen, sitä heikommaksi käsitys "minästä" on tullut ja olen alkanut katselemaan enemmän ympärilleni. Koen muut ihmiset jokseenkin merkityksettömiksi, joten minunkin täytyy olla merkityksetön. Sen sijaan olen alkanut kiinnittämään yhä enemmän huomiota siihen miten ihmeellinen luonto ja maapallo ekosysteeminä on. Minua on myös alkanut kovin askarruttamaan olemisen perimmäinen tarkoitus ja se mikä minä elävänä oliona pohjimmiltani olen. Olenko täällä vain sattuman kaupasta kasa atomeja joilla on eräänlainen harha minuudesta ja älyllisyydestä, vai onko minut tänne asettanut jonkin sortin jumalolento, jolloin olemisellani tällä maailmanpallukalla on kenties jokin siompi merkitys jota tällainen pieni ihmisen miel iei kykene käsittämään. Tuntuu niin perin kummalliselta ajatus siitä, että joku päivä koko maailmankaikkeus häviää ja on kuin mitään ei olisi koskaan ollut olemassakaan.

Sellaisia mietteitä tänään 🤔

• Anonyymi00009

No, hei.
        Huomaatko, mekin olemme täällä.
        Meillä on samankaltainen kohtalo.
        Mietin energiasta energiaksi. Eka rääköisy ja viimeinen ärähdys. Siinä.
        Vilma
        Mä meen nyt. Palaan illalla. Tsau.

• Anonyymi00010

Googlaa simulation theory. Sillä saat pääsi vielä enemmän sekaisin...

• Anonyymi00012

Kiva välillä miettiä syntyjä syviä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Googlaa simulation theory. Sillä saat pääsi vielä enemmän sekaisin...

Voi kuule. Musiikkikin voi sekoittaa tunteiden takia pään. Tiedät kai?
        Vilma

• Anonyymi00024
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kiva välillä miettiä syntyjä syviä.

Oikeastaan minulla on aina totinen pohjavire.
        Minut ksit on sellaiseksi luotu?
        Vilma

• Kuljen edelleen takki auki ja luotan liian helposti ihmisiin, minkä takia saan usein "turpaani" henkisesti. 🤔

• Anonyymi00013

Luottamus on valitettavast jotain, mikä pitää mielestäni ansaita.

Ja luottamuksen voi menettää vain kerran.

• Anonyymi00013 kirjoitti:

No se on tullut todettua. Olen sekä menettänyt, että minun luottamukseni on menetetty.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00013 kirjoitti:

No. Minusta ihminen itse on silloin aika viaton, kun luottaa.
        Tuhma se, joka ei kohtele oikein.
        Vilma

• Anonyymi00014

Kannattaa aina katsoa horisonttiin, muuten laivat ajavat karille?

AV

• Anonyymi00020

Horisontaalinen tarkastelu muutenkin?
        Vertikaalisesti ja ei pääse puusta pitkään.
        Vilma

• Anonyymi00015

Mieluiten silmät kiinni

• Anonyymi00021

Välillä on tv-uutisia välteltävä eli käännettävä kanavaa ha se on kuin sulkisi silmänsä.
        Ei vaan jaksa...
        Vilma

• Anonyymi00016

Iso hiekkalaatikko, ylipäänsä kun katselemaan erehtyy niin saapi herkästi hiekkaa silmiinsä :)

• Anonyymi00022

Hiekkalaatikko voisi olla elämän metafora.
        Millaisin välinein ja miltä ikävältä välttyy?
        Vilma

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Hiekkalaatikko voisi olla elämän metafora.
        Millaisin välinein ja miltä ikävältä välttyy?
        Vilma

Mjoo, sen jälkeen kun opin näkemään niin kulku sujuu parhaiten silmät kiinni :)

• Anonyymi00040
        UUSI
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Mjoo, sen jälkeen kun opin näkemään niin kulku sujuu parhaiten silmät kiinni :)

12:25
        Oppivatko kaikki 'näkemään'. Tässäkin aihetta miettiä.
        Vilma

• Anonyymi00023

Katselen elämää sellaisin silmin että kunpa projekti jo loppuisi! Se toive on ollut mielessäni jo monen vuoden ajan! Se on vienyt elämästäni monia hyviä vuosia pois!

• Anonyymi00025

21:54
        Ehkä tämä elämä ei ole mikään valintatalo. Meillä on opittavaa.
        Isäni aikoinaan pähkäili, että miksi hän on vielä täällä, kun niin monta ystävää on lähtenyt.
        Sanoin tuon hänelle, vanhalle miehelle ja jotenkin se häntä askarrutti - ei sanonut mitään.
        Jokaisen projekti on erilainen. Vähän muistuttaa toisten.
        Sisäinen elämä, ulkoinen elämä.
        Yritän. Siedetään. Viihdytään?
        Vilma

• Anonyymi00026

ei ehkä olla mitään salaisia agrnnyy4rja, joku tyttö... musiikkivaihtelujuttua mielessäni.

Oletko tyhmä kuin Timo?

• Anonyymi00028

22:03-
        Entä sinä?
        Mitens älykäs se sinä? Pyrsk.
        Tulit noteerattua. Kivaa?
        Vilma

• Anonyymi00027

Välillä katson sitä niin, että en tiedä itkiskö vai nauraisko?

Ihmiset kulkee niin silmät kiinni ja vailla mitään väliä mistään. Jotenkin tuntuu, että sellaisten itsestään vastuunkantavien määrä vain vähenee, eikä ne edes ole niitä vanhuksia, vaan keskiikää läheneviä tai sitä eläviä.

Mutta toisaalta taas, mitäpä se minulle kuuluu? Mulla on omat murheetkin. Siinäpähän selviivät, niin minäkin.

Joten olkia kohauttaen, ihan valoisesti näen asiat....olen uskovainen mies. Uskon näet itseeni. :o)

• Anonyymi00029

Vastuunkantajia kuulutat?
        Oisko niin, että kun meillä on malleina huonoja päättäjiä, niin ihmiset alkavat tosiaan ajattelemaan, että mitä väliä.
        Niin moni työpaikka on ihan vaiheessa; yt, irtisanomisia, lomautuksia, konkursseja jne.
        Eihän se mitenkään muokkaa luottoa tulevaisuuteen.
        Vilma

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Vastuunkantajia kuulutat?
        Oisko niin, että kun meillä on malleina huonoja päättäjiä, niin ihmiset alkavat tosiaan ajattelemaan, että mitä väliä.
        Niin moni työpaikka on ihan vaiheessa; yt, irtisanomisia, lomautuksia, konkursseja jne.
        Eihän se mitenkään muokkaa luottoa tulevaisuuteen.
        Vilma

Minusta ongelma valtionjohdossa on järjestelmä.

Ja vastuu on jokaisella itsellään elämästään. Ei valtion pitäisi hoitaa kaikkia, kuin jotain lammaslaumaa.

Mutta iso osa syyttää juuri päättäjiä, valtiota ja kuntia, että itsellä menee päin peetä.

Ihmiset täällä vielä joutuu ottamaan enemmän vastuuta itsestään.. se on fakta. Valtion osuutta jokaikisessä asiassa joudutaan kaventamaan ja piste. Joko tämän maan päättäjien toimesta tai sitten tulee Euroopasta tyypit, jotks sen tekee.

Sama juttu se on jos kansalaisena elät yli varojen. Menetät luottotiedot, etkä sitten saa kuin soskun tiskiltä rahaa perusjuttuihin.

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Minusta ongelma valtionjohdossa on järjestelmä.

Ja vastuu on jokaisella itsellään elämästään. Ei valtion pitäisi hoitaa kaikkia, kuin jotain lammaslaumaa.

Mutta iso osa syyttää juuri päättäjiä, valtiota ja kuntia, että itsellä menee päin peetä.

Ihmiset täällä vielä joutuu ottamaan enemmän vastuuta itsestään.. se on fakta. Valtion osuutta jokaikisessä asiassa joudutaan kaventamaan ja piste. Joko tämän maan päättäjien toimesta tai sitten tulee Euroopasta tyypit, jotks sen tekee.

Sama juttu se on jos kansalaisena elät yli varojen. Menetät luottotiedot, etkä sitten saa kuin soskun tiskiltä rahaa perusjuttuihin.

Voisiko valtiojohdolle olla toivottavaa, että olisimme kuin lammaslauma?
        Välillä vaikuttaa siltä.
        Aikuistuminen, itsenäistyminen on sitä, että otta vastuuta omasta elämästään.
        Mutta kun meillä ei ole tasaiset päät, niin ei se kaikilta onnistu.
        Ihmiset tekevät erehdyksiä ja huonoja päätöksiä, istä privaattielämässä päätyy kaaokseen.
        Meillä voi olla tällaisia muutama sata tuhatta.
        Vilma

• Anonyymi00042
        UUSI
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Voisiko valtiojohdolle olla toivottavaa, että olisimme kuin lammaslauma?
        Välillä vaikuttaa siltä.
        Aikuistuminen, itsenäistyminen on sitä, että otta vastuuta omasta elämästään.
        Mutta kun meillä ei ole tasaiset päät, niin ei se kaikilta onnistu.
        Ihmiset tekevät erehdyksiä ja huonoja päätöksiä, istä privaattielämässä päätyy kaaokseen.
        Meillä voi olla tällaisia muutama sata tuhatta.
        Vilma

No vasemmistossa ja vihreissä vissiin toivotaan, että ihmiset pysyisivät lammaslaumana.

Lellitellyt lapsetkin joutuvat usein karvaan totuuden eteen, kun vanhemmat kuolee pois, eivätkä enää hoida lastensa asioita.

Kyllä valtio on pitkään tehnyt karhunpalvelusta kansalle ja opettaneet siihen, että valtio hoitaa... mutta kun se ei nyt vaan toimi niin. On sitä testattu jo tuolla itänaapurissa 1921-1990... ei toiminut.

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

No vasemmistossa ja vihreissä vissiin toivotaan, että ihmiset pysyisivät lammaslaumana.

Lellitellyt lapsetkin joutuvat usein karvaan totuuden eteen, kun vanhemmat kuolee pois, eivätkä enää hoida lastensa asioita.

Kyllä valtio on pitkään tehnyt karhunpalvelusta kansalle ja opettaneet siihen, että valtio hoitaa... mutta kun se ei nyt vaan toimi niin. On sitä testattu jo tuolla itänaapurissa 1921-1990... ei toiminut.

Mikä se sun valtio oikein on?
        Aikoinaan määritelty jotenkin niin, että tietyllä rajatulla alueella käyttää omnitakeista ja pysyvää valtaa.
        No, mihin sitä valtaa?
        Terveydebånhoito, koulutus, työllisyys, turvallisuus, puolustus, sosiaalitoimi jne.
        Olemme sivistysvaltio.
        Meillä on demokratia. Itänaapurissa ei ole demokratiaa. Kait erotat nämä sentään?
        Vilma

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Mikä se sun valtio oikein on?
        Aikoinaan määritelty jotenkin niin, että tietyllä rajatulla alueella käyttää omnitakeista ja pysyvää valtaa.
        No, mihin sitä valtaa?
        Terveydebånhoito, koulutus, työllisyys, turvallisuus, puolustus, sosiaalitoimi jne.
        Olemme sivistysvaltio.
        Meillä on demokratia. Itänaapurissa ei ole demokratiaa. Kait erotat nämä sentään?
        Vilma

Jos oikeasti haluisin päättää minkälainen Suomi- valtio olisi, niin se ei olisi näin raskas. Täällä on valtion ja yhteiskunnan velvollisuutena hoitaa vaikka sun mitä. Sitten sen vuoksi on älytön julkinen talous, joka vaan vie rahaa, eikä tuota.
        On kaikenlaisia valtiollisia himmeleitä, missä menee verorahaa ihan paperien pyörittelyyn ja turhan vatvomiseen.

Tämä malli vaan on yksinkertaisesti ihan yhtä toimimaton kuin Neuvostoliiton Kommunistinen sosiaalisysteemi. Se sosiaalijärjestelmä, missä kaikkien pitäisi saada kaikkea ei vaan toimi.

Ja sivistysvaltio joo, mutta pohjoismaiseen hyvinvointimaa-malliin meistä ei enää pitkään ole. Kohta vanhukset asuu lapsiensa nurkissa ja työttömät vahtii kotonaan lapsia jne. Kirjastoja lakkautetaan ja muitakin radikaaleja muutoksia vaan tulee....ja Sote-himmeli on purettava, tai Eu;n väki tulee sen purkamaan.

Mutta itse elän aika pitkälti ilman erikoisempia valtiollisia palveluita, joten ei vaikuta mun elämään. Ja lapsetkin on aikalailla jo aikuisia ja voin jeesata heitä. Mutsikin kyllä pärjää ja tulee pärjäämään. Joten ei mulla hätää. Seuraan vierestä miten tämän kanssa käy.

• Anonyymi00047
        UUSI
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Jos oikeasti haluisin päättää minkälainen Suomi- valtio olisi, niin se ei olisi näin raskas. Täällä on valtion ja yhteiskunnan velvollisuutena hoitaa vaikka sun mitä. Sitten sen vuoksi on älytön julkinen talous, joka vaan vie rahaa, eikä tuota.
        On kaikenlaisia valtiollisia himmeleitä, missä menee verorahaa ihan paperien pyörittelyyn ja turhan vatvomiseen.

Tämä malli vaan on yksinkertaisesti ihan yhtä toimimaton kuin Neuvostoliiton Kommunistinen sosiaalisysteemi. Se sosiaalijärjestelmä, missä kaikkien pitäisi saada kaikkea ei vaan toimi.

Ja sivistysvaltio joo, mutta pohjoismaiseen hyvinvointimaa-malliin meistä ei enää pitkään ole. Kohta vanhukset asuu lapsiensa nurkissa ja työttömät vahtii kotonaan lapsia jne. Kirjastoja lakkautetaan ja muitakin radikaaleja muutoksia vaan tulee....ja Sote-himmeli on purettava, tai Eu;n väki tulee sen purkamaan.

Mutta itse elän aika pitkälti ilman erikoisempia valtiollisia palveluita, joten ei vaikuta mun elämään. Ja lapsetkin on aikalailla jo aikuisia ja voin jeesata heitä. Mutsikin kyllä pärjää ja tulee pärjäämään. Joten ei mulla hätää. Seuraan vierestä miten tämän kanssa käy.

Oletko ollut koskaan valtiolla ja jossain kunnassa töissä?
        Vaikuttaa, ettet ole ja ettet tiedä.
        Toistat tuollaista tyhjää hokemaa.
        Noita erityistilanteisissa olevia en tunne. Mutta tuohonhan tämä hallitus haluaa johtaa.
        Sellainen karjalaismainen monen polven yhteisasumista ja mielellään yksiössä kuten 1900- luvun alkupuoliskolla kun landelta muutettiin Hesaan töihin.
        Vilma

Ihmettelen, kun aikoinaan oli läänit ja lääninsairaalat. Läänejä oli 10 ja nyt hyvinvointialueita on liki 30. Tämä sotehallinto imee. Ne ovat poliitikkojen suojatyöpaikkoja.
        Jokin uudistusvimma nekin joku taho sähläsi.
        Kunnalliset työvoimatoimistot-järjestely on jonkun asiaa vähääkään tuntevan aivopieru.

• Anonyymi00030

Tänään ajaessani kotiin päivän touhuista juuri mietin tuota, miten katselen maailmaa. Olin hetkeä aikaisemmin viettänyt aikaa poikani kanssa ja hän antoi minulle pitkän halauksen ja se hetki oli niin sydäntä lämmittävä. Siihen kiteytyi oikeastaan kaikki, millä on aidosti merkitystä. Rakkaus, välittäminen, inhimillisyys. Iän myötä noiden arvon ymmärtää entistä paremmin.

Mietin tuota hetkeä ihastellen samalla miten ilta-aurinko värjäsi kaiken niin kauniiksi, että ihan sydämestä otti. Maailma on aika kaunis paikka, kaikesta täällä tapahtuvasta pahasta huolimatta. Tai niin minä maailmaa katselen, aika sinisin silmin vielä tässä iässä.

Aletheias

• Anonyymi00031
        UUSI

Myönteiset kokemukset, hetket tekevät hyvää.
        Onneksi niitä elää.
        "Elämä on kaunis ja hyvä elää sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille...." (rosoisella äänellä)
        Vilma

• Anonyymi00032
      UUSI

jos sängyssä nukkuu niin aina kylkeä kääntyäessään ytuijotteleer seinää

mierin että pitäisiköhän jota Antibottia hakea Apoyeekistä kun ANti-histamiinia, koska heinien ja niin kasvien siitepölly juttu....

AntiBotti, AntiHistamiini.

• Anonyymi00033
        UUSI

No. Jos muutut nuhanunnuksi seinään katsahtaessasi, voit allergisuuden takia kysyä ateekki-ihmisillä, mikä lievittäisi ja tekisi olon miellyttävämmäksi.
        Minulla on välillä parin vuorokauden kauhea nuha. Menee ohi. Jollekin superalttius?
        Vilma

• Anonyymi00034
      UUSI

Ajattelen itseäni, navan tuijottamista en huomaa. Jos itse voi huonosti, ei pysty auttamaan toista. Siis koen voivani niin hyvin että voin auttaa läheisiäni. Laitan yksin elävälle lapselle mukaan poimimiani marjoja ja yksittäispakattuja kalanpaloja, että söisi terveellisesti, hänellä on hieman huolia.
      Sitten katson ympärilleni ja jos näen apua tarvittavan, kysäisin saisko olla tai tarviitko apua. Jotkut kiittävät ja kieltäytyvät, jotkut ottavat vastaan.
      Eli sopivasti sinne tänne poukkoilen - hallitusti.

• Anonyymi00036
        UUSI

Huolet ja vastuu. Jotenkin nämä käsi kädessä.
        Minäkin varmistelen jollain tavoilla läheisiäni.
        Avitan muitakin. Vähäisesti, mielestäni.
        Minuakin on autettu.
        Vilma

• Anonyymi00035
      UUSI

katso peilin taakse näet itsesi.

joku ihmeellinen vähäån kiinnostacvakin nainen... kun eilen oli tuo elokuvaa 00 ja Doctor No.... jotenkin hän on kiinnostava.....

• Anonyymi00037
        UUSI

Tuolla takana onkin paljon. Kenties enemmän kuin edessä.
        Kannamme vanhempiamme mukanamme, vaikka aika on heistä jättänyt (mikä kummallinen ilmaisu!).
        Vilma
        Niin. Bondit taas ruudussa. Ne vanhat ovat aika hassuja. Tehtäisiinkö tuollaisia tänään. Ehkei.

• Anonyymi00044
      UUSI

Optimistit rakentavat maailmaa.
      Pessimistit pitelevät sitten sitä rakennelmaa pystyssä.

Sota Euroopassa päättyy joskus. Alkaa jälkeenrakentamisen kausi. Noususuhdanne.
      Toisaalta jossakin maailmankolkassa kytee kuitenkin riidan alku, ja sota.
      Kotona nurkissa on metallia vielä myydä kysynnän kasvaessa ja hinnan kohotessa.

"Mitäs näistä, Kaanaan häistä. Huomenna on Jerikossa jortsut!"

"Keikkaa on kuin ketun häntää."

"Kauppa käy kuin siimaa ja myyjä on kuin ongenkoukku."

--------
      .....
      >> Syys tullut on. Miks yhä kylvät, mies?
      Pian peltosi kattaa jo talven ies.>--

>> Kylvän ma keväitä uusia varten,
      antaudun armoille kohtalotarten.>--

......

Lainaus osa runosta Syyskylväjä
      Eino Leino/ Syyskylväjä/ kokoelma Leirivalkeat

Saanet aineksista käsityksen tavastani kohdata Maailma ja Elämä.

Mies 65

• Anonyymi00045
        UUSI

Leinon runoissa on tiettyä koskettavaa apeutta.
        Vilma
        Mukautumista, kun kaikkeen ei voi vaikuttaa(, vaikka mieli tekis).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1196
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1167
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1040
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      768
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      707
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      609
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      603
    Aihe